علائم غیر معمول کرونا

کرونا علائم غیر معمول
coronavirus جدید ، که بشریت از ابتدای سال با آن می جنگد ، معلوم شد مرموز تر از آن است که در ابتدای این بیماری پیش بینی می شد. کرونا می تواند خود را با علائمی که به نظر می رسد اصلاً ارتباطی با ذات الریه و بیماری های تنفسی ندارد ، نشان دهد.


به همراه اولین گزارش های مربوط به شیوع کروناویروس در چین ، اولین اطلاعات علائم ظاهر شد. قبلاً شناخته شده بود كه COVID-19 می تواند باعث علائم دستگاه گوارش شود. این حالت تهوع ، اسهال ، از دست دادن اشتها و استفراغ است. در برخی از بیماران ، چنین علائمی یک یا دو روز قبل از مشکل تنفس ظاهر می شود.

 

به تازگی دانشمندان دریافتند که ظاهر شدن بثورات و التهاب روی پوست ممکن است علامتی از کرونا ویروس باشد. بیشتر اوقات ، بیماران از لکه های خارش دار در بازوها و پاها شکایت می کنند ، برخی نیز از کهیر شکایت دارند. خاطر نشان شده است که علائم پوستی اغلب در کودکان بروز می کند.

 

یکی از بدترین گروه های علائم ، به دلیل اینکه اغلب نشان دهنده آسیب به سیستم عصبی مرکزی است ، اختلال در تمرکز و توجه و مشکلات حافظه است. کارشناسان می گویند که چنین علائمی بسیار نادر و تقریباً همیشه در موارد شدید بیماری کرونا است.

 

یکی دیگر از علائم در چشم دیده می شود. برخی از بیماران از افزایش حساسیت به نور ، خارش و سوزش ، احساس شن ریزه در چشم ها ، تورم و قرمزی پلک ها ، شکایت دارند.

علائم اصلی شامل تنگی نفس ،  درد عضلانی ، لرز ، گلودرد ، سردرد ، درد قفسه سینه  ، تب ، از بین رفتن بویایی است. به یاد بیاورید که با شروع علائم SARS یا هرگونه علائم مشخصه کروناویروس ، باید در خانه بمانید ، با افراد دیگر تماس نگیرید و با پزشک تماس بگیرید.تست گرفتن کرونا  با توجه به کلیپ صادق صادقی کرونا که در شبکه های اجتماعی به اشتباه به عنوان مرحوم محمد رضا اعرابی دست به دست می چرخید ، به هیج وجه تست ساده ای نیست.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید