غذاهای فرانسوی

غذاهای فرانسوی

بسیاری از مردم نمی دانند که یکی از عجیب ترین کشورهای جهان که با طعم های لوکس، پنیر گران و سس خوشمزه شناخته شده است، همچنین به خاطر غذاهای منحصر به فرد کشور مشهور فرانسه است.

امروز، فرانسه به آشپزی منحصر به فرد خود، روش های خدمت به میز و تزئین ظروف افتخار می کند. برای فرانسوی ها، خوردن، یک مراسم خاص است که با انتخاب محصولات با کیفیت شروع می شود. و با جلسات مشترک می آید، که می توانند از آن لذت ببرند. تقریبا هیچ غذای سریعی وجود ندارد. اما تعداد کافی از غذاهای منطقه ای وجود دارد و هر کدام با ویژگی های خاص خود است.

برای مثال، در پرونس، آنها دوست دارند تمام غذاها را با روغن زیتون و گیاهان پر کنند، در قسمت شمال غربی کشور - با کرم و کره و در بخش شرقی فرانسه آنها آبجو، کلم و کلم بروکلی را دوست دارند. با این حال، محصولات معمولی برای همه مناطق سنتی وجود دارد: غذای بدون پنیر از تصور فرانسوی ها خارج است. این شامل بیش از 400 نوع پنیر می شود که از آن کامامبر ، روکوفورت، بلوم، تامر و بری محبوب ترین آنها است . شراب قرمز فرانسوی یک نوشیدنی ملی است که مصرف آن تقریبا 2 بار در روز، و همچنین برای استفاده در دسر ها و یا سس ها.

سبزیجات، به ویژه: آرتیشو، مارچوبه ، هر نوع کلم، گوجه فرنگی، کرفس، کاهو، شیلات، سیب زمینی .

همه انواع گوشت؛ ماهی و غذاهای دریایی، به خصوص ماهی خال مخالی، کپور ، حلزون، خرچنگ و صدف.

ادویه جات ترشی جات مانند ترخون، مرزنجوش، آویشن، پروانکل.

راه های محبوب پخت و پز در اینجا پخت و پز، سرخ کردن، کباب کردن یا بخار دادن است . فرانسوی ها از سس ها، دسرها، سبزیجات، غذاهای گوشتی و غذاهای دریایی لذت می برند. همه آنها به نوعی شبیه به فرانسه است. اما در میان آنها غذاهای فرانسوی هستند که به لطف محبوبیت فراوان خود بیشتر مردم جهان با آن آشنایی دارند:

غذاهای فرانسوی

نان باگت که نماد غذاهای فرانسوی است. طول آن به 65 سانتی متر می رسد و عرض آن به قطر 6 سانتیمتر است. این بسیار تمیز به نظر می رسد و به عنوان یک قاعده آن برش داده نمی شود بلکه به قطعات تقسیم می شود.

غذاهای فرانسوی

Croissants عشق فرانسوی ها برای شروع روز خود با یک فنجان قهوه ، چای یا کاکائو با کریسانت ترد

غذاهای فرانسوی

پای سیب با گوشت، ماهی و یا سبزیجات که با کرم، پنیر، تخم مرغ و ادویه جات مزه دار و ترش شده، برای شام .

غذاهای فرانسوی

Foie Gras کبد اردک یا غاز .مصرف این غذا در همه کشورها مجاز نیست. دلیل این امر یک راه مخصوص برای پرورشاین پرندگان است که از کبد آن برای آماده سازی غذا استفاده می شود.در ماه اول اردک یا غازها در اتاق های تاریک نگهداری می شوند. و روش دیگر در قفس ها نگهداری می شوند، غذای آن ها شامل مقدار زیادی نشاسته و پروتئین است . در ماه سوم، حدود 2 کیلوگرم چربی و دانه با استفاده ازقیف های ویژه به چینه دان آنها ریخته می شود.

غذاهای فرانسوی

خروس در شراب. ظرف گوشت، که شامل سرخ شده قسمتی  یا سرخ شده یک خروس کامل در شراب خوب و گران است.

غذاهای فرانسوی

 Bouillabaisse ظرف پروانکل، که در واقع یک سوپ ماهی و غذاهای دریایی است .

غذاهای فرانسوی

سوپ پیاز زمانی غذای فقرا بود، اما زمان تغییر کرده است. در حال حاضر این یک غذای مورد علاقه برای تمام فرانسوی ها است، که از سویو و پیاز ساخته شده با پنیر و croutons (ورقه نازک نان برشته یا سرخ شده).

غذاهای فرانسوی

راتاتویی خورش گیاهی با بادمجان، کدو، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی

غذاهای فرانسوی

 گوشت گاو burguignon. این از گوشت گاو ساخته شده است که با سبزیجات در یک سس ترش سرو می شود.

غذاهای فرانسوی

خورشت بره ظرف از پروونس می آید

غذاهای فرانسوی

 پوسالادیر ظرف پروانکل مشابه پیتزا با پیاز

غذاهای فرانسوی

سینه اردک خشک شده

غذاهای فرانسوی

ترشی اسکرو ی حلزون با کره و برگ سبزیجات.

غذاهای فرانسوی

پنیر سوفلی.

غذاهای فرانسوی

زبان Mannier.

غذاهای فرانسوی

کرم برولئه شیرینی عالی، که با یک پوسته از کارامل است.

غذاهای فرانسوی

پروفریولول کیک خردل.

غذاهای فرانسوی

کیک آرد بادام با کرم.

غذاهای فرانسوی

Merengue Meringue 

غذاهای فرانسوی

کیک "سنت هانور".

غذاهای فرانسوی

کریسمسی

غذاهای فرانسوی

کلافتی کیک میوه ای

اساس غذاهای فرانسوی چربی، آرد و شکر است.با این حال، زنان فرانسوی فوق العاده باریک و زنانه هستند. علاوه بر این، در فرانسه، تنها 11 درصد از جمعیت چاق هستند . آنها در اینجا سیگار می کشند، اما از میزان بالای سرطان و بیماری های قلبی عروقی رنج نمی برند. برعکس، فرانسوی ها ملتی سالم محسوب می شوند. راز سلامت آنها ساده است: تغذیه خوب با کیفیت بالا، حداقل مواد غذایی مضر، مقادیر کوچک چند بار در روز، جویدن هر قطعه، به معنای واقعی کلمه آنها را باید تحسین کنید.

چند سال پیش یک نشریه تجربیات علمی دانشمندان را در مورد موش های بالغ نشان داد که برای برخی، رزوراترول به غذا در دوزهای کوچک اضافه شد. نتایج شگفت انگیز بود - روند پیری آنها تضعیف شد، کار قلب آنها بهبود یافت و امید به زندگی آنها افزایش یافت. برگزار کننده این تحقیق جیمی برگر بود. در نتیجه گیری ها، او نوشت که افزودن این ماده به مواد غذایی و در طرز تهیه آنها اجازه می دهد نه تنها رژیم های غذایی را برای همیشه فراموش کنید، بلکه همچنین برای بهبود کیفیت زندگی موثر است. پارادوکس این است که رزوراترول در انگور ، انار و نوشیدنی ملی فرانسوی یافت می شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید