آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

در

اگرچه علائم آلرژی پوستی می تواند سخت و ناراحت کننده باشد، این بیماری می تواند با موفقیت مدیریت شود. افرادی مبتلا به آلرژی پوستی می توانند زندگی های سالم و پرباری داشته باشند. کلیدهای کیفیت زندگی بستگی به اطلاعات کافی داشتن؛ آگاه بودن از علائم و علت احتمالی آنها؛ و توسعه مشارکت با بیمار یا اعضای خانواده مراقب، پزشک، و دیگر متخصصان سلامت دارد. 


هنگامی که کودکی آلرژی پوستی دارد، کل خانواده ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند. این امر که اگر خانواده حمایت اضافی برای کمک به آنها برای از عهده برآمدن استرس و نا امیدی مرتبط با بیماری کنند، مفید است. کودک ممکن است ایرادگیر شود و نگهداری او از خاراندن و مالش پوستش سخت و غیر ممکن باشد. پرت کردن حواس کودک و ارائه فعالیت هایی که دست های او را مشغول نگه دارد، مفید است اما نیازمند تلاش زیادی برای بخشی از خانواده یا پرستاران است. موضوع دیگر مربوط به چهره خانواده ها در اجتماع و استرس عاطفی مربوط به تغییرات در ظاهر ایجاد شده با آلرژی پوستی است. کودک ممکن است به سختی در مدرسه یا با روابط اجتماعی رو در رو شود و ممکن است نیاز به پشتیبانی اضافی و تشویق از طرف اعضای خانواده داشته باشد.(سیارک
بزرگسالان مبتلا به آلرژی پوستی می توانند کیفیت زندگی خود را با مراقبت منظم پوست خود و مواظب بودن از تاثیرات این بیماری و چگونگی درمان آن، بالا ببرند. بزرگسالان باید یک رژیم مراقبت از پوست را بعنوان بخشی از روال روزانه خود که می تواند به عنوان شرایط و وضعیت پوست در حال تغییر آداپته شود، توسعه دهند. مدیریت استرس و تکنیک های آرامش اعصاب ممکن است به کاهش احتمال عود کمک کند. گسترش شبکه ای از پشتیبانی ها که شامل خانواده، دوستان، متخصصان سلامت و گروه ها یا سازمان های حمایتی می تواند سودمند باشد. اضطراب مزمن و افسردگی ممکن است با روان درمانی، تسلی یابد.
شناخت شرایطی که خارش به احتمال زیاد رخ می دهد نیز ممکن است کمک کند. برای مثال، بیماران زیادی یافته اند که آنها زمانی که بیکار هستند، بیشتر پوست خود را می خارانند و آنها زمانی که درگیر فعالیت هایی هستند که دست آنها را مشغول نگه می دارد، بهتر عمل می کنند. مشاوره نیز ممکن است برای شناسایی یا تغییر اهداف شغلی درصورتی که شغلی شامل ارتباط با محرک ها یا شامل شستشوی مکرر دست باشد، مانند کار در آشپزخانه یا فروشگاه خرید و فروش ماشین، مفید باشد.
نکاتی برای همکاری با پزشک خود
- ارائه کامل و دقیق اطلاعات پزشکی
- تهیه لیستی از سوالات و نگرانی های خود برای پیشرفت
- صادق بودن و به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات خود با پزشک
- درخواست در صورت لزوم برای توضیحات واضح یا بیشتر
- صحبت با اعضای دیگر تیم مراقبت سلامت، مانند پرستار، درمان گران، یا داروسازان
- شک نکردن برای بحث کردن درمورد موضوعات حساس با پزشک خود
- بحث در مورد تغییرات در درمان پزشکی یا داروها با پزشک خود(سیارک
آلرژی پوستی و واکسیناسیون علیه آبله
اگرچه دانشمندان در حال کار برای گسترش واکسن های امنتر هستند، افراد مبتلا به آلرژی پوستی ( یا اگزما) نباید واکسن آبله فعلی را بزنند. با توجه به مراکز کنترل و پیش گیری بیماری (CDC)، یک سازمان دولتی امریکایی، اشخاصی که آلرژی پوستی داشته اند، حتی اگر در وضعیت خفیف یا لزوما غیر فعال باشند، احتمال گسترش عارضه جدی در صورت قرار گرفتن در معرض ویروس از واکسن آبله خواهند بود.
افرادی که آلرژی پوستی دارند باید هنگامی که وارد ارتباط فیزیکی نزدیک با شخصی که به تازگی واکسینه شده است، احتیاط کنند و مطمئن شوند که شخص واکسینه شده قسمت واکسن زده را پوسانده یا اقدامات حیاتی دیگر را تا زمانی که زخمش بیفتد (حدود 3 هفته) انجام داده است. کسانی که ارتباط فیزیکی با اشخاص واکسینه شده ای که محل واکسن آنها بهبود نیافته یا با ملافه آنها یا دیگر وسایلی که ممکن است توسط آن منطقه لمس شده باشد، دارند، باید به پزشک خود، مخصوصا اگر آنها یک جوش جدید یا غیر معمول داشته باشند، اطلاع دهند.
در طول شیوع آبله، این توصیه های واکسیناسیون ممکن است تغییر کند. افراد مبتلا به آلرژی پوستی که در معرض آبله قرار می گیرند، باید با دکتر خود راجع به واکسیناسیون مشورت کنند.
اطلاعات اضافی راجع به آلرژی پوستی و واکسیناسیون آبله در CDC در دسترس است  (سیارک

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

مترجم توسط itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آلرژی پوست (نوعی از اگزما)

در

این مقاله برای کسانی است که آلرژی پوستی (اغلب "اگزما" نامیده می شود) دارند، والدین و مراقبان کودکان مبتلا به آلرژی پوستی و دیگران که به یادگیری بیشتر در مورد این بیماری علاقمندند. این مقاله بیماری و علائم آن را شرح می دهد و شامل اطلاعاتی راجع به تشخیص و درمان و نیز تلاش های پژوهش حاضر که توسط موسسه ملی آرتروز و بیماری های اسکلتی عضلانی و پوست (NIAMS) و اجزای دیگر دپارتمان امریکایی موسسات ملی خدمات انسانی و سلامت (NIH) حمایت می شوند. همچنین مسائلی مانند مراقبت از پوست و کیفیت زندگی افراد مبتلا به آلرژی پوستی بحث می شود. اگر شما سوالات بیشتری پس از خواندن این مقاله داشتید، شما شاید بخواهید که آنها را به پزشک خود یا متخصص اطفال مطرح کنید.


- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

آلرژی پوستی چیست؟
آلرژی پوستی یک بیماری مزمن (طولانی مدت) است که پوست را تحت تاثیر می گذارد. این بیماری مسری نیست؛ این بیماری نمی تواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود. کلمه "درماتیت" به معنی التهاب پوستی است. "آتوپیک" به گروهی از بیماری ها مربوط است که در آنها اغلب تمایل ارثی برای گسترش بیماری های حساسیتی مانند آسم و تب یونجه وجود دارد. در آلرژی پوستی، پوست به شدت خارش دار می شود. خاراندن منجر به قرمزی، تورم، ترک خوردگی، "ترشح" مایع شفاف، و در نهایت پوست انداختن و پوسته پوسته شدن می شود. در اکثر موارد، دوره های زمانی ای وجود دارد که بیماری در آن زمان بدترین حالت ممکن است (که تشدید یا عود نامیده می شود) و پس از آن دوره هایی هستند که در آن پوست کاملا بهبود یافته یا پاک می شود (بهبودی نامیده می شود). در حالی که کودکان مبتلا به آکنه بزرگتر می شوند، بیماری پوستشان بهبود یافته یا کاملا ناپدید می شود، هرچند پوستشان اغلب خشک باقی می ماند و به راحتی تحریک می شود. در دیگران، آلرژی پوستی همچنان مشکل مهمی در بزرگسالی می شود.(سیارک
چه کسی آلرژی پوستی دارد؟
آلرژی پوستی خیلی زیاد رایج است. آلرژی پوستی به طور برابر در مردان و زنان اتفاق می افتد و حدود 9 تا 30 درصد مردم ایالات متحده را تحت تاثیر می گذارد. اگرچه آلرژی پوستی ممکن است در هر سنی رخ دهد، این بیماری باید اغلب در نوزادی و کودکی شروع شود. شروع آن پس از 30 سالگی کمتر شایع است و اغلب به واسطه قرار گرفتن پوست در شرایط سخت یا مرطوب بوجود می آید. مردمی که در شهرها و آب و هوای خشک زندگی می کنند، به نظر می رسد که احتمال گسترش این بیماری در آنها بیشتر است. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

در

محققان با حمایت موسسه ملی آرتروز و بیماری های اسکلتی عضلانی و پوست (NIAMS) و موسسات دیگر موسسه ملی سلامت (NIH) در حال به دست آوردن درک بهتر از علل آلرژی پوستی و چگونگی مدیریت، درمان و در نهایت، جلوگیری از آن هستند. برخی راه های امیدوار کننده تحقیق در زیر توضیح داده شده است.
ژنتیک : اگرچه نقش ژنتیک (وراثت) در آلرژی پوستی خانواده ها نامشخص مانده است. به نظر می رسد که بیش از یک ژن درگیر در این بیماری است.


تحقیقات با روشن شدن مسیر وراثتی بودن آلرژی پوستی مورد کمک قرار گرفته است. مطالعات نشان می دهد که کودکان در خطر رو به افزایشی برای گسترش این بیماری در صورتی که سابقه خانوادگی بیماری آلرژیک دیگر وجود داشته باشد، مانند تب یونجه یا آسم، هستند. این خطر به طور قابل توجهی اگر هر دو والدین بیماری آلرژیک داشته باشند، بالا است. بعلاوه، شخصی که برادر دوقلو (غیریکسان) او آلرژی پوستی داشته باشد، سه برابر احتمال ابتلا به آلرژی پوستی بیشتری دارد تا کسی که در مکان عمومی است. مطالعات قل های یکسان نشان می دهد که کسی که قل یکسان او آلرژی پوستی دارد حتی احتمال ابتلا به آلرژی پوستی او از کسی که در مکان های عمومی است بیشتر است. این یافته ها نشان می دهد که ژن ها نقش مهمی را در تعیین اینکه چه کسی به این بیماری مبتلا می شود را دارند.
هم چنین، دانشمندان جهش هایی را در ژن خاصی که نقشی در تولید پروتئینی به نام فیلاگرین بازی می کند، کشف کردند. پروتئین فیلاگرین به طور طبیعی در لایه خارجی تر پوست یافت می شود و عملکردی مانند جزئی از مانع پوست دارد.جهش ژن توانایی فیلاگرین را در نگهداری مانع طبیعی پوست مختل می کند و به نظر می رسد که عامل ژنتیکی ای باشد که افراد را مستعد گسترش آلرژی پوستی و بیماری های دیگری که مانع پوست در آنها به خطر می افتد، می گرداند.
محققان امیدوارند که به سوالات زیادی درمورد ژنتیک پاسخ دهند و ژن های دیگر مسئول مستعد کردن افراد برای گسترش آلرژی پوستی را تعیین کنند.
توسعه و نگهداری پوست : اکتشافات مربوط به اینکه چگونه بدن پوست را ایجاد کرده و حفظ می کند در جستجو برای علل و درمان های بیماری هایی شبیه آلرژی پوستی که در آن مانع پوست تجزیه می شود، مفید خواهد بود. محققان در حال تلاش برای پیدا کردن داروهایی هستند که در حال حاضر در بازار می تواند به ترمیم مانع پوست کمک کند. همچنین، آنها به دنبال ملانین، جزئی از پوستی که به آن رنگدانه می دهد، هستند تا ببینند که آیا ارتباطی بین تولید ملانین و تنظیم عملکرد پوست وجود دارد.
برای نوزادانی که ممکن است در معرض خطر بالای گسترش آلرژی پوستی باشند، محققان در حال تلاش برای کشف تاثیراتی هستند که مرطوب کننده ها ممکن است اگر بر پوست نوزاد قبل از ظهور علائم اعمال شود، داشته باشند. دیگران به دنبال این هستند که چه سلول هایی با استرس بوجود می آیند و چگونه آن سلول ها به تجزیه پوست کمک می کنند.
درک خارش : یکی از سخت ترین علائم آلرژی پوستی، خارش، است که برای تعیین مکانیسم ایجاد احساس خارش مورد مطالعه قرار گرفته اند. محققان در حال مطالعه این هستند که چگونه سیستم عصبی و سیستم ایمنی ارتباط برقرار می کنند و باعث التهاب، خارش و دردی که در آلرژی پوستی دیده می شود، می شوند. همچنین، در تلاشی برای شکستن چرخه خارش، محققان در حال بررسی هستند که چگونه مغر و پوست با هم کار می کنند تا باعث خاراندنی شوند که حتی خارش پوست را نیز بیشتر می کند.
عدم تعادل سیستم ایمنی بدن : محققان در حال تلاش برای درک نقش سلول های درختی که سلولهایی هستند که در پوست و باقت های دیگر بدن یافت می شوند و یک پاسخ ایمنی را آغاز می کنند، هستند. محققان دیگر در حال تلاش برای دیدن این هستند که چه عوامل دیگری نقشی در پاسخ ایمنی ، ایجاد التهابی مانند التهاب در آلرژی پوستی، بازی می کنند.
کنترل آلرژی پوستی
- جلوگیری از خاراندن یا مالش در هر زمان ممکن
- محافظت پوست از رطوبت بیش از حد، محرک ها و لباس های زمخت
- نگهداشتن دمای خنک و ثابت و سطح رطوبت سازگار
- محدود کردن قرار گرفتن در معرض گرد و خاک، دود سیگار، گرده ها و شوره بدن حیوانات.
- تشخیص و محدود کردن استرس عاطفی.
امید به آینده
اگرچه علائم آلرژی پوستی می تواند سخت و ناراحت کننده باشد، این بیماری می تواند با موفقیت مدیریت شود. افراد مبتلا به آلرژی پوستی می توانند زندگی سالم و سودباری داشته باشند. همانطور که دانشمندان در مورد آلرژی پوستی و علل آن بیشتر یاد می گیرند، آنها همچنان به درمان های موثر، و شاید، در نهایت، یک درمان نزدیک می شوند. (سیارک

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

مراحل آلرژی پوستی

در

(سیارک)  :هنگامی که آلرژی پوستی در مراحل نوزادی و کودکی اتفاق می افتد، در هر کودکی به طور متفاوت هم از نظر شروع و هم شدت علائم فرق می کند. در نوزادان، آلرژی پوستی معمولا از حدود 6 تا 12 هفتگی شروع می شود. این برای اولین بار ممکن است دور گونه ها و چانه به عنوان یک جوش تکه تکه ای صورت ظاهر شود که می تواند به قرمزی، پوسته پوسته شدن و تراوش از پوست توسعه یابد. پوست ممکن است عفونی شود. هنگامی که نوزاد پر تحرک تر شود و شروع به خزیدن کند، مناطق در معرض، مانند بخش های داخلی و خارجی بازوها و پاها هم ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد. نوزاد مبتلا به آلرژی پوستی ممکن است بخاطر خارش و ناراحتی از این بیماری بی قرار و تحریک پذیر شود.


در کودکی، جوش تمایل به وقوع در پشت زانوها و داخل آرنج؛ در دو طرف گردن؛ دور دهان؛ و روی مچ دست، مچ پا و دست ها دارد. اغلب جوش با کرک هایی شروع می شود که هنگامی که خاریده می شود، سخت و پوسته پوسته می شود. پوست دور لب ها ممکن است ملتهب شود و لیسیدن دائم آن منطقه ممکن است منجر به ترک های کوچک و دردناک در پوست دور دهان شود.
در برخی کودکان، این بیماری برای یک مدت طولانی رو به بهبودی می رود، ولی فقط زمانی برمی گردد که شروع بلوغ باشد و هورمون ها، استرس و استفاده از محصولات درمانی یا لوازم آرایش تحریک کننده پوست ممکن است باعث شود که این بیماری عود کند. (سیارک
اگرچه تعدادی از افرادی که آلرژی پوستی گسترش یافته مانند کودکان دارند، علائمی مانند بزرگسالان را نیز تجربه می کنند. احتمال این نیز هست که این بیماری ابتدا در بزرگسالی شروع شود. الگوی آن در بزرگسالان شبیه الگوی دیده شده در کودکان است؛ فقط این که این بیماری ممکن است فقط در بخش های کمی از بدن گسترده یا محدود شود. بطور مثال، فقط دست ها یا پاها ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد و خشک، خارش دار، قرمز و ترک دار شود. الگوهای خواب و عملکرد کار ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد و استفاده طولانی مدت از داروها برای درمان آلرژی پوستی ممکن است باعث عوارض شود. بزرگسالان مبتلا به آلرژی پوستی نیز گرایشی نسبت به درماتیت تماسی محرک در جایی که پوست از تماس با مواد شوینده، پشم، اصطکاک لباس یا محرک های بالقوه دیگر، قرمز و ملتهب می شود، دارند. این به احتمال زیاد در مشاغل مربوط به شستن مکرر دست ها یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی رخ می دهد. در برخی افراد جوشی دور نوک سینه های آنها گسترش می یابد. درمان این علائم موضعی دشوار است. زیرا در بزرگسالان ممکن است آب مروارید نیز گسترش یابد، پزشک ممکن است بطور منظم معاینه چشم را توصیه کند. (سیارک

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

شیوع دوباره سرخک در سراسر جهان

در

سرخک سرخجه

جهان به اندازه کافی برای بهبود پوشش واکسیناسیون کار نکرده است و اکنون شیوع سرخک تقریبا در هر گوشه ای از جهان در حال افزایش است.

بر اساس گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC)، سال گذشته تعداد موارد سرخک گزارش شده بیش از 30 درصد در سراسر جهان افزایش یافت.
کارشناسان برای سال ها هشدار داده اند که چیزی شبیه  به این می تواند اتفاق بیفتد. از آنجا که حتی اگر دو نوع واکسن به راحتی قابل پیشگیری از بیماری سرخک باشد، ما حدود 95 درصد پوشش را برای جلوگیری از شیوع بیماری در نظر می گیریم.امروز برای این هدف هنوز راهی طولانی در پیش داریم. 

در گزارش جدید در سال 2017، پنج منطقه از 6 منطقه WHO در جهان با افزایش شیوع سرخک روبرو بوده و این امر در آمریکا، اروپا و دریای مدیترانه نیز صادق است.

Soumya Swaminathan، معاون مدیر کل برنامه های WHO هشدار می دهد:

بدون تلاش فوری برای افزایش پوشش واکسیناسیون و شناسایی جمعیت درگیر با میزان غیر قابل قبول کودکان غیر ایمن، و خطر از دست دادن دهه ها پیشرفت در محافظت از کودکان و جوامع، در برابر این بیماری ویرانگر، اما کاملا قابل پیشگیری ، روبرو هستیم.

قبل از سال 1963، زمانی که واکسن سرخک کشف نشده بود، جهان هر چند سال یکبار شیوع عمده سرخک را تجربه میکرد و سرخک باعث مرگ 2.6 میلیون نفر در سال میشد.

پنج دهه بعد، جهان از هر زمان دیگری برای از بین بردن این بیماری بسیار مسری و بالقوه کشنده آماده بود در واقع کشورهای مانند ایالات متحده، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و ژاپن قبلا چنین کاری کرده اند و بسیاری از کشورهای دیگر در آستانه انجام همین کار هستند.

تأثیر چنین اقداماتی فوق العاده است. از نوامبر قرن بیستم، واکسن سرخک بیش از 21 میلیون نفر را نجات داده است و فقط 17 سال است که تلفات جهانی را به میزان 80 درصد کاهش داده است.

در سال 2017، گزارش شده است که 20.8 میلیون نوزاد در سراسر جهان موفق به دریافت اولین واکسن سرخک شده اند.

اکثر متخصصان سلامت که در طول این سالها در این زمینه تجربه کسب کرده اند و سازمان هایی مانند WHO و شرکای آن در باره سرخچه و سرخک هشدار داده اند مبنی بر این که  اگر نرخ واکسیناسیون تقویت نشود، این بیماری قابل پیشگیری می تواند دوباره برگشت غیر قابل جبرانی داشته باشد.

Swaminathan گفت: "نگرانی ظهور سرخک بسیار جدی است و ما به عنوان یک جامعه جهانی، راه امن و موثری برای از بین بردن سرخک در دستان خود داریم، اما هنوز نتوانسته ایم از سلاح بخوبی استفاده کنیم.

از آنجا که سرخجه امروزه تهدید بسیار خطرناکی است، بسیاری از کشورها در تلاش برای اطمینان از حذف آن،شده اند. علاوه بر این، شایعات نادرست، تصورات غلط و افسانه های مربوط به این واکسن تنها برای جلوگیری از شیوع بیماری های اخیر موثر واقع شده است.

در اروپا، جایی که اطلاعات غلط درباره واکسن سرخک منتشر شده است، پوشش واکسیناسیون در برخی مناطق کمتر از 70 درصد است!!

بخش عمده ای از این بیماری، به علت فقدان بودجه و افزایش اطلاعات نادرست، پس از سالها پیشرفت برای جلوگیری از شیوع ، به بدترین حالت قبل برگشته استنویسندگان این گزارش خواستار اقدام فوری هستند. آنها می گویند ما نیاز به سرمایه گذاری پایدار داریم تا خدمات واکسیناسیون روزانه را تقویت کنیم، به ویژه در میان فقیرترین و محروم ترین جوامع.

در عین حال، آنها معتقدند ما همچنین نیاز به حمایت عمومی از واکسیناسیون و به همان اندازه و در اسرع وقت مبارزه با اطلاعات غلط و تردید در مورد مصرف واکسن ها را داریم.

Berkley گفت:استراتژی های موجود باید تغییر کند: تلاش های بیشتری نیاز است تا پوشش های ایمن سازی روتین و تقویت سیستم های بهداشتی را افزایش دهد،در غیر این صورت، ما شاهد شیوع یک بیماری پس از دیگری خواهیم بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عفونت ویروسی خطرناک دیگری که به دلیل همه گیر شدن کروناویروس فعال شده است

در
واکسیناسیون


بیماری ویروسی خطرناک  سرخک که باعث مرگ کودکان می شود ، دوباره تعداد قربانیان آن رو به افزایش است. دانشمندان این موضوع را به انجام ندادن واكسیناسیون معمول در ارتباط با بیماری همه گیر COVID-19 نسبت می دهند.


تشدید مشکل از اوایل سال 2017 ، هنگامی که جنبش ضد واکسیناسیون شروع به تقویت کرد ، آغاز شد. اما اکنون ، از زمان شروع همه گیری کروناویروس ، اوضاع وخیم تر شده است.

 

همه گیری کروناویروس واکسیناسیون روتین را مسدود کرده است.  و همانطور که می دانید بیش از 10٪  تعداد افرادی که واکسینه نشده اند منجر به افزایش میزان و دامنه بیماری سرخک در بعضی مواقع می شود. علاوه بر این ، میزان مرگ و میر سایر بیماری های عفونی در بین کودکان دو تا سه ساله که مبتلا به سرخک نیز هستند در حال افزایش است.

 

پزشکان ابراز نگرانی می کنند که توقف واکسیناسیون روتین در ارتباط با همه گیری کروناویروس  عواقبی خواهد داشت که پس از بیماری کروناویروس بر وضعیت سرخک تأثیر منفی خواهد گذاشت. زنان باردار بیشترین خطر را دارند، سرخک خطر سقط جنین یا ناهنجاری های رشد جنین را افزایش می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کمپین واکسیناسیون الویس پریسلی دنیا را از یک اپیدمی نجات داد

در

 الویس پریسلی

چگونه سلطان راک اند رول الویس پریسلی دنیا را از یک اپیدمی نجات داد

 

ویروس فلج اطفال سالها میلیون ها پدر و مادر را در وحشت نگه داشته بود. در آمریكا ، تا سال 1955 ، دهها هزار كودك آلوده شدند ، بسیاری از آنها معلول ماندند. امید با کشف واکسنی علیه این بیماری وحشتناک فلج اطفال به وجود آمد. اما مردم نمی خواستند واکسینه شوند. در جستجوی راه حلی برای این مشکل ، دولت محبوب ترین فرد در آن زمان ایالات متحده را جذب کرد - الویس پریسلی. سلطان راک اند رول توانست نظر همه آمریکایی ها (و نه تنها آمریکا) را در مورد واکسیناسیون به طرز چشمگیری تغییر دهد. چگونه خواننده و نوازنده الویس پریسلی آنچه را که کل دستگاه تبلیغاتی دولت فوق العاده قدرتمند قادر به دستیابی به آن نبود ، مدیریت کرد؟

 

 

 

بیماری وحشتناک فلج اطفال

  • فلج اطفال یک بیماری عفونی است. توسط ویروس خاصی ایجاد می شود. ممکن است به فلج ، ناتوانی و حتی مرگ ختم شود. تا اوایل قرن 20 ، این مسئله چندان بزرگ در ایالات متحده نبود. تا آن زمان ، شهروندان به طور منظم از طریق آب آشامیدنی غیر بهداشتی در معرض عفونت ویروس فلج اطفال قرار داشتند که باعث تقویت ایمنی طبیعی آنها می شد. همچنین ، مادران از طریق شیر مادر مصونیت این بیماری را به فرزندان خود منتقل می کنند.

 

با این حال ، نوسازی سیستم های فاضلاب و آبرسانی منجر به این شد که افراد کمتری در معرض عفونت قرار بگیرند. کودکان به ویژه در برابر عفونت آسیب پذیر شده اند. علاوه بر این ، اواخر دهه 40 و اوایل دهه 1950 در ایالات متحده کودکان متولد شده ی زیادی وجود داشت. این ، شرایط ایده آل برای انتقال گسترده فلج اطفال ایجاد کرد. ناگهان ، دیگر مصونیت داده نمی شد و ده ها هزار مورد از این بیماری هر تابستان ظاهر می شد. بیشتر کودکان رنج می بردند.

 

 الویس پریسلی

یک بیماری وحشتناک کودکان را اسیر صندلی های چرخدار می کرد.

 

وحشت در بین والدین افزایش یافت. استخرها و آبخوری ها برای جلوگیری از شیوع ویروس هر تابستان بسته می شد. بزرگسالان هراسان کودکان قبلا فعال خود را که با عصا  یا روی ویلچر می نشستند ، مشاهده می کردند. شیوع فلج اطفال در اواخر دهه 1940 و اوایل دهه 1950 سرعت بیشتری گرفت و در سال 1952 به حداکثر 58000 نفر رسید.

 

کودکان

آموزش از راه دور در آن سالها از طریق رادیو انجام می شد.

 

کشف واکسن و نوری از امید

تاریخچه واکسن 

سپس دستیابی به موفقیت در دنیای علمی اتفاق افتاد. واکسن فلج اطفال سالک اختراع شد.(مخترع واکسن جوناس سالک) برای استفاده در سال 1955 تأیید شد. با واکسیناسیون بیشتر و بیشتر کودکان ، تعداد عفونت ها به شدت کاهش یافت. بزرگسالان وظیفه شناس سعی کرده اند فرزندان خود را واکسینه کنند. اما علیرغم ترس گسترده ، واکسیناسیون فقط به 0.6٪ از جمعیت رسید. این یکی قابل اغماض نبود. نوجوانان به خصوص نمی خواستند واکسینه شوند.

 

 

 

سلطان به کمک می آید

هیچ کمپین واکسیناسیون دولتی برای تبلیغ واکسن کارساز نبود. به گفته آنها تصمیم گرفته شد که یک حرکت شوالیه وار انجام شود. الویس پریسلی ، محبوب ترین فرد در آن زمان در میان جوانان ، برای کمک فراخوانده شد.

 

سلطان راک اند رول به عنوان مهمان در برنامه Ed Sullivan Show ، پربیننده ترین برنامه تلویزیونی آن زمان ، دعوت شد. اما او را برای خواندن ترانه دعوت نکردند. قبل از شروع نمایش ، در مقابل مطبوعات  ، اد سالیوان پریسلی واکسینه شد. الویس با لبخند خیره کننده خود همه را غافلگیر کرد ، آستین خود را بالا زد و به یک مقام ایالت نیویورک اجازه داد سوزن سرنگ پر از واکسن فلج اطفال را در بازوی او تزریق کند.

 

 الویس پریسلی

الویس پریسلی واکسن فلج اطفال زنده دریافت کرد.

 

سپس یک کمپین واکسیناسیون تبلیغاتی گسترده برای واکسینه شدن آغاز شد. یک شنبه شب در آلبیون ، شهری کوچک در شرق بتل کریک ، میشیگان ، آنچه دولت آمریکا امیدوار بود اتفاق بیفتد. نوجوانان فقط می خواستند واکسینه شوند ، آنها در صف قرار گرفتند.

 

الویس پریسلی کنسرت می داد. قیمت بلیط ورودی؟ آستین بالا زده و دست برهنه.

 

چنین برنامه هایی در سراسر کشور آغاز به کار کرد. به نوجوانان برای واکسیناسیون رقص ، موسیقی و ... پیشنهاد شد. سال 1958 بود و این اجتماع معمول شنبه شب شما نبود. این شب ها "سلک هاپ" نامیده می شد. آنها فقط در اختیار جوانان مایل به تزریق واکسن فلج اطفال توسط Jonas Salk  بودند.

 

راک اند رول به بخشی مهم از جنگ پنج ساله بر سر واکسیناسیون فلج اطفال تبدیل شده بود. این کمپین واکسیناسیون دانش علمی متخصصان بهداشت عمومی را با رشد انرژی ، خلاقیت و حتی جنسیت یک نیروی محرکه جدید در جامعه آمریکا ترکیب کرد. 

 

واکسیناسیون

دولت یک کمپین گسترده برای ترویج واکسیناسیون آغاز کرده است.

 

تا حدی ، مشکل ترویج واکسیناسیون در میان نوجوانان خاتمه یافت. برای سالها ، مردم فلج  را "فلج اطفال" می نامند و این تصور را ایجاد می کردند که بزرگسالان در معرض خطر نیستند. پس از آن احساس ناراحتی برای سه دوز واکسن وجود داشت. بعضی ها به راحتی از تزریق یا خود واکسن وحشت داشتند.

 

استفان مودسلی ، مورخ اجتماعی و استاد تاریخ مدرن آمریکا در دانشگاه بریستول انگلیس می گوید: "نوجوانان احساس سلامتی می كردند ، تقریباً آسیب پذیر نیستند." در واقع ، آنها آسیب پذیر بودند. آنها برای محافظت در برابر ویروس به واکسن نیاز داشتند. اما همان نیروهای اجتماعی که به نوجوانان احساس نادرستی از شکست ناپذیری می داد ، در نهایت سلاح مخفی علیه فلج اطفال شد.

 

واکسیناسیون

خیلی ها از  آمپول وحشت داشتند.

 

تا اوایل قرن 20 ، نوجوانان به طور کلی به عنوان یک گروه اجتماعی جداگانه شناخته نمی شدند. سپس یک سری تغییرات در جامعه آمریکا به وجود آمد. اتومبیل ها به صورت دسته جمعی ظاهر می شوند. تحصیلات اجباری شد که مانع از ورود زود هنگام کودکان به بازار کار شد. همه اینها باعث شد که نوجوانان به عنوان یک گروه خاص جمعیتی در ایالات متحده شناخته شوند.

 

موسسه ملی فلج نوزادان با این واقعیت که واکسیناسیون به آرامی پیش می رود و در نوجوانان کاملاً متوقف شده است ، مبارزه می کند. این یک سازمان غیرانتفاعی فلج اطفال است که وجوه جمع آوری شده از طریق خیرات را توزیع می کند. آنها شروع به استخدام کارمندان کردند. در سال 1954 ، سازمان دعوت از گروههای نوجوان را به دفاتر خود در نیویورک آغاز کرد.

 

در آنجا از آنها سوال شد که درباره واکسیناسیون چه نظری دارند ، سپس در مورد تعریف واکسن به آنها گفتند.(واکسن چیست؟ واکسن بدن را آماده مبارزه با یک عامل بیماری‌زا مثل ویروس می‌کند. واکسن‌ها حاوی قطعات غیرفعال یا ضعیف‌شده عوامل بیماری‌زا هستند.) جوانان با قربانیان فلج اطفال ، با افرادی که عزیزان خود را به دلیل این بیماری وحشتناک از دست داده اند ، صحبت کردند. پس از این سخنرانی ها ، در صورت موافقت ، آنها برای تبلیغ تزریقات سالک در وطن خود استخدام شدند. 

 

واکسیناسیون

واکسیناسیون نوجوانان کار بسیار دشواری بود.

 

نوجوانان برای تبلبغ واکسیناسیون به مبارزه پیوستند

جنگ فلج اطفال در نوجوانان اشکال مختلفی داشت. مسئولان بت های نوجوان مانند الویس پریسلی و دبی رینولدز را استخدام کردند تا این کار را در کمپین های واکسیناسیون عمومی گسترش دهند. در همان زمان ، نوجوانان ، سفیران واکسیناسیون ، در نوع خود مشهور شدند. آنها در رویدادهای دسته جمعی شرکت کردند ، مطبوعات چهره هایشان را تکرار کردند.

حتی از میل جنسی نوجوانان نیز برای رواج واکسن فلج اطفال استفاده شده است. پتی هیکس ، رئیس ملی نوجوانان علیه فلج اطفال ، در سال 1958 گفت: "بعضی از دختران گفتند که اگر پسران علیه فلج اطفال واکسینه نشده باشند با آنها قرار ملاقات نمی گذارند.

 

دکتر جوناس سالک

مخترع واکسن دکتر جوناس سالک ، که واکسن فلج اطفال را تولید کرد ، در آزمایشگاه خود در دانشگاه پیتسبورگ

 

چگونه کمپین واکسیناسیون جهان را تغییر داد

همچنین انگیزه ملی برای واکسیناسیون نوجوانان آمریکایی یک منفعت دیگر داشت:  با ترویج واکسن فلج اطفال ، اساساً به عنوان روشی برای ادامه کار ، بازماندگان از واکسن فلج اطفال ، با نشان دادن فعالیت اجتماعی ، جنبش حقوق افراد دارای معلولیت را بنیان نهادند. در پایان ، دستیابی به قانون معلولان در سال 1990 امکان پذیر بود.

 

ارزیابی دقیقاً میزان تأثیر فعالیت نوجوانان در پذیرش واکسن فلج اطفال دشوار است. مهمتر از همه ، حمایت از آنها به تغییر نگرش عمومی نسبت به واکسیناسیون به طور کلی کمک کرده است. واکسن ها به طور ناگهانی دیگر فقط برای بزرگسالان یا کودکان خردسال قابل استفاده نیستند. آنها برای نوجوانان سختگیر بودند. پوشش جمعیت واکسینه از  عدد مضحک 0.6٪ به رقم چشمگیر 80٪ تبدیل شد.

 

دکتر آلبرت سابین

دکتر آلبرت سابین در محل کار خود در آزمایشگاه در کالج پزشکی دانشگاه سینسیناتی


پیشرفت در تولید واکسن فلج اطفال نیز کمک کرده است. در دهه 60 ، واکسن پیچیده و گران قیمت دو دوز Salk با یک دوز واکسن ارزان قیمت جایگزین شد. از سال 1979 ، هیچ موردی از فلج اطفال در ایالات متحده گزارش نشده است. علاوه بر این ، در سال 2016 ، فقط 42 مورد از این بیماری در سراسر جهان ثبت شده است. اگرچه بیماری همه گیر ویروس کرونا ، و همچنین درگیری های نظامی در مناطقی مانند افغانستان و پاکستان ، به احتمال زیاد منجر به افزایش فلج اطفال در سال 2020 می شود. درست است که امروزه در سراسر جهان واکسیناسیون فلج اطفال به عنوان یک استاندارد در نظر گرفته شده و در برنامه واکسیناسیون گنجانده شده است.

 

 واکسیناسیون

امروز ، قطره فلج اطفال در برنامه واکسیناسیون قرار دارد.

 

 

تجربه کمپین واکسیناسیون الویس پریسلی چگونه مفید است؟

بیش از 60 سال از زمان شیوع واکسیناسیون در ایالات متحده می گذرد. ایالات متحده اکنون در یک مسابقه ملی دیگر برای واکسیناسیون در مبارزه با COVID-19 شرکت می کند. تردید در واکسیناسیون در برخی از جمعیت ها ادامه دارد. با توجه به تجربه گذشته ، دولت بایدن اخیراً برنامه هایی را برای استفاده از افراد مشهور در این مبارزه اعلام کرده است. ورزشکاران ، نوازندگان و بازیگران را جذب خواهد کرد. رسانه های اجتماعی با هدف گذاری مرتبط پر می شوند.

 

اختلاف در دیدگاه های سیاسی ، اجتماعی نسل های مختلف ، تردید در مورد واکسیناسیون را دامن می زند.(جنبش ضد واکسن) معجزه کمپین واکسیناسیون نوجوانان در دهه های 1950 و 1960 ، درسهایی در مورد چگونگی استفاده از این اختلافات برای سلامتی مردم ارائه می دهد. متخصصان قصد دارند گروه های سنی افرادی را که جرات ندارند و داوطلبانی را از صفوف خود جذب می کنند ، جدا کنند. افراد آموزش داده می شوند و اطلاعات کاملی در اختیار آنها قرار می گیرد. تجربه با الویس پریسلی و نوجوانان دهه 50 به نجات دوباره جهان کمک خواهد کرد.

اگر می خواهید درباره سلطان راک اند رول راک اند رول بیشتر بدانید ، مقاله ما را بخوانید.به مناسبت تولد الویس پریسلی سلطان راک اند رول + عکس

نظرات

در ادامه بخوانید...