اختلالات پوستی که می توانند نشانه های بیماری هایی خطرناک تر باشند

در

پوست بدن یکی از مهمترین اعضای بدن انسان است. در هر اینچ از پوست بدن انسان، حدود هزار عصب وجود دارد و به وسیله همین عصب ها است که پوست بدن، انسان را از خطرات احتمالی که ممکن است در انتظارش باشد آگاه می کند و نیز از ارگان های داخلی بدن در برابر عوامل گوناگون محافظت می کند. با این وجود، در حال حاضر شرایط به گونه ای شده است که معمولاً به حالت ظاهری پوست و اینکه چقدر زیبا به نظر برسد اکتفا می شود. نکته ای که در این خصوص وجود دارد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عواقبی است که غفلت از وضعیت سلامتی پوست می تواند به همراه داشته باشد که ممکن است منجر به بروز بیماریهای بسیار خطرناکی شود. حالا این سؤال پیش می آید که چگونه می توان متوجه شد که اختلالی که برای پوست به وجود آمده است، تنها یک حساسیت یا خارش جزئی است و یا اینکه خبر از بیماری خطرناک تری می دهد؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که علائم بیرونی ای وجود دارند که با مشاهده آن ها می توان به این نکته پی برد. در این مقاله قصد داریم شما را با این گونه عوامل ظاهری ای آشنا کنیم که خطرناک بوده و نشان از بیماری ها و اختلالات خطرناک تری می دهند. با سیارک همراه باشید.

ایجاد لکه بر پوست قسمت های پایینی پا

اگر به تازگی شاهد ایجاد لکه هایی به رنگ قهوه ای روشن بر روی پوست بدن خود بوده اید (البته این لکه ها به طور معمول بر روی پوست ساق پا ایجاد می شوند) توصیه می شود که با دکتر متخصص خود مشاوره کنید. بنا به اطلاعات به دست رسیده از مرکز درمان دیابت آمریکا، این گونه لکه های قهوه ای رنگ که معمولاً بر روی پوست قسمت های پایینی پا شکل گرفته و درد ندارند، نشانه ای از درموپاتی (ضایعات پوستی در اثر پرکاری تیرویئد) مربوط به دیابت هستند. اتفاقی که در این خصوص رخ می دهد این است که درون بدن، رگ هایی که خون در آن ها جریان دارد، به وسیله دیابت، دچار اختلال شده و نشانه بیرونی آن همین لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست است.

دیابت را جدی بگیرید

مراقبت از پوست در بیماران دیابتی 6 مورد 

آبی رنگ شدن پوست

اگر احساس می کنید که قسمتی از پوست بدنتان به رنگ متمایل به آبی در آمده و یا اینکه در شرف آبی رنگ شدن است، بهتر است با پزشک متخصص خود صحبت کنید، چرا که این آبی رنگ شدن پوست می تواند نشانه ای از بیماری کبودک یا سیانوز (رنگ‌باختگی آبی‌فام پوست براثر تراکم هموگلوبین احیاشده در خون) باشد. حتی ممکن است اکسیژن موجود در خونی که در رگ های بدن جریان دارد از میزان معمول خود کمتر شده باشد و این مسئله می تواند اختلالات خطرناک تری برای بدن به همراه داشته باشد و به سرعت باید اقدام به شناسایی عامل این اتفاق و برطرف کردن آن کرد.

ایجاد زائده های مختلف بر سطح پوست

بسیاری بر این باورند که خال ها و یا برآمدگی های دیگر شبیه به خال از عوامل اصلی ای به شمار می روند که نشانگر خطر قریب الوقوع سرطان پوست هستند، با این وجود این تنها بخشی از ماجرا است. انواع دیگر سرطان پوست که شایع ترین آن ها سرطان سلول های کارسینومای پوستی است، اغلب با ایجاد همین خال ها و برآمدگی ها آغاز شده و به همین خاطر می توانند خطر ساز باشند. بسته به نوع تغذیه افراد البته این گونه برآمدگی ها می تواند متفاوت باشد و حتی در برخی زگیل نیز به عنوان نشانه این نوع به خصوص از سرطان مشاهده شده است. بنا براین توصیه می شود در صورت وجود هر گونه برآمدگی و زائده این چنینی در سطح پوست، حتما با پزشک متخصص خود در خصوص آن صحبت کنید.

تیره رنگ شدن پوست بدن

در صورت تیره رنگ شدن پوست بدن نیز، حتماً باید با پزشک متخصص مشاوره کرد، چرا که ممکن است نشان اختلالی قریب الوقوع باشد. آکانتوزیس نیگریکانس بیماری شایعی است که معمولاً به خاطر تیره رنگ شدن پوست بدن، فرد بدان مبتلا می شود و این نشانه اصلی این بیماری است. اتفاقی که در این خصوص می افتد این است که انسولین موجود در جریان خودن افزایش پیدا کرده و بیش از آن چه که باید، انسولین به جریان خون راه می یابد و همین مسئله می تواند خطر ساز شود و در صورت پیش گیری مطمئناً بهتر می توان از به وقوع پیوستن عوارض ناشی از بیماری جلوگیری کرد.

زخم های پوستی

زخم هایی که اغلب بر سطح پوست صورت و یا پا شکل گرفته و رنگی قهوه ای مانند و بعضاً صورتی رنگ دارند، می توانند خبر از بیماری خطرناک تری داده و باید جدی گرفته شوند. تومور سرطانی بدخیمی که با نام کاپوسی شناخته می شود، نوعی از سرطان های مربوط به پوست است که اغلب منجر به بروز بیماری های بسیار خطرناکی چون اچ آی وی در فرد مبتلا می شود و اغلب شروع شکل گیری این تومورهای بدخیم در بدن با همان زخم هایی است که در ابتدای متن عنوان شد. دلیل اصلی ای که این گونه از سرطان پوست منجر بیماری های خطرناک تر می شود نیز این است که به مرور زمان زخم هایی که از آن صحبت شد، تعداد شان بر سطح پوست رو به فزونی گذاشته و همین عمل باعث می شود امکان ورود باکتری ها و میکروب های دیگر به جریان خون از طریق همان زخم ها امکان پذیر شود که در نهایت منجر به بروز بیماری های خطرناک تری خواهد شد که در بیشتر موارد بیماری مشاهده شده، اچ آی وی بوده است.

کبودی

البته کاملاً واضح است که کبودی بر روی سطح پوست بر اثر ضربه ای که در آن ناحیه به بدن وارد شده است، ایجاد می شود، با این وجود، در مواردی مشاهده شده است که افرادی بدون صدمه دیدن، پوست بدنشان کبود شده است و اکنون روی صحبت ما با این عزیزان است. زمانی که کبودی روی سطح پوست طی بازه زمانی مشخصی تکرار می شود و دلیل این کبودی ضربه دیدن نبوده باشد، در این صورت به احتمال بسیار زیاد کمبود آهن است که سبب شکل گیری این کبودی ها می شود. زمانی که گلبول های قرمز موجود در جریان خون کاهش پیدا می کنند این اتفاق رخ می دهد و آهن موجود در خون نیز به همان میزان کاهش پیدا می کند. کمبود گلبول های قرمز و نیز آهن موجود در خون می تواند اثراتی داشته باشد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم: خستگی مفرط، ضعف جسمانی، سرگیجه، کاهش اشتها و درد در نواحی قفسه سینه.

گل مژه

گل مژه، اختلالی است که به خاطر وجود عفونت در بدن بروز می کند و اگر این اتفاق به طور مکرر برای شما رخ می دهد، بهتر است از پزشک خود بخواهید قند خون شما را بررسی کند. قند خون به این خاطر باید بررسی شود که از عمده عوارض بیماری دیابت که در تمامی بیماران مبتلا به آن شایع است، ضعف قوای ایمنی بدن، نسبت به افراد سالم است و همین مسئله باعث می شود افراد مبتلا به دیابت، بیشتر از دیگران در معرض بیماری های عفونی قرار گیرند و همان گونه که در ابتدای متن نیز عنوان شد، گل مژه هم یک بیماری عفونی است.

شکل گیری دانه های قرمز رنگ بر روی سطح پوست

اگر برای مدتی طولانی است که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگرفته اید و در عین حال از وجود دانه های قرمز رنگ بر روی سطح پوست صورت، پا و دیگر نقاط بدن خود رنج می برید، امکان دارد به تب زرد دچار شده باشید. باکتری های به خصوصی هستند که حامل این بیماری بوده و زمانی که وارد بدن و جریان خون می شوند، به مرور این بیماری را در بدن فرد، به وجود می آورند. از علائم شایع این بیماری، عفونت گلو است که باعث درد گرفتن این ناحیه شده و به مرور زمان بر سطح پوست نیز دانه های قرمز رنگی به وجود می آورد که شبیه به همان دانه هایی است که در نتیجه تابش مستقیم نور خورشید به پوست افرادی که حساس تر هستند به وجود می آید. از دیگر علائم تب زرد می توان به ناراحتی هایی در سطح زبان اشاره کرد که غالباً با تغییر رنگ زبان به رنگی سفید مانند نیز همراه است.

خال ها و زائده های پوستی متفاوت از هم

منظور از متفاوت بودن خال ها و زائده های پوستی این است که خال و یا زائده هایی بر سطح پوست شکل گرفته باشند که از لحاظ رنگ، اندازه و دیگر علائم ظاهری، متفاوت از یکدیگر باشند. برای نمونه ممکن است برخی نسبت به سایر خال ها، زاویه دار تر باشند و یا این که برخی تیره رنگ و برخی به رنگ پوست بدن باشند. گاهی نیز ممکن است خال ها یا زائده هایی بر سطح پوست شکل بگیرند که از لحاظ اندازه بزرگتر از سایر خال ها باشند. تمامی این تفاوت های ظاهری می تواند نشانه شکل گیری ملانوم یا تومر سیاه رنگ قشر عمیق پوست باشد که منجر به سرطان می شود. اگر قصد دارید از وقوع سرطان پوست جلوگیری کنید، بهتر است که از تمامی پیش گیری های مرتبط با این بیماری کسب آگاهی کرده و آن ها را عملی کنید. در کنار این بهتر است حداقل یک بار در سال به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و یک چک آپ کامل انجام دهید تا در صورت بروز هر گونه اختلال احتمالی، در همان مراحل اولیه بیماری با آن مقابله کنید و امکان گسترش آن در بدن را نداده باشید.

قرمز رنگ شدن بیش از اندازه سطح پوست

همانند آن چه که در خصوص کبودی پوست عنوان شد، قرمز رنگ شدن نیز از علائم مستقیم ضربه دیدن بدن در آن ناحیه ای است که پوست، قرمز رنگ شده است. اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر این قرمز بودن پوست به خاطر آسیب دیدگی به وقوع نپیوسته است، حتماً باید با پزشک متخصص صحبت کنید، چرا که ممکن است بسیار خطرناک باشد. در حقیقت اتفاقی که در این خصوص روی می دهد این است که گاهی رگ های حامل جریان خون در بدن دچار پارگی های جزئی شده و همین مسئله باعث می شود پوست روی قسمت های پارگی قرمز رنگ شود که غالباً پوست صورت، شانه ها، قفسه سینه و کمر انسان در معرض این اختلال قرار می گیرد. نکته ای که وجود دارد و این اختلال را خطرناک می کند این است که در اکثر موارد این پارگی های جزئی به خاطر اختلالاتی که در کارکرد کبد به وجود آمده است، روی می دهد و به مرور زمان می تواند بسیار خطرساز شود.

ضخیم و محکم شدن پوست سر انگشتان دست

اگر پوست سر انگشتان دست شما خشک و محکم شده است، بهتر است یک آزمایش خون انجام دهید و به علت اصلی آن پی ببرید. زمانی که پوست سر انگشتان دست ضخیم و محکم می شود، ممکن است پای بیماری اسکلرودرمی (نوعی بیماری نادر و پیشرونده روماتیسمی است که پوست بیماران ضخیم، سفت و خشک شده و گاه در انتهاهای اندامها زخم ایجاد می‌شود) در میان باشد. از دیگر بیماری هایی که به واسطه این نشانه ظاهری قابل تشخیص هستند می توان به بیماری هایی اشاره کرد که سیستم ایمنی بدن را بر علیه بدن تحریک کرده و به این صورت به ارگان های داخلی آسیب می رسانند. سفت شدن بافت ها که معمولاً از عوارض جانبی بیماری دیابت است نیز با همین علائم ظاهری شناخته می شود.

قرمز رنگ شدن پوست صورت برای مدتی طولانی

البته افرادی هستند که گاه به گاه و به واسطه عوامل مختلف، پوست صورتشان در نواحی گونه و دماغ کمی قرمز رنگ می شود و غالباً خارشی نیز در این نقاط احساس می کنند، با این وجود اگر این گونه ناراحتی های پوستی تداوم پیدا کند، بهتر است با پزشک متخصص در این خصوص صحبت کنید، چرا که می تواند نشانگر خطراتی جدی باشد. یکی از مهمترین نشانه های ظاهری بیماری لوپوس (یک بیماری خودایمنی مزمن است که می تواند هر بخشی از بدن مانند (پوست، مفاصل یا اندام درون بدن) را آسیب برساند) همین قرمز رنگ شدن پوست صورت در نواحی گونه و دماغ است که برای مدتی طولانی تداوم پیدا می کند.

خارش مداوم پوست بدن

خارش پوست بدن، بسته به حالات جسمی افراد می تواند علل گوناگونی داشته باشد و از کاپشن های نخی گرفته تا هوای سرد زمستان، هرکدام به گونه ای می تواند سبب تشدید این خارش ها در افراد شود، با این وجود بعضاً ممکن است دلیل این خارش ها به همین مسائل ساده ختم نشود و علت جدی تری در میان باشد. به همین خاطر اگر برای مدتی طولانی دچار خارش در سطح پوست خود شده اید و این گونه به نظر تان می رسد که به این سادگی ها بهبود نخواهد یافت، بهتر است با پزشک متخصص صحبت کنید. یکی از مهمترین و شایع ترین اختلالاتی که با خارش مداوم پوست بدن شناخته می شود، عدم کارکرد صحیح کیسه صفرا است که در نهایت می تواند سبب بروز بیماری های جدی تری شود.

زرد رنگ شدن پوست بدن

در بسیاری از موارد این زردی پوست می تواند خطرناک تر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد و بهتر است در صورت وجود این حالت در پوست خود با پزشک متخصص صحبت کنید. در بیشتر مواردی که زردی بیش  از اندازه سطح پوست در آن ها مشاهده شده است، بیماری یرقان به عنوان علت اصلی آن شناسایی شده. با این وجود ممکن است عدم توانایی بدن در دفع بیلی روبین نیز سبب این مسئله شده باشد. بیلی روبین ماده ای خطرناک است که در صورت عدم کارکرد صحیح و از بین رفتن هموگلوبین های موجود در جریان خون به وجود می آید.

کهیر

در صورتی که این عارضه پوستی برای مدتی طولانی گریبان گیر شما شده است، بهتر است تنها به چشم زائده ای که باعث خارش و آزردگی شما شده است به آن نگاه نکنید و مسئله را جدی بگیرد، چرا که در بلند مدت ممکن خطراتی جدی را متوجه سلامت شما کند. کهیر، غالباً یکی از نشانه های ظاهری اصلیِ حساسیت قریب الوقوعی است که احتمالاً انتظار شما را می کشد و اگر به موقع درمان نشود می تواند سبب بروز یک شوک آنافیلاکسی یا پیش دفاعی (افزایش ناگهانی حساسیت براثر قرار گرفتن در‌ معرض یک پادگن خاص که عموماً با واکنش‌های شدید همراه است و جان فرد را به خطر می‌اندازد) شده و برای سلامتی بسیار خطرناک است. این شوک ممکن است باعث ایجاد کهیر در سطح داخلی بدن و روی ارگان ها شود که باعث تنگی نفس و این گونه مسائل می شود و بسیار خطرناک است. مشاوره با پزشک متخصص احتمالاً برای شما این نتیجه را خواهد داشت که آن دسته از خوراکی ها و یا مواد دارویی که سبب تشدید این زائده پوستی می شود را برای مدتی کنار بگذارید. مصرف داروهای آنتی هیستامین، مانند سیتریزین و لوراتادین نیز از دیگر راه های مقابله با این زائده پوستی است.

خشکی و خارش پوست

گاهی ممکن است پوست بدن به اندازه ای خشک شود که استفاده از کرم ها و سایر محصولات مرطوب کننده، در نهایت تفاوتی ایجاد نکند. در این صورت بهتر است به جای مراجعه به داروخانه، با یک پزشک متخصص صحبت کنید، چرا که این خشکی و خارش پوست بدن می تواند یکی از علائمی باشد که خبر از بروز بیماری دیابت می دهد. دیابت از جمله بیماری هایی است که جریان خون و سرعت آن را به شدت کاهش می دهد و نیز غالباً عفونت هایی همراه با این بیماری هستند که در بدن فرد شکل گرفته وسلامت او را به خطر می اندازند. هر دوی این عوامل در نهایت باعث می شوند پوست بدن بیش از اندازه خشک شود که غالباً با خارش های موضعی نیز همراه می شود.

کاهش سرعت بهبود یافتن زخم های سطح پوست

در صورت مشاهده این مورد نیز توصیه می شود هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید. این مورد هم همانند مورد قبلی از علائمی است که خبر از وجود بیماری دیابت در بدن فرد می دهد، با این تفاوت که این بار اختلال در کارکرد سیستم ایمنی بدن است که سبب کاهش سرعت بهبود یافتن زخم های سطح پوست می شود. البته کاهش سرعت جریان خون که در مورد قبلی نیز عنوان شد، در این مورد هم بی تأثیر نیست.

 ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه باید افراد مبتلا به آکنه از پوست مراقبت کنند

در

تمیز کردن پوست به آرامی

اگر شما آکنه دارید، باید به آرامی پوست خود را با پاک کننده ملایمی، یکبار صبح و یکبار عصر، هم چنین پس از ورزش سنگین بشویید. صورت خود را از زیر چانه تا خط رشد مو بشویید و مطمئن شوید که بطور کامل پوستتان را شستشو دادید.

از پزشکتان یا متخصص بهداشتی دیگری تقاضای مشاوره ای درمورد بهترین نوع پاک کننده برای استفاده بکنید. استفاده از صابون های قوی یا پدهای اسکراب سفت کمک کننده نیست و می تواند در واقع باعث مشکلات بدتر شود. داروهای خشک کننده در غیر این حالت که پوست خیلی چرب باشد، توصیه نمی شود و سپس آنها باید فقط روی نقاط چرب استفاده شوند.

شامپو زدن موها به طور منظم نیز مهم است. اگر شما موی چرب دارید، شما احتمالا باید آن را هرروز بشویید.

اجتناب از دست زدن مکرر به پوست

از مالیدن و لمس ضایعات پوست خودداری کنید. فشردن، فشار دادن یا برداشتن لکه ها می تواند منجر به گسترش زخم ها یا لکه های تیره شود.

با دقت اصلاح کنید

برای اینکه ببینید کدام یک از ریش تراش های برقی و دستی راحت تر است، آنها را تست کنید. هنگامی که از ریش تراش دستی استفاده می کنید، از تیزی تیغ مطمئن شوید و موها را به طور کامل با آب و صابون قبل از استفاده از کرم اصلاح نرم کنید، به آرامی و فقط به هنگام نیاز اصلاح کنید تا خطر لکه های غافلگیر کننده کاهش یابد.

از آفتاب سوختگی یا حمام آفتاب خودداری کنید

بسیاری از داروهایی که برای درمان آکنه استفاده می شود، پوست شما را مستعد آفتاب سوختگی می کند، آفتاب سوختگی ای که پوست را قرمز می کند یا حمام آفتابی که پوست را تیره می کند ممکن است این لکه ها را کم رنگ تر کنند و باعث خشک تر شدن پوست شوند. با این حال، این منافع فقط موقتی هستند، و خطرات شناخته شده ای از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، مانند سریع تر شدن پیری پوست و خطر رشد سرطان پوست وجود دارد.

لوازم آرایش را با دقت انتخاب کنید

هنگامی که تحت درمان آکنه هستید، شما ممکن است نیاز به تغییر برخی از لوازم آرایش مورد استفاده خود داشته باشید. تمام لوازم آرایش ها و محصولات مراقبت از مو باید فاقد چربی باشند. محصولاتی را انتخاب کنید که برچسب غیر کومدوژنیک (یعنی آنها تشکیل منافذ بسته را ترویج نمی کنند) داشته باشد. در برخی افراد، با این حال، حتی این محصولات ممکن است باعث بدتر شدن آکنه شود.

برای چند هفته اول درمان، اعمال اساسی حتی ممکن است سخت باشد زیرا پوست ممکن است مخصوصا با استفاده از ترتینوئین موضعی یا بنزوئیل پروکسید قرمز یا پوسته پوسته شود.  (سیارک)

- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

فوائد سرکه سیب

در

 (سیارک) :در سال 2013 ، جانستون در دانشگاه شهر آریزونا ، فوائد سرکه سیب را در پیشگیری از دیابت نوع 2 مورد بررسی قرار داد . در آن سال ، شرکت کنندگان نوشیدنی براگ آلی کیدر را به عنوان منبع سرکه  سیب مورد استفاده قرار دادند . این نوشیدنی با عصاره گیاه استویای آلی شیرین شده بود . دکتر جان وسترداهل ( کارشناس تغذیه ی محصولات غذایی براگ ) می گوید که ما سطوح مناسبی از سرکه سیب را در این نوشیدنی ها قرار دادیم تا افراد بتوانند از فوائد آن برخوردار شوند .

بخاطر وجود دو واحد سرکه ی سیب در هر بطری 16 اونسی ، افراد مورد آزمایش معادل یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی و ارگانیک را دو بار در روز با وعده های غذایی نوشیدند . آنها به مدت 12 هفته این روش را ادامه دادند . نتایج نشان می دهند که مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعیِ حل شده در آب دوبار در روز ( به همراه وعده غذایی) می تواند به کاهش شاخص گلیسمیِ آن وعده ی غذایی کمک نماید .

اسید استیک موجود در سرکه ی سیب ( یک اسید آلی)  می تواند آنزیم تبدیل کننده ی نشاسته به قندهای ساده را مهار کند .سرکه سیب اثرات سودمندی بر غلظت گلوکز خون افرادی در خطر دیابت نوع 2 دارد.

آن به حفظ قند خونِ کنترل شده کمک کرده و باعث بهبود واکنش انسولین به کربوهیدرات ها در وعده غذایی می شود . این ماده همچنین در افرادی که قصد کاهش وزن دارند نیز سودمند می باشد زیرا می تواند با کاهش شاخص گلیسمی به کنترل وزن نیز کمک نماید .

محققین این تحقیق اعتقاد دارند که نتایج آنها نشان می دهد که با اضافه کردن سرکه به وعده های غذایی ، در افرادی که در خطر بیماری دیابت نوع 2 می باشند ، اثرات ضد گلیسمی ایجاد می شود . 

انستیتوی بهداشت براگ با حمایت از پژوهش های انجام گرفته در این زمینه ، به دنبال درک بهتری از نقش سرکه سیب در سلامتی انسان ها می باشد .  دکتر وسترداهل به عنوان یک از دانشمندان شرکت براگ معتقد است که : من با تحقیق کردن و توسعه دادن محصولات به مردم کمک می کنم تا سلامتی بهتری داشته باشند . سلامتی چیزی است که براگ به دنبال آن می باشد .

داروهای شیمیایی ضد اشتها و مکمل های غذایی به وفور در بازار دیده می شوند . بسیاری از این داروها برای سلامتی مشکل ساز بوده و حتی می توانند باعث مرگ فرد شوند . افراد زیادی به دنبال راه های طبیعی برای کاهش وزن خود می باشند که در این زمینه سرکه سیب آلی یک راه حل فوق العاده می باشد .

پکتین موجود در سیب یکی از مواردی است که باعث ارتباط بین سرکه سیب و کاهش وزن می شود . پکتین به عنوان یک فیبر طبیعی به تمیز کردن مسیرهای گوارشی کمک می کند ضمن اینکه سرکه سیب به علت داشتن ماهیت اسیدی می تواند به بدن کمک کند تا چربی های ذخیره شده را بسوزاند و باعث کاهش وزن شود .

یک رژیم غذایی مناسب باید از طیف گسترده ای از میوه های تازه ی آلی ، سبزیجات ، سالاد خام و جوانه ، آجیل و دانه خام ، سبزیجات پخته ، بخارپز و سرخ شده ، برنج قهوه ای ، پاستای غلات ، توفو و حبوبات تشکیل شده باشد . (سیارک)

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱سرکه های بیرون معلوم نیست چطوری درست میشه و چقدر مواد نگه دارنده و .... می زنن

۱۳۹۷/۷/۱۰تو خونه هم راحت میشه سرکه سیب درست کرد

در ادامه بخوانید...

بهترین مواد خوراکی برای ماسک صورت بخش اول

در

غذاها و مواد خوراکی ای هستند که با خوردن آن ها قادر به داشتن پوستی لطیف و زیبا خواهید بود، با این وجود، جالب است بدانید که برخی مواد خوراکی نیز هستند که بدون خوردن آن ها و تنها با قرار دادنشان به روی پوست صورت خود، می توانید پوستی لطیف و زیبا داشته باشید. پوست بدن، بزرگترین اُرگانی است که در بدن انسان وجود دارد و هر چیزی که روی پوست قرار می دهیم، به واسطه منافذ زیادی که روی آن وجود دارد جذب بدن می شوند. همه ما در طول روز، از محصولات بهداشتی مختلفی بسیاری استفاده می کنیم تا پوستی سالم تر و شاداب تر داشته باشیم. از کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده گرفته تا وسایل آرایشی و بهداشتی دیگر. اما آیا از وجود محصولات شیمیایی و نگه دارنده هایی که در این گونه محصولات وجود دارد، خبر دارید؟ این مواد شیمیایی و نگه دارنده ها در نهایت می توانند مشکلات زیادی برای اُرگان های داخلی بدن به وجود بیاورند و به همین خاطر است که مصرف آن ها با در نظر گرفتن سلامت شما، چندان توصیه نمی شود. البته، خبر خوبی هم برای شما داریم و آن خبر این است که جایگزین بسیار مناسبی برای این گونه مواد و محصولات وجود دارد که دسترسی به آن، چندان کار دشواری نیست و تنها کافی است که سری به آشپزخانه خود بزنید. در حقیقت مواد خوراکی بسیاری وجود دارند که با قرار دادن آن ها بر پوست خود قادر خواهید بود پوستی سالم و شاداب داشته باشید. نکته ای که در خصوص این مواد خوراکی وجود دارد این است که علاوه بر این که ظاهری شاداب به پوست می بخشند، این توانایی را نیز دارند که به طور اساسی تر بافت های فرسوده پوست را ترمیم کنند، چرا که به واسطه منافذ موجود روی سطح پوست جذب آن شده و سلول های داخلی را نیز ترمیم می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با آن دسته از مواد خوراکی ای آشنا کنیم که در نهایت سبب شادابی و سلامت پوست بدن خواهند شد و شما را از استفاده از کرم های گوناگون و سایر محصولاتی که مواد شیمیایی در ترکیب خود دارند، بی نیاز خواهند کرد. با سیارک همراه باشید.

عسل

البته حالت چسبناک عسل، به احتمال زیاد باعث می شود که آن را در میان آخرین گزینه های خود در نظر بگیرید، با این وجود، جالب است بدانید که عسل یکی از مواد خوراکی ای است که کمک شایانی به افزایش رطوبت و شادابی پوست خواهد کرد. عسل یکی از مهمترین مواد خوراکی روان کننده است که سبب می شود پوست بدن رطوبت بیشتری جذب کرده و نیز این رطوبت را برای مدتی طولانی تر در خود نگاه دارد. اگر به عسل طبیعی دسترسی داشته باشید، بسیار نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد، چرا که این عسل طبیعی، علاوه بر آن چه پیش از این گفته شد، توانایی دفع باکتری ها و میکروب های مضر برای پوست را نیز در خود دارد و اجازه ورود باکتری های گوناگون از طریق منافذ پوستی را نخواهد داد. همین مسئله باعث می شود به مرور زمان، لکه ها و جوش های پوستی بهبود پیدا کنند. عسل، یکی از مواد خوراکی ای است که خود به تنهایی می تواند به عنوان ماسکی بر روی سطح پوست قرار بگیرد و احتیاجی به ترکیب آن با مواد دیگر نیست. عسل را بر روی سطح پوست خود پخش کرده و تا زمانی که شروع به چکه کردن از پوست نکرده است، اجازه دهید باقی بماند و سپس اقدام به شستشوی صورت خود کنید.

روش ساخت چند ماسک مو با عسل 

تکنیک های سریع و طبیعی برای درمان آکنه (ماسک شیر و عسل) 

توت آکای

این نوع به خصوص از توت، بیشتر در نواحی مرکزی و جنوبی قاره آمریکا کشت شده و در همین نقاط قابل دسترسی است و رنگی بنفش مانند دارد. توت آکای یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می رود و آمینو اسید و چربی های مفید بسیاری نیز در آن موجود است. به خاطر این محتویات بسیار سالم و مغذی است که با استفاده از آن بر روی سطح پوست قادر خواهید بود از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کرده و در عین حال، راه یابی جریان خون به پوست را بهبود بخشید. البته ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که چگونه باید این میوه مغذی را به صورت ماسک مورد استفاده قرار داد؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که پودر آماده توت آکای در بسیاری از مغازه هایی که محصولات طبیعی می فروشند، قابل دسترسی است و می توانید این پودر را در آب و یا هر مایع دیگری که خود مد نظر دارید ترکیب کرده و سپس روی پوست خود قرار دهید و از فواید بی نظیر آن برای سلامت پوست خود بهره بگیرید.

جو

بلغور جو از آن دسته مواد خوراکی و غلاتی است که در بسیاری از محصولات بهداشتی، که به منظور درمان ناراحتی ها و التهاب های پوستی تولید و روانه بازار می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. ناراحتی های ناشی از حساسیت های پوستی از جلمه اگزما، به مرور زمان به وسیله بلغور جو قابل درمان خواهند بود. بلغور جو ماده خوراکی بسیار مغذی ای است که به واسطه وجود مواد مختلف ضد التهاب همانند فلاونوئید در آن، برای درمان این گونه اختلالات پوستی بسیار مؤثر خواهد بود. می توان جو را به صورت پودر درآورد و سپس اقدام به ترکیب آن با مواد دیگر کرد و بر روی پوست بدن از آن بهره گرفت. ترکیب پودر جو و عسل نیز از جمله ترکیباتی است که می تواند به مرور زمان تغییرات فوق العاده ای برای پوست به همراه داشته باشد.

روغن نارگیل

از زمان های بسیار دور، روغن نارگیل به عنوان یک ماده خوراکی بسیار مفیدی شناخته می شده است که ثمرات آن برای سلامت داخلی و نیز شادابی ظاهری، به هیچ عنوان قابل انکار نیست. روغن نارگیل، از آن دسته مواد خوراکی ای است که می تواند تأثیرات شگفت انگیزی داشته باشد و علاوه بر این که رطوبت پوست را افزایش داده و آن را نگاه می دارد، این قابلیت را هم دارد که بافت های فرسوده روی سطح پوست را ترمیم کند. روغن نارگیل حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان است و علاوه بر این، قادر به از بین بردن و نیز جلوگیری از تشکیل قارچ های پوستی خواهد شد. روغن نارگیل، برای کسانی که پوستی خشک و یا حساس دارند، توصیه می شود و در استفاده از آن هم به هیچ عنوان دچار مشکل نخواهید شد. تنها کافی است آن را از محفظه ای که در آن است خارج کرده و بر روی سطح پوست خود قرار دهید و کمی صبر کنید تا اثر خود را به جای بگذارد. سپس اقدام به شستشوی صورت خود کنید.

نوشیدنی سم زدای آب نارگیل 

کاکائو

یکی از بهترین مواد خوراکی ای که می توان برای استفاده در ترکیباتی که روی پوست قرار می دهیم، از آن بهره گرفت، پودر کاکائو است که به مرور زمان می تواند برای سلامت و شادابی پوست بسیار مثمر ثمر باشد. کاکائو نیز یکی دیگر از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می رود که می تواند از پوست بدن در برابر تشعشعات مضر محافظت کند. علاوه بر آنتی اکسیدان موجود در کاکائو، این ماده خوراکی، حاوی مقداری کافئین نیز می باشد که در استحکام بخشیدن به پوست بدن و جلوگیری از افتادگی آن می تواند کمک رسان باشد. می توان کاکائو و یا پودر کاکائو را با هر روغنی که به طور معمول استفاده می کنید و به آن عادت کرده اید، ترکیب کرده و بر روی سطح پوست خود قرار دهید و از ثمرات آن بهره بگیرید. اضافه کردن کمی شکر هم به این ترکیب می تواند باعث حفظ چسبندگی ماسک به صورت شود.

خواص ​​شکلات با محتوای کاکائو 

زردچوبه

جالب است بدانید که زردچوبه علاوه بر این که می تواند ظاهری زیبا و طعمی دلپذیر به غذای شما ببخشد، فایده های دیگری نیز دارد.  زردچوبه ادویه فوق العاده ای است که بوسیله مصرف خارجی آن بر روی سطح پوست، می توان از ثمرات آن بهره مند شد. این ادویه، به مرور زمان قادر به برطرف کردن التهابات پوستی خواهد بود و خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارد. علاوه بر این ها به مرطوب شدن پوست و حفظ این رطوبت نیز کمک شایانی خواهد کرد. این خواص زردچوبه برای پوست در نهایت سبب می شود پوستی نرم و لطیف داشته باشیم و نیز شکل گیری چین و چروک های سطح پوست نیز به تعویق خواهد افتاد. در مواردی هم مشاهده شده است که به واسطه استفاده از زردچوبه بر روی سطح پوست، جای لک و جوش های پوستی به مرور زمان، بهبود یافته و سطح پوست در آن نقاط ترمیم شده است. البته در استفاده از این ادویه این نکته را حتماً به خاطر داشته باشید که به واسطه رنگ دهی بسیار زیاد آن، در صورتی که زردچوبه را به تنهایی بر روی پوست خود قرار دهید، امکان دارد برای مدتی جای آن روی صورت باقی بماند و صورت حالتی زرد رنگ به خود بگیرد، به همین خاطر است که معمولاً توصیه می شود که زردچوبه را نیز همانند آن چه در خصوص کاکائو عنوان شد، با روغن و یا مایعاتی این چنینی ترکیب کرده و سپس بر روی سطح پوست خود قرار دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز از دیگر مواد خوراکی بسیار سالم و مغذی ای است که در صورت استفاده بر روی سطح پوست نیز می توان از ثمرات آن استفاده کرد. این ماده خوراکی حاوی مقادیر زیادی اسید های آلفا-هیدروکسی است که می تواند به پاکیزه شدن سطح پوست و برطرف کردن لکه های پوستی ای که به مرور زمان و به واسطه آلودگی هوا و سایر عوامل این چنینی بر سطح پوست شکل می گیرند، کمک کند. علاوه بر این سرکه سیب این قابلیت را دارد که به دفع و خارج کردن سلول های مرده پوستی از سطح پوست کمک کند. سرکه سیب در استحکام بخشیدن به پوست و افزایش زیبایی ظاهری آن نیز می تواند تأثیر گذار باشد. برای استفاده خارجی از سرکه سیب روی سطح پوست خود می توانید مقداری از آن را با کمی آب ترکیب کرده و سپس یک تکه پارچه کتانی را به این مایع آغشته کرده و روی سطح پوست خود بمالید. البته این را به خاطر داشته باشید که پیش از استفاده از این مایع بر روی سطح پوست خود، حتماً اقدام به شستشوی کامل پوست خود کنید که آلودگی موجود در سطح پوست مانع از رسیدن سرکه سیب به منافذ روی سطح پوست نشود.

با ۸ خاصیت مفید سرکه سیب برای سلامت بدن آشنا شوید 

روغن هسته انگور

البته این نکته برای بسیار کمی عجیب به نظر می رسد که بیشتر روغن هایی که در آشپزخانه خود دارید و از آن ها در تهیه مواد خوراکی گوناگون استفاده می کنید، این قابلیت را دارند که رطوبت پوست را افزایش داده و به حفظ این رطوبت نیز کمک شایانی خواهند کرد. روغن هسته انگور نیز از جمله این روغن ها است که برای شادابی و سلامت پوست می تواند بسیار مؤثر باشد. این روغن طبیعی، به نسبت سایر روغن های موجود از چربی کمتری برخوردار است و به همین خاطر است که در نهایت می تواند به سادگی از طریق منافذ موجود روی سطح پوست، جذب شود و مواد مغذی موجود در خود را در اختیار پوست بدن بگذارد. روغن هسته انگور حاوی مقادیر زیادی چربی مفید برای بدن است و نوعی به خصوص از آنتی اکسیدان (اُلیگُرُمیک) در خود دارد که از پوست بدن در برابر تشعشعات مضر به خوبی محافظت می کند. جالب است بدانید این آنتی اکسیدان موجود در روغن هسته انگور، قدرتی معادل با پنجاه برابر قدرت ویتامین های اِی را دارد.

آووکادو

این میوه خامه ای مانند، با چربی های مفیدی که دارد، بسیار برای سلامت پوست و مو مفید است و به همین خاطر است که در محصولات و ماسکهای متعددی از آن بهره گرفته می شود و علاوه بر استفاده آن در دستور پخت غذا های متنوع، مصرف خارجی آن نیز طی یک دهه اخیر توسعه چشم گیری پیدا کرده است. روغن آووکادو نیز همانند تمامی روغن هایی که تا کنون در خصوص آن ها صحبت شد، رطوبت طبیعی مورد نیاز پوست های خشک و حساس را فراهم می کند و نیز به آسانی و از طریق منافذ موجود روی سطح پوست جذب می شود. بیشتر این فوایدی که آووکادو متوجه سلامت بدن می کند، ریشه از چربی های مفید موجود در آن می گیرد و در نهایت همین چربی ها هستند که موجب ترمیم بافت های فرسوده موجود بر روی سطح پوست می شوند و علاوه بر این، به طور به خصوصی می توانند به پوستی که به خاطر قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، دچار سوختگی و آسیب دیدگی شده است، کمک رسان باشند.

لوبیای آزوکی

(لوبیای آزوکی یکی از گیاهان است که بیشتر در آسیای شرقی، از ژاپن تا هیمالیا انتشار دارد)

این مورد نیز از دیگر مواردی است که ممکن است برای بسیاری عجیب به نظر برسد، با این وجود پس از خواندن کامل متن این مورد، دیگر جای تعجبی برایتان باقی نخواهد ماند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که در صورت عدم دسترسی به این نوع به خصوص از لوبیا، می توان از انواع دیگر آن بهره گرفت. اما استفاده از این لوبیا چگونه باعث بهبود سلامت و شادابی پوست بدن خواهد شد؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که استفاده موضعی از این گیاه آسیای شرقی بر روی پوست، در نهایت باعث می شود لایه های قدیمی و آسیب دیده به صورت ورقه های بسیار نازک بلند شده و ورقه جدید و سالمی جایگزین آن شود. البته در حین کامل شدن این فرایند، به هیچ عنوان ضرری متوجه پوست شما نخواهد شد و این پوسته پوسته شدن چیزی نیست که خود حتی متوجه آن شوید. برای استفاده موضعی لوبیای آزوکی ، باید آن را به وسیله دستگاه مخصوص دانه های قهوه، پودر کرده و سپس آن را با آرد جو و یا خاک رس ترکیب کرده و با اضافه کردن مقدار اندکی آب به آن، ماده ای خمیر مانند تهیه کرده و سپس اقدام به قرار دادن آن بر روی سطح پوست خود کنید.ترجمه  itrans.ir

این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین مواد خوراکی برای ماسک صورت بخش دوم

در

چای سبز

چای سبز، از آن دسته مواد خوراکی و نوشیدنی هایی است که در حال حاضر در میان متخصصان تغذیه بسیار محبوب شده است و در اکثر رژیم های غذایی مرتبط با کاهش وزن، نام آن را مشاهده می کنیم. کسانی که از این نوشیدنی برای کاهش وزن بهره گرفته اند، در مدت زمانی یک هفته ای قادر به کاهش چیزی حدود پنج کیلوگرم از وزن خود بوده اند (البته در کنار رعایت نکات دیگر). با توجه به آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی که در چای سبز موجود است، مصرف خارجی آن بر روی پوست نیز می تواند در بلند مدت بسیار مثمر ثمر باشد. با توجه به تجربیاتی که از استعمال خارجی چای سبز بر روی پوست به دست آمده است، این گیاه می تواند میزان التهابات پوستی را به شکل قابل توجهی کاهش دهد و علاوه بر این به واسطه وجود ترکیباتی چون اسید تانیک و تئوبرومین (یک آلکالوئید گزانتینی که در برگ چای و درخت کاکائو یافت می‌شود) در آن، پس از قرار گرفتن برای مدتی طولانی در معرض تابش نور آفتاب، می توان از آن برای آرام کردن پوست و کاهش ضرر تشعشعات خطرناک بهره گرفت. هم از خود چای سبز و هم از برگ آن می توان در تهیه ماسک های متفاوتی که برای بهبود سلامت پوست استفاده می شوند استفاده کرد.

ماست

اگر بخواهیم از میان محصولات لبنی یکی را به عنوان ماسک پوست مورد استفاده قرار دهیم، شاید بهترین گزینه ماست باشد که به طور طبیعی رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم کرده و سبب سلامت پوست می شود. ماست از آن دسته محصولاتی است که سرشار از کلسیم و پروتئین بوده و نیز یک محصول پروبیوتیک است. از دیگر ترکیبات موجود در ماست می توان به اسید لاکتیک اشاره کرد که سبب دفع سلول های مرده از پوست شده و سلول های جدیدی جایگزین آن می کند؛ فرایندی که با نام ترمیم پوست شناخته می شود. بنا به صلاح دید خود هم می توانید ماست را به تنهایی بر روی پوست خود قرار دهید که کار بسیار ساده ای است و نیز می توانید با ترکیب کردن آن با سایر مواردی که عنوان شده اند، تأثیر ماسک خود را دو چندان کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید.

پرتقال

پرتقال نیز از آن دسته مواد خوراکی ای است که استفاده خارجی آن بر سطح پوست می تواند برای سلامت آن بسیار مفید باشد. هم می توان از آب پرتقال در ماسک های مختلف استفاده کرد و هم می توان پوست آن را پس از جدا کردن، رنده کرده و آن را با روغن و یا مایعی دیگر ترکیب کرد. پرتقال از آن دسته میوه جاتی است که منبعی غنی از کلاژن (کلاژن که غنی‌ترین پروتئین در بدن انسان است، آثار مهمی ازجمله تقویت بافت پوست و تشکیل لخته‌ی خون دارد) به شمار می رود. کلاژن موجود در پرتقال در نهایت باعث می شود استحکام پوست افزایش پیدا کرده و از افتادگی آن جلوگیری شود.

هویج

ترکیبات و مواد طبیعی موجود در هویج نیز برای سلامت پوست بسیار مفید بوده و باعث می شود نام آن را در کنار دیگر مواد خوراکی مانند انواع توت ها و چای های گوناگون مشاهده کنیم. استعمال خارجی هویج بر روی سطح پوست باعث می شود از ضرر و زیان هایی که تشعشعات خطرناک به پوست می رسانند کاسته شده و نیز از پیری زودرس پوست جلوگیری شود. از دیگر فواید هویج برای سلامت پوست، می توان به دفع سلول های مرده از سطح پوست و جایگزینی سلول های جدید به جای آن ها اشاره کرد. می توان هویج را به تکه های کوچک تر تقسیم کرده (بهتر است رنده شود) و آن را با روغنی مثل روغن نارگیل ترکیب کنیم. در نهایت با اضافه کردن مقداری آرد جو می توان مایعی خمیر مانند به وجود آورد که قابلیت استعمال خارجی آن ساده تر باشد.

دانه های چیا

(گیاهی است یک‌ساله از رده مریم‌گلی و خانواده نعناعیان. این گیاه بومی آمریکای مرکزی است)

مواد و ترکیبات متنوع و مفید موجود در دانه های چیا، باعث شده است که از محبوبیت ویژه ای در میان متخصصان تغذیه برخوردار باشند. کلسیم بسیار زیاد، آنتی اکسیدان، پروتئین و نیز چربی های مفید برای بدن از جمله مواد و ترکیبات موجود در دانه های چیا هستند. همین ترکیبات باعث می شود که استعمال خارجی آن نیز سبب افزایش سلامت پوست بدن شود. استفاده از دانه های چیا بر سطح پوست می تواند رطوبت مورد نیاز آن را تأمین کرده و نیز هر گونه التهابی را به مرور رفع کند و به همین خاطر است که می تواند بیشترین استفاده را برای کسانی داشته باشد که پوستی خشک و یا حساس دارند. می توان دانه های چیا را به وسیله دستگاه مخصوص به حالتی پودر مانند درآورد و سپس با ترکیب کردن آن با موادی چون عسل و یا شیر نارگیل، روی سطح پوست قرار داد.

دانه های چیا یا دانه های قدرت 

توت فرنگی

توت فرنگی از آن دسته میوه هایی است که منبعی غنی از آنتی اکسیدان به شمار می رود و به همین خاطر است که می تواند ضرر و زیان ناشی از تشعشعات خطرناک برای پوست را کاهش دهد و برای سلامت پوست مفید باشد. توت فرنگی یکی از منابع غنی سالیسیلیک اسید و نیز آلفا هیدروکسی اسید شناخته می شود و هر دوی این اسید ها، نقش بسزایی در ترمیم پوست صورت و دفع سلول های مرده ایفا می کنند. این فرایند در نهایت باعث جوان سازی پوست و افزایش شادابی آن می شود. تنها کافی است مقداری توت فرنگی را له کرده و از آن با هر ترکیبی که دوست دارید، برای استعمال خارجی بر سطح پوست استفاده کنید.

جعفری

سبزیجاتی چون جعفری، سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند و استعمال خارجی آن ها بر سطح پوست، در نهایت می تواند سبب افزایش شادابی پوست شود و نیز جای لکه ها و جوش های قدیمی که بر پوست مانده است را به مرور برطرف کند. به همین خاطر است که این گونه سبزیجات، از لحاظ مفید بودن برای سلامت پوست، هم پای میوه ها و سایر مواردی می شود که تا کنون عنوان کرده ایم. برای استفاده از جعفری به عنوان ماسک صورت، می توان آن را با هر روغنی که تمایل دارید (روغن نارگیل یا روغن دانه انگور) ترکیب کرده و با اضافه کردن مقدار اندکی شکر، چسبندگی آن را افزایش داد.

روغن زیتون

روغن زیتون از آن دسته مواد خوراکی ای است که تقریباً در همه آشپزخانه ها یافت می شود و مصارف گوناگونی دارد. جالب است بدانید که علاوه بر استفاده از روغن زیتون در سالاد و یا حتی سرخ کردن مواد خوراکی گوناگون با آن، می توان به عنوان ماسک صورت نیز از آن بهره گرفت. به واسطه مواد و ترکیبات متفاوت موجود در روغن زیتون، در صورت استفاده خارجی آن بر روی پوست، از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و علاوه بر آن به افزایش و رطوبت پوست نیز کمک کرده و از آن در برابر تشعشعات خطرناک ناشی از نور خورشید محافظت می کند. می توان از روغن زیتون به تنهایی به عنوان جایگزینی برای کرم های مرطوب کننده استفاده کرد. روغن زیتون به واسطه ترکیب شیمیایی به خصوصی که دارد، به سادگی از طریق منافذ موجود در سطح پوست جذب می شود و به همین خاطر تأثیرات آن به نسبت در زمان کمتری قابل مشاهده خواهد بود.

خیار

اگر به استفاده از تکه های حلقه حلقه شده خیار در سالاد های خود اکتفا می کنید، بهتر است در این رویکرد خود تجدید نظر کنید، چرا که خیار از جمله مواد خوراکی ای است که می تواند فواید بسیار دیگری نیز داشته باشد. در حقیقت خیار قدرت آب رسانی فوق العاده ای دارد. به واسطه قدرت ضد التهاب موجود در خیار، به طور به خصوصی می تواند برای پوست های خشک و حساس مفید باشد و به مرطوب کردن و سلامت این گونه پوست ها کمک شایانی خواهد کرد. علاوه بر این، می توان از خیار برای ترمیم پوستی که به واسطه قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض تابش مستقیم آفتاب، آسیب دیده است، کمک گرفت. خیار را هم می توان به تنهایی مورد استفاده خارجی برای پوست قرار داد و هم می توان آن را با روغن هایی که عنوان شده اند ترکیب کرد.

نمک دریایی

یکی از مهمترین فرایند هایی که در بهبود سلامت پوست و افزایش شادابی آن مد نظر قرار می گیرد، ترمیم پوست است که طی آن سلول های مرده روی سطح پوست خارج شده و سلول های جدیدی جایگزین آن می شوند. علاوه بر این، ترمیم پوست باعث می شود استفاده از سایر ماسک ها و ترکیباتی که بر روی پوست خود قرار می دهید، تأثیر چشم گیر تری داشته باشد، چرا که جذب مواد معدنی و ترکیبات ناشی از این گونه ماسک ها، افزایش قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد. نمک دریایی از جمله مواد خوراکی ای است که با استفاده از آن می توان کمک شایانی به فرایند ترمیم پوست کرد.

خواص باورنکردنی نمک صورتی هیمالیا 

لیمو

اگر قصد دارید پوستی شفاف و شاداب داشته باشید، یکی از بهترین موادری که می توانید از آن بر روی پوست خود استفاده کنید، لیمو خواهد بود. مرکبات به طور کلی، حاوی مقادیر بسیاری از ویتامین سی هستند که در نهایت سبب تولید کلاژن شده (در موارد قبلی در خصوص کلاژن توضیحاتی داده شده است) و استحکام پوست را نیز افزایش می بخشد. علاوه بر این ها، مقادیر زیادی آلفا هیدروکسی اسید نیز به طور معمول در این گونه مرکبات وجود دارد که باعث می شود پوستی یک دست تر و شفاف تر داشته باشید. می توانید از آب لیمو استفاده کرده و آن را با دیگر مواردی که عنوان شده اند، ترکیب کرده و ماسکی بسیار مفید برای پوست خود تهیه کنید.

قهوه

همان گونه که قهوه قادر است بدن بی انرژی انسان را از خواب بیدار کند، می تواند بر روی پوست هم چنین تأثیری داشته باشد. قهوه نیز همانند بسیاری از مواردی که تا کنون عنوان شده اند، حاوی آنتی اکسیدان است، اما چیزی که قهوه را از سایر موارد متمایز می کند، کافئین موجود در آن است که به مرور قادر به افزایش چشم گیر گردش خون است. علاوه بر این قهوه نیز این قابلیت را دارد که پوست را ترمیم کرده و سلول های مرده را دفع کند. جالب است بدانید که در بسیاری از مواد و محصولاتی که به منظور درمان سلولیت یا چربی زیر پوستی تولید می شوند، از قهوه استفاده می شود.

خامه نارگیل

خامه نارگیل هم از  آن دسته مواد خوراکی است که می تواند در سلامت پوست نقش مهمی داشته باشد. این خامه در واقع همان شیر نارگیل است که چربی بیشتری پیدا کرده است و در بسیاری از مغازه های اغذیه فروشی قابل دسترس است. به واسطه چربی بسیار بالای این خامه، اثر مرطوب کنندگی کاملی بر روی پوست به جای خواهد گذاشت و آب رسانی به سطح پوست به طور قابل ملاحظه ای، پس از استفاده خارجی این خامه بر روی پوست، افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این سلنیوم موجود در خامه نارگیل نیز می تواند مقابل تشعشعات خطرناک و مضر از پوست محافظت کند و از پیری زودرس آن نیز جلوگیری کند. از این خامه می تواند به عنوان ماده اصلی ماسک خود استفاده کنید، چرا که حالتی مایع دارد و می توان مواد و محصولات دیگری را به آن افزود.

برنج قهوه ای

دانه های کوچک برنج قهوه ای، بیش از آن چه که فکر کنید برای سلامت پوست مفید خواهند بود. البته استفاده از برنج به حالت معمول خود در ماسک هایی که برای صورت تهیه می شوند، کمی دشوار است و این گونه استفاده از آن فایده ای نخواهد داشت، با این وجود، آرد برنج قهوه ای نیز موجود است که می توانید تهیه کرده و با روغن ها و یا مایع هایی که عنوان شده اند ترکیب و استفاده کنید. برنج قهوه ای یکی از منابع غنی پروتئین و آنتی اکسیدان به شمار می رود که علاوه بر افزایش شادابی پوست، از پیری زودرس آن نیز جلوگیری خواهد کرد. جای لک و جوش های قدیمی نیز با استفاده از آرد برنج قهوه ای، به مرور از بین خواهد رفت.

دارچین

به مرور که سن انسان بالا تر می رود، تولید کلاژن در بدن به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده و این مسئله نیز خود باعث کاهش حالت ارتجاعی پوست می شود. علاوه بر مقادیر زیاد آنتی اکسیدان موجود در دارچین، این ماده خوراکی و طعم دهنده، توانایی سرعت بخشیدن به تولید کلاژن های لازم برای پوست را هم دارد و به همین خاطر می تواند در داشتن پوستی جوان و زیبا، بسیار مؤثر باشد. علاوه بر این یکی از مواردی که دارچین را بیش از پیش محبوب می کند، این است که قادر است چربی های عفونی که به مرور به جوش و این گونه زائده های پوستی منجر می شوند را خشک کند و از شکل گیری آن ها جلوگیری کند. با استفاده از ترکیب پودر دارچین با مایع هایی که تا کنون عنوان شده اند، می توان از ثمرات آن بهره مند شد.

کدو تنبل

کدو تنبل که به طور معمول در فصل پاییز برداشت می شود، مواد معدنی بسیار مفیدی برای پوست دارد. موادی شامل بتا کاروتن، ویتامین آ و زینک. علاوه بر این آلفا هیدروکسی اسید موجود در آن هم می تواند کمک شایانی به ترمیم بافت های فرسوده پوست کند. استفاده از این نوع به خصوص از کدو در ماسک هایی که برای پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرند، در نهایت سبب می شود از پیری زودرس پوست جلوگیری شود و یا حداقل زمان آن به تعویق بیفتد. البته مقداری هم ویتامین سی در آن موجود است که می تواند به شفافیت و شادابی پوست کمک کند. به وسیله له کردن و یا قرار دادن آن در مخلوط کن می توان حالتی مایع مانند به آن داد و آن را با سایر مواردی که عنوان شده اند ترکیب کرد.

آناناس

این میوه استوایی، یکی از منابع غنی ویتامین سی به شمار می رود و میزان قابل توجهی بروملین نیز در آن وجود دارد (بروملین یک آنزیم پروتئینی است) که می تواند به ترمیم بافت های فرسوده پوست کمک کند. علاوه بر این، آناناس هم از دیگر مواد خوراکی ای است که می تواند به تولید کلاژن های لازم برای پوست سرعت ببخشد و پیش از این توضیحاتی در خصوص فوائد و نقش مهم کلاژن ها برای پوست دادیم. بهترین راه استفاده از آناناس در ماسک های صورت، آبگیری آن و ترکیب آن با موارد دیگر است.

شکر

اگر بتوان به طور هفتگی از مواد و محصولاتی استفاده کرد که در ترمیم بافت های فرسوده پوست و نیز پوسته انداختن آن تأثیر گذار باشد،  می توان کمک شایانی به سلامتی پوست کرد، چرا که به این صورت قابلیت جذب مواد مغذی برای پوست افزایش پیدا کرده و سایر ماسک ها و ترکیباتی که روی آن قرار می دهید، بیشترین کارکرد خود را خواهند داشت. به خاطر دانه های ریزش شکر این قابلیت را دارد که به سادگی جذب شده و به ترمیم بافت های فرسوده پوست کمک کند. علاوه بر این مقادیر بسیاری گلیکولیک اسید در آن موجود است که سبب از بین بردن جای زخم ها و جوش های قدیمی شده و سلول های مرده سطح پوست را نیز دفع می کند. شکر هم برای سلامت پوست بسیار مفید است و می توان از آن به عنوان ماده اصلی ترکیبات ماسک ها استفاده کرد. اما استفاده خوراکی از شکر کمتر توصیه می شود و به همین استفاده از شکر در ماسک های صورت اکتفا کنید.         ترجمه  itrans.ir 

در سیارک بخوانیم:

بهترین مواد خوراکی برای ماسک صورت بخش اول 

درمان خانگی: ۶ روش طبیعی برای جوان سازی پوست

5 محصول طبیعی مراقبت از پوست

۷ واقعیت مهم در مورد پوست و اصلاح صورت در مردان

10 مزیت قابل توجه کرم های حاوی ویتامین E برای پوست

روش ساخت چند ماسک مو با عسل

بهترین روال مراقبت از پوست در صبح

طرز تهیه انواع اسکراب و ماسک خانگی بدن و صورت

چگونه در عرض یک هفته پوست درخشانی داشته باشیم 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پاک کردن لکه های پوست، شش راه خانگی

در
چگونه می توانید به راحتی از لکه های سنی بر روی پوست در خانه خلاص شوید

 

لکه های قهوه ای روی پوست

فقط چند روز تا تابستان وجود دارد و یک تعطیلات طولانی مدت در پیش رو وجود دارد. اما اتفاق می افتد که رویای یک پوست قهوه ای زیبا و شکلاتی به یک ناامیدی کامل تبدیل می شود. به جای یک پوست صاف شکلاتی ، پراکندگی از نقاط تاریک، مانند یک زرافه در جای جای بدن و صورت مشاهده می شود. و متأسفانه، آنها در قسمت های باز بدن هستند: آنها بر روی صورت، گردن، ناحیه گردن، پشت، شانه ها و بازوها ظاهر می شوند.
لکه های رنگی مجموعه ای از مقدار زیادی رنگدانه ملانین هستند. وظیفه آن ها حفاظت از پوست از اشعه ماوراء بنفش است. زمانی که نور ماوراء بنفش بیشتر به پوست می رسد، رنگدانه تولید می شود.هنگامی که یک سوء عملکرد در بدن اتفاق می افتد، سلول های ملانوسیت شروع به پر کردن دانه های این رنگدانه به پوست بدون کنترل می کنند.
 
به خودی خود، چنین لکه هایی تهدیدی برای سلامت نیست. اما ظاهر آنها ممکن است زیبا نباشد.لکه های تیره در سنین مختلف و به دلایل مختلف ظاهر می شوند.و چگونه می توانید به راحتی از لکه های سنی بر روی پوست در خانه خلاص شوید.رنگدانه ها، این مجرمان اصلی در ظاهر سلول هایی هستند که ملانوسیت نامیده می شوند. آنها تیره ترین رنگدانه را روی پوست ما تولید می کنند.
تمام دختران میخواهند پوستی عالی داشته باشند، حتی کوچکترین لکه های پوست بسیاری از آنها را ناراحت می کند. بر این اساس، ما سعی می کنیم از آنها خلاص شویم. اما این یک موضوع ساده نیست، متخصصان زیبایی می گویند: ما می توانیم شش راه ساده برای کمک به حذف لکه های پوست را توصیه کنیم.

 

شش راه خانگی برای پاک کردن لکه های پوست

ماسک خیار
خیار های تازه باید رنده شده و سپس برای مدت 15 دقیقه روی لکه گذاشته شود.
 
آب لیمو
آب لیمو باید با نسبت آب 1 تا 10 رقیق شود. لکه های رنگدانه باید دو بار در روز با این محلول تمیز شوند.
 
ماسک مخمر
مخلوط 15-20 گرم مخمر و 1.5 قاشق چای خوری آب لیمو را بصورت خمیر در آورید. ماسک باید 20 دقیقه روی لکه های پوست گذاشته شود و سپس بعد از شستن، از کرم تغذیه کننده برای صورت استفاده کنید.
 
فلفل شیرین
این سبزی نیز رنده شده و روی لکه های پوست صورت گذاشته شود. سپس پوست را با یک کرم تغذیه کننده بمالید.
 
محصولات لبنی
ماست، شیر ترش را روی صورت خود قرار دهید. 15 دقیقه بعد ماسک را از روی پوست با آب لیمو پاک کنید و با آب معمولی بشورید.
 
آب موز
گوشت له شده میوه را در 250 میلی لیتر آب جوش بریزید. هنگامی که سرد شد، در قالب های یخ بریزید و در فریزر قرار دهید. مکعب های یخ را هر روز صبح به لکه های پوستی بمالید.
متخصصان زیبایی همچنین یادآوری می کنند که بهترین حالت استفاده از ماسک ها در شب است. در آفتاب ماسک ها را نگذارید، زیرا لکه ها دوباره باز خواهند گشت.

 

شایع ترین علل لکه های تیره در پوست

1. مدت طولانی در خورشید یا سوء استفاده از سولاریوم.
2. پیری بدن به عنوان یک قاعده کلی، نقاط تاریک در افراد بالای 40 تا 45 ساله ظاهر می شوند. این به خاطر تغییرات هورمونی و پیری پوست است.
3. تغییرات هورمونی ناشی از بیماری یا در هنگام مصرف قرص های ضد بارداری هورمونی، و همچنین در دوران بارداری، قاعدگی.
4. کیفیت پایین و نامناسب لوازم آرایشی.
5. سوء استفاده از پوست (روش های آرایشی برای پوست).
6. مصرف طولانی مدت داروهای خاص، اغلب آنتی بیوتیک ها.
7. تغذیه نامناسب و کمبود ویتامین ها و عناصر کمیاب.

 

پیشگیری از بروز لکه های تیره پوست

به منظور ساخت استراتژی مناسب برای درمان و مبارزه با رنگدانه، شما نیاز به پیدا کردن علت فعالیت بیش از حد ملانوسیت دارید.
متخصصان پوست توصیه می کنند به ترکیب لوازم آرایشی و ترکیب داروها (مکمل های غذایی) توجه کنید. اگر آنها حاوی مواد حساس به نور (که حساسیت پوست به خورشید را افزایش می دهد) باشند، ممکن است سبب ظهور لکه های رنگدانه شود. این مواد شامل عصاره بسیاری از گیاهان ( لوپین، گندم سیاه، ارزن، شبدر و غیره) و روغنهای ضروری (پرتقال گلبرگ، ترنج، لیمو، گریپ فروت، زنجبیل و غیره) هستند.
از داروهایی که جزو دشمنان  سلامت پوست به حساب می آیند، می توانند تتراسایکلین، داکسی سایکلین، سولفونامید، ایزوترتینوئین، فوروزماید، هیدروکلروتیازید و غیره باشند.
 
اگر ترکیب لوازم کیف آرایشی و کیت کمک های اولیه شما درست باشد، اما مشکل باقی بماند، شما باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.
 
ممکن است که از لکه ها خلاص شوید، اما معمولا این روش ها ارزان نیستند. به عنوان مثال، یک روش لایه برداری با مواد شیمیایی از روی پوست است که رنگدانه را در لایه های بالای پوست بر می دارد، یا با لیزر لایه برداری می کند.
 
برای اینکه مجبور نشوید هزینه های سنگینی در سالن های زیبایی بپردازید، شما باید قوانین ایمنی برای پوست را به یاد داشته باشید. مهمتر از همه - کرم ضد آفتاب را فراموش نکن.
 
اگر به سواحل دریاها و اقیانوس ها میروید تا در زیر آفتاب سوزان استراحت کنید، در این مورد، من به شدت استفاده100٪ از کرم ضد آفتاب، کلاه با لبه های بزرگ، بسیار بزرگ و عینک های آفتابی بزرگ را توصیه می کنم.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سیگنال های خطرناک: سه علامت اولیه دیابت

در
NDHFJ


دیابت یکی از شایع ترین دلایل مرگ زودرس است.دیابت نوع 2 یک بیماری موذی است - فوراً ظاهر نمی شود و می تواند سالها سلامت را از بین ببرد. ممکن است فرد بیمار باشد ، اما برای مدت طولانی از آن آگاه نباشد. با توجه به شیوع این بیماری ، تقریباً برای همه خطر وجود دارد. به عنوان یک قاعده ، این بیماری در طی معاینه روتین تشخیص داده می شود. این نشان می دهد که فرد به خود پزشک مراجعه نمی کند ، زیرا چیزی او را آزار نمی دهد ، اما بیماری او به طور تصادفی  تشخیص داده می شود.


پزشکان تشخیص هر چه سریعتر دیابت را مهم می دانند. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟

کارشناسان علائم مشخصه ای را که ممکن است با وجود این بیماری همراه باشد ، لیست می کنند. اولاً ، "مه در چشم" است. گهگاه رخ می دهد و با این واقعیت همراه است که قند و آب اضافی در اندام بینایی حفظ می شود.

ثانیاً ، تکرر ادرار ممکن است علامتی نگران کننده باشد. واقعیت این است که در دیابت ، کلیه ها پردازش مقادیر اضافی قند را متوقف می کنند و مقدار اضافی آن را از دفع می کنند.

سوم ، تشنگی مداوم ، خستگی بدون علت پس از خوردن غذا و سردرد ممکن است نشانگر پیشرفت این بیماری باشد.

 

همه اینها به علائم بیماری اشاره دارد. اگر درک کردید که علائم فوق به طور مستقیم با شما ارتباط دارد ، حتما با پزشک مشورت کرده و آزمایش شوید.

به یاد داشته باشید ، دیابت می تواند کند شود ، اما شما باید این کار را در اسرع وقت انجام دهید. عوارض دیابت بسیار خطرناک است .این عوارض می توانند منجر به ناتوانی و مرگ زودرس شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...