روشی در ارتش که کمک می کند ظرف چند دقیقه بخوابید

در

خواب

 

همه مردم در خوابیدن متفاوت هستند. برخی ، برای خوابیدن کافی است سر خود را روی بالش بگذارند ، دیگران محکوم به "شمردن گوسفند" برای مدت طولانی هستند. افسوس که اکثریت قریب به اتفاق توصیه ها برای بی خوابی و به خواب رفتن سریع ، بسیار ضعیف عمل می کنند. با این وجود ، حداقل یک روش در طول سال ها ثابت شده است که به طور فعال در ارتش و نیرو های نظامی استفاده می شود و برای اکثریت قریب به اتفاق مردم مناسب است.

 

بی خوابی
فقط یک پزشک می تواند به بی خوابی واقعی کمک کند.  / عکس


بی خوابی واقعی یک اختلال نسبتاً جدی در بدن است ، که می تواند دلایل روانی و فیزیولوژیکی داشته باشد. تنها کمک یک متخصص پزشکی واجد شرایط و داروی مناسب می تواند به شما کمک کند تا با آن کنار بیایید. هیچ توصیه دیگری در این مورد کمکی نمی کند. در همه موارد دیگر ، وقتی حالت عصبی یا خستگی اجازه خوابیدن نمی دهد ، می توانید با خیال راحت از روش "ارتش" توصیف شده استفاده کنید.

خوابیدن

بی خوابی و به خواب رفتن سریع

صاف دراز بکشید و آرام باشید.بنابراین ، اول از همه ، ما به پشت دراز می کشیم و پاهای خود را مستقیم می کشیم. به هیچ وجه  پاها را روی هم نمی اندازیم. دستان در امتداد بدن قرار بگیرند. پس از آن ، سعی می کنیم تا حد ممکن آرامش داشته باشیم. این در درجه اول مربوط به عضلات سر و گردن است. به هیچ وجه زبان یا فک خود را فشار نمی دهیم. شانه ها را شل کرده و پایین می آوریم ، چشمان خود را می بندیم. حالا نفس عمیق می کشیم و نفس را بیرون می دهیم. مرحله اول خوابیدن به پایان رسیده است.

 

خواب

در بی خوابی شمردن گوسفند کمکی نخواهد کرد.  / عکس 


مرحله دوم آرامش روانی است. ما نه تنها از افکار منفی ، بلکه خود را از هرگونه فکر جدا می کنیم. به هیچ چیز فکر نمی کنیم. اگر خیلی سخت است ، ابتدا به سقف فکر کنید. می توانید سعی کنید خود را در مکانی دنج ، به عنوان مثال در یک قایق با آرامش دریایی تصور کنید. اکنون نفس می کشیم و بازدم می کنیم ، 4 ثانیه صبر می کنیم ، سپس بازدم می کنیم و دوباره استنشاق می کنیم. نفس خود را به مدت 7 ثانیه نگه  می داریم. اکنون 8 ثانیه دیگر دم و بازدم می کنیم و پس از آن کل مراحل را تکرار می کنیم. خودتان متوجه نخواهید شد که چطور بعد از 2-3 دور می خوابید.

 

خواب

دربی خوابی و به خواب رفتن سریع می توانید در عرض چند دقیقه با روش بالا به خواب بروید.  / عکس 

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواب راحت با این محصولات غذایی

در


برای داشتن سلامتی، یک بزرگسال نیاز به خواب کامل 8 ساعته دارد. اگر در طول روز دائما استرس را تجربه میکنید، استرس فیزیکی و روانی به شما اجازه نمی دهد که در شب خواب راحت و  آرام داشته باشید.در نتیجه ی بی خوابی صبح با تنی خسته و کوفته از خواب بیدار شده و  سعی می کنید خستگی خود را با یک فنجان قهوه از تن درآورید. در صورتی که از بی خوابی در شب رنج می برید، بهتر است به جای نوشیدن قهوه تغییراتی در منوی تغذیه روزانه خود ایجاد کنید، زیرا کیفیت خواب به طور مستقیم با آنچه که در طول روز می خورید مربوط می شود در حالی که محصولاتی مانند قهوه به ما انرژی و سرزندگی می بخشد، بعضی از مواد غذایی سیستم عصبی را آرام می کنند و در به خواب رفتن ما کمک می کنند.خیلی ها برای خوابیدن از قرص های خواب آور استفاده می کنند اما سوال این است چگونه بهتر بخوابیم و چه محصولات غذایی که به بهتر خوابیدن کمک کنند کدام است؟ چه محصولاتی به افزایش هورمون خواب در بدن کمک می کنند؟  شما را با این هشت محصول آشنا می کنیم تا با بی خوابی مبارزه کنید.


کیوی خواب آور است


میوه کیوی پر از ویتامین های C و E، سروتونین و اسید فولیک است، و شما را برای یک میان وعده قبل از خواب آماده می کند. کیوی ترکیبی از مواد مغذی است که به شما اجازه می دهد تا به سرعت به یک خواب راحت بروید.

محصولات سویا برای بهبود خواب


محصولات سویا مانند توفو، میسو و سویا با اودامام در ایزوفلاون ها غنی هستند. این ترکیبات تولید سروتونین را افزایش می دهند، که در میان چیزهای دیگر برای تنظیم ریتم های بدن است. مطالعات منتشر شده در نشریه تغذیه در سال 2015 نشان داد که در بزرگسالانی که دو یا چند بار از سویا مصرف می کنند، کیفیت و طول مدت خواب به طرز چشمگیری بهبود می یابد.

مواد غذایی غنی از فیبر رژیمی به بهبود خواب کمک می کنند

مواد غذایی فیبر بالا یکی از مواد اصلی است که به طور طبیعی باعث بهبود کیفیت خواب می شود. در نتیجه تحقیقات، متوجه شدیم که مصرف فیبرهای رژیمی با فاز خواب آهسته همراه است که تقریبا 80٪ کل زمان خواب است: مقدار بیشتر آنها در رژیم غذایی باعث بهترخوابیدن می شود. فیبر از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند که می تواند سطح ملاتونین هورمون خواب را کاهش دهد. الیاف فیبری از محصولاتی مانند عدس، لوبیا، آرتیشو، انجیر خشک و... به دست می آید.

ویتامین B6 موجود در ماهی برای خواب آرام 

اگر مقدار ویتامین B6 در بدن به مقدار کافی وجود داشته باشد، ملاتونین، هورمون خواب بسیار بیشتر تولید می شود. رکورد محتوی این ویتامین در ماهی هایی مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن است. خوردن غذاهای غنی از ویتامین B6 نه تنها باعث بهبود خواب می شود، بلکه باعث تقویت حافظه در مغز می شود که به ما اجازه نمی دهد رویاهای خود را فراموش کنیم.

گیلاس حاوی ملاتونین است 

گیلاس از آن دسته از محصولات طبیعی است که حاوی ملاتونین هستند. دانشمندان معتقدند که یک لیوان آب گیلاس معمولی برای مبارزه با بی خوابی بسیار موثر است. در نتیجه تحقیقات، متوجه شدم که برای بزرگسالان مبتلا به بی خوابی مزمن که دو لیوان آب گیلاس را در طول روز نوشیدند، این نوشیدنی به مقابله با بیخوابی کمک کرد و به طور کلی باعث بهبود خواب شد.

 کلسیم موجود در شیر باعث سنتز ملاتونین می شود

کمبود کلسیم در بدن یکی از مجرمان کم خوابی است. به همین دلیل است که یک لیوان شیر گرم به عنوان یک هیپنوتیزم کننده عالی محسوب می شود. علاوه بر کلسیم، شیر حاوی تریپتوفان اسید آمینه است که از آن ملاتونین سنتز می شود. این کمک می کند تا از تنش عصبی خلاص شوید، آرامش میبخشد و به بهبود خواب کمک می کند.

سبزیجات برگ پهن دارای کلسیم هستند


کلسیم بالا معمولا در لبنیات موجود است. با این حال، بسیاری از سبزیجات برگزیده نیز دارای کلسیم هستند، از جمله کلم، کاهو و اسفناج. گنجاندن آنها در رژیم غذایی، باعث افزایش سطح ملاتونین و ایجاد فعالیت روزانه بدن می شود.

موز غنی از پتاسیم و منیزیم است

موز غنی از پتاسیم و منیزیم است که تولید سروتونین و ملاتونین را افزایش می دهد و به عنوان آرامبخش طبیعی عمل می کند. بنابراین، میوه موز کمک می کند تا آرامش داشته باشید و مثل یک قرص خواب طبیعی اثر می کند. بهتر است 2 ساعت قبل از خواب استفاده شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه از بی خوابی خلاص شویم 16 علت خواب و بی خوابی

در
حدود 15 درصد از جمعیت جهان از بی خوابی رنج می برند. برای حفظ سلامت فیزیولوژیکی و روانی مطلوب، مردم هر شب حدود 8 ساعت خواب راحت نیاز دارند. ما جزئیات بیشتری را بررسی کردیم که می تواند باعث بی خوابی شود و متوجه شدیم چه ابزار موثری به خواب بهتر کمک می کند.
 

 

1. مولتیپل اسکلروز و بی خوابی

دانشمندان از دانشگاه دیویس کالیفرنیا،  مطالعاتی انجام دادند که رابطه بین بی خوابی و مولتیپل اسکلروز  را شناسایی کرد. برای بی خوابی با عامل مولتیپل اسکلروزیسو 2300 نفر انتخاب شدند که برای آنها اسکلروز چندگانه مشاهده شد. بیش از 70٪ از شرکت کنندگان اختلال خواب داشتند.
علیرغم خستگی که مشخصه مولتیپل اسکلروزیس است، فرد اغلب نمی تواند حداقل نیم ساعت خوابش ببرد. اغلب شما باید قرص های خواب را مصرف کنید تا بتوانید بی خوابی را در نهایت فراموش کنید. افرادی که در سن 20 تا 50 سالگی هستند در منطقه خطرناک قرار دارند .
 

 

2. استرس و بی خوابی

نتایج تحقیق آکادمی آمریکایی داروهای خواب نشان می دهد که استرس می تواند منجر به بی خوابی شود. توماس روث و همکارانش خاطر نشان می کنند که نقش مهم این است که چگونه بیمار با این وضعیت مقابله می کند. در مواردی که فرد دائما تحت فشار است، بیخوابی ممکن است مزمن باشد.
 

 

3. نوشیدنی های انرژی زا و بی خوابی

مصرف نوشیدنی های انرژی زا در سال های اخیر افزایش یافته است. مطالعه 4 ساله توسط کارشناسان دانشگاه کامیلو خوزه سلا، اثرات مثبت و منفی نوشیدنی های انرژی زا بر روی انسان را مورد بررسی قرار داده اند. شرکت کنندگان اظهار داشتند که با مصرف نوشیدنی های انرژی زا قدرت و استقامت بیشتری دارند، اما بی خوابی و عصبانیت ظاهر می شوند.
اثرات منفی با محتوای کافئین در بخش انرژی همراه است که دارای اثر تحریک کننده همراه با تحریک سیستم عصبی مرکزی است.
 

 

4.آسم و بی خوابی

تیم محققان از دانشگاه پیتسبورگ متوجه شدند که بی خوابی در افراد معمولی بخاطر آسم است. در 37٪ افراد مبتلا به اسپاسم عضلانی با مشکلات تنفسی، اختلالات خواب مشاهده شد. شرکت کنندگان با بیخوابی در کنترل بیماری کمتری داشتند، آنها دارای افسردگی و سایر نشانه های مزمن و نشانه های فیزیکی در بدن بودند.
دانشمندان می گویند که برای بیماران با آسم، برای کاهشخطر ابتلا به عوارض جانبی بسیار مهم است که از بی خوابی خلاص شوند.
 

 

5. سکته مغزی و بی خوابی

تحقیق دانشگاه سورری نشان می دهد کسانی که سکته مغزی داشته اند از بی خوابی رنج می برند وخوابیدن برای آنها مشکل است، که بی خوابی به نوبه خود بر بهبود کلی و کیفیت زندگی آنها تاثیر می گذارد. دانشمندان بر این باورند که بی خوابی بیماران مبتلا به سکته مغزی، ناشی از تعدادی از عوامل کمک کننده مانند استرس روانی بیشتر ، درد و ناراحتی، و نیز کاهش سطح فعالیت بدنی است .
اهمیت خواب برای بیمار در طول دوره بهبودی پس از سکته مغزی، قابل درک است زیرا خواب به بهبود و حفظ رفاه جسمی و روانی کمک می کند.
 

 

6. نوشیدن الکل و بی خوابی

 
در  مطالعه دانشگاه جان هاپکینز4 970 بزرگسال شرکت کردند. این افراد چندین روز گزارش دادند که در طی 3 ماه گذشته "4 یا بیشتر نوشیدنی ها را در یک زمان" نوشیدند. پاسخ ها برای محاسبه میانگین روزهای هفته در هنگام استفاده از نوشیدن استفاده شد. شرکت کنندگان همچنین گزارش کردند که مشکل خواب و مشکلات خواب وجود دارد.
نتایج نشان داد افرادی که 2 روز در هفته یا بیشتر بنوشند، مستعد ابتلا به بی خوابی هستند .
 

7. یائسگی و بی خوابی

ثابت شده که زنان بیشتر مستعد ابتلا به بی خوابی هستند. تحقیق جدید دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می دهد که در دوره یائسگی خطر بی خوابی چندین برابر افزایش می یابد. شايعترين شكايات مربوط به خواب عبارتند از: خواب رفتن، بيداری و كاهش كيفيت خواب.
 
از 3302 شرکت کننده در مطالعه، بیش از یک سوم ، گزارش بیداری شایع در شب داشتند و از بی خوابی رنج می بردند.
 

 

8. سیستم ایمنی ضعیف و بی خوابی

دکتر Eamonn Mallon از دانشگاه لستر نشان داد که سیستم ایمنی بدن نیز می تواند باعث بی خوابی شود. بیولوژیست خاطر نشان کرد که تصور غلط و رایج این است که اگر شما بیمار هستید، بیشتر می خوابید. با این حال، مطالعه برعکس را نشان داد که بی خوابی ناشی از بیماری، نسبتا گسترده است.
یک سیستم ایمنی ضعیف می تواند به بیماری منجر شود که معمولا باعث اختلالات خواب می شود.

 

9. تماشای تلویزیون و بی خوابی

در مطالعه دانشگاه میشیگان423 جوان بین 18 تا 25 ساله شرکت کردند. آنها به بررسی  منظم بودن تماشای تلویزیون، کیفیت خواب، خستگی و بی خوابی با توجه به دیدن چند قسمت متوالی از سریال پرداختند. نویسندگان یادآوری می کنند که به دلیل ساختار پیچیده روایی چنین نمایش هایی، بیننده باید به طور کامل در آنچه اتفاق می افتد بر روی صفحه نمایش غوطه ور شود.
در نتیجه، تعامل شدید با محتوای برنامه تلویزیونی ممکن است نیاز به یک دوره طولانی برای استراحت قبل از خواب داشته باشد. در موارد مکرر، این می تواند منجر به بی خوابی شود.
 

چه چیزی به خواب رفتن کمک خواهد کرد؟

 

1. یوگا و خواب راحت

تحقیقات موسسه تحقیقات بهداشت سیاتلنشان داده است که تمرین یوگا برای 12 هفته می تواند فرد را از بی خوابی خلاص کند . 249 نفر در آزمون شرکت کردند. آنها یوگا و تمرینات هوازی متوسط را انجام دادند. نتیجه افزایش کیفیت خواب، کاهش سطح افسردگی و استرس بود.
زنان در منوپوز یا یائسگی باید توجه ویژه به یوگا داشته باشند: این کمک خواهد کرد که آنها از بی خوابی خلاص شوند.

 

2. داروهای گیاهی و خواب راحت

اختلال خواب می تواند به طور کل زندگی یک فرد را تحت تاثیر قرار دهد و با تعدادی از بیماری ها همراه باشد .چاقی، افسردگی، اضطراب و فرآیندهای التهابی. رابرت رنتری در مقاله خود « بررسی اثر بخشی داروهای گیاهی برای بی خوابی » چندین گیاه را توصیف کرد که می تواند برای بهبود کیفیت خواب استفاده شود. چنین گیاهانی، به عنوان مثال، والرین، هویج، بابونه و ....
این روش درمان خوب است زیرا این روش طبیعی، ایمن و موثر است. برای جلوگیری از بی خوابی، توصیه می شود از مصرف مقدار زیادی ادویه جات خودداری کنید.
 

 

3. آب میوه و خواب راحت

محققان از دانشگاه لوئیزیانا متوجه شدند که نوشیدن آب گیلاس دو بار در روز به مدت 2 هفته باعث افزایش زمان خواب در حدود 90 دقیقه در افراد مبتلا به بی خوابی می شود. گیلاس منبع طبیعی ملاتونین است که به تنظیم چرخه بیداری کمک می کند.
اگر آبمیوه های گیلاس را در صبح و عصر بخورید متوجه خواهید شد که مشکلات مربوط به بی خوابی برای همیشه فراموش شده است. برعکس، نوشیدنی های گازدار حاوی کافئین توصیه نمی شود.
 

 

4. نور درمانی و خواب راحت

با توجه به نظر گریس دین از دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو، نور نقش مهمی در تنظیم ریتم های شبانه روزی، یا به اصطلاح ساعت داخلی بدن دارد.شدت زیاد نور یا، برعکس، کمبود نور باعث خوابیدن خواهد شد.
درمان اختلالات خواب با نور درمانی چیزی جدید نیست، اما این مطالعه آزمایش یک روش منحصر به فرد در درمان است. عینک با لامپهای یکپارچه یک جایگزین قابل حمل برای منبع نور ثابت است که معمولا در درمان بیماران مبتلا به بی خوابی استفاده می شود.
 

 

5. مدیتیشن و خواب راحت

دیوید بلک با همکارانش از دانشگاه جنوب کالیفرنیا یک کارآزمایی بالینی کوچک شامل 49 نفر از افراد مبتلا به اختلالات خواب را انجام داد. نتایج نشان داد که مراقبه آگاهانه در حل مسائل مربوط به بیخوابی نقش مهمی دارد.
در مدیتیشن، کیفیت خواب بیماران نه تنها بهبود یافت، بلکه افسردگی، اضطراب و استرس نیز برطرف شد و نشانه ای از خستگی گذشته وجود نداشت.
 

 

6. لنزهای رنگی و خواب راحت

محققان مرکز پزشکی می دانند که مردم به سختی عادت های خود را تغییر می دهند دانشگاه کلمبیا روش کاهش اثرات منفی نور محیط شبانه را آزمایش کرد. گوشی های هوشمند، و دیگر دستگاه های نوری با LED هایی که در شب روشن و خاموش می شوند، میزان ملاتونین و افزایش هشیاری با بالا می برند.
استفاده از لنزهای رنگی که نور آبی را از بین می برد، این اثرات را خنثی می کند. 
 
و چه چیزی باعث بی خوابی شما می شود و چگونه با آن مبارزه می کنید؟ با ما در نظرات به اشتراک بگذارید.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

روز جهانی خواب: چگونه بهتر بخوابیم

در
از سال 2007، یک روز بعنوان روز جهانی خواب جشن گرفته می شود. این امر به منظور توجه عمومی به مشکلات بهداشتی مرتبط با کمبود یا کیفیت پایین خواب ایجاد شده است. علیرغم این که محققان اخیرا سعی در تشخیص اینکه آیا خواب برای حیات ضروری است یا نه داشته اند، جامعه علمی بر اهمیت خواب برای عملکرد طبیعی بدن تأکید داشته است.
خواب برای سلامتی و عملکرد بسیار مهم است. بنابراین، در طی یکی از آخرین مطالعات نشان داده شد که افرادی که به خواب کافی می رسند، 3 برابر اشتباهات در کار را کمتر از افرادی که کیفیت خواب آنها پایین است انجام می دهند.
 
بی خوابی یا سایر اختلالات خواب حداقل 45٪ از ساکنان جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. "كيفيت خواب ضعيف يكي از كم اهميت ترين مسائل جامعه مدرن است. طبق یک مطالعه جهانی فیلیپس، 67٪ از بزرگسالان جهان شکایت دارند که حداقل یک بار در هر شب از خواب بیدار می شوند و 6 نفر از 10 نفر حداقل دو بار در هفته خواب آلودگی روزانه را تجربه می کنند. با توجه به عدم خواب، مردم اغلب احساس ناخوشی می کنند و بیشتر به بیماری های جدی مبتلا می شوند، "اینا کوزینا، مدیر بازاریابی Philips S & RC می گوید.
 
فقط یک نفر در سه نفر از کسانی که خواب میبینند، به دنبال کمک پزشکی هستند. بیشترین تلاش خود را برای مقابله با بی خوابی و سایر اختلالات خواب انجام می دهند. در برخی موارد، این رویکرد واقعا موثر است - مردم شیوه زندگی و عادات غذایی خود را تغییر می دهند و با دقت بیشتر به مسئله بهداشت خواب می پردازند.
 
پزشکان خسته نمی شوند که به ما بگویند که برای رفاه جسمی و عاطفی هیچ چیز بهتر از کیفیت خواب نیست خواب آرام و عمیق.اما آیا تا به حال فکر کرده اید چرا ما باید بخوابیم؟ و یک سوم زندگی را در رویا صرف کنیم، باید حداقل برای چیزی مفید باشد.
 
علم به ما به یادآوری می کند: "هیچ حیوانی ، از جمله انسان، بدون خواب نمی تواند زنده بماند." در سال 1894 محققان کشف کردند که وقتی که توله سگها را در فعالیت مداوم بدون خواب نگه داشتند، چند روز بعد فوت کردند. همانطور که برای افراد، زمانی که دانشمندان خود را از خواب محروم کردند، اثرات مشابهی داشتند: کاهش عملکرد مغز، کم توجهی، تشخیص ندادن زمان و خستگی زیاد.
 
قابل توجه ترین در مورد کم خوابی رندی گاردنر، رکورد دارنده در زمینه محرومیت از خواب، که در سال 1965 ثبت شد، دانش آموز 16 ساله که به مدت  11 روز و 24 دقیقه خواب نخوابید. در پایان آزمایش، او نمیتوانست مشکلات ریاضی ساده را برای مدتهای طولانی تر از چند دقیقه حل کند.
تحقیقات جدید هنوز نشان می دهد که با هر ساعت اضافی خواب از دست رفته، شرکت کنندگان در آزمایش ها احساس بدی می کنند.
 
اما چرا خواب خیلی مهم است؟
دنیای علم موافق است که خواب به دو دلیل اصلی اهمیت دارد: اول، کمک به بازگرداندن تمام سیستم های بدن، از جمله ماهیچه ها، سیستم ایمنی بدن و هورمون ها ؛ ثانيا، خواب نقش مهمی در حفظ بقا دارد و به ما اجازه می دهد موضوعاتی را که ما در مدرسه یا در محل کار آموخته ایم را به منظور استفاده بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
 
همانطور که آزمایشات نشان داده اند، به طور جداگانه، باید درباره سیستم ایمنی صحبت کرد در حالی که بدن ما در حال استراحت است،  واکسیناسیون پس از خواب با کیفیت موثر تر است، و پاسخ ایمنی قوی به ویروس را فراهم می کند.
 
بنابراین، با وجود این واقعیت که ما همه چیز راجع به مزایای سلامتی خواب را نمی دانیم، ما واقعا نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم. و هرچه سبک زندگی ما نزدیکتر به میزان مطلوب خواب شبانه باشد ،روز بهتری را احساس می کنیم.
 
اصول اساسی که رعایت آنها می تواند خواب را بهبود بخشد عبارتند از:
سعی کنید الکل، کافئین، غذاهای تند و دسر را 4-6 ساعت قبل از خواب نخورید.
فعالیت بدنی را فراموش نکنید، اما قبل از خواب آن را انجام ندهید.
استفاده از گوشی های هوشمند را در رختخواب انجام ندهید.
در رختخواب کار نکنید - فقط برای خوابیدن به رختخواب بروید.
مشکلات طولانی مدت در خواب می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند، باعث ایجاد افسردگی و سایر اختلالات روانی می شود و باعث تشدید بیماری های مزمن می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیدار شدن با چند بار زنگ ساعت مضر است

در
بیدار شدن با چند بار زنگ ساعت مضر است
به گفته کارشناسان، برای تنظیم مجدد ساعت زنگ دار  برای "پنج دقیقه دیگر" عادت بدی است که منجر به مشکلات بهداشتی می شود.
 
بسیاری از مردم یک زنگ هشدار بر روی تلفن خود قرار داده و آن را برای تمام شب در کنار تخت خود قرارمی دهند. اما متخصصان خواب می گویند این عادت بسیار مضر است و به آنها توصیه می شود که تلفن را از اتاق خواب خارج کنند.
ریتم های روزانه (ساعت بیولوژیکی) بدن اجازه می دهد یک فرد در تاریکی در خواب بماند و با ظهور نخستین پرتوهای نور در اتاق بیدار شود.اگر شما ساعت زنگدار را در حال  چرت زدن فشار دهید، ساعت  بیولوژیکی کار خود را انجام نمی دهد و شخص در تمام روز، مضطرب، تحریک پذیر و خسته است.
 
هر شخصی باید حداقل 7 تا 8 ساعت بخوابد. ضروری است که توجه داشته باشیم که این حداقل خواب باید مداوم باشد، ژاک پانسون، متخصص خواب می گوید .
 
هنگامی که بدن صدای یک ساعت زنگ دار را در خواب می شنود، شمارنده ی ساعت طبیعی بدن تنظیم مجدد می شود. اگر برای مدت 5 تا 10 دقیقه یک خواب کوتاه ​​را انجام دهد، بدن فرد بعد از بیدار شدن قادر به تنظیم ساعت بیولوژیکی نیست. برای از خواب بیدار شدن و افزایش قدرت، می توانید یک تمرین کوچک انجام دهید.(بیدار شدن بدون ساعت زنگ دار) با این حال، این روش برای افراد مبتلا به بی خوابی مناسب نیست.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانشمندان: بی خوابی می تواند ژنتیکی باشد

در
یک تیم بین المللی متخصصان پزشکی 956 ژن را شناسایی کرد که خطر بی خوابی مزمن را افزایش می دهد. پزشکان اطمینان دارند در افرادی که چنین ژن هایی دارند به طور کلی  مکانیسم هایی که باعث بهبودی تصورات و رویدادها می شود،در این افراد کار نمی کند به طوری که آنها خواب کمتری دارند و سبک زندگی در بی خوابی آنها دخیل نیست.
 
خواب شب به چنین افرادی کمک نمی کند، و گاهی اوقات می توانند از وسط شب بیدار شوند و تنشی حتی بیشتر از قبل از خوابیدن را احساس کنند.
 
نتایج این مطالعه، منتشر شده در مجله علمی Nature Genetics ، بر اساس تجزیه و تحلیل DNA و اطلاعات خواب 1.3 میلیون نفر است.
 
کارشناسان در حال حاضر به دنبال راه هایی برای مبارزه با بی خوابی با یافته های جدید هستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خروپف در شب 7 راه متوقف کردن

در
خروپف برای بسیاری از افراد یک مشکل شایع است. خروپف، برای سلامتی مضر است و باعث رنج و عذاب و بی خوابی افراد خانه در شب می شود. چگونه به آنها خواب خوبی بدهیم؟
 

داروی خروپف

آنها را می توان بدون نسخه از داروخانه خریداری کرد ، اما اکثر این دارو ها شب ها Decibels را کاهش نمی دهند. در انتخاب ابزار مناسب برای شما ، روی توصیه های متخصص و تجربه شخصی تمرکز کنید.
 

رژیم غذایی برای کاهش خروپف

رژیم صحیح ، امتناع از خوردن غذای سنگین قبل از رفتن به رختخواب ، باعث کاهش وزن اضافی و خطر خروپف می شود.
 
از قرص های خواب خودداری کنید . مواد آرامش بخش و آرامبخش های دیگر که باعث مهار CNS می شوند ، احتمالاً به عزیزان شما اجازه می دهند کنسرت شبانه دیگری را بشنوند.خوابیدن در زمان مشخص به کاهش خروپف کمک می کند.
 

موقعیت بدن در کاهش خروپف

یک بالش کوتاه در زیر سر احتمال خروپف را کاهش می دهد. و بهتر است روی پهلو بخوابید. اما چگونه این کار را در خواب کنترل کنیم ، هر کس باید خودش تمرین کند.
 
اگر همه چیز را امتحان کرده اید ، می توانید جرات کنید اقدامات جدی انجام دهید:
 

استفاده از روش سخت افزاری برای رفع خروپف

امروزه از دستگاههای تأمین هوا به صورت مداوم با ماسک مخصوص بینی یا دهان استفاده می شود. هوا تحت فشار جزئی به مجاری هوایی وارد می شود. این خروپف را از بین می برد.
 

جراحی برای رفع خروپف

متخصص پس از معاینه ممکن است عمل جراحی را توصیه کند. بسته به دلایل خروپف ، موارد زیر می تواند باشد: از بین بردن بافت های نرم کام ، برداشتن لوزه ها یا آدنوئیدها و برداشتن بافت های نرم دستگاه تنفسی. شاید یکی از این عملیات ساده بتواند شما را به طور دائم از خروپف رها کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...