مادر جوان همزمان 9 کودک بدنیا آورد

بارداری

 

یک مادر جوان از مالی پزشکان را متعجب کرد. این خبر شبکه های اجتماعی را منفجر کرد: یکی از ساکنان کشور آفریقایی مالی ، همزمان 9 کودک - پنج دختر و چهار پسر به دنیا آورد. وزارت بهداشت  گفت مادر و نوزادان وضعیت خوبی دارند.


چهار پسر و پنج دختر کوچک در یک زایمان  از ساکنان مالی هلیما سیسه به دنیا آمدند.  همه حال خوبی دارند.  به گفته این وزارتخانه ، هالیما سیسه ، پس از دو هفته اقامت در بیمارستان در پایتخت مالی ، باماکو ، در پایان ماه مارس با حکم رئیس جمهور کشور به یک درمانگاه مراکش منتقل شد.

 

در 4 مه 2021 ، هالیما سیسه با عمل سزارین زایمان کرد. به هر حال ، با توجه به نتایج معاینات سونوگرافی که در مالی و مراکش انجام شد ، پزشکان در حال پذیرش فقط هفت نوزاد بودند. اما تعداد آنها بیشتر بود!


وزیر بهداشت مالی ، فانتا سیبی ، متخصصان پزشکی هر دو کشور را که "حرفه ای بودن کلید موفقیت خوشبختانه این بارداری بود" ، تبریک گفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه ، مادر نوزادان 25 ساله است. چند هفته دیگر ، او و فرزندانش باید به مالی برگردند.

در همان زمان ، یک نماینده وزارت بهداشت مراکش گفت که او چیزی در مورد این واقعیت نمی داند که در جایی از کشور چنین پدیده نادری وجود دارد - تولد یک باره 9 کودک.

بر اساس گزارش بانک جهانی ، مالی دومین تعداد کودک در هر زن در جهان را دارد و تنها بعد از نیجر است. مالی همچنین یکی از سه کشور آفریقایی با کمترین جمعیت است. میانگین سنی ساکنان این ایالت 16.3 سال است. باید بگویم که معمولاً چند حاملگی در نتیجه IVF اتفاق می افتد و در مواردی که یک جنین منتقل نمی شود بلکه چندین جنین اتفاق می افتد. هر ساله در سراسر جهان فقط حدود 150 مورد تولد پنج قلو وجود دارد.

 

بنابراین؟ باورش واقعا سخت است.متخصص زنان و زایمان گفت: "اخباری که از طریق RIA در مورد تولد 9 کودک توسط یک زن 25 ساله دریافت شده بی نظیر است ، قبلا توصیف نشده است." - وی به عنوان نوعی هدیه برای روز جهانی ماما که این روزها جشن گرفته می شود ، درک می شود. از نظر پزشکی تولید مثل ، باور در واقعیت چنین رویدادی دشوار است.

 

علاوه بر این ، هیچ اطلاعات علمی رسمی در مورد تاریخچه این بارداری وجود ندارد. من صحیح می دانم که به وزیر بهداشت مالی تبریک بگویم و با چنین اخباری از او و خانواده والدین تشکر کنم. و روز جهانی ماما را به همه ماماهای دنیا تبریک گفته و برای شما شادی شخصی ، سلامتی ، موفقیت ، پیروزی های شخصی در حرفه شگفت انگیز آرزو می کنم.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید