طرز تهیه کشک بادمجان

(سیارک)  : کشک بادمجان یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی ها می باشد .دستور تهیه کشک بادمجانی که در اینجا آمده به نوعی مجلسی می باشد و در صورتی که کشک بادمجان کم چرب تهیه می کنید بجای سرخ کردن با روغن  بادمجان ها را کبابی یا اب پز نمایید . کشک بادمجان بعنوان  پیش غذا و  غذای اصلی سرو می شود.

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان:

بادمجان 5 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 5 حبه
نعناع خشک 2 قاشق غذاخوری
کشک 5 قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده 3 قاشق غذاخوری (به میزان دلخواه)
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه کشک بادمجان : بادمجان ها را بعد از پوست گرفتن از طول برش بزنید ، سپس نمک زده و 15 دقیقه صبر کنید تا بادمجان ها آب بیندازند تا در زمان سرخ نمودن ، روغن کمتری جذب بادمجان شود. پس از این مدت زمان بادمجان ها راشسته و با پارچه خشک کنید ، بعد از سرخ کردن بادمجان در روغن داغ ، بادمجان ها را با سیر رنده شده کاملا مخلوط و له کنید. بهتر است از میکسر برقی استفاده نکنید 
نعنای خشک را 10 دقیقه در اب خیس کرده و آب آن را با فشار پشت قاشق بگیرید. سپس درون مقداری روغن با حرارت ملایم تفت دهید . سیر و پیازها را نیز خرد کرده و با مقداری روغن بصورت جداگانه تفت بدهید. (سیر نسبت به پیاز خیلی سریع تر آماده می شود .) حالا از نعناع داغ و سیر و پیاز سرخ شده مقداری را برای تزیین کنار بگذارید .
نعنا داغ ، و بادمجان های له شده را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کرده و با حرارت ملایم تفت بدهید. کشک را با 1/4 لیوان آب سرد رقیق نمایید می توانید به بادمجان ها اضافه کنید و روی حرارتملایم بگذارید تا اب اضافی غذا کشیده شود.و یا کشک رقیق شده را جداگانه 20 دقیقه بجوشانید ، مقداری را برای تزیین روی غذا نگه دارید و مابقی را در 5 دقیقه مانده به سرو غذا به مخلوط بادمجان های له شده و سیر و پیاز اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذاریدتا به  روغن بیفتد.کشک بادمجان را در ظرفی که در نظر دارید سرو کرده و رویش را با گردوی چرخ شده ،پیاز داغ، سیر داغ ، نعنا داغ  و کشک تزئین کنید.

طرز تهیه گراتن بادمجان

طرز تهیه بادمجان پلو، غذای محلی قزوینی

طرز تهیه میتلف گوشت

کرفس شکم پر

نان زیتون و ژامبون

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Turk 302 :

    This is the perfect way to break down this initomarfon.

    1395/12/27 5:52

بیشتر بخوانید