درمان سرماخوردگی با شلغم

در

شلغم ریشه سبزی است. این غده به رنگ سفید و گرد است. شلغم خوب باید سفت باشد و با فشردن فرو نرود. شلغم خوب سنگین تر از چیزی است که به نظر می رسد. وقتی شلغم خوب را برش می دهید باید روشن و شفاف باشد. پوست شلغم خوب براق است.

حالا که با شلغم کمی آشنا شدیم بد نیست کمی درباره فواید و خواص این سبزی بدانیم، شلغم حاوی مقدار زیادی ویتامین C ، کلسیم ، پتاسیمو ویتامین A است. شلغم دارای آنتی اکسیدان است و برای سلامتی مفید است.

 

آیا واقعا شلغم در درمان سرماخوردگی موثر است؟

در ایران مرسوم است که در فصل زمستان شلغم پخته با نمک می خورند، مردم بر این باور هستند که شلغم پخته برای درمان سرماخوردگی موثر است. شاید این تصور بخاطر مقدار بالای ویتامین C در شلغم قابل قبول باشد. تحقیقات طولانی مدتی بر روی تاثیر ویتامین C در درمان سرماخوردگی انجام شد که متاسفانه تاثیر ویتامین C در درمان سرماخوردگی معمولی را رد کرد.

حالا که می دانیم ویتامین C در درمان سرماخوردگی تاثیری ندارد پس آیا واقعا شلغم بی تاثیر است؟

شلغم شاید تاثیری در روند بهبود سرماخوردگی نداشته باشد ولی در تسکین سرفه بسیار موثر است. در انتها باید این نکته را در نظر گرفت هیچ ویروسی توانایی مقابله با شخصی که حاضر است شلغم بد مزه را بخورد ندارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص ویتامین C

در

دکتر فری یک محقق برجسته ویتامین C می گوید: "ویتامین C نقش مهمی در حفظ سلامتی بازی می کند" "این ویتامین برای زندگی مورد نیاز است." چرا؟ سلول های شما نیاز به ویتامین C برای انجام درست کارها دارد، به علاوه این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی برای حفاظت از آسیب آنها دارد. متاسفانه، بدن ما آن را تولید نمی کند، بنابراین یک لیوان آب پرتقال بگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد مزایای استفاده از ویتامین C بخوانید: (سیارک

کمک به کاهش وزن


با توجه به تحقیقات تغذیه شما 30 درصد چربی بیشتر در طول یک جلسه تمرین متوسط می سوزانید هنگامی که به سطوح کافی از ویتامین C دست یافته باشید در مقایسه با کسی که دارای سطوح پایین ویتامین است،. نظریه؟ ویتامین C در مسیرهای تنظیم اکسیداسیون چربی، مصرف انرژی و دریافت انرژی-تمام چیزهایی که با از دست دادن وزن است کمک می کند. هنگامی که سطح آن کافی است، بدن شما می تواند بسیار کارآمدتر کار کند.

کاهش خطر بیماری قلبی عروقی


مطالعات اپیدمیولوژیک و مشاهده ای ارتباط ویتامین C و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کاهش فشار خون و بروز سکته کمتر را دریافته اند. فری می گوید "ویتامین C باعث بهبود عملکرد سلول های خونی و افزایش آرامش عروقی است". این کار اجازه می دهد تا خون را آزادانه تر به حرکت در آورد ، که خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش بیابد. (سیارک

محافظ پوست در برابر آسیب های خورشید


یک مطالعه مشاهده ای در مجله بین المللی ویتامین و تحقیقات تغذیه نشان می دهد ویتامین C ممکن است خطر ابتلا به ملانوم را کاهش دهد. فری اخطار می دهد که ما درک روشنی در مورد اینکه چگونه ویتامین C در پوست رفتار می کند را نداریم . اما ما می دانیم که با افزایش سن و اشعه UV میزان مواد مغذی آن را کاهش می دهد. ویتامین C نیز در برابر لکه های خورشیدی زمانی که به صورت موضعی استفاده می شود محافظت می کند.

کاهش التهاب


التهاب واکنش بدن در برابراسترس، آلودگی، و حتی کار امروز است و باعث ایجاد رادیکال های آزاد سلول های مخرب است. ویتامین C با این رادیکال های آزاد مبارزه می کند، و به بدن شما درالتیام تحمل زخم التهاب هر روزه ی آن کمک می کند.

کاهش دوره ی سرما خوردگی


هنگامی که می خواهیم با سرماخوردگی مبارز کنیم، مادران ما به ما می گویند ویتامین C بخورید. اما معلوم است که مبارزه با سرما خوردگی یکی از بحث برانگیز ترین مزایای ویتامین C است. با توجه به فری، شواهد در توانایی ویتامین C در مبارزه با سرماخوردگی متناقض است. او می گوید با این حال، که ویتامین C تنها یکی از ویتامین های متعدد است که سیستم ایمنی بدن ما برای عملکرد بهینه نیاز به آن دارد. و یک چیز که ما می دانیم این است: یک سیستم ایمنی قوی تر به معنی روزهای بیماری کمتر است.

مبارزه با سرطان


یکی از مزایای هیجان انگیز ویتامین C امکان اثرات مبارزه ای آن با سرطان است. مطالعات خارج از موسسه ملی بهداشت یافته اند که انفوزیون درون وریدی ویتامین C ممکن است اثر شیمی درمانی بر سلول های سرطانی را افزایش دهد، به خصوص در سرطان پانکراس. این روش درمانی در فاز دوم آزمایشات بالینی است، پس ممکن است قبل از عمل استاندارد آن در مبارزه با این بیماری طولانی نباشد که حدود 1.6 میلیون آمریکایی تحت تاثیر آن هستند. تحقیقات دیگر نشان داده است که تزریق داخل وریدی ویتامین C باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان است. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید..

 

 

مبارزه با سرما خوردگی

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱It's good to see someone thkining it through.

در ادامه بخوانید...

مبارزه با سرما خوردگی

در

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن


طرح ضد ویروس نیاز به یک ارتقاء دارد ،نه، ما در مورد یک آپدیت برای کامپیوتر و یا گوشی های هوشمند خود صحبت نمی کنیم. مطالعات نشان می دهد که فرد به طور متوسط دو تا چهار بار در سال سرما می خورد و تا 20 درصد از جمعیت آنفولانزا می گیرند. خوشبختانه، اکنون راه های موثر تر از همیشه برای هل دادن سیستم ایمنی بدن شما به سطح بالاتر وجود دارد. در اینجا نحوه تنظیم دقیق عادات سالم شما را برای دفع هر گونه میکروب کثیفی آمده است. (سیارک


 مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ بخورید.


قدرت را بالا ببرید: مطمئنا، تولیدات پر جنب و جوش، مثل کلم پیچ و پرتقال دارای مواد مغذی برای مبارزه با سرما هستند، اما همتایان رنگ پریده آنها قابل چشم پوشی نیستند. بر اساس یک مطالعه در دانشگاه تافتس قارچ سفید برای مثال، می تواند سلول های کشنده طبیعی بدن را پر جنب و جوش کند، که به ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا حمله ور شوند. نویسنده مقاله دکتر Dayong توضیح می دهد "قارچ سرشار از یک نوع فیبر، به نام بتا-گلوکان است که می تواند سلول های ایمنی را فعال کند". قارچ را با املت ، ماکارونی، سیب زمینی سرخ کرده ترکیب کرده و هم بزنید. مقداری سیر اضافه کنید. علاوه بر اضافه کردن عطر، طعم، سیر یک دوز از آلیسین، یک ترکیب مبارزه گر با عفونتها را به آن اضافه کرده اید. دیوید غار، RD، عضو هیئت مدیره مشاوره تناسب اندام و نویسنده می گوید " از میخک تازه استفاده کنید" از بهترین کارهایی که شما می توانید انجام دهید. "سیر جراد پاستوریزه است که آلیسین از بین می برد." سیر را ریز ریز کرده، سپس اجازه دهید برای حدود 10 دقیقه بماند؛ وقت اضافی اجازه می دهد تا بافت میخک، به انتشار آنزیم هایی که ایجاد آلیسین کمک کند. و مطمئن باشید سیر را در پایان روند پخت و پز برای جلوگیری از خنثی شدن اثر آن توسط گرما اضافه کنید.

 

 7تا 8 ساعت خواب در شب.


افزایش قدرت: مقدار خواب شما مهم است، اما کیفیت نیز مهم است. مایکل برئوس، دکترا، نویسنده نقشه ی خواب می گوید: "خواب منقطع ممکن است هورمون های استرس را تولید کند که سیستم ایمنی بدن را پایین می آورد". نکته: در زمانی که محققان در دانشگاه کارنگی ملون شرکت کنندگان در معرض ویروس سرماخوردگی را مورد مطالعه قرار دادند ، کسانی که آنگونه که باید نمی خوابیدند شش برابر بیشتر احتمال مریض شدن نسبت به افرادی که مانند یک سنگ خوابیده بودند، داشتند. برای به حداکثر رساندن بسته شدن چشم، کفش ورزشی خود را در اکثر روزهای هفته به پا داشته باشید: اثبات شده است که ورزش منظم به شما کمک می کند سریع تر بخوابید و زمان بیشتری را صرف خواب عمیق تربکنید. برئوس پیشنهاد می دهد اگر نگرانی ها شما را بیدار نگاه داشته همه چیزهایی که شما را اذیت می کند را همراه با یک راه حل برای هر کدام بنویسید، قبل از اینکه دوباره به رختحواب برگردید. و بدن خود را - - این کار باعث استراحت ذهن و بدن شما می شود. (سیارک

 

همیشه، همیشه دست های خود را بشویید.


افزایش قدرت : اگر شما مانند اکثریت قریب به اتفاق ما هستید، شما احتمالا به درستی کف نمی زنید. یک مطالعه نشان داد که 95 درصد از مردم 20 ثانیه توصیه شده را مالش نمیدهند، و از هر سه نفر یکی از صابون استفاده نمی کند. وقت خود را برای حس یک جلسه ی 20 ثانیه ای شستشو تنظیم کنید. دانیل مدیر سیستم های بهداشتی  برنامه نظارت ضد میکروبی می گوید:" جلو و پشت دست ، اطراف مچ ، بین انگشتان دست ، و زیر نوک ناخن های خود را بشویید" است. سپس به طور کامل خشک کنید؛ میکروب ها به راحتی به سطوح مرطوب می چسبند. سینک در دسترس نیست؟ از یک ضدعفونی کننده دست که حاوی حداقل 60 درصد الکل است استفاده کنید.


 ورزش بخشی از زندگی روزمره شما است.

 کار کردن توان مبارزه ای شما را با سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت می کند. اما فشار به طور منظم می تواند بیش از آسیب زا باشد تا موثر: یک مطالعه در استرالیا نشان داد که دونده هایی که از تردمیل در سرعت های چالشی (مسابقه ای)برای یک ساعت و نیم استفاده می کنند به اندازه یک قطره ی 50 درصدی در تولید ایمونوگلوبولین A آنتی بادی مبارزه گر با باکتری ها ، پس از آن تجربه کرده اند. دیوید نیمن مدیر آزمایشگاه عملکرد انسانی در دانشگاه ایالتی آپالاچی می گوید: " ورزش طولانی مدت با شدت بالا استرس را در بدن شما قرار می دهد ، شانس بیمار شدن شما را بالا می برد"

 

حمل یک بطری آب با خود هر کجا که هستید.


نیل مدیر پزشکی مراقبت تنفسی در دانشکده پزشکی کوه سینا  می گوید: "آب کافی در بدن غشاهای مخاطی را مرطوب نگه می دارد و کمک می کند تا عملکرد سیستم ایمنی بدن شما موثرتر گردد". (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید..

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص شلغم

در
ریشه یک گیاه یک سالانه یا دوسالانه از خانواده کلم است. سبز  و زرد با ریشه زرد، قطر می تواند از 8 تا 20 سانتی متر و وزن آن  تا10 کیلوگرم باشد. تمام انواع ريشه های بسيار زود رس دارند، محصول ريشه آماده در 45 تا 40 روزگی آماده است، انواع دير رس  در 50 تا 60 روز شکل مي گيرد.
ورق ورق به ارتفاع 40 تا 60 سانتیمتر می رسد. از دوران باستان شناخته شده است.
شلغم ها را می توان پخته، جوشانده، پر شده، بخارپز و در سالاد ها استفاده کرد. شلغم را می توان برای یک مدت طولانی در مکان خنک، بدون از دست دادن خواص دارویی آن ذخیره کرد؛ به راحتی توسط بدن جذب می شود و برای غذای کودک توصیه می شود. جمله "ساده تر از شلغم پخته شده" هم غذایی هست، به مدت طولانی شناخته شده است. شلغم یکی از اولین سبزیجاتی بود که توجه انسان را برای تغذیه در رژیم غذایی جلب کرد. 
 

خواص شلغم

از زمان های قدیم، شلغم به عنوان وسیله ای عالی برای تمیز کردن بدن از سموم محسوب می شده است.
ریشه های خام حاوی تا 9٪ قند، محتوای بسیار بالای ویتامین C (دو برابر هر محصول ریشه دار)  B1 ، B2 ، B5، PP ، پروتیمین A (به خصوص در ریشه های زرد)، پلی ساکارید ها قابل هضم به آسانی، استرول (عنصر لازم برای درمان آترواسکلروز. ) عصاره شامل یک عنصر نادر گلوکوراپامین، یک آنالوگ گیاهی از سولفورفان است که خواص ضد سرطان دارد. این گزینه تنها در شلغم و انواع مختلفی از کلم به نظر می رسد کلم بروکلی ، کلم قمری و رنگ .
 
شلغم حاوی عناصر کمیاب و فلزات نادر است: مس ، آهن ، منگنز ، روی ، ید و بسیاری دیگر. فسفر بیشتری نسبت به تربچه در شلغم وجود دارد و گوگرد ، که برای تمیز کردن خون و دفع سنگ در کلیه ها و مثانه لازم است، در هیچ یک از گیاهان آشنا یافت نمی شود.
 
وجود منیزیم در مقادیر زیادی در شلغم  به بدن کمک می کند تا کلسیم را جذب کند .
 
شلغم حتی حاوی آنتی بیوتیک است که تاخیر در توسعه برخی از قارچ ها، از جمله باکتری هایی که برای بدن انسان خطرناک  هستند(با این حال، در E. coli و استافیلوکوک ها عمل نمی کند).
شلغم فعالیت کبد و ترشح صفرا را فعال می کند که مانع از تشکیل سنگ های صفراوی می شود.
 
سلولز موجود در شلغم از فعال سازی حرکت روده و پیشگیری از مواد مغذی راکد پشتیبانی می کند. این دارای نکات مثبت بسیاری برای کاهش سطح کلسترول است که به نوبه خود برای جلوگیری از آترواسکلروز عالی است.
 
شلغم حاوی ليزوزيم - ماده ای با فعاليت ضد ميکروبی بسيار قوی است. جالب است که توجه داشته باشید که شلغم یک آنتی بیوتیک طبیعی است که می تواند علائم بیماری های مختلف، به ویژه پوست و غشاهای مخاطی را از بین ببرد یا از آنها جلوگیری کند.
 
شلغم محصول کم کالری و غنی از ویتامین ها است.
 
شلغم پر کننده معده است ، اما اجازه نمی دهد که وزن بیشتری به دست بیاورید. نمک های معدنی و اسانس های موجود در شلغم می تواند به عنوان یک مجموعه ی جهانی که وضعیت سلامت را تنظیم می کند،به شما خدمت کند.
 
شلغم دارای اثرات ترمیم زخم، دیورتیک یا ادرار آور، ضد التهاب، ضد عفونی کننده و ضد درد است. علاوه بر این واقعیت که این سبزی ریشه ای اگر به درستی آماده شود بسیار خوشمزه است، همچنین فوق العاده مفید برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند.
 
پزشکان مصرف شلغم را مخصوصا در زمستان هنگام سرفه، گلو درد (از یک سرماخوردگی ساده تا صدای کاملا گرفته) توصیه می کنند. این محصول ریشه ای حاوی مقدار زیادی قند است و عموما لازم است از ریشه ها خارج شود. 
آب شلغم علائم آسم را از بین می برد، خواب را بهبود می بخشد و ضربان قلب را آرام می کند.

عوارض و مضرات شلغم

شلغم یک محصول بسیار مفید است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند وضعیت برخی بیماری ها را بدتر کند. بنابراین، شلغم خام در بیماران مبتلا به مشکلات معده و دوازدهه ، کولیت و گاستروآنتریت حاد منع شده است .
همچنین توصیه نمی شود که این سبزی ریشه ای بصورت خام با التهاب کبد و کلیه و همچنین سایر بیماری های روده استفاده شود.
علاوه بر این، توصیه نمی شود که غذاهای رژیمی خود را با سبزیجاتی ریشه ای مثل شلغم برای برخی از بیماری های سیستم عصبی مرکزی آماده کنید. بنابراین، اگر شما در سیستم عصبی مشکل دارید، باید با یک پزشک مشورت کنید که به شما بگوید که آیا می توانید این گونه سبزیجات و غذاهای ساخته شده از آن را بخورید یا نه؟
1-2 بار در هفته برای زنان باردار در حدود 200 تا 300 گرم مفید است.اما برای مادران شیرده منع شده است: بدن یک کودک ممکن است یک واکنش غیر قابل پیش بینی، آلرژی، اسهال، کولیک، یبوست بروز دهد. بنابراين توصيه می شود كه به رژيم غذايی كودكان از 2 سالگی  اضافه شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نوشابه سم زدای لیموناد لیمویی

در

مواد لازم برای تهیه نوشابه سم زدای لیموناد لیمویی 
• 1 عدد لیمو
• ۲ عدد پرتقال
• 1/2 اینچ زنجبیل

طرز تهیه:
1. آب لیمو را گرفته در یک لیوان بریزید.
2. آب دو پرتقال را گرفته و به آن اضافه کنید.
3. نصف ریشه زنجبیل را خرد کرده و آن را خمیر کنید.
4. آن را به آب میوه اضافه نمایید.
5. خوب بهم زده و بنوشید.
فواید
• لیمو از طریق انتقال صفرا از کبد به روده کوچک به کاهش چربی اضافی بدنتان کمک می کند.
• پرتقال سرشار از ویتامین C و فیبر می باشد. این خصوصیات، آن را به یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها تبدیل می کند. پرتقال سطح کلسترول خون را کاهش داده؛ و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند، خطر ابتلا به زخم معده، دل درد و سرطان ریه را کاهش می دهد و در برابر آرتریت روماتوئید و بیماری های قلبی عروقی محافظت می نماید.
• زنجبیل در بسیاری از دستورالعمل های غذایی استفاده می شود و یک منبع خوب از آنتی اکسیدان است. خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی دستگاه گوارش را دارد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم‌ زدای آلوورا

در

مواد لازم
• آلوورا
• آب لیمو
• آب


طرز تهیه
1. برگ آلوورا را برداشته، آن را باز کرده و ژل آن را درآورید.
2. دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا داخل پردازنده بریزید.
3. دو قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.
4. آن را چرخ کنید.
5. یک لیوان آب اضافه کنید.

فواید
• آلوئه ورا حاوی ویتامین‌ها، ‌مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است. این خواص ضد باکتری، باعث بهبود هضم غذا، جلوگیری از بیماری های پوستی، مانع از شکل گیری زخم های دهانی شده و به کاهش وزن و کاهش سطح قند خون کمک می کند.
• لیمو با کمک به دفع صفرا از کبد به روده کوچک، به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند.(سیارک)

بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

نظرات

در ادامه بخوانید...

کوینولا چیست

در

quinoa-orig-1180x770.jpg

کوینو چیست

کوینولا دانه کوچک لوبیا شکل به رنگ عاج است که عطری ملایم و طعمی شیرین دارد . کوینولا از برنج سبکتر است ولی میتوان به عنوان جایگزین برنج از آن استفاده نمود و معمولا برای غلیظ کردن سوپ میتوان به آن اضافه کرد.کوینولا  نمونه ای دیگر از غلات کامل است که سرشار از پروتئین می باشد.

کوینولا چیست  کوینو چیست

کینوا (کوینو) را غلات سرخپوستان آند می نامند. اما در حقیقت ، کینوا یک دانه نیست ، بلکه یک محصول شبه  دانه  یا به عبارت ساده تر ، کینوا است. برای یک فرد ایرانی ، کینوا در رژیم غذایی موجود نیست .


سواحل دریاچه افسانه ای تیتیکاکا زادگاه کوینو Chenopodium quinoa محسوب می شود. کینوا در آنجا به صورت بوته های بلند رشد می کند. در سرخپوستان محلی ، کینوا همراه با ذرت و سیب زمینی در رژیم غذایی گنجانده می شود و چیز خوشمزه ای محسوب نمی شود. دانه های کینوا خورده می شوند ، از نظر ظاهری بسیار یادآور دانه های گندم سیاه هستند ، فقط با رنگ های مختلف.

 

3aedf1267a250b0a8c21f507d0d1ba8a.png

کوینو

رنگ بذر کینوا از نظر رقم متفاوت است و دانه ها می توانند مایل به سفید ، قرمز ، قهوه ای یا سیاه باشند. بالای دانه کینوا پوسته تلخی دارد. بنابراین ، لازم است قبل از پخت هر چیزی از کینوا ، از شر ساپونین ها - مواد تلخ خلاص شوید. برای این کار دانه های کینوا را کاملاً در آب تمیز بشویید. ساپونین ها کینوا را تقریباً یک گیاه آسیب ناپذیر برای جوندگان و سایر آفات ساخته است: هیچ کس دوست ندارد دانه های تلخ را بخورد. بنابراین ، کاشت کینوا عملاً هیچ  تهدید کننده ای ندارد.  یکی از قدیمی ترین دانه های کشت بشر در آمریکای جنوبی است.

 

polza-quinoa.jpg

 

ناسا گفت که کینوا می تواند به طور بالقوه در ایستگاه های فضایی رشد کند. امروزه هیچ محصول ایده آلی وجود ندارد که تمام نیازهای غذایی انسان را برآورده کند. با این حال ، هنگام انتخاب از بین گزینه های غذایی موجود ، کینوا نزدیک به محصول عالی است.

 

دانه های کینوآ آب پز تقریباً شفاف و از نظر اندازه چهار برابر می شوند. و پختن کینوا بسیار آسان و سریع است: فقط 15 دقیقه جوشاندن در آب نمک و دانه های کینوا وقتی پخته می شوند ، طعم مغزهای ظریف و بافت دانه ای دلپذیری دارند. و جوانه زنی بذرهای کینوا به طور کلی 2-3 ساعت طول می کشد. کینوا برای انواع سالادها و مواد پر کننده بسیار مناسب است و همچنین کاملا جایگزین برنج موجود در پلو و بلغور می شود. مانند هر ماده غذایی سالم ، کینوا نیز اخیراً محبوبیت بی نظیری پیدا کرده است و در بهترین غذاهای گرانترین رستوران های جهان گنجانده شده است. 

 

خواص کوینولا

quinoa.jpg

کوینولا

کوینولا سالم ترین جایگزین برای برنج و ترکیبات دارای گلوتن می باشد. از خواص کوینولا محتوای غنی اسید آمینه آن است که سبب می شود تا غذایی عالی برای عضله سازی باشد. همچنین سالم ترین گزینه برای آن هایی می باشد که در صدد اجتناب از غذاهای پر نشاسته هستند. 

 

دو فواید بسیار مهم کینوا میزان پروتئین بالای آن و عدم وجود مطلق گلوتن است. این امر باعث می شود کینوا یک ماده غذایی ضروری برای وگان ها و کسانی که به گلوتن تحمل ندارند ، باشد. سهولت رشد و عدم وجود آفات ، کینوا را به عنوان گیاهی با ظرفیت بالا برای کشورهایی که با مشکلات غذایی روبرو هستند ، ایجاد می کند. همچنین کینوا به طور جدی به عنوان گیاهی در نظر گرفته می شود که قادر به تأمین پروتئین و عناصر کمیاب است.


بلغورهای کینوا یک مجموعه طبیعی ، کاملاً طبیعی و متعادل از نظر ایده آل از مواد معدنی و ویتامین ها است.

کینوا سرشار از فیبر ، کلسیم ، روی ، پتاسیم ، منگنز ، فسفر و  آهن است - که دو برابر گندم ، ویتامین های A ، E ، C ، B دارد - از جمله ریبوفلاوین ، که  برای تجدید خون لازم است.

علاوه بر این ، دانه های کینوا (کوینولا) سرشار از لسیتین و سلنیوم ، مواد مغذی ضروری برای سلامتی ما هستند.به علاوه - ترکیب منحصر به فرد اسیدهای آمینه موجود در کینوا (کوینولا) باعث می شود که پروتئین آن کامل و نزدیک به شیر گاو باشد. به علاوه ، کینوا 16 تا 20 درصد پروتئین بیشتر از هر گیاه دیگری دارد.

تنها عیب دانه ها این است که پوسته آنها حاوی مقدار زیادی ساپونین است - مواد تلخی که از دانه ها در برابر آسیب محافظت می کند. اما در حال حاضر در حین تمیز کردن ، قسمت اصلی ساپونین ها به همراه پوسته برداشته می شود و بقیه با خیساندن و شستشو برداشته می شود.

 

pavpvarp.jpg

 

یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط در مورد کربوهیدرات‌ها این است که آن‌ها باعث افزایش وزن می‌شوند. اما در حقیقت نوع کربوهیدارت‌ها است که باعث افزایش وزن می‌شوند. کوینو مملو از فیبر و پروتیین هستند که باعث ایجاد احساس سیری در فرد می‌شوند. برخلاف سایر غلات، یکی از خواص کوینولا موجب پایین آوردن قند خون می‌شود و در عوض ولع انسان را برای مصرف قند و کربوهیدارت کم می کند. 

 

بی جهت نبود که در تمدن اینکا کینوا  ،کوینولا اساس رژیم غذایی بود - از آن به عنوان گیاهان مقدس یاد می شد و "مادر همه غلات" نامیده می شد. طبق افسانه ها ، فصل کاشت کینوا توسط خود امپراطور آغاز شد و اولین بذر را با ملاقه طلایی می کاشت.

علاوه بر همه موارد ، کینوآ  ،کوینولا بسیار خوشمزه است و اگر هنوز دانه جوانه کوینولا را امتحان نکرده اید - ما به شما اطمینان می دهیم - کشف طعم شگفت انگیزی در انتظار شماست!

طرز استفاده از کوینولا ،کینوا

Southwestern-Quinoa-Salad-Serving.jpg

 

در رژیم غذایی سنتی ، فرنی را از کینوا تهیه می کنند ، به سالاد و گوشت چرخ کرده کوینو را  اضافه می کنند ،کوینو را به سوپ ها اضافه می کنند و دسرها را تهیه می کنند. جایگزین کامل و خوشمزه تری برای برنج و سایر غلات است. و در فهرست غذا های خام ، کینوا به صورت خیسانده یا به صورت جوانه مصرف می شود.

امروز یک سالاد با کینوا ، هویج ، سبزیجات ، آب لیمو و روغن زیتون درست کردم. خوب ، بسیار خوشمزه است. من به آزمایش ادامه خواهم داد. 

گیاه کوینولا

از آنجا که دانه ها را قبل از فروش پوست می گیرند تا پوسته تلخ از بین برود. ممکن است جنین هسته آسیب ببیند و نباید انتظار 100٪ جوانه زنی داشت.

با این حال ، بیشتر غلات هنوز جوانه می زنند. دانه کینوا حلقه برجسته ای در اطراف خود دارد. این "تاج" نامیده می شود - این جنینی است که باید جوانه بزند

 

960m.jpg

کوینولا از کجا بخریم

کوینولا در ایران، کوینولا از کجا تهیه کنیم ، بذر کینوا را از کجا تهیه کنیم 

در سوال کاربران که پرسیده اند قیمت کوینولا و کوینولا از کجا بخریم باید بگویم که تقریبا الان در تمام فروشگاه های بزرگ و سوپر مارکت ها کوینولا خوراکی بصورت بسته بندی به فروش می رسد و قیمت کوینولا متاسفانه با این نرخ تورم ثابت نیست. برای قیمت کوینولا ، خرید کوینولا و خرید بذر کینوا فروشگاه های آنلاین  بذر کینوا را می فروشند .در گوگل سرچ کنید.

 

طرز تهیه استیک گوشت گوساله و لیمو با سالاد کوینولا

طرز تهیه کوینولا و لوبیا سیاه

طرز تهیه سالاد کینوا

گیاه کینوا یک‌ منبع بسیار مهم مواد غذایی در آینده

عضلانی کردن بدن با دانه کینوا Quinoa

 

Recept-salata-so-shpinatom-i-bobami-jedami-2.jpg

موارد منع مصرف و آسیب کینوا

منع مصرف قابل توجهی برای مصرف کینوا وجود ندارد ، اما زنان باردار  و زنانی که به کودک خود شیر می دهند باید مراقب باشند. از آنجا که این دسته از افراد مستعد واکنش های آلرژیک هستند ، توصیه می شود قبل از مصرف کینوا با پزشک مشورت کنید.

 

در صورت استفاده از کوینولا ، یا کاشت گیاه کوینولا تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

نظرات

۱۳۹۵/۵/۲۸سلام،ممنون ازمطلب مفیدتون لطفامطالب بیشتری دراختیارمان قراربدهید

۱۳۹۵/۷/۷اگر ساکن تهران هستید فکر کنم بازار بزرگ و یا بازار تجریش داشته باشه. نمایشگاهی در خیابان حجاب تهران ، این بذر را می فروشد. البته زمان نمایشگاه کوتاه است.

۱۳۹۵/۶/۳کجا گیرم میاد؟ از کجا میشه خریدش؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸جالب بود ولی فکر کنم سخت گیر بیاد.

۱۳۹۵/۸/۲۵سلام.خیلی عالی بود و توصیه میکنم که حتما اگه کسی میخواد استفاده کنه چند روز داخل آب داخل یک بشقاب بزارید و یک دستمال کاغذی بزارید روش جوانه بزنه و داخل سالاد استفاده کنید و حتما به انسانهای بزرگ سال مثل پدر مادرهاتون بگید استفاده کنن چون خواصی که داره رو فقط با خوردن میشه فهمید از انرژی روزانه و لطافت پوست بعد از 20 روز.البته محصولات از کشور ایتالیا BIO هست و کاملا سالم

۱۳۹۶/۱/۱۸بسيار عالي بود ممنون از اطلاعات جامع و كاملتون. موفق باشين.

۱۳۹۹/۴/۸ طعم و بافت quinoa کمی شبیه به برنج قهوه ای است که با جو دوسر مخلوط شده باشد.کوینولا خامه ای ، ترد و تا حدی مغذی است ، همه در یک سطح قرار دارند.کوینولا چند منظوره است و می تواند از چندین راه تهیه شود. قبل از پختن، آن را بشویید.

در ادامه بخوانید...