کمک های اولیه برای سرمازدگی پوست

در

سرمازدگی


در تعطیلات زمستانی زمان بیشتری را در فضای باز می گذرانیم. بنابراین، همیشه خطر سرمازدگی برخی از قسمت های محافظت نشده بدن وجود دارد. اجازه ندهید این اتفاق برای شما رخ دهد و اگر قبلاً اتفاق افتاده است، این مقاله را با دقت بخوانید!

 

 بایدها و نبایدها برای سرمازدگی پوست

اولین علامت سرمازدگی، سفید شدن پوست مانند نوک بینی یا قسمت های بیرون زده گونه ها است. قرمزی در هنگام قرار گرفتن در معرض گرما رخ می دهد، و این نشانه خوبی است - به این معنی است که گردش خون در ناحیه آسیب دیده بازیابی می شود. احساس درد (سوزن سوزن، سوزش) همیشه ظاهر نمی شود یا ممکن است خفیف باشد، بنابراین عدم وجود آنها تضمینی برای سرمازدگی بیش از حد پوست نیست.

ترکیبی از رطوبت بالا و بادهای شدید خطرناک ترین حالت است. در چنین آب و هوایی، سرمازدگی حتی در دمای 0 درجه سانتیگراد رخ می دهد، بنابراین محافظت از تمام قسمت های بیرون زده بدن بسیار مهم است: صورت خود را با یک روسری بپوشانید و دستکش بپوشید. 

 

سرمازدگی

 

اولین کاری که باید با علائم سرمازدگی انجام داد، رفتن به یک اتاق گرم است. در سرما، مالیدن و گرم کردن مناطق آسیب دیده بی فایده و حتی خطرناک است. مالش با دستکش های برفی یا پشمی، همانطور که اغلب در فیلم ها انجام می شود، به هیچ وجه نباید انجام شود: به این ترتیب شما گرم نمی شوید، بلکه فقط به پوست آسیب می رسانید.
پوست یخ زده به تأثیرات خارجی بسیار حساس است. شما نمی توانید بلافاصله آن را زیر آب داغ یا روی آتش گرم کنید، این می تواند لخته شدن خون را تحریک کند و فرآیندهای پاتولوژیک را تشدید کند.
اگر تصمیم دارید ناحیه آسیب دیده را زیر آب گرم کنید، دما را به تدریج از 20 درجه سانتیگراد و نه بیشتر تا 40 درجه سانتیگراد افزایش دهید و با دست یا پارچه نرم پوست را به آرامی ماساژ دهید. همچنین می توانید جوراب های پشمی بپوشید، خود را با پتو بپوشانید و غیره.


نوشیدن چای یا آب گوشت داغ ضروری است، اما نه نوشیدنی الکلی، که فقط یک احساس خیالی گرما می دهد.استفاده از کرم، چربی یا ... روی پوست بی فایده است. قبل از بیرون رفتن در سرما باید از تجهیزات حفاظتی استفاده کرد نه بعد از آن.پوست محل سرمازده برای مدت طولانی در معرض دمای پایین باقی می ماند، بنابراین از قرار گرفتن مکرر در معرض سرما محافظت کنید.
پس از چند روز، پوست در محل ضایعه شروع به کنده شدن وپوست اندازی می شود - این طبیعی است. سعی نکنید این روند را تسریع کنید - به سرعت و بدون هیچ اثری از این مرحله عبور می کند.ظاهر شدن تاول ها در منطقه سرمازده در روز اول نشان دهنده ضایعه عمیق پوستی است و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

سرمازدگی

 

کمک های اولیه برای سرمازدگی گوش

گوش ها آسیب پذیرترین قسمت بدن در سرما هستند. هم آناتومی آنها (گردش خون پایین که از بروز درد جلوگیری می کند) و هم بی توجهی پیش پا افتاده به کلاه، استفاده از گوشواره های فلزی و ناتوانی در دیدن گوش خود بدون آینه در این امر مقصر است. بیشتر اوقات، سرمازدگی پس از ورود به یک اتاق گرم قابل توجه می شود: گوش ها، به خصوص لاله های گوش، قرمز می شوند، متورم می شوند و با سوزش و سوزن سوزن شدن احساس می شوند.

 

سرمازدگی

 

چه باید کرد:

-گرم شوید (چای داغ بنوشید، لباس گرمتر بپوشید، خود را در پتو بپیچید).
- در صورت امکان، تمام جواهرات فلزی را بردارید: گوشواره و..... و از این پس، همیشه قبل از بیرون رفتن در سرما آنها را بردارید، زیرا فلز به سرعت سرد می شود و گردش خون را مختل می کند.
هنگام سوزن سوزن شدن لاله های گوش، آنها را با کلاه، روسری پشمی یا دست گرم کنید. با درد شدید، نوشیدن یک مسکن مجاز است. با درد داخل گوش، سردرد و احساس سنگینی در ناحیه اکسیپیتال، باید بلافاصله با پزشک مشورت کنید.
در رفت و آمدهای بعدی از گوش های خود در برابر یخبندان محافظت کنید: کلاهی بپوشید که لاله های گوش را بپوشاند یا خود را در یک روسری بپیچید.

سرمازدگی

 

چگونه از بینی یخ زده محافظت کنیم

نوک بینی بر خلاف گوش ها بلافاصله به یخ زدگی واکنش نشان می دهد و معمولا افراد به طور غریزی زمانی که هوا بسیار سرد است آن را با دست خود می پوشانند. بیشتر اوقات، سرمازدگی بینی در کودکان رخ می دهد.الگوریتم عمل مانند سرمازدگی گوش است: اتاق گرم و گرم شدن.

هنگام ورود مجدد به خیابان، بینی خود را با یک روسری بلند پنهان کنید. و در مورد کودکان کوچک، در صورت امکان، آنها را برای چند روز در خانه نگه دارید تا پوست آسیب دیده در معرض سرمازدگی جدید قرار نگیرد.

 

سرمازدگی

 

اگر انگشتان از سرما بی حس شد چه باید کرد؟

اولین علامت هیپوترمی دست و پا از دست دادن حس انگشتان دست و محدودیت حرکت آنهاست. بعد از اینکه اندام های بی حس شروع به ناله کردن و درد می کنند. دست ها بیشترین آسیب را می بینند: به عنوان مثال، از تماس مستقیم با برف یا ماندن طولانی مدت در سرما بدون محافظ. 

چه باید کرد:

دست های یخ زده از برف یا آب یخ زده نباید در سرما خیس بماند. مشت‌هایتان را ببندید، زیر لباس/در جیبتان گرم نگه دارید و فقط پس از خشک شدن کامل پوست، دستکش بپوشید.
اگر انگشتان در دستکش یخ زده اند، برعکس، بهتر است آنها را در مشت فشار ندهید. در عوض، چند بار بازوهایتان را بچرخانید و انگشتانتان را زیر لباس/در جیبتان گرم کنید. در داخل خانه، راحت‌ترین کار این است که دستان خود را زیر بغل گرم کنید.
هنگامی که پاهای شما یخ می زند، سعی کنید انگشتان پا را تکان دهید و انگشتان پاهای خود را به سمت پاشنه پا بچرخانید.

سرمازدگی

 

قوانین ایمنی برای پیاده روی زمستانی

لباس مناسب بپوشید. لایه بندی در کمد لباس زمستانی مهم است: چند ژاکت نازک بهتر از یک ژاکت گرم شما را گرم می کند. معمولاً 2-3 لایه زیر لباس بیرونی کافی است. کفش ها باید راحت، گشاد و خشک باشند. و البته از کلاه و روسری و دستکش گرم غافل نشوید. 
شرایط آب و هوایی و فعالیت بدنی خود را به اندازه کافی ارزیابی کنید. ضرب المثل "نخواب - یخ خواهی زد" کاملاً رفتار در زمستان را مشخص می کند.
بر احساسات خود تکیه کنید. واکنش بدن به سرما برای همه متفاوت است و اگر دوستانتان احساس خوبی دارند و بینی و پاهایتان گزگز می کنند، بهتر است مدتی به داخل خانه بروید.
چای داغ و قهوه با شیر گرم کنید. نوشیدن الکل در سرما ایده بدی است. اما افزودن ادویه های گرم کننده و شیر  و چای یا قهوه یک راه حل عالی است. با این حال، این نوشیدنی ها را درست قبل از پیاده روی ننوشید. بهتر است بعد از نوشیدن چای 25 دقیقه صبر کنید یا قمقمه همراه خود ببرید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10راه میانبر طبیعی برای خلاص شدن از شر سلولیت ها

در

هر زنی از داشتن سلولیت روی پوست ران شرمنده می شود. عوامل زیادی هستند که در تولید سلولیت در بدن نقش دارند، بویژه در زنان. تصور رایج غلطی وجود دارد که تنها زنان چاق از سلولیت رنج می برند. این اطلاعات غلط است. حتی زنان باریک اندام هم می توانند در قسمتهای مختلف بدن مانند ران و باسن دارای سلولیت باشند.صرف نظر از این که زنی چاق یا لاغر است، سلولیتها می توانند به دلایل زیادی بروز کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:
 تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
چربی های کلی بدن
عدم تمرینات ورزشی مناسب
تغییرات هورمونی
سوخت و ساز آهسته در بدن
تراکم و رنگ پوست

گزینه های زیادی برای خلاصی از سلولیت ها وجود دارد.لیپوساکشن یکی از این گزینه ها می باشد. راه دیگر خریدن کرم های گران قیمت از داروخانه است. تاییدیه های کمی بر اثربخشی دائم این دست از داروها وجود دارد.اما گزینه هایی بسیار ارزانتر و راه های طبیعی برای خلاص شدن از دست سلولیت ها هم وجود دارد . در اینجا 10 راه طبیعی سریع برای خلاص شدن  از شر سلولیت ها برای راحتی شما معرفی می شود.
1. اسکراب قهوه لایه بردار
تفاله قهوه منبع خوبی از مواد لایه بردار است.این اسکراب به حذف سلولهای مرده از پوست و تولید سلول های جدید کمک خواهد کرد. ماساژ این اسکراب گردش خون را تحریک کرده، و می تواند پوست های شل شده ناشی از سلولیت را سفت کند.
یک چهارم فنجان تفاله قهوه
3 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل فرآوری شده ( اگر روغن نارگیل در خانه ندارید، آن را با روغن زیتون عالی جایگزین کنید).
همه ی مواد را با هم مخلوط کرده تا به شکل خمیر در آید.کمی از این خمیر را بردارید و در مناطق اسیب دیده استفاده کنید. سپس به صورت معمولی شستشو دهید. این خمیر را بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید. این ماساژ درمانی را تا زمانی که به نتیجه ی دلخواه برسید ادامه دهید.مخلوط را در یک ظرف در بسته برای استفاده های بعدی نگهداری کنید.

2. سرکه سیب برای خلاص شدن از دست سلولیت ها
سرکه سیب یک راه حل هدفمند چندمنظوره برای بسیاری از مشکلات است. سرکه سیب برای خلاصی از دست سلولیت ها هم مفید است. سرکه حاوی پتاسیم، منیزیم، مواد معدنی و کلسیم است. این اجزای شیمایی سلولیت ها را کاهش ، سموم را دفع و آب اضافی اطراف ران و معده را کنترل می کنند. روش استفاده:
یک واحد سرکه سیب طبیعی
دو واحد آب
چند قطره عسل
مواد بالا را مخلوط کنید، مخلوط را در مناطق آسیب دیده با ماساژ دادن بمالید و به مدت 30 دقیقه در آن مناطق بگذارید.سپس با آب ولرم شستشو دهید.این کار را دو بار در روز تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

3. بدن خود را با آب هیدراته کنید.
آب عنصری است که می تواند هر چیزی را شفا دهد.سلولیت ها در خودشان دارای مواد سمی هستند. نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز سموم را از بدن حذف می کند، باعث حفظ سلامتی و داشتن سیستم ایمنی قوی تر می شود. اضافه کردن طعم های مختلف یخ به آب می تواند اثر آن را بیشتر کند.

4. برس زدن خشک
برس خشک کشیدن یک راه فوق العاده برای تحریک گردش خوت در بدن شماست، برس کشیدن  پوست های مرده را پاک می کند و و به رشد سلولهای جدید در پوست شما کمک می کند. برس خشک کشیدن یکی از ارزان ترین راهها برای تحریک تهویه لنفاوی است و سموم به وجود آمده در بدن را دفع می کند و در نتیجه پوست شما را از دست سلولیت ها رها می کند و باعث درخشان شدن آن می شود.
یک قلم موی طبیعی بردارید و به آرامی از پاهایتان شروع کنید و تا شانه ها ادامه دهید.همچنین می توانید با قلم مو حرکاتی در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.پنج دقیقه این کار را ادامه دهید دو بار در روز، و البته قبل از حمام رفتن و قبل از رفتن به رختخواب.
اطمینان حاصل کنید که هم قلم مو و هم بدن شما در طی این ماساژ خشک هستند

5. روغن عرعر برای خلاصی از دست سلولیت ها
اسانس درخت عرعر عامل بسیار موثری در کاهش جذب مایعات بدن است. بنابراین، برای کاهش سلولیت ها هم بسیار مفید است.
10 قطره روغن درخت عرعر
یک چهارم فنجان روغن زیتون
این دو را ترکیب کنید و ده دقیقه روی مناطق دارای سلولیت مالش دهید
این مخلوط را دو بار در روز به به مدت یک ماه استفاده کنید. پوست شما نرم تر و صاف تر از قبل خواهد شد.

6. مرطوب کننده ی روزانه ی بدن شما
مرطوب کردن روزانه به حذف سلولیتها از بدن شما کمک می کند، پوست شما را نرم تر و صاف تر می کند. صرف نظر از فصل، شخص باید عادت کند که هر روز بدنش را مرطوب نماید.انتخاب مرطوب کننده های طبیعی بهتر از انواع  شیمیایی است. بهترین لوسیون مرطوب کننده طبیعی را می توان روغن نارگیل دانست. روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است، که داراری خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. این روغن را بعد از حمام روی پوست بمالید و اگر به صورت روزانه انجام شود باعث حذف سلولیت ها و سفت شدن پوست می شود.
چند قطره از روغن نارگیل بردارید و آن را بعد از حمام روی تمام نقاط بدن خود بمالید. رطوبت حمام در رطوبت روغن نارگیل حل شده و در بدن شما باقی خواهد ماند.

7. روغن نارنگی
یکی دیگر از اسانس ها، روغن نارنگی است که نقش حیاتی در از بین بردون سموم از بدن دارد. مشابه روغن های دیگر، روغن نارنگی هم باعث تحریک جریان گردش خون و کاهش چربی ها است که در نهایت منجر به حذف سلولیت ها می شود.
5 قطره روغن نارنگی
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
این دو روغن را با هم مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه به مناطق آسیب دیده بمالید. این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید
تا یک ساعت پس از مصرف این روغن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

8. یک رژیم غذایی غنی از امگا-3
امگا-3 حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی است و به ساخت سیستم ایمنی قوی در بدن کمک می کند،و همچنین ساخت بافت ها و صاف شدن پوست.و در نهایت در طول زمان منجر به کاهش سلولیت ها می گردد.مصرف مقدار مناسبی از امگا3 به صورت روزانه باعث حذف سلولیت ها از بدن خواهد شد.اگر ماهی دوست ندارید، قرص روغن کبد ماهی یا شربت آن را مصرف کنید. روزانه یک قاشق چای خوری و یا یک قرص در روز.

9. جلبک دریایی
جلبک دریایی هم یک لایه بردار طبیعی است، مشابه تفاله های قهوه.ماساژ خمیرجلبک دریایی دارای مزایایی مانند گردش خون مناسب، حذف سموم از بدن، و بهبود پوست است که باعث نرم شدن پوست و خلاص شدن از دست سلولیت ها می گردد.
3 قاشق غذاخوری جلبک دریایی
یک چهارم فنجان نمک دریایی
یک چهارم فنجان روزغن زیتون عالی
چند قطره از روغن های ضروری (به میل خودتان یکی را انتخاب کنید)
همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و ده دقیقه قبل از حمام رفتن روی مناطق اسیب دیده بمالید.
سپس مرطوب کننده استفاده کنید.
این کار را یک بار در هفته ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

10. هورمونهای پایدار
 رژیم غذایی متعادل، و شیوه ی زندگی سالم باعث ایجاد تعادل هورمونی می شود. و هورمونها نه فقط برای سالم ماندن، بلکه برای حذف سلولیت ها هم ضروری هستند. رنگ ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید. انواع سبزیجات، میوه های تازه، گوشت بدون چربی، و ماهی. به اندازه کافی بخوابید و به مقدار کافی آب بنوشید. ورزش مناسب داشته  باشید و بدون اضطراب زندگی کنید. به تدریج موفق می شوید که از دست سلولیت ها خلاص شوید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پرسش و پاسخ در مورد آکنه

در

این مقاله حاوی اطلاعات کلی در مورد آکنه است. هم چنین توصیف می کند که آکنه چیست، چگونه گسترش می یابد، دلایل وجود آکنه در پوست چیست و انتخاب های درمانی برای اشکال مختلف آکنه چه می باشد. اطلاعات نیز برای مراقبت از پوست ارائه شده است. اگر شما سوالات بیشتری پس از خواندن این مقاله داشتید، می توانید آنها را با پزشک خود مطرح کنید.


آکنه چیست؟
آکنه اختلالی ناشی از عملیات هورمون ها و دیگر مواد در غدد چربی پوست ( غدد چربی دار یا سباکوس ) و پیازهای مو هستند. این عوامل منجر به خلل و فرج متصل زخم هایی رایج می شود که جوش نامیده می شوند. زخم های آکنه اغلب روی صورت، گردن، پشت، قفسه سینه و شانه ها رخ می دهد. اگرچه آکنه اغلب یک تهدید جدی برای سلامتی نیست، ولی می تواند منبع استرس های عاطفی قابل توجهی باشد. آکنه شدید می تواند منجر به اثر زخم دائمی شود.
- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...

بهترین مواد غذایی ضد پیری

در

درست غذا بخورید، جوان تر به نظر بیائید- به همین سادگی.در اینجا 7 ماده غذایی ضد پیری وجود دارد که به پاک سازی چین و چروک کمک نموده و باعث می شود جوان تر به نظر بیائید.(سیارک)


بهترین ماده غذایی برای نرمی پوست:انار

این میوه غنی از ویتامین C می باشد، که مانع تاثیرات چین و چروک پوست می شود.علاوه بر این، به گفته استادیار پوست در مرکز پزشکی سیانی،آب موجود در دانه های انار حاوی اسید الاژیک و پونیکالاجین می باشد.اولین ترکیب پلی فنلی است که با آسیب حاصل از رادیکال های آزاد مبارزه می کند؛ دومین ترکیب ماده مغذی است که ظرفیت بدن شما را جهت حفظ کلاژن افزایش می دهد، بافت همبند که پوست را صاف و گوشتالو می نماید.


به خود خدمت کنید:یک فنجان دانه انار- نه فقط آب انار- هر هفته میل کنید.


بهترین ماده غذایی برای صاف نمودن خطوط ریز: بلوبری


این میوه عجیب آبی کوچک خوشمزه حاوی آنتی اکسیدان های بسیاری هستند.پوست را بیش از حد در برابر آسیب رادیکال های آزاد حاصل از نور خورشید، استرس عاطفی، و حتی ورزش بیش از حد محافظت می کنند.


به خود خدمت کنید: تنها نصف فنجان هر روز از آسیب ساختار سلولی که منجر به از دست دادن استحکام، خطوط ریز، و چین و چروک می شود جلوگیری می نماید.

 


بهترین ماده غذایی برای استحکام: کلم پیچ و اسفناج


این سبزیجات مهم حاوی مواد مغذی گیاهی خاص، یا ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند، که به حفاظت در برابر آسیب نور خورشید کمک می کنند.اسفناج حاوی بتاکاروتن و لوتین می باشد، دو ماده مغذی که قابلیت ارتجاعی پوست را مطابق با مطالعه موجود در مجله شیمی مواد غذایی کشاورزی بهبود می بخشند.


به خود خدمت کنید: هر هفته، هدف سه فنجان کلم پیچ یا اسفناج، یا ترکیبی از هر دو را نوش جان کنید.


بهترین ماده غذایی برای کاهش قرمزی: ماهی آب های سرد

ساردین، سالمون، و ماهی خال مخالی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند، که غشاء پوست را تقویت نموده، رطوبت آن را حفظ می نمایند.مصرف دو وعده ماهی در هفته التهابات مزمن پوست، از قبیل اگزما و پسوریازیس را کاهش می دهد.(سیارک)


به خود خدمت کنید:بیش از 6 اونس در هفته جهت اجتناب از آلودگی جیوه مصرف ننمائید.


بهترین ماده غذایی برای کاهش لکه های قهوه ای: چای سبز

 این دم نوش سالم حاوی catechins و پلی فنول می باشد.


به خود خدمت کنید:حداقل یک فنجان در روز جهت مشاهده نتایج میل کنید.


بهترین ماده غذایی جهت رنگ چهره شاداب تر:هندوانه


این درمان شیرین حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین c، به علاوه لیکوپن و پتاسیم است، که به تعادل آب و مواد مغذی در سلول ها نظم می دهند.


به خود خدمت کنید: حداقل یک تا دو فنجان در هفته نوش جان نمایید.


بهترین ماده غذایی برای درخشش سالم: روغن زیتون

 "چربی های خوب" موجود در روغن زیتون بسیار مفید هستند؛ حاوی امگا 3 مفید برای قلب می باشند، که همین امر گردش خون را بهبود بخشیده، پوست را گلگون و نرم می نماید.


به خود خدمت کنید:یک قاشق غذاخوری در روز همراه سالاد میل کنید.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

جوان و شاداب باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است

در

محققان پزشکی به دنبال داروهای جدیدی برای درمان آکنه هستند تا با بعضی از آنها که در حال حاضر در حال استفاده است، جابجا کنند. پزشکان مانند انواع مختلف دیگر عفونت های باکتریایی دریافتند که در طول زمان، باکتری ای که با آکنه مرتبط است به درمان با برخی آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند، هر چند این امر روشن نیست که چطور یک مشکل این مقاومت را نشان می دهد. محققان در حال مطالعه جمعیت میکروبی پوست برای فهمیدن ارتباط آن با آکنه هستند. برخی محققان در حال تلاش برای تشخیص پروبیوتیک ها برای درمان پوست مبتلا به آکنه هستند.

دانشمندان نیز در حال تلاش برای درک بهتر مکانیسم های درگیر در آکنه هستند به طوری که آنها می توانند درمان های جدیدی را که بر روی آن مکانیسم ها کار می کند، توسعه دهند. بطور مثال، یک گروه محققان تحت حمایت NIAMS در حال مطالعه مکانیسم هایی هستند که توسعه غدد سباکوس را منظم می کند. گروه دیگری در حال تلاش برای درک این هستند که آکنه های پی. چگونه سیستم ایمنی بدنی را به منظور شناسایی مداخلات ایمنی ممکن فعال می سازد. مناطق دیگر تحقیقات تحت حمایت NIH در حال بررسی نقش ذاتی (اولیه) سیستم ایمنی بدن در توسعه آکنه هستند.  (سیارک)

- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه باید افراد مبتلا به آکنه از پوست مراقبت کنند

در

تمیز کردن پوست به آرامی

اگر شما آکنه دارید، باید به آرامی پوست خود را با پاک کننده ملایمی، یکبار صبح و یکبار عصر، هم چنین پس از ورزش سنگین بشویید. صورت خود را از زیر چانه تا خط رشد مو بشویید و مطمئن شوید که بطور کامل پوستتان را شستشو دادید.

از پزشکتان یا متخصص بهداشتی دیگری تقاضای مشاوره ای درمورد بهترین نوع پاک کننده برای استفاده بکنید. استفاده از صابون های قوی یا پدهای اسکراب سفت کمک کننده نیست و می تواند در واقع باعث مشکلات بدتر شود. داروهای خشک کننده در غیر این حالت که پوست خیلی چرب باشد، توصیه نمی شود و سپس آنها باید فقط روی نقاط چرب استفاده شوند.

شامپو زدن موها به طور منظم نیز مهم است. اگر شما موی چرب دارید، شما احتمالا باید آن را هرروز بشویید.

اجتناب از دست زدن مکرر به پوست

از مالیدن و لمس ضایعات پوست خودداری کنید. فشردن، فشار دادن یا برداشتن لکه ها می تواند منجر به گسترش زخم ها یا لکه های تیره شود.

با دقت اصلاح کنید

برای اینکه ببینید کدام یک از ریش تراش های برقی و دستی راحت تر است، آنها را تست کنید. هنگامی که از ریش تراش دستی استفاده می کنید، از تیزی تیغ مطمئن شوید و موها را به طور کامل با آب و صابون قبل از استفاده از کرم اصلاح نرم کنید، به آرامی و فقط به هنگام نیاز اصلاح کنید تا خطر لکه های غافلگیر کننده کاهش یابد.

از آفتاب سوختگی یا حمام آفتاب خودداری کنید

بسیاری از داروهایی که برای درمان آکنه استفاده می شود، پوست شما را مستعد آفتاب سوختگی می کند، آفتاب سوختگی ای که پوست را قرمز می کند یا حمام آفتابی که پوست را تیره می کند ممکن است این لکه ها را کم رنگ تر کنند و باعث خشک تر شدن پوست شوند. با این حال، این منافع فقط موقتی هستند، و خطرات شناخته شده ای از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، مانند سریع تر شدن پیری پوست و خطر رشد سرطان پوست وجود دارد.

لوازم آرایش را با دقت انتخاب کنید

هنگامی که تحت درمان آکنه هستید، شما ممکن است نیاز به تغییر برخی از لوازم آرایش مورد استفاده خود داشته باشید. تمام لوازم آرایش ها و محصولات مراقبت از مو باید فاقد چربی باشند. محصولاتی را انتخاب کنید که برچسب غیر کومدوژنیک (یعنی آنها تشکیل منافذ بسته را ترویج نمی کنند) داشته باشد. در برخی افراد، با این حال، حتی این محصولات ممکن است باعث بدتر شدن آکنه شود.

برای چند هفته اول درمان، اعمال اساسی حتی ممکن است سخت باشد زیرا پوست ممکن است مخصوصا با استفاده از ترتینوئین موضعی یا بنزوئیل پروکسید قرمز یا پوسته پوسته شود.  (سیارک)

- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...