چگونه از بوی سیر خلاص شویم، خواص و مضرات سیر

خواص سیر مضرات سیر

 

چگونه بوی سیر را از دهان ببریم

سیر بسیار مفید است، اما به دلیل بوی ویژه و معطر، بسیاری ترجیح می دهند از آن اجتناب کنند. اما محصولات مفیدی وجود دارد که کمک می کند تا با بوی سیر مقابله کنیم.
همه خانم ها می دانند، پس از تهیه یک سس خوشمزه چقدر سخت است که دست های خود را از بوی سیر پاک کنند . در عین حال، پس از خوردن سیر خام، بوی دهان می تواند به مدت چندین روز، بسته به مقدار آن، ویژگی های هضم و عوامل دیگر، همچنان ادامه یابد.
 
بوی سیر پس از رسیدن سیر به معده به مشام می رسد. واقعیت این است که در هنگام تعامل با آب معده، سولفید ها آزاد می شوند. آنها وارد روده می شوند و مولکول آللیل متیل سولفید (AMS) که بسیار کوچک است و می تواند بلافاصله وارد جریان خون شود. پس از آن در بسیاری از بافت ها وارد می شوند. هیچ چیز خطرناکی در مورد آن وجود ندارد به جز بوی آن که از طریق بافت های دهان به مشام می رسد.
 
مولکول آللیل متیل سولفید بعد از ورود به بافت ریه ها از طریق گردش خون، همراه با تنفس به مشام می رسد، و مولکول هایی که به پوسترسیده اند با عرق بو را متصاعد می کنند. گرچه این مولکول تنها یک جزء کوچک از طعم سیر است، مواد باقی مانده بزرگتر هستند و به زودی از روده خارج می شوند. در حالی که AMS می تواند برای مدت طولانی بماند.
 
دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که یک راه برای "اتصال" AMS وجود دارد به طوری که مولکول  بیش از حد بزرگ شود و  نتواند از طریق دیواره های معده وارد گردش خون شود. این اتصال به خاطر ترکیبات فنلی است که با سولفید ها واکنش نشان می دهند. بسیاری از این ترکیبات فنلی در سیب، کاهو و نعنا یافت می شود. آنها باید همزمان با غذاهای سیر دار خورده شوند.
این محصول مفید اغلب به دلیل بوی عجیب و غریب ناشی از آن، باعث ایجاد ناراحتی زیادی می شود که می تواند بدون هیچ توضیحی مشخص شود. ما یاد گرفتیم که چگونه از بوی سیر خلاص شویم.
 
شما احتمالا متوجه شده اید که برای بوییدن سیر، لازم نیست که آن را بخورید. زمانی که سیر را، تمیز کنید یا برش دهید، بوی آن را آزاد می کنید، و دستان شما به مدت طولانی با سیر بو می گیرد. اما بوی سیر از روی پوست خیلی سریعتر از دهان می رود - اگر سیر را بخورید، برای یک روز دیگر بوی آن به مشام می رسد.
سیر حاوی بسیاری از ترکیبات گوگرد است که هضم شده و وارد جریان خون می شوند. در نتیجه، آنها به معنای واقعی کلمه در همه جا هستند - سیر در بوی نفس و عرق راه پیدا می کند. بنابراین، مسواک زدن دندان ها برای از بین بردن بوی سیر کاملا بی فایده است.
 
همان طور که در بالا اشاره شد، بهتر است از بوی سیر از طریق محصولات طبیعی خلاص شویم. برای مثال کاهو، کرفس، نعناع، ​​ریحان، سیب و قارچ کمک خواهد کرد. این محصولات را دانشمندان در طول آزمایش ها کشف کرده اند. داوطلبان سیر خوردند و آن را با غذاهای مختلف مخلوط کردند، و سپس دانشمندان متوجه شدند که چند مولکول بوی خاص در هوا هستند که آنها را بیرون می کشند. مکانیسم عمل محصولات ضد سیر کاملا مشخص نیست. این احتمالا موضوع رزین های فنلی خاص یا ترکیبات دیگری است که هنوز ناشناخته هستند.
 

 

خواص سیر

سیر یک گیاه است که طعم تند دارد و برای تهیه غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سیر دارای خواص سودمند است.
 
- سیر علیه ویروس ها و باکتری ها مبارزه می کند. علاوه بر این، سیر حاوی بسیاری از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. بنابراین، بسیار توصیه می شود که در رژیم غذایی روزانه قرار دهید. اما تعدادی از خطرات وجود دارد که باید بدانید.
 
- سیر می تواند سطح قند خون را تنظیم کند، بنابراین برای دیابت مفید است.
 
- سیر به فشار خون بالا کمک می کند.
 
- سیر به کاهش کلسترول بالا کمک می کند و تشکیل پلاک در شریان ها را کاهش می دهد.
 
- سیر به کاهش درد دندان کمک می کند. سیر اثر ضد باکتری و ضد درد دارد.
 
- سیر زگیل را از بین می برد توانایی سیر برای مبارزه با عفونت ها و باکتری ها، آن را یک درمان موثر برای زگیل ها و سایر مشکلات پوستی میکند.
 
- سیر برای قلب فوق العاده مفید است.
بسیاری از محصولات دارای خواص سودمند هستند. از جمله سیر با وجود این واقعیت که بسیاری از مردمآن را خیلی دوست ندارند، خوردن سیر برای سلامتی سیستم قلبی عروقی ضروری است.تحقیقات در این زمینه توسط محققان انجام شده است. آنها دریافتند مصرف منظم سیر توانایی بازگرداندن سلولهای عضلانی را نیز دارد تا از رشد بیماری های قلبی جلوگیری کند.
به گفته محققان، این محصول یکی از بهترین روش های پیشگیری از توسعه بیماری های مختلف است. به عنوان بخشی از مطالعه، متخصصان مشاهده کردند که چگونه دیالو ترسیوفیلد، ماده ای است که بخشی از سیر است، بر بدن انسان اثر می گذارد.
 
در نتیجه کار علمی، دانشمندان توانستند نشان دهند که استفاده از سیر تاثیر مثبتی بر کار قلب دارد. واقعیت این است که دیالو تری سولفید موجب کاهش دو سوم کاهش حجم بافت آسیب دیده در میوکارد می شود. قبلا کارشناسان معتقد بودند که سیر می تواند مقدار کلسترول را کاهش دهد و به عنوان یک عامل کاهش دهنده خون استفاده شود.
 
- خوردن سیر بدن را در برابر بیماری های وحشتناک، از جمله سرطان محافظت می کند
حفاظت از ایمنی ما باید در فهرست اولویت های هر فرد باشد. و کمک به مردم با استفاده از سیر! این یک ابزار منحصر به فرد است که می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری وحشتناک را در یک زمان کاهش دهد.
 
تحقیقات در این زمینه توسط کارشناسان دانشگاه ناتینگهام انجام شده است. آنها متوجه شدند که مزایای واقعی سیر چیست. در واقع، از دوران کودکی، به هر کسی گفته شود که به رغم طعم و بوی نامطبوع برای برخی، سیر فوق العاده مفید است. 
 
در نتیجه، کارشناسان دریافته اند که سیر می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و حتی انکولوژی را کاهش دهد. به عنوان بخشی از مطالعه، دانشمندان بررسی ادبیات مربوط به استفاده از این سبزی را بررسی کردند. به گفته محققان، سیر حاوی بسیاری از ترکیبات است که مهمترین آن اسید سولفوریک است. اما در عین حال خوردن، جوشیدن و سایر روشهای پخت و پز سطوح مختلف ترکیبات را آزاد می کند.
 
تحقیقات ادامه خواهد یافت: دانشمندان قصد دارند دریابند چرا در برخی موارد سیر اثر مثبتی دارد، در حالی که در برخی دیگر، کاملا بی فایده است.
 
- سیر حتی بدترین عفونت ها را نیز برطرف خواهد کرد.
بسیاری از مردم در مورد قدرت سحر و جادوی سیر می دانند، اما همه نمی دانند که این محصول می تواند به طور جدی بر روی خطرناک ترین باکتری هایی که در حال حاضر مقاوم به آنتی بیوتیک ها هستند، تاثیر بگذارد.
محققان در این زمینه در تحقیقات دانشگاه کپنهاگ مشغول به فعالیت بودند. یک کارمند موسسه آموزشی گفت که سیر حاوی ترکیب ajona است که می تواند باکتری های مقاوم را از بین ببرد.
 
در طول عمل ترکیب، از طریق مصرف سیر ژنی سرکوب می شود که به میکروب ها در اتصال به بافت های انسانی و تکثیر کمک می کند، تشکیل یک بیوفیلم باکتریایی. بله، سیر نمی تواند باکتری را از بین ببرد اما مانع از ارتباط با باکتری های دیگر می شود که برای رشد کلنی های میکروبی ضروری است. به نوبه خود، این اجازه می دهد تا آنتی بیوتیک ها و سیستم ایمنی بدن انسان برای مهار باکتری بسیار موثر باشد. 
 
بر طبق نظر محققان، این کشف به مقابله با بیماری های مختلف وحشتناک، از جمله فیبروز کیستی قابل درمان و زخم های مزمن در بیماران دیابتی و همچنین استافیلوکوک های طلایی مقاوم به متسییلین (MRSA) و سایر عفونت های رایج که در بیمارستان ها یافت می شود، کمک می کند.

 

 

مضرات سیر

اگر دستگاه گوارش شما دچار مشکل است، نباید از سیر استفاده کنید، به خصوص اگر در مرحله حاد، زخمی یا التهابی باشد. سیر نیز برای کولسیستیت، پانکراتیت، بیماری مزمن کلیه و کبد توصیه نمی شود.اگر مشکلات حاد با دستگاه گوارش مانند مسمومیت دارید، سیر بخورید . سیر می تواند فشار خون را کاهش دهد، بنابراین برای کسانی که فشار خون پایین دارند توصیه نمی شود.
 
سیر یا روغن سیر دار در برخی از بیماری های پوست، چشم و افزایش تمایل به آلرژی باید با احتیاط استفاده شود.
 
مانند هر محصول دیگر ، سیر نباید غیرقابل کنترل مصرف شود. برای حفظ ایمنی، خلاص شدن از ویروس ها و کمک به سیستم قلبی عروقی، شما فقط 1-2 حبه در روز نیاز دارید. لازم است که تازه استفاده کنید.
 
علاوه بر این، شما می توانید از سیر برای استنشاق استفاده کنید. یک حبه سیر را باز کنید، آنها را در یک کاسه قرار دهید و چند نفس عمیق بکشید. همچنین اگر بخاطر بوی آن نگران خوردن آن باشید، این گزینه مناسب است.
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید