درد مچ پا، علت چیست

مچ پا درد می کند
پا بدون شک فعال ترین عضو در کل سیستم اسکلتی عضلانی یک فرد است. به مچ پا توجه کنید ، چرا می تواند صدمه ببیند؟علت درد مچ پا چیست؟

مچ پا درد می کند.  دلیل چیست؟

 
بلافاصله می توانید ثابت کنید که شما کفش ناراحت کننده می پوشید ، مچ پا آسیب دیده است ، اگر این واقعیت داشته باشد ،درمان آسان است. در موارد دیگر ، لازم است ماهیت درد ، علائم و واکنش بدن را مورد بررسی قرار دهیم. مچ پا قسمت پیچیده ای از بدن انسان است و انجام تشخیص صحیح علت درد برای درمان صحیح آسان نخواهد بود. دلایل اصلی درد مچ پا چه می تواند باشد؟
 

 

جراحت

به علت آن ، ممکن است یک پارگی ، پارگی عضلات یا شکستگی استخوان ایجاد شود. این می تواند به دلیل بالا رفتن پا هنگام راه رفتن یا با یک پرش ناموفق اتفاق بیفتد. درد شدید است ، تورم رخ می دهد. شکستگی هم می تواند در مچ پا باشد و هم در هر یک از استخوان های روی پا و یا کف پا. برای تعیین مکان دقیق اشعه ایکس کمک می کند.
 

 

کشیدگی تاندون آشیل

این یک التهاب تاندون به دلیل طولانی شدن فعالیت بدنی است. درد در امتداد تاندون گسترش می یابد. به صورت پیشرفته ، این بیماری می تواند منجر به پارگی تاندون شود. برای پیشگیری از بیماری ، از تمرینات کششی مخصوص استفاده کنید.
 

 

نقرس

نقرس همچنین به بیماری سالمندان ثروتمند گفته می شود. این ماده با رسوب بلوری روی اتصالات اسید اوریک بیان می شود. احساس آرتریت می کنید.
 

 

آرتروز

انواع مختلفی وجود دارد. استئوآرتریت - سایش وابسته به سن بر روی سطح مفصل - عمدتا بر افراد مسن غلبه می کند. همیشه یک درد دردناک  وجود دارد. آرتریت پس از سانحه و روماتیسم هنگام حرکت با درد حاد خود را نشان می دهد.
 

 

پوکی استخوان

تغییر شکل مفاصل به دلیل اضافه وزن و کفش های ناراحت کننده ایجاد می شود. درد می تواند هم هنگام راه رفتن و هم در هنگام استراحت رخ دهد. همراه با ادم(تورم). در شکل پیشرفته بیماری ، مفصل توانایی کار خود را از دست می دهد.
 
در اینجا لیستی کوتاه از آنچه ممکن است در پشت درد مچ پا باشد وجود دارد. بنابراین کفش های ناراحت کننده را دور بیندازید و در صورت ادامه آزار و اذیت به یک دکتر متخصص مراجعه کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید