چگونه یک ماسک صورت شکلاتی درست کنیم

یکی از داغترین تمایلاتِ حال حاضر، ماسک صورت شکلاتی است. بله، یک ماسک صورت با استفاده از شکلات. اما آیا ارزش آنرا دارد که باقیمانده ی شکلات خرگوش عید پاک را برای درست کردن ماسک صورت فراستینگ (یخ زدگی) به صورت خود بمالید؟ شاید.


شکلات چند ماده دارد که بطور بالقوه می تواند روی پوست شما تاثیر بگذارد. دانه های کاکائو، که از آن شکلات ساخته می شود، سرشار از مواد شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال) فنولیک آنتی اکسیدانی (پلی فنل ها)، از جمله فلاونوئیدها، پروسیانیدین و رسوراترول است. در واقع، آنها در چنین غلظت های بالایی وجود دارند که عملا کاکائو دارای پتانسیل بالاتر آنتی اکسیدانی نسبت به سایر آنتی اکسیدان های سنگین وزن مانند چای سبز  می باشد .تمام شکلات ها غنی از فلاونوئید نیستند، با این حال، به عنوان مثال، شکلات سفید هیچ فلاونوئیدی ندارد در حالی که شکلات تلخ، با محتوای کاکائوی بالا، فلاونوئید بسیار بالاتری نسبت به شکلات شیری دارد. (سیارک)  
شکلات همچنین حاوی چربی هایی مانند کره کاکائو و یا کره شئا )درخت روغن قلم) است. هر دو کره، بطور معمول به عنوان مرطوب کننده موضعی و نیز عوامل ضد التهابی استفاده می شوند. کره شئا همچنین می تواند به عنوان یک نرم کننده پوست استفاده شود.
اکثر مطالعات، به خواص درمانی شکلات در اثرات ضد التهابی و قلبی عروقی، نه به مزایای استفاده از آن برای پوست، پرداخته اند. با این حال مطالعه ای* را یافتم که نشان داد که مصرف موضعی عصاره های گیاهی کاکائو حاوی پلی فنل ها و مشتقات گزانتین، باعث جلوگیری از تشکیل چین و چروک در موشی که در معرض نور ماوراء بنفش قرار گرفت، شد. همه چیز به کنار، می تواند درمانی خوشمزه، و آرامش بخش باشد. به عبارت دیگر، اگر می توانید از لیسیدن آن خودداری کنید. (سیارک)  
بنابراین، کجا می توانید یک ماسک صورت شکلاتی پیدا کنید؟
چگونه ماسک ماسک صورت شکلاتی خانگی خود را درست کنید؟ب
1/3 فنجان شکلات تلخ
3 قاشق غذاخوری کرم
1/4 فنجان عسل
2 قاشق غذاخوری جو دوسر پوره شده یا پودرشده
همه اجزاء را با هم مخلوط کنید و آنرا به صورت تان بزنید. اجازه دهید برای 15 دقیقه بماند سپس آنرا با آب گرم با استفاده از یک روش دایره ای ملایم بشوئید، تا لایه برداری شود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید