رودخانه ای که گناهان را پاک می کند

در
رود گنگ
رودخانه ای که گناهان را پاک می کند: حقایقی در مورد گنگ مقدس ، که از آن خون سردتر می شود.گنگ رودخانه ای است که با تلاقی رودخانه های الکنندا و رود بهاگیراتی بوجود آمده است ، به همین دلیل طولانی ترین رودخانه هند است، از مرکز کوه‌های هیمالیا سرچشمه می‌گیرد و شمال هندوستان و کشور بنگلادش را سیراب می کند.
 
از زمان های بسیار قدیم ، این گنگ بود که بیش از دو هزار سال در تمدن هند نقش بزرگی را ایفا می کرد و از جمله موارد دیگر ، جمعیت هند را از طریق آب ها و دشت های حاصلخیز پشتیبانی می کرد. از زمان های بسیار قدیم ، گنگ به عنوان رود مقدس در هندوئیسم ، مذهب غالب در هند به حساب می آمد و از زمان های بسیار قدیم در تمام ادبیات هند از این رود به نام گنگ مقدس یاد شده است.
رود گنگ
رود گنگ.  \ عکس
و با این حال ، اسطوره های مختلف زیادی در ارتباط با این رود وجود دارد ، که اصلی ترین آنها به چگونگی سرچشمه و اینکه چه چیزی برای پادشاه بهاگیراتی برای آوردن آن به زمین هزینه شده است ، تمرکز دارند. همچنین شایان ذکر است که حوضه گنگ یکی از پرجمعیت ترین حوضه های رودخانه در جهان به حساب می آید و این رودخانه از حداکثر تعداد مردم در سراسر جهان حمایت می کند ، در حالی که یکی از کثیف ترین رودخانه های سیاره زمین محسوب می شود.
رود گنگ
رودخانه آسمانی.  \ عکس
 

1. طبق افسانه ، گنگ با شستن پاهای ویشنو ایجاد شده است

آبهای شفاف گنگ مقدس.  \ عکس
 
در متون باستانی هند ، asuras به عنوان demigods قدرتمند توصیف شده است. براساس اسطوره هند ، بالی چاكراواتی پادشاه و یك جانباز سرسپرده to خدای اعظم ویشنو بود كه یكی از سه خدای مهم دین هندو به همراه برهما و شیوا است. بالی فوق العاده قدرتمند شد ، و با احساس تهدید ، خدا ایندرا ، پادشاه بهشت ​​، برای کمک به ویشنو به منظور حفظ سلطه خود بر بهشت ​​، روبرو شد. بالی آماده اجرای یاگیا (آیینی) شد. در طی چنین مراسم هایی ، پادشاهان اغلب آنچه را که می خواستند را به برهمن قربانی می کردند.
خدای ویشنو
خدای ویشنو.  \ عکس
ویشنو مانند برهمن کوتوله در پادشاهی بالی به زمین فرود آمد. اگرچه در مورد ماهیت واقعی این کوتوله هشدار داده شد ، اما بالی می خواست حرف خود را عوض نکند و به برهمن هرچه می خواست ، بدهد و این سه مرحله با پای او اندازه گیری می شد. سپس کوتوله‌ برهمن به یک غول بزرگ تبدیل شد. در مرحله اول ، او زمین را اندازه گیری كرد ، و در مرحله دوم - آسمان را. برای مرحله سوم چیزی نمانده بود. پادشاه فروتن سر خود را ارائه داد ، و برهمن پای خود را روی سر پادشاه گذاشت و بالی را به سمت پاتال لوک (جهان پایین) سوق داد. ویشنو پس از شستن پاها ، آب مقدسی را در گلدان جمع کرد که در براهمالوکا ، بالاترین پادشاهی بهشت ​​قرار داشت. به دلیل همین اسطوره ، گنگ با نام ویشنپادی نیز شناخته می شود و این به معنی "برآمدن از پای نیلوفر آبی ویشنو" است.
 

2. گنگ به کوشش پادشاه بهاگیرات به زمین آمد

رودخانه گنگ در غروب آفتاب
رودخانه گنگ در غروب آفتاب.  \ عکس
مطابق اسطوره ، پادشاه ساگار برای به دست آوردن قدرت زیاد ، مجبور به انجام مراسمی بود. این آیین شامل قربانی کردن اسب بود. ایندرا با ترس از برتری ساگار ، حیوان قربانی را به سرقت برد و اسب را رها کرد.پادشاه ساگار با یافتن اسب ، شصت هزار نفر از پسران خود را به جستجوی ایندرا فرستاد. آنها با یافتن ایندرا در محل عبادت و ایجاد  سر و صدایی که  مانع پرستش و عبادت او شدند، علاوه بر این ، آنها او را به سرقت یک اسب متهم کردند.بنابر این مرد خردمند عصبانی شد و همه آنها را به خاکستر سوخته تبدیل کرد. بدون اتمام مراسم تشریفاتی ، آنها مانند ارواح سرگردان شدند. در پاسخ به این درخواست که چگونه آنها آزاد شوند، گفت: که تنها اگر گنگ از آسمان سرازیر شود و خاکستر آنها را بشوید ، می توانند به بهشت ​​بروند.
The Ganges Descent
The Ganges Descent یک نقاشی توسط Raja Ravi Varma است.  \ عکس:
پس از چند نسل ، پادشاه بهاگیرات ، از فرزندان پادشاه ساگارا ، نزد خداوند برهما توبه كرد كه چند هزار سال به طول انجامید. برهما از این امر خوشحال شد و خواست بهاگیرات را مبنی بر جاری شدن گنگ ها بر روی زمین و آزاد کردن اجداد او به وی اعطا کند. با این حال ، مقاومت در برابر نیروی سقوط الهه قدرتمند گنگ دشوار است. فقط خدا ی شیوا می تواند از این تخریب جلوگیری کند. بنابراین ، پس از توبه بیشتر بهاگیرات به شیوا ، خداوند به آرامی او را از قلعه های خود آزاد کرد تا بتواند سرنوشت خود را تحقق بخشد. میل بهاگیرات هنگامی تحقق یافت که الهه بانگا به شکل رودخانه به همین نام به زمین جاری شد. به همین دلیل است که به یاد خاطرات او ، جریان اصلی رودخانه باستانی بهاگیراتی نامگذاری شده است.

3. گنگ در تمام ادبیات باستانی هند ذکر شده است

رامایانا
رامایانا  \ عکس
دوره ودایی (تقریباً 1500 - 500 قبل از میلاد) دوره ای در تاریخ شبه قاره هند بود که از اواخر تمدن دره ایندوس و قبل از دومین شهرنشینی در دشت مرکزی هندو-گنگتی آغاز شد. این نام به چهار وداها ، کهن ترین نوشته های هندوئیسم تعلق گرفته است. تمدن دره Indus ، یکی از چهار تمدن بزرگ باستانی ، در رودخانه های Indus و Saraswati تأسیس شده است. Rigveda ، یکی از قدیمی ترین متون موجود در هر زبان هند و اروپایی ، بنابراین تأکید بیشتری بر هند و Saraswati می کند ، اگرچه از Ganges نیز یاد شده است.
 
نزول تمدن دره Indus در آغاز هزاره دوم قبل از میلاد ، نقطه ای است که در آن کل جامعه هند که در آن زمان وجود داشته است ، به درون حوضه گنگ حرکت می کند و زیستگاه های نزدیک Indus را ترک می کند. به همین دلیل است که سه ودا بر اهمیت ویژه این رود تأکید می کنند. تاریخچه این مکان که به گفته هندی ها توسط بهاگیرات ساخته شده است ، در چندین نسخه خطی مهم از دوران باستان ، یعنی در رمایانا ، مهاباراتا و پورانا شرح داده شده است. در حماسه ماهابرات نشان داده شده است که الهه اصلی گنگ همسر شانتان است که مادر مبارز معروف بسمه است. در ادبیات باستان هند بسیاری از داستانهای دیگر مربوط به الهه گنگ وجود دارد.

4- گنگ با تلاقی دو رودخانه الکنندا و رود بهاگیراتی تشکیل می شود

الکنندا و رود بهاگیراتی در دفرپاگ گنگ
تلاقی رودخانه های الکنندا و رود بهاگیراتی در دفرپاگ گنگ را تشکیل داد. \ عکس
 
رود مقدس دارای دو منبع جریان است ، بهاگیراتی و الکنندا. اولین در پای یخچالهای طبیعی Gangotri ، در Gomukh (ایالت اوتاراکند ، هند) تشکیل شده است. و دوم - Alaknanda در نتیجه ذوب برف قله هایی مانند ناندا دیوی ، تریسول و کامت شکل گرفته است. اصطلاح پانچ پریاگ (پنج ادغام) اغلب برای اشاره به پنج ادغام رود مقدس با آلاکاندا در اوتاراکند استفاده می شود. پایین دست Vishnuprayag ، جایی که رودخانه Dululanga در رودخانه Alaknanda جریان دارد. Nandprayag ، جایی که رودخانه Nandakini جریان دارد. کارناپراگ ، جایی که رودخانه پیندر جریان دارد. رودراپراگ ، که رودخانه مانداکینی در آن واقع شده است. و سرانجام ، Devprayag ، جایی که رودخانه Bhagirathi با Alaknandu برخورد می کند و بدین ترتیب یک گنگ واحد و منحصر به فرد را ایجاد می کند.
رودراپراگ سانگام
رودراپراگ سانگام.  \ عکس
از اوتاراکند ، این رود مسیر خود را به سمت جنوب شرقی ، به سمت جمهوری خلق بنگلادش طی می کند و پس از آن آبهای آن توسط خلیج بنگال شسته می شود. رودخانه گنگ و همچنین رودخانه برهماپوترا و سایر نمایندگان رودخانه کوچکتر ، خود را در خلیج بنگال پیدا می کنند ، جایی که دلتای سانداربنا را ایجاد می کنند ، که امروز با مساحتی در حدود شصت هزار متر مربع بزرگترین دلتای جهان محسوب می شود. کیلومتر (23،000 مایل مربع).

5. گنگ - طولانی ترین رودخانه هند

نقشه حوضه های حوضه آبریز ترکیبی گنگ
نقشه حوضه های حوضه آبریز ترکیبی گنگ (زرد) ، برهماپوترا (بنفش) و مگنا (سبز). 
 
با طول 2525 کیلومتر ، گنگ مقدس طولانی ترین رودخانه هند است. آن را گوداواری دنبال می کند که طول آن 1،465 کیلومتر (910 مایل) است. در مورد رواناب ، گنگ هفدهمین رودخانه بزرگ جهان است که به طور متوسط ​​سالانه در حدود 16650 متر مکعب در ثانیه جریان دارد ، که بیش از دو برابر جریان سالانه رودخانه بسیار طولانی تر ایندوس است. همچنین شایان ذکر است که رودخانه گنگ ، برهماپوترا و مگنو با یک جریان مشترک متحد می شوند. به لطف این ، میانگین تخلیه آب در سال حدود 38000 متر مکعب در ثانیه است. توجه داشته باشید که چنین شاخصی در رده چهارم جهان قرار دارد و در رده های بعدی از رودخانه های بزرگ مانند آمازون ، اورینوکو و کنگو قرار دارد. حوضه گنگ به تنهایی ، به استثنای دلتاها و آبهای آن ، که متعلق به مگنا و برهماپوترا است ، تقریباً 1،080،000 کیلومتر مربع (420،000 مایل مربع) دارد. در بین چهار کشور توزیع شده است. هند 861،000 کیلومتر مربع (332،000 متر مربع ، 80٪) دارد. و 13٪ در نپال واقع شده است. 4٪ در بنگلادش واقع شده است. در حالی که چین 33000 کیلومتر مربع (13،000 متر مربع و 3٪) دارد.
 

6. گنگ غذای بیش از 400 میلیون هندی را تأمین می کند

گنگ غذای بیش از 400 میلیون هندی را تأمین می کند
بازار هند / عکس
بیش از دو هزاره ، دشت حاصلخیز گنگ از جمعیت اقوام مختلف بزرگ هند از امپراتوری موریا تا امپراتوری مغول حمایت کرده است. همه آنها مراکز جمعیتی و سیاسی خود را در دشت گنگتی داشتند. امروزه آبهای گنگ و شاخه های آن مزارع میلیون ها هکتار از محصولات زراعی را که در سواحل آن رشد کرده اند ، آبیاری می کنند. این مزارع برای بیش از چهارصد میلیون نفر از مردم غذا تهیه می کنند ، که تقریباً یک سوم از جمعیت هند را تشکیل می دهند. بنابراین ، اهمیت گنگ برای هند را نمی توان ارزیابی کرد. کشاورزان طیف وسیعی از محصولات زراعی را در خاک حاصلخیز این رود مقدس پرورش می دهند: برای مثال ، در اینجا می توانید نه تنها نیشکر و برنج که برای این منطقه کلاسیک هستند ، بلکه همچنین محصولات نادرتری مانند عدس ، سیب زمینی و حتی گندم را نیز پیدا کنید.
 
صنعتگران محلی نه تنها کنجد را با جوت ، بلکه حبوبات ، خردل ، که در هند معروف است ، و حتی فلفل قرمز داغ نیز رشد می دهند. حوضه گنگ یکی از پرجمعیت ترین مکان های جهان که در قلمرو رودخانه های جهان واقع شده است ، به لطف توانایی حوضه گنگ کشاورزی آزاد در نظر گرفته شده است.
 

7- گنگ دارای درصد بالایی از مواد ضد باکتریایی است

گنگ دارای درصد بالایی از مواد ضد باکتریایی است
علاوه بر کشاورزی ، افرادی که در نزدیکی گنگ زندگی می کنند از نظر ماهیگیری ، حمل و نقل ، برق و آب آشامیدنی به رودخانه وابسته هستند. این رودخانه تقریباً چهل درصد از جمعیت هند را در یازده ایالت تأمین می کند ، براساس برخی تخمین ها ، جمعیتی است که همواره در حال رشد بوده و اکنون بالغ بر 500 میلیون نفر است. گنگ همچنین به اهداف گردشگری و تفریحی می پردازد. اماکنی در نزدیکی رودخانه در نزدیکی اوتارپرادش و اوتاراکند هر ساله میلیون ها انسان در جهان را برای زیارت به خود جلب می کند که میلیون ها درآمد برای ایالت به ارمغان می آورد.
منبع غیرقابل توصیف باکتری ها و ویروس های مفید
منبع غیرقابل توصیف باکتری ها و ویروس های مفید.  \ عکس
 
شایان ذکر است که خاصیت درمانی آب ، که حاوی منبع غیرقابل توصیف ویروس های مفید است. باکتریوفاژها ویروس هایی هستند که باکتری ها را آلوده و از بین می برند و می توانند جایگزین مفیدی برای آنتی بیوتیک ها باشند. آنها اساساً برای انسان بی ضرر هستند زیرا برای گونه ها ی بسیار خاص هستند. علاوه بر این ، آنها اغلب باکتری هایی که باعث بیماری های کشنده می شوند را هدف قرار می دهند. گنگ حاوی باکتریوفاژهای بیشتری نسبت به سایر رودخانه های جهان هستند ، بنابراین آب آن خاصیت تمیز کردن و بهبودی برخوردار است. این نخستین بار توسط باکتری شناس انگلیسی ، ارنست هنکین در سال 1896 هنگام مطالعه خصوصیات ضد باکتریایی گنگ کشف شد.
 

8- هندوها بر این باورند که غسل ​​در گنگ گناهان انسان را پاک می کند

هندوها بر این باورند که غسل ​​در گنگ گناهان انسان را پاک می کند
از زمان بسیار قدیم ، گنگ مقدس و مقدس ترین رودخانه های هندوئیسم شمرده شده است.  و اعتقاد بر این است که شنا در رودخانه گنگ شانس خوبی کسب می کند. و باعث رهایی از چرخه زندگی و مرگ می شود. الهه گانگا اغلب در فرهنگ هند با چهار بازو و وهانا (ارابه) ماکارا به تصویر کشیده شده است ، حیوان با سر تمساح و دم دلفین که بر روی آن سوار شده است. در کنار رودخانه گنگ مکانهای مقدس بسیاری وجود دارد که از آن جمله می توان به گنگوتری ، حریدوار ، الله آباد ، واراناسی و کالی گت اشاره کرد.
 
کامب ملا یک زیارت عظیم مذهبی هندو است که به طور هم زمان در چندین نقطه جشن می گیرد: به عنوان مثال ، این شامل Prayag ، Nashik ، Ujjain و البته Haridwar است. با این حال ، تنها دو نقطه زیارتی با این رود مقدس ارتباط دارد. یکی از آنها با حریدوار قرار دارد و دیگری جایی است که آبهای گنگ با یامونا در آلا چاباد به هم وصل می شوند. براساس آخرین داده های جمع آوری شده برای دوره 2013 ، تقریباً 120 میلیون نفر از کامب ملا بازدید کردند. همچنین ذکر شده است که یک رکورد محلی تعیین شده است - بیش از 30 میلیون نفر در روز. امروز این نقطه به عنوان بزرگترین مکان گردشگری در جهان در نظر گرفته شده است که در آن زائران مذهبی می توانند از سراسر دنیا بیایند.

9. دلفین های رودخانه گنگ

دلفین های رودخانه گنگ
دلفین سوزوک.  \ عکس
 
دانشمندان بر این باورند که بیش از 350 گونه از موجودات رودخانه پناهگاه خود را در آبهای گنگ پیدا کرده اند. طبق مطالعات علمی سال 2007 و 2009 ، وجود 143 گونه ماهی یافت شده است. از مهمترین آنها می توان به کپور و سیلویفرم (گربه ماهی)  اشاره کرد. گونه های نامگذاری شده به ترتیب نیمی ، 23٪ و 14٪ از کل موجودات رودخانه در این آب ها را تشکیل می دهند.علاوه بر ماهی ، گنگ حاوی چندین گونه تمساح است. گنگ همچنین به لطف دلفین رودخانه ، نه تنها برای دانشمندان بلکه برای گردشگران نیز شناخته شده است.
دلفین های رودخانه گنگ
متأسفانه ، دلفین های گنگ در آستانه انقراض قرار دارند.  \ عکس
مشخص است که دلفین عمدتا در ساکت ترین مکان های گنگ و براهماپوترا زندگی می کند. و اخیراً ، دولت هند تصمیم گرفت این موجودات را در جایگاه ملی آبزیان قرار دهد. فراموش نخواهیم کرد که رودخانه گنگ همچنین دارای رکورد تعداد گونه های پرنده ای است که در تمام هند بی نظیر به حساب می آیند. افسوس که امروز به دلیل شکار، تیراندازی و همچنین آلودگی رودخانه ها ، ساخت سد و سایر فعالیت های انسانی ، بسیاری از پرندگان به همراه دلفین رودخانه در آستانه انقراض هستند.
 

10- سلامتی را به خطر می اندازد

آلودگی گنگ یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که هند باید آن را حل کند. هنگامی که دولت هند در دهه 1970 متوجه شدت مشکل شد ، بیش از ششصد کیلومتر در امتداد گنگ پیش از این به عنوان مناطق واقعاً مرده شناخته شده بود. آلودگی گنگ در اثر عوامل مختلفی از جمله ضایعات انسانی و نتایج مجتمع های صنعتی ایجاد می شود. ادامه کار کشاورزی با استفاده گسترده از سموم دفع آفات شیمیایی و حشره کش ها که مستقیماً وارد آب می شوند به دلیل روان اب غیرقانونی شکل گرفته از زراعت ، به همین دلیل آب های گنگ به مرور زمان آلوده تر شده و برای زندگی نامناسب می شوند. با این حال ، صنعت نه تنها به شاخص های کلی کیفیت آب در این رودخانه آسیب می رساند.بلکه
زباله ها را به داخل گنگ می اندازند
Kanpur یکی از بزرگترین مراکز صنعتی هند است و بسیاری از صنایع بدون هیچگونه تصفیه ای زباله ها را به داخل گنگ می اندازند.  \ عکس
استحمام و شستن چیزهای کثیف نیز باعث می شود که ساکنان رودخانه و همچنین سخت پوستان کوچک و سایر گیاهان و جانوران به تدریج از بین بروند. به عنوان مثال ، تومورها در زئوپلانکتون ایجاد می شوند که از ماهی های ریز تغذیه می کنند. به نوبه خود ، این ماهی های کوچک توسط شکارچیان بزرگتر مصرف می شوند که یک زنجیره غذایی بسته را تشکیل می دهد. دانشمندان حدود ده نوع از زندگی که با گذشت ده ها سال در گنگ زندگی می کنند و امروز در آستانه انقراض هستند، را نام برده اند. از زمانی که نارندرا دامورداس مودی نخست وزیر هند شد ، وی تأیید کرده است که برای پاکسازی رودخانه تلاش خواهد کرد. تخمین زده می شود تا ژوئیه سال 2016 ، 460 میلیون دلار (2،958 روپیه کرور) برای فعالیت های مختلف پاکسازی رودخانه هزینه شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 اثر باستانی هندوستان که اسرار تاریخی این کشور را حفظ می کند

در
هندوستان برخلاف سایر کشورها، کشور مذاهب مختلف است. مذاهب ، زبان ها ، عقاید و سنت های مختلف زیادی در هندوستان وجود دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که اماکن تاریخی در هندوستان نشان دهنده تنوع سبک ها و فرهنگ های معماری باستانی است.  چند نمونه از مکان های تاریخی شگفت انگیز در هندوستان برای اطلاع گردشگران آورده شده است.

 

Maharaja

محل های گردشگری در هند
Maharaja، معروف به کاخ بادها ، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جیپور است. این کاخ ماسه سنگی زیبا به شکل تاج لرد کریشنا توسط Maharaja Sawai Pratap Singh در سال 1799 ساخته شده است. Maharaja نیز نمونه ای عالی از معماری راجپوتانا است. شکل هرمی آن و 953 پنجره زیبا این مکان را به یک جذابیت بی نظیر از شهر تبدیل کرده است.
 
فضای داخلی کاخ به دلیل راهروهای طولانی آن و همچنین این واقعیت که پله ندارد - قابل توجه است که کفها با شیبهای مخصوص به هم وصل می شوند. 953 پنجره در Maharaja به طور تصادفی ساخته نشده است - آنها برای زنان حرمسرا سلطنتی که هرگز در ملاء عام ظاهر نمی شدند ، در نما قرار گرفته است! این پنجره ها به آنها امکان مشاهده زندگی مردم را می داد و فقط نمای عالی شهر را تحسین می کردند.
 

 

Cala Pani

محل های گردشگری در هند

زندان سلولی که به Cala Pani نیز معروف است نیز در شهر بندر بلر در جزایرهای اندامان و نیکوبار واقع شده است. این مجموعه به شهادت گنگ به شکنجه گاه فعالان هندی که برای استقلال می جنگیدند ، بدل شد. ساخت آن در سال 1906 به پایان رسید و امروزه Cala Pani یکی از آثار ملی کشور محسوب می شود.
 
به معنای واقعی کلمه هر گوشه زندان "می تواند" داستان های مقاومت ، قربانیان و رنج های مبارزان بزرگ آزادی هند ، مانند Birendra Kumar Ghosh ، Upendranat Banerji ، Hem Chandra Das ، Ulaskar Dutta ، Bibhuti Bhushan Sarkar را برای شما بازگو کند. 696 سلول انفرادی وجود دارد .
 

 

دروازه هندوستان

محل های گردشگری در هند
دروازه هند، مشهورترین نقطه دیدنی بمبئی. ساخت این طاق در معماری به سبک هندو-ساراچن در سال 1911 آغاز شد و در سال 1924 به پایان رسید. هدف اصلی از ایجاد این ساختار عظیم یادبود پادشاه جورج پنجم و ملکه مری بود که در سال 1911 از بمبئی بازدید کردند.
 
دروازه های هند از نظر واقعیتی که سمبل فوق العاده ای از هند بریتانیا و امپراتور انگلیس هستند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بازدید کنندگان همچنین می توانند مجسمه ای از شیواجی ، پادشاه جنگجوی قرن هفدهم ، روبروی قوس دروازه هند را مشاهده کنند.
 

 

Charminar

محل های گردشگری در هند

Charminar یا "مسجد چهار مناره" مشخصه بارز شهر حیدرآباد است و به معنای چیزی مانند تاج محل برای آگرا است. این بنا در سال 1591 توسط سلطان محمد قلی قطب شاه به احترام پیروزی بر طاعون در این منطقه ساخته شده است. برای این بنای تاریخی از سبک معماری هند و اسلامی استفاده شده است و آنها آن را از سنگ گرانیت ، ملات و سنگ مرمر خرد شده بنا کردند.
 
در هر گوشه ساختمان چهار مناره 56 متری ظریف  که با یک بالکن دوتایی متصل شده است. یک راه پله  با 149 پله به طبقه فوقانی مسجد چهار مناره منتهی می شود که برای نماز در نظر گرفته شده است. همچنین یک تونل زیرزمینی شگفت انگیز ساخته شده است که Charminar را با Golconda متصل می کند.
 

 

غارهای آژانتا

آژانتا مشهورترین بنای بودایی در هند است که در اورنگ آباد (ایالت ماهاراشترا) واقع شده است. 30 غار در صخره های این مجموعه، غارهای معبد-صومعه بودایی در قرن دوم قبل از میلاد حک شده است. از میان 30 غار ، پنج سالن دارای استیپاها و بقیه محل های صومعه است. غارهای آژانتا نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
 
نقاشی های باستانی که وقایع مختلفی از زندگی بودا را نشان می دهد و مجسمه ها، از جذابیت اصلی این غارها است. و سنگ تراش محلی یکی از نادرترین ها در جهان به حساب می آید.
 

 

استوپا سانچی

محل های گردشگری در هند
استوپا سانچی (مادیا پرادش) قدیمی ترین بنای سنگی در هند و همچنین یکی از محبوب ترین بناهای بودایی در این کشور است. این بنا در قرن سوم قبل از میلاد به دستور امپراتور آشوکا ساخته شده است.
 
چهار دروازه اصلی در سانچی استوپ صحنه هایی از زندگی بودا را به تصویر می کشد. همچنین در آن می توانید حکاکی ها و تصاویر بسیاری از بودا ، پوشیده از لاک را، که از زمان امپراتوری مائوریف حفظ شده است ، پیدا کنید.
 
 

 

کاخ میسور

محل های گردشگری در هند
کاخ میسور را می توان در شهر میسور جنوبی هند (ایالت کارناتاکا) مشاهده کرد. در واقع ، این در زمانهای مختلف توسط امپراطورهای مختلف ساخته شده است. دلیل اصلی کاخ به سبک های مختلف معماری ، ساخت آن در زمان های مختلف است - از معماری هندو-ساراکن گرفته تا هندو ، مسلمان ، راجپوت و گوتیک. 
 
عمدتا برای ساخت و ساز از گرانیت خاکستری و سنگ مرمر صورتی استفاده شده است. سالن عمومی و تالار عروسی سلطنتی در داخل کاخ امروز به اصلی ترین جاذبه بازدید کنندگان تبدیل شده است. جالب اینجاست که سلاح ها و زرادخانه قرن چهاردهم مورد استفاده خانواده سلطنتی نیز در این کاخ ذخیره می شود.
 

 

قطب منار

محل های گردشگری در هند

قطب منار دومین مناره بلند کشور است. این میراث جهانی در دهلی ساخته شده است. پایه و اساس آن در سال 1192 گذاشته شد ، و ساخت و ساز بیش از 75 سال به طول انجامید (چندین حاکم جایگزین شدند). قطب منار همچنین با بسیاری از سازه های باستانی احاطه شده است.
 
این بنای تاریخی باستانی اسلامی با ارتفاع 72.6 متر از ماسه سنگ قرمز و مرمر ساخته شده است. قطب منار از 5 طبقه تشکیل شده است که هر کدام با بالکن های زیبایی تزئین شده است. همچنین قسمت زیرین مناره داخلی قابل توجه است که تزئین شده با حجاری های استادانه اسلامی است.
 

 

قلعه سرخ

محل های گردشگری در هند
لال کیلا یا "قلعه سرخ" ، واقع در دهلی ، یکی از نمادهای هند است که در فهرست میراث جهانی قرار دارد. در اصل بیش از 200 سال (تا سال 1856) خانه امپراتوران مغول بود. این ارگ در سال 1648 توسط امپراطور شاه جهان ساخته شد و به دلیل بلوک های عظیم ماسه سنگ قرمز که از آن ساخته شده ، نام قلعه سرخ را گرفت. قلعه سرخ منعکس کننده سبک های معماری مغول ها ، هندوها ، مسلمان ها ، پارس ها و تیموریان است.
 
قلعه سرخ که در زمینی به مساحت 254 هکتار قرار دارد ، دارای شکل هشت ضلعی است. برای تزئین آن از آثار هنری فارسی ، اروپایی و هندی و ... استفاده شده است. 
 
نخست وزیر در روز استقلال هند از سال 1947 ، پرچم ملی را در دروازه اصلی قلعه سرخ برافراشته و پس از آن سخنرانی می کند. این قلعه به بزرگترین بنای تاریخی دهلی بدل شد که هر ساله بازدید کننده از مناطق مختلف جهان را به خود جلب می کند.
 

 

تاج محل

محل های گردشگری در هند تاج محل

یکی از هفت عجایب جهان در آگرا (ایالت اوتار پرادش) واقع شده است. شهر آگرا دقیقاً به دلیل همین بنای تاریخی عشق ، به پر بازدید ترین مکان توسط توریست ها در هند تبدیل شده است. مقبره مرمر سفید که توسط امپراتور مغول شاه جهان به یاد و خاطره همسر سوم خود ساخته شده است ، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
 
ساخت تاج محل 20 سال به طول انجامید و در سال 1632 آغاز شد. حدود 20،000 نفر در ساخت مقبره مشغول به کار بودند و 1000 فیل برای حمل مواد استفاده شده است. سبک معماری تاج محل معماری اسلامی ، فارسی ، عثمانی ، ترکی و هندی را با هم ترکیب کرده است. 
 
چهار ضلع تاج محل کاملاً یکسان است و بارزترین ویژگی آن این است که مقبره در ساعات مختلف روز رنگ متفاوتی به خود می گیرد: صورتی رنگ در صبح ، سفیدی شیری در ظهر و طلایی در شب. در دیوارهای آن نیز می توانید آیات فارسی خوشنویسی مشتق شده را مشاهده کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گردشگری در ماسوله

در

تابستان نزدیک است و بهترین موقع برای زنگ تفریح خانواده ها ، فارغ از درس و مدرسه و استراحتی برای فرزندان ، تا برای سال تحصیلی آینده  تجدید قوا نمایند و چه خوب که با خانواده به سفر بروند. مطمئن هستم در صورتی که در کودکی سفری با پدر و مادر داشته اید هنوز در خاطرات شما باقی مانده ، وسیله ای که با آن به سفر رفته اید،شهری که مقصد شما بوده وشهر های مسیری که تا مقصد طی کرده اید ، مکانی که اطراق کرده ایدو لذت خوردن غذایی که از بیرون تهیه شده ، همه و همه جزو خاطرات خوب شما باقی می ماند.در این پست یکی از جاذبه های گردشگری ایران را معرفی کنم که شاید آرزوی تعداد زیادی از غیر ایرانیان برای بازدید از نزدیک این مکان باشد.

 

ماسوله ! به معنای کوه بلند می باشد. ماسوله دراستان گیلان و 60 کیلومتری شهر رشت در  شمال ایران قرار دارد و همسایه های چهارسمت آن  فومن، ماسال، طارم علیا و خلخال می باشد.

10 دلیل برای اینکه با کودکان خود به مسافرت برویم

سیر و سفر در مکان های دیدنی و ناشناخته ایران

ماسوله به علت قدمت زیاد بین  به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ سال در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.بعلت قرار گرفتن در منطقه ی کوهستانی مخصوصا در فصل بهار با وجود مه غلیظ و باران های فصلی بسیار زیبا می باشد.

ماسوله  تابستان های معتدل و زمستان های سردی دارد، پس در صورتی که همراهان کم سن و سال یا میانسال با شما هستند و یا با سرما مشکل دارید بهترین زمان برای مسافرت به ماسوله در فصل تابستان می باشد.

علاوه بر طبیعت زیبا ی منطقه ، معماری شگفت انگیزخانه ها ، چوبی بودن مصالح خانه ها و بخصوص در و پنجره ها باعث زیباتر شدن این روستا شده است خانه های روستای ماسوله بصورت پلکانی قرار دارند و حیاط هر خانه پشت بام خانه بعدی می باشدکه بعنوان محل رفت وآمد و پیاده رو استفاده می شود.تزیین پنجره ها با گلدان های شمعدانی زیبا سلیقه صاحب خانه را به نمایش می گذارد. در صورتی که دوست داشته باشید در این خانه های پلکانی چند شبی را اطراق کنید،می توانید از محلی های ساکن ماسوله اجاره نمایید. برای رفتن به ماسوله (با ماشین شخصی) وارد شهرستان فومن در استان گیلان شویدوازفومن از طریق  جاده جنگلی بسیار زیبایی  به ماسوله می رسید.

نکات شگفت‌انگیزی که در طول سفرها در ایجاد ارتباط دوستانه به شما کمک می‌کند

در صورتی که برای گردشگری به  ماسوله سفر کرده اید با ما به اشتراک بگذارید.(سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

16 مکان که دیدن آنها برای شما جالب است

در

                                                                                                         

                برنامه ریزی تعطیلات معمولا محدود به یک مکاننیست .

ونیز
به نام "دیزنی لند در دریا" نامیده می شود دقیقا تعریف نشده است . در حالی که ساکنین ونیزی برای حفظ خانهای خانه های خود دربالای اب مبارزه میکنند ، گردشگران از سراسر جهان خیابان معروف باریک و کانال ها را مسدود کرده اند. شما میتوانید معماری زیبا ایتالیایی وکشیهای غول پیکرگشتزنی رایبینید که منتظر فیلمبرداری شما هستند .

زیباترین و خطرناک ترین مکان دنیا چاه یعقوب

20 مکان عجیب دنیا 

سی مکان دیدنی فراموش شده

باداب سورت

 

آمستردام

مطمئنا این جایی است که Anne Frank یاداوری میکند وحرمت Van Goughرا نگه میدارد. اما ایا میدانید چه چیزی سفر به ارزشمند میسازد؟ یک کافه علفهای هرز ساکنان تعجب اور، ساکنین فوق العاده بیماری از مردم امستردام با انبوهی ازگردشگران که به منطقه نور قرمز و داروخانه های محلی ماری جوانا هجوم میاورند وتحت تاثیر ماری جوانا قرار گرفته اند .

 

   سانتورینی
 سانتورینی ظرفیت بازدید کننده سفرهای دریائی خود را در 8000 نفر در روز محدود کرده است، که واقعا به نظر می رسد بسیار سخاوتمندانه است. بله، این جزیره دیوانه وار زیبا است. مطمئنا، شما از یک غروب خیالی فوق العاده عاشقانه لذت خواهید برد .   

آکسفورد

مری کلارکسون، عضو شورای کار و شهرداری لرد اعلام کرده تابستان امسال بسیار شلوغ است .بعضی از گردشگران به جشنواره ادینبورگ میروند تا برای کوتاه مدت از جهنم گردشگری شهر آکسفورد در امان باشند .زیبائی آکسفورد تقریبا بین ژوئن و اکتبر فوق العاده است. خطوط خیابان ها وخطوط دو چرخه پر از مربیان گردشگری و پیادهروها بصورت غیر قانونی مسدود شده اند .شاید شهردار لرد نتواند از آکسفورد بازدید کند.

روسیه                                                          

مردم در تعطیلات اغلب لبخند می زنند روس ها فکر می کنند افرادی که لبخند می زنند احمق هستند.مردم روسیه معتقد ند همیشه باید کر کرد وبرای تفریح  کمتر وقت میگذارند .

جزایر گالاپاگوس

یک مکان منحصر بفرد روی کره زمین است که از پوشش گیاهی وجانوری بالائی برخوردار است .مکانی دور از الایندههای مواد سوختی و ازدحام زباله میباشد .

ماجو پیکو

مکان قدیمی و بسیار دور که دولت پرو مجبور شده برای گردشکران محدودیت زمانی داشته باشد .وگردشگران برای بازدید از این مکان باید یک راهنمائی داشته باشند .اگر می خواهید خدایان Incan  را بازدید کنید باید از مسیرهای تعیین شده خاصی به انجا برسید .

 

بولیوی

به بولیوی تبزیک میگوئیم ! بر اساس یک گزارش از سوی انجمن جهانی اقتصاد ازنظر محبوبیت اخرین رتبه را در جهان کسب کرده است . 

ریف بریر بزرگ

یک صخره مرجانی در اقیانوس ارام غربی، درساحل کوئیز ،استرالیا با مسافتی حدود 2000 کیلومتر که تقریبا"با ساحل موازی است و بزرگترین صخره مرجانی جهان است ویکی از عجایب هفتگانه جهان است .سفید کننده تودهای نیز نامیده میشود .هنگامی اتفاق میافتد که کلیه مرجانها از شدت گرما از بین میروند .در انجا شما بهترین منظره طبیعی جهان را خواهید دید .

 جزایر کوه خای

80 درصد این صخره ها ی در امتداد این ساحل زیبا به علت حرکتهای غیر انسانی تخریب شده اند .به همین جهت بازدید از این مکان برای عموم ممنوع شده است .

نظرات

در ادامه بخوانید...

زیباترین کشورهای دنیا

در

20. ویتنام

زیبایی های طبیعی ویتنام قابل شمارش نیست. ویتانم کشوری سرسبز با منظره های بینظیر است.

 

19. کرواسی

شهرهای تاریخی کرواسی سالانه پذیرای تعداد بیشماری توریست است. 

 

18. ایرلند

از افسانه تا واقعیت در ایرلند، 

 

17. نروژ

کشور آبشار، شفق قطبی و یخچال های طبیعی 

 

16. پرو

کویر بی پایان، کوهستان های پر برف  

 

15. سوئیس

شما نمی توانید از زیبایی حرف بزنید و از سوئیس خارج شوید. 

 

14. فنلاند

یکی از زیباترین کشورهای اروپایی

 

13. هندوستان

از هندوستان با نام "Marmite" یاد می شود کشوری که شما یا عاشقش هستید یا از آن متنفرید. هندوستان از از فرهنگی زیباترین کشور دنیاست. 

 

12. مکزیک

خانه یک تمدن کهن، معابد قدیمی، مکان های بسیاری برای کاوش دارد. 

 

11. اسلوونی

کوچک اما قوی، مردم مهمان نواز، کوهستان ها، ساحل دریا و ... 

 

10. ولز

ولز کشور کوه و جنگل، بسیار از کاربران از زیبایی های این کشور گفته اند. 

 

9. ایالات متحده آمریکا

امریکا کشوری بزرگ است و بسیار سخت است از زیبایی های طبیعی آن در چند خط سخن گفت، اگر به این کشور سفر کردید حتما به "پارک ملی گرند کنیون" سری بزنید. 

 

8. ایسلند

سواحل سیاه، کوه های آتشفشانی ایسلند را بین 10 کشور زیبای دنیا قرار داده است. 

 

7. انگلستان

کشور میهن پرستان، انگلستان در رتبه 7 قرار دارد. 

 

6. اندونزی

کشور کوه های زیبا و میراث قدیمی 

 

5. آفریقای جنوبی

تنها کشور آفریقایی این لیست، به وسعت فرانسه و اسپانیا با هم و به همان اندازه زیبا 

 

4. ایتالیا

هیچ کشوری به اندازه ایتالیا دارای مکان های دیدنی نیست. تاریخ و افسانه در شهرهای این کشور موج می زند. 

 

3. نیوزیلند

مقاوم سوم در اختیار یکی از زیباترین کشور های دنیاست، نیوزیلند دارای تپه های سرسبز کوهستان های زیبا و جزایر ناب است. 

 

2. کانادا

در یک رقابت نزدیک کانادا مقام دوم را کسب کرده است. کوهستان ها و مناظر بینظیر این کشور بسیار دیدنی هستند. 

 

1. اسکاتلند

در نهایت زیباترین کشور جهان اسکاتلند است. سواحل بکر و دست نخورده، قلعه های دیدنی و مناظر چشم نواز این کشور

نظرات

در ادامه بخوانید...

شهری در آلمان که ۵ قرن است اجاره خانه در آن زیاد نشده!

در


در دنیایی که همه چیر روز به روز در حال گرانتر شدن است، در دنیایی که قیمت همه چیز از خوراک و پوشاک گرفته تا مسکن به سرعت رو به رقم های نجومی است، باورتان می شود جایی در دنیا وجود داشته باشد که ۵ قرن است قیمت اجاره خانه در آن زیاد نشده است؟ آن هم در اروپا؟ آن هم در آلمان؟! شاید فکر کنید این یک شوخی و رویا است، ولی کاملا واقعیت دارد. جایی که در منطقه ی بی نظیر باواریای آلمان قرار دارد، نام این مکان فوگری (Fuggerei) است. 

روستای فوگری در آلمان

روستای فوگری یک جای کوچک و بسیار خوش آب و هوا در کشور آلمان و قدیمی ترین مجموعه مسکونی اجتماعی جهان است. این مجموعه در شهر آوکسبورگ بایرن قرار دارد و در سال ۱۵۱۶ توسط یکی از ثروتمندان جوان به نام یاکوب فوگر ساخته شد، هدف او از ساختن این مجموعه، درست کردن جایی بود تا افراد نیازمند و کسانی که توان پولی ندارند بتوانند در آن اسکان پیدا کنند. در آن سال ها حدود ۵۲ خانه مجموعا در فوگری ساخته شد و کم کم بزرگ و بزرگ تر شد و مغازه ها و کلیساهایی هم در آن ساخته شدند و فوگری گسترش پیدا کرد.

 

روستای فوگری در آن دوران که مانند یک مجموعه بود، در شب ها قفل می شد و در نتیجه حالتی مستقل داشت. جالب است بدانید که در روستای فوگری هنوز هم سکونت می شود و عجیب تر از عجیب این که از سال ۱۵۲۰ تا به امروزه، اجاره خانه در این شهر زیاد نشده است!

 

واقعا شبیه به افسانه است ولی واقعیت دارد که زندگی در چنین جای زیبایی به چه اندازه می تواند ارزان باشد، مخصوصا وقتی در کشوری مثل آلمان باشید. قیمت اجاره ی خانه ها در آن دوران یک سکه طلای رایشنر بود که کمتر از یک یورو است و هنوز هم همان است و زیاد نشده است. علاوه بر اینکه قیمت چیزی در روستای فوگری از ۵ قرن پیش تا حالا زیاد نشده است، رسم زندگی در این منطقه درست مثل همان چیزی است که در آن دوران بود یعنی انجام دعای ربانی و نیایش ها و قبول داشتن شرایط زندگی یعنی این که همه ی افرادی که در این روستا زندگی می کنند باید مسیحی کاتولیک باشند، از افراد کم بضاعت و واقعا تهی دست باشند که حداقل به کسی بدهکار نباشند و حداقل ۲ سال هم در آوکسبورگ زندگی کرده باشند.

 


خانه های روستای فوگری به گونه ای ساخته شده اند که هر واحد آن حتی اگر در آپارتمان باشد، یک در جدا به بیرون دارد و در نتیجه شبیه به خانه های ویلایی است. خانه ها معمولا ۴۵ تا ۶۵ متر هستند و در هر خانه امکاناتی مثل آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن و گاهی یک اتاق دیگر است. همچنین در این خانه ها هم آب لوله کشی و هم امکاناتی مثل تلویزیون هم هست. جالب است بدانید که هنوز هم دروازه ی شهر شب ها قفل می شود.

چه کسی روستای فوگری را ساخت و به چه دلیل؟

همان طور که در بالا هم به آن اشاره ی کوتاهی شد، روستای فوگری توسط یاکوب فوگر جوان از ثروتمندان آن دوران ساخته شد. خانواده ی فوگر از ثروتمندان بودند که کار تجارت انجام می دادند، یاکوب البته از سرمایه گذاران آن دوران هم بود. او در واقع یک انسان خوب و خیر بود که از ثروتش به نفع مردم هم استفاده کرد و فوگری را در سال ۱۵۱۶ ساخت. فوگری در سال های بعد گسترش پیدا کرد و بزرگ تر شد. متاسفانه روستای فوگری در دوران جنگ جهانی دوم آسیب های زیادی دید ولی دوباره مانند قبل مرمت شد.

 


درست است که امروزه دیگر یاکوب خیرخواه زنده نیست ولی یادگار و میراثی که از او به جا مانده به همان سبک و سیاق آن دوران سرپاست. یاکوب در آن دوران صندوق خیریه ای درست کرد و در آن مقدار اولیه ی ۱۰۰۰۰ رایشنر را گذاشت، امروزه هم این صندوق مانند قبل با صداقت تمام اداره می شود.

امروزه در روستای فوگری در مجموع ۶۷ خانه، ۱۴۷ آپارتمان؛ یک کلیسا به نام کلیسای سنت مارک و یک ساختمان اداری وجود دارد.

بازدید از روستای فوگری

در حال حاضر گردشگران می توانند از این روستا از نزدیک دیدن کنند و سبک زندگی در آن جا را ببینند. شاید برایتان جالب باشد که چرا فوگر جوان این شرایط را در نظر گرفته بود، در واقع از آن جایی که او فردی مذهبی بود می خواست مطمئن شود که مردمی که در این جا زندگی می کنند شهروندان یک دستی هستند و به کلیسایی که او علاقه داشت و در آن جا ساخته بود می روند.

 


قبل از سفر به روستای فوگری بخوانید
اگر علاقه مند شده اید تا از این روستا دیدن کنید، می توانید بعد از رفتن به باواریا هم با دوچرخه، هم تراموا و هم ماشین شخصی به آن جا بروید. مسیر دسترسی آن بسیار راحت است. هزینه ی تور بازدید از این روستا در سال ۲۰۱۱، ۴ یورو بود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کویر گردی و روستاهای شگفت انگیز

در


کویر و روستاهای کویری شگفت‌انگیزند، همچون داستان‌های هزار و یک شب. شاید تصور کنید که اقلیم کویر خشک و خشن است، اما مهربانی‌های کویر و کویرنشینان، این منطقه را به مقصد گردشگری خوبی تبدیل کرده است.

خور و بیابانک در حاشیه کویر مرکزی ایران یکی از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری است. شاید آشناترین روستاهای کویری هم برای گردشگران ایرانی در این منطقه قرار داشته باشد. فیلم «خیلی دور، خیلی نزدیک» بسیاری از ایرانی‌ها را با زیبایی‌های کویری این منطقه آشنا کرده است.

مصری در قلب ایران


روستای مصر شاید مشهورترین روستای کویری ایران باشد. بسیاری برای دیدن زیبایی‌های روز و شب کویر به این روستا سفر می‌کنند. وجود شتر و ماشین‌های مخصوص کویرنوردی در این روستای زیبا، خود بر جذابیت‌های گردشگری می‌افزاید.

شترسواری در روستای مصر و فرحزاد می‌تواند تجربه‌ای تکرار نشدنی برای شما باشد. اقامت در کاروانسراهای قدیمی و خانه‌های بوم‌گردی در این منطقه برای هر گردشگری خاطره‌ساز است.

تپه‌های شنی که خاصیت درمانی هم دارد و بسیاری از گردشگران از گوشه و کنار برای استفاده از خواص درمانی آن به این روستا سفر می‌کنند. شب‌های کویر با آسمان پرستاره‌اش از دیگر ویژگی‌های جذاب این منطقه است.

قلعه بیاضه، دژ کویری

 

 روستای بیاضه به دلیل داشتن یک قلعه تاریخی معروف شده است. بیاضه قلعه‌ای از زمان ساسانیان دارد که در طول تاریخ استوار ایستاده است. وارد قلعه که می‌شوید، اتاق‌های تو در تو و کوچک همراه با ساباط‌هایش نظر شما را جلب می‌کند.

همچنین دور قلعه خندقی بوده که امروزه هم آثاری از آن را می‌توان دید. قسمتی از این قلعه بازسازی شده و امکان بازدید گردشگران از آن وجود دارد. این قلعه باستانی، با سبک معماری ساسانی، قرن‌ها به عنوان دژ مستحکم و تسخیرناپذیر کویر مرکزی ایران کارکردهای دفاعی و مسکونی داشته است و بنا به روایت‌های تاریخی در دوره اسماعیلیه پایگاه هواداران حسن صباح بوده است.

قلعه بیاضه، با بنایی چند طبقه و خندق عریض و عمیق و برخوردار از مجموعه خشتی به هم‌پیوسته و بافت گسترده تاریخی پیرامون آن، نمونه بارز یک ارگ و دژ کویری است.

گرمه، روستایی با نخلستان و چشمه‌های آب سرد

 

 همچنین در منطقه خور و بیابانک، روستاهای دیگری هم هست که می‌تواند برای هر مسافری جالب باشد. روستای گرمه حدود 85 کیلومتر با مصر فاصله دارد.

از جاذبه‌های گرمه، نخلستان و چشمه آبی است که برای کشاورزان منطقه بسیار با اهمیت است. چشمه آب سرد در روستای گرمه یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد. در این چشمه ماهی‌های سیاه کوچکی زندگی می‌کنند که به محض آنکه کسی پایش را داخل آن بگذارد دور آن حلقه می‌زنند و مردم از آن برای درمان بیماری‌های پوستی از دیرباز استفاده می‌کردند.

صنایع‌دستی مردم گرمه نیز می‌تواند سوغات خوبی برای انتهای یک سفر نوروزی باشد، وسایلی که با برگ‌های درخت خرما یا همان نخل ساخته می‌شوند، از جمله زیرانداز و سبدهای زیبا.منبع:برترین ها

نظرات

در ادامه بخوانید...