چگونه از بوی سیر خلاص شویم، خواص و مضرات سیر

در
خواص سیر مضرات سیر

 

چگونه بوی سیر را از دهان ببریم

سیر بسیار مفید است، اما به دلیل بوی ویژه و معطر، بسیاری ترجیح می دهند از آن اجتناب کنند. اما محصولات مفیدی وجود دارد که کمک می کند تا با بوی سیر مقابله کنیم.
همه خانم ها می دانند، پس از تهیه یک سس خوشمزه چقدر سخت است که دست های خود را از بوی سیر پاک کنند . در عین حال، پس از خوردن سیر خام، بوی دهان می تواند به مدت چندین روز، بسته به مقدار آن، ویژگی های هضم و عوامل دیگر، همچنان ادامه یابد.
 
بوی سیر پس از رسیدن سیر به معده به مشام می رسد. واقعیت این است که در هنگام تعامل با آب معده، سولفید ها آزاد می شوند. آنها وارد روده می شوند و مولکول آللیل متیل سولفید (AMS) که بسیار کوچک است و می تواند بلافاصله وارد جریان خون شود. پس از آن در بسیاری از بافت ها وارد می شوند. هیچ چیز خطرناکی در مورد آن وجود ندارد به جز بوی آن که از طریق بافت های دهان به مشام می رسد.
 
مولکول آللیل متیل سولفید بعد از ورود به بافت ریه ها از طریق گردش خون، همراه با تنفس به مشام می رسد، و مولکول هایی که به پوسترسیده اند با عرق بو را متصاعد می کنند. گرچه این مولکول تنها یک جزء کوچک از طعم سیر است، مواد باقی مانده بزرگتر هستند و به زودی از روده خارج می شوند. در حالی که AMS می تواند برای مدت طولانی بماند.
 
دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که یک راه برای "اتصال" AMS وجود دارد به طوری که مولکول  بیش از حد بزرگ شود و  نتواند از طریق دیواره های معده وارد گردش خون شود. این اتصال به خاطر ترکیبات فنلی است که با سولفید ها واکنش نشان می دهند. بسیاری از این ترکیبات فنلی در سیب، کاهو و نعنا یافت می شود. آنها باید همزمان با غذاهای سیر دار خورده شوند.
این محصول مفید اغلب به دلیل بوی عجیب و غریب ناشی از آن، باعث ایجاد ناراحتی زیادی می شود که می تواند بدون هیچ توضیحی مشخص شود. ما یاد گرفتیم که چگونه از بوی سیر خلاص شویم.
 
شما احتمالا متوجه شده اید که برای بوییدن سیر، لازم نیست که آن را بخورید. زمانی که سیر را، تمیز کنید یا برش دهید، بوی آن را آزاد می کنید، و دستان شما به مدت طولانی با سیر بو می گیرد. اما بوی سیر از روی پوست خیلی سریعتر از دهان می رود - اگر سیر را بخورید، برای یک روز دیگر بوی آن به مشام می رسد.
سیر حاوی بسیاری از ترکیبات گوگرد است که هضم شده و وارد جریان خون می شوند. در نتیجه، آنها به معنای واقعی کلمه در همه جا هستند - سیر در بوی نفس و عرق راه پیدا می کند. بنابراین، مسواک زدن دندان ها برای از بین بردن بوی سیر کاملا بی فایده است.
 
همان طور که در بالا اشاره شد، بهتر است از بوی سیر از طریق محصولات طبیعی خلاص شویم. برای مثال کاهو، کرفس، نعناع، ​​ریحان، سیب و قارچ کمک خواهد کرد. این محصولات را دانشمندان در طول آزمایش ها کشف کرده اند. داوطلبان سیر خوردند و آن را با غذاهای مختلف مخلوط کردند، و سپس دانشمندان متوجه شدند که چند مولکول بوی خاص در هوا هستند که آنها را بیرون می کشند. مکانیسم عمل محصولات ضد سیر کاملا مشخص نیست. این احتمالا موضوع رزین های فنلی خاص یا ترکیبات دیگری است که هنوز ناشناخته هستند.
 

 

خواص سیر

سیر یک گیاه است که طعم تند دارد و برای تهیه غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سیر دارای خواص سودمند است.
 
- سیر علیه ویروس ها و باکتری ها مبارزه می کند. علاوه بر این، سیر حاوی بسیاری از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. بنابراین، بسیار توصیه می شود که در رژیم غذایی روزانه قرار دهید. اما تعدادی از خطرات وجود دارد که باید بدانید.
 
- سیر می تواند سطح قند خون را تنظیم کند، بنابراین برای دیابت مفید است.
 
- سیر به فشار خون بالا کمک می کند.
 
- سیر به کاهش کلسترول بالا کمک می کند و تشکیل پلاک در شریان ها را کاهش می دهد.
 
- سیر به کاهش درد دندان کمک می کند. سیر اثر ضد باکتری و ضد درد دارد.
 
- سیر زگیل را از بین می برد توانایی سیر برای مبارزه با عفونت ها و باکتری ها، آن را یک درمان موثر برای زگیل ها و سایر مشکلات پوستی میکند.
 
- سیر برای قلب فوق العاده مفید است.
بسیاری از محصولات دارای خواص سودمند هستند. از جمله سیر با وجود این واقعیت که بسیاری از مردمآن را خیلی دوست ندارند، خوردن سیر برای سلامتی سیستم قلبی عروقی ضروری است.تحقیقات در این زمینه توسط محققان انجام شده است. آنها دریافتند مصرف منظم سیر توانایی بازگرداندن سلولهای عضلانی را نیز دارد تا از رشد بیماری های قلبی جلوگیری کند.
به گفته محققان، این محصول یکی از بهترین روش های پیشگیری از توسعه بیماری های مختلف است. به عنوان بخشی از مطالعه، متخصصان مشاهده کردند که چگونه دیالو ترسیوفیلد، ماده ای است که بخشی از سیر است، بر بدن انسان اثر می گذارد.
 
در نتیجه کار علمی، دانشمندان توانستند نشان دهند که استفاده از سیر تاثیر مثبتی بر کار قلب دارد. واقعیت این است که دیالو تری سولفید موجب کاهش دو سوم کاهش حجم بافت آسیب دیده در میوکارد می شود. قبلا کارشناسان معتقد بودند که سیر می تواند مقدار کلسترول را کاهش دهد و به عنوان یک عامل کاهش دهنده خون استفاده شود.
 
- خوردن سیر بدن را در برابر بیماری های وحشتناک، از جمله سرطان محافظت می کند
حفاظت از ایمنی ما باید در فهرست اولویت های هر فرد باشد. و کمک به مردم با استفاده از سیر! این یک ابزار منحصر به فرد است که می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری وحشتناک را در یک زمان کاهش دهد.
 
تحقیقات در این زمینه توسط کارشناسان دانشگاه ناتینگهام انجام شده است. آنها متوجه شدند که مزایای واقعی سیر چیست. در واقع، از دوران کودکی، به هر کسی گفته شود که به رغم طعم و بوی نامطبوع برای برخی، سیر فوق العاده مفید است. 
 
در نتیجه، کارشناسان دریافته اند که سیر می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و حتی انکولوژی را کاهش دهد. به عنوان بخشی از مطالعه، دانشمندان بررسی ادبیات مربوط به استفاده از این سبزی را بررسی کردند. به گفته محققان، سیر حاوی بسیاری از ترکیبات است که مهمترین آن اسید سولفوریک است. اما در عین حال خوردن، جوشیدن و سایر روشهای پخت و پز سطوح مختلف ترکیبات را آزاد می کند.
 
تحقیقات ادامه خواهد یافت: دانشمندان قصد دارند دریابند چرا در برخی موارد سیر اثر مثبتی دارد، در حالی که در برخی دیگر، کاملا بی فایده است.
 
- سیر حتی بدترین عفونت ها را نیز برطرف خواهد کرد.
بسیاری از مردم در مورد قدرت سحر و جادوی سیر می دانند، اما همه نمی دانند که این محصول می تواند به طور جدی بر روی خطرناک ترین باکتری هایی که در حال حاضر مقاوم به آنتی بیوتیک ها هستند، تاثیر بگذارد.
محققان در این زمینه در تحقیقات دانشگاه کپنهاگ مشغول به فعالیت بودند. یک کارمند موسسه آموزشی گفت که سیر حاوی ترکیب ajona است که می تواند باکتری های مقاوم را از بین ببرد.
 
در طول عمل ترکیب، از طریق مصرف سیر ژنی سرکوب می شود که به میکروب ها در اتصال به بافت های انسانی و تکثیر کمک می کند، تشکیل یک بیوفیلم باکتریایی. بله، سیر نمی تواند باکتری را از بین ببرد اما مانع از ارتباط با باکتری های دیگر می شود که برای رشد کلنی های میکروبی ضروری است. به نوبه خود، این اجازه می دهد تا آنتی بیوتیک ها و سیستم ایمنی بدن انسان برای مهار باکتری بسیار موثر باشد. 
 
بر طبق نظر محققان، این کشف به مقابله با بیماری های مختلف وحشتناک، از جمله فیبروز کیستی قابل درمان و زخم های مزمن در بیماران دیابتی و همچنین استافیلوکوک های طلایی مقاوم به متسییلین (MRSA) و سایر عفونت های رایج که در بیمارستان ها یافت می شود، کمک می کند.

 

 

مضرات سیر

اگر دستگاه گوارش شما دچار مشکل است، نباید از سیر استفاده کنید، به خصوص اگر در مرحله حاد، زخمی یا التهابی باشد. سیر نیز برای کولسیستیت، پانکراتیت، بیماری مزمن کلیه و کبد توصیه نمی شود.اگر مشکلات حاد با دستگاه گوارش مانند مسمومیت دارید، سیر بخورید . سیر می تواند فشار خون را کاهش دهد، بنابراین برای کسانی که فشار خون پایین دارند توصیه نمی شود.
 
سیر یا روغن سیر دار در برخی از بیماری های پوست، چشم و افزایش تمایل به آلرژی باید با احتیاط استفاده شود.
 
مانند هر محصول دیگر ، سیر نباید غیرقابل کنترل مصرف شود. برای حفظ ایمنی، خلاص شدن از ویروس ها و کمک به سیستم قلبی عروقی، شما فقط 1-2 حبه در روز نیاز دارید. لازم است که تازه استفاده کنید.
 
علاوه بر این، شما می توانید از سیر برای استنشاق استفاده کنید. یک حبه سیر را باز کنید، آنها را در یک کاسه قرار دهید و چند نفس عمیق بکشید. همچنین اگر بخاطر بوی آن نگران خوردن آن باشید، این گزینه مناسب است.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه سیر را تازه و آبدار نگه داریم

در
چگونه سیر را تازه و آبدار نگه داریم
روش غیرمعمول من برای ذخیره سیر : این روش نه تنها در زمستان بلکه در سایر فصول سال نیز قابل استفاده است. به لطف این ترفند ، سیر تازه ، آبدار ، مقوی ، حاوی اسانس چرب  و معطر همراه با خواص سیر خواهد ماند. در زمان آشپزی فقط چند دقیقه برای آماده سازی زمان لازم است. اکنون این روش را به همه دوستانم توصیه می کنم.
 

چگونه سیر را تازه و آبدار نگه داریم؟

وسایل مورد نیاز
 
چرخ گوشت
کیسه فریزری
سیر
 
سیر را بشویید ، پوست کنده و آنرا با چرخ گوشت خرد کنید.
درعوض چرخ گوشت ، می توانید از رنده یا پرس استفاده کنید. با این حال ، چرخ گوشت سریعترین و راحت ترین وسیله است.
 
سپس توده سیر را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. با استفاده از یک وردنه یا کف دست ، آن را در طول کل کیسه فریزر زیب دار پخش کنید و درب کیسه را ببندید.(داخل قالب های یخ هم می توانید بریزید و بگذارید یخ بزند.
 
حال با سپس با استفاده از خط کش ، لایه سیر را به مربع هایی با اندازه مساوی تقسیم می کنیم.
 
بنابراین ، در زمان آشپزی نیازی به یخ زدایی کل بسته سیر ندارید. و به سادگی می توانید مقدار سیر مورد نیاز برای تهیه غذا را جدا کنید.
 
چنین محصولی می تواند برای مدت طولانی ذخیره شود. و طعم آن روشن و تازه خواهد ماند. علاوه بر این ، قبل از پخت و پز ، لازم نیست که سیر را بشویید یا آسیاب کنید و هر دفعه دستان شما بوی سیر بگیرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مصرف طولانی مدت مقادیر زیاد سیر می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامتی شود

در

سیر
 

مصرف طولانی مدت مقادیر زیاد سیر می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامتی شود.مقاله ای در پرتال Sohu منتشر شد ، نویسنده آن ضرب المثل چینی را به یاد آورد: "سیر برای سلامتی مفید است ، اما برای چشم ها مضر است." و این مربوط به مشکلاتی است که با اشتیاق بیش از حد طولانی به سیر همراه است.

 

علائمی مانند کاهش بینایی و تاری ممکن است ظاهر شود. بعضی اوقات ممکن است وزوز گوش ، سنگینی در سر ، خشکی دهان ، از دست دادن حافظه و سایر علائم ، بیشتر عصبی ، وجود بیش از حد سیر در فهرست مواد غذایی شما وجود داشته باشد. علاقه به سیر به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری های چشم خطرناک است.

 

در همان زمان ، هیچ کس خواص سیر را رد نمی کند - همانطور که نویسنده یادآوری می کند ، سیر به کاهش سطح قند خون کمک می کند ، دارای اثر ضد التهابی است و با عوامل بیماری زا مبارزه می کند. برای بدست آوردن یک اثر مثبت ، فقط یک یا دو حبه متوسط سیر ​​در روز کافی است.

 

به هر حال ، یک آزمایش توسط دانشمندان انگلیسی نشان داد افرادی که به مدت سه ماه هر روز سیر می خورند ، 63٪ کمتر در معرض بیماری های حاد تنفسی قرار می گیرند. مطالعه ای توسط متخصصان ایالات متحده اثر سیر را در بهبودی از سرماخوردگی نشان داده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان های موثر خانگی برای هپاتیت C

در

آیا از هپاتیت C رنج می برید؟ آیا وضعیت کبد شما با گذر زمان وخیم شده است؟ هپاتیت C یک بیماری جدی است و اگر نادیده گرفته شود، می‌تواند به نوبه‌ی خود کشنده باشد.
بدون شک گزینه‌های درمانی پزشکی در دسترس، برای درمان این بیماری وجود دارند. اما برخی درمان‌های خانگی شگفت‌انگیزی نیز وجود دارند که می‌توانند روند درمان را تسریع نمایند. در این پست، قصد بحث درباره‌ی علائم و علل هپاتیت C را داریم و همراه با آن درباره درمان‌های خانگی خاصی که برای درمان بیماری موثر هستند، حرف خواهیم زد. دوست دارید بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب را بخوانید.
هپاتیت C چیست؟


هپاتیت C یک بیماری کبدی است که توسط ویروس هپاتیت C ایجاد می‌شود. این بیماری با یک تب خفیف شروع و با گذشت زمان شدت می‌یابد. این بیماری کشنده است و فورا جهت پیشگیری از مرگ باید درمان گردد. اغلب هپاتیت C یک بیماری طولانی مدت است و از اینرو به هنگام شروع علائم، مشورت با پزشک خانواده مهم می‌باشد.(سیارک)


علائم:
علائم هپاتیت C شامل درد مفاصل، درد عضلات، خارش دائمی در همه‌ جای پوست، درد شکم، و خستگی می‌باشد. ادرار تیره و احساس سستی کلی نیز اغلب دیده می‌شود. اگر عفونت‌هایی از این گونه، شدت یابند، می‌توانند بعدا منجر به سرطان کبد شده و کل سیستم را از بین ببرند. زخم دائمی کبد نیز می‌تواند منجر به مرگ گردد. گاهی اوقات نیز کبد، پیوند زده می‌شود.


علل:
هپاتیت C می‌تواند به دلایل مختلف صورت گیرد. برخی از این دلایل در زیر بطور مختصر آورده می‌شود:
• تماس جنسی با فردی که به این بیماری آلوده است.
• کودکان از مادران آلوده، مبتلا می‌شوند.
• خون فرد آلوده می‌تواند به فرد دیگری که مبتلا نیست، برسد. این نیز منجر به هپاتیت C می‌شود.
در اینجا برخی از بهترین راه‌حلهایی را که شما می‌توانید در خانه برای درمان هپاتیت C انجام دهید را می‌آوریم.


1. سیر:
بهترین راه‌حل شناخته شده برای زدودن سموم از بدن شناخته شده است. سیر با موفقیت تمامی رادیکال‌های آزاد را زدوده و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی نیز عمل می‌کند. سیر بهمراه چند ضد ویروس، آنتی بیوتیک و ضد قارچ خصوصیاتی دارد که فعالیت ویروس در داخل کبد را متوقف و شما را کمتر در معرض بیماری‌های تهدید‌کننده حیات، از جمله هپاتیت C می‌کند.
چگونه سیر را مصرف کنیم: دو حبه کوچک از سیر خرد شده را در اول صبح با یک لیوان آب گرم بخورید.


2. زردچوبه:
زردچوبه به روش‌های مختلف به التیام بدنتان کمک می‌کند. زردچوبه شامل خواص ضدالتهابی است که با بیماری‌های تهدیدکننده حیات مبارزه می‌کند. علاوه بر این، عملکرد سیستم ایمنی بدنتان را بهبود بخشیده و تولید صفرا را در سیستم بدنتان بالا می‌برد. همچنین زردچوبه بعنوان کاهش دهنده کلسترول بالا، شناخته شده است. (سیارک)
زردچوبه را چگونه مصرف کنیم: یک قاشق زردچوبه را در یک لیوان شیر مخلوط کرده و آن را دو بار در روز مصرف نمائید.


3. شیرین بیان:
شیرین بیان شامل چندین خاصیت دارویی است. این ماده دارویی بارها، جهت درمان چند بیماری و ناخوشی دیگر نیز استفاده گردیده است. این ریشه چندین خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارد. همچنین با خواص آنتی اکسیدانی خود، سموم را از بدن شما دفع کرده و به رادیکال آزاد نیز آسیب می‌رساند.
شیرین بیان را چگونه مصرف کنیم: چای شیرین بیان را بنوشید. آب گرم، یک کیسه چای، کمی شیرین بیان و مقداری عسل استفاده کنید.


4. روغن کرچک:
روغن کرچک به حفظ مایعات کمک کرده و از جمع شدن آن در داخل کبد جلوگیری می‌کند. همچنین رشد ویروس را متوقف می‌سازد.
نحوه استفاده از روغن کرچک: مقداری روغن کرچک را گرم کرده و پارچه تمیزی را داخل آن فرو برید. می‌توانید پارچه را روی شکم خود (در ناحیه بالای کبد) قرار داده و روی آن پارچه پشمی پهن کنید. کار دیگری که شما می‌توانید انجام دهید جهت پیش‌گیری از هر نوع تورم، قراردادن بطری آب گرم روی آن است.


5. خارشیر:
خار شیر نیز کبد را در برابر آسیب بیشتر محافظت کرده و به خوبی سموم را از سیستم بدنتان خارج می‌کند.
از خار شیر چگونه استفاده کنیم: می‌توانید حدود 250 گرم از خار شیر را به طور منظم مصرف کنید.
نکات دیگر:


1. در صورت امکان سرعت خود را کاهش دهید:
در حال حاضر این ممکن است تا اندازه‌ای عجیب و غریب بنظرتان برسد؛ اما اگر واقعا می‌خواهید درمانتان سرعت یابد، بایستی سرعت خود را کم کنید. استراحت برای تمامی بیماران و حتی شما، بسیار مهم می‌باشد. هر از گاهی کارهایتان را کنار گذاشته و فعالیتی انجام ندهید. بیش از حد کار انجام ندهید. اگر امکان‌پذیر است، از دیگران بخواهید تا در برخی از کارها کمکتان کنند. سعی کنید تا یک برنامه کاری به اندازه کافی انعطاف‌پذیر و مناسب داشته باشید.
2. ورزش:
ورزش‌کردن برای تمامی بیماران مهم می‌باشد. در صورت امکان بایستی هم ورزش‌های قلبی و هم ورزش‌های هوازی انجام دهید. برای مبارزه با افسردگی برای بدنتان نیز خوب می‌باشند.


3. غذاهای سالم و بی‌خطر بخورید:‌
باید در طول روز غذای کمی بخورید. برخی از افراد بعد از ظهرها حالت تهوع دارند. اگر شما هم اینچنین هستید، مطمئن باشید که صبحانه زیاد خورده‌اید. از غذاهای شور و یا غذاهای حاوی پروتئین دوری کنید. شما باید این موضوع را با دکترتان در میان بگذارید. درباره آنچه که در طول روز باید بخورید، دکترتان باید تصمیم‌گیری کند.


4. از مواد مخدر و الکل دوری کنید:‌
آخرین چیزی که باید انجام دهید دور کردن مشروبات الکلی، سیگار و مواد مخدر از خودتان است. مصرف چنین موادی برای کبد مضر می‌باشد. این مواد بدن شما را تحت فشار قرار داده و از بهبود کبدتان جلوگیری می‌کنند. در صورت داشتن اعتیاد این مورد را نیز با دکترتان مشورت نمائید. داروها و روش‌های درمانی برای این مورد در دسترس می‌باشند.
این پست را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا کسی را می‌شناسید که از هپاتیت C رنج ببرد؟ این پست را به وی توصیه کنید. همچنین در مورد اینکه این روش‌ها و ایده‌های طبیعی برای شما کارآمد بوده یا نه، ما را باخبر سازید! در کادر زیر نظر خود را وارد کنید.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸زردچوبه و سیر و ..... همه اینا خوبه اما در کنارش حتما حتما درمان دارویی موثرتره

در ادامه بخوانید...

آب سم‌ زدای آلوورا

در

مواد لازم
• آلوورا
• آب لیمو
• آب


طرز تهیه
1. برگ آلوورا را برداشته، آن را باز کرده و ژل آن را درآورید.
2. دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا داخل پردازنده بریزید.
3. دو قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.
4. آن را چرخ کنید.
5. یک لیوان آب اضافه کنید.

فواید
• آلوئه ورا حاوی ویتامین‌ها، ‌مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است. این خواص ضد باکتری، باعث بهبود هضم غذا، جلوگیری از بیماری های پوستی، مانع از شکل گیری زخم های دهانی شده و به کاهش وزن و کاهش سطح قند خون کمک می کند.
• لیمو با کمک به دفع صفرا از کبد به روده کوچک، به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند.(سیارک)

بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

نظرات

در ادامه بخوانید...

کوینولا چیست

در

quinoa-orig-1180x770.jpg

کوینو چیست

کوینولا دانه کوچک لوبیا شکل به رنگ عاج است که عطری ملایم و طعمی شیرین دارد . کوینولا از برنج سبکتر است ولی میتوان به عنوان جایگزین برنج از آن استفاده نمود و معمولا برای غلیظ کردن سوپ میتوان به آن اضافه کرد.کوینولا  نمونه ای دیگر از غلات کامل است که سرشار از پروتئین می باشد.

کوینولا چیست  کوینو چیست

کینوا (کوینو) را غلات سرخپوستان آند می نامند. اما در حقیقت ، کینوا یک دانه نیست ، بلکه یک محصول شبه  دانه  یا به عبارت ساده تر ، کینوا است. برای یک فرد ایرانی ، کینوا در رژیم غذایی موجود نیست .


سواحل دریاچه افسانه ای تیتیکاکا زادگاه کوینو Chenopodium quinoa محسوب می شود. کینوا در آنجا به صورت بوته های بلند رشد می کند. در سرخپوستان محلی ، کینوا همراه با ذرت و سیب زمینی در رژیم غذایی گنجانده می شود و چیز خوشمزه ای محسوب نمی شود. دانه های کینوا خورده می شوند ، از نظر ظاهری بسیار یادآور دانه های گندم سیاه هستند ، فقط با رنگ های مختلف.

 

3aedf1267a250b0a8c21f507d0d1ba8a.png

کوینو

رنگ بذر کینوا از نظر رقم متفاوت است و دانه ها می توانند مایل به سفید ، قرمز ، قهوه ای یا سیاه باشند. بالای دانه کینوا پوسته تلخی دارد. بنابراین ، لازم است قبل از پخت هر چیزی از کینوا ، از شر ساپونین ها - مواد تلخ خلاص شوید. برای این کار دانه های کینوا را کاملاً در آب تمیز بشویید. ساپونین ها کینوا را تقریباً یک گیاه آسیب ناپذیر برای جوندگان و سایر آفات ساخته است: هیچ کس دوست ندارد دانه های تلخ را بخورد. بنابراین ، کاشت کینوا عملاً هیچ  تهدید کننده ای ندارد.  یکی از قدیمی ترین دانه های کشت بشر در آمریکای جنوبی است.

 

polza-quinoa.jpg

 

ناسا گفت که کینوا می تواند به طور بالقوه در ایستگاه های فضایی رشد کند. امروزه هیچ محصول ایده آلی وجود ندارد که تمام نیازهای غذایی انسان را برآورده کند. با این حال ، هنگام انتخاب از بین گزینه های غذایی موجود ، کینوا نزدیک به محصول عالی است.

 

دانه های کینوآ آب پز تقریباً شفاف و از نظر اندازه چهار برابر می شوند. و پختن کینوا بسیار آسان و سریع است: فقط 15 دقیقه جوشاندن در آب نمک و دانه های کینوا وقتی پخته می شوند ، طعم مغزهای ظریف و بافت دانه ای دلپذیری دارند. و جوانه زنی بذرهای کینوا به طور کلی 2-3 ساعت طول می کشد. کینوا برای انواع سالادها و مواد پر کننده بسیار مناسب است و همچنین کاملا جایگزین برنج موجود در پلو و بلغور می شود. مانند هر ماده غذایی سالم ، کینوا نیز اخیراً محبوبیت بی نظیری پیدا کرده است و در بهترین غذاهای گرانترین رستوران های جهان گنجانده شده است. 

 

خواص کوینولا

quinoa.jpg

کوینولا

کوینولا سالم ترین جایگزین برای برنج و ترکیبات دارای گلوتن می باشد. از خواص کوینولا محتوای غنی اسید آمینه آن است که سبب می شود تا غذایی عالی برای عضله سازی باشد. همچنین سالم ترین گزینه برای آن هایی می باشد که در صدد اجتناب از غذاهای پر نشاسته هستند. 

 

دو فواید بسیار مهم کینوا میزان پروتئین بالای آن و عدم وجود مطلق گلوتن است. این امر باعث می شود کینوا یک ماده غذایی ضروری برای وگان ها و کسانی که به گلوتن تحمل ندارند ، باشد. سهولت رشد و عدم وجود آفات ، کینوا را به عنوان گیاهی با ظرفیت بالا برای کشورهایی که با مشکلات غذایی روبرو هستند ، ایجاد می کند. همچنین کینوا به طور جدی به عنوان گیاهی در نظر گرفته می شود که قادر به تأمین پروتئین و عناصر کمیاب است.


بلغورهای کینوا یک مجموعه طبیعی ، کاملاً طبیعی و متعادل از نظر ایده آل از مواد معدنی و ویتامین ها است.

کینوا سرشار از فیبر ، کلسیم ، روی ، پتاسیم ، منگنز ، فسفر و  آهن است - که دو برابر گندم ، ویتامین های A ، E ، C ، B دارد - از جمله ریبوفلاوین ، که  برای تجدید خون لازم است.

علاوه بر این ، دانه های کینوا (کوینولا) سرشار از لسیتین و سلنیوم ، مواد مغذی ضروری برای سلامتی ما هستند.به علاوه - ترکیب منحصر به فرد اسیدهای آمینه موجود در کینوا (کوینولا) باعث می شود که پروتئین آن کامل و نزدیک به شیر گاو باشد. به علاوه ، کینوا 16 تا 20 درصد پروتئین بیشتر از هر گیاه دیگری دارد.

تنها عیب دانه ها این است که پوسته آنها حاوی مقدار زیادی ساپونین است - مواد تلخی که از دانه ها در برابر آسیب محافظت می کند. اما در حال حاضر در حین تمیز کردن ، قسمت اصلی ساپونین ها به همراه پوسته برداشته می شود و بقیه با خیساندن و شستشو برداشته می شود.

 

pavpvarp.jpg

 

یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط در مورد کربوهیدرات‌ها این است که آن‌ها باعث افزایش وزن می‌شوند. اما در حقیقت نوع کربوهیدارت‌ها است که باعث افزایش وزن می‌شوند. کوینو مملو از فیبر و پروتیین هستند که باعث ایجاد احساس سیری در فرد می‌شوند. برخلاف سایر غلات، یکی از خواص کوینولا موجب پایین آوردن قند خون می‌شود و در عوض ولع انسان را برای مصرف قند و کربوهیدارت کم می کند. 

 

بی جهت نبود که در تمدن اینکا کینوا  ،کوینولا اساس رژیم غذایی بود - از آن به عنوان گیاهان مقدس یاد می شد و "مادر همه غلات" نامیده می شد. طبق افسانه ها ، فصل کاشت کینوا توسط خود امپراطور آغاز شد و اولین بذر را با ملاقه طلایی می کاشت.

علاوه بر همه موارد ، کینوآ  ،کوینولا بسیار خوشمزه است و اگر هنوز دانه جوانه کوینولا را امتحان نکرده اید - ما به شما اطمینان می دهیم - کشف طعم شگفت انگیزی در انتظار شماست!

طرز استفاده از کوینولا ،کینوا

Southwestern-Quinoa-Salad-Serving.jpg

 

در رژیم غذایی سنتی ، فرنی را از کینوا تهیه می کنند ، به سالاد و گوشت چرخ کرده کوینو را  اضافه می کنند ،کوینو را به سوپ ها اضافه می کنند و دسرها را تهیه می کنند. جایگزین کامل و خوشمزه تری برای برنج و سایر غلات است. و در فهرست غذا های خام ، کینوا به صورت خیسانده یا به صورت جوانه مصرف می شود.

امروز یک سالاد با کینوا ، هویج ، سبزیجات ، آب لیمو و روغن زیتون درست کردم. خوب ، بسیار خوشمزه است. من به آزمایش ادامه خواهم داد. 

گیاه کوینولا

از آنجا که دانه ها را قبل از فروش پوست می گیرند تا پوسته تلخ از بین برود. ممکن است جنین هسته آسیب ببیند و نباید انتظار 100٪ جوانه زنی داشت.

با این حال ، بیشتر غلات هنوز جوانه می زنند. دانه کینوا حلقه برجسته ای در اطراف خود دارد. این "تاج" نامیده می شود - این جنینی است که باید جوانه بزند

 

960m.jpg

کوینولا از کجا بخریم

کوینولا در ایران، کوینولا از کجا تهیه کنیم ، بذر کینوا را از کجا تهیه کنیم 

در سوال کاربران که پرسیده اند قیمت کوینولا و کوینولا از کجا بخریم باید بگویم که تقریبا الان در تمام فروشگاه های بزرگ و سوپر مارکت ها کوینولا خوراکی بصورت بسته بندی به فروش می رسد و قیمت کوینولا متاسفانه با این نرخ تورم ثابت نیست. برای قیمت کوینولا ، خرید کوینولا و خرید بذر کینوا فروشگاه های آنلاین  بذر کینوا را می فروشند .در گوگل سرچ کنید.

 

طرز تهیه استیک گوشت گوساله و لیمو با سالاد کوینولا

طرز تهیه کوینولا و لوبیا سیاه

طرز تهیه سالاد کینوا

گیاه کینوا یک‌ منبع بسیار مهم مواد غذایی در آینده

عضلانی کردن بدن با دانه کینوا Quinoa

 

Recept-salata-so-shpinatom-i-bobami-jedami-2.jpg

موارد منع مصرف و آسیب کینوا

منع مصرف قابل توجهی برای مصرف کینوا وجود ندارد ، اما زنان باردار  و زنانی که به کودک خود شیر می دهند باید مراقب باشند. از آنجا که این دسته از افراد مستعد واکنش های آلرژیک هستند ، توصیه می شود قبل از مصرف کینوا با پزشک مشورت کنید.

 

در صورت استفاده از کوینولا ، یا کاشت گیاه کوینولا تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

نظرات

۱۳۹۵/۵/۲۸سلام،ممنون ازمطلب مفیدتون لطفامطالب بیشتری دراختیارمان قراربدهید

۱۳۹۵/۷/۷اگر ساکن تهران هستید فکر کنم بازار بزرگ و یا بازار تجریش داشته باشه. نمایشگاهی در خیابان حجاب تهران ، این بذر را می فروشد. البته زمان نمایشگاه کوتاه است.

۱۳۹۵/۶/۳کجا گیرم میاد؟ از کجا میشه خریدش؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸جالب بود ولی فکر کنم سخت گیر بیاد.

۱۳۹۵/۸/۲۵سلام.خیلی عالی بود و توصیه میکنم که حتما اگه کسی میخواد استفاده کنه چند روز داخل آب داخل یک بشقاب بزارید و یک دستمال کاغذی بزارید روش جوانه بزنه و داخل سالاد استفاده کنید و حتما به انسانهای بزرگ سال مثل پدر مادرهاتون بگید استفاده کنن چون خواصی که داره رو فقط با خوردن میشه فهمید از انرژی روزانه و لطافت پوست بعد از 20 روز.البته محصولات از کشور ایتالیا BIO هست و کاملا سالم

۱۳۹۶/۱/۱۸بسيار عالي بود ممنون از اطلاعات جامع و كاملتون. موفق باشين.

۱۳۹۹/۴/۸ طعم و بافت quinoa کمی شبیه به برنج قهوه ای است که با جو دوسر مخلوط شده باشد.کوینولا خامه ای ، ترد و تا حدی مغذی است ، همه در یک سطح قرار دارند.کوینولا چند منظوره است و می تواند از چندین راه تهیه شود. قبل از پختن، آن را بشویید.

در ادامه بخوانید...

در مورد آلوورا بیشتر بدانیم

در

بعضی از خواص آلوورا  شامل کمک به کاهش وزن، بهتر شدن هضم و افزایش ایمنی بدن می باشد.

نوشیدنی های آلوورا باعث کشش و سلامتی سریع پوست می شود.

خواص و مضرات :

آلوئه ورا همچنین برای درمان یبوست  مکملی محبوب می باشد ، اما می تواند موجب برخی از واکنش های جانبی در کوتاه مدت از قبیل گرفتگی عضلات و حتی دفع کلسیم گردد. زیاده روی و مصرف طولانی مدت آلوورا توصیه نمی شود زیرا که با عدم تعادل الکترولیت ها، سوء جذب، فشار کلیه، و از دست دادن بیش از حد پروتئین در ارتباط است.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...