فرصت‌ها و موفقیت

(سیارک)موفقیت جزو واژگانی است که انسان‌ها نسبت به آن به شدت احساس علاقه می‌کنند و شاید کسی در جهان خلقت وجود نداشته باشد که بگوید من از موفقیت خوشم نمی‌آید. ‌همه‌ی انسان‌ها دوست دارند که موفق باشند. اما گاهی انسان‌ها تلاشی برای کسب موفقیت انجام نمی‌دهند و تنها موفقیت را برای خود آرزو می‌کنند. گاهی هم ممکن است گام‌هایی برای موفقیت بردارند اما این گام‌ها به هیچ وجه با موفقیتی که آرزوی آن را در سر دارند و شاید رویای آنها باشد همخوانی ندارد. گاهی انسان‌ها برای کسب موفقیت ممکن است تلاش بسیاری انجام دهند اما به دلیل اشتباه در طی مسیر صحیح از رسیدن به موفق باز می‌مانند.

در این مقاله‌ی کوتاه به دنبال تفکیک فرصت‌ها هستیم و بر اساس دور یا نزدیک بودن و میزان هزینه‌ای که باید صرف آنها کنیم توضیحاتی را ارائه می‌دهیم. بدون شک کسب موفقیت به شدت با فرصت‌ها رابطه‌ای بسیار نزدیک دارد. فرصت‌های زیادی همواره در طول زندگی برای ما انسان‌ها به وجود می‌آید. حجم بسیار بالایی از این فرصت‌ها، فرصت‌هایی است که ما انسان‌ها آنها را با دستان و تفکرات خود خلق می‌کنیم تا به موفقیتی که برای خود ترسیم کرده‌ایم برسیم. این فرصت‌ها که ما آنها را فرصت‌های خود خواسته می‌نامیم، در دسته‌ی اول فرصت‌ها قرار می‌گیرند. برای خلق فرصت‌ها شاید ما نیاز داشته باشیم که زمان و منابعی را به تناسب فرصتی که به دنبال آن هستیم هزینه کنیم. خلق فرصت‌ها بی هزینه نیست و این ما هستیم که باید هزینه‌ی اولیه‌ی آنها را بپردازیم. باید بدانیم که خلق فرصتی حقیقی و واقعا قابل اعتماد و دارای پشیتبانی اندیشه‌ای لازم برای رسیدن به موفقیت کار ساده‌ای نیست و باید در عمل راهکارها و خلاقیت‌های بسیار زیاد و متنوعی را به کار بست تا در نتیجه چنین محصولی از خروجی آن به دست آید.  

دسته‌ای دوم از فرصت‌ها نیز هستند که انسان‌های دیگر و یا حتی طبیعت آنها را می‌سازند ودر اختیار دیگران قرار می‌دهند. اگر شما از لحاظ زمان و منابع در دسترس خلق فرصت‌های خود ساخته با مشکلاتی مواجه هستید، می‌توانید به دنبال چنین فرصت‌هایی باشید. طبیعت به خودی خود منبعی سرشار و بی نظیر از فرصت‌هایی است که همواره آنها را بی دریغ به انسان‌ها و بشریتی که در جستجوی آنها می‌باشند عرضه می‌کند. افرادی خوش ذوق و دارای روحیه‌ای خلاق و صاحب‌ اندیشه‌، همواره از این فرصت‌ها و الهامات برای یافتن هر آنچه که برای رسیدن به موفقیت به آن نیاز دارند استفاده می‌کنند. انسان‌های زیادی نیز در جهان وجود دارند که خواسته یا  ناخواسته فرصت‌هایی را خلق کرده و در اختیار دیگران قرار می‌دهند. این به هوش و ذکاوت شما بستگی دارد که تا چه میزان قادر باشید که از چنین فرصت‌هایی بهره برداری کنید.

دسته‌ای سوم از فرصت‌ها نیز می‌باشند که از درون دو دسته‌ی دیگر قابل استخراج است. این مورد می‌تواند بسیار با اهمیت باشد در حالی که بسیاری از انسان‌ها به راحتی و سادگی از کنار آن رد می‌شوند. اهمیت بسیار بالای آن از این جهت است که چنین فرصت‌هایی را می‌توان بادآورده و یا تصادفی قلمداد کرد. فرصت‌های بادآورده را با پول بادآورده اشتباه نگیرید. صحبت بر سر فرصت‌های حقیقی است که با درایت و خلاقیت فردی و جمعی همراه با یک کار گروهی می‌توان از آن انتظار موفقیت را داشت. اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که بسیاری از این فرصت‌های تصادفی ممکن است فرصت‌های کوچکی به شمار بروند و انسان‌های بسیار کمال‌گرا و کم عمل آنها را به کنار بگذارند. پس هرگز هرگز فرصت‌های کوچک حقیقی را به امید دستیابی به فرصت‌های بزرگ و غیرواقعی رویاگونه پس نزنید.

شما باید چنین فرصت‌هایی را مانند یک موهبت الهی قدر بدانید و یاد بگیرید که برای رسیدن به فرصت‌های بزرگ، لازم است تا که در ابتدا گام‌های کوچک اما استوار و راسخ بردارید. در صعود به قله‌ها، افرادی به قله خواهند رسید که استوار و حساب شده گام برمی‌دارند، نه آنهایی که مسیر قله را می‌دوند و در نهایت فقط خستگی، رنج راه و یأس و نرسیدن‌ها سهم آنها می‌شود.

در سیارک بخوانیم:

نکات کلیدی در زندگی 45 مورد

عزت نفس ، احساس خوب نسبت به خود

چند نکته برای تقویت قدرت اراده

عادت های غلط را در 4 مرحله فیتیله‌پیچ کنید!

موفقیت چیست؟

توانایی مقابله با نقاط ضعف

موفقیت را دوباره تعریف کنیم

موفقیت و انسان های موفق

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید