آپارتمان کوچک تر از 25 متر مربع

در

5e72094f56bab.jpg

این روزها صحبت از مسکن 25 متر مربعی و آپارتمان 25 متر مربع زیاد به گوش می رسد حتی بعضی ها دنبال قرارداد پیش فروش آپارتمان 25 متر مربع هستند و برای بعضی ها هم شده جوک که مثلا تو خونه های ۲۵ متری وقتی مهمون دعوت میکنی خودت باید از خونه بری بیرون و ... اما مسکن 25 متر مربع نسبت به این آپارتمان ها که بزرگ ترین آنها 13 متر مربع است خیلی جادار است.

آپارتمان ها مانند حلقه های که در برش درختان  دیده می شود و سن درخت را نشان می دهد، می توانند در مورد رفاه کشور چیزهای زیادی را بیان کنند. هرچه مسکن گران تر و جمعیت فقیرتر باشد ، آپارتمان ها کوچکتر هستند. و بر این اساس ، برعکس. بنابراین ، کوچکترین آپارتمان که در آن دشوار است که در یک تختخواب فشرده نشوید ، در هنگ کنگ و سنگاپور است (آنها جزء ده کشور با املاک و مستغلات گران هستند). اما چنین آپارتمان ها را نمی توان آپارتمان های تمام عیار نامید - آنها فقط سلول هستند. 


آپارتمان کوچک در رم -مسکن 5 متر مربع

flat_01.jpg
در سال 2018 حدود 50،000 یورو برای خرید ملک 5 متری، خریدار ناشناخته هزینه کرد. در چنین منطقه ای ، حمام ، مکانی برای آشپزی و یک تخت به سختی جا می گیرد. و همه اینها باید در دو طبقه قرار می گرفت. اما تنها پنجره آپارتمان روی پیازا دی سانت اینیاتسو - درست در قلب رم - باز می شود.

 

 آپارتمان کوچک در لندن - مسکن5.57 متر مربع

flat_02.jpg

یک آپارتمان در نایتسبریج  تقریباً 50،000 پوند در هر مربع هزینه دارد. چه چیزی داخل این آپارتمان وجود دارد؟ دوش ، توالت ، مبل و یک آشپزخانه بسیار کوچک. کمد کجاست؟ ساده است ، داخل حمام است.

 

 آپارتمان کوچک در منهتن - مسکن 7.25 متر مربع

flat_03.jpg

کوچکترین آپارتمان ها در منهتن جای دارند ، مکانی که هر متر مربع مسکونی تقریباً مانند طلا ارزش دارند و تقریباً به ندرت به فروش می روند. مستاجر این مینیاتور نمی خواهد به مکانی جادار و ارزان تر منتقل شود (حتی برای چنین مسکن میکروسکوپی شما باید در هر ماه حدود 800 دلار هزینه کنید). علاوه بر این ، حمام خصوصی وجود ندارد - توسط سه همسایه مشترک است.

 

 آپارتمان کوچک در پاریس - مسکن 7.99 متر مربع

flat_04.jpg

از شوخی گذشته ، طراحان در ایجاد این آپارتمان واقعا کار کرده اند و این آپارتمان به معجزه ای از مبلمان داخلی تبدیل شده است. اصل مینیمالیسم در همه چیز مشاهده می شود ، حتی در رنگ ها - خاکستری و سفید چشم را تحریک نمی کند و فضا را کوچک تر نمی کند ، و باعث می شود که آپارتمان بزرگ  تر از آنچه هست ، دیده شود.


 
آپارتمان کوچک در منهتن - مسکن 8.36 متر مربع

flat_05.jpg

هزینه این آپارتمان برای مستاجر حتی کمتر از شماره 3 لیست ما از کوچکترین آپارتمان های جهان - فقط 700 دلار در ماه است که با توجه به نزدیکی به پارک مرکزی ، بسیار متوسط ​​است.


آپارتمان در منهتن - 9.29 متر مربع

flat_06.jpg

یک آپارتمان دیگر در منهتن (این منطقه است که به نظر می رسد رکورددار آپارتمان کوچک) اما تقریباً یک متر بیشتر از قبلی می باشد.به خاطر این یک متر صاحبان این آپارتمان چیزی اضافه کردند؟ کابین دوش تمام عیار - این نوعی سینی دوش برای شما نیست! با این حال ، لازم به ذکر است بگوییم که مستقیما از دوش می توانید به رختخواب بروید - به معنای واقعی کلمه.

 

 آپارتمان کوک در توکیو مسکن 9.74 متر مربع

flat_07.jpg

توکیو پایتخت دیگری است که در آن می توانید کوچکترن آپارتمان ها را ببینید. این آپارتمان تقریباً 10 متر مربع است. - تقریبا یک آپارتمان لوکس است! درست است که ژاپنی ها به نوعی ساده تر هستند ، زیرا آنها زندگی خود را با مبلمان ویژه سنگین نمی کنند.

 

 آپارتمان کوچک در مسکو - مسکن 10 متر مربع

flat_08.jpg

جدیدا در طبقه اول خانه ها  اتاقی بازسازی می شود که با حمام مخصوص خود به سوئیتی مجزا تقسیم می شود. تعداد بسیار زیادی از پیشنهادات وجود دارد ، اما متراژ 10 متر مربع است.

 

 آپارتمان کوچک در پاریس - مسکن 12.08 متر مربع

flat_09.jpgدشوار است تصور کنید که در این فضا که به سختی به یک اتاق تمام عیار "می رسد" ، می توانید یک آپارتمان راحت را با آشپزخانه ، حمام ، اتاق نشیمن و اتاق خواب جا دهید. با این حال ، چنین است ، برای چنین تصمیمی ، آپارتمان به یک Transformers واقعی تبدیل شود. به عنوان مثال ، تختخواب زیر سطح دوم می چرخد ​​، که در آن فضای آشپزخانه و اتاق ناهار خوری قرار دارد. و جالب تر از همه وججود دو پنجره در آپارتمان است!

 

آپارتمان کوچک در لهستان - مسکن 13 متر مربع

flat_10.jpg

مینیمالیسم، یک سلاح قدرتمند در مبارزه با فضای کوچک است. و در این مسکن  کوچک صاحبان آپارتمان توانستند یک تخت دنج را در طبقه دوم ، یک میز کار ، آشپزخانه ، حمام و حتی ... یک ننو برای استراحت و آرامش قرار دهند.

نظرات

۱۳۹۹/۴/۹خدا به خیر کنه، خونه ما 90 متره همسایمون عطسه میکنه ما یک متر از جا میپریم، حالا 25 متر باشه دیگه رسما نمیشه با سر و صدای همسایه ها زندگی کرد! این روش شاید تو ژاپن جواب بده ولی فرهنگ ژاپن با ما قابل مقایسه نیست، باید اول فرهنگ سازی بشه

۱۳۹۹/۴/۹آپارتمان ۵.۵۷ متر مربع یه چیزی اندازه یک فرش 2در 3 متر است واقعا چطوری حمام، توالت و یک آشپزخانه کوچک را داخلش طراحی کرده اند البته با یک تخت برای خوابیدن البته از روی پشت بوم خوابی بهتره برای یک نفر همین آپارتمان های 5 تا 13 متری هم خوبه فقط نباید وسایل زیاد داشته باشن

در ادامه بخوانید...

راهنمای خرید بهترین طبقه در آپارتمان

در
در هنگام خرید آپارتمان کدام طبقه بهتر است؟ کدام طبقه در زمان خرید آپارتمان برای زندگی راحت تر است؟ این سوالی هست که همیشه ذهن خریدار آپارتمان را درگیر می کند.هنگام خرید آپارتمان، طبقه ی آن خیلی مهم است.اگر در حال خرید آپارتمان هستید مراقب باشید مشاوران املاک و مسکن شما را گیج نکنند در زمان خرید آپارتمان به این 5 مورد مهم از راهنمای خرید توجه داشته باشید.

 

 

خرید آپارتمان در طبقه اول و آخر

از قدیم این بصورت کلیشه ای در ذهن خیلی ها مانده که بهتر است آپارتمان در طبقه اول و آخر خریداری نکنیم.حال ببینیم به چه علت این در ذهن ها مانده است و چرا خرید آپارتمان در طبقه اول و طبقه آخر خریداران را می ترساند؟
واقعیت این است که سقف و بام در طبقه آخر می تواند بسیار دردسر ساز باشد چه به طور مستقیم با جریان بارندگی ها و چه از نظر استفاده از بام برای نصب آنتن و گاهی اوقات بازی بچه ها و یا بزرگسالانی که برای گذراندن شب به پشت بام می روند.
در مورد طبقه اول علاوه بر نور کم ، رطوبت و سر و صدای کوچه،مسئله مهم تر وجود موش ها و سوسک ها هستند که الان تقریبا در بیشتر جاها دیده می شوند و ورود این جانوران موذی به طبقه اول راحت تر است.از این ها که بگذریم می رسیم به قیمت این طبقات، هزینه خرید مسکن در طبقات اول و آخر پایین تر از سایر طبقات است.(البته برج ها در این مورد استثنا هستند)

 

 

خرید آپارتمان در طبقه دوم تا چهارم

چرا خرید آپارتمان در طبقه دوم تا چهارم مناسب نیست؟بگذریم از این مسئله که طبقه دوم تا چهارم برای بسیاری جذاب است.با پیش فرض هایی مثل این که، اگر آسانسور خراب شود، اگر آسانسورس سقوط کند و ....در پس ذهن بصورت ناخودآگاه احساس نزدیکی به زمین برای خیلی ها تأثیر آرام بخش دارد. اما در طبقه دوم تا چهارم برخی از نواقص وجود دارد . آپارتمان در طبقه دوم تا چهارم به دلیل درختانی که در زیر پنجره ها رشد می کنند، تاریک، مرطوب و سرد خواهند بود. در عین حال، زندگی در چنین طبقاتی بخاطر دود اگزوز خودرو ها دشوار است.

 

 

خرید آپارتمان در طبقات بالاتر از طبقه 7

مشکلات بالا در آپارتمان هایی که بالای طبقه هفتم واقع شده اند وجود ندارد. اما تصور کنید: شما با یک کیسه سنگین از فروشگاه برگشته اید و آسانسور کار نمی کند. علاوه بر این،برای افرادی که  ترس از ارتفاع دارند مناسب نیست.پس خرید در این طبقات بسته به سن شما(جوان باشید در صورت مشکل آسانسور بتوانید از پله استفاده کنید) و نترسیدن از ارتفاع دارد .در این طبقات مشکل کمی نور  ،رطوبت، موش و سوسک و .... را ندارید.

 

خرید آپارتمان در طبقات بالای برج

طبقه بالا، به عنوان مثال طبقه 25 واقعا چشم انداز غیر قابل تصوری دارند! آسمان آبی، روشن و بدون آلودگی . فقط رطوبت به اندازه کافی نیست و لازم است که از دستگاه های رطوبت ساز ویژه استفاده کنید. با توجه به برخی از عوامل، خرید آپارتمان در طبقات بالای برج برای افراد جوان و سالم توصیه می شود زیرا سرعت بالای آسانسور باعث کاهش شدید فشار خون می شود.
 
به نظر می رسد زندگی در طبقات بالای یک طبقه مرتفع ممکن است ناامن باشد. طبق مطالعات اخیر دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که بهتر است بالاتر از طبقه 7 واقع نشود. دلیل این امر ، به نظر آنها ، در میدان مغناطیسی زمین است که با ترس از ارتفاع ، در نتیجه خطر استرس بر سیستم ایمنی ، عصبی و قلبی عروقی انسان ایجاد می کند.
متخصصان محیط زیست بر این باورند که هوا در ارتفاع بالاتر در شهرهای بزرگ چندان تمیز نیست ، بنابراین تجمع مواد مضر در ارتفاع 30 متر ممکن است از حد مجاز فراتر رود. مسئله دیگر که می تواند برای ساکنان برج های بلند مرتبه مشکل ایجاد کند ، اشعه الکترومغناطیسی است.
پزشکان می گویند که ساکنان طبقات فوقانی برج ها غالباً دچار سردرد و افسردگی می شوند. مشکل دیگر طبقات فوقانی لرزش است که بخاطر حمل و نقل ، تاسیسات صنعتی ، مهندسی و تجهیزات فنی ساختمانها می شود. با یک لرزش ثابت ، تقریباً غیرقابل مشاهده ، فرد غالباً دچار یک حالت افسردگی و یک احساس اضطراب غیر قابل توضیح می شود.

 

بهترین طبقه آپارتمان برای خرید کدام است

اگر توصیه های پزشکان، روانشناسان، مهندسان، آتش نشان ها را با هم تلفیق کنیم، طبقه 5-7 بهترین طبقات برای خرید آپارتمان و داشتن زندگی راحت می باشند.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آپارتمان های مدرن باکتری و قارچ بیشتری نسبت به یک کلبه جنگلی دارند

در
آپارتمان های مدرن قارچ بیشتری از یک کلبه جنگلی دارند
چرا با وجود این که ساکنان شهری از محصولات تمیز کننده و ضد قارچ بیشتری برای بهداشت شخصی استفاده می کنند ، خانه های آنها میکروب بیشتری را نسبت به خانه های روستایی پرورش می دهند؟
 
حرکت به شهر ممکن است به معنای به دست آوردن برخی از هم اتاقی های غیر منتظره باشد.(قارچ ها، میکروب ها و باکتری ها) تحقیقات جدید نشان می دهد که خانه های شهری نسبت به همتایان روستایی خود دارای قارچ و باکتری بیشتری هستند. این درحالی است که خانه های شهری برای بهداشت شخصی از محصولات تمیز کننده و ضد قارچ بیشتری استفاده می کنند.
 
این یافته می تواند سرنخ هایی در مورد اینکه چرا ساکنان شهری که از شرایط بهداشتی بالاتری برخوردار هستند و ممکن است با محیط میکروبی فرد ارتباط داشته باشند را ارائه دهد. 
 
بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و پیش بینی می شود این میزان در سال های آینده رشد کند. و در حالی که زندگی شهری به طور کلی با بیماری عفونی کمتری همراه است ، برخی از عوارض بهداشتی دیگر مانند افزایش میزان آسم ، آلرژی و چاقی وجود دارد. برخی از این شرایط با  میکروبیوم فرد مرتبط بوده است  . از آنجا که میکروبیوم های شخصی حداقل تا حدودی از محیط های ما مشتق شده اند ، گروهی از متخصصان از چندین دانشگاه - اعم از شیمی دان تا میکروبیولوژیست گرفته تا معماران - تصمیم گرفتند که بررسی کنند چگونه جوامع قارچی و باکتریایی ممکن است از شهرها تا مناطق روستایی متفاوت باشد.
 
راب نایت ، استاد و مدیر مرکز نوآوری میکروبیوم در دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو ، می نویسد: "بررسی تفاوتهای میکروبیولوژی در منازل آنها ممکن است به تبیین این اختلافات و راهنمایی روشهای درمانی جدید کمک کند.
 
برای تهیه شرایط مختلف زندگی ، تیم تحقیق نمونه هایی از اقامتگاه های جنگلی ، روستایی ، شهر و شهرها در آمریکای جنوبی را گرفتند. دورافتاده ترین مکان روستایی در آمازون بود ، در حالی که نمونه شهری از مانائوس برزیل گرفته شده است. این تابلو با استفاده از ساکنان ، حیوانات خانگی و سطح منازل خانگی ، آثار شیمیایی ، باکتریها و قارچ ها را جمع آوری کرد. شرکت کنندگان همچنین گزارش دادند که چند بار از محصولات مراقبت شخصی یا نظافت شخصی استفاده می کنند.
 

خطرات پنهان در آپارتمان ها

این تیم نشان داد هرچه اقامتگاه شهری بیشتر باشد ، تنوع محصولات شیمیایی بیشتر می شود. ترکیبات مربوط به دارو ، مانند مسدود کننده بتا و ضد قارچ ، فقط در نمونه های شهر و شهر ها دیده می شوند. سایر مواد مراقبت شخصی مانند مواد شیمیایی موجود در صابون ها و ملین ها نیز در خانه های شهری رایج تر بودند - این ساکنین نیز اغلب از این کالاها استفاده می کردند. نایت گفت: در حال حاضر ، خیلی زود است که بگوییم آیا این تفاوت ها می تواند به تأثیرات سلامتی منجر شود.
 
داده ها همچنین نشان می دهد که استفاده ساکنین از محصولات تمیز کننده ممکن است اثرات در نظر گرفته شده را نداشته باشد. نه تنها قارچ در مناطق شهری وجود داشت ، بلکه گونه های گسترده تری نیز وجود داشت. این موجودات ممکن است در این شرایط رشد کنند. نویسندگان می گویند خانه های شهری عموما گرمتر بوده و از نور طبیعی کمتری ، دی اکسید کربن بیشتر و سطوح بیشتری برای تسخیر قارچ ها برخوردار هستند.
 
نایت در بیانیه مطبوعاتی می گوید از آنجا كه زندگی شهری برای انسان نسبتاً جدید است ، مطالعه اینكه چگونه این محیط ها می توانند آنچه را در پوست ما تغییر می دهد و زندگی در روده ما تغییر می كند ، مهم است. و برای مقابله با کمبود این شرایط زندگی ، ممکن است راه هایی برای مداخله و ایجاد محیط هایی مشابه ساکنین ساکنان روستایی وجود داشته باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه گرمایش در آپارتمان می تواند برای سلامتی مضر باشد

در
چگونه گرمایش در آپارتمان می تواند برای سلامتی مضر باشد
یک آپارتمان بدون دسترسی مداوم به هوای تازه بیشتر شبیه یک دخمه است. با اشاره به تحقیقات علمی، گرمایش بیش از حد، می تواند چندین سال از زندگی فرد را کاهش دهد.
 
پزشکان به نظر خود درمورد گرمازدگی در آپارتمان ها به اتفاق آرا رسیده اند: از نظر تمام مزایای استفاده از یک درجه حرارت راحت ، بخاری از هر نوع هوا را خشک می کنند ، که در این فرم مطلوب ترین محیط برای توسعه انواع ویروس ها و باکتری ها است.
 
- لطفاً توجه داشته باشید: همه گیری سرماخوردگی و آنفولانزا با شروع هوای سرد رخ نمی دهد بلکه با آغاز فصل گرما کردن آپارتمان ها رخ می دهد. پنجره های محکم بسته ، درجه حرارت بالا ، کمبود اکسیژن ، دی اکسید کربن اضافی مشکلات اصلی آپارتمان های گرم است. " در دمای بالا و رطوبت کم در فرد ، مخاط نازوفارنکس خشک می شود - هیچ مانعی برای ویروس ها و باکتری ها وجود ندارد.اگر بیماری مبتلا به آسم در چنین اتاقی باشد ، حمله شدید، مدت زیادی طول نمی کشد.
 
هوای بیش از حد گرم و بیش از حد مجاز با حداکثر غلظت دی اکسید کربن بر ترکیب خون تأثیر منفی می گذارد. به دلیل غلظت بیش از حد CO2 (دی اکسید کربن) ، خون اسیدی می شود. به این حالت اسیدوز گفته می شود. با این بیماری ، خون غلیظ و چسبناک می شود و کندتر در رگ ها حرکت می کند ، خطر ترومبوفلبیت به شدت در فرد افزایش می یابد.
 
درجه حرارت بالا ، رطوبت کم و غلظت مشخصی از دی اکسید کربن - چنین اتمسفر باعث کاهش فعالیت انسان و همچنین دمای بسیار پایین می شود. و به گفته استاد زیست شناسی دانشگاه استنفورد ، دکتر کریگ هلر ، این وضعیت وجود انسان را غیرقابل تحمل می کند. در یک اتاق گرم و در صورت عدم وجود هوای تازه ، بدن ما شروع به نشان دادن واکنش به درجه حرارت می کند ، بر کمبود اکسیژن غلبه می کند - به طور کلی ، برای وجود آن می جنگد. به همین دلیل است که نه از کمبود آفتاب بلکه افراد در زمستان احساس خستگی مکرر ، بی حالی ، ناراحتی و سردردهای غیر معمول می کنند.
 
پزشکان پیشنهاد می کنند که فقط در یک اتاق خنک بخوابید و اگر گرمایشی روشن باشد ، لازم است یک مرطوب کننده هوا یا ظرف های باز را با آب پر کنید. یک یاور خوب در اتاق خواب در زمستان یک دستگاه بخور خواهد بود که با تبخیر آب ، هوا را مرطوب می کند.
 
هوای خشک در آپارتمان ، که با گرمایش ایجاد می شود ، نه تنها مخاط ، بلکه پوست و مو را خشک می کند. دانشمندان می گویند ظاهر چین و چروک های جدید بعد از زمستان به دلیل کمبود خورشید نیست بلکه به دلیل کمبود هوای تازه و رطوبت کافی است.
 
بسیاری از آنها از کف گرم به عنوان بخاری فضایی استفاده می کنند. در این حالت ، پزشکان هشدار می دهند ، شما باید مبلمان ساخته شده فقط از چوب طبیعی داشته باشید. واقعیت این است که MDF و سایر جایگزین های مدرن چوب هنگام گرم شدن از کف گرم(گرما از کف) ، شروع به بازدم ترکیبات مضر به فضای آپارتمان می کنند. در مقادیر کم اما به طور مداوم. این بدان معنی است که شما بخارهای سمی را همیشه تنفس خواهید کرد.
 
همین اثر از یک پوشش مصنوعی یا مشمع کف اتاق که روی یک طبقه گرم گذاشته شده است ، خواهد بود. کف گرم همچنین برای افرادی که از بیماری اندام رنج می برند مضر است. به عنوان مثال رگهای واریسی ، با گرم شدن مداوم پاها ، فقط بدتر می شوند.
 
در پاییز ، وقتی هوا در بیرون سرد می شود و هنوز آپارتمان ها برای گرمایش مرکزی روشن نشده اند ، بسیاری از آنها با تهویه مطبوع گرم می شوند. در این حالت ، همانطور که در دستورالعمل ها نوشته شده است ، آنها پنجره ها را محکممی بندند. باید درک کنید که تهویه هوا فقط هوای موجود در اتاق را خنک یا گرم می کند. هوای تازه ای را تأمین نمی کند ، بنابراین معنی ندارد که مدت طولانی صرفاً با تهویه هوا گرم شود. پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی ، می گویند: این هوا همان هوای گرم خواهد بود که نازوفارنکس را خشک می کند و ویروس ها و باکتری ها را تکثیر می کند.
 
اما بدترین چیزی که کارشناسان هشدار می دهند زمانی است که به دلیل کمبود گرما ، مردم شروع به گرم کردن گاز از اجاق گاز در آشپزخانه می کنند. در این زمان ، غلظت دی اکسید کربن سه برابر می شود.
اما گرم کردن نه تنها برای سلامتی مضر است. هوای خشک برای دستگاههای موسیقی مانند پیانو ، گیتار ، ویولن ، هنگام خشک شدن ، مرگبار است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

قدیمی ترین ساختمان های مسکونی که هنوز در آن ساکن هستند

در
قدیمی ترین ساختمان های مسکونی که هنوز در آن ساکن هستند: این ساختمان ها کجا هستند و چگونه به نظر می رسند؟
قدیمی ترین خانه های جهان
بسیاری از شهرها و خانه های باستانی در جهان شناخته شده اند ، اما اکثریت قریب به اتفاق آنها تا امروز هنوز باقی مانده اند یا به شکل ویرانه ، یا به شکلی بسیار تغییر یافته. و تعداد معدودی از این بناها و شهرک ها توانستند ظاهر اصلی خود را حفظ کنند و در آن سکونت کنند. شناسایی قدیمی ترین آنها بسیار دشوار است ، اما هنوز هم ، چنین تلاشهایی مدام در حال انجام است. قدیمی ترین ساختمان های مسکونی جهان بسیار جذاب هستند ، زیرا آنها شاهدین صد و حتی هزار ساله تاریخ هستند.
 

قدیمی ترین خانه جهان

قدیمی ترین خانه چوبی

در روستایی در جزیره Streimoy ، که بخشی از جزایر فارو (دانمارک) است ، بنایی تحت عنوان "مزرعه رویال" حفظ شده است. این قدیمی ترین خانه چوبی روی این سیاره است که در این  قدیمی ترین خانه  هنوز مردم زندگی می کنند.
 
این ساختمان قدیمی ترین خانه چوبی مسکونی محسوب می شود.  / عکس
 
"دهکده

عکس قدیمی ترین خانه جهان

خانه روستایی در قرن 11th ساخته شده است. چند قرن اول ، متعلق به کلیسا بود ، و سپس تحت صلاحیت پادشاهی دانمارک قرار گرفت. ساکنان فعلی آن ، خانواده پاتورسون ، نمایندگان یک خانواده قدیمی هستند که از قرن شانزدهم میلادی مالک این ساختمان بودند. این هفدهمین نسل از مستاجران یک خانه قدیمی است که هنوز هم به طور رسمی متعلق به پادشاه دانمارک است.
 
تقریباً هفده نسل از ساکنان در خانه جایگزین شده اند.  / عکس

خانه های سنگی قدیمی

قدیمی ترین خانه سنگی

قدیمی ترین خانه سنگی (حداقل در اروپا) که هنوز در آن ساکن هستند یک قلعه کوچک است که در Aveyron (فرانسه) واقع شده است. ذکر این بنا مربوط به قرن XIII است. در بعضی جاها سنگ ها فرو ریخته ، با این حال خانه بسیار زیبا به نظر می رسد.
قدیمی ترین خانه سنگی مسکونی در اروپا ، که گفته می شود در فرانسه واقع شده است.  / عکس
 
خانه سنگی قدیمی  از یک شکل غیر معمول برخوردار است - در قسمت بالایی آن گسترده تر از قسمت تحتانی است. مورخان بر این باورند که با این شیوه طراحی و معماری، اولین صاحب این  خانه موفق به دور زدن قانون آن زمان شده است. در فرانسه قرون وسطایی ، مقامات بنا به مساحت ساختمان های مسكونی مالیات می دادند و از آنجا كه در پایه ساختمان اندازه گیری می شد ، می توان بدون پرداخت هزینه های اضافی برای طبقه های اضافی ، تقلب كرد و طبقه های دوم و بعدی را جادارتر و بزرگ تر كرد.
 
شکل غیرمعمول ساختمان با ویژگی های برجسته محلی در ارتباط است.  / عکس 
 

قدیمی ترین روستاهای غار

قدیمی ترین خانه ایران

قدیمی ترین و بزرگترین سکونتگاه ساکن غار، کندوان (ایران) است. که بیش از 6 هزار سال قدمت دارد. خانه های سنگی این روستا بیش از 800 سال قدمت دارد و در نواحی زیبا و حتی تا حدودی فانتزی با منشاء آتشفشانی ، سازگار با آپارتمان ها ، بیش از 150 خانواده زندگی می کنند.
 
قدیمی ترین خانه های ایران   روستای کندوان  / عکس
 
برخی از ساکنان روستا ، مانند زمان های قدیم ، به کشاورزی مشغول هستند. و برای زمستان ، بسیاری از ساکنان آپارتمان های غار مانند خود را در این شهر ترک می کنند.
در سالهای اخیر ، این مکان آنقدر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است که رستوران ها و هتلی در کندوان بنا شده است.
 
قدیمی ترین ساختمان ایران  آپارتمان های غار مانند کندوان.  / عکس
 
میمند یکی دیگر از شهرهای باستانی دارای سکنه در ایران است. برخی از مورخان معتقدند که ساکنان این روستا از 12 هزار سال پیش در این روستا ساکن بوده اند.اکنون درمیمند تعداد ساختمان مسکونی ساخته شده در صخره ها به 350 می رسد.
 
قدیمی ترین ساختمان ایران  میمند  / عکس: میرحسینی

خانه قدیمی 700 ساله در ایران

قدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایران
قدیمی ترین خانه های ایران

قدیمی ترین شهر در اروپا

صحبت از باستانی ترین شهرهای مسکونی ، می تواند یک اشتباه را ایجاد کرد ، زیرا داده های تاریخی و باستان شناسی دائماً به روز می شوند. امروز یکی از مدعیان نقش قدیمی ترین شهر اروپا که هنوز هم در آن مردم ساکن مردم هستند ، ماترا (ایتالیا) است.
 
Matera به عنوان قدیمی ترین شهرک ایتالیا و شاید حتی قدیمی ترین شهر دارای ساکنین در تمام اروپا شناخته شده است. 
 
مردم در اینجا 9 هزار سال پیش زندگی می کردند و در زمان ما هزاران شهروند همچنان در اینجا زندگی می کنند. ماتر را گاه بیت لحم دوم می نامند. تصادفی نیست که کارگردانان دوست دارند هنگام فیلمبرداری برای موضوعات کتاب مقدس از مناظر این شهر استفاده کنند.
منظره از شهر باستانی.  / عکس
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترکیب رنگ که برای هر اتاق مناسب است 4 ترکیب

در
طراحی آپارتمان
در طراحی آپارتمان ، بسیاری سایه های کلاسیک را ترجیح می دهند. ترکیب کلاسیک صرف نظر از زمان و ترجیحات مد همیشه شیک به نظر می رسد. با این حال ، کلاسیک ها گاهی اوقات شروع به زحمت می کنند و شما چیزی جدید و مدرن می خواهید. متخصصان معماری داخلی، طراحی اتاق ترکیبی از رنگ ها را توسعه داده اند که در طراحی هر آپارتمان مرتبط هستند.
 
اولین قدم در انتخاب رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی آپارتمان باید در مورد تأثیر کلی فضای روی رفاه شما باشد. این می تواند یک التقاط پرتحرک ، مدرن بی سر و صدا و آرامش بخش یا مینیمالیسم روزمره و آرامش بخش باشد. پس از انتخاب رنگ اصلی ، باید سایه هایی سرد یا گرم را انتخاب کنید. این می تواند هم ترکیبی تک رنگ باشد و هم سایه های متضاد.
 

چه رنگهایی کاملاً با یکدیگر ترکیب شده و برای هر طراحی مناسب است؟

 

1. سفید با آبی تیره و آبی روشن

طراحی آپارتمان
ترکیب رنگ های آبی و سفید همیشه روشن و غیر معمول است.
 
کارشناسان بر این باورند که علاوه بر سایه های خنثی ، خانواده هایی از رنگ ها با طیف گسترده تری از رنگ های آبی وجود دارد. ترکیبی از آبی روشن و آبی تیره می تواند به عنوان یک حالت آرام و بی نظیر و همچنین یک هماهنگی روشن و شیک به فضا بدهد. یک مکمل عالی برای این، رنگ سفید سرد خواهد بود. پالت رنگ کلاسیک حاصل ، همیشه مرتبط خواهد بود و هرگز از سبک خارج نمی شود.
 
کارشناسان طراحی توصیه می کنند طرح های مختلف تک رنگ را امتحان کنید. این ممکن است یک طراحی غیر معمول از دیوارها باشد ، جایی که یکی از آنها به رنگ آبی تیره نقاشی شده است ، و بقیه به رنگ آبی روشن. وسایل مبلمان در این حالت ممکن است سفید باشد. نتیجه نهایی در منسوجات در سه سایه اصلی است.
 

 

2. ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی

طراحی آپارتمان
ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی.
 
خاکستری یکی از رنگ های مورد علاقه اکثر طراحان است. متخصصان به طور مداوم از آن برای طراحی های مختلف استفاده می کنند. و دلایلی برای این وجود دارد. برای طرفداران مینیمالیسم ، خاکستری غنی از سایه های بسیاری از سرما تا گرم است. برای طراحی آپارتمان می توانید از ترکیبی تک رنگ خاکستری تیره با رنگ های روشن تر استفاده کنید.
 
اگر طرفدار سبک روشن هستید ، پس رنگ خاکستری با کل پالت رنگی کاملاً هماهنگ است. ترکیب رنگ ها به سبک اسکاندیناوی برای هر آپارتمان مناسب خواهد بود. ترکیب جالب یک پس زمینه خاکستری روشن به همراه مواد خام یا خشن (آجر ، چوب ، سنگ) است. كسانی كه می خواهند به سبك پارچه یا مینیمالیسم به فضای داخلی اضافه كنند ، می توانند به لوازم جانبی مس ، طلا ، فولاد یا نقره توجه كنند. رنگ خاکستری رقیق شده با بژ گرمتر و راحت تر می شود.
 
مشاوره مفید: انتخاب رنگ خاکستری به عنوان اصلی ، به گونه ای که فضای داخلی کسل کننده به نظر نرسد ، باید از نورپردازی با کیفیت بالا استفاده کنید. منابع نور مصنوعی به بهترین وجه در چندین سطح نصب می شوند. نور طبیعی باید بدون مانع وارد اتاق شود. هر منطقه باید به اندازه کافی روشن باشد ، بنابراین یک لوستر کافی نخواهد بود ، حتی اگر اتاق کوچک باشد.
 

 

3. فضای داخلی دنج در سایه های خاکی

طراحی آپارتمان
فضای داخلی دنج در سایه های خاکی.
 
رنگهای زمین(خاک) یک روند مرتبط و مورد پسند است. سایه های طبیعی انواع مختلف خاک ، سنگ ، مواد معدنی جزء مهم جهان در اطراف ما است. گیرنده های بصری انسان این سایه ها را چیزی نزدیک و عزیز می دانند. آنها یک پس زمینه مناسب برای ایجاد یک فضای داخلی هستند. تن های متوسط ​​از رنگهای "خاکی" از جمله سایه های قهوه ای و زرد متعلق به همان گروه تونی است و کاملاً با یکدیگر ترکیب می شوند.
 
در این پالت رنگ قهوه ای غالب است. در عین حال ، قهوه ای تون های زیادی دارد: نارنجی تیره ، قرمز آجری ، قهوه ای خردلی ، زرد مایل به قرمز. 
 
برای ایجاد یک فضای داخلی دنج و هماهنگ ، می توانید از کاغذ دیواری به رنگ کرم با الگوی بژ روشن استفاده کنید. کف های چوبی با رنگ های بژ گرم ، دلپذیری را به وجود می آورند. رنگ های روشن را می توان با استفاده از بالش های تزئینی و منسوجات ایجاد کرد. ایده های طراحی اصلی را می توان با استفاده از فرش های قدیمی ایرانی در سایه های خاموش قرمز و صورتی-بژ نیز تحقق بخشید.
 

 

4- سفید و خاکستری

طراحی آپارتمان
ترکیبی بی نقص از هماهنگی خاکستری و سفید
 
برای ایجاد یک فضای داخلی مدرن و شیک ، یک پشتیبان از سایه های خاکستری و سفید گزینه ای ایده آل است. به خصوص از این پالت رنگی برای طراحی اتاق ها به سبک های تاشو یا بلند استفاده می شود. طرفداران فن آوری از این رنگ پشتیبان قدردانی می کنند زیرا به خوبی با وسایل هماهنگ می شوند. مبلمان شیشه ای و روشنایی اضافی این محیط را تکمیل می کند.
 رنگ های خاکستری و سفید - یک راه حل اصلی و مدرن
 
این سبک ترکیبی از سردی و پویایی صنعتی است. آجر یا سنگ طبیعی بی سر و صدا با دیوارهای گچی همزیستی دارد. برای تزئین داخلی به رنگ خاکستری و سفید می توانید از سنگ تراشی در ترکیب با دیوارهای سفید رنگ استفاده کنید. رنگ خاکستری به نورپردازی اضافی نیاز دارد ، بنابراین ما از لامپ های نقره ای یا گرافیتی و همچنین قطعات فلزی استفاده می کنیم که نه تنها باعث ایجاد نور مناسب می شوند بلکه به تعیین نواحی کاربردی نیز کمک می کنند. برای ایجادسایه های روشن ، می توانید از لامپ های گرافیتی و مبلمان با رنگ تیره استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ساخت خانه زیبا از انبار قدیمی غله

در
یک فرد خلاق در همه چیز استعداد دارد - یک معمار جوان این حقیقت را اثبات کرد و تصمیم گرفت یک انبار قدیمی غلات را که از یک کشاورز در کانزاس خریداری شده است ، تبدیل به یک خانه زیبا کند.
 
واقعیت جالب: انبار غلات ، متشکل از یک قاب فلزی و روکش فلزی گالوانیزه ، با قطعات بسیار ریز و درشتی بود، بنابراین مالک جدید قادر به انتقال آن بر روی یک وانت معمولی به شهر فینیکس در ایالت آریزونا (ایالات متحده آمریکا) بود.
معمار جوان تمام تغییرات را انجام داد (فینیکس ، آریزونا).
 
انبار غله که در ابتدا در سال 1955 ساخته شده است ، در منطقه ای معتدل است ، اما این امر مانع از تبدیل این انبار به خانه ای کوچک ، اما کاملاً جذاب و دنج خانوادگی نشده است.
فضای داخلی یک آپارتمان غیرمعمول از یک انبار غلات قدیمی (فینیکس ، آریزونا)
 
برای تبدیل موفقیت آمیز انبار غله به یك آپارتمان قابل زندگی ، مجبور شدم تغییرات بسیاری را در طراحی داخلی آن ایجاد كنم. در نهایت این خانه به پنجره های بزرگ مجهز شد ، دربهای شیشه ای کشویی و فلزی سفارشی ، عایق بندی کامل حرارت و سر و صدا ساخته شده و طراحی داخلی جالبی ایجاد شده است.
از آنجا که این سازه به شکل یک استوانه بود ، سازماندهی فضا در یک صفحه عمودی انجام می شود. یک راه پله مارپیچ بسیار باریک ، اتاق دنج آشپزخانه در اتاق زیرزمین را در طبقه همکف با اتاق های اتاق خواب در سطح فوقانی متصل می کند.
یک انبار غله معمولی به یک آپارتمان مدرن تبدیل شده است

نظرات

در ادامه بخوانید...