مواد غذایی برای کمک به پیشگیری از سرطان

برخی از این غذاهای سالم را برای جلوگیری از سرطان و بیماری های دیگر، به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سیر را به هر چیزی که می خورید اضافه کنید

سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که می تواند سیستم دفاعی طبیعی بدن را در برابر سرطان تحریک کند، و ممکن است پتانسیل کاهش رشد تومور را داشته باشد. مطالعات نشان می دهند که سیر می تواند بروز سرطان معده را به اندازه یک فاکتور 12، کاهش دهد! این ها 15 علائم سرطان هستند که زنان معمولا نادیده می گیرند.

کلم بروکلی زیاد بخورید، اما بجای اینکه آنرا در مایکروویو درست کنید، آنرا بخار دهید.


کلم بروکلی یک غذای بسیار عالی برای پیشگیری از سرطان است، که شما باید به وفور مصرف کنید. اما توجه داشته باشید: یک مطالعه در اسپانیا نشان داده است که قرار دادن کلم بروکلی درمایکروویو، 97 درصد از فلاونوئیدهای ضد سرطانی سبزیجات آنرا از بین می برد. بنابراین آنرا بخار دهید، آنرا بصورت خام در یک میان وعده بخورید، یا آن را به سوپ و سالاد اضافه کنید. این 30 عادت سالم راه های ساده ای برای پیشگیری از سرطان هستند.  (سیارک
مقداری آجیل را برشته کنید و آنرا روی سالادتان بریزید.


آنها یک شکل غنی از سلنیوم، یک ماده معدنی کمیاب که سلول های سرطانی را متقاعد به خودکشی و به سلول ها برای ترمیمDNA شان کمک می کند، می باشند. مطالعه ی دانشگاه هاروارد روی بیش از 1000 مرد مبتلا به سرطان پروستات نشان داد که افرادی که بالاترین سطح سلنیوم را در خون داشتند، در مدت 13 سال، توسعه بیماری های پیشرفته در آن ها نسبت به مردانی که پایین ترین سطح را داشته اند، 48 درصد کمتر بوده است. و در یک تحقیق پنج ساله مهیج که دانشگاه کرنل و دانشگاه آریزونا انجام شد، آنها نشان دادند که 200 میکروگرم سلنیوم در روز مقداری که در دو آجیل برزیلی بدون پوست وجود دارد منجر به 63 درصد کاهش در تومورهای پروستات، 58 درصد کاهش سرطان روده بزرگ، 46 درصد کاهش بدخیمی های ریه، و بطور کلی کاهش 39 درصدی در مرگ و میر ناشی از سرطان، شده است. (سیارک
لیموناد یا شربت آبلیمو تازه درست کنید.


با مصرف مقداری مرکبات در روز می توان خطر سرطان های دهان، گلو، و معده را به نصف کاهش دهد، محققان استرالیایی نشان دادند.
نصف فنجان زغال اخته را به غلات صبحانه خود اضافه کنید.


زغال اخته رتبه شماره یک را از لحاظ قدرت آنتی اکسیدانی داراست. آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد، که ترکیبات ناپایداری هستند که می توانند به سلول آسیب رسانده و منجر به بیماری هایی از جمله سرطان شوند، را خنثی می کند(سیارک
نحوه خوردن کنگر فرنگی را امشب یاد بگیرید


کنگر فرنگی یک منبع بزرگ از سیلیمارین، آنتی اکسیدانی که می تواند به پیشگیری از سرطان پوست کمک کند، می باشد. برای خوردن این سبزیجات خوشمزه، پوست برگ سخت بیرونی آنرا در پایین کنده، پایین را برش داده، و نوک تیز آنرا جدا کنید. سپس آنرا حدود 45-30 دقیقه، تاوقتیکه ترد و نازک شود، جوشانده یا بخارپز کنید. آب آنرا خالی کنید. هر برگ را در سرکه یا مایونز سیر قرار دهید، سپس به آرامی پوشش فیبری آنرا با دندان های جلوی خود پاره کنید، کار خود را تا رسیدن به مرکز نرم آن ادامه دهید. بعد به آرامی موی زبر موجود در مرکز آن را بیرون بکشید، آنرا در مقداری کره و یا آب لیمو بندازید، و لذت ببرید.
متن بعد از تبلیغات ادامه دارد
امشب مقداری قزل آلا کباب کنید.


محققان استرالیایی دریافتند که افرادی که چهار یا بیشتر از چهار وعده ماهی در هفته می خورند، احتمال توسعه سرطان های خون یا لوسمی، میلوم (تومور بدخیم‌ سلول‌ های‌ مغز استخوان‌)، و لنفوم غیر- هاجکین، یک-سوم در آنها کمتر است. مطالعات دیگر ارتباط بین خوردن ماهی های چرب (ماهی آزاد یا قزل آلا، ماهی خال مخالی، هالیبوت، ساردین، ماهی تن، و همچنین میگو و صدف اسکالوپ) با کاهش خطر سرطان آندومتریال در زنان را نشان می دهد. آه، دوباره آن امگا-3 موجود در آن. (سیارک
یک کیوی را دونیم کنید و سپس مغز میوه را با قاشق دربیاورید.


کیوی یک نارنجک دستی حاوی مقداری از آنتی اکسیدان های ضد سرطانی، از جمله ویتامین C، ویتامین E، لوتئین، و مس است. شما همچنین می توانید تعدادی کیوی برش داده شده را روی یک برش کم- چرب گوشت، به عنوان یک تردکننده برای گوشت، بمالید.
مقداری پیازچه را روی سالادتان بریزید.

یک رژیم غذایی سرشار از پیاز می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 50 درصد کاهش دهد. اما وقتی که بصورت خام خورده شده یا مقدار کمی پخته شود، بیشترین تاثیر را است. بنابراین پیازچه، پیاز ویدالیا، موسیر، و یا تره را برای مزه ای ملایم تر امتحان کنید.
کلم ترش را استفاده کنید


یک مطالعه فنلاندی نشان داد که فرایند تخمیر موجود در ساخت کلم ترش، چندین ترکیب دیگر ضد سرطانی، از جمله ITC ، ایندول و سولفورافان را تولید می کند. برای کاهش مقدار سدیم، کلم ترش کنسرو شده یا شیشه ای را قبل از خوردن، با آب بشوئید. (سیارک
رژیم غذایی مدیترانه ای

بیش از 4000 زن، از رژیم غذایی مدیترانه ای همراه با روغن زیتون، رژیم غذایی با آجیل، یا یک رژیم غذایی کم چرب در JAMA جدید، پیروی کردند. در ظرف پنج سال، زنانی که رژیم غذایی مدیترانه ای با روغن زیتون داشتند، احتمال ابتلا به سرطان سینه در آنها نسبت به کسانی که رژیم غذایی کم- چرب داشتند، 68 درصد کمتر بود. و در گروهی که رژیم غذایی با آجیل داشتند، کاهش خطر ناچیز بود. زنان با کمترین خطر حدود چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز می خوردند. این ها اسرار سلامتی سینه های شما، که آرزو دارند که می توانستند به شما بگویند، می باشد.
چای را به بهترین نوشیدنی تبدیل کنید.

با توجه به یک مطالعه بزرگ منتشرشده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، خطر احتمال ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که حداقل دو فنجان چای سیاه روزانه می نوشند، در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر در روز چای سیاه می نوشند، 32 درصد کمتر است. که این می تواند به دلیل فلاونوئیدها خاص (ترکیبات آنتی اکسیدانی سنتزشده توسط گیاهان) در چای سیاه است. این بررسی انواع دیگر چای ها را شامل نمی شود.
 (سیارک
اسنک سیب

وقتی که فیبر طبیعیِ سیب در روده بزرگ تخمیر می شود، به تولید مواد شیمیایی ای که با تشکیل سلول های سرطانی مبارزه می کنند، کمک می کند، بر اساس یک پژوهش آلمانی. مطالعات دیگر نشان داده اند که یک نوع از آنتی اکسیدان در سیب، به نام پروسیانیدین، یافت شده است که باعث شروع یک سری از سیگنال های سلولی شده که منجر به مرگ سلول های سرطانی می شود.(سیارک
به سالادها آووکادو اضافه کنید.


چربی های تک سیرنشده سالم (مانند آنهایی که در آووکادو و روغن آن موجودند) به بدن شما برای جذب بهتر آنتی-اکسیدان های ضد سرطانی مانند لیکوپن (مثلا از گوجه فرنگی) و بتا کاروتن (از هویج، به عنوان مثال)، کمک خواهد کرد.
جوانه لوبیا را عنوان چاشنی به غذا بزنید.


جوانه های لوبیا یک منبع غنی از سولفورافان، یکی از قویترین ترکیبات ضد سرطانی جدا شده از یک منبع طبیعی می باشد. جوانه ها می توانند 50 برابر لوبیای رسیده، سولفورافان داشته باشند. به سوپ رشته فرنگی مرغ یا گوشت گاو، جوانه بزنید، یک لایه از جوانه را روی سالاد تنِ پر از دانه بریزید، و یا جوانه ها را به املت گیاهی اضافه کنید.
(سیارک
مقدار زیادی سبوس غلات بخرید.


سبوس، یکی از غنی ترین منابع فیبر غذایی، یا پوسته بیرونی غیرقابل هضم گندم، برنج، جو دو سر، و دیگر دانه-های غلات است. محتوای فیبر بالای سبوس می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و دیگر سرطان های مرتبط با چاقی را کاهش می دهد. علاوه بر خوردن سبوس در صبح، چند قاشق از سبوس جو دو سر را به خورش اضافه کرده یا از سبوس گندم به جای خرده نان در کاسرول استفاده کنید. این علائم سرطان روده بزرگ بسختی مشخص می شود.
با کلم (کلم برگ) دوست شوید.


افرادی که مقادیر زیادی از کلم می خورند نرخ پایینی از سرطان روده بزرگ، و همچنین انواع دیگر سرطان ها دارند. کلم شامل بیوفلاونوئید و دیگر مواد شیمیایی گیاهی است که مانع از رشد تومور شده و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. یک مطالعه نشان داد که زنانی که بیشترین کلم و عموزاده های چلیپایی آن، مانند کلم بروکلی و کلم بروکسل را خوردند، خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها نسبت به زنانی که کمترین مقدار را خوردند، 45 درصد کمتر بود. دیگر مواد شیمیایی در کلم نیز به متابولیسم استروژنِ (هورمونی که مقادیر بالای آن با سرطان سینه همراه است)بدن، سرعت می بخشند. این مواد شیمیایی همچنین می تواند به محافظت در برابر سرطان های رحم و تخمدان کمک کند.(سیارک
اجازه دهید هویج جزء غذاهای همیشگی تان باشد.


علاوه بر اینکه فراوان ترین منبع بتا کاروتن است، هویج همچنین حاوی کاروتنوئیدها دیگری، از جمله آلفا کاروتن و بیوفلاونوئید است، که به کاهش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان ریه مرتبط بوده است. با این حال، مطالعات نشان داده اند که مکمل های بتاکاروتن بخصوص می توانند برای افراد سیگاری مضر باشد.
با گیلاس آشپزی کنید.
 


گیلاس ترش یک منبع فراوان از کوئرستین، یک فلاونوئید با فعالیت ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی است. گیلاس-های چهارقسمت شده را به عدد پنکیک ها اضافه کنید، و یا سسی با گیلاس و آب انار درست کرده و با اروروت غلیظ کنید.
نوشیدن قهوه را ادامه دهید.



نوشیدنی های روزانه شما می تواند به دفاع در برابر سرطان کمک کند. محققان در موسسه ملی سرطان نشان دادند که کسانی که روزی چهار فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند (به طور منظم یا بدون کافئین) خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در آنها نسبت به کسانی که قهوه نمی نوشند، 15 درصد کمتر است. مطالعات بریگهام و بیمارستان زنان و دانشکده پزشکی هاروارد نشان می دهند که مصرف قهوه می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان سلول پایه ای کمک کند.
کم کم ذرت بخورید.


جزء اصلی BBQ در این تابستان، حاوی یک ترکیب فنولی به نام فرولیک اسید است، که ممکن است مواد سرطان زا را مهار کند. به چوب بلال فکر کنید: شما می توانید دانه های ذرت را با فلفل دلمه ای خردشده و گوشت خوک چرخ کرده برای یک همبرگر خوشمزه مخلوط کنید، و یا حتی مقداری دانه پخته شده به یک اسموتی اضافه کنید.(سیارک
خرما را همراه با دسر مصرف کنید.


مقدار کل پلی فنل در خرما، نسبت به رایج ترین سبزیجات و میوه جات مصرفی، بیشتر است، بقول وزارت کشاورزی ایالات متحده. دلیل؟ آنها در بیابان، و محیط خشن رشد می کنند که در آن پلی فنل ها باعث حفاظت از میوه نخل در برابر تنش اکسیداتیو می شود. پلی فنل ها، همراه با ویتامین B6 و فیبر، ممکن است به پیشگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کند.
تخم مرغ را کامل بخورید.


زرده تخم مرغ یکی از معدود غذاهایی است که حاوی ویتامین Dاست، که به کاهش خطرات ناشی از برخی سرطان ها، و همچنین بیماری قلبی و دیابت کمک می کند. آیا شما هریک از این استفاده های هوشمندانه از زرده تخم مرغ را امتحان کرده اید.
از زنجبیل به عنوان ادویه برای هرچیزی استفاده کنید.


تعدادی از مطالعات به خواص ضد سرطانی زنجبیل اشاره می کنند. در مطالعه ای در دانشگاه میشیگان، دریافتند که زنجبیل باعث مرگ سلول های سرطانی تخمدان می شود؛ در مطالعه دیگری، نشان دادند که مکمل های ریشه زنجبیل، التهاب در روده بزرگ را کاهش داده، که نشان می دهد که زنجبیل پتانسیلی بصورت یک اقدام پیشگیرانه را دارد. تومورهای ناشی از حیوانات آزمایشگاهی، درصورتیکه اگر حیوانات با بتا- یونون، ترکیب یافت شده در زنجبیل، تحت درمان قرار گیرند، رشد بسیار آهسته تری دارند. یک تکه زنجبیل را هنگام دم به چای اضافه کنید، زنجبیل خردشده و شیرین شده را در صبح، روی شوربای آرد جو دوسر بریزید، یا یک قاشق پر از پودر زنجبیل را به سیب-زمینی های شیرین له شده اضافه کنید.
برای صبحانه گریب فروت بخورید.


گریپ فروت صورتی و قرمز سرشار از لیکوپن، آنتی اکسیدانی که به نظر می رسد خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد، می باشند. در یک مطالعه شش ساله در دانشگاه هاروارد که شامل 48،000 پزشک و سایر متخصصان بهداشت بود، 10 وعده از غذاهای غنی از لیکوپن در یک هفته، با 50 درصد کاهش در سرطان پروستات مرتبط است. دیگر مواد شیمیایی گیاهیِ محافظ موجود در گریپ فروت عبارتند از اسید فنولیک، که مانع از شکل-گیری نیتروسامین های سرطان زا می شود؛ لیمونویدها، ترپن ها، و مونوترپن ها، که باعث تولید آنزیمی می شوند که کمک به پیشگیری از سرطان کمک می کند؛ و بیوفلاونوئید، که مانع از عمل هورمون هایی می شود که رشد تومور را بالا می برند. با این حال: در اینجا زمان هایی وجود دارند که شما نباید گریپ فروت را مصرف کنید.
اسنک انگور و کشمش


پوست انگور قرمز شامل رسوراترول، یک فیتوشیمیایی قوی که به کاهش سرطان، و همچنین بیماری های قلبی و سکته مغزی مرتبط است، می باشد. انگور همچنین حاوی اسید الاژیک است، که تصور می شود به محافظت از ریه ها در برابر سموم زیست محیطی کمک می کند. علاوه بر مصرف انگور به عنوان یک میان وعده، شما می تواند انگور نصف شده را با گاسپاچو ترکیب یا برش هایی از آن را روی سالاد پاستا بریزید. (سیارک
کلم پیچ و دیگر سبزیجات پخت و پزِ زیادی ذخیره کنید.


یوفلاونوئید، کاروتنوئید، و دیگر ترکیبات ضد سرطانی در سبزیجات پخت و پز فراروان هستند. آنها همچنین حاوی ایندول، ترکیباتی که می تواند پتانسیل سرطان زایی استروژن را کاهش داده، می باشند، و نیز تولید آنزیمی که در برابر بیماری محافظت می کند را تحریک می کند. مقداری کلم پیچ خام به سالاد اضافه کنید، سبزی های خردل خردشده را با مقدار زیادی از سیر خردشده گرم کنید، یا لایه ای از برگ چغندر خردشده و پخته را به لازانیا اضافه کنید.

اتاقی برای قارچ ها درست کنید.



پورتوبلو (نوعی قارچ) و قارچ های سفید منابع خوبی از سلنیوم، یک ماده معدنی قویِ ضد سرطان، به ویژه سرطان پروستات هستند. علاوه بر این، قارچ ها سرشار از مواد شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال) برای مبارزه با بیماری هستند و خوردن آنها به طور منظم به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینهن در زنان چینی و کره ای در ارتباط است، طبق مطالعات انجام شده.
نخودفرنگی بردارید.



یک مطالعه در مکزیکوسیتی که در مجله بین المللی سرطان منتشر شده، نشان داد که مصرف روزانه نخودسبز همراه با دیگر حبوبات، خطر ابتلا به سرطان معده، به ویژه هنگامی که مصرف روزانه کومسترول (ماده ی که در بدن مشابه با استروژن عمل می کند) از این حبوبات 2 میلی گرم یا بالاتر است، را کاهش می دهد. یک فنجان نخود سبز شامل حداقل 10 میلی گرم کومسترول است.
آب انار بچشید.



محققان در UCLA، سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (P A) بیماران، که وجود سرطان را نشان می دهد را اندازه-گیری کردند. آنها دریافتند که نوشیدن روزانه ی 8 اونس آب انار، بطور قابل توجهی بالا رفتن سطح P A را در بیمارانی که قبلا برای بیماری درمان شدند را کند می کند.

پست های مرتبط:

 فلاونوئیدها ی موجود در چای با سرطان تخمدان آندوتلیال مبارزه می کند

آیا نوشیدن 4 فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا 20 درصد کاهش دهد

مواد غذایی برای کمک به پیشگیری از سرطان

تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان سینه

تلاش یک پزشک برای درمان سرطان خود با مواد غذایی

مواد غذایی برای مبارزه با سرطان

سوپرغذای ضد سرطان سینه

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itran .ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید