طرز تهیه لازانیای رولی

(سیارک) : لازانیا یکی از خوش طعم ترین غذاهاست که معمولا از کوچیک و بزرگ تا پیر و جوان همه دوست دارند...لازانیای رولی هم تنوعی می باشد در نوع سرو این غذا ...و چون برای برش بسیار راحت می باشدو مواد لازانیا به یک اندازه در تمام رول ها گذاشته می شود برعکس لازانیای یک تکه که معمولا گوشه هایش مواد کمتری دارند و کمی هم خشک می شوند در ضمن برای سرو در مهمونی ها هم به خاطر شکل شیکش !!! گزینه خوبی می باشد. بچه ها معمولا تنوع  در شکل غذا را دوست دارند از این مدل لازانیای رولی خیلی خوششان می آید و مشکل کم اشتهایی آنها با شکل زیبای این لازانیا بر طرف می شود.

مواد لازم برای تهیه لازانیای رولی:

- لازانیا 8 تا 12 تکه
- گوشت چرخ کرده 300 گرم
- پیاز یک عدد
- قارچ 300 گرم
- پنیر پیتزا یک بسته 200 گرم
- فلفل دلمه ای خرد شده ا عدد کوچک
- رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
- آب لیمو 1 قاشق سوپخوری
- نمک,فلفل سیاه,اویشن و زردچوبه به مقدار لازم 

- پیازچه  یا جعفری خرد شده برای تزیین 
- سس سفید مخصوص لازانیا: (طرز تهیه اینجا)

 

طرز تهیه لازانیای رولی:

- پیاز رو در مقدار کمی روغن تفت می دهیم . آب پیاز که گرفته شد، فلفل دلمه ای های خرد شده را اضافه کرده ، بعد از تفت کم ،گوشت را اضافه می کنیم و تا رنگ گوشت برگردد تفت دادن را ادامه می دهیم.(سیارک

- قارچ  های شسته  و ورقه شده را به گوشت  اضافه می کنیم و شعله را کمی بیشتر می کنیم تا قارچ ها زیاد اب نندازند و تفت می دهیم.و بعد نمک,فلفل سیاه,اویشن , زردچوبه و رب رو اضافه می کنیم .حدود 2 تا 3 دقیقه رب رو خوب تفت می دهیم تا خوشرنگ تر شود.در اخر ابلیمو رو اضافه می کنیم.

- داخل یک قابلمه بزرگ اب رو جوش آورده و بعد از جوش آمدن آب , نمک , زردچوبه و کمی روغن مایع اضافه می کنیم. بعد ورقه های لازانیا رو به ارومی و تک تک داخل اب در حال جوش می گذاریم . بعد از 10 تا 12 دقیقه آبکش می کنیم و بلافاصله اونها رو تک تک با اب سرد می شوریم و حال  ترفند من برای این که بهم نچسبند، تک تک لازانیا های آبکش شده را روی لبه قابلمه پهن می کنم.

- یه برگ از لازانیا را روی سطح کار پهن می کنیم.

- کمی از سس سفید آماده شده را با برس آشپزخانه روی لازانیا می مالیم وبعد از مواد آماده ( در این مرحله  من کمی سس سفید و پنیر را با مواد مخلوط می کنم) روی لازانیا یک لایه مواد می ریزیم و کمی هم پنیر  روی مواد می پاشیم. نکته کلیدی لازانیای رولی در پخش کردن مواد روی تمام برگ لازانیا و رول کردن آن می باشد خیلی از دستور پخت ها کمی از مواد را در قسمت ابتدای رول می گذارند و لازانیا را می پیچند در این صورت کلی از لایه های لازانیا فقط خمیر می باشد و خوشمزه نمیشود.

 

- رول های آماده شده راداخل ظرف پیرکس که قبلا خوب چربش کرده ایم  , می چینیم.در صورت که سس سفید باقی مانده روی رولها ریخته و سپس پنیر پیتزا را روی رول ها می ریزیم .(سیارک

- فر را از قبل حدود 10 دقیقه  با  220  درجه کاملا گرم می کنیم و لازانیا را برای مدت 15 تا 20 دقیق دراخل فر می گذاریم . برای طلایی شدن روی لازانیا، در 2 دقیقه آخر از بالا ی فر به لازانیا حرارت می دهیم .

بجای فر می توانید از پلو پز استفاده کنید یه این صورت که قابلمه تفلون پلوپز را چرب کنید و لازانیا های رول شده را در کف پلوپز بچینید 15 تا 20 دقیقه پلوپز را روشن کنید در زمان سرو کردن مراقب باشید بخار جمع شده در لایه داخلی درب پلوپز داخل لازانیا نریزد.

لازانیای شما آماده است بفرمایید ، نوش جان

 طرز تهیه سس سفید

 طرز تهیه سس قهوه ای

طرز تهیه سس سالسای ایتالیایی

طرز تهیه گاردن پستو

طرز تهیه سس ورستر شایر

طرز تهیه سس تاباسکو

طرز تهیه سس باربکیو

طرز تهیه ادویه ی یونانی

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • dorsa 87 :

    خیلی خوبه که لینک چند تا سس را اینجا گذاشتین.

    1395/10/28 10:49

بیشتر بخوانید