مهتاب کرامتی در رویداد PRIVE جورجیو آرمانی 12 عکس

در

رویداد نمایش PRIVE جورجیو آرمانی در پاریس با حضور چهره های مشهوری مانند نیکول کیدمن و امبر هرد در سالن مجللی در پاریس برگزار شد. مهتاب کرامتی بازیگر سینمای ایران به عنوام مهمان ویژه در این رویداد حضور دارد.

خدایی مهتاب کرامتی به همشون سر هست

اگه تو اروپا زندگی میکرد بخاطر قدش مدل میشد ....خیلی خوش هیکله و خوش قیافه
به به ماشالله چه خوشگل و خوش تیپ و باوقار آدم کیف میکنه

خدایی اینم بازیگره ، سحر ..... اسم خودشو گذاشته بازیگر
بدون آرایش خیلی قشنگتره..

عین فرشته هامیمونه
تیپش انگاری شازده کوچولو
زیبا. باعث افتخار.

مهتاب کرامتی درکنار نیکول کیدمن در حاشیه ایونت برند آرمانی در پاریس

چقققققققد خوشششگله،، از هنرپیشه های هالیوودی م خوشگلتره 
چقدر باشخصیت و نجیب و بااصالت و البته بسیار زیبا

واقعا با مونیکا بلوچی برابری میکنه منو همش یاد اون میندازه زیبا رو
وقتی آرایش نداره خیلی خوشگلتره اصلا آرایش بهش نمیاد

در حد استانداردهای جهانی و زبیایی حتی بالاتر
واقعا جذاب و با شخصيت هستن خانم كرامتى

واقعا بعضیا جذاب به دنیا میان و زندگی میکنن و جذاب میمیرن،آخه تو چقد شیک و جذابی تو هر دوره ای جذاب بودی و هستی و خواهی بود

شیک و زیباست 
شبیه بانو پیلاره

تصاویری از مهتاب کرامتی در مراسم رونمایی و نمایش مجموعه Prive جورجیو آرمانی در پاریس / مهمانان سرشناسی از جمله نیکول کیدمن و همسرش، ایان سامرهالدر و همسرش نیکی رید و زندیا، نیز در این رویداد حضور داشتند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 فیلم ترسناک کلاسیک که حتی امروز حس وحشت عمیق را القا می کنند

در

فیلم ترسناک  

هر فیلمی سزاوار توجه بیننده نیست و فیلم ترسناک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با توجه به این مسئله، در عصر حاضر یافتن چنین فیلم هایی در آرشیو فیلم سینمای جهان که واقعاً ما را با سناریو ، بازیگر ان و یا حداقل جلوه های بصری آنها بترساند ، دشوار است. برای انجام این کار ، ما لیستی از   فیلم های ترسناک قدیمی  و نه چندان قدیمی را برای شما گردآوری کرده ایم که واقعاً حس وحشت عمیق را القا می کنند.

 

فیلم ترسناک دیگران

فیلم ترسناک دیگران ۲۰۰۱ 

عکس از فیلم ترسناک دیگران ۲۰۰۱ 
 
منتقدان فیلم های ارواح می گویند که فیلم ترسناک دیگران همه چیزهایی را که لازمه ی  یک فیلم ترسناک کلاسیک است را این فیلم دارا بود: یک عمارت مخوف و گوتیک با تاریخچه مرگ و میرها، دختری که دارای مشکل است ، وفور مه و یک قبرستان که به راحتی در اطراف املاک واقع شده است. رمز و راز واقعی باقی مانده این است که چرا این ها در بین همه فیلم ها در فیلم دیگران بسیار برجسته است و برتری خاصی نسبت به فیلم های دیگر دارد. شاید در معماهایی باشد که از همان آغاز ناشناخته است ، یا در تاریخ عقایدخرافه پرستی درباره مرگ و زندگی پس از مرگ؟
پیانو در اتاقی نواخته می شود که نباید کسی باشد ، پرده های موجود در اتاق ها بدون هیچ دلیلی شروع به حرکت می کنند ، و سپس صدای دزدگیر در راهروها شنیده می شود. اما وحشتناک ترین لحظه تصویر صحنه ملاقات قهرمان نیکول کیدمن با یک پیرزن شوم است که با صدای کودکانه صحبت می کند. شبحی که در جای دختر گریس استوارت ظاهر می شود ، حتی اگر ده بار دیگران را دیده باشید ، باعث حیرت شما می شود.
با فیلمنامه جالب و بازیگری عالی نیکول کیدمن ، این فیلم، در بعضی از نقاط به اوج خود رسید. و البته تاریک ترین و ترسناک ترین آنها صحنه ای با لباس عروسی بود که برای مدت طولانی این فیلم را در لیست ترسناک ترین و جالب ترین ها قرار داد.

 

فیلم ترسناک کله پاک کن

فیلم ترسناک کله پاک کن
عکس از فیلم ترسناک کله پاک کن، Eraserhead ۱۹۷۷ - وحشت به معنای واقعی کلمه در هر ثانیه از فیلم


شاید این تنها تصویر در بالا باشد ، که هیچ صحنه خاصی را شامل نمی شود ، اما کل نوار را به عنوان یک کل نشان می دهد. و این دقیقاً فیلمی است که شما نمی خواهیدبرای دومین با تماشا کنید. فیلمنامه نویس و کارگردان دیوید لینچ داستانی نسبتاً عجیب و شخصیت های کنجکاوی ایجاد کرد: مردی که همسایگان بسیار عجیب و غریبی دارد ، دختری ناآشنا که توسط یک هیولا دنبال می شود ، مادر همین دختر بسیار عجیب ، معمای عجیب و غریبی است که ارزشش را دارد ، یک نوزاد جهش یافته با نیازها و توانایی های عجیب و غریب ، و عجیب ترین آنها رادیاتور آپارتمان است. تقریباً در هر ثانیه این فیلم اشباع تصاویر سورئالیستی با ماهیتی بسیار ناخوشایند وجود دارد. حتی گفتگو سورئال است و موسیقی و جلوه های صوتی باعث ایجاد احساس بی نظمی می شوند. در کل ، این فیلم یکی از بدترین کابوس هاست.

فیلم ترسناک صدای سفید

فیلم ترسناک صدای سفیدفیلم ترسناک صدای سفید ۲۰۰۴


بسیاری از بینندگان از پیام فیلم "نویز سفید" قدردانی کردند ، که بیان داشت: بررسی برخی از پدیده های ماوراء الطبیعه ، هر چقدر هم که جالب به نظر برسند ، برای محافظت از تأثیر جسمی و روانی خودمان ، نیاز به مراقبت های ویژه و اقدامات محافظتی دارند.
وقتی شخصیت اصلی فیلم ، جاناتان ریورز مایکل کیتون با نیت خوب شروع به کشف پدیده "نویز سفید" می کند ، او بدون استفاده از هیچ یک از دفاع های روانشناختی آزمایش شده در زمان ، این کار را انجام می دهد. در حقیقت ، به سختی نمی توان جاناتان را یک پژوهشگر علمی نامید ، زیرا در برخی مقطع او آنقدر علاقه دارد که این پدیده را مورد مطالعه قرار دهد تا به معنای واقعی کلمه مانند معتاد به مواد مخدر شده است.
در پایان ، او درگیر یک جنایت مخفی می شود و کل نقشه شیطانی را خیلی دیر می فهمد و می فهمد که با نیروهای شیطانی روبرو شده است ، که لذت واقعی را تجربه می کنند . در ابتدا ، این "نیروها" به عنوان چهره افراد مرده مبدل می شوند. اما با پیشرفت طرح ، آنها جسورانه تر و معنادار تر می شوند و اگرچه شخصیت های فیلم همیشه درک نمی کنند که در این نزدیکی هستند ، سرنخ های بسیار آشکاری به جا می گذارند. قانع کننده ترین و وحشتناک ترین آنها ، به اصطلاح "ضبط" هایی هستند که وقتی شخصیت ها در خارج از اتاق هستند ، از تلویزیون پخش می شوند. ترس غیر منتظره ، بسیار تحریک آمیز و قانع کننده! 
 

فیلم ترسناک شاهزاده تاریکی

فیلم ترسناک شاهزاده تاریکی

عکس از فیلم Prince of Darkness، شاهزاده تاریکی ۱۹۸۷ - صدای ترسناک در خواب


 این فیلم که توسط فیلمنامه نویس و کارگردان جان کارپنتر درباره شکوه هالووین فیلمبرداری و ساخته شده است ، در ژانر ترس بسیار پیش بینی شده بود. با این حال ، بودجه آن کم سابقه بود ، جلوه های خونین گاه کاملاً مضحک و خنده دارند و استدلال آنها غالباً بیننده را گیج می کرد و او را وادار می کرد که فکر کند این فیلم کاملاً مربوط به دجال نیست بلکه درباره زامبی های کلاسیک است. با این حال ، این فیلم هنوز از تجسمات ترسناک بسیار خوبی برخوردار بود ، با هنرمندان با استعدادی مانند دونالد پلاسنس ، جیمسون پارکر  و آلیس کوپر خیره کننده بسیار قابل قبول از کار درآمده است. مهمتر از همه ، این فیلم جلوه های ویژه صدایی نسبتاً اصلی و ترسناک دارد - صدایی در یک رویا. چیزی که بیش از همه مخاطب را می ترساند حتی اثرات و آگاهی از این حقیقت که آن صدا واقعاً وجود ندارد.
 

فیلم ترسناک نگهبان

فیلم ترسناک نگهبانعکس از فیلم Sentinel سنتینل ۱۹۷۷


فیلم Sentinel اقتباسی از کتابی به همین نام و یکی از وحشیانه ترین و آزار دهنده ترین وحشت های زمان خودش بود. با این حال ، همانطور که اغلب اتفاق می افتد ، در مقایسه با کتاب ، فیلم به معنای واقعی کلمه به نظر می رسد کمرنگ تر است. به استثنای یک صحنه ، که خیلی ها را شوکه کرد. دشوار است بگوییم دقیقاً در این صحنه چه حس وحشتی ایجاد می کند ، زیرا امروز چنین اظهارنظرهایی به احتمال زیاد نادرست  خواهند بود. با این حال ، هر کس که حداقل یک بار او را دیده است ، می داند که این صحنه به معنای واقعی کلمه با احساس واضح وحشتی که تا اعماق قلب نفوذ می کند، همراه است. به ویژه ، کسانی که رمان را می خوانند.

 

فیلم ترسناک درخشش

فیلم ترسناک درخشش
فیلم ترسناک درخشش ۱۹۸۰ - ملاقات دنی با دوقلوها،همان دوقلوهای ترسناک. 

 

 هر وقت صحبت از فیلم The Radiance،   درخشش  می شود ، ارزش آن را دارد که اقتباس از کتاب و فیلم استنلی کوبریک را بررسی کنیم ، و نه به اصطلاح مینی سریال ها ، که به طور مستقیم توسط خود استفان کینگ کنترل می شد. اگر نگاه هنری و خلاقانه استفان را کنار بگذاریم و "درخشش" را به عنوان یکی از بهترین رمان ها برای تمام زمانی که آفریده نامگذاری کنیم، ارزش این را دارد که تشخیص دهیم اقتباس فیلم به ندرت می تواند حس وحشت همه جانبه ای را که هنگام خواندن صفحات رمان مورد علاقه خود تجربه می کنید ، منتقل کند ، و کینگ با کمک مینی سریال خود این موضوع را اثبات کرد. اما حتی وقتی اقتباس کوبریک از کتاب به نظر کینگ ناامیدی بزرگی بود ، سرانجام هواداران فیلم های ترسناک هیجان زده شدند. حداقل به یک دلیل: فیلم لعنتی واقعاً ترسناک است. و یکی از فیلم های ترسناک کلاسیک و وحشتناک ترین لحظه ها به گفته بسیاری از بینندگان صحنه ای بود که دنی برای اولین بار با دوقلو ها دیدار می کند. البته ، آنها بسیار زیبا و طبیعی به نظر می رسیدند. به معنای واقعی کلمه دو یا سه ثانیه ، تا زمانی که دنی متوجه می شمد که آنها به هیچ وجه دخترهای ناز و دوست داشتنی نیستند در ظاهر دیده می شوند.
  

فیلم ترسناک شبح خانه در تپه

 فیلم ترسناک شبح خانه در تپه
عکس از فیلم ترسناک Ghost House on the Hill


 شرلی جکسون عمداً خواننده را گمراه می کند و این رمان را با یک پاراگراف تاریک درباره "چیزی" که در یک خانه قدیمی زندگی می کند ، آغاز می کند.
فیلم اولین اقتباسی از یکی از جالبترین رمان های سبک ترسناک است که توسط شرلی جکسون نوشته شده و در فهرست برجسته ترین کتاب های زمان خود قرار گرفته است. او در سال ۱۹۶۳ منتشر شد ، او نسبتاً وقایع این كتاب را دقیق منتقل كرد ، اگرچه به نظر می رسید كه كارگردان روبرت وایز قادر به انتقال كلی از جو و عمق وحشتی كه نویسنده رمان ایجاد كرده است نیست. با این وجود ، وی به کمک ضربات مکرر و غیرمنتظره روی دیوارها موفق شد مخاطبان را از حالت استراحت و تعادل خارج کند.علاوه بر این ، به صحنه های تعلیق ، ترسناک و پدیده های عرفانی موجود در کتاب فضای کمی و توجه زیادی داده می شود تا این رمان را اثری ترسناک تر جلوه دهد ، اما تعریف ملودرام روانی با عناصر ترفند نیز متناسب با این رمان است. از آن زمان ، بسیاری از کارگردانها سعی کرده اند در آینده از این تکنیک تقلید و حتی کپی کنند ، اما همه آنها ناکام ماندند. زیرا این رمان، داستان یک وحشت واقعی و خالص است که روان انسان را حتی روی پرده سینما از بین می برد.
  

فیلم ترسناک آتش در آسمان

فیلم ترسناک آتش در آسمان
عکس از فیلم ترسناک آتش در آسمان ۱۹۹۳ - آزمایش های بیگانگان بر روی انسان

 
پیش از این بسیاری از فیلم ها به موضوع آدم ربایی های بیگانگان پرداخته بودند ، اما هیچکدام از آنها چنین موفقیتی را کسب نکردند و چنین احساس ترسناک ماندگار را به عنوان این فیلم به وجود نیاوردند. بر اساس وقایع زندگی واقعی ، "آتش در آسمان" بینندگان را به یک اتاق شکنجه واقعی سوق می داد ، جایی که از بشریت چیزی وجود نداشت و برابر با صفر بود ، و کنجکاوی علمی و پزشکی بیگانگان به یک علاقه بسیار بی روح و بی رحمانه خدمت می کرد. تماشای چنین لحظاتی ترسناک است و بیرون آوردن آنها از سر شما بسیار دشوار است ، حتی اگر به نظر قدیمی باشد ، با این حال این فیلم کلاسیک ترسناک است و هنوز هم ارزش دیدن را دارد.
 

فیلم ترسناک حس ششم

 فیلم ترسناک حس ششم

شات از فیلم ترسناک حس ششم ۱۹۹۹ - ظهور غیر منتظره ارواح
 

به گفته بسیاری از بینندگان و حتی منتقدان ، The Sixth Sense یکی از موفق ترین ، ترسناک ترین و باورنکردنی ترین فیلم های ترسناک است که تماشای آن خوب است. مکانهای اصلی ، سناریوی استرس زا ، جلوه های دیداری خیره کننده و بازی درجه یک از بازیگران ، که در بین آنها بسیاری از ستاره های جدید وجود دارند - همه اینها فیلم حس ششم را به یک فیلم شماره یک ترسناک  تبدیل کرده است. و البته ، پایان غافلگیرانه و کاملاً غیرقابل پیش بینی را فراموش نکنید. شایسته ادای احترام به مؤلفه های ترسناک است که در طول فیلم حضور داشتند. برای بسیاری از بینندگان ، بروز ناگهانی علائم در مکانهای مختلف باعث لرزیدن آنها شده و با عرق سرد بر بدن مواجه کرده است.
  

فیلم ترسناک جن گیر

فیلم ترسناک جن گیر

 فیلم ترسناک old  : فیلم ترسناک جن گیر The Exorcist ۱۹۷۳ 


اولین اقتباس فیلم در واقع بیشتر یک نمایش تئاتر بود و تنها پس از مدتی دنیا نسخه کارگردانی شده و نسخه کامل  داستان ترسناک کلاسیک  جن گیر را دید که در آن این صحنه  ها ظاهر شد. و اگر قبلاً در مورد صحنه ای صحبت می کردیم که ریگان با یک چرخش سرش باعث می شد زودتر از اتاق خارج شویم و این عکس را فراموش نکنیم ، در نسخه کارگردانی می توانستیم از چیزی وحشتناک تر قدردانی کنیم. یعنی صحنه ای که دختر از پله ها در یک صحنه نه کاملاً صحیح و واقعی بلکه وارونه پایین می رود ، که امروزه مورد استفاده بسیاری از کارگردانان فیلم های ترسناک قرار گرفته است. کل وحشت نه تنها در این قاب  بلکه در واقعیت این بود که هیچ چیزی این وحشت را نشان نمی داد. این یکی از آرام ترین لحظات فیلم بود که ما برای تماشای این فیلم خودمان را تنظیم کردیم تا سعی کنیم لحظه ای آرامش پیدا کنیم.
 

فیلم ترسناک پیشگویی‌های مرد شاپرکی

 پیشگویی های مرد شاپرکی

عکس از فیلم ترسناک پیشگویی‌های مرد شاپرکیThe Moth Man ۲۰۰۲ - از طریق تلفن صدا می کنید

 

The Moth Man یکی از وحشتناک ترین فیلم های ترسناک است این  فیلم داستان ترسناک کلاسیک  که با الهام از وقایع واقعی ، حس تعلیق را به بیننده القا می کند. این احساس اضطراب در حال رشد ، ایده آل برای طرح ، و همچنین گفتگوهای شگفت آور ، واقع گرایانه و بازی شگفت انگیز ریچارد گری  است. به خصوص تماشاگران بازی ریچارد گری را برجسته کردند که به طور معمول بیش از حد در خودش جذب می شود اما در این فیلم بهتر از آنچه از او انتظار می رفت، بازی کرد. در هر صورت ، این فیلم کاملاً جذاب است و چیزی که واقعاً این فیلم را بسیار ترسناک کرده این است که همه شخصیت های اینجا افراد جدی و قابل احترام به نظر می رسند ، بسیار معمولی هستند ، در حالی که خود داستان کاملاً در رمز و راز است. حتی تا پایان فیلم ، بینندگان هنوز هم تعجب می کردند که واقعاً روی پرده سینما چه می گذرد. آیا همه بینش های مزاحم و افشاگری های مرموز از قدرتهای ماوراء طبیعی - فرشتگان ، دیوها ، مردگان یا حتی بیگانگان ، یا شاید از طرف شخص یا گروهی از افراد خارج از فضا و زمان ناشی شده اند که هرگز نمی توانیم درک کنیم؟
نگران کننده ترین قسمت فیلم تماس های تلفنی و پیام های شخص عرفانی بود - ایندریدا کولد. صدا نه تنها نگران کننده نبود ، بلکه تحلیل علمی مرتبط با ارزیابی منبع آن ، فقط رمز و راز پیرامون آن و اضطراب بیننده را تقویت کرد. قطعاً فیلمی ترسناک که ارزش تماشای آن را قبل از هالووین دارد.

 

کاربر گرامی اگر بدنبال فیلم های ترسناک کلاسیک هستید که بر اساس داستان واقعی ساخته شده مقاله ۱۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شده اند و ۱۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند (قسمت دوم) و سیزده فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند را بخوانید. اگر بدنبال   فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک   سال 2021 و دانلود فیلم ترسناک کلاسیک هستید ،  فیلم    یک داستان کلاسیک ترسناک  2021  واقعا ارزش دیدن ندارد.

 

نظرات

۱۳۹۹/۲/۲۷اینکه چه فیلمی ترسناک هست یا نه سلیقه ای هست, این فیلمهایی که نام بردید چندان ترسناک نیستند, فیلم ترسناک, فقط فیلمهای ژاپنی اصل مثل جو آن...

۱۴۰۰/۵/۲۹گاهی جواب ندادن تلفن مفید است ... یکی از فیلم های ترسناک قدیمی فیلم حلقه The Ring است صمیمانه ترین روابط در سینما و به طور کلی در زندگی چیست؟ البته رابطه مادر و فرزند ، به ویژه مبارزه مادر برای فرزندش. این خط داستانی (به ویژه در فیلم های ترسناک) موفقیت آمیز است. در فیلم حلقه ، ما نه تنها با مادر فقیر ، بلکه با شخصیت اصلی - سامارا همدردی می کنیم ، زیرا دختر (هرچند مرده) نیز برای حق فرزند بودن می جنگد. او می خواهد آنچه را که در طول زندگی نداشت جبران کند. این فیلم ترسناک غیر عادی چیست که آن را از دیگر فیلم های ترسناک متمایز می کند؟ به نظر من ، فیلم برخلاف "برادران" دیگر ، واقعاً ترسناک و هیجان انگیز بود. اضطراب در او وجود دارد ، نوعی تنش عرفانی ، این دختر - سامارا واقعاً باعث ترس می شود و شبیه کاریکاتورها نیست ، مانند بسیاری دیگر از قهرمانان وحشت. شایان ذکر است که فیلم حلقه بسیار با کیفیت ساخته شده است. برای یک فیلم ترسناک ، این اهمیت دوچندان دارد ، زیرا این یک ملودرام نیست ، آرایش خوب و جلوه های ویژه در اینجا مورد نیاز است. در مورد جلوه های ویژه ، می توانم به فیلم روی کاست اشاره کنم ، این عکس های سیاه و سفید که جایگزین یکدیگر می شوند ، خوب ، همه اینها واقعاً "برای روح کافی است". تکرار می کنم ، طرح و ایده ای به ظاهر پیش پا افتاده ، اما همه چیز آنقدر خوب انجام شده و پردازش شده است که تماشای آن در عین حال دلپذیر و ترسناک است. به دلیل کیفیت کار خوب است ، اما ترسناک ... می فهمید چرا.) یک فیلم بسیار روانگردان ، در ذهن نفوذ می کند و می ترساند.

۱۴۰۰/۵/۲۹یکی از فیلم های ترسناک قدیمی بابادوک است. پس از مرگ غم انگیز شوهرش ، آملیا به همراه پسر شش ساله اش ساموئل به خانه ای قدیمی در حومه نقل مکان می کند تا به نحوی از رنج رهایی یابد. با این حال ، بلافاصله پس از این حرکت ، پسر در حال حاضر غیر عادی شروع به رفتار پرخاشگرانه نسبت به همسالان خود می کند ، به همین دلیل است که خواهر ابتدا از آملیا و پسرش ، و سپس از مدرسه ای که کودک به آنجا رفت ، امتناع می کند. مادر شروع به شک می کند که کتاب مرموزی که سم دوست دارد شب ها بخواند مقصر همه مشکلات است. Babadook جنیفر کنت برای آن دسته از طرفداران ترس که از "جیغ کش" های مدرن خسته شده اند ، که در آنها تأثیر اصلی "ترس" بر اساس صداهای بلند ناگهانی است ، خسته می شود. بله ، در فیلم گاهی اوقات خش خش ها و جیرجیر های مختلفی وجود دارد ، اما این عناصر صوتی فقط ظاهر یک شخصیت شوم را ترسیم می کند. به هر حال ، در "بابادوک" گودال های خونین و سایر تکنیک های هک شده تقریباً هیچ فیلم ترسناک مدرن را نخواهید دید. در اینجا نقش اصلی به خود داستان واگذار می شود ، طرح داستانی که بیننده را از ابتدا تا انتهای فیلم در تعلیق نگه می دارد. همچنین ، هنگام تماشای "بابادوک" بینندگان قادر خواهند بود با دوران کودکی خود سفر موازی داشته باشند ، زمانی که بسیاری از چیزهای روزمره چیزی ترسناک به نظر می رسید. به عنوان مثال ، گوشه های تاریک در خانه ، صداهای مرموز - چنین صحنه های زیادی در فیلم وجود دارد. قافیه ای که در فیلم ظاهر می شود می گوید اگر حداقل یکبار در مورد "بابادوک" بشنوید ، هرگز نمی توانید از شر آن خلاص شوید. بر این اساس ، فیلم سازان پایانی بسیار غیرمنتظره را برای تماشاگران آماده کرده اند.

در ادامه بخوانید...

چرا نیکول کیدمن در لیست سیاه هالیوود قرار داشت

در
نیکول کیدمن به اوج شهرت رسید و توانست جوایز زیادی از جمله دو اسکار و دو گلدن گلوب کسب کند. نیکول کیدمن سه بار به یکی از پردرآمدترین بازیگران زن دنیا تبدیل شد و دو بار نیز در فهرست افراد با نفوذ واقع شد. اما در برخی مقاطع ، نیکول کیدمن از روی پرده ها ناپدید شد و در رسانه های غربی اخباری مبنی بر حضور وی در لیست موسوم به "لیست سیاه" هالیوود منتشر شد و چندین شرکت قرارداد او را قطع کردند.
 
نیکول کیدمن
بازیگر نیکول کیدمن  / عکس
بازیگر آینده هالیوود در هونولولو بدنیا آمد که والدینش به موقع از ویزای دانشجویی از استرالیا به آمریکا آمدند. والدین ، ​​ژانل آن و آنتونی کیدمن ، حتی نام هاوایی تازه متولد شده را هوکولانی یا ستاره آسمانی خواندند.
 
نیکول جوان در سیدنی بزرگ شد ، در مدرسه دولتی Lane Cove و سپس در مدرسه دخترانه تحصیل کرد. در سه سالگی ، او شروع به تمرین باله کرد ، و در همان زمان در مدرسه شروع به نشان دادن استعداد بازیگری خود کرد.
نیکول کیدمن
نیکول کیدمن  / عکس
این بازیگر در کودکی بسیار خجالتی بود ، پس از تحصیل در چندین مدرسه تئاتر و در سن 15 سالگی ، برای اولین بار و به طور هم زمان در دو فیلم بازی کرد: "راهزنان دوچرخه" و "کریسمس در بوش". پس از 7 سال ، او شروع به بازیگری در هالیوود کرد. خیلی زود پیدا کردن شخصی که این بازیگر زن را نمی شناسد دشوار بود.
نیکول کیدمن
نیکول کیدمن  / عکس
او به عنوان یک بازیگر خوب شهرت داشت ، اما به سختی کسی او را نابغه می نامید. علاوه بر این ، او خیلی صحیح و مثبت بود. در طول کل حرفه بازیگری نیکول کیدمن ، با هیچ رسوایی در ارتباط نبود. ازدواج او با تام کروز بی نظیر به نظر می رسید ، و حتی طلاق در مقابل پس زمینه رسوایی های طلاق از افراد مشهور ،اینگونه نبود. هیچ یک از همسران سعی نکردند همدیگر را در چشم جامعه تحقیر کنند ، هرچند که خود نیکول کاملاً آماده طلاق نبود.
 
بعداً در زندگی او یک سری عاشقانه ها به وجود آمد ، اما تمام شایعات در مورد زندگی شخصی نیکول کیدمن درست پس از ازدواج با کیث اربن متوقف شد.
 
به نظر می رسد برای ایجاد تصویری برای رسوایی که با نام او در ارتباط باشد، به اندازه کافی نبود. اما در سال 2017 ، بازیگر زن ناگهان قهرمان خبر ها شد.
 

فتنه سیاسی یا حدس و گمان روزنامه نگاران

نیکول کیدمن
نیکول کیدمن و دونالد ترامپ. / عکس
 
پس از پیروزی در انتخابات دونالد ترامپ ، ایالات متحده آمریکا به دو اردوگاه تقسیم شد. در یکی از مصاحبه های خود برای نیروی هوایی ، نیکول کیدمن نگرش خود را نسبت به این واقعیت ابراز کرد. در حقیقت ، وی از رئیس جمهور تازه منتخب حمایت كرد و خواستار احترام به شخصی بود كه مقام رهبری كشور را به دست گرفت ، احترام به انتخاب مردم اساس دموكراسی است.
 
تنها مشکل این بود که در آن زمان در فضای روشنفکری آمریکا ، حق مخالفت با انتخاب دونالد ترامپ درست تلقی می شد. بازیگران و بازرگانان ، مورخان هنر و سینماگران با انتقاد از بی ادبی و ابتذال وی ، صحبت از جهل و ناهماهنگی سیاستمدار ، ورشکستگی وی را به یاد آوردند و به موهای رئیس جمهور جدید خندیدند.
نیکول کیدمن
نیکول کیدمن
 
کیدمناما گاو پیشانی سفید این ماجرا بود، حالا آنها نیز از او انتقاد می کردند. اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه این بازیگر به دلیل همدردی سیاسی خود ، به اصطلاح در "لیست سیاه هالیوود" افتاد و دو کمپانی فیلم سازی هم اکنون قراردادهای او را فسخ کرده اند. آنها همچنین گفتند که نظر ضمنی وجود دارد که اصلاً به کیدمن نقشی در فیلم ها داده نشود.
 
در حقیقت ، این بازیگر کمتر در پرده ها ظاهر می شد و بسیاری از طرفداران او این شایعات را واقعیت می دانستند. مقالات در بسیاری از نشریات آنلاین و رسانه ها منتشر شده است که نشان می دهد نیکول کیدمن به دلیل قول حمایت از رئیس جمهور ، مورد ننگ واقع شد و بسیاری از همکارانش و حتی استودیوهای کل فیلم ، بی اعتنایی خود را نسبت به کیدمن نشان دادند.
نیکول کیدمن
نیکول کیدمن 
 
پس از چنین اظهاراتی ، او می تواند برای همیشه جایزه اسکار را فراموش کند ، حتی اگر  بازی درخشانی کند. بعداً نیکول کیدمن توضیح داد: او حمایت خود را مستقیم از دموکراسی ابراز کرد و تأکید کرد که به آن اعتقاد دارد.
 
پس از شایعات بی شماری درباره بازیگر مطرح شد ، برخی نشریات تحقیقات روزنامه نگاری خود را انجام دادند. در نتیجه معلوم شد که یک قرارداد منفرد موجود با نیکول کیدمن فسخ نشده است و در سالهای اخیر او نه تنها به بازیگری در فیلم ها ادامه داد ، بلکه به عنوان تهیه کننده اجرایی برخی پروژه ها نیز عمل کرد. این بازیگر همچنین در نمایش "دروغ های بزرگ کوچک" به همراه مریل استریپ بازی کرده است ، اگرچه دومی بارها و بارها اظهار رضایت نسبت به دونالد ترامپ نداشته است.
 
پس از تحقیقات فعال در چندین نشریه آنلاین ، خبرهایی جنجالی مبنی بر درج قرار گرفتن نیکول کیدمن در لیست سیاه هالیوود منتشر شد. درست است ، غالباً پستهایی در كنار آنها ظاهر می شد كه در صورت داده های جدید ، رسانه ها آماده تصحیح اشتباه خود هستند. تا آن زمان ، اخبار قبلی که درباره نیکول کیدمن رونمایی شده ، جعلی تلقی می شود.
نیکول کیدمن
این بازیگر زن در حمایت از ترامپ واقعاً در شبکه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت ، اما هیچ صحبتی درباره هیچ لیست سیاه وجود نداشت. علاوه بر پروژه های از قبل تکمیل شده ، چند فیلم و سریال جدید نیز برای سال 2020 برنامه ریزی شده است که در آن نیکول کیدمن بازی خواهد کرد.
 
به نظر می رسد موفقیت خیلی زود به نیکول کیدمن رسید - از 15 سالگی بازیگری را در فیلم ها شروع کرد ، بعد از 20 سالگی در هالیوود ، در 23 سالگی با تام کروز ازدواج کرد. اما در ابتدا او به عنوان یک بازیگر جدی دراماتیک درک نمی شد و ازدواج او بعد از 10 سال از هم پاشید. او بعد از 40 سالگی سرانجام توانست در حوزه حرفه ای به رسمیت شناخته شود و شادی شخصی را در زندگی پیدا کند ...
مقاله را دوست دارید؟ پس با گذاشتن نظر از ما پشتیبانی کنید(:

نظرات

۱۴۰۱/۱/۱۱این بازیگر استرالیایی بسیار خجالتی است - در کودکی لکنت داشت و برای مدت طولانی نتوانست با این مشکل کنار بیاید. اما این ویژگی شخصیت بیشتر نقش های او را تزئین می کند و به تصویر او جذابیت خاصی می بخشد.

۱۴۰۱/۱/۱۱وقتی نیکول کیدمن خیلی جوان بود، مادرش سرطان گرفت و دختر مجبور شد زودتر بزرگ شود و مسئولیت فرزندان کوچکتر و کارهای خانه را بر عهده بگیرد و شروع به کسب درآمد کند. این بلوغ زودرس باعث عدم انطباق در دختر، رد پایه های جامعه و استقلال بیشتر شد.

۱۴۰۱/۱/۱۱نیکول کیدمن می داند چگونه مرزهای خود را به وضوح ایجاد کند، آنچه را که دوست ندارد بگوید، متفاوت از بقیه رفتار کند. او در حرفه خود تصمیمات زیادی را برعکس گرفت. در عین حال، بازیگر زن، طبق داستان های خودش، هنوز از بودن در جمع غریبه ها خجالت می کشد و ممکن است احساس ناامنی کند.

در ادامه بخوانید...

جدید ترین و زیبا ترین عکس های نیکی کریمی بخش دوم

در

(سیارک) : نیکی کریمی بازیگر، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی  در ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران متولد شده و  با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی یکی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی بشمار می آید.وی همچنین تاکنون در چندین جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور انتخاب شده است.

 

 

موتور سواری نیکی کریمی

نیکی کریمی و فرش قرمز فیلم آذر

ساده و شیک نیکی کریمی + تصاویر زیبا

جدیدترین و زیباترین عکس های نیکی کریمی

غافلگیر شدن نیکی کریمی در مراسم اکران خصوصی فیلم شیفت شب

  این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناصر ملک مطیعی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران درگذشت

در

ناصر ملک مطیعی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران ساعتی پیش پس از مدتها تحمل رنج بیماری در هشتاد و هشت سالگی دارفانی را وداع گفت.

 ملک‌مطیعی متولد ۱۳۰۹ در خیابان بهارستان تهران بود. او دیپلم رشته تربیت بدنی از دانش‌سرای عالی تهران را داشت و قبل از اینکه به سینما راه پیدا کند، معلم ورزش دبستان‌های تهران بود. ملک مطیعی پس از ورود به سینما در سال 1328 و کسب محبوبیت، به فعالیت در تئاتر (از ۱۳۳۵) و دوبله فیلم (۱۳۳۸) نیز پرداخت.

او 99 فیلم سینمایی را در کارنامه کاری خود داشت که 97 فیلم قبل از انقلاب ساخته شده بود. ملک مطیعی، دوران پس از انقلاب را دوران سختی توصیف کرده‌است، زیرا دچار انزوا و تنهایی و از طرفی، عشق و علاقه مفرطی که به فیلم و سینما داشت، قابل تحقق نبود و امکان کار هنری برای او مهیا نبود. پس از مدتی، به دعوت عوامل تولید «برزخی‌ها» محصول سال 1362، نقش مثبت و کوتاهی را بازی می‌کند. با این وجود، نام او در تیتراژ پایانی فیلم به نمایش درنیامد و روزنامه‌ها نیز خبری در خصوص حضور مجدد وی، منتشر نکردند که این موضوع، موجب دلسردی مفرطش شد اما او ایران را ترک نکرد.
او در ادامه مجوز فعالیت برای سه دهه دریافت نکرد و همچون بسیاری از دیگر بازیگران سینما از این عرصه دور شد و به شغل‌هایی همچون قنادی و مشاوره املاک روی آورد. دومین فیلمی که پس از انقلاب با بازی او به روی پرده نقره‌ای رفت، «نقش نگار» نام داشت که در سال 92 به کارگردانی علی عطشانی اکران شد. او در سال‌های دور در سینما نقش جوان عاشق پیشه‌ای را بازی می‌کرد که چرخ روزگار، تلاش او برای رسیدن به آرزوهایش را بر باد می‌دهد و به واسطه میزان مخاطبی که جذب می‌کرد، یکی از گران‌ترین دستمزدها را در دوران پرکاری‌اش به خود اختصاص داده بود.

آنچه باعث شد ملک مطیعی به اوج شهرت برسد، بازی در فیلم قیصر ساخته مسعود کیمیایی است. پرویز دوایی، منتقد سینمایی، در بارۀ بازی او در قیصر می‌نویسد: «بازی کوبنده و منقلب‌کننده و گرم و گدازان او لحظاتی را که وی در فیلم ظاهر می‌شود، از شور و حال سرشار می‌کند. بازی او فوق‌العاده است؛ دقیقأ متناسب با لحظه و ریتم لحظه‌ها عکس‌العملی را نشان می‌دهد که لازم است. بی هیچ فشار و تأکید و اغراقی لحظۀ ورود حماسی او به درام، موی را بر بدن راست می‌کند.»

ایفای نقش امیرکبیر در سریال «سلطان صاحبقران» ساخته علی حاتمی در سال ۱۳۵۴ از نقش‌های به یادماندنی ملک‌مطیعی بود. او برخلاف بسیاری از بازیگران پیش از انقلاب حاضر به بازی در نقش‌های مستهجن در آن دوران اوج گیری فیلم‌فارسی نشد و همواره این خطوط قرمز را برای خود حفظ کرد.

یکی از قسمت‌های برنامه «دورهمی» شبکه نسیم و برنامه «من و شما» شبکه شما که چندی پیش با حضور او ضبط شده بود، به دلایل نامشخصی پخش نشد و حواشی زیادی را در پی داشت که موجب گلایه ملک مطیعی از مسئولین تلویزیون و واکنش‌های بسیاری از سوی هنرمندان و مردم شد.

او در مصاحبه‌ای در سال ۹۰ گفته بود: «من مال این مملکت هستم کجا بروم؟ درو دیوارها وکوچه های این مملکت برای من آشنا هستند کجا بروم؟ آدم با خاطراتش زنده است و همه خاطرات من اینجاست. بعضی‌ها قدر اینها را نمی‌دانند. غربت پدر آدم را در می‌آورد .ممکن است یک وقت‌هایی مشکلاتی به وجود بیاید اما اینها دلیل نمی‌شود که من ناراحت بشوم.»

سایت سیارک درگذشت این پیشکسوت سینمای ایران را به جامعه هنری کشور، دوستداران سینما و خانواده این هنرمند نامی تسلیت می گوید. منبع:تابناک

نظرات

در ادامه بخوانید...

اوا گاردنر یکی از زیباترین بازیگران قرن بیستم

در

 

اوا گاردنر

اوا گاردنر

آوا گاردنر که بود

آوا گاردنر زندگینامه

24 دسامبر، شصت و یکمین سالگرد تولد یکی از هنرمندان و برجسته ترین هنرپیشه های آمریکایی و زیباترین زنان قرن بیستم،  اوا گاردنر در سینمای جهان است. در دهه 1950 او یکی از سلبریتی های پرطرفدار هالیوود بود که به عنوان "اغواگر روی زمین" معرفی شد. ازدواج اول  اوا گاردنر با بازیگر معروف میکی رونی ،ازدواج دوم آوا گاردنر ، با آرتی شاو موسیقیدان جاز بود و ازدواج سوم او با خواننده افسانه ای فرانک سیناترا بود،(۱۹۵۷-۱۹۵۱) بعد از طلاق، میلیاردر معروف هاوارد هیوز خواستار ازدواج با  آواگاردنر  بود. اما او سال های بعد را در تنهایی کامل صرف کرد. هنگامی که اواگاردنر را از یک استودیوی فیلم برای بازی در نقش یک زن پولدار و تنها خواستند، اوا گاردنر گفت: "من این نقش را در تمام زندگی خود بازی کرده ام!"

 

اوا گاردنر

اواگاردنر

آوا گاردنر زندگینامه

ایوا لاویینا گاردنر در سال 1922 در یک خانواده کشاورزی Puritor در شهر کوچکی در کارولینای شمالی متولد شد.تنها کتاب موجود در خانه آنها کتاب مقدس بود ، کودکان در آن زمان به شدت اطاعت می کردند و دختران مجاز به استفاده از لوازم آرایشی، خریدلباس های جدید نبودند و اجازه نداشتند به چیزی غیر از مطالعه کتاب مقدس فکر کنند. برای کوچکترین خطا، مادر آنها را بشدت مجازات  و با خشم خدا آنها را تهدید می کرد.

 

اوا گاردنر

آوا گاردنر

 

به محض اینکه  اوا گادنر  18 ساله شد، برای وارد شدن به کار تایپ و منشیگری به یک شهر دیگر رفت. یک سال بعد خواهرش پیشنهاد کرد که به نیویورک برود، جایی که شوهر خواهرش دارای استودیوی عکاسی  بود. شوهر خواهرش عکسی از آوا را پشت ویترین مغازه گذاشت این عکس توسط کارمند شرکت فیلم مترو گلدن مایرMetro Goldwyn Mayer دیده شد. او از زیبایی دختر شگفت زده شد و از  اوا گارنر  دعوت کرد تا به تئاتر برود و در کلاس های بازیگری شرکت کند.

 

آواگاردنر

در ابتدا او در فیلم های پیش و پا افتاده نقش های کوچکی بازی می کرد و زیاد جدی گرفته نمی شد. اولین موفقیت او در سال 1946 پس از فیلمبرداری فیلم "قاتلان" بود و بعد از آن مدیران استودیوهای فیلمبرداری شروع به ارائه نقش های جدی به او کردند،  در سال 1952، زمانی که در فیلم برفهای کلیمانجارو اثر ارنست همینگوی "The Snow of Kilimanjaro" بازی میکرد، شهرت زیادی بدست آورد این فیلم برای اسکار نامزد شد و آوا گاردنر را تبدیل به یکی از ستارگان برجسته سینماییکرد. او یک سال بعد برای فیلم Mogabmo که با کلارک گیبل بازی کرده بود  نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

در دهه 1950  اواگادنر   تبدیل به یکی از موفق ترین و محبوب ترین هنرپیشه های هالیوود شد. منتقدان در مورد استعداد بازیگری  او یک صدا نبودند و هرگز او را یک بازیگر بزرگ نخواندند، اما همه آنهامعتقد بودند که او یک زن بسیار جذاب است که هیچکس در مقابل جذابیت  اواگارنر  نمیتواند مقاومت کند.

 

اوا گاردنر

اوا گاردنر  و  میکی رونی  ( رونی اوا )

 

او همیشه طرفداران زیادی داشت،هنگامی که بازیگر معروف میکی رونی به او پیشنهاد ازدواج دارد او به سرعت قبول کرد و  در سال 1942، با او ازدواج کرد، اما این ازدواج فقط یک سال ادامه داشت. آوا تقاضای طلاق  را ثبت کرد. بعدها او گفت: " من خیلی احمق بودم که تصور می کردم  ازدواج یک شخص را تغییر می دهد. ما فقط در رختخواب به یکدیگر نزدیک بودیم  و نه در هیچ چیز دیگری . "

 

با این حال، به لطف مایک رونی، مدیران استودیوهای فیلمبرداری متوجه آوا گاردنر شدند بعد از طلاق از مایک رونی در سال  ۱۹۴۳ با هوارد هیوز میلیاردر معروف که یکی دیگر از طرفداران او بود و به اوا گاردنر کمک کرد تا به یک ستاره مشهور تبدیل شود تا سال 1950 رابطه برقرار کرد.هاوارد هیوز، اوا گادنر را با جواهرات و لباس های لوکس سورپرایز میکرد. اما هوارد هیوز از لحاظ پاتولوژیک حسود بود و برای اوا گاردنر بیشتر یک بادیگارد بود، و دائما او را زیر نظر داشت اوا گارنر خواب فرار از این قفس طلایی را می دید.

 

103422265-91f58073-8fbf-43da-a535-9fba79fdf5de.jpg

آوا گاردنر و هامفری بوگارت  در فیلم کنتس پابرهنه یکی از فیلم‌های اوا گاردنر

 

اوا گاردنر

آرتی شاو و اوا گاردنر

 

در سال 1945، موسیقیدان  معروف جاز  Arti Shaw آرتی شاو را ملاقات کرد.زیبایی آواگاردنر ،  آرتی شاو را متقاعد کرد که با او ازدواج کند اما این بار هم، خوشبختی کوتاه بود1945-1946 - آرتی شاو  از دست اوا گاردنر عصبانی بود که چگونه ممکن است همسر او در تمام عمر به جز کتاب مقدس و بر باد رفته کتاب دیگری نخوانده است. گاردنر د راین باره گفت : " او بدن من را می پرستید اما فکر من را نفرین میکرد. برای زندگی با آرتی اشتیاقی نداشت و آنرا مثل رفتن به کالج تشبیه می کرد

 

اوا گاردنر و   فرانک سیناترا 

 

 ملاقات با فرانک سیناترا، محبوب ترین خواننده آمریکایی و مورد علاقه زنان، برای  آوا فرصتی برای شروع زندگی جدید بود. فرانک سیناترا  همسرش را طلاق داد و در سال 1951 با گاردنر عروسی کرد.جای تعجب نیست که او را "اغواگری در هالیوود" نامیده اند.

ارتباط آنها طوفانی به پا کردو دائما با رسوایی و مصالحه همراه بود به صورتی که کار فرانک را تحت تاثیر قرار داد، فرانک از طرف روزنامه‌نگارهای معروف آن زمان هدا هاپر و لولا پارسونزو همچنین از طرف کلیسای کاتولیک و هوادارانش مورد انتقاد قرار می گرفت.این انتقادها کار فرانک را تحت تأثیر قرار داد اما به لطف گاردنر، او محبوبیت از دست رفته خود را به دست آورد. فرانک سیناترا از طریق شهرت گاردنر در فیلم "از اینجا تا ابدیت" بازی کرد و جایزه  اسکار برای این نقش به او تعلق گرفت. اوا گاردنر در طول مدت ازدواج با فرانک 2 بار حامله شد که هر دو بار به سقط منجر شد.ازدواج آنها بعد از 2 سال در سال 1957 به پایان  رسید و او به اسپانیا نقل مکان کرد.

 

 

بعد از آن که این بازیگر موفق با ارنست همینگوی وارد رابطه عاشقانه شد و به خاطر علاقه همینگوی به گاو بازی او هم از دوستداران مسابقه گاو بازی شد. در این دوران او به شدت می نوشید و با سرعت با مرسدس خود در جاده های شبانه می راند. آوا گاردنر دو بار تصادف داشت، اما زنده ماند. یک روز او یکی از عاشقان خود را متقاعد کرد تا بتواند درمسابقه گاوبازی شرکت کند. گاو مسابقه شکمش را پاره کرد. پس از جراحی پلاستیک، زخم تقریبا قابل دیدن نبود، بعد از این بازیگری را کنار گذاشت و دیگر در  انظار عمومی ظاهر نشد و برای مدت طولانی  در آپارتمان در مادرید خود را زندانی کرد.

 

اوا گاردنر

پیری آوا گاردنر

 

پیری اوا گاردنر : در سال های آخر عمر ،بیشتر از تنهایی که خود داوطلبانه آن را انتخاب کرده بود، می ترسید، میل بازی در  فیلم برای اوا گاردنر به تدریج کاهش یافت و به دلیل بیش از حد نوشیدن و افسردگی دائمی، اغلب نقش جدی به او پیشنهاد نشد. آوا گاردنر به انگلستان نقل مکان کرد و به جز فرانک سیناترا، با کسی ارتباط نداشت. نوشیدن بیش از اندازه و افسردگی باعث بروز مشکلات جدی برای سلامت او شد و بعد از یک حمله قلبی سیناترا هزاران دلار برای درمانش صرف کرد، اما پزشکان نتیجه ای نگرفتند و در سال 1990 یکی از درخشانترین ستارگان هالیوود در سن 67 سالگی از دنیا رفت. آخرین کلمات بازیگر 67 ساله عبارت بودند از: " من خیلی خسته ام ... ".

 

کاربر گرامی

درصورتی که به بازیگران عصر طلایی هالیوود علاقه مند هستید این مقاله را در باره الیزابت تیلور: آنچه بینندگان از اسرار او نمی دانند و  مقاله جواهرات واقعا سلطنتی الیزابت تیلور ملکه هالیوود  و عکس پیری الیزابت تیلور را ببینید.

 

فیلم های اوا گاردنر

دیدار دوباره در فرانسه (۱۹۴۲)
آدم‌کش‌ها (۱۹۴۶)
سنگاپور (۱۹۴۷)
دوره‌گردها (۱۹۴۷)
در گذشته ممنوع من (۱۹۵۱)
برف‌های کلیمانجارو (۱۹۵۲) گریگوری پک و  اوا گاردنر

واگن دسته موزیک (۱۹۵۳)
موگامبو (۱۹۵۳)
کنتس پابرهنه (۱۹۵۴) آوا گاردنر و هامفری بوگارت
خورشید همچنان می‌درخشد (۱۹۵۷)
در ساحل (۱۹۵۹)
۵۵ روز در پکن (۱۹۶۳)
شب ایگوانا (۱۹۶۴)
هفت روز در ماه مه (۱۹۶۴)
کتاب مقدس (۱۹۶۶)
مایرلینگ (۱۹۶۸)
زمین‌لرزه (۱۹۷۴)
پرنده آبی (۱۹۷۶)
گذرگاه کاساندرا (۱۹۷۶)
سنتینل (۱۹۷۷)

نظرات

۱۴۰۰/۵/۲۱جوایز اوا گاردنر نامزدی اسکار (1953): بهترین بازیگر زن ("موگامبو") نامزدی بفتا: 1956 - بهترین بازیگر زن خارجی ("ایستگاه بهوانی") 1959 - بهترین بازیگر زن خارجی ("در ساحل") 1964 - بهترین بازیگر زن خارجی ("شب ایگوانا") ") نامزدی گلدن گلوب (1964): بهترین بازیگر زن درام (" شب ایگوانا ")

در ادامه بخوانید...

مارلین دیتریش 50 سال شهرت 20 سال انزوا

در
مارلین دیتریش

مارلین دیتریش

 

چرا این افسانه سینمای جهان در سالهای پایانی عمر خود در انزوا فرو رفت؟

27 دسامبر 117مین سالگرد تولد افسانه سینمای جهان، بازیگر مشهور آلمانی و آمریکایی، مارلین دیتریش را نشان می دهد. او که تجسم تمام تناقضات و روحیه شورش در قرن بیستم بود. آنها او را تحسین کردند،نام او را روی برند های تجاری گذاشتن،  از او تقلید کردند، از او نفرت داشتند، او را پرستش می کردند. مارلین دیتریش تمام عمر خود را به عنوان یک سلبریتی مورد توجه قرار گرفته بود، حتی زمانی که از صحنه نمایش ناپدید شد. 50 سال شهرت جهانی و موفقیت و بالاخره 20 سال در تنهایی، انزوا و بیماری هایی که در سالهای پایانی عمر بر مارلین دیتریش غلبه کردند ...

مارلین دیتریش

مارلنه دیتریش

مارلن دیتریش که بود

مارلین دیتریش کیست

مارلنه دیتریش   در سال 1901 در حومه برلین در یک خانواده نظامی متولد شد.  دیتریش  تقریبا پدرش ندید، وقتی که 6 ساله بود، پدر خانواده را ترک کرد و یک سال بعد درگذشت.در دوران کودکی او اغلب "پدر بازی می کرد"،مارلنه به موسیقی علاقمند شد،ویولن آموخت، و پس از تحصیل در یک خانه خصوصی در ویمار،در ارکستر سینما مشغول به کار شد

.

مارلین دیتریش

مارلين ديتريش

 

دیتریش تصمیم گرفت تا وارد مدرسه بازیگری شود و موازی با بازیگری به عنوان یک رقصنده و خواننده در یک کاباره کار میکرد. پس از آن   مارلين ديتريش  شروع به بازی در فیلم ها، در برخی از نقش های جزئی کرد. موفقیت اول پس از فیلمبرداری در فیلم "فرشته آبی" به او رسید،  مارلن دیتریش   قراردادی با هالیوود بست و به امریکا منتقل شد.

 

مارلین دیتریش

مارلين ديتريش

 

کتاب "ستاره های هالیوود" در مورد او نوشت: "در هالیوود، یک الهه واقعی از او ساخته شده است." در فیلم "مراکش" با میکاپی کاملا متفاوت ظاهر شد و باعث تعجب تمام کسانی که قبل از فیلم مراکش او را دیده بودند شد، از موی پلاتینی، هلال های نازک ابروهای بلند، چشم های درخشان، گونه های براق به افسون گری مرموز بدل شده بود. در این ظاهر جدید، به دشواری دختر قدیمی و پرمخاطب آلمانی دیده می شد.نقش او درفیلم مراکش،نامزدی اسکار را برایش به ارمغان آورد.

 

مارلین دیتریش

 

در آلمان نازی از  مارین دیتریش  برای بازگشت به میهن دعوت شد و حتی گوبلز  به او پیشنهاد دستمزد 200،000 Reichsmarks برای هر فیلم ساخته شده با مشارکت او را داد، اما دیتریش نمی خواست که بخشی از ماشین تبلیغات نازی ها باشد. او یک ضد نازی بود و مخالفت با یهودیان را محکوم می‌نمود. در سال 1939 شهروند آمریکا شد. در سال 1943، با گداشتن کنسرت در نیروهای متحد در ایتالیا، فرانسه و آمریکای شمالی برنامه اجرا می کرد.

 

دیتریش صدایی گرفته و بیزار از زندگی داشت که تأثیر بسزایی بر بسیاری از فیلم ها، ضبط ها، و تورهای کنسرتهای سراسر جهانش گذاشت. کنت تینان صدای دیتریش را «بعد سوم» وجودش نامید و ارنست همینگوی دربارهٔ او گفت «اگر او چیزی جز صدایش نداشت، می‌توانست قلبت را با آن بشکند».

 

در سربازخانه ها و بیمارستان ها، حدود 500 نمایش اجرا کرد، در حالی که همانند سربازان، او در سنگر ها می خوابید و خودش برف ها را برای آب آشامیدنی ذوب می کرد. این موقعیت اجتماعی بازیگر زن آلمان قابل تحسین بود و در پایان جنگ به اوعنوان لژیونر افتخاری و مدال آزادی آمریکا اهدا شد.

 

مارلین دیتریش

خواننده مارلن 

 

مارلین دیتریش با این زیبایی اغواگرانه و مرگبارش به راحتی  قلب مردان و زنان را فتح میکرد، او تعداد زیادی ماجراهای عاشقانه با بازیگران جین گابین، جان وین، بریان اهرن، جیمی استوارت و جان گیلبرت، تهیه کننده داگلاس فیربنکس جونیور، خواننده موریس شالیر، مدیر جوزف فون استرنبرگ، بازرگان یوزف کندی - پدر جان اف کندی داشت.

 

مارلین دیتریش

 

با وجود ماجراهای عاشقانه بی شمار، مارلین دیتریش تنها یک بار ازدواج کرد . در 22 سالگی او همسر تولید کننده رودلف سیبر شد، یک سال بعد آنها صاحب یک دختر، به نام ماریا شدند. این زن و شوهر تنها چند سال با هم زندگی کردند، اما آنها رسما طلاق نگرفتند - دیتریش یک زن متاهل باقی مانده بود تا زمانی که شوهرش در سال 1976 درگذشت. زمانی که از او پرسیدند که چرا ژان گابین را ترک کرده، ژان گابین مارلین را بسیار دوست داشت، بازیگر پاسخ داد: " او می خواست با من ازدواج کند. من از ازدواج متنفرم. " مارلین دیتریش به یکی از دوستانش گفت: " من خیلی از تنهایی می ترسم! اما این تنها دلیل استقلال من است . "

 

مارلین دیتریش

 

در دهه 1950 او کمتر و کمتر در فیلم ها بازی کرد و به عنوان میزبان و خواننده در لاس وگاس با اجرای آهنگ های مشهور از فیلم هایش مشغول بود. زمان شهرت او به پایان رسیده بود. آخرین نقش اصلی مارلین دیتریش، نقش کریستین در فیلم  «شاهد دادستان» (1957) اقتباس از رمان آگاتا کریستی ، نامزد اسکار شد. بعد از آن، مارلین فقط در 4 فیلم بازی کرد و در سال 1966 به آپارتمانی در پاریس نقل مکان کرد. در سال 1975به علت شکستی در پا  چندین ماه را در بیمارستان گذراند. بعد از آن دهه آخر عمرش را در آپارتمانش در شماره ۱۲ مونتایژن پاریس بخاطر شکستگی گردن فمور بر روی تخت سپری کرد و در آن مدت بهیچ وجه در انظار عمومی دیده نشد.در سال 1976، شوهرش، رودلف سیبر درگذشت 

 

مارلین دیتریش

جهان سینما  سلبریتی اسطوره مارلین دیتریش

 

مارلین دیتریچ بقیه عمر خود تقریبا 20 سال در تنهایی را در آپارتمان پاریس خود گذراند و تنها با یک خط تلفن با دنیای خارج در ارتباطبود. مارلین نمی خواست کسی شاهد پیری و ضعف وی باشد. تنها دخترش ماریا،منشی و خدمتکار می توانستند او را ببیند. او بر روی یک کتاب خاطرات، ABC از زندگی من، که در سال 1979 منتشر شد، کار میکرد، و در سال 1982 موافقت کرد که یک مصاحبه صوتی انجام دهد.

 

در 13 سالی که مارلین به علت شکستگی گردن فمور نمی توانست  از تخت خارج شود، به مواد مخدر و الکل وابسته شد، که بیشتر اوضاع را تشدید می کرد. با توجه به این که مارلین در انظار عمومی طاهر نمی شد و اجازه نمی داد روزنامه نگاران به او مصاحبه کنند، شایعاتی در مورد مرگ او پخش شد. زمانی که دیتریش در یکی از نشریات  شایعه مرگش را خوانده بود، به نشریه اعتراض کرد و  بعد از آن، عنوان مجله با این عموان چاپ شد: " دیتریش تماس گرفت و هشدار داد که او هنوز زنده است ." مارلین دیتریش به دلیل بیماری و سوء استفاده از الکل، در سال 1992، به علت نارسایی کلیه درگذشت. در آن زمان او 90 ساله بود. در زمان مرگ بجز تعداد زیادی عکس از دوستانش، هیچ کس با او نبود.

 

فیلم های مارلین دیتریش 

 

شیطان یک زن است (۱۹۳۵)
من عاشق یک سرباز بودم (۱۹۳۶) ناتمام
آرزو (۱۹۳۶)
باغ الله (۱۹۳۶)
شوالیه بدون سلاح (۱۹۳۷)
فرشته (۱۹۳۷)
دستری دوباره می‌تازد (۱۹۳۹)

در سایه‌های خوشبختی (۱۹۱۹)
تراژدی عشق (۱۹۲۳)
ناپلئون کوچک (۱۹۲۳)
مرد کنار جاده (۱۹۲۳)
جستن به زندگی (۱۹۲۴)
رقص دیوانه (۱۹۲۵)
بارون جعلی (۱۹۲۶)
مانون لاسکات (۱۹۲۶)
مادام بچه نمی‌خواهد (۱۹۲۶)
یک دوباری مدرن (۱۹۲۷)
بکش بالا، چارلی! (۱۹۲۷)
بزرگ‌ترین چاخان او (۱۹۲۷)
کافه الکتریک (۱۹۲۷)
پرنسس اولالا (۱۹۲۸)
خطرات دوران نامزدی (۱۹۲۹)
دستت را می‌بوسم مادام (۱۹۲۹)
زنی که آرزو دارد (۱۹۲۹)
کشتی مردان گمشده (۱۹۲۹)
فرشته آبی (۱۹۳۰)
مراکش (۱۹۳۰)
بی‌آبرو (۱۹۳۱)
قطار سریع‌السیر شانگهای (۱۹۳۲)
ونوس بلوند (۱۹۳۲)
آهنگ آهنگ‌ها (۱۹۳۳)
ملکه اسکارلت (۱۹۳۴)
بخش مد هالیوود (۱۹۳۵)

هفت گناهکار (۱۹۴۰)
شعله نیواورلئان (۱۹۴۱)
نیروی انسانی (۱۹۴۱)
بانو مایل است (۱۹۴۲)
تباه کنندگان (۱۹۴۲)
پیتسبرگ (۱۹۴۲)
شغل نمایش در جنگ (۱۹۴۳)
دنبال پسرها برو (۱۹۴۴)
سرنوشت (۱۹۴۴)
مارتین رومانیاک (۱۹۴۶)
گوشواره‌های طلایی (۱۹۴۷)
یک ماجرای خارجی (۱۹۴۸)
اره برقی (۱۹۴۹) از کارهای برجسته
ترس از صحنه (۱۹۵۰)
در آسمان بزرگراهی نیست (۱۹۵۱)
رانچوی بدنام (۱۹۵۲)
داستان مونت کارلو (۱۹۵۶)
دور دنیا در هشتاد روز (۱۹۵۶) از کارهای برجسته
شاهد تحت تعقیب (۱۹۵۷)
تماس شیطان (۱۹۵۸)
دادگاه نورنبرگ (۱۹۶۱)

روباه سیاه: داستان حقیقی آدولف هیتلر (۱۹۶۲) (مستند) (راوی)
پاریس، وقتی جلز ولز می‌کند (۱۹۶۴) از کارهای برجسته
عصری با مارلین دتریش (۱۹۷۲) فیلم کنسرت لندن
فقط یک ژیگولو (۱۹۷۹)
مارلین (۱۹۸۴) (مستند) مارلین دیتریش از کارگردان خواست تنها صدایش را ضبط کند و از او و صورتش فیلم نگیرد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...