علائم آفتاب سوختگی و روش های جلوگیری

در


به رغم هشدارهای سلامتی در مورد آسیب های نور خورشید، بسیاری از ما هنوز پوستمان را در معرض اشعه سوزان خورشید قرار می دهیم.
بر طبق CDC، بیش از یک سوم بزرگسالان و حدود 70 درصد از کودکان گفته اند که در سال گذشته دچار آفتاب سوختگی شده اند.

عواملی که باعث آفتاب سوختگی می شوند

وقتی که پوست  برای زمانی طولانی در معرض نور خورشید باشد، در نهایت می سوزد، و رنگ آن  قرمز و تحریک پذیر می گردد.

وقتی در مورد کرم ضدآفتاب صحبت می کنیم، آیا کرم های ارزان، بهتر هستند

پوست کودکان به حفاظت بیشتری دربرابر نور آفتاب نیاز دارد

چرا بزرگسالان نباید از کرم های ضدآفتاب کودکان استفاده کنند

7 روشی که از کرم ضد آفتاب به اشتباه استفاده می شود   
در زیر پوست، اوضاع کمی پیچیده تر می شود. خورشید سه طول موج از نور ماوراء بنفش منتشر می کند:
• UVA
• UVB
• UVC
نور UVC به سطح زمین نمی رسد. دو نوع دیگر از نور ماوراء بنفش نه تنها به حوله شما در ساحل می رسند، بلکه به پوست شما نیز نفوذ می کنند. آسیب های پوستی توسط هر دو اشعه UVA و UVB ایجاد می شود.
آسیب های نور خورشید همیشه قابل مشاهده نمی باشد. در زیر سطح، نور ماوراء بنفش می تواند DNA شما را تغییر دهد، و موجب پیری پوست شما زودتر از موعد گردد. با گذشت زمان، آسیب DNA می تواند به سرطان های پوستی، از جمله ملانوم کشنده، کمک نماید.
اینکه آفتاب سوختگی چقدر زود آغاز می شود، بستگی دارد به:
• نوع پوست شما
• شدت تابش آفتاب
• مدت زمانی که شما در معرض نور آفتاب بوده اید
یک زن مو بور، چشم آبی در حال آفتاب گرفتن در ریو دو ژانیرو خیلی زودتر از یک زن زیتونی و سبزه رو که در یک روز آفتابی در شهر نیویورک زیر آفتاب نشسته است ، قرمز می شود.

علائم آفتاب سوختگی

هنگامی که شما دچار آفتاب سوختگی می شوید، پوست شما قرمز رنگ شده و آسیب می بیند. اگر سوختگی شدید باشد، ممکن است تورم و تاول های آفتاب سوختگی ایجاد گردد. شما حتی ممکن است احساس کنید که به آنفولانزا ، تب، با لرز، تهوع، سردرد و ضعف، مبتلا گشته اید.
چند روز بعد، پوست شما شروع به لایه برداری و خارش می کند چون بدن شما تلاش می کند تا خود را از سلول های آسیب دیده خورشید خلاص نماید.

درمان آفتاب سوختگی

درمان آفتاب سوختگی برای حمله به سوختگی در دو جبهه طراحی شده است - تسکین قرمزی، التهاب پوست در حالی که درد را کاهش می دهد. در اینجا به چند داروی خانگی برای آفتاب سوختگی اشاره می کنیم:
فشرده سازی. کمپرس سرد روی پوست خود بگذارید و یا برای تسکین سوختگی دوش آب سرد بگیرید.
کرم ها یا ژل ها. برای از بین بردن سوزش آفتاب سوختگی خود، به آرامی یک کرم یا ژل را بر روی پوست خود بمالید که حاوی مواد تشکیل دهنده ای از جمله اینها باشد:
• منتول (جوهر نعناع خشک)
• کافور
• آلوئه
خنک کردن کرم در ابتدا، باعث می شود بعد از مالیدن روی پوست آفتاب سوخته خود احساس بهتری داشته باشید.
NSAID ها (داروهای غیر استروئیدی). داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن، می توانند تورم و درد آفتاب سوختگی را در سراسر بدن شما از بین ببرند.
هیدراته بمانید. مقدار زیادی آب و مایعات دیگر بنوشید به طوری که دچار کم آبی نشوید.
از نور خورشید اجتناب کنید. تا زمانی که آفتاب سوختگی شما بهبود یابد، دور از نور خورشید بمانید.
شما ممکن است خودتان قادر به درمان آفتاب سوختگیتان باشید. اما از دکتر کمک بگیرید، اگر متوجه هر یک از این علائم جدی تر آفتاب سوختگی شدید:
• تب 
• لرز
• درد شدید
• تاول های آفتاب سوختگی که 20٪ یا بیشتر از بدن شما را بپوشاند
• خشکی دهان، تشنگی، کاهش ادرار، سرگیجه و خستگی، که نشانه های کم آبی هستند

جلوگیری از آفتاب سوختگی

حواستان به زمانی  که شما خارج از منزل هستید ، باشد. اشعه های خورشید بین ساعت های 10 صبح تا 4 بعد از ظهر دارای قوی ترین حالت هستند. اگر شما نمی توانید در این بازه زمانی در داخل خانه بمانید، حداقل از نقاط سایه دار استفاده کنید.
لباس مناسب بپوشید. هنگامی که شما باید به خارج از منزل بروید، لباس های محافظ در برابر آفتاب بپوشید، از جمله:
• کلاه لبه پهن
• پیراهن آستین بلند و شلوار
• عینک آفتابی مسدود کننده UV
از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. هر منطقه ای از پوست که آزادانه در معرض نور خورشید است را با حداقل 1 اونس کرم های ضد آفتاب کاملا بپوشانید. منظور کرم ضد آفتابی است که پوست را در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کند.
کرم های ضد آفتاب باید فاکتور محافظت در برابر خورشید (SPF) حداقل 30 را داشته باشند. این نکات را برای استفاده از کرم های ضد آفتاب انجام دهید:
• کرم های ضد آفتاب را حدود 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن روی پوست بزنید.
• از کرم های ضد آفتاب حتی در روزهای ابری نیز استفاده کنید زیرا اشعه UV می تواند به داخل ابرها نفوذ نماید.
• هر دو ساعت یکبار، کرم ضد آفتاب را مجدد روی پوست بمالید - و یا حتی بیشتر بمالید، اگر شدیدا عرق می کنید و یا در حال شنا کردنمی باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه باید افراد مبتلا به آکنه از پوست مراقبت کنند

در

تمیز کردن پوست به آرامی

اگر شما آکنه دارید، باید به آرامی پوست خود را با پاک کننده ملایمی، یکبار صبح و یکبار عصر، هم چنین پس از ورزش سنگین بشویید. صورت خود را از زیر چانه تا خط رشد مو بشویید و مطمئن شوید که بطور کامل پوستتان را شستشو دادید.

از پزشکتان یا متخصص بهداشتی دیگری تقاضای مشاوره ای درمورد بهترین نوع پاک کننده برای استفاده بکنید. استفاده از صابون های قوی یا پدهای اسکراب سفت کمک کننده نیست و می تواند در واقع باعث مشکلات بدتر شود. داروهای خشک کننده در غیر این حالت که پوست خیلی چرب باشد، توصیه نمی شود و سپس آنها باید فقط روی نقاط چرب استفاده شوند.

شامپو زدن موها به طور منظم نیز مهم است. اگر شما موی چرب دارید، شما احتمالا باید آن را هرروز بشویید.

اجتناب از دست زدن مکرر به پوست

از مالیدن و لمس ضایعات پوست خودداری کنید. فشردن، فشار دادن یا برداشتن لکه ها می تواند منجر به گسترش زخم ها یا لکه های تیره شود.

با دقت اصلاح کنید

برای اینکه ببینید کدام یک از ریش تراش های برقی و دستی راحت تر است، آنها را تست کنید. هنگامی که از ریش تراش دستی استفاده می کنید، از تیزی تیغ مطمئن شوید و موها را به طور کامل با آب و صابون قبل از استفاده از کرم اصلاح نرم کنید، به آرامی و فقط به هنگام نیاز اصلاح کنید تا خطر لکه های غافلگیر کننده کاهش یابد.

از آفتاب سوختگی یا حمام آفتاب خودداری کنید

بسیاری از داروهایی که برای درمان آکنه استفاده می شود، پوست شما را مستعد آفتاب سوختگی می کند، آفتاب سوختگی ای که پوست را قرمز می کند یا حمام آفتابی که پوست را تیره می کند ممکن است این لکه ها را کم رنگ تر کنند و باعث خشک تر شدن پوست شوند. با این حال، این منافع فقط موقتی هستند، و خطرات شناخته شده ای از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، مانند سریع تر شدن پیری پوست و خطر رشد سرطان پوست وجود دارد.

لوازم آرایش را با دقت انتخاب کنید

هنگامی که تحت درمان آکنه هستید، شما ممکن است نیاز به تغییر برخی از لوازم آرایش مورد استفاده خود داشته باشید. تمام لوازم آرایش ها و محصولات مراقبت از مو باید فاقد چربی باشند. محصولاتی را انتخاب کنید که برچسب غیر کومدوژنیک (یعنی آنها تشکیل منافذ بسته را ترویج نمی کنند) داشته باشد. در برخی افراد، با این حال، حتی این محصولات ممکن است باعث بدتر شدن آکنه شود.

برای چند هفته اول درمان، اعمال اساسی حتی ممکن است سخت باشد زیرا پوست ممکن است مخصوصا با استفاده از ترتینوئین موضعی یا بنزوئیل پروکسید قرمز یا پوسته پوسته شود.  (سیارک)

- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

روش‎های درمانی جدید برای معالجه کشنده ترین نوع سرطان پوست

در

پژوهشگران استرالیایی می‌گویند به ترکیبی از روش‎های درمانی جدید برای معالجه کشنده‎ترین نوع سرطان پوست، ملانوما دست یافته‌اند که نه تنها رشد ملانوما را متوقف می‌کند بلکه مانع از گسترش آن به سایر اعضای بدن می‌شود.
نتایج اولیه این درمان‌های آزمایشی در موسسه ملانومای استرالیا واقع در سیدنی موفقیت‌آمیز بوده و توانسته مانع از گسترش سرطان در افراد مبتلا به ملانومای پیشرفته (مرحله سوم) شود که بافت سرطانی آنها با عمل جراحی برداشته شده است.
تا به حال این بیماران بعد از عمل جراحی با میزان بالایی ( ۴۰ تا ۷۰ درصد) از خطر عود مجدد سرطان و پیشرفت کشنده آن مواجه بودند.
اما آن طور که جورجینا لانگ، رئیس این موسسه پژوهشی در نشریه علمی مدیسن نوشته، نتیجه آزمایش‌های بالینی اخیر نشان داده که "روش‌های درمانی جدید، بیماری را متوقف و مانع از گسترش آن به سایر اعضای بدن می‌شود."

ما به هدف نهایی خود که تبدیل ملانوما از یک بیماری مهلک به یک بیماری مزمن است، نزدیکتر شده‌ایم.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید یک نفر از هر سه مورد ابتلا به سرطان پوست مبتلا می شوند و در میان کشورهای جهان، تعداد مبتالایان به این بیماری در استرالیا از همه جا بالاتر است.
بر اساس آمار این سازمان، در استرالیا هر پنج ساعت یک نفر در اثر ابتلا به ملانوما جان خود را از دست می‌دهد.
این در حالی است که امکان معالجه نود درصد از مبتلایان بعد از برداشتن ملانوما از طریق عمل جراحی وجود دارد و دلیل آنکه ده درصد باقیمانده جان خود را از دست می‌دهند این است که تشخیص بیماری دیر صورت گرفته است.
دکتر لانگ می‌گوید: "نتایج اخیر نه تنها شیوه درمان ملانوما را تغییر می‌دهد بلکه کیفیت زندگی بیماران را نیز بالا می‌برد... تاکنون بیماران در مرحله سوم ملانوما بعد از عمل جراحی باید در انتظار می‌ماندند تا ببینند آیا غدد سرطانی آنها مجددا رشد می کند یا نه. ادامه زندگی با این ترس به شدت بر بیماران و نزدیکانشان تاثیر می‎گذاشت."
پژوهشگران در طی ۱۲ ماه اخیر با انجام دو درمان آزمایشی، یکی از طریق ایمنی‌درمانی که با تحریک و یا سرکوب سیستم ایمنی عمل می کند و دیگری از روش درمان هدفمند سرطان، موفق شدند مانع از رشد و گسترش این بیماری شوند.
در روش درمانی هدفمند که با داروهای محدود کننده موقت سرطان صورت می‌گیرد، ترکیب داروهای دبرافنیب و ترامتینیب مانع از جهش ژن BRAF می شود که در بروز ملانوما نقش مهمی دارد.
این روش نه تنها مانع از عود مجدد ملانومای مرحله ۳ شد، بلکه بر اساس نتایج تحقیقات شانس بقای مبتلایان را نیز افزایش داد.
پژوهشگران همچنین با روش ایمنی‌درمانی توانستند سیستم ایمنی بدن را طوری تقویت و یا تربیت کنند که خود علیه تومور وارد عمل شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اختلالات پوستی که می توانند نشانه های بیماری هایی خطرناک تر باشند

در

پوست بدن یکی از مهمترین اعضای بدن انسان است. در هر اینچ از پوست بدن انسان، حدود هزار عصب وجود دارد و به وسیله همین عصب ها است که پوست بدن، انسان را از خطرات احتمالی که ممکن است در انتظارش باشد آگاه می کند و نیز از ارگان های داخلی بدن در برابر عوامل گوناگون محافظت می کند. با این وجود، در حال حاضر شرایط به گونه ای شده است که معمولاً به حالت ظاهری پوست و اینکه چقدر زیبا به نظر برسد اکتفا می شود. نکته ای که در این خصوص وجود دارد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عواقبی است که غفلت از وضعیت سلامتی پوست می تواند به همراه داشته باشد که ممکن است منجر به بروز بیماریهای بسیار خطرناکی شود. حالا این سؤال پیش می آید که چگونه می توان متوجه شد که اختلالی که برای پوست به وجود آمده است، تنها یک حساسیت یا خارش جزئی است و یا اینکه خبر از بیماری خطرناک تری می دهد؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که علائم بیرونی ای وجود دارند که با مشاهده آن ها می توان به این نکته پی برد. در این مقاله قصد داریم شما را با این گونه عوامل ظاهری ای آشنا کنیم که خطرناک بوده و نشان از بیماری ها و اختلالات خطرناک تری می دهند. با سیارک همراه باشید.

ایجاد لکه بر پوست قسمت های پایینی پا

اگر به تازگی شاهد ایجاد لکه هایی به رنگ قهوه ای روشن بر روی پوست بدن خود بوده اید (البته این لکه ها به طور معمول بر روی پوست ساق پا ایجاد می شوند) توصیه می شود که با دکتر متخصص خود مشاوره کنید. بنا به اطلاعات به دست رسیده از مرکز درمان دیابت آمریکا، این گونه لکه های قهوه ای رنگ که معمولاً بر روی پوست قسمت های پایینی پا شکل گرفته و درد ندارند، نشانه ای از درموپاتی (ضایعات پوستی در اثر پرکاری تیرویئد) مربوط به دیابت هستند. اتفاقی که در این خصوص رخ می دهد این است که درون بدن، رگ هایی که خون در آن ها جریان دارد، به وسیله دیابت، دچار اختلال شده و نشانه بیرونی آن همین لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست است.

دیابت را جدی بگیرید

مراقبت از پوست در بیماران دیابتی 6 مورد 

آبی رنگ شدن پوست

اگر احساس می کنید که قسمتی از پوست بدنتان به رنگ متمایل به آبی در آمده و یا اینکه در شرف آبی رنگ شدن است، بهتر است با پزشک متخصص خود صحبت کنید، چرا که این آبی رنگ شدن پوست می تواند نشانه ای از بیماری کبودک یا سیانوز (رنگ‌باختگی آبی‌فام پوست براثر تراکم هموگلوبین احیاشده در خون) باشد. حتی ممکن است اکسیژن موجود در خونی که در رگ های بدن جریان دارد از میزان معمول خود کمتر شده باشد و این مسئله می تواند اختلالات خطرناک تری برای بدن به همراه داشته باشد و به سرعت باید اقدام به شناسایی عامل این اتفاق و برطرف کردن آن کرد.

ایجاد زائده های مختلف بر سطح پوست

بسیاری بر این باورند که خال ها و یا برآمدگی های دیگر شبیه به خال از عوامل اصلی ای به شمار می روند که نشانگر خطر قریب الوقوع سرطان پوست هستند، با این وجود این تنها بخشی از ماجرا است. انواع دیگر سرطان پوست که شایع ترین آن ها سرطان سلول های کارسینومای پوستی است، اغلب با ایجاد همین خال ها و برآمدگی ها آغاز شده و به همین خاطر می توانند خطر ساز باشند. بسته به نوع تغذیه افراد البته این گونه برآمدگی ها می تواند متفاوت باشد و حتی در برخی زگیل نیز به عنوان نشانه این نوع به خصوص از سرطان مشاهده شده است. بنا براین توصیه می شود در صورت وجود هر گونه برآمدگی و زائده این چنینی در سطح پوست، حتما با پزشک متخصص خود در خصوص آن صحبت کنید.

تیره رنگ شدن پوست بدن

در صورت تیره رنگ شدن پوست بدن نیز، حتماً باید با پزشک متخصص مشاوره کرد، چرا که ممکن است نشان اختلالی قریب الوقوع باشد. آکانتوزیس نیگریکانس بیماری شایعی است که معمولاً به خاطر تیره رنگ شدن پوست بدن، فرد بدان مبتلا می شود و این نشانه اصلی این بیماری است. اتفاقی که در این خصوص می افتد این است که انسولین موجود در جریان خودن افزایش پیدا کرده و بیش از آن چه که باید، انسولین به جریان خون راه می یابد و همین مسئله می تواند خطر ساز شود و در صورت پیش گیری مطمئناً بهتر می توان از به وقوع پیوستن عوارض ناشی از بیماری جلوگیری کرد.

زخم های پوستی

زخم هایی که اغلب بر سطح پوست صورت و یا پا شکل گرفته و رنگی قهوه ای مانند و بعضاً صورتی رنگ دارند، می توانند خبر از بیماری خطرناک تری داده و باید جدی گرفته شوند. تومور سرطانی بدخیمی که با نام کاپوسی شناخته می شود، نوعی از سرطان های مربوط به پوست است که اغلب منجر به بروز بیماری های بسیار خطرناکی چون اچ آی وی در فرد مبتلا می شود و اغلب شروع شکل گیری این تومورهای بدخیم در بدن با همان زخم هایی است که در ابتدای متن عنوان شد. دلیل اصلی ای که این گونه از سرطان پوست منجر بیماری های خطرناک تر می شود نیز این است که به مرور زمان زخم هایی که از آن صحبت شد، تعداد شان بر سطح پوست رو به فزونی گذاشته و همین عمل باعث می شود امکان ورود باکتری ها و میکروب های دیگر به جریان خون از طریق همان زخم ها امکان پذیر شود که در نهایت منجر به بروز بیماری های خطرناک تری خواهد شد که در بیشتر موارد بیماری مشاهده شده، اچ آی وی بوده است.

کبودی

البته کاملاً واضح است که کبودی بر روی سطح پوست بر اثر ضربه ای که در آن ناحیه به بدن وارد شده است، ایجاد می شود، با این وجود، در مواردی مشاهده شده است که افرادی بدون صدمه دیدن، پوست بدنشان کبود شده است و اکنون روی صحبت ما با این عزیزان است. زمانی که کبودی روی سطح پوست طی بازه زمانی مشخصی تکرار می شود و دلیل این کبودی ضربه دیدن نبوده باشد، در این صورت به احتمال بسیار زیاد کمبود آهن است که سبب شکل گیری این کبودی ها می شود. زمانی که گلبول های قرمز موجود در جریان خون کاهش پیدا می کنند این اتفاق رخ می دهد و آهن موجود در خون نیز به همان میزان کاهش پیدا می کند. کمبود گلبول های قرمز و نیز آهن موجود در خون می تواند اثراتی داشته باشد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم: خستگی مفرط، ضعف جسمانی، سرگیجه، کاهش اشتها و درد در نواحی قفسه سینه.

گل مژه

گل مژه، اختلالی است که به خاطر وجود عفونت در بدن بروز می کند و اگر این اتفاق به طور مکرر برای شما رخ می دهد، بهتر است از پزشک خود بخواهید قند خون شما را بررسی کند. قند خون به این خاطر باید بررسی شود که از عمده عوارض بیماری دیابت که در تمامی بیماران مبتلا به آن شایع است، ضعف قوای ایمنی بدن، نسبت به افراد سالم است و همین مسئله باعث می شود افراد مبتلا به دیابت، بیشتر از دیگران در معرض بیماری های عفونی قرار گیرند و همان گونه که در ابتدای متن نیز عنوان شد، گل مژه هم یک بیماری عفونی است.

شکل گیری دانه های قرمز رنگ بر روی سطح پوست

اگر برای مدتی طولانی است که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگرفته اید و در عین حال از وجود دانه های قرمز رنگ بر روی سطح پوست صورت، پا و دیگر نقاط بدن خود رنج می برید، امکان دارد به تب زرد دچار شده باشید. باکتری های به خصوصی هستند که حامل این بیماری بوده و زمانی که وارد بدن و جریان خون می شوند، به مرور این بیماری را در بدن فرد، به وجود می آورند. از علائم شایع این بیماری، عفونت گلو است که باعث درد گرفتن این ناحیه شده و به مرور زمان بر سطح پوست نیز دانه های قرمز رنگی به وجود می آورد که شبیه به همان دانه هایی است که در نتیجه تابش مستقیم نور خورشید به پوست افرادی که حساس تر هستند به وجود می آید. از دیگر علائم تب زرد می توان به ناراحتی هایی در سطح زبان اشاره کرد که غالباً با تغییر رنگ زبان به رنگی سفید مانند نیز همراه است.

خال ها و زائده های پوستی متفاوت از هم

منظور از متفاوت بودن خال ها و زائده های پوستی این است که خال و یا زائده هایی بر سطح پوست شکل گرفته باشند که از لحاظ رنگ، اندازه و دیگر علائم ظاهری، متفاوت از یکدیگر باشند. برای نمونه ممکن است برخی نسبت به سایر خال ها، زاویه دار تر باشند و یا این که برخی تیره رنگ و برخی به رنگ پوست بدن باشند. گاهی نیز ممکن است خال ها یا زائده هایی بر سطح پوست شکل بگیرند که از لحاظ اندازه بزرگتر از سایر خال ها باشند. تمامی این تفاوت های ظاهری می تواند نشانه شکل گیری ملانوم یا تومر سیاه رنگ قشر عمیق پوست باشد که منجر به سرطان می شود. اگر قصد دارید از وقوع سرطان پوست جلوگیری کنید، بهتر است که از تمامی پیش گیری های مرتبط با این بیماری کسب آگاهی کرده و آن ها را عملی کنید. در کنار این بهتر است حداقل یک بار در سال به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و یک چک آپ کامل انجام دهید تا در صورت بروز هر گونه اختلال احتمالی، در همان مراحل اولیه بیماری با آن مقابله کنید و امکان گسترش آن در بدن را نداده باشید.

قرمز رنگ شدن بیش از اندازه سطح پوست

همانند آن چه که در خصوص کبودی پوست عنوان شد، قرمز رنگ شدن نیز از علائم مستقیم ضربه دیدن بدن در آن ناحیه ای است که پوست، قرمز رنگ شده است. اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر این قرمز بودن پوست به خاطر آسیب دیدگی به وقوع نپیوسته است، حتماً باید با پزشک متخصص صحبت کنید، چرا که ممکن است بسیار خطرناک باشد. در حقیقت اتفاقی که در این خصوص روی می دهد این است که گاهی رگ های حامل جریان خون در بدن دچار پارگی های جزئی شده و همین مسئله باعث می شود پوست روی قسمت های پارگی قرمز رنگ شود که غالباً پوست صورت، شانه ها، قفسه سینه و کمر انسان در معرض این اختلال قرار می گیرد. نکته ای که وجود دارد و این اختلال را خطرناک می کند این است که در اکثر موارد این پارگی های جزئی به خاطر اختلالاتی که در کارکرد کبد به وجود آمده است، روی می دهد و به مرور زمان می تواند بسیار خطرساز شود.

ضخیم و محکم شدن پوست سر انگشتان دست

اگر پوست سر انگشتان دست شما خشک و محکم شده است، بهتر است یک آزمایش خون انجام دهید و به علت اصلی آن پی ببرید. زمانی که پوست سر انگشتان دست ضخیم و محکم می شود، ممکن است پای بیماری اسکلرودرمی (نوعی بیماری نادر و پیشرونده روماتیسمی است که پوست بیماران ضخیم، سفت و خشک شده و گاه در انتهاهای اندامها زخم ایجاد می‌شود) در میان باشد. از دیگر بیماری هایی که به واسطه این نشانه ظاهری قابل تشخیص هستند می توان به بیماری هایی اشاره کرد که سیستم ایمنی بدن را بر علیه بدن تحریک کرده و به این صورت به ارگان های داخلی آسیب می رسانند. سفت شدن بافت ها که معمولاً از عوارض جانبی بیماری دیابت است نیز با همین علائم ظاهری شناخته می شود.

قرمز رنگ شدن پوست صورت برای مدتی طولانی

البته افرادی هستند که گاه به گاه و به واسطه عوامل مختلف، پوست صورتشان در نواحی گونه و دماغ کمی قرمز رنگ می شود و غالباً خارشی نیز در این نقاط احساس می کنند، با این وجود اگر این گونه ناراحتی های پوستی تداوم پیدا کند، بهتر است با پزشک متخصص در این خصوص صحبت کنید، چرا که می تواند نشانگر خطراتی جدی باشد. یکی از مهمترین نشانه های ظاهری بیماری لوپوس (یک بیماری خودایمنی مزمن است که می تواند هر بخشی از بدن مانند (پوست، مفاصل یا اندام درون بدن) را آسیب برساند) همین قرمز رنگ شدن پوست صورت در نواحی گونه و دماغ است که برای مدتی طولانی تداوم پیدا می کند.

خارش مداوم پوست بدن

خارش پوست بدن، بسته به حالات جسمی افراد می تواند علل گوناگونی داشته باشد و از کاپشن های نخی گرفته تا هوای سرد زمستان، هرکدام به گونه ای می تواند سبب تشدید این خارش ها در افراد شود، با این وجود بعضاً ممکن است دلیل این خارش ها به همین مسائل ساده ختم نشود و علت جدی تری در میان باشد. به همین خاطر اگر برای مدتی طولانی دچار خارش در سطح پوست خود شده اید و این گونه به نظر تان می رسد که به این سادگی ها بهبود نخواهد یافت، بهتر است با پزشک متخصص صحبت کنید. یکی از مهمترین و شایع ترین اختلالاتی که با خارش مداوم پوست بدن شناخته می شود، عدم کارکرد صحیح کیسه صفرا است که در نهایت می تواند سبب بروز بیماری های جدی تری شود.

زرد رنگ شدن پوست بدن

در بسیاری از موارد این زردی پوست می تواند خطرناک تر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد و بهتر است در صورت وجود این حالت در پوست خود با پزشک متخصص صحبت کنید. در بیشتر مواردی که زردی بیش  از اندازه سطح پوست در آن ها مشاهده شده است، بیماری یرقان به عنوان علت اصلی آن شناسایی شده. با این وجود ممکن است عدم توانایی بدن در دفع بیلی روبین نیز سبب این مسئله شده باشد. بیلی روبین ماده ای خطرناک است که در صورت عدم کارکرد صحیح و از بین رفتن هموگلوبین های موجود در جریان خون به وجود می آید.

کهیر

در صورتی که این عارضه پوستی برای مدتی طولانی گریبان گیر شما شده است، بهتر است تنها به چشم زائده ای که باعث خارش و آزردگی شما شده است به آن نگاه نکنید و مسئله را جدی بگیرد، چرا که در بلند مدت ممکن خطراتی جدی را متوجه سلامت شما کند. کهیر، غالباً یکی از نشانه های ظاهری اصلیِ حساسیت قریب الوقوعی است که احتمالاً انتظار شما را می کشد و اگر به موقع درمان نشود می تواند سبب بروز یک شوک آنافیلاکسی یا پیش دفاعی (افزایش ناگهانی حساسیت براثر قرار گرفتن در‌ معرض یک پادگن خاص که عموماً با واکنش‌های شدید همراه است و جان فرد را به خطر می‌اندازد) شده و برای سلامتی بسیار خطرناک است. این شوک ممکن است باعث ایجاد کهیر در سطح داخلی بدن و روی ارگان ها شود که باعث تنگی نفس و این گونه مسائل می شود و بسیار خطرناک است. مشاوره با پزشک متخصص احتمالاً برای شما این نتیجه را خواهد داشت که آن دسته از خوراکی ها و یا مواد دارویی که سبب تشدید این زائده پوستی می شود را برای مدتی کنار بگذارید. مصرف داروهای آنتی هیستامین، مانند سیتریزین و لوراتادین نیز از دیگر راه های مقابله با این زائده پوستی است.

خشکی و خارش پوست

گاهی ممکن است پوست بدن به اندازه ای خشک شود که استفاده از کرم ها و سایر محصولات مرطوب کننده، در نهایت تفاوتی ایجاد نکند. در این صورت بهتر است به جای مراجعه به داروخانه، با یک پزشک متخصص صحبت کنید، چرا که این خشکی و خارش پوست بدن می تواند یکی از علائمی باشد که خبر از بروز بیماری دیابت می دهد. دیابت از جمله بیماری هایی است که جریان خون و سرعت آن را به شدت کاهش می دهد و نیز غالباً عفونت هایی همراه با این بیماری هستند که در بدن فرد شکل گرفته وسلامت او را به خطر می اندازند. هر دوی این عوامل در نهایت باعث می شوند پوست بدن بیش از اندازه خشک شود که غالباً با خارش های موضعی نیز همراه می شود.

کاهش سرعت بهبود یافتن زخم های سطح پوست

در صورت مشاهده این مورد نیز توصیه می شود هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید. این مورد هم همانند مورد قبلی از علائمی است که خبر از وجود بیماری دیابت در بدن فرد می دهد، با این تفاوت که این بار اختلال در کارکرد سیستم ایمنی بدن است که سبب کاهش سرعت بهبود یافتن زخم های سطح پوست می شود. البته کاهش سرعت جریان خون که در مورد قبلی نیز عنوان شد، در این مورد هم بی تأثیر نیست.

 ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان آفتاب سوختگی پوست با دارو های ارزان قیمت

در

 داروهای ارزان قیمت برای کمک به پوست آفتاب سوخته

داروهای ارزان قیمت برای کمک به پوست آفتاب سوخته

 

اگر به شدت آفتاب سوخته شده اید ، چگونه می توانید به پوست خود کمک کنید؟چه باید کرد؟ با چه چیزی باید درمان شود و چه چیزی برای درمان آفتاب سوختگی پوست خطرناک است؟علائم پوست سوخته - درد  با لمس کردن ، تاول ، درجه حرارت ممکن است به 38 درجه افزایش یابد. پس از گذشت چند روز ، ناحیه آسیب دیده شروع به خارش می کند ، لایه بالایی درم شروع به پوسته پوسته شدن می کند. 

 

اگر در آفتاب سوخته اید ، پس باید کارهای زیر را انجام دهید. بلافاصله به سایه بروید ، یک حوله مرطوب (اما نه با آب شور) ، کمپرس یخ را روی قسمت سوخته قرار دهید.بعد زمان آن فرا رسیده است که درمان آفتاب سوختگی را با پماد های ارزان قیمت شروع کنید. پماد D-panhenol  ، کرم ترمیم کننده دی پانتنول 4 درصد به طور موثری در آفتاب سوختگی کمک می کند . برای رفع خارش و تورم به هیدروکورتیزون احتیاج دارید . اگر تاول ها شروع به ترکیدن کردند ، باید از دارویی استفاده کنید که به بهبودی زخم ها کمک می کند. 

 

پماد دیبونول 5٪ ، پماد dibunol به عنوان یک ماده ضد التهابی ، ضد میکروبی ، بی حس کننده ، محرک ترمیم ، آنتی اکسیدان ، ضد ویروسی با خاصیت طولانی مدت استفاده می شود. و بخاطر داشته باش! هرگز پوست افتاب سوخته را نخارانید! اگر پوست شما صدمه دیده است ، ضد درد بخورید 

.

 

درمان آفتاب سوختگی در خانه

همچنین داروهای خانگی وجود دارند که در خانه کار می کنند. به هر حال ، کفیر ، خامه ترش و سایر مشتقات شیر (ماست)​​به سوختگی کمک نمی کنند! آنها حتی مضر هستند ، زیرا شیر ترش می تواند منجر به عفونت ثانویه شود ، و پوست ملتهب طعمه ای آسان برای باکتری ها است. اما یک کمپرس با محلول یا جوشانده کالانولا مؤثر است . می توانید این گیاه را از داروخانه خریداری کرده یا خودتان آن را خشک کنید. (کالانولا  یا گل همیشه بهار) پماد حاوی کالانولا هم موثر است.

یک روش درمانی رایج برای سوختگی نیز وجود دارد که فایده ای به همراه ندارد.این شامل کمپرس های ساخته شده از روغن های زیتون یا آفتابگردان است. تمام کاری که آنها انجام می دهند مسدود کردن منافذ است که می تواند باعث تورم شود. 

اگر آفتاب سوخته شده اید ، برای پیشگیری از لکه دار شدن پوست ، سعی کنید قسمت های سوخته را در مقابل خورشید بپوشانید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطر جدی مصرف زیاد مرکبات شناسایی شده است

در

پرتقال

مصرف زیاد مرکبات به ویژه پرتقال و آب پرتقال احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.این خبر توسط روزنامه اکسپرس به نقل از داده های محققان دانشگاه ایندیانا در ایالات متحده گزارش شده است.

 

اشاره شده است که وقتی بیش از دو وعده میوه مرکبات در روز در رژیم غذایی باشد ، خطر ملانوم در مقایسه با افرادی که آنها را نمی خورند ، 63٪ افزایش می یابد.برای پرتقال و آب پرتقال ، نوشیدن بیش از یک وعده در روز به ترتیب 79٪ و 54٪ خطر سرطان پوست را افزایش می دهد.

 

دانشمندان بر این باورند که مقصر ماده پسورالن است که در میوه های مرکبات یافت می شود و دارای خاصیت حساسیت به نور و سرطان زایی است. افرادی که پوستی روشن و بسیار نازک دارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند.

نظرات

سرطان پوست شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سرطان پوست از هر نوع در مردان شایع‌تر از زنان است، در میان افراد با پوست روشن، افرادی که از تخت‌های برنزه استفاده می‌کنند، آفتاب‌سوخته‌اند یا سرطان پوست داشته‌اند. عوامل خطر خاص برای ملانوم شامل وجود یک خال غیر معمول، خال های متعدد و سابقه خانوادگی ملانوم است.۱۴۰۰/۱۱/۱۶

در ادامه بخوانید...