آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

اگرچه علائم آلرژی پوستی می تواند سخت و ناراحت کننده باشد، این بیماری می تواند با موفقیت مدیریت شود. افرادی مبتلا به آلرژی پوستی می توانند زندگی های سالم و پرباری داشته باشند. کلیدهای کیفیت زندگی بستگی به اطلاعات کافی داشتن؛ آگاه بودن از علائم و علت احتمالی آنها؛ و توسعه مشارکت با بیمار یا اعضای خانواده مراقب، پزشک، و دیگر متخصصان سلامت دارد. 


هنگامی که کودکی آلرژی پوستی دارد، کل خانواده ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند. این امر که اگر خانواده حمایت اضافی برای کمک به آنها برای از عهده برآمدن استرس و نا امیدی مرتبط با بیماری کنند، مفید است. کودک ممکن است ایرادگیر شود و نگهداری او از خاراندن و مالش پوستش سخت و غیر ممکن باشد. پرت کردن حواس کودک و ارائه فعالیت هایی که دست های او را مشغول نگه دارد، مفید است اما نیازمند تلاش زیادی برای بخشی از خانواده یا پرستاران است. موضوع دیگر مربوط به چهره خانواده ها در اجتماع و استرس عاطفی مربوط به تغییرات در ظاهر ایجاد شده با آلرژی پوستی است. کودک ممکن است به سختی در مدرسه یا با روابط اجتماعی رو در رو شود و ممکن است نیاز به پشتیبانی اضافی و تشویق از طرف اعضای خانواده داشته باشد.(سیارک
بزرگسالان مبتلا به آلرژی پوستی می توانند کیفیت زندگی خود را با مراقبت منظم پوست خود و مواظب بودن از تاثیرات این بیماری و چگونگی درمان آن، بالا ببرند. بزرگسالان باید یک رژیم مراقبت از پوست را بعنوان بخشی از روال روزانه خود که می تواند به عنوان شرایط و وضعیت پوست در حال تغییر آداپته شود، توسعه دهند. مدیریت استرس و تکنیک های آرامش اعصاب ممکن است به کاهش احتمال عود کمک کند. گسترش شبکه ای از پشتیبانی ها که شامل خانواده، دوستان، متخصصان سلامت و گروه ها یا سازمان های حمایتی می تواند سودمند باشد. اضطراب مزمن و افسردگی ممکن است با روان درمانی، تسلی یابد.
شناخت شرایطی که خارش به احتمال زیاد رخ می دهد نیز ممکن است کمک کند. برای مثال، بیماران زیادی یافته اند که آنها زمانی که بیکار هستند، بیشتر پوست خود را می خارانند و آنها زمانی که درگیر فعالیت هایی هستند که دست آنها را مشغول نگه می دارد، بهتر عمل می کنند. مشاوره نیز ممکن است برای شناسایی یا تغییر اهداف شغلی درصورتی که شغلی شامل ارتباط با محرک ها یا شامل شستشوی مکرر دست باشد، مانند کار در آشپزخانه یا فروشگاه خرید و فروش ماشین، مفید باشد.
نکاتی برای همکاری با پزشک خود
- ارائه کامل و دقیق اطلاعات پزشکی
- تهیه لیستی از سوالات و نگرانی های خود برای پیشرفت
- صادق بودن و به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات خود با پزشک
- درخواست در صورت لزوم برای توضیحات واضح یا بیشتر
- صحبت با اعضای دیگر تیم مراقبت سلامت، مانند پرستار، درمان گران، یا داروسازان
- شک نکردن برای بحث کردن درمورد موضوعات حساس با پزشک خود
- بحث در مورد تغییرات در درمان پزشکی یا داروها با پزشک خود(سیارک
آلرژی پوستی و واکسیناسیون علیه آبله
اگرچه دانشمندان در حال کار برای گسترش واکسن های امنتر هستند، افراد مبتلا به آلرژی پوستی ( یا اگزما) نباید واکسن آبله فعلی را بزنند. با توجه به مراکز کنترل و پیش گیری بیماری (CDC)، یک سازمان دولتی امریکایی، اشخاصی که آلرژی پوستی داشته اند، حتی اگر در وضعیت خفیف یا لزوما غیر فعال باشند، احتمال گسترش عارضه جدی در صورت قرار گرفتن در معرض ویروس از واکسن آبله خواهند بود.
افرادی که آلرژی پوستی دارند باید هنگامی که وارد ارتباط فیزیکی نزدیک با شخصی که به تازگی واکسینه شده است، احتیاط کنند و مطمئن شوند که شخص واکسینه شده قسمت واکسن زده را پوسانده یا اقدامات حیاتی دیگر را تا زمانی که زخمش بیفتد (حدود 3 هفته) انجام داده است. کسانی که ارتباط فیزیکی با اشخاص واکسینه شده ای که محل واکسن آنها بهبود نیافته یا با ملافه آنها یا دیگر وسایلی که ممکن است توسط آن منطقه لمس شده باشد، دارند، باید به پزشک خود، مخصوصا اگر آنها یک جوش جدید یا غیر معمول داشته باشند، اطلاع دهند.
در طول شیوع آبله، این توصیه های واکسیناسیون ممکن است تغییر کند. افراد مبتلا به آلرژی پوستی که در معرض آبله قرار می گیرند، باید با دکتر خود راجع به واکسیناسیون مشورت کنند.
اطلاعات اضافی راجع به آلرژی پوستی و واکسیناسیون آبله در CDC در دسترس است  (سیارک

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

مترجم توسط itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید