خطر جدی مصرف زیاد مرکبات شناسایی شده است

در

پرتقال

مصرف زیاد مرکبات به ویژه پرتقال و آب پرتقال احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.این خبر توسط روزنامه اکسپرس به نقل از داده های محققان دانشگاه ایندیانا در ایالات متحده گزارش شده است.

 

اشاره شده است که وقتی بیش از دو وعده میوه مرکبات در روز در رژیم غذایی باشد ، خطر ملانوم در مقایسه با افرادی که آنها را نمی خورند ، 63٪ افزایش می یابد.برای پرتقال و آب پرتقال ، نوشیدن بیش از یک وعده در روز به ترتیب 79٪ و 54٪ خطر سرطان پوست را افزایش می دهد.

 

دانشمندان بر این باورند که مقصر ماده پسورالن است که در میوه های مرکبات یافت می شود و دارای خاصیت حساسیت به نور و سرطان زایی است. افرادی که پوستی روشن و بسیار نازک دارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند.

نظرات

۱۴۰۰/۱۱/۱۶سرطان پوست شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سرطان پوست از هر نوع در مردان شایع‌تر از زنان است، در میان افراد با پوست روشن، افرادی که از تخت‌های برنزه استفاده می‌کنند، آفتاب‌سوخته‌اند یا سرطان پوست داشته‌اند. عوامل خطر خاص برای ملانوم شامل وجود یک خال غیر معمول، خال های متعدد و سابقه خانوادگی ملانوم است.

در ادامه بخوانید...

نوشابه سم زدای لیموناد لیمویی

در

مواد لازم برای تهیه نوشابه سم زدای لیموناد لیمویی 
• 1 عدد لیمو
• ۲ عدد پرتقال
• 1/2 اینچ زنجبیل

طرز تهیه:
1. آب لیمو را گرفته در یک لیوان بریزید.
2. آب دو پرتقال را گرفته و به آن اضافه کنید.
3. نصف ریشه زنجبیل را خرد کرده و آن را خمیر کنید.
4. آن را به آب میوه اضافه نمایید.
5. خوب بهم زده و بنوشید.
فواید
• لیمو از طریق انتقال صفرا از کبد به روده کوچک به کاهش چربی اضافی بدنتان کمک می کند.
• پرتقال سرشار از ویتامین C و فیبر می باشد. این خصوصیات، آن را به یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها تبدیل می کند. پرتقال سطح کلسترول خون را کاهش داده؛ و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند، خطر ابتلا به زخم معده، دل درد و سرطان ریه را کاهش می دهد و در برابر آرتریت روماتوئید و بیماری های قلبی عروقی محافظت می نماید.
• زنجبیل در بسیاری از دستورالعمل های غذایی استفاده می شود و یک منبع خوب از آنتی اکسیدان است. خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی دستگاه گوارش را دارد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه باید افراد مبتلا به آکنه از پوست مراقبت کنند

در

تمیز کردن پوست به آرامی

اگر شما آکنه دارید، باید به آرامی پوست خود را با پاک کننده ملایمی، یکبار صبح و یکبار عصر، هم چنین پس از ورزش سنگین بشویید. صورت خود را از زیر چانه تا خط رشد مو بشویید و مطمئن شوید که بطور کامل پوستتان را شستشو دادید.

از پزشکتان یا متخصص بهداشتی دیگری تقاضای مشاوره ای درمورد بهترین نوع پاک کننده برای استفاده بکنید. استفاده از صابون های قوی یا پدهای اسکراب سفت کمک کننده نیست و می تواند در واقع باعث مشکلات بدتر شود. داروهای خشک کننده در غیر این حالت که پوست خیلی چرب باشد، توصیه نمی شود و سپس آنها باید فقط روی نقاط چرب استفاده شوند.

شامپو زدن موها به طور منظم نیز مهم است. اگر شما موی چرب دارید، شما احتمالا باید آن را هرروز بشویید.

اجتناب از دست زدن مکرر به پوست

از مالیدن و لمس ضایعات پوست خودداری کنید. فشردن، فشار دادن یا برداشتن لکه ها می تواند منجر به گسترش زخم ها یا لکه های تیره شود.

با دقت اصلاح کنید

برای اینکه ببینید کدام یک از ریش تراش های برقی و دستی راحت تر است، آنها را تست کنید. هنگامی که از ریش تراش دستی استفاده می کنید، از تیزی تیغ مطمئن شوید و موها را به طور کامل با آب و صابون قبل از استفاده از کرم اصلاح نرم کنید، به آرامی و فقط به هنگام نیاز اصلاح کنید تا خطر لکه های غافلگیر کننده کاهش یابد.

از آفتاب سوختگی یا حمام آفتاب خودداری کنید

بسیاری از داروهایی که برای درمان آکنه استفاده می شود، پوست شما را مستعد آفتاب سوختگی می کند، آفتاب سوختگی ای که پوست را قرمز می کند یا حمام آفتابی که پوست را تیره می کند ممکن است این لکه ها را کم رنگ تر کنند و باعث خشک تر شدن پوست شوند. با این حال، این منافع فقط موقتی هستند، و خطرات شناخته شده ای از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، مانند سریع تر شدن پیری پوست و خطر رشد سرطان پوست وجود دارد.

لوازم آرایش را با دقت انتخاب کنید

هنگامی که تحت درمان آکنه هستید، شما ممکن است نیاز به تغییر برخی از لوازم آرایش مورد استفاده خود داشته باشید. تمام لوازم آرایش ها و محصولات مراقبت از مو باید فاقد چربی باشند. محصولاتی را انتخاب کنید که برچسب غیر کومدوژنیک (یعنی آنها تشکیل منافذ بسته را ترویج نمی کنند) داشته باشد. در برخی افراد، با این حال، حتی این محصولات ممکن است باعث بدتر شدن آکنه شود.

برای چند هفته اول درمان، اعمال اساسی حتی ممکن است سخت باشد زیرا پوست ممکن است مخصوصا با استفاده از ترتینوئین موضعی یا بنزوئیل پروکسید قرمز یا پوسته پوسته شود.  (سیارک)

- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی پرتقال

در

 اسموتی پرتقال مناسب برای صبحانه، دسر یا میان وعده است.

زمان آماده سازی: 5 دقیقه

مواد لازم :

1  عدد پرتقال، پوست کنده و دانه ها را جدا کنید.  (سیارک)  
1/4 فنجان ماست بدون چربی
2 قاشق غذا خوری کنسانتره آب پرتقال  منجمد 
عصاره وانیل 1/4 قاشق چای خوری
4 تکه یخ


طرز تهیه :

 تمام مواد به جز یخ  را در مخلوط کن بریزید ، تا زمانی که مخلوط یکنواختی بدست آید 
 یخ  را به مخلوط اضافه و کاملا خرد کنید. اسموتی یرتقال شما آماده است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱That's way more clever than I was exeictpng. Thanks!

در ادامه بخوانید...

3 راه برای جلوگیری از ایجاد خال در نوزادان

در

آیا تابحال آرزو کرده اید که اینقدر خال (mole) نداشته باشید؟ ممکن است برای شما خیلی دیر شده باشد، اما برای نوزادانتان دیر نیست. با کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید، می توانید تعداد خال های  آنها را کاهش دهید.


آفتاب سوختگی و قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب عامل ایجادکننده ی خال است. داشتن تعداد زیادی خال می تواند ناخوشایند باشد و خطر ابتلا به ملانوم را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهد. قرار گرفتن کمتردر معرض آفتاب تعداد خال ها را محدود می کند و خطر ملانوم را برای سال های زیادی در آنها کاهش می دهد.
بسیاری از ما بدون کرم های ضدآفتاب ، بزرگ می شویم (روغن بچه و هرچیز دیگر)، اما شما می توانید برای فرزندان خود، کارهای خیلی بیشتر انجام دهید.
یک کرم ضدآفتابِ مقاوم در برابر آب، با SPF 30 (ترجیحا با روی و یا تیتانیوم) را استفاده کنید.
هردو ساعت استفاده کنید.
آنها را با لباس مناسب بپوشانید (که برای ساحل فوق العاده است بخصوص وقتیکه بهترین کرم های ضدآفتاب با موج سواری شسته می شوند).
بسیاری از بیمارانم آرزو می کنند که آنها اینقدر خال نداشتند. با اصرار بر محافظت از کودکانخود، از همین حالا، شما مانع از این خواهید شد که آنها به یکی از آن بیماران در آینده تبدیل شوند.

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Finnidg this post solves a problem for me. Thanks!

در ادامه بخوانید...

علائم آفتاب سوختگی و روش های جلوگیری

در


به رغم هشدارهای سلامتی در مورد آسیب های نور خورشید، بسیاری از ما هنوز پوستمان را در معرض اشعه سوزان خورشید قرار می دهیم.
بر طبق CDC، بیش از یک سوم بزرگسالان و حدود 70 درصد از کودکان گفته اند که در سال گذشته دچار آفتاب سوختگی شده اند.

عواملی که باعث آفتاب سوختگی می شوند

وقتی که پوست  برای زمانی طولانی در معرض نور خورشید باشد، در نهایت می سوزد، و رنگ آن  قرمز و تحریک پذیر می گردد.

وقتی در مورد کرم ضدآفتاب صحبت می کنیم، آیا کرم های ارزان، بهتر هستند

پوست کودکان به حفاظت بیشتری دربرابر نور آفتاب نیاز دارد

چرا بزرگسالان نباید از کرم های ضدآفتاب کودکان استفاده کنند

7 روشی که از کرم ضد آفتاب به اشتباه استفاده می شود   
در زیر پوست، اوضاع کمی پیچیده تر می شود. خورشید سه طول موج از نور ماوراء بنفش منتشر می کند:
• UVA
• UVB
• UVC
نور UVC به سطح زمین نمی رسد. دو نوع دیگر از نور ماوراء بنفش نه تنها به حوله شما در ساحل می رسند، بلکه به پوست شما نیز نفوذ می کنند. آسیب های پوستی توسط هر دو اشعه UVA و UVB ایجاد می شود.
آسیب های نور خورشید همیشه قابل مشاهده نمی باشد. در زیر سطح، نور ماوراء بنفش می تواند DNA شما را تغییر دهد، و موجب پیری پوست شما زودتر از موعد گردد. با گذشت زمان، آسیب DNA می تواند به سرطان های پوستی، از جمله ملانوم کشنده، کمک نماید.
اینکه آفتاب سوختگی چقدر زود آغاز می شود، بستگی دارد به:
• نوع پوست شما
• شدت تابش آفتاب
• مدت زمانی که شما در معرض نور آفتاب بوده اید
یک زن مو بور، چشم آبی در حال آفتاب گرفتن در ریو دو ژانیرو خیلی زودتر از یک زن زیتونی و سبزه رو که در یک روز آفتابی در شهر نیویورک زیر آفتاب نشسته است ، قرمز می شود.

علائم آفتاب سوختگی

هنگامی که شما دچار آفتاب سوختگی می شوید، پوست شما قرمز رنگ شده و آسیب می بیند. اگر سوختگی شدید باشد، ممکن است تورم و تاول های آفتاب سوختگی ایجاد گردد. شما حتی ممکن است احساس کنید که به آنفولانزا ، تب، با لرز، تهوع، سردرد و ضعف، مبتلا گشته اید.
چند روز بعد، پوست شما شروع به لایه برداری و خارش می کند چون بدن شما تلاش می کند تا خود را از سلول های آسیب دیده خورشید خلاص نماید.

درمان آفتاب سوختگی

درمان آفتاب سوختگی برای حمله به سوختگی در دو جبهه طراحی شده است - تسکین قرمزی، التهاب پوست در حالی که درد را کاهش می دهد. در اینجا به چند داروی خانگی برای آفتاب سوختگی اشاره می کنیم:
فشرده سازی. کمپرس سرد روی پوست خود بگذارید و یا برای تسکین سوختگی دوش آب سرد بگیرید.
کرم ها یا ژل ها. برای از بین بردن سوزش آفتاب سوختگی خود، به آرامی یک کرم یا ژل را بر روی پوست خود بمالید که حاوی مواد تشکیل دهنده ای از جمله اینها باشد:
• منتول (جوهر نعناع خشک)
• کافور
• آلوئه
خنک کردن کرم در ابتدا، باعث می شود بعد از مالیدن روی پوست آفتاب سوخته خود احساس بهتری داشته باشید.
NSAID ها (داروهای غیر استروئیدی). داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن، می توانند تورم و درد آفتاب سوختگی را در سراسر بدن شما از بین ببرند.
هیدراته بمانید. مقدار زیادی آب و مایعات دیگر بنوشید به طوری که دچار کم آبی نشوید.
از نور خورشید اجتناب کنید. تا زمانی که آفتاب سوختگی شما بهبود یابد، دور از نور خورشید بمانید.
شما ممکن است خودتان قادر به درمان آفتاب سوختگیتان باشید. اما از دکتر کمک بگیرید، اگر متوجه هر یک از این علائم جدی تر آفتاب سوختگی شدید:
• تب 
• لرز
• درد شدید
• تاول های آفتاب سوختگی که 20٪ یا بیشتر از بدن شما را بپوشاند
• خشکی دهان، تشنگی، کاهش ادرار، سرگیجه و خستگی، که نشانه های کم آبی هستند

جلوگیری از آفتاب سوختگی

حواستان به زمانی  که شما خارج از منزل هستید ، باشد. اشعه های خورشید بین ساعت های 10 صبح تا 4 بعد از ظهر دارای قوی ترین حالت هستند. اگر شما نمی توانید در این بازه زمانی در داخل خانه بمانید، حداقل از نقاط سایه دار استفاده کنید.
لباس مناسب بپوشید. هنگامی که شما باید به خارج از منزل بروید، لباس های محافظ در برابر آفتاب بپوشید، از جمله:
• کلاه لبه پهن
• پیراهن آستین بلند و شلوار
• عینک آفتابی مسدود کننده UV
از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. هر منطقه ای از پوست که آزادانه در معرض نور خورشید است را با حداقل 1 اونس کرم های ضد آفتاب کاملا بپوشانید. منظور کرم ضد آفتابی است که پوست را در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کند.
کرم های ضد آفتاب باید فاکتور محافظت در برابر خورشید (SPF) حداقل 30 را داشته باشند. این نکات را برای استفاده از کرم های ضد آفتاب انجام دهید:
• کرم های ضد آفتاب را حدود 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن روی پوست بزنید.
• از کرم های ضد آفتاب حتی در روزهای ابری نیز استفاده کنید زیرا اشعه UV می تواند به داخل ابرها نفوذ نماید.
• هر دو ساعت یکبار، کرم ضد آفتاب را مجدد روی پوست بمالید - و یا حتی بیشتر بمالید، اگر شدیدا عرق می کنید و یا در حال شنا کردنمی باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

روش‎های درمانی جدید برای معالجه کشنده ترین نوع سرطان پوست

در

پژوهشگران استرالیایی می‌گویند به ترکیبی از روش‎های درمانی جدید برای معالجه کشنده‎ترین نوع سرطان پوست، ملانوما دست یافته‌اند که نه تنها رشد ملانوما را متوقف می‌کند بلکه مانع از گسترش آن به سایر اعضای بدن می‌شود.
نتایج اولیه این درمان‌های آزمایشی در موسسه ملانومای استرالیا واقع در سیدنی موفقیت‌آمیز بوده و توانسته مانع از گسترش سرطان در افراد مبتلا به ملانومای پیشرفته (مرحله سوم) شود که بافت سرطانی آنها با عمل جراحی برداشته شده است.
تا به حال این بیماران بعد از عمل جراحی با میزان بالایی ( ۴۰ تا ۷۰ درصد) از خطر عود مجدد سرطان و پیشرفت کشنده آن مواجه بودند.
اما آن طور که جورجینا لانگ، رئیس این موسسه پژوهشی در نشریه علمی مدیسن نوشته، نتیجه آزمایش‌های بالینی اخیر نشان داده که "روش‌های درمانی جدید، بیماری را متوقف و مانع از گسترش آن به سایر اعضای بدن می‌شود."

ما به هدف نهایی خود که تبدیل ملانوما از یک بیماری مهلک به یک بیماری مزمن است، نزدیکتر شده‌ایم.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید یک نفر از هر سه مورد ابتلا به سرطان پوست مبتلا می شوند و در میان کشورهای جهان، تعداد مبتالایان به این بیماری در استرالیا از همه جا بالاتر است.
بر اساس آمار این سازمان، در استرالیا هر پنج ساعت یک نفر در اثر ابتلا به ملانوما جان خود را از دست می‌دهد.
این در حالی است که امکان معالجه نود درصد از مبتلایان بعد از برداشتن ملانوما از طریق عمل جراحی وجود دارد و دلیل آنکه ده درصد باقیمانده جان خود را از دست می‌دهند این است که تشخیص بیماری دیر صورت گرفته است.
دکتر لانگ می‌گوید: "نتایج اخیر نه تنها شیوه درمان ملانوما را تغییر می‌دهد بلکه کیفیت زندگی بیماران را نیز بالا می‌برد... تاکنون بیماران در مرحله سوم ملانوما بعد از عمل جراحی باید در انتظار می‌ماندند تا ببینند آیا غدد سرطانی آنها مجددا رشد می کند یا نه. ادامه زندگی با این ترس به شدت بر بیماران و نزدیکانشان تاثیر می‎گذاشت."
پژوهشگران در طی ۱۲ ماه اخیر با انجام دو درمان آزمایشی، یکی از طریق ایمنی‌درمانی که با تحریک و یا سرکوب سیستم ایمنی عمل می کند و دیگری از روش درمان هدفمند سرطان، موفق شدند مانع از رشد و گسترش این بیماری شوند.
در روش درمانی هدفمند که با داروهای محدود کننده موقت سرطان صورت می‌گیرد، ترکیب داروهای دبرافنیب و ترامتینیب مانع از جهش ژن BRAF می شود که در بروز ملانوما نقش مهمی دارد.
این روش نه تنها مانع از عود مجدد ملانومای مرحله ۳ شد، بلکه بر اساس نتایج تحقیقات شانس بقای مبتلایان را نیز افزایش داد.
پژوهشگران همچنین با روش ایمنی‌درمانی توانستند سیستم ایمنی بدن را طوری تقویت و یا تربیت کنند که خود علیه تومور وارد عمل شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...