شب یلدا طولانی ترین شب سال + عکس سفره یلدا

امروز طولانی ترین شب سال، یلدا است.همانطور که ممکن است از قبل بدانید، ایرانیان از زمان های باستان (زرتشت)، ورود به زمستان را جشن می گیرند که به آن شب  یلدا گفته می شود ، آنها این جشن را با شادی فراوان در همه خانه ها بر پا می کنند.
21 دسامبر در ایران از زمان های بسیار قدیم یک تاریخ خاص است ، زیرا طولانی ترین شب سال و ایستگاه زمستانی است. شب و روز ، نور و سایه از نظر سنتی برای فرهنگ ایرانی مهم است. ایرانیان این تاریخ را از زمان زرتشتیان، جشن می گیرند. در این شب، دوستان و نزدیکان جمع می شوند و تا صبح به رختخواب نمی روند:
آنها صحبت می کنند ، شعر می خوانند بخصوص حافظ ، آجیل می خورند ، هندوانه ، انار ، داستان ها و افسانه های قدیمی را بازگو می کنند. در کل فرهنگ ما ، مرسوم است که از هر فرصتی استفاده شود تا بستگان و دوستان بتوانند در کنار هم جمع شوند ، معاشرت کرده و روابط خود را تقویت کنند. در طولانی ترین و سردترین شب سال ، خانواده ها گرد هم می آیند ، "از یکدیگر محافظت می کنند، تا اینکه اولین پرتوهای نور ظاهر شود.اگرچه به نظر می رسد ، این شب تنها چند ثانیه بیشتر از شب گذشته است!
از قبل برای جشن شب یلدا آماده می شوند ، با مهمانان و اقوام تماس می گیرند. قسمت جدایی ناپذیر این شب یک مهمانی ویژه با تدارک دیدن برای سفره یلدا است:خرید هندوانه ، انار ، آجیل ، میوه خشک ، (بازارها یک هفته قبل از تعطیلات پر از خریداران هستند).
 
تا صبح خانواده ها وقت خود را در کنار هم می گذرانند: اشعار را نقل می کنند ، حافظ می خوانند ، آلات موسیقی می نوازندد ، بزرگان در خانواده داستانهای مختلفی را بازگو می کنند و کودکان از این فرصت استفاده می کنند که شیطنت کنند و نخوابند. یلدا بر همگی مبارک
اگر امروز نیز می خواهید از طریق حافظ به ایرانیان بپیوندید از این لینک حافظ استفاده کنید .

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید