افراد ثروتمندی که در هزینه کردن بسیار صرفه جو هستند

قاتل سابق خون آشام ها، سارا میشل گلر

سارا میشل گلر بازیگر شناخته شده ای است که در سن پایین نقشی در یک برنامه تلوزیونی محبوب به نام «بافی، قاتل خون آشام (Buffy the Vampire Slayer)» را به او سپردند و همین نقش بود که نام او را بر سر زبان ها انداخته و محبوبیت بسیار زیادی برای اش به همراه آورد. میشل گلر در آن برنامه تلوزیونی در نقش بافی سامرز بازی می کرد. سارا میشل گلر، علاوه بر فعالیت های اش در عرصه بازیگری، به عنوان تهیه کننده و کارآفرین نیز فعالیت هایی داشته است و از این راه ها نیز کسب در آمد کرده است. برای نمونه او صاحب امتیاز برندی با نام Foodstirs است که وسایل و اسباب بازی هایی برای کودکان تولید می کند.

با این حال دستمزد های هنگفتی که سارا میشل گلر به هنگام فعالیت اش در سینمای هالیوود به دست آورده است، نتوانسته اند عادت صرفه جویی او را از بین ببرند. او در مصاحبه ای با مجله ای به نام «سلف» عنوان کرد که معمولا برای خرید خورد و خوراک مورد نیاز شان با همسر اش، فردی پرینز جونیور، به فروشگاه های زنجیره ای Whole Foods می روند (معمولا کسانی که به این فروشگاه ها می روند اقلام زیادی خریداری کرده و تمامی هزینه اقلام خریداری شده را در همان زمان خرید پرداخت می کنند)، اما به هنگام خرید حواس شان را کاملا جمع می کنند. او در مصاحبه اش با این مجله عنوان کرده بود: «البته ما از فروشگاه های زنجیره ای Whole Foods اقلام مورد نیازمان را خریداری می کنیم، اما پیش از هر چیز سؤال می کنیم که کدام اقلام در لیست فروش قرار گرفته اند. قرار گرفتن در لیست فروش فروشگاه به این معنا نیست که اقلام بد باشند! قرار گرفتن در لیست فروش به این معنا است که برای مدتی طولانی تر از سایر اقلام در فروشگاه باقی مانده اند. و علاوه بر این من معمولا عادت دارم کوپن های مربوط به خرید اقلام مختلف را تهیه کنم (یا کالا برگ: برگۀ کاغذی شماره‌دار که در مواقع خاص برای جیره‌بندی اجناس به کار رود). چرا زمانی که می توان چیزی به خصوص را با هزینه ای کمتر خریداری کرد، پول بیشتری برای آن بدهیم؟».

مارک زاکربرگ، میلیاردر و صاحب امتیاز اصلی فیسبوک

اگر چندان دنبال کننده فعالیت های مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک، نبوده باشید و تنها نام اش را شنیده باشید، به احتمال بسیار زیاد این گونه تصور خواهید کرد که خیاطی شخصی دارد و برای خود کت و شلوار های گران قیمت و فوق العاده ای تهیه می کند. اما اگر این گونه فکر می کنید، باید عنوان کرد که باوری کاملا اشتباه است. مارک زاکربرگ، دانشجوی انصرافی دانشگاه هاروارد، تقریبا همیشه با یک تی شرت ساده دیده می شود و اگر قصد داشته باشد کمی خلاقیت به خرج داده و تغییری در ظاهر خود به وجود آورد، یک ژاکت ساده روی آن به تن می کند. او در مصاحبه ای در سال 2014 در این خصوص عنوان کرده بود که شاید این گونه لباس پوشیدن به نظر دیگران ساده و کم زرق و برق بیاید، با این حال، این گونه دیگر نیازی نیست مدام به این فکر کند که چه باید بپوشد. او در ادامه صحبت های خود گفته بود: «تمامی تلاش من بر این است که تا جای امکان ساده زندگی کنم و کمتر در خصوص چیزی خارج از حوزه کاری ام به تصمیم گیری نیاز داشته باشم. برای مثال تصمیم گرفتن در خصوص این که برای یک مراسم به خصوص چه لباسی باید بپوشم، وقت زیادی از من خواهد گرفت، چرا که این گونه مراسم ها و نشست ها در زندگی کاری من بسیار اند. در حقیقت با ساده زندگی کردن این  امکان را خواهم داشت که تمامی تمرکز خود را متوجه افرادی کنم که در حال خدمت کردن به آن ها هستم.».

میلیاردر و سرمایه گذار، وارن بافت

اگر از دنبال کننده افراد مشهور و حال و هوای زندگی آن ها باشید، مطمئنا می دانید که برای نمونه کسانی مثل کارداشین ها زندگی بسیار لوکسی را تجربه کرده و مدام از ویلایی گران قیمت به ویلایی دیگر نقل مکان می کنند، اما این مسئله در خصوص وارن بافت، میلیاردر سرمایه گذار، به هیچ عنوان صحت ندارد. او هم چنان در خانه پنج اتاق خوابه ای زندگی می کند که در سال 1958 و به قیمت 31500 دلار خریداری کرده است. این خانه در نبراسکا، اوماها واقع شده است.

مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی در مصاحبه ای در سال 2014 عنوان کرده بود: «من می خواهم زندگی خوبی داشته باشم و تا جایی که امکان دارد خوش حال باشم. در حقیقت اگر شش یا هشت خانه خریداری کرده بودم، مطمئنا حالا نمی توانستم خندان باشم و این گونه متعلقات نگرانی هایی با خود به همراه می آورد. بنا بر این، می توان گفت که من هر آن چیزی که برای گذران زندگی لازم و ضروری است را در اختیار دارم و به بیشتر از این میزان هم نیازی پیدا نخواهم کرد و زیاده روی خواهد بود. زمانی که فرد به سن و سال پیری می رسد، دیگر این که برای نمونه چند خانه در اختیار داشته باشد و یا این که مدل خودرو های اش چه باشند، تفاوت چندانی نمی کند و مهم این است که زندگی خوب و شادابی داشته باشد.».

ملکه الیزابت دوم

شاید شما تجربه زندگی در کنار کسانی را داشته باشید که به هنگام باز کردن کادوی تولد تان به شما گوش زد می کردند حواس تان به کاغذ کادو باشد که پاره نشود و بتوان بعد ها، دوباره  آن را مورد استفاده قرار داد. شاید برای تان جالب باشد که این یکی از خصوصیات رفتاری ملکه الیزابت دوم است. این عضو خاندان سلطنتی بریتانیا از کسانی که کم سن و سال تر هستند، به هنگام باز کردن کادو ها شان درخواست می کند کاغذ کادو را پاره نکنند و این در حالی است که مطمئنا افراد ساکن در کاخ سلطنتی بکینگهام، آن قدری سرمایه در اختیار دارند که گاه به گاه چند کاغذ کادوی جدید خریداری کنند.

کیت ویلیامز، یکی از نویسندگان شاغل در مجله «پیپل (People، به فارسی مردم)» است و یک زندگی نامه از ملکه الیزابت دوم، تحت عنوان «الیزابت جوان: بدل شدن به یک ملکه» در یکی از شماره های این مجله به چاپ رسانده است. در بخشی از این زندگینامه به این مطالب بر می خوریم که گواهی بر ادعای عنوان شده در ابتدای متن است: «پس از پایان جشن سال نو (کریسمس)، الیزابت کاغذ های کادو و ربان هایی که برای تزیین جعبه های کادویی مورد استفاده قرار گرفته بود را بر می داشت و آن ها را در جایی می گذاشت که بعد ها دوباره بتوان از آن ها استفاده کرد. این یکی از عادات الیزابت است که تا کنون همراه او مانده است.».

بازیکن معروف بسکتبال، کاوهی لئونارد

این مهاجم بسکتبال معروف با قرار دادی به ارزش نود و چهار میلیون دلار به خدمت تیم بسکتبال سن آنتونیو در آمد. مجله خبری «اسپورتز ایلاستریتد» در یکی از شماره های سال 2016 خود مطلبی منتشر کرده بود مبنی بر این که زمانی که به کاوهی لئونارد خبر رسید که دیگر برای خوردن بال مرغ مجانی از رستوران «Wingstop» برای اش کوپن (کالا برگ) ارسال نخواهد شد، بسیار وحشت زده و ناراحت شده بود و همین مسئله باعث شد تا دوباره برای اش کوپن ارسال کنند.

علاوه بر اخبار به دست رسیده در خصوص کاوهی لئوناردو حاکی از آن است که او تابستان ها را در آپارتمانی ساده و دو اتاق خوابه در سن دیگو سر می کند (آپارتمانی که به هیچ عنوان به یک ویلا شباهت ندارد و بیش از آن شبیه به خانه مردم عادی است و نه یک میلیونر) و هنوز که هنوزه با خودروی شورولت تاهو 1997 خود به این طرف و آن طرف می رود؛ خودرویی که در دوران نوجوانی خود اش آن را درست می کرد. لئونارد در این خصوص در گفتگویی با همین مجله خبری عنوان کرده بود: «خب، هنوز از کار نیفتاده است و می توانم با آن رانندگی کنم. این خودرو مدت ها است برای من کار می کند.».

شاهزاده یخی، کریستن بل

آنا، نام یکی از شخصیت های انیمشین محبوب «فروزن (Frozen، به فارسی یخ زده، منجمد)» است و در آن، شاهزاده ای کاملا عمل گرا است و به خوبی معنای این پدیده را می داند. البته کریستن بل نیز که وظیفه صدا گذاری بر روی شخصیت آنا را به عهده داشته است، از این لحاظ شباهت زیادی به او دارد. او در سال 2012 و در مصاحبه ای با کنان او براین عنوان کرده بود که نه تنها به دریافت کوپن ها علاقه دارد، بلکه به دریافت برخی از آن ها بیشتر تمایل نشان می دهد. کریستن بل در این خصوص عنوان کرده بود: «بهترین کوپنی که می توان دریافت کرد، کوپنی که شاید در دنیا نظیر اش وجود نداشته باشد، متعلق به شرکت لوازم خانگی «Bed, Bath & Beyond» (یک شرکت فروش لوازم خانگی و این گونه وسایل) است». در حقیقت کوپن هایی که این شرکت فروش لوازم خانگی در اختیار خریداران می گذارد، کوپن هایی هستند که به واسطه آن ها می شود از تخفیفی بیست درصدی به هنگام خرید بهره گرفت.

کریستن بل در ادامه صحبت های خود در آن مصاحبه عنوان کرده بود که به حدی به این کوپن ها علاقه دارد که حتی گاهی وسوسه می شود کوپن های موجود در صندوق های پستی همسایگان اش را بردارد.

میلیاردر و مدیر عامل شرکت ویپرو، عظیم پرمجی

عظیم پرمجی، یکی از ثروتمند ترین اشخاصی است که در هندوستان زندگی می کنند (در تصویر بالا او را در سمت چپ مشاهده می کنید) و در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت ساخت محصولات مربوط به تکنولوژی ویپرو فعالیت می کند. او به واسطه کلاس های خلبانی ای که در آن ها به عنوان مربی فعالیت می کند و نیز به خاطر رانندگی با یک خودروی تویوتا کرولا (خودرویی ارزان قیمت) برای نام اش در سر خط خبر ها مشاهده می شد و توجهات زیادی به زندگی ساده خود جلب کرده بود. اما شاید جالب توجه ترین مسئله ای که در خصوص عظیم پرمجی تا کنون به گوش رسیده باشد، استفاده از بشقاب های کاغذی در مراسم عروسی پسر اش باشد؛ بشقاب های کاغذی ای که به صرفه بوده و قابلیت بازیافت آن ها نیز وجود دارد!

بازیکن فوتبال آمریکایی، رایان برویلز

رایان برویلز، یکی از بازیکنان مطرح فوتبال آمریکایی است و سابق بر این در تیم شیر های دیترویت بازی می کرد. رایان سرمایه های خود را به همان طریقی خرج می کند که پدران و مادران مان از ما انتظار دارند. رایان برویلز، به هنگام فعالیت اش در زمین بازی فوتبال آمریکایی، چند میلیون دلار دستمزد دریافت کرد، اما او به گونه ای سرمایه خود را خرج می کرد که گویی تنها شصت هزار دلار در سال درآمد داشته است. او در مصاحبه ای عنوان کرده بود: «تمامی هدف من این است که به وسیله پول های خود جایی سرمایه گذاری کنم و این انتظار را دارم که سرمایه ای که در مکانی مشخص قرار داده ام، برای ام سود آور باشد. تنها به این طریق است که می توانم نگرانی ای از بابت مسائل مالی نداشته باشم.».

میلیاردر مکزیکی، کارلوس اسلیم

کارلوس اسلیم، تاجر ثروتمند اهل مکزیک است و ارزش سرمایه های او به اندازه ای است که حتی بعضا در لیست سالانه ای که از ثروتمند ترین افراد جهان منتشر می شود، نام او را بالا تر از کسانی چون مدیر عامل شرکت مایکروسافت، بیل گیتز دیده ایم. اما او نیز همانند تمامی مواردی که تا کنون عنوان کرده ایم، زندگی نسبتا ساده ای دارد و به هیچ عنوان شبیه به یک میلیاردر زندگی نمی کند. مقاله ای در سال 2014 در خصوص این میلیاردر مکزیکی منتشر شده بود و با نگاهی به آن می توان از شباهت زندگی او با وارن بافت مطلع شد؛ او نیز همانند وارن بافت برای مدت چهل سال است در خانه شش اتاق خوابه خود در مکزیکو سیتی زندگی می کند. تنها مطلبی که در خصوص زندگی او جلب توجه می کند، خانه ای در شهر نیویورک، به مساحت تقریبی 1858 متر مربع بود که برای مدتی در اختیار وی بود، با این حال، خانه ها و ویلا های میلیاردی و کلکسیون های لوکس خودرو های گران قیمتی که معمولا در کنار نام افراد ثروتمند مطرح می شوند، به هیچ عنوان در زندگی او جایی ندارند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید