راز جوان ماندن

در

گریس میلر یک زن 76 ساله است که برای یک آزمون غربالگری پوست نزد من آمد. من سن و سابقه ی او را می دانستم چون من مدارک پزشکی الکترونیکی او را در میزم، قبل از اینکه اورا مطالعه کنم، را بدقت بررسی کرده بودم. او یک دختر میدوسترن (ایالت هایی میانی ایالات متحده) بود که سال پیش با همسرش به سن دیگو آمد، همسرش در نیروی دریایی بود، و بجای مبارزه با یکی دیگر از زمستان های شیکاگو، تصمیم به ماندن گرفته بود. او (همسرش) آن زمان درگذشت و در حال حاضر خانم میلر، تنهایی در خانه ای که آنها مشرف به اقیانوس آرام ساخته بودند، زندگی می کند.


او موهای هلویی سیر (sandy brown) و چشمان آبی درخشان، و یک عینک طلایی زیبا و گردنبندی سنگی داشت. گوشواره های آویزان او زیر چراغ آزمایش می درخشید. ظاهر او متفاوت از سن او بود او 20 سال جوانتر از 76 سال به نظر می رسید.(سیارک
او چندتا چین و چروک در اطراف چشمش، و خطوطی در اطراف دهانش داشت. پلک هایش کمی آویزان بودند و گردن او چین و چروک ملایمی داشت. جواهرات و کیف دیزاینر او نشان می داد که او تا به حال زندگی راحتی داشته است. وقتی که از او پرسیدم که راز جوان به نظر رسیدن او چه بود، او خندید. "تا جائیکه می توانم بیاد آورم از روغن الای (Olay) استفاده می کنم،" او پذیرفت، کلش همین بود. وقتی او را آزمایش می کردم، او در جواب سوال من، افکار خود را بیان می کرد:
او کمتر در معرض آفتاب قرار می گرفت، اما هرگز از کرم ضدآفتاب استفاده نکرد.
او هرگز سیگار نکشیده بود.
او بطور منظم پیاده روی می کرد، اما هرگز به یک رژیم غذایی توصیه شده، پایبند نبود.
او هرگز از کرم های آنتی اکسیدانی، ضدپیری، یا ضد چین و چروک استفاده نکرده بود.
و او عالی و شگفت انگیز بنظر می رسید.
"راز،" او بعد از فکرکردن به آن، پاسخ داد، "فکر کنم برای جوان بنظر رسیدن، پول زیادی هدر نمی رود، اما زیبا بنظر رسیدن پول زیادی لازم دارد." فکر کردم باید آنرا بنوسیم.(سیارک
استفاده نکردن از کرم آنتی اکسیدانی، رژیم غذایی با قند پایین، کرم ضدآفتاب، یا روش لوازم آرایشی و بهداشتی، مانع از پیر شدن می شود. مفاهیم ضد پیری، پیری در جهت مخالف (aging backward)، مبارزه با سن (Age defying) و معکوس سازی سن (age reversal) مفاهیم غیر واقعی و وعده های دروغینِ اتاق هیئت مدیره در خیابان مدیسون است.
آیا شما می خواهید که راز جوان ماندن را بدانید؟ از جذبه ی کرم های آنتی اکسیدانی دوری کنید، و به بخش کفش بروید. اگر شما می خواهید جوان بنظر برسید، و نیز زیبا باشید این یک استفاده بسیار بهتر از پول شما است.
**من برای نوشتن این پست، هیچ کفش زنانه رایگانی دریافت نکرده ام.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه زمان استخوان ها می شکنند

در

چه زمان استخوان ها می شکنند؟
 همانطور که ما پیرتر می شویم، استخوان ها ممکن است بشکنند یا ضعیف تر شوند اگر مراحل قوی نگهداشتن آنها را دنبال نکنیم. رایج ترین شکستگی ها در استخوان هایضعیف در استخوان مچ دست، ستون فقرات و لگن می باشد.استخوان های شکسته در ستون فقرات شما دردناک هستند و خوب شدن آنها بسیار آهسته است. افرادی که در ستون فقراتشان استخوان های ضعیف دارند بتدریج قدشان کوتاه می شود و وضعیتشان به گوژپشتی درمی آید.

با گذشت زمان یک ستون فقرات خمیده می تواند راه رفتن یا حتی نشستن را سخت کند. لگن های شکسته مشکل بسیار جدی ای با بالا رفتن سن هستند. آنها تا حد زیادی خطر مرگ را به خصوص در طول سال پس از شکستگی افزایش می دهند. افرادی که شکستگی لگن دارند، ممکن است برای ماه ها یا حتی سال ها بهبود نیابند. زیرا آنها اغلب نمی توانند از خودشان مراقبت کنند، آنها به احتمال زیاد مجبور به زندگی در خانه سالمندان می شوند.
راهنمایی هایی برای قوی نگهداشتن استخوان ها
- کلسیم در غذاهایی مانند شیر، سبزیجات سبز برگ و سویا یافت می شود. از میان وعده هایی مانند ماست و پنیر برای افزایش کلسیم خود لذت ببرید. شما هم چنین می توانید مکمل های کلسیم را دریافت کرده یا غذاهایی که به طور خاص با کلسیم غنی شده اند را بخورید.
- بدن شما برای جذب کلسیم به ویتامین دی نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که از رژیم غذایی خود، نور خورشید یا مکمل ها به قدر کافی ویتامین دی دریافت می کنید.
- حتی فعالیت های ساده مانند پیاده روی و بالا رفتن از پله استخوان های شما را قوی خواهد کرد. حداقل روی 30 دقیقه فعالیت بدنی انجام دهید، حتی اگر هر دفعه فقط 10 دقیقه شود (کودکان باید حداقل روزی 60 دقیقه ورزش کنند).(سیارک)

شما ممکن است در خطر باشید.
بسیاری از ما فکر می کنیم که در خطر از دست رفتن استخوان یا شکستگی ها نیستیم. ما معتقدیم که اگر تاکنون هیچ نشانه ای از آسیب استخوان نداشتیم، پس استخوان هایمان قوی هستند. زیرا هیچ علائم هشدار مشهودی وجود ندارد، حتی پزشکان اغلب علائم مشکل را از دست می دهند. اکثر ما چکاپ فشار خون و کلسترول برای سلامت قلب انجام می دهیم. ارزیابی حجم استخوان یک راه مهم برای چک کردن سلامت استخوان است.
خطر پوکی استخوان بین زنان بالاتر است. همچنین این خطر برای سفید پوست ها و آسیایی ها از دیگر افراد بیشتر است. با این حال، یادآوری اینکه این خطر واقعی برای مردان مسن تر و زنان با تمام پیش زمینه ها است، مهم است.
در اینجا چند سرنخ وجود دارد که می گوید شما در خطر هستید :(سیارک)
- شما وابستگان مسن تری دارید که شکستگی داشتند.
- شما بیماری هایی داشتید یا داروهایی مصرف کرده اید که ممکن است باعث ضعیف شدن استخوان ها شود.
- شما کمبود وزن دارید.
بدین خاطر دانستن خطرهای سلامت استخوان ضعیف در تمام سنین مهم است. "پرچم های قرمز" زیادی وجود دارد که علائمی هستند که شما در خطر استخوان های ضعیف هستید (چک لیست "آیا شما در معرض استخوان های ضعیف هستید؟" را ببینید). بعلاوه، کلسیم و ویتامین دی مصرفی شما، سطح فعالیت فیزیکی و داروها تماما بایستی ارزیابی شوند.  (سیارک)

 اهمیت استحکام استخوان ها

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷I enjoyed reading your views on this topic. Your talent for writing shines through in your original content and vast knogwedle. I share your views and appreciate your hard work.

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که شما را زیبا و جوان نگه می دارند

در

همه ما در زندگی روز مره خود، هر روز با شنیدن عبارات زیر بزرگ شده ایم: سن فقط یک عدد است، سن قابلیت های شما را تعیین نمی کند و غیره. درست است که سن محدود به اعداد است، اما زمانیکه سن می گذرد، خود را پنهان نمی کند. سن مشهود خواهد بود مگراینکه فرد جراحی پلاستیکی کرده باشد تا علائم پیری پوست و مو را پنهان کند. افزایش سن اغلب همراه با چروک، پوست خشک، پوست تیره یا لکه می باشد. با این حال، این مسائل محدود به افزایش سن نیستند؛ افراد جوان نیز مستعد چنین مشکلاتی خواهند بود اگر سبک صحیح زندگی نداشته باشند و بدن در معرض محصولات شیمیایی قرار گیرد.
اگرچه پیری اجتناب ناپذیر است، اما می توان این فرایند، بویژه پیری زودرس را کُند کرد. پوست بی روح را می توان با تغذیه مکمل های صحیح و داشتن رژیم غذایی سالم و مغذی شاداب و با طراوت کردکه رشد سلولها را تقویت کده و پوست شما را شفاف می سازند. اگرچه وقتی صدمه ای روی داد، برگرداندن زمان مشکل می باشد، اما ایجاد عادات خوب غذایی از سنین جوانی مهم است. نوشیدن مقادیر بالای آب، به حفظ پوست بدون چروک کمک می کند که رویای اغلب ما می باشد. تلاش برای نوشیدن آب بدون حس تشنگی، تاثیر مثبتی بر پوست دارد.

نکاتی برای کندکردن روند پیری
درحالیکه چرخه خواب خوب را در اولویت قرار نمی دهیم، اما نقش مهمی در مسائل مربوط به پوست و مدیریت وزن دارد. داشتن هشت ساعت خواب بدون وقفه، مقدمه پوست درخشنده است. علت تاکید ما بر پوست این است که پوست سن اشخاص را بیشتر منعکس می کند. اگر فردی پوست بی عیب و خوبی داشته باشد، می تواند تمام اطرافیان شما را جذب کند. درحالیکه نباید اهمیت زیادی به پوست داد، ما برای پوست بی روح شما راه حلی داریم. غذای ضد پیری را امتحان کنید. طبق گفته دکتر Sheela Krishnaswamy، غذای ضد پیری شامل یک گروه غذایی برای مصرف نیست. این غذا شامل میوه ها و سبزیجاتی است که باید بطور روزانه مصرف شوند تا شاهد نتایج خوبی باشیم. بنابراین، جهت توقف علائم پیری زودرس، ترکیب غذاهای زیر را باید مصرف کرد:


1. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان
این غذاها شامل غذاهایی است که از نظر محتوای آنتی اکسیدان غنی می باشند. بعنوان یک گروه بزرگ، این گروه شامل تمام میوه های ارگانیک و سبزیجات می باشد. این آنتی اکسیدانها از فرایند اکسیداسیون جلوگیری کرده و رادیکالهای آزد و مضر را از خون حذف می کنند که به بیماریهایی همچون سرطان و بیماریهای قلب منجر می شوند.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای داشتن سلامتی در دوران پیری


2. ادویه ها
مصرف ادویه ها در رژیم غذایی خود را افزایش دهید. غذاهای هندی معمولا دارای ادویه بیشتر هستند و برای ضدپیری موثر می باشند. ادویه هایی همچون ریحان، دانه رازیانه، زیره، زردچوبه از صدمات اکسیداتیو به سلولها جلوگیری می کنند. (سیارک)


3. چای سبز
نوشیدن روزانه 3 فنجان چای سبز، دارای پتانسیل معکوس سازی صدمات سلولی و افزایش طول عمر سلولها می باشد. فواید چای سبز بر پوست شگفت آور می باشند. برای شفاف سازی پوست، بسته های چای سبز را می توان روی پوست قرار داد.


4. کیوی
مصرف منظم کیوی، پتانسیل جلوگیری از تشکیل خطوط ریز و چروک برپوست را دارند. براساس تجزیه غذایی میوه کیوی، هر 100 گرم کیوی، حاوی 154 درصد ویتامین ث است که تقریبا دوبرابر لیمو و پرتقال است. ویتامین ث همچون آنتی اکسیدان قدرتمند عمل کرده و رادیکال های آزاد را از بین می برد.


5. گیاهان سبز
گیاهان سبز غنی از فیبر و مواد غذایی می باشند و در تجدید محتوای غذایی مطلوب برای بدن انسان موثر می باشند.


6. خشکبار
استفاده روزانه از خشکبار در رژیم غذایی بسیار مهم است. خشکبار باعث بهبود فعالیت مغز و فعال نگه داشتن آن می شود. این نیز بدن را فعال نگه داشته و از هر نوع بی حالی جلوگیری می کند. بنابراین فرد را قادر می سازد تا حس جوانی کند.
در حالیکه پیری نباید باعث نگرانی فردی شود، اما همیشه باید احتیاط کرد. ایجاد تغییرات در عادات مربوط به رژیم غذایی، باعث توقف علائم پیری زودرس می شود. بیشترین نیاز این زمان، قبول خودمان به همان شکلی که هستیم می باشد، پس باید زیبایی افراد را بپذیریم نه اینکه عیب های آنها را بگوییم.

بهترین مواد غذایی ضد پیری

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

با مصرف فیبر از آرتروز پیشگیری کنید

در

مطالعات جدید نشان داده است بیشترین فایده فیبر محافظت از آرتروز میباشد.2گروه از محققین 500 نفر از افراد بین 45 و 75 ساله را در خصوص شیوع بیماری آرتروز زانو و بیماری های قلبی بررسی نمودند و هر دو گروه به مواد غذایی مصرف کننده گان توجه خاصی داشتند. در پایان تحقیقات مشخص شد افرادی که مصرف فیبر بالایی داشتند نصبت به همسالان خود کمتر به بیماری های قلبی و آرتروز مبتلا شده بودند. همچینین هر دو گروه اشاره کرده اند چربی های اشباع شده نقش بسزایی در ایجاد بیماری های قلبی و آرتروز دارد.آرتروز از شایع ترین بیماری در ایالات متحده بوده و حدود 27میلیون نفر درگیر این بیماری میباشند. (سیارک)

بنیاد آرتروز اعلام نموده آرتروز در هر قسمت بدن ممکن است وجود داشته باشد، اما شایع ترین آنها در اندامهایی مثل زانو، باسن، گردن و کمر بوده افراد مسن و چاق بیشتر دچار این بیماری میگردند.

آرتروز درمان خاصی ندارد ولی تا حدی با ورزش و رژیم غذایی سالم و پر فیبر میتوان خطر ابتلا به این بیماری را به تعویق انداخت. خوردن 25گرم فیبر برای زنان و 35تا 40 گرم برای مردان بصورت روزانه پیشبینی میگردد.

محققان نشان داده اند 10درصد زنان و 18درصد مردان بالای 60سال دچار آرتروز هستند و از اختلال مفاصل رنج میبرند. خطر ابتلا در زنان بالای 50سال بیشتر از گروه های دیگر میباشد. تحقیقات نشان داده مصرف فیبر علاوه بر آرتروز در کاهش فشار خون، وزن و قند خون نیز تاثیر دارد. آجیل ها، سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس دار منبع خوبی برای فیبر میباشند.

23 درمان خانگی طبیعی تاپ برای آرتریت های (آرتروز) نمایان شده ی دست ها

در صورت داشتن آرتروز چکار می توانم انجام دهم

مطالعات جدید نشان داده است چند راهکار ساده میتواند خطر آرتروز را کاهش دهد. اولین قدم ورزش سبک و کاهش وزن است. وزن کم (طبیعی) باعث میشود مفاصل فشار کمتری را متحمل شده و درنتیجه التهاب و درد کمتری متوجه زانوها میشود.

هنگام خرید مواد غذایی به برچسب آنها توجه نمایید، ممکن است غذاهایی که ادعا میشود کم چرب هستند، نمک یا قند بالایی داشته باشند. مواد غذایی حاوی فیبر یک گزینه مناسب برای افراد ابتلا به آرتروز بوده و علاوه بر کاهش علائم آرتروز، کلسترول و دیابت را نیز کاهش میدهد.

پیاده روی به عنوان یک فعالیت هوازی، نقش بسزایی در کاهش درد آرتروز دارد. پیاده روی هیچ فشاری روی مفاصل وارد نکرده و سبب کاهش فشار خون، تقویت قلب و کاهش خطر شکستگی استخوان ها و لگن میشود. فایده دیگر پیاده روی روی تقویت عضلات است که از آسیبهای ناشی از آرتروز جلوگیری میکند.

چگونه با داشتن آرتروز احساس بهتری داشته باشیم

آرتروز چیست

میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان منبع خوبی از فیبر بوده و برای افراد مبتلا به آرتروز توصیه میشود. انواع مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند مرکبات و انواع فلفل علاوه بر حفظ استخوان به حفظ غضروف ها کمک میکند. زیتون و روغن زیتون خواص زد التهابی خوبی دارند.

شکر و نمک جزو موادی هستند که توصیه میشود همه افراد بویژه بیماران مبتلا به آرتروز باید از آن اجتناب کنند. آرتروز، آرترئیت روماتوئید، آرتریت عفونی، ورم مفاصل و نقرس پنج گروه آرتریت محسوبمیگردند. آرتروز شایعترین نوع آنها میباشد. این التهاب دردناک سبب تورم و اختلال حرکت مفاصلی شده و معمولا در ناحیه دست، زانو و لگن و ستون فقرات بیشتر مشاهده میشود.(سیارک) 3عامل وزن، سن و آسیب دیده گی مفاصل مهمترین دلیل بروز آرتروز میباشند. تحقیقات نشان داده در میان فیبرها فیبرغلات بطور خاص و معنی داری باعث کاهش درد زانو میشود. منبع:msn.com

نظرات

در ادامه بخوانید...

با این عادات زودتر پیر می شوید 7 مورد

در

می‌توان با استفاده از برخی روش‌ها و رعایت اصولی خاص سرعت روند پیری را کاهش داد و کنترل نمود. در عین آن که پیری یک فرآیند طبیعی است، اما با برخی عوامل و عادات پیر کننده نیز پیوند دارد. عواملی همچون نوع رژیم غذایی، نحوه‌ی زندگی و حتی تناسب اندام!

متاسفانه انسان‌ها رو به روز به سبب عوامل گوناگون بیشتر تنبلی می‌کنند در صورتی که می‌توانند به جای استفاده‌ی بد از ذهن و بدن، از آن‌ها برای ایجاد یک زندگی مثبت و سالم بهره ببرند. در ادامه خواهیم گفت که تنبلی و برخی عادات پیر کننده دیگر، می‌توانند موجب افزایش سرعت روند پیری شوند و لذا اگر خواهان آن هستید که از سرعت روند پیری بکاهید، نمی‌بایست این کارها را انجام دهید.  

1- نگرانی و استرس:

روش های از بین بردن استرس

زندگی به خودی خود سخت است و طبیعتاً اگر به آن بیش از اندازه توجه شود، سخت‌تر نیز خواهد شد. خیلی سخت نگیرید. قدرت عشق را بپذیرید و سعی کنید فعالیت‌هایی را انجام دهید که انجام دادن‌شان حس خوبی به شما می‌دهد. از یوگا و مدیتیشین نیز می‌توانید برای کاهش استرس یاری بگیرید.

2- آراستگی نامناسب:

پوست، مو و ناخن می‌بایست مرتباً از خارج از بدن تغذیه شوند. لذا موهای خود را سه بار در هفته با شامپوی ملایم شستشو دهید و هفته‌ای یک بار نیز از ماساژ روغن برای افزایش سلامت موها بهره ببرید. ناخن‌ها را نیز همواره مرتب و تمیز نگه دارید. به خاطر داشته باشید که برای نفس کشیدن پوست، حتماً می‌بایست شب‌ها قبل از خواب آرایش‌تان را پاک کنید.

3- مصرف بیش از حد الکل:

هر چه الکل بیشتری مصرف شود، مواد مغذی بیشتری نیز از میان می‌رود. این امر برای ویتامین آ و ویتامین‌های گروه ب نیز صادق است. ویتامین آ، جهت تولید کلاژن ضروری است و کاهش آن موجب کاهش انعطاف پذیری پوست می‌شود. ویتامین‌های گروه ب نیز جهت تولید گلبول‌های سفید و تبعاً برای انجام فرآیند بازسازی ضروری است.

فارغ از این موارد، الکل ادرار آور است و موجب می‌شود که آب زیادی از بدن دفع شود. این امر خستگی و عدم طراوت را به همراه دارد. در آخر گفتنی است که برخی مطالعات نشان از آن دارند که الکل موجب پوکی استخوان می‌شود. این‌ها همه رابطه‌ای مستقیم با پیری دارند.

4- رژیم غذایی نامناسب:

در میان افرادی که در رژیم غذایی‌شان مقدار فراوانی شکر، نمک، چربی‌های ترانس و غذاهای فرآوری شده وجود دارد، روند پیری از سرعت بسیاری برخوردار است. این ترکیبات موجب افزایش گلیسیشن می‌شوند. گلیسیشن سبب آسیب‌های سلولی می‌گردد و چین و چروک پوست، و به تبع آن، پیری زودرس را به همراه خواهد داشت.

غذاهایی که شما را زیبا و جوان نگه می دارند

غذایی که مصرف می‌کنید، یک داروی واقعی است. این امر به معنای آن است که می‌بایست دقت بسیاری به رژیم غذایی خود داشته باشید. بهتر است رژیم غذایی‌ای که از آن پیروی می‌کنید به قدر کافی از آنتی‌اکسیدان‌ها، چربی‌های سالم، مواد معدنی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب امگا ۳ و گیاه‌مغذی‌ها [=phytonutrients] برخوردار باشد. این مواد را می‌توانید با مصرف غذاهای دریایی، سبزی‌جات برگ سبز، بلوبری، توت فرنگی، آجیل، دانه‌ها، سیر، زردچوبه و دمنوش‌های گیاهی به دست آورید. افزون بر این، نوشیدن روزانه سه لیتر آب نیز برای پوست مفید است.

 

5- اختلالات خواب:

شوربختانه در عصر دیجیتال، داشتن یک خواب مناسب تبدیل به یک آرزو شده است. امروزه افزایش ساعات کاری، اعتیاد به گوشی‌های هوشمند و دیگر عادات مضر موجب کاهش کمیت و کیفیت خواب شده‌اند.خوابیدن به مدت ۶ الی ۸ ساعت، آن هم بدون وقفه، می‌تواند در کاهش سرعت روند پیری مفید باشد.

اختلالات خواب

6- عدم فعالیت کافی:

برخی مطالعات علمی نشان از آن دارند که نشستن بیش از اندازه می‌تواند تأثیری سؤ بر سلامت شما بگذارد. در عوض تنها ۳۰ دقیقه پیاده‌روی موجب تولید اندروفین، یعنی هورمونی که سبب خوشحالی می‌شود، شده و همچنین کاهش تولید کورتیزول، یعنی هورمون استرس، را به همراه دارد.هنگامی که فعالیت می‌کنید، پمپاژ قلب‌تان افزایش می‌یابد و این یعنی افزایش انتقال خون غنی از اکسیژن به سرتاسر بدن. همچنین فعالیت و خصوصاً ورزش سبب عرق کردن شده و این امر نیز تولید کلاژن بیشتر را به همراه دارد. در کلیت امر، فعالیت روزانه پیری تک تک قسمت‌های بدن را به تعویق می‌اندازد.

7- استعمال سیگار:

استعمال سیگار، علاوه بر آن که موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود، پیری زودرس را نیز به همراه دارد. استعمال سیگار در طولانی مدت، موجب تخریب کلاژن و الاسین پوست شده و نتیجتاً افزایش چین و چروک و تیرگی پوست را به همراه دارد.منبع:نت نوشت

نظرات

در ادامه بخوانید...

رفع چاقی قبل از هر چیز، نیاز به تغییر دیدگاه شما نسبت به خودتان دارد

در

این روزها کمتر کسی را می بینید که از وضعیت بدن و اندام  خودش رضایت داشته باشد و همین عدم رضایت باعث ایجاد ذهنیت منفی در افراد نسبت به خودشان میشود. مسلما قبل از انجام هر رژیم غذایی و هر ورزشی شما باید نسبت به خودتان حس بهتری داشته باشید تا انگیزه اصلاح در شما به وجود بیاید.

آلیسا سرز معتقد است که اگر به بدنتان احترام بگذارید، از آن مراقبت می کنید.

Andie Mitchel  خبرنگار یاهو در مجله سبک زندگی یاهو به بررسی نحوه کاهش وزن خانم Alyssa Cerez پرداخته است. در ادامه با هم صحبتهای آلیسا را می خونیم و روش او را در این کاهش وزن استثنایی،که برنده Yahoo Lifestyle هم شده است مرور می کنیم .

این زن 74 کیلوگرم از وزن بدنش را با تغییر ذهنیت کم کرد،او معتقد است قبل از ورزش و رژیم غذایی باید به ذهن و بدنتان احترام بگذارید

آلیسا سرز 28 ساله است و 158 سانتی متر قد دارد وزن فعلی او 61 کیلوگرم است.

در سال 2012 آلیسا بعد از سالها تلاش ناموفق  برای کم کردن وزن تصمیم گرفت یک آینده بهتر برای خودش بسازد او تصمیم به درمان خود و بدنش گرفت . در ادامه داستان وزن کم کردن او را با هم مرور می کنیم.

آلیسا حرفهایش را ا این جمله شروع کرد : 

وقتی که فقط شش یا هفت سالم بود  و در کلاس اول دبستان بودم روزی یکی از دختران همکلاسی جلوی معلم و بقیه بچه های کلاس به من  گفت چاقالو!

این اولین باری بود که در زندگی‌ام فهمیدم که وزن شما چیزی است که دیگران شما را با آن  قضاوت می کنند. هر چقدر بزرگتر شدم  متاسفانه این برچسب چاق بودن هم با من ماند و  بزرگتر و بزرگتر شد. نمی توانستم و یا شاید نمی خواستم کاری بکنم و حتی با وجود ورزش کردن همیشگی هم باز چاق بودم. پس شروع کردم به خوردن بی ملاحظه و دیگر اهمیتی به تغذیه سالم داشتن نمی دادم.

اولین قدم، تمرین دوست داشتن  و مهربان بودن با خویشتن است 

با اینکه در سن بلوغ و در دبیرستان افسرده شده بودم اما بدنم همچنان نشان دهنده این بود که من زیاد میخورم و کمتر حرکت می کنم.

افسردگی و انتخاب های بد در تغذیه برای مدت طولانی همراه من بود. راستش را بخوایید از وقتی که یادم می‌آید همیشه از بدن و هیکلم متنفر بودم و این تنفر  وقتی که میرفتم لباس بخرم بیشتر میشد، وقتی که در یخچال رو باز می کردم  با دیدن خوراکیهای داخل یخچال از خودم بدم می آمد.

تصمیم بزرگ 

 نقطه عطف زندگی من درست قبل از تولد 23 سالگی من اتفاق افتاد. من در تخت خواب دراز کشیده بودم  و شروع کردم به فکر کردن به این موضوع که چرا من هیچوقت برای درست کردن هیکلم تلاش نکردم؟ این فکر کردن منجر شد به اینکه از خودم بپرسم : دوست داشتن بدن و هیکلت چه حس خوبی می تونه باشه ؟و بعد متوجه شدم که من دوست ندارم تو این بدن زندگی کنم راستش از هیکل خودم متنفر بودم و واقعا متاسف شدم . من ازخودم پرسیدم اگر امروز آخرین روز زندگیم باشد هنوز هم از بدنم نفرت دارم ؟ راستش دوست نداشتم جواب این سوال هم بله باشه. پس باید یه کاری می کردم و لذا تصمیم گرفتم. ( سیارک)

شروع تغییر

 

اولین قدم، تمرین دوست داشتن  و مهربان بودن با خویشتن است !

 باید قبول می کردم که  این بدن خونه منه! من شروع کردم به تمرین اینکه وقتی خودم رو تو آینه نگاه می کنم لبخند بزنم. این موضوع باعث شد حس بهتری نسبت به خودم  در من ایجاد بشود و حالا دیگر به خودم اهمیت می دادم و همین اهمیت دادن باعث شد سعی در بهتر کردن خودم داشته باشم و  به سمت مسیر تغییر گام بردارم. بدن و ذهن من شایسته احترام هستند

بعد از دوست داشتن خود و علاقه به خویشتن نوبت قدم دوم بود. این مرجله برای من خیلی ساده تر بود. من تغییرات کوچکی در سبک زندگی و شیوه تغذیه ام ایجاد کردم. اصلا قرار نبود که تمرینات سخت ورزشی و رژیم های طاقت فرسای غذایی بگیرم .  شخصا برای خارج کردن گوشت از رژیم غذایی خودم تصمیم به جایگزینی اون با سبزیجات و دیگر منابع پروتئینی گرفتم.

من یک برنامه حرکتی هم برای خودم تدوین کردم و دقیقا عکس رفتار قبلی خودم که از جمع فراری بودم خیلی آگاهانه تلاش می کردم که جلوی دیگران ظاهر بشم. من شروع کردم روزی یک مایل پیاده روی کردن و یا همین مسافت را روی تردمیل راه می رفتم. یواش یواش سرعت پیاده روی را بیشتر کردم و گاهی اوقات هم با سرعتی بین راه رفتن پیاده روی حرکت می کردم. ( هر مایل معادل  6/1 کیلومتر است‌.

در تمام طول این فرایند بدون در نظر گرفتن اینکه  هیکلم از نظر دیگران چطور به نظر میاد احساس خیلی خوبی داشتم. تمام تلاشم را میکردم که در لحظه زندگی کنم. اینکه دیگران فکر می‌کردند من هنوز هم چاق هستم برایم مهم نبود. مهم این بود که من از خودم راضی بودم،  خوردن، تمرین کردن و بیرون رفتن با دوستام  و هر کار دیگه ای که می کردم فقط سعی‌ام این بود که ازش لذت ببرم.  ادامه دادن برنامه پیاده روی روزانه و تغییر سبک غذا خوردنم ،باعث شد که شروع به وزن کم کردن کنم. کیلوها یکی بعد از دیگری کم می شد  و البته هنوز هم مهم این بود که من از شرایطم لذت می بردم.

 یوگا  برای من در نقش یک کاتالیزور عمل کرد

نکته اساسی:

با وجود تغییر ورزش و حذف گوشت و چربی از رژیم غذایی، شخصا معتقد  بودم انگیزه من  برای ادامه برنامه‌ام برمیگشت به اینکه برای بدنم ارزش قائل بودم و خودم را دوست داشتم. چون  اگر ما به بدنمون احترام بگذاریم، ازش مراقبت میکنیم. اگر ما برای  تغییرات کوچک در بدنمون شکرگذار باشیم، انرژی بیشتری به دست میاریم و در نتیجه انگیزه بیشتری برای ما ایجاد میشه، من همیشه از این نگرش پیروی می کردم که : بدن و ذهن ما هر دو احتیاج به تمرین و توجه و کار دارند.  و با همین دیدگاه  و برای حفظ انگیزه و تقویت روحیه ام شروع کردم به یوگا  کار کردن. عاشق ترکیب این دوتا بودم. در حین تمرینات ذهنی هر بار که به صدای نفسم گوش میدادم احساس می کردم که ذهن و بدنم در حال یکی شدن هستند. ذهنم میخواست که من وزن کم کنم و بدنم هم در حال انجام این کار بود. 

 

روزهای خوب 

هر چقدر بیشتر وزن کم می کردم بیشتر در معرض توجه مردم و اطرافیانم قرار می گرفتم ، البته از اینکه  موضوع وزن کم کردن من  در همه جا نقل محافل  شده بود واقع احساس راحتی نمی‌کردم و برام مقداری آزاردهنده بود. همین موضوع برای مدتی وقتم را گرفت تا اینکه بهش عادت کردم.

یادم میاد بعد از یک و نیم سال از شروع تصمیمم برای کم کردن وزن ، وقتی با یکی از دوستام رفته بودیم بیرون یک عکس از روزهای قدیم رو بهم نشون داد.. این اولین باری در طول عمرم بود که عکسی از خودم را دیدم و نتونستم خودم را بشناسم. وقتی شما روز به روز خودتون میبینید متوجه تغییرات در بدنتون نمی شید. اما این عکس بهم نشون داد که چقدر تغییر کرده بودم.

احساس خارق‌العاده ای داشتم چه از لحاظ بدنی و چه از لحاظ روحی حس خیلی خوبی داشتم. هنوز که هنوزه از اون رفتار بدی که در طول اون سالها با بدنم داشتم ناراحت هستم و معتقدم که  کار درستی نبوده است.

پیدا کردن خود واقعیتون مثل برداشتن لایه های مختلف پیاز است و بعضی وقتها لایه های بیرونی ممکن است کثیف و خاکی باشند اما وقتی به درونی ترین لایه می رسید می بینید که اون چقدر درخشان و تمیز است. این افتخار آمیز است . و برای پیدا کردن این خود واقعی هر چقدر وقت بگذارید و تلاش کنید ارزشش رو دارد. من درونی ترن لایه خودم را پیدا کرده بودم و معتقدم خود واقعی من از زندگی داخل بدن جدیدم راضی بود.

یکی از هیجان انگیز ترین و شکفت انگیزترین لحظاتی که در این سفر ( کم کردن وزن) تجربه کردم وقتی بود که فهیدم چقدر حرکاتم سریعتر شده است، من در دوران چاقی همیشه باعث کند شدن کارها می شدم و حتی گاهی اوقات  جلوی دست و پای بقیه رو میگرفتم . هر چند  به نظر خودم تعادلم به هم خورده بود و سیستم بدنم نیاز به تنظیم مجدد داشت. ذهنم هنوز به این بدن عادت نکرده بود اما بعد از چند ماه بدن جدیدم با ذهنم به یک تعادل رسیدند و در این زمینه یوگا  و تمرکز ذهنی خیلی به من  کمک کرد.

حتی سرگرمیها و علائقم بعد از وزن کم کردن عوض شدند

یک موضوع شگفت انگیز دیگه این بود که تعریفم از سرگرمی کاملا عوض شده بود یعنی چیزهایی که قبلا اصلا باعث خوشحالیم نمی شدند الان برام تبدیل به سرگرمیهای لذت بخش شدند. به عنوان مثال در حال حاضر از پیاده روی رفتن با دوستام خیلی بیشتر لذت می برم تا برای شام خوردن با دوستام بیرون برم. قبلا اینکه با دوستام برم یک رستوران برام یک تفریح فوق العاده بود اما الان اصلا برام جذابیتی ندارد.

در بحث غذا خوردن همیشه سعی می کنم که از مواد غذایی سالم بدون چربی و کلسترول استفاده کنم اما خودم را محدود نمی کنم من برای بدنم ارزش قائلم و معتقدم که خوردن و آشامیدن باید در جهت سلامتی بدن باشد اما لذت بردن از زندگی هم همیشه اولویت من بوده است.

زندگی جدید

من حالا دیگه از فعال و اکتیو بودن لذت می برم، برنامه پیاده روی حداقل یک مایل در روز و تمرین روزانه یوگا جزء برنامه های ثابت زندگی من شدند. برای اینکه این موضع برام لذت بخش تر هم باشه یک سگ خریدم تا هر روز با خودم به پیاده روی ببرمش و یک انگیزه جانبی هم داشته باشم

اما کلید اصلی ادامه دادن این تمرینات و ورزشها همون انگیزه درونی هست. وقتی که ورزش

می‌کنم و یا یوگا کار می کنم بدون اغراق انرژی بیشتری دارم و همین  باعث میشه که در کارم پرانرژی‌تر و موفق‌تر ظاهر بشم. ( سیارک)

البته سعی می کنم که برنامه هام را طوری بچینم که دچار تکرار و یکنواختی نشوم. برای همین هر روز یک برنامه زمانی و تمرینی  متفاوت را دنبال می کنم . گاهی اوقات ممکنه فقط بک مایل پیاده روی کنم و گاهی اوقات بیشتر از 4 مایل. بعضی وقتها فقط 15 دقیقه یوگا کار می کنم و گاهی بیشتر از یک ساعت، حتی گاهی اوقات تو خونه تمرین می کنم و با دوچرخه ثابت یا تردمیل ورزش می کنم. برنامه تمرینی داشتن مهمه ولی شما باید یک برنامه انعظاف پذیر داشته باشید تا بتونید اون را با هر شرایطی در زندگی امروزی تطبیق بدهید

مراقبت ذهنی در شیوه من بسیار مهم است . یوگا برای من در نقش یک کاتالیزور عمل کرد. همین تمرینات دم و باز دم در مدیتیشن و تماشای  نفسهایی که وارد بدن مبشود و باز دمی که از آن خارج می شود یکی از ساده ترین و در عین حال مهمترین روشهای حفظ سلامتی است . بعد از تمرین ذهنی و یوگا نه تنها  انگیزه ورزش کردن در شما بسیار بیشتر میشود بلکه شما برای بقیه مراحل زندگی  هم حس مثبتی خواهید داشت.

 

نوشتن خاطرات 

در طول این مدت یکی از سرگرمیهای که واقعا بهم کمک می کرد نوشتن خاطرات روزانه بود . گاهی اوقات  چیزهای خنده داری که در طول روز برام  اتفاق می‌افتاد رو می نوشتم و گاهی اوقات هم خاطراتم تبدیل می شد به فقط لیست کارهایی که انجام میدادم. اما هر چی که بود بهم کمک می کرد و اجازه میداد تا در پایان روز ذهنم را تخلیه کنم و فردا را با یک ذهن و تفکر مثبت شروع کنم. 

من تمرین آشپزی هم می کنم. گاهی اوقات چندین وعده غذا برای هفته بعدم آماده می کنم و گاهی فقط برای روز بعد غذا آماده می کنم  درسته که این فقط یک وعده غذایی برای صبحانه یا ناهار و شام است اما  آشپزی باعث می شود که روز دلپذیرتری داشته باشید.اینکه برای خودم یک وعده غذایی سالم تهیه می کنم حس خیلی خوبی دارد. ( سیارک)

من سعی می کنم که تمرین یوگا را هر روز برم اما تمرینات کششی و فشاری را بسته به اینکه بدنم چقدر آماده باشه و یا چقدر زمان داشته باشم انجام میدم. یک قاعده کلی که من در این مورد همیشه رعایت می کنم اینه که : 10 دقیقه تمرین یوگا یا تمرین ورزشی بهتر از اینکه 10 دقیقه از طول روز هیچکاری نکنم و وقتم هدر برود.

همه ما در زندگی از یک چیزی انرژی می گیریم. یک نفر ممکنه با تمرین ورزشی اینکار رو بکنه و یک نفر ممکنه از طریق طبیعت به این انرژی برسد. من دوست دارم هر روز به خودم یادآوری کنم که وقتی که من یک کار خوب انجام میدهم مطمئنا اثر اون کار در زندگی من دیده خواهد شد. هر چیزی را که برای خودمان دوست داریم برای دیگران هم بخواهیم. گاهی اوقات پیش میاد که انگیزه انجام تمرینات را ندارم به همین خاطر  سعی می کنم  همیشه یک یا چند  همراه برای تمرین داشته باشم و به این ترتیب این انگیزه جانبی باعث میشه ذهنم فریب بخورد و برای تمرین آمادگی پیدا کند.  ممکن است که دیگرانی که با شما تمرین می کنند هم  کار داشته باشند و یا حس و حال نداشته باشند اما اینکه افرادی هستند که به تمرین کردن شما اهمیت می دهند باعث می شود که این انگیزه در شما بوجود بیاید که به خاطر اونها هم که شده باید تمرینات رو انجام بدهید.  ( سیارک)

ین بدن همیشه با شما می ماند پس باید کاری کنید که بدون قید و شرط بدنتان را دوست داشته باشید.

 

مبارزه با چیزهای منفی:

یکی از چیزهایی که همیشه باهاش مشکل داشتم افتادگی پوست بدنم بود. حقیقتش اینه که من بیمه ای ندارم که هزینه های جراحی پوست و برداشتن قسمتهای اضافی اون رو پرداخت کنه. بنابراین یک انگیزه منفی در من ایجاد میشود که سعی میکند علاقه به پوستم را در مقابل انگیزه من برای کار و تلاش سخت قرار دهد و این یک فرصت برای خود شناسی است. اینکه من چه تصمیمی می گیرم . مثل هر آدم دیگری من هم درگیر احساسات خواهم شد و این موضوع مطمئنا باعث میشود که دچار شک و تردید بشم. اما در این شرایط من سعی می کنم که به چیزهای مثبتی که بدست آوردم نگاه می کنم . چیزهای که شاید کوچک به نظر برسند ولی برای من ارزشمند هستند. به اینکه چشمهایم هنوز زیبا هستند و موهام روی سرم هستند.  و در آخر این مسیر به قدرت پاهام نگاه می کنم و اینکه با همه این سختیها در تمام این چند سال  من هنوز هم سر پا موندم.

"وقتی ناراحت  و افسرده میشم از خونه میرم بیرون و به دل طبیعت میزنم و به پرندگان که پرواز می کنند و به گوزنهایی که دنبال هم می دوند نگاه می کنم و با خودم میگم تمام موجودات برای رسیدن به اهدافشان رو به جلو حرکت می کنند پس رو به باد می ایستم و فریاد می زنم تا باد تمام استرسهای منو با خودش ببره. و من بتونم دوباره رو به جلو حرکت کنم "  

حرف آخر

نباید از خودتان و بدنتان  متنفر باشید ، یک تمرین برای نشان دادن  حس خوبتان به خودتان پیدا کنید. بعضی افراد صحبت کردن با روانشناس رو انتخاب می کنند بعضیها با دوستانشان حرف می‌زنند و بعضی هم در آینه به خودشان نگاه می کنند و از علاقه و عشقی که به شخصیت خودشان دارند حرف میزنند. نباید این را با خودشیفتگی اشتباه بگیرید، این یعنی پذیرش خودمان آنگونه که هستیم و بعد اقدام برای بهتر شدن، این زندگی شماست و شما باد تصمیم بگیرید در آخرش چه حسی داشته باشید.  هنگامی که به دنبال این پاسخ می گردید به عقب برگردید و با خودتون مرور کنید که چه کاری را برای داشتن یک حس خوب نسبت به خودتون  انجام ندادید؟ و برای ایجاد چنین حسی چیکار می تونید بکنید؟ قطره قطره و گام به گام این حس رشد می کند و شکوفا می شود و البته  در آغاز و پایان هر روز خیلی ملایم به خودتان یاد آوری کنید که این بدن شماست و باید با آن زندگی کنید، این بدن همیشه با شما می ماند پس باید کاری کنید که بدون قید و شرط بدنتان را دوست داشته باشید.ترجمه  itrans.ir

منبع : یاهو 

در سیارک بخوانیم:

با این توصیه ها هر روز لاغرتر شوید

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

روش تهیه آب سم زدای لاغری

کاهش وزن سریع : ۳ مرحله‌ی ساده‌ی علمی

لاغری با اضافه کردن مواد غذایی

لاغری با خواب کافی

لاغری سریع

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانشمندان دریافته اند که زندگی طولانی تر به سرعت پیاده روی بستگی دارد

در
دانشمندان دریافته اند که زندگی طولانی تر به سرعت پیاده روی بستگی دارد
یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه لستر انگلیس متوجه شد افرادی که ترجیح می دهند پیاده روی سریعتر ی داشته باشند، زندگی طولانی تری دارند.
 
طبق آمار منتشر شده در درمانگاه Mayo Proceedings تقریبا 475 هزار نفر در این آزمایش شرکت کردند که میانگین سن آنها 52 سال بود.
 
همانطور که معلوم شد، عاشقان پیاده روی سریع، امید به زندگی 86.7 - 87.8 سال برای زنان و 85.2 - 86.8 سال برای مردان بود.
 
مردمی که آهسته پیاده روی می کنند دارای امید به زندگی پایین تر هستند. این دوره ها به ترتیب به 72.4 و 64.8 سال رسید.

نظرات

در ادامه بخوانید...