تشخیص آلرژی پوستی

(سیارک) : هر فرد مبتلا به آلرژی پوستی یک ترکیب منحصر به فردی از علائم را که ممکن است در طول زمان در شدت متفاوت باشد را تجربه می کند. پزشک تشخیص آلرژی را بر پایه ی علائم تجارب بیمار بنا خواهد کرد و ممکن است نیاز به چندین بار دیدن بیمار برای تشخیص دقیق و رد احتمالی بیماری ها و شرایط دیگری که ممکن است باعث تحریک پوست شوند، داشته باشد. در برخی موارد، پزشک خانواده یا پزشک متخصص اطفال ممکن است بیمار را به متخصص پوست (پزشک متخصص در بیماری های پوستی) یا پزشک متخصص حساسیت (متخصص آلرژی) برای ارزیابی های بیشتر، ارجاع دهد.


تاریخچه پزشکی ممکن است به پزشک برای بهتر فهمیدن طبیعت علائم بیمار، زمانی که رخ می دهند، و دلایل احتمالی آنها، کمک کند. پزشک ممکن است در مورد سابقه خانوادگی بیماری های آلرژیک، به اینکه آیا بیمار قبلا بیماری هایی مانند تب یونجه یا آسم نیز داشته است؛ و در مورد قرار گرفتن در برابر محرک ها، اختلالات خواب، هرگونه غذایی که به نظر می رسد مربوط به عود پوست شود، درمان های قبلی علائم مربوط به پوست و استفاده از استروئیدها یا داروهای دیگر بپرسد. ویژگی های این بیماری در دو بخش خلاصه می شود : ویژگی های اصلی و ویژگی های جزئی. برخی از این ویژگی ها در کادر زیر ذکر شده اند.
در حال حاضر، فقط یک تست برای تشخیص آلرژی پوستی وجود ندارد. با این حال، تست هایی وجود دارد که می تواند به دکتر علامتی از حساسیت آلرژیک بدهد. 
سوزن زنی به پوست با یک سوزن که حاوی مقادیر کوچک آلرژن مشکوک است، ممکن است در تشخیص علائمی که عود آلرژی پوستی را رها می کند، مفید باشد. نتایج منفی تست های پوستی ممکن است به رد کردن احتمالی که برخی مواد باعث التهاب پوستی می شوند، کمک کند. تفسیر نتایج مثبت تست سوزن زنی پوست در افرادی که مبتلا به آلرژی پوستی هستند، سخت است، زیرا پوست به خیلی از مواد بسیار حساس است و می تواند در بسیاری از مناطق تست که به معنی بیماری یک شخص در آن زمان نیست، مثبت باشد. نتایج مثبت به سادگی نشان دهنده ی این است که شخص ایمونوگلوبین E یا آنتی بادی های lgE (آلرژیک) به مواد تست شده دارد. lgE پاسخ آلرژیک سیستم ایمنی را کنترل می کند و اغلب در آلرژی پوستی مقدار بالایی دارد.
ویژگی های اصلی و جزئی آلرژی پوستی
ویژگی های اصلی :
- خارش شدید
- جوش بارز در مکان های مشخص این بیماری
- ظهور علائم مزمن یا مکرر
- سابقه شخصی یا خانوادگی بیماری های آلرژیک (اگزما، تب یونجه، آسم)
برخی ویژگی های جزئی :
- سن شروع پایین
- پوست خشک که ممکن است پوسته های تکه تکه یا جوش های زمخت نیز داشته باشد(سیارک
- سطح بالای ایمونوگلوبین E (lgE)، یک آنتی بادی، در خون
- چین های پوستی متعدد در کف دست ها
- التهاب دور لب ها
- اگزمای نوک سینه
- قابلیت عفونت پوستی
- تست های آلرژی پوستی مثبت
اگر مقدار آنتی بادی های lgE به مواد غذایی در خون بیشتر از سطح خاصی باشد، نشاندهنده آلرژی غذایی است. اگر حساسیت غذایی مشکوک باشد، ممکن است از شخص بخواهند که چیزهایی که خورده و هرگونه واکنشی را یادداشت کند. چالش های غذایی تحت نظارت پزشک (که مقدمه ی یک غذا است) پس از یک دوره حذف غذایی ممکن است برای تعیین این که آیا علائم حساسیت غذایی وجود دارد، ضروری باشد. تعیین آلرژن غذا ممکن است زمانی که شخص تازه شروع به قرار گرفتن در معرض آلرژن های احتمالی دیگر در یک زمان کرده است یا علائم ممکن است توسط عوامل دیگر، مانند عفونت، گرما و رطوبت ایجاد شده باشد، سخت است.  

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.(سیارک

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید