رژیم غذایی هفتگی در 7 روز 10 کیلو وزن کم کنیم

در

رژیم غذایی هفتگی

 

رژیم غذایی لاغری هفتگی (ماست ، پولاک ، آب)

 در میان تنوع زیاد رژیم های غذایی ، رژیم غذایی ویژه ای وجود دارد که در هفت روز اعمال می شود. به آنها رژیم غذایی های هفتگی می گویند. رژیم غذایی لاغری هفتگی کاملاً سخت است اما به شما اجازه می دهد طی 7 روز تا 10 کیلو وزن کم کنیم. رژیم غذایی هفتگی برای کاهش وزن براساس مصرف یک محصول خاص است. این رژیم غذایی بیشتر از شش ماه یک بار قابل استفاده نیست.

 

نکات اصلی رژیم غذایی هفتگی برای کاهش وزن

نکات اصلی رژیم غذایی مصرف یک نوع محصول در طول روز در 5 وعده غذایی است. میزان کالری نباید بیش از 500 کیلو کالری در روز باشد. این رژیم غذایی شامل بسیاری از سبزیجات و میوه ها و سایر غذاهای سالم است.

 

 

دستور رژیم غذایی لاغری هفتگی

روز اول 2 لیتر شیر کم چرب ، 150 گرم ماست ، 100 گرم پنیر کم چرب ، 1 لیتر کفیر ، 150 گرم پنیر. می توانید به مقدار نامحدود آب بنوشید.

روز دوم 150 گرم گوشت گاو آب پز ، 150 گرم سینه مرغ ، 2 تخم مرغ آب پز ، 150 گرم ماهی آب پز ( سوف ، ماهی کاد ، پولاک ). می توانید به مقدار نامحدود آب بنوشید.

روز سوم میوه و سبزیجات به مقدار نامحدود (به استثنای موز ). می توان آنها را به صورت خام یا پخته مصرف کرد. آب باید حداقل 2 لیتر مصرف شود.

رژیم غذایی لاغری هفتگی بعد ، شما باید رژیم غذایی روزهای گذشته را تکرار کنید (یعنی روز اول مربوط به روز 4 ، روز دوم به پنجم و سوم به ششم است).

 

و روز هفتم باید تخلیه انجام شود. در این روز می توانید فقط آب معدنی بدون گاز ، چای سبز ، دمنوش های گیاهی بنوشید .

پیش نیاز این رژیم غذایی عدم استفاده از نمک ، شکر ، ادویه و سایر مواد افزودنی است. سپس نتیجه مشخص خواهد شد!

 

 

بررسی رژیم غذایی هفتگی برای کاهش وزن

رژیم غذایی هفتگی بسیار سختگیرانه است ، به طور قابل توجهی مصرف غذا و به همین ترتیب ، دریافت مواد مغذی به بدن را محدود می کند. بنابراین ، قبل از شروع چنین رژیم غذایی ، لازم است که به تدریج برای آن آماده شوید ، برخی از محصولات را از رژیم غذایی خود حذف کنید ( شیرینی ها ، شکلات ، الکل ، محصولات آرد).

درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما برای اینکه به بدن آسیب نرسد ، بهتر است قبل از استفاده از آن با یک متخصص تغذیه یا درمانگر مشورت کنید. علاوه بر این ، اگر شما هر گونه مشکل سلامتی دارید.

نظرات

۱۴۰۰/۱۱/۲۵تعداد زیادی از رژیم های غذایی غیر معمول در جهان وجود دارد - با این حال، به اندازه کافی رژیم های معمولی نیز وجود دارد. پزشکان زنگ خطر را به صدا در می آورند و هشدار می دهند که یک رویکرد معقول، توالی اقدامات و منطق تضمین شده است که به نتیجه مطلوب منجر شود، اما بدون عوارض جانبی. به عنوان شواهد، ما فهرستی از هک های زندگی از افرادی که این پوند اضافی را از دست داده اند، اما هرگز از هیچ یک از روش های کاهش وزن سخت پیروی نکرده اند، در ادامه نظرات گردآوری کرده ایم.

۱۴۰۰/۱۱/۲۵نیازی به گرسنگی دادن به خود نیست به اندازه نیاز بخورید. هارلی پدریک از مربی تغذیه لندن می گوید: «خوردن کمتر از 1000 کالری در روز خارج از حد معمول است. - و اگر میله را خیلی پایین نگه دارید، بدن را به حالت "گرسنگی" تغییر می دهید، که به معنای صرف بافت عضلانی برای زنده ماندن است. بله، فلش روی ترازو می افتد. اما در واقع شما درصد بیشتری از چربی بدن خواهید داشت که بدیهی است که هیچ کس نمی خواهد. به دلیل کاهش ماهیچه ها، بدن شل می شود و در هنگام ورزش کارایی کمتری در سوزاندن چربی خواهید داشت. در پاسخ به مقدار ناکافی گلوکز، بدن شروع به تولید شدید انسولین می کند که مسئول سنتز و تجمع چربی است. و این بدان معنی است که لایه چربی در آینده به ناچار افزایش خواهد یافت. برای مثال در ژاپن، معاینه پزشکی سالانه اجباری شامل اندازه گیری وزن بدن و تجزیه و تحلیل نسبت تمام داده ها است. اگر کاهش وزن به دلیل کاهش توده عضلانی رخ دهد، پزشک باید کارفرما را در این مورد مطلع کند و کارمند برای مشاوره با متخصص "سبک زندگی سالم" اعزام می شود.

۱۴۰۰/۱۱/۲۵برای کاهش وزن از اپلیکیشن های موبایل استفاده کنید هلن مک کارتی، روانشناس بالینی، می گوید: «برنامه های بهداشتی مزیت اضافه ارائه بازخوردی دارند که به ما برای دستیابی به هر هدفی که تعیین کرده ایم، پاداش می دهد. و باعث افزایش انگیزه می شود. استفاده از برنامه‌هایی از این دست آسان است و به شما کمک می‌کند تا بار مغز را از به خاطر سپردن روال‌ها بردارید. جای تعجب نیست که مطالعات سال به سال نشان می دهد کسانی که از رژیم غذایی سالم پیروی می کنند و با استفاده از اپلیکیشن های گوشی های هوشمند ورزش می کنند، به طور متوسط ​​3.6 کیلوگرم بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمی دهند، وزن کم کرده اند. MyFitnessPal با بیش از 5 میلیون محصول در پایگاه داده خود محبوب ترین برنامه باقی مانده است که می توانید فقط با خواندن بارکد آن ها را بررسی کنید. همچنین میزان کالری دریافتی روزانه شما را تنظیم می کند و تاثیر ورزش را محاسبه می کند.

۱۴۰۰/۱۱/۲۵بعد از ورزش فقط آب بنوشید آیا این همه سخت در باشگاه کار کرده اید و اکنون واقعا لیاقت یک کیک کوچک را دارید؟ لورا ویلیامز، متخصص تناسب اندام و رژیم غذایی، می گوید: «متاسفانه، مردم نمی دانند که فقط دو سوم این کیک کوچک تأثیر یک دویدن نیم ساعته را خنثی می کند. برای حمایت از این، داده های رسمی از دانشگاه اتاوا: ما تخمین ذهنی خود را از مصرف انرژی چهار برابر می کنیم و بنابراین، به عنوان یک قاعده، "پاداش" ما دو تا سه برابر بیشتر از کالری سوزانده شده است. علاوه بر این، پس از ورزش، اغلب تمایل داریم احساس تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیریم. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند، پس از پایان تمرین، ابتدا آب بنوشید . اگر حمله گرسنگی کمتر شد، باز هم تشنگی بود. اگر 20 دقیقه بعد میل از بین نرفت، می توانید یک مشت آجیل بخورید و فوراً آشپزخانه را ترک کنید.

۱۴۰۰/۱۱/۲۵برای کاهش وزن صبحانه پروتئین بخورید محققان دانشگاه تل‌آویو، رژیم‌های غذایی را که صبحانه را وعده غذایی اصلی خود در روز می‌دانستند، با افرادی که بیشترین کالری خود را در وعده شام ​​مصرف می‌کردند، مقایسه کردند. مشخص شد که عاشقان صبحانه های مقوی به طور متوسط ​​8 کیلوگرم بیشتر از دست دادند، علیرغم اینکه تعداد کل کالری ها یکسان بود. هارلی پدریک (مربی تغذیه) می‌گوید: «این به این دلیل است که بدن ما باید صبح‌ها انرژی داشته باشد، و اگر گلوکز کافی در رژیم غذایی دریافت نکند، غدد فوق کلیوی کبد را وادار به ترشح قند می‌کنند.» در پاسخ، بدن انسولین ترشح می کند و این تعادل قند خون را برای کل روز از بین می برد. با این حال، اگر صبح‌ها غذاهای مناسب حاوی پروتئین مصرف کنید، این تعادل طبیعی باقی می‌ماند. کارشناسان توصیه می کنند صبحانه را حداکثر یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب بخورید. پدریک اضافه می کند: «در این زمان، بدن برای شروع یک روز فعال به سوخت نیاز دارد. گزینه های غنی از پروتئین مانند املت دو تخم مرغی، ماست ساده یا پنیر با مشتی آجیل را توصیه می کند. این غذاها سطوح گرلین (معروف به "هورمون گرسنگی") را کاهش می دهند.

۱۴۰۰/۱۱/۲۵برای کاهش وزن در آخر هفته استراحت نکنید در طول هفته کاری، می توانید استقامت یک راهب بودایی را نشان دهید، اما بیشتر ما منتظر عصرهای جمعه هستیم تا آرامش داشته باشیم. این یکی از دلایل اصلی کاهش وزن کمتر از آنچه می‌خواهیم است. دکتر مک کارتی می گوید: «اگر رفتار خود را از دوشنبه تا جمعه به عنوان «خوب» ارزیابی کنیم، در حالی که رفتار «بد» در آخر هفته را به عنوان پاداشی برای خوب در نظر بگیریم، عادات غذایی سالم به تدریج تبدیل به محدودیت می شوند. - و این اثر "لعنت به جهنم" را می دهد، وقتی بیش از حد به خود اجازه می دهیم و فکر می کنیم: "باشه، من می توانم هفته ای یک بار هزینه کنم." چنین شکستی می تواند تمام تلاش های صرف شده را از بین ببرد. بر اساس اطلاعاتی که اخیراً از دانشگاه کورنول در نیویورک منتشر شده است، تقریباً 90 درصد از افراد در آخر هفته وزن اضافه می کنند و در طول روز کاری آن را از دست می دهند. نوسانات هفتگی واضح مشخص شد: شرکت کنندگان در مطالعه در روزهای یکشنبه و دوشنبه وزن بیشتری داشتند و در پایان هفته کاری، وضعیت به سمت بهتر شدن تغییر کرد. برای حفظ ثبات در این موضوع، دکتر مک کارتی توصیه می کند که روشمند عمل کنید و هر بار یک عادت بد را از بین ببرید. «اگر فقط عصرها از میان وعده صرف نظر کنید یا مقدار غذایی که برای ناهار می خورید را کاهش دهید، این کار نتایجی را به همراه خواهد داشت. باید به تدریج خودمان را بازآموزی کنیم و هر روز تغییرات کوچکی در نحوه غذا خوردن ایجاد کنیم. این نتیجه را به همراه خواهد داشت.

۱۴۰۰/۱۱/۲۵برای کاهش وزن یک گروه کامل از محصولات را به یکباره از منو حذف نکنید. دکتر مک کارتی می گوید: «اگر از شما خواسته شود که به مدت پنج دقیقه به یک میمون سفید فکر نکنید، تنها چیزی که می توانید به آن فکر کنید یک میمون سفید است. زمانی که شما مجاز به خوردن چیزی نباشید همین اتفاق می افتد – این میوه ممنوعه است که بیشتر از همه هوس خواهید کرد. بنابراین، اگر رژیم غذایی بدون لبنیات یا کربوهیدرات دارید، جای تعجبی ندارد که بخواهید ساندویچ پنیر بخورید. تمام محدودیت‌های سخت‌گیرانه را نمی‌توان در درازمدت حفظ کرد، و شما از قبل خود را برای شکست آماده می‌کنید. به یک برنامه غذایی سالم پایبند باشید و آن را نه به عنوان یک رژیم غذایی، بلکه به عنوان یک تغییر سبک زندگی ببینید - در این مورد، شانس موفقیت یک مرتبه بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، بدن ما برای عملکرد صحیح به گروه های غذایی مختلفی نیاز دارد. ساده، اما یک مثال بسیار واضح: بدن روزانه به 130 گرم کربوهیدرات نیاز دارد تا گلوکز کافی برای عملکرد مغز تولید کند. اگر این اتفاق نیفتد یا کربوهیدرات ها در مقادیر کمتر تامین شوند، بدن شروع به سوزاندن چربی های خود می کند. عالی به نظر می رسد، اما در واقع منجر به افزایش کتون ها می شود - اسیدهایی که بیش از حد آنها منجر به سردرد، حالت تهوع، خستگی، کم آبی بدن و بوی بد دهان می شود.

۱۴۰۰/۱۱/۲۵کرایولیپولیز مفهوم جدیدی نیست. قرار گرفتن در معرض سرما در مناطق مشکل دار به شما این امکان را می دهد که به سرعت و به طور موثر از شر چربی خلاص شوید و به اصلاح شکل پیدا کنید. علاوه بر این، دستگاه‌های مدرن امکان درمان همزمان دو ناحیه را می‌دهند (و این کار را نه تنها به سرعت، بلکه بدون درد انجام می‌دهند)، و همه شاخص‌ها را تا حد امکان دقیق برای هر شخص تنظیم می‌کنند. پس از یک روش، 25-30 درصد چربی برداشته می شود. بهترین دوره توصیه شده سه روش با فاصله زمانی یک ماه است. به منظور دستیابی به حداکثر نتایج، پزشکان ترکیب کرایولیپولیز با درمان سلولیت با استفاده از امواج شوک را توصیه می کنند. برای این منظور می‌توانید از یکی از دستگاه‌های معجزه‌آسا که برای مبارزه با اثر «پوست پرتقالی» در مراحل مختلف (از جمله بارز) و همچنین سفت‌کردن پوست طراحی شده است، استفاده کنید.

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ کسانی که بدون رژیم لاغر شده اند ماساژ لاغری تایلندی بهتر است با استفاده از کرم‌های تایلندی یک ماساژ لاغری انجام دهید (مورد علاقه‌ها آنهایی هستند که حاوی ترکیبات مختلفی از فلفل و روغن‌های ضروری هستند) - این نکته را می‌توانید در سالنی که می‌روید روشن کنید. علاوه بر این، مهم است که استادان از ملایم ترین تکنیک صرفه جویی استفاده کنند - بدون ضربه و فشار شدید، ترکیبی از حرکات با تحریک گردش خون و کار عضلانی عمیق. و البته، طبق سنت، به موازات آن، باید روی نقاط طب سوزنی تأثیر بگذارد و وضعیت عمومی بدن را متعادل کند. چنین برنامه هایی با هدف تثبیت و عادی سازی متابولیسم چربی و ترویج حذف طبیعی سموم انباشته شده است. خوب، به عنوان یک امتیاز دلپذیر، آرامش عمیق تضمین شده است (که هرگز اضافی نیست).

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری و کاهش وزن با 9 غذا

در

آیا با غذاهای لذیذ هم می توان رژیم لاغری گرفت ؟ اگر این سوال درست باشد ، خیلی خوب است.بدون شک کاهش وزن و رژیم لاغری سریع با این فرمول ساده برابر است. مصرف کالری شما باید از سوخت آن ، کمتر باشد.
طبق گفته ی هضر مانگری ، RD‌، سخنگوی زن در آکادمی تغذیه و برنامه ریزی رژیم غذایی میگوید که  غذاهای خاص به شما کمک کرده تا وزن بدن خود را کاهش دهید زیرا به شما کمک کرده تا سیری طولانی تری داشته و میل خوردن خود را کنترل کنید.
حتی متابولیسم خود را تجدید بهبود ببخشید. پس این فهرست را وقتی می خواهید به سوپرمارکت بروید ، با خود بردارید :
شکلات سیاه ، سس ، آجیل و تخم مرغ ؟ همه در این لیست قرار دارند. این لیست، رژیم برای لاغری و سیر بودن و رضایتمندی من است.

رژیم لاغری

 

1. لوبیا در رژیم لاغری

لوبیا ، ارزان ، سیرکننده و متنوع و منبع عظیم پروتئین است. لوبیا نیز دارای فیبر بالا و دیر هضم است یعنی شما دچار سیری طولانی تری می شوید که جلوی خوردن بیشتر شما را می گیرد.

2. سوپ در رژیم لاغری

وعده ی غذایی خود را با یک پیاله سوپ شروع کرده و به خوردن کمتر ، خاتمه خواهید داد. مهم نیست که سوپ دارایذرات درشت یا ریز باشد چونکه در اصل ، آبکی است. شما در هر وعده می توانید کالری سوپ را در حد 100-150 نگه دارید. تکه های خامه یا کرده در آن نریزید.(سیارک)

3. شکلات سیاه در رژیم لاغری

آیا می توان شکلات را بین وعده های غذایی قرار داد ؟ شکلات سیاه شیری را ، یک تکه یا دو تکه بردارید. در یک بررسی ، به افرادی که عاشق شکلات بودند ، شکلات سیاه داده شد که چند ساعت بعد از مصرف آن نسبت به افرادی که شکلات شیری خورده بودند ، 15% کمتر ، پیتزا میل کردند.

4. پوره ی سبزیجات در رژیم لاغری

شما می توانید در تمام اوقات ، سبزیجات بیشتری به غذای خود اضافه کنید و از غذاهای "گول زننده ی " خود لذت برده و کالری های مصرفی خود را کاهش دهید. وقتی محققان پن استیت ، پوره ی گل کلم و کدو سبز را به پنیر و mac افزدوند ، مردم ظاهرا این غذا را خیلی دوست دارند. ولی 200-350 کالری کمتر مصرف می کنند. این سبزیجات سالم ، حجم کالری کمتری به این غذای خوشمزه اضافه کردند.(سیارک)

5. تخم مرغ و سس در رژیم لاغری

یک صبحانه ی سرشار از پروتئین ، به شما کمک می کند تا دیگر به اسنک ها در طول روز حمله ور نشوید. در بررسی گروهی از زنان چاق ، کسانی که با 35 گرم پروتئین ، روز خود را شروع کرده بودند- یعنی به احتمال زیاد کمی بیش از آن مقدار که شما می خورید – احساس سیری بیشتری خواهید کرد. این زنان صبحانه ی 350 کالری را خوردند که شامل تخم مرغ و پای سس گوشت بود. اثر این صبحانه ی سرشار از پروتئین تا اثر طول کشید در حالی که این زنان خوردنی های قندی و چرب را نسبت به زنانی که غلات برای صبحانه خورده بودند ، کمتر ملچ ملوچ کردند.

6. آجیل در رژیم لاغری

برای یک اسنک مقوی در زمان دوندگی/شلوغی/هلهلکی ، یک مشت کوچک ، بادام ، بادام زمینی ، گردو یا پی کان ( گردوی آمریکایی) با خود داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد آجیل می جوند ، به طور خودکار در وعده ی بعدی ، غذای کمتری می خورند.

7. سیب در رژیم لاغری

آب سیب و سس سیب را کنار گذاشته و در عوض ، سیب ، گاز بزنید. کل این یک عدد سیب، ذائقه ی شما را به حدی کاهش می دهد که آب سیب یا سس آن اینگونه نیست.
دلیلش این است که میوه ی خام ، دارای فیبر بیشتری است. همچنین ، جویدن ، سیگنال هایی را به مغزتان می فرستد که چیز قابل توجهی خورده شده است.

8. ماست در رژیم لاغری

خواه یونانی ،خواه سنتی ، ماست برای دورکمرتان ، مناسب است.
در بررسی هاروارد ، بیش از 120,000‌نفر به مدت ده سال یا بیشتر دنبال شدند. ماست ، نسبت به همه ی غذاهایی که بررسی شدند ، ارتباط زیادی با کاهش وزن نداشت.
هنوز اثبات نشده که ماست ، وزن را کاهش می دهد ، ولی نسبت به غذاهای دیگر ، دارای اهمیت است.

9. دارابی و گریپ فروت در رژیم لاغری

بله ، دارابی در واقع به شما کمک خواهد کرد تا چندین پوند وزن کم کنید و برای لاغری بسیار موثر است  خصوصا اگر در معرض خطر دیابت باشید.
محققان در کلینیک اسکریپس در سن دییگو دریافتند وقتی افراد چاق نصف یک گریپ فروت را قبل از هر وعده میل کنند ، تقریبا پوند در عرض 12 هفته کم می کنند.
نوشیدن آب گریپ فروت همین اثر را دارد.
ولی آب گریپ فروت دارای خاصیت " چربی سوزی " نیست فقط به افراد کمک می کند تا احساس سیری کنند.
مراقب باشید : شما نمی توانید گریپ فروت یا آب آن را بخورید اگر تحت مراقبت های خاصی هستند ، پس برچسب روی همه ی نسخه های خود را بررسی کنید یا از پزشک خود سوال کنید. گریپ فروت با تعداد زیادی از داروها تداخل دارویی دارد.
طبق گفته ی دانشمند تغذیه ، پروفسور و محقق جوی دابوست ، برگه ی خرید خود را از پروتئین های ناب ، سبزیجات تازه ، میوه و همه ی حبوبات پر کنید. مهمترین چیز ، در زمان کاهش وزن ، تصویر بزرگ چیزی است که می خورید نه غذاهای خاص.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهکارهایی برای کاهش وزن 14 مورد بخش اول

در

 (سیارک)باوجود محصولات دارویی بیشماری که در مکان‌های متفاوت تبلیغ می‌شوند و  در این تبلیغات ادعا می‌شود که برای کاهش وزن مفید هستند، این کار بدل به چالشی جدید شده است، چراکه بنظر می‌رسد عوارض ناشی از استفاده از اینگونه داروها بسیار بیشتر از فوائد احتمالی آنها است (البته نه همه این داروها). در این مقاله قصد داریم شمارا با راهکارهایی طبیعی آشنا کنیم که با توصل به آنها می‌توانید اقدام به کاهش وزن کنید. با سیارک همراه باشید.

شاهی آبی یا بولاغ اوتی

به نظر شما مفیدترین سبزیجات برای سلامت بدن انسان کدام است؟ پاسخ اکثر کسانی که این سؤال از آنها می‌شود، کلم بروکلی است، اما باید گفت نتایج تحقیقاتی که در ایالات متحده صورت گرفته، ادعای دیگری را اثبات می‌کند؛ به عقیده محققان، شاهی آبی تازه، که کمی طعم تند و دلپذیری به سالاد می‌بخشد، تأثیر بسزایی در سلامتی انسان دارد. می‌توانید در ساندویچ‌های خود از این سبزی مغذی و مفید استفاده کنید؛ راهکار دیگر استفاده از شاهی آبی پختن آن است (دقیقاً همانند اسفناج). ناگفته نماند که دستور پخت غذاهای بسیاری را نیز می‌توانید درسایت سیارک پیدا کنید که در آنها از این سبزی در مواد لازم برای آشپزی بهره گرفته شده است.شاهی آبی به نام های آب‌تَره ، کلشک، بولاغ اوتی، علف چشمه،  ترتیزک آبی، و به کردی کوویزْنامیده می شود.

غلات کامل

اگر از اضافه‌وزن رنج می‌برید و قصد دارید بدن خودرا بدل به آنچیزی کنید که دلخواه شما است، استفاده از غلات کامل توصیه می‌شود. بنابه تحقیقاتی که صورت گرفته است، کسانی که در دوره‌های دوازده هفته‌ای به جای استفاده از غذاهای کالری‌دار، اقدام به مصرف غلات کامل کرده‌اند، در رسیدن به این مهم (کاهش وزن) موفق‌تر بوده‌اند. حال که از سود این ماده مغذی برای بدن کسب آگاهی کردید این سؤال برای شما پیش خواهد آمد که از کدام نوع غلات کامل بهتر است که بهره بگیرید؟ داریوش مظفریان، متخصص تغذیه شاغل در آمریکا در پاسخ به این سؤال عنوان کرده است که بهتر آن است از غلاتی استفاده شود که فرآوری نشده باشند؛ در اینگونه غلات معمولاً نسبت کربوهیدرات به فیبر ده به یک است (به ازای هر واحد فیبر، ده واحد کربوهیدرات وجود دارد). یکی دیگر از انتخاب‌هایی که پیش روی شما است، جو دوسر می‌باشد. با استفاده از اینگونه غلات در غذاهایی که درست می‌کنید، می‌توانید به کاهش وزن خود سرعت ببخشید، اگر غذایی به نظرتان نمی‌رسد، می‌توانید با جستجو درسایت سیارک، دستور پخت غذاهایی را پیدا کنید که در آنها از این غلات در مواد لازم برای آشپزی استفاده می‌شود.

آووکادو

این ماده مغذی از چربی‌های مفیدی برای بدن تشکیل شده است و چیزی حدود بیست واحد از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز برای بدن (درطول یک روز کامل) را شامل می‌شود. گروهی از افراد که مورد تحقیق قرار گرفته بوده و در وعده غذایی ناهارشان، مقداری آووکادو قرار داده شده بود، عنوان کرده‌اند که برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و ساعات بیشتری را بدون نیاز به غذای دیگری سپری کرده‌اند. البته ذکر این مسئله حائز اهمیت است که بنا به گفته‌های کارولین ام. آپوین، محقق مرکز تغذیه در بوستون، نباید در مصرف آووکادو زیاده‌روی کرد، چراکه یک آووکادوی کامل حاوی چیزی حدود دویست و سی واحد کالری است و نیز بیست و پنج تا سی واحد چربی دارد، بنابراین این مسئله را بخاطر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه آووکادو سبب افزایش وزن می‌شود. کارولین در ادامه صحبت‌های خود دراین باره عنوان کرد: «آووکادو ماده بسیار مغذی و خوبی است، اما هر ماده غذایی‌ای که تا این اندازه چربی داشته باشد، باید در مصرفش صرفه‌جویی شود. برای کاهش وزن، یکی از مهمترین نکاتی که باید مد نظر قرار بگیرد، کاهش استفاده از مواد غذایی‌ای است که حاوی کالری زیادی هستند.»

بادمجان

گروهی از سبزیجات هستند که بسیار مغذی بوده و برای سلامت انسان مفید هستند، درحقیقت این سبزیجات در دسته میوه‌جات نیز قرار می‌گیرند؛ گوجه‌فرنگی، فلفل و بادمجان از این قبیل‌اند. بنا به گفته‌های دکتر مظفریان دراین خصوص، این مواد مغذی که میان سبزیجات و میوه‌جات مشترک هستند، حاوی مقادیر زیادی فیبر و سایر مواد مغذی برای سلامت انسان هستند. بادمجان به این خاطر که پوست نازک‌تری نسبت به آنچه از آن به طور مفید، مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارد، درمیان این مواد مغذی جایگاه بالاتری را به خود اختصاص می‌دهد. نکته دیگری که سبب برتری بادمجان نسبت به سایر این مواد مغذی می‌شود، آب زیاد و فیبری است که در خود دارد و سبب می‌شود، پس از مصرف بادمجان، برای مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید. کالری کمی که دارد نیز (یک فنجان بادمجان پخته شده، حاوی سی و پنج واحد کالری و تنها شش واحد کربوهیدرات است) امکان استفاده بیشتر از آن را به شما می‌دهد. تحقیقاتی که به تازگی درحال صورت گرفتن است، تاکنون به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف بادمجان به همراه پوست آن نیز می‌تواند برای سلامت انسان مفید باشد، چراکه حاوی آنتی اکسیدان است. ناگفته نماند که این تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی است و هنوز نتیجه قطعی آن عنوان نشده است.

کره بادام زمینی

دو قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی طبیعی و ارگانیک، حاوی چیزی حدود هشت گرم پروتئین، بیست و پنج درصد نیاسین مورد نیاز روزانه بدن، شانزده گرم چربی مفید برای بدن و مقداری فیبر است. چربی مفید کره بادام زمینی را می‌توان جایگزین چربی موجود در گوشت‌های قرمز (و سایر گوشت‌ها) کرد. تحقیقی در سال 2013 در بریتانیا صورت گرفت و نتایج حاصل از آن در مجله «بریتیش جورنال» منتشر شد؛ بنا به تنایج بدست آمده از این تحقیقات، مصرف کره بادام زمینی در وعده صبحانه به شما کمک می‌کند برای مدت بیشتری احساس سیری کنید و بدین ترتیب قادر خواهید بود وعده ناهار خودرا کمی به تعویق انداخته و درنهایت از خوردن غذای سنگین در ساعات آخر شب خودداری کنید. عسل و انواع توت‌ها از سایر مواد مغذی هستند که می‌توانید در وعده صبحانه در کنار کره بادام زمینی استفاده کنید. اگر در ساعات اولیه ظهر احساس گرسنگی کردید، می‌‌توانید یک قاشق دیگر کره بادام زمینی را روی موز مالیده و نوش جان کنید. کربوهیدرات موجود در این ترکیب غذایی انرژی موردنیاز برای انجام فعالیت‌هایتان را در اختیار شما می‌گذارد. این درحالی است که پروتئین موجود درآن برای مدتی شما را سیر نگه می‌دارد (تا زمانی که وقت وعده بعدی غذایی فرا برسد).

رشته‌های نودل شیراتاکی

این ماده مغذی کربوهیدرات نداشته و در هروعده غذایی تنها پنج واحد کالری دارد که آن را بدل به انتخابی ایده‌آل برای یک وعده غذایی می‌کند. این نودل‌ که از ریشه گیاهی به نام کنیاک (گیاهی که در آسیا روئیده می‌شود) تهیه می‌شود به نام «نودل معجزه‌گر» نیز شناخته می‌شود و حاوی مقدار زیادی فیبر است و نیز از جمله غذاهای دیرهضم بشمار می‌رود که باعث می‌شود برای مدتی طولانی‌تر احساس سیری کنید. به سادگی می‌توانید این نودل مغذی را (درکنار سایر انواع نودل) از مغازه‌های محله خود خریداری کنید و از ماده غذایی‌ای بهره بگیرید که برای افراد گیاه‌خوار یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها است و از وجود گلاتن عاری است. نکته دیگری که این ماده غذایی را به انتخابی بی‌نظیر بدل می‌کند حجم نود و هفت درصدی آب موجود درآن است که بسیار برای سلامت مفید است.

ماست (ترجیحاً یونانی)

شاید راجع به ماست و خواص آن پیش از این نیز شنیده باشید، بااینحال این ماده غذایی به قدری مفید است که تکرار چندباره فوائد آن خالی از لطف نیست؛ ماست و ترکیب آن با هرچیزی که دلخواه شما است، میزان کالری بدن را تنظیم کرده و به شما در دفع مواد زائد و سمی از بدنتان کمک می‌کند. بیشتر محققان البته نظر به پروتئین سرشاری دارند که در این ماده غذایی موجود است (چیزی حدود هجده گرم در هر وعده کامل ماست) و باعث می‌شود ساعات بیشتری در طول شبانه‌روز احساس سیری کنید و این در کاهش وزن امری حیاتی محسوب می‌شود. نکته دیگری که درباره این ماده غذایی شایان به ذکر است، نقش مهم آن در تنظیم کارکرد باکتری‌های روده است که در کاهش وزن (بخصوص در زنان) بسیار مفید است.این مقاله ادامه دارد....... (سیارک)

در سیارک بخوانیم:

 

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری با درست نوشیدن

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری هالیوودی

در

رژیم غذایی آمریکایی یکی از مشهورترین رژیم لاغری ها در جهان است.این رژیم غذایی و رژیم برای لاغری، گاهی اوقات از مدل های مد آمریکایی مانند بانی و رزماری، که موفق به حفظ تناسب اندام کامل در طول حرفه ی خود شده بودند، دنبال شده است. دور کمر بانی 55 سانتیمتر و رزماری - 61 بود.
رژیم غذایی آمریکایی به علت رژیم لاغری سریع بودن ، گاهی اوقات رژیم لاغری هالیوودی هم نامیده می شود، زیرا بسیاری از ستارگان فیلم و نمایش با استفاده از آن بسیار موفق بوده اند. محصولات موجود در رژیم غذایی نسبتا قابل دسترسی هستند. و آنچه مهم است با رعایت رژیم غذایی آمریکا، فرد هرگز گرسنه نخواهد ماند.
رژیم هالیوود کم کالری است، شما باید غذای کم کالری مصرف کنید. منو های غذایی از  گوشت، ماهی و تخم مرغ تشکیل شده است. همچنین رژیم غذایی باید با سبزیجات، میوه ها و غلات متفاوت باشد. در طول روز شما می توانید دو لیتر آب بخورید، با این حال در مورد صبحانه ممکن است مجبور شوید فراموش کنیدو حالا شما در مورد آن یاد خواهید گرفت.به یاد داشته باشید که زیباترین زنان جهان در مورد رژیم لاغری هالیوودی با نظر مثبت صحبت می کنند.

شرح مفصل روزانه صبحانه ، ناهار و شام در استفاده از رژیم غذایی آمریکایی

صبحانه رژیم لاغری در تمام روزهای هفته

رژیم غذایی آمریکایی یک صبحانه ی منحصر به فرد ارائه می دهد. صبحانه یک یا دو فنجان کوچک قهوه است، برای دوستداران قهوه شیرین امکان کمی شیرین شدن هست . توصیه می شود مقدار کمی شیر به آن اضافه کنید، به طوری که خیلی قوی نباشد.
1تا2 عدد پرتقال یا سیب ، 1عدد تخم مرغ نرم شده، 1عدد نان تست یا یک تکه نان. این صبحانه شما برای تمام روزهای هفته است.
 

دوشنبه

ناهار

150-200 گرم ماهی سرخ شده یا آب پز
100 گرم کرفس با آب لیمو بدون روغن
یک فنجان چای یا قهوه  ترجیحا بدون شکر و شیر.

شام

100 گرم گوشت آب پز شده، ریز خرد شده، با ادویه زردچوبه و 1عدد هویج و 1 عدد پیاز خرد شده.
نان تست یا یک تکه نان
یک لیوان شیر و یک عدد سیب.
 

سه شنبه

ناهار

200 گرم اسفناج تازه خرد شده، 150 گرم جگر گوسفند سرخ شده، دو عدد سیب زمینی پخته شده.
یک فنجان چای یا قهوه.

شام

1 فنجان ماست، سالاد سبزیجات تازه (کلم، گوجه فرنگی، هویج یا چغندر)، با 1 قاشق غذا خوری روغن گیاهی و یک تکه کوچک نان، یک تخم مرغ نرم و یک تکه نازک از ژامبون خانگی.
 

چهارشنبه

ناهار

1 لیوان آب گوجه فرنگی، 1عدد پرتقال یا گریپ فروت یا 1عدد سیب بزرگ.
200 گرم گوجه فرنگی ، یک سالاد سبز کم چرب، با چاشنی آب لیمو  اما بدون کره یا خامه ترش.
یک فنجان چای یا قهوه ترجیحا بدون شکر و شیر.

شام

1 فنجان ماست، 2 تخم مرغ پخته شده، 2عدد گوجه فرنگی، نان تست یا یک تکه نان کوچک. سیب یا گلابی یک عدد
 

پنجشنبه

ناهار

200 گرم مرغ سرخ شده یا آب پز
150 گرم کاهو و کلم، چاشنی آب لیمو.
1 عدد نان تست یا یک تکه کوچک از نان.
یک فنجان چای یا قهوه نوشیدنی.

شام

50 گرم پنیر خامه ای، در هر صورت با خامه ترش و چرب نباشد. در یک پیاز خرد شده، یک تکه فلفل دلمه ای تازه و زرده تخم مرغ. 1عدد نان تست یا یک تکه کوچک نان. 1 فنجان شیر کم چرب. شما می توانید 1عدد هم سیب بخورید.
 

جمعه

ناهار

250 گرم هویج به صورت رنده شده و کمی پخته شده
150 گرم گوشت پخته شده. یک سیب زمینی بزرگ یا دو عدد سیب زمینی کوچک که آب پز شده است.
1 فنجان قهوه یا چای نعناع.

شام

1-2 تخم مرغ با سبزیجات تازه سبز (خیار، فلفل، پیاز). سالاد گوجه فرنگی با آب لیمو و پیاز سبز ریز خرد شده. 1عدد سیب.
 

شنبه

ناهار

150-200 گرم ماهی آب پز.
150 گرم سالاد سبز با آب لیمو.
1 عدد نان تست یا یک تکه کوچک نان.
1 فنجان قهوه یا چای نعناع.

شام

150 گرم گوشت گاو پخته شده. سالاد سبز کم با آب لیمو، 1 فنجان شیر کم چرب، 1 عدد سیب.
 

یکشنبه

ناهار

200 گرم مرغ آب پز
100 گرم برنج پخته شده
100 گرم سالاد سبز با آب لیمو.
یک فنجان کوچک شیر کم چرب. یک عددسیب.

شام

1 فنجان ماست، 1-2 همبرگر کوچک. تست یا یک تکه کوچک نان، 1عدد سیب.
 
توجه داشته باشید که جابجایی غذای اصلی مشخص شده در رژیم غذایی می تواند تغییر کند. وظیفه اصلی این است که از تعداد مشخصی از محصولات فراتر نرویم تا از مصرف کالری اضافی برای کاهش وزن جلوگیری کنیم. نمک، فلفل ، سرکه، چربی، روغن ، الکل در رژیم غذایی استفاده نمی شود.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 رژیم غذایی برتر سال 2019

در
متخصصان تغذیه در جهان رتبه بندی بهترین رژیم غذایی سال 2019 را به خود اختصاص داده اند. در اینجا شاهد 10 برنده هستیم
 هر سال، پزشکان از  موسسه ملی بهداشت رتبه بهترین رژیم های غذایی در دسته های مختلف را رتبه بندی می کنند. بنابراین، آنها رتبه بندی سال 2019 را برای ارزیابی  انواع رژیم غذایی با توجه به پارامترهای مختلف: مزایا، تغذیه، کاهش وزن و غیره انجام دادند. ما جداگانه بررسی کردیم که چگونه هر رژیم غذایی بر سیستم قلبی عروقی اثر می گذارد و اینکه آیا می توان آن را در بیماری های مختلف (به عنوان مثال در دیابت) مورد استفاده قرار داد.
 
sayarak.com فهمید که چرا  این رژیم های غذایی مورد استفاده در تغذیه خاصی در ده رتبه از برندگان برتر بودند و چگونه از یکدیگر متفاوتند.

10. رژیم غذایی برای افزایش باروری 

این رژیم غذایی شامل یک سیستم برای بهبود باروری و در نتیجه سلامت به طور کلی است. تاکید بر چربی های غیر اشباع (ماهی آزاد، آووکادو، آجیل)، پرهیز از چربی های ترانس (کره، مارگارین، تنقلات)، انتقال از کربوهیدرات های زود هضم به کربوهیدرات هایی که کندتر هضم می شوند و اولویت پروتئین های گیاهی بر پروتئین های حیوانی .

رژیم غذایی برای افزایش باروری توسعه یافته توسط دانشمندان از دانشگاه هاروارد بر اساس مقیاسی بزرگ، که با شرکت 230،000 نفر صورت گرفت.

آیا رژیم غذایی برای افزایش باروری وزن  را کاهش می دهد؟ بله، به وزن نرمال می رساند.
آیا تطبیق با آن آسان است: زمان رژیم غذایی شما را برنامه ریزی می کند، اما حفظ رژیم غذایی آسان است. برنامه های غذا آماده و دستور العمل های فردی وجود دارد. رستورانها محدودیتی ندارند گرسنگیدر این رژیم وجود ندارد.
ورزش: اجباری، حداقل 30 دقیقه پیاده روی در روز.
 

9. رژیم غذایی Ornish

رژیم غذایی اورنیش توسط پروفسور دین اورنیش از دانشگاه کالیفرنیا توسعه یافت. رژیم غذایی برای بهبود سلامت و کاهش وزن طراحی شده است.این رژیم غذایی بر اساس محدودیت هر نوع چربی، کربوهیدرات های فرآوری شده و پروتئین حیوانی است . رژیم غذایی گزینه های مختلفی برای وظایف مختلف دارد (از دست دادن وزن، جلوگیری از سرطان، کاهش فشار خون، کاهش بیماری های عروقی و ...). تاکید بیشتر بر فیبر، کربوهیدراتهای پیچیده، آجیل و دانه است.

 
آیا رژیم غذایی Ornish برای از دست دادن وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک می کند؟ وابسته به گزینه انتخاب شده است. به طور کلی، با توجه به تغذیه مناسب و ورزش، وزن به حالت طبیعی باز می گردد.
آیا پیروی از رژیم غذایی Ornish آسان است؟ مشاهده آسان است. تجربه گرسنگی ضروری نیست، غذاهای آماده را در رستوران انتخاب کنید. برخی از نوشیدنی ها نیز مجاز است.
آیا من نیاز به ورزش دارم؟ بله اجباری است. بسته به هدف رژیم غذایی، برنامه برای قدرت، قلب و کشش انتخاب شده است.

8. رژیم غذایی اسکاندیناوی

رژیم غذایی اسکاندیناوی توسعه یافته توسط دانشمندان از دانشگاه کپنهاگ بر اساس غذاهای اسکاندیناوی سنتی است. شامل مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات؛ بیشتر ماهی های دریایی و رودخانه، محصولات دانه کامل؛ گوشت با کیفیت بالاتر (اما در مقادیر کمتری) و استفاده از محصولات فصلی. نسبت ایده آل کربوهیدرات ها و پروتئین ها در رژیم غذایی 2: 1 است. پروتئین به طور عمده ماهی و فیبر از سبزیجات و غلات است.
 
آیا رژیم غذایی اسکاندیناوی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند؟ بله، اضافه وزن از بین می رود، و فشار پایین می رود.
آیا مطابقت با آن آسان است؟ با توجه به وابستگی به محصولات فصلی و نیاز به پخت و پز ، این امر آسان نیست. اما به لطف بسیاری از سبزیجات و پروتئین، در این رژیم گرسنگی نمی کشید.
آیا شما نیاز به ورزش دارید؟ اختیاری است، اما پزشکان توصیه می کنند که فعالیت بصورت معمولی شروع شود: 30 دقیقه فعالیت بدنی (راه رفتن، ورزش) روزانه.
 

7. رژیم غذایی TLC

 

رژیم غذایی TLC (از تغییرات شیوه زندگی درمانی انگلیسی) توسط کارشناسان موسسه ملی سلامت برای کاهش کلسترول ایجاد شده است. تاکیدغذا بر روی سبزیجات، میوه ها و دانه ها است. گوشت، مرغ، ماهی بسیار محدود است. نسبت اشباع چربی - بیش از 7٪ در روز.
 
آیا رژیم غذایی TLC برای از دست دادن وزن کمک می کند؟ رژیم کم چربی یک راه خوب برای کاهش کالری  و لاغری است.
آیا پیروی از آن آسان است؟ آسان نیست کنترل مصرف چربی و کلسترول ضروری است. ما مجبوریم ساندویچ سرخ شده، سس ها و هر دسری را فراموش کنیم.
آیا به ورزش نیاز دارید؟ حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی (مانند راه رفتن سریع) 2-3 بار در هفته.

6. رژیم غذایی حجمی

به گفته پزشکان، این یکی از بهترین رژیم های غذایی برای بیماران دیابتی و سلامت کلی است. محصولاتی که در این سیستم هستند با توجه به چگالی کالری: بسیار کم (سبزیجات غیر غذایی نشاسته ای، میوه ها، سوپ های رقیق، شیر خشک)، کم (میوه ها و سبزیجات نشاسته ای، غلات، گوشت بدون چربی، حبوبات)، متوسط ​​(گوشت، پنیر، نان) ، بالا (بیسکویت، آجیل، شکلات، کره). رژیم اصلی با دسته گروه 1 و 2 دسته و کمی از دسته 3 و حداقل مقدار مصرف از دسته 4می باشد.
 
آیا رژیم غذایی حجمی به از دست دادن وزن کمک می کند؟ یکی از بهترین رژیم های غذایی برای از دست دادن وزن است، زیرا از مواد غذایی با کالری کم کالری تشکیل شده است.
آیا مطابقت با آن آسان است؟ بسیار آسان است. با میوه ها، سبزیجات و سوپ ها احساس گرسنگی نمی کنند. در رستوران ها، رعایت رژیم دشوار نیست. دستور العمل های بسیاری از غذاهای مورد علاقه را می توان در منو وارد کرد.
آیا به ورزش نیاز دارید؟ اختیاری است، اما توصیه می شود هر روز حداقل 30 دقیقه پیاده روی کنید.

5. رژیم درمانگاهی Mayo

رژیم درمانگاهی Mayo طراحی شده توسط کلینیک مشهور Mayo به طور خاص برای انتقال به شیوه زندگی سالم است. رژیم غذایی شامل دو مرحله است: "از دست دادن" و "نگه داشتن ثابت وزن". ابتدا باید عادت های بد را کنار بگذارید و سپس آنهایی را که مفید هستند را تقویت کنید. رژیم درمانگاهی Mayo شامل مقدار زیادی از سبزیجات و میوه ها و دانه های کامل و همچنین تأکید ویژه بر وضعیت روحی است.
 
آیا رژیم درمانگاهی Mayo به کاهش وزن کمک می کند؟ بله، بازگشت به وزن طبیعی شما را تضمین می کند.
آیا رژیم درمانگاهی Mayo آسان است ؟: مرحله اول می تواند دشوار باشد. اما پس از آن رژیم غذایی ساده تر می شود. الکل بسیار محدود است با بسیاری از دستور العمل های آماده.
آیا شما نیاز به ورزش دارید؟ 30-60 دقیقه در روز، اما انتخاب ورزش با شماست.
 

4. رژیم غذایی راش(Rush)

رژیم غذایی راش طراحی شده توسط دکتر مارتا کلر موریس از مرکز پزشکی دانشگاه راش. رژیم غذایی برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و بهبود توانایی های شناختی طراحی شده است. تاکید ویژه بر 10 گروه از محصولات مفید است: سبزیجات برگ سبز، میوه ها، آجیل، انواع توت ها، لوبیا، دانه های کامل، ماهی، مرغ، روغن زیتون و شراب. این یکی از رژیم های نادر است که توصیه می کند یک لیوان شراب در روز بنوشید.
 
آیا به کاهش وزن کمک می کند؟ وزن آن در نظر گرفته نشده است، اما به کالری ها کمک نمی کند.
آیا رژیم غذایی راش آسان است ؟ بله آسان است اگر شما در خانه پخت و پز را انجام می دهید. شما باید از غذاهای فست فودی، دسر های سرخ شده و شیرینی اجتناب کنید.با مقدار زیاد فیبر موجود در این رژیم به شما اجازه نمی دهد تا گرسنگی را تجربه کنید.
آیا به ورزش نیاز دارید؟ بله، پزشکان حداقل 2 و نیم ساعت ورزش (راه رفتن) در هفته را توصیه می کنند.

3. رژیم غذایی انعطاف پذیر

رژیم غذایی انعطاف پذیر یک رژیم گیاهخواری است، اما با گوشت: شما می توانید مزایای مواد غذایی گیاهی را به دست آورید، اما خود را با یک برگر شاد کنید. رژیم غذایی شامل 5 گروه غذایی است: پروتئین (تخم مرغ، لوبیا)، میوه ها و سبزیجات، دانه های کامل، شیر . برنامه رژیم غذایی به طور پیش بینی شده برای 5 هفته برنامه ریزی شده است.
 
آیا رژیم غذایی انعطاف پذیر به از دست دادن وزن کمک می کند؟بله  به شما اجازه می دهد به خوردن کالری کم و از دست دادن وزن اضافی.
آیا پیروی از آن آسان است؟ برنامه های غذایی آماده با دستور العمل های ساده برای هر روز وجود دارد. آسان برای انتخاب غذا در رستوران.
آیا شما نیاز به ورزش دارید؟ بسیار توصیه می شود. ایده آل، بطور متوسط 30 دقیقه، ​​5 بار در هفته.

2. رژیم غذایی DASH

رژیم غذایی داش( DASH) برای کاهش فشار خون  طراحی شده است و توسط موسسه ملی بیماری قلب و ریه تایید شده است. رژیم غذایی بر اساس یک استاندارداست: سبزیجات و میوه بیشتر، دانه های کامل، گوشت کم چرب . اما همچنین لازم است که نمک به 2/3 قاشق چایخوری محدود شود. اطلاعات بیشتر در مورد این رژیم غذایی،رژیم غذایی داش.
آیا وزن شما را کاهش می دهد؟ بله، با کاهش کالری و از بین بردن محصولات مضر.
آیا رژیم غذایی داش آسان است ؟ شما می توانید یک منوی متنوع، خوشمزه و دلپذیر که می تواند اصلاح شود را تجربه کنید.
آیا شما نیاز به ورزش دارید؟ بله، شما می توانید با پیاده روی 15 دقیقه ای صبح و عصر شروع کنید.

1. رژیم غذایی مدیترانه

بر اساس منوی کشورهای مدیترانه ای، که در آن مردم تمایل دارند که طولانی تر زندگی کنند و میزان بیماری کمتری داشته باشند، رژیم غذایی مدیترانه حاوی دانه های کامل، میوه ها و سبزیجات، حبوبات و آجیل و روغن زیتون است. ماهی و غذاهای دریایی - حداقل 2 بار در هفته. مرغ، تخم مرغ، پنیر و ماست - متوسط. شیرینی و گوشت قرمز - در تعطیلات. 
آیا رژیم غذایی مدیترانه به از دست دادن وزن کمک می کند؟ بله و ثابت نگه داشتن وزن آسان است.
آیا رعایت رژیم غذایی مدیترانه آسان است؟ یکی از چند رژیم غذایی که تقریبا احساس نمی شود این رژیم است، آسان برای پیدا کردن غذای مناسب در رستوران ها. گزینه های منو و برنامه های غذایی آماده وجود دارد. فیبر زیادی در رژیم وجود دارد، بنابراین گرسنگی عذاب نمی دهد.
آیا شما نیاز به ورزش دارید: ورزش ضروری است، اما در قالب ملایم - قدم زدن، رقصیدن، پیلاتس، یوگا، کار در باغ. ما توصیه می کنیم حداقل 2 و نیم ساعت از این فعالیت ها در هفته.
به ما بگویید که کدام یک از این رژیم های غذایی را بیشتر دوست دارید و ما مقاله جداگانه ای در مورد آن آماده می کنیم.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادت هایی که ظاهرا برای سلامتی خوب است

در
7 عادت که ظاهرا برای سلامتی خوب است ، اما در واقع هیچ معنایی برای آنها وجود ندارد (و بعضی اوقات یک آسیب جدی است)
برای حفظ سلامتی یا کاهش وزن قوانین زیادی وجود دارد که ما از آنها پیروی می کنیم یا سعی می کنیم از آنها پیروی کنیم. با این وجود ، برخی از آنها بی فایده یا حتی برای بدن مضر هستند.
ما در sayarak.com  فهمیدیم  که پزشکان و دانشمندان در این باره چه می گویند ، و عاداتی را که باید مورد بررسی قرار بگیرند ، جمع آوری کردیم تا تصمیم بگیریم که آیا واقعاً به آنها احتیاج داریم.
 

 

آیا برای کاهش وزن و لاغری آب را با لیمو بنوشیم

آیا برای کاهش وزن و لاغری آب را با لیمو بنوشیم
تسریع در متابولیسم و ​​چربی سوزی - این خواص با یک برش لیمو به آب نسبت داده می شود که نوشیدن آن هر روز صبح و ترجیحا در طول روز است. اما  متخصصان گوارش می گویند که نوشیدن آب با  لیمو یا بدون لیمو ، یعنی نوشیدنی بدون کالری برای کاهش وزن کافی است. هیچ چیزی برای سوزاندن و سوخت و ساز وجود ندارد. اگر آب خنک باشد ، می توانید چند کالری مصرف کنید ، اما بستگی به این ندارد که حاوی لیمو باشد یا نه.
 
آب هیدراتاسیون لازم را فراهم می کند تا اندام ما به طور عادی عملکرد داشته باشد.
 
عامل "کاهش وزن": مصرف منظم آب است تا معده را پر کند ، به این معنی که مغز شما از فکر کردن در مورد غذا دست بکشد ، اما خود لیمو به طور جادویی چربی را نمی سوزاند.
 
با این وجود مقدار کمی ویتامین C ممکن است همراه با آن وارد بدن شود.علاوه بر این ، برخی از افراد ممکن است در صورت طعم لیمو مایع بیشتری بنوشند.
 

 

آیا گلوتن را باید حذف کنیم

آیا گلوتن مضر است
صحبت در مورد اثرات مضر گلوتن روی بدن با بیماریی به نام بیماری سلیاک همراه است. این یک عدم تحمل مطلق گلوتن است و حدود 1٪ از کل ساکنان زمین از این بیماری رنج می برند. همچنین شرایطی وجود دارد که گلوتن می تواند بر بدن تأثیر منفی بگذارد - این حساسیتی است که می تواند مانند سایر پروتئین های غذایی، بدن را تحریک کند. و شرط سوم که پزشکان خاطرنشان می کنند حساسیت به گلوتن است ، وقتی فرد با استفاده از آن به طور مداوم در روده احساس درد می کند ، دچار نفخ می شود و مستعد سردرد و درد مفاصل است.
 
تأثیر منفی گلوتن بر روی افراد سالم اثبات نشده است.
 
علاوه بر این ، پزشکان توجه دارند که به استثنای گلوتن ، افراد غالباً خود را از مواد غذایی غلات سبوس دار در رژیم غذایی محروم می کنند. پزشکان به کاهش کلی امید به زندگی ، از جمله  عدم وجود مقدار مناسب غذاهای غلات کامل در رژیم غذایی ، اشاره می کنند.
 

 

آیا برای سلامتی از خوردن چربی ها خودداری کنیم

آیا برای سلامتی از خوردن چربی ها خودداری کنیم
چربی موجود در محصولات به صورت ناخودآگاه به عنوان چیز بد تلقی می شود. اما امتناع از غذاهای دارای چربی طبیعی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. بله ، چربی های اشباع شده و چربی های ترانس باید از رژیم غذایی حذف شوند - مایونز ، غذاهای آماده و فست فودی ، مارگارین و سایر محصولات مشابه هیچ چیز خوبی برای سلول ها به ارمغان نمی آورد.
 
اما چربی های اشباع نشده باید در رژیم غذایی گنجانده شود: اینها پنیر ، آجیل ، ماهی روغنی ، روغن های گیاهی و لبنیات هستند.
 
رژیم غذایی کم چربی و غذاهای کم چربی موجود در رژیم غذایی باعث کند شدن متابولیسم می شود. و هنگام انتخاب به نفع یک کالای خاص ، باید به محتوای چربی آن ، بلکه به کالری و میزان خورده شدن آن توجه کنید . متخصصان تغذیه همچنین خاطرنشان می کنند که ما آماده مصرف مقادیر زیادی از محصولات با عنوان "کم چربی" هستیم که اشتباه است.
 

 

آیا دویدن برای سلامتی مفید است

آیا دویدن برای سلامتی مفید است
برای افرادی که به ندرت یا گاهی اوقات برای ورزش می روند ، پزشکان توصیه می کنند که نه با دویدن ، بلکه با پیاده روی سریع شروع کنند. سرگرمی ناگهانی برای دویدن می تواند برای سلامتی فرد آماده نشده خطرناک باشد ، به خصوص اگر وزن زیادی وجود داشته باشد.
 
مشکلات مفاصل ، ضخیم شدن دیواره های قلب ، تأثیر منفی بر روی دیسک های بین مهره ای می گذارد و چنین مشکلاتی می تواند با سوء استفاده از دویدن ایجاد شود.
 
حتی اگر به اندازه کافی آموزش دیده باشید ، توصیه نمی شود بیش از 50 دقیقه در روز ورزش کنید.
 

 

ما از پروبیوتیک ها استفاده می کنیم و پری بیوتیک ها را فراموش می کنیم

تفاوت پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها
این دو مفهوم اغلب اشتباه گرفته می شوند ، اما موارد زیر را باید به خاطر داشت .
پروبیوتیک ها موجودات زنده ای هستند که میکرو فلور روده را تشکیل می دهند ، با میکروارگانیسم های مضر مبارزه می کنند و تقویت ایمنی بدن را بالا می برند. اینها  بیفیدوباکتری ها و لاکتوباسیل ها هستند. تعداد آنها را می توان با استفاده از فرآورده های شیر تخمیر شده و محصولات ترشی طبیعی -ترشی کلم و خیار شور بالا برد.
 
prebiotics پری بیوتیک ها ترکیبات شیمیایی هستند ، مواد تشکیل دهنده مواد غذایی که هضم نمی شوند ، جذب نمی شوند ، اما توسط میکرو فلور روده بزرگ انسان تخمیر می شوند و رشد و فعالیت حیاتی پروبیوتیک ها را تحریک می کنند. موجود در غذاهایی مانند موز ، گوجه فرنگی ، غلات کامل ، کاسنی و غیره.
 
پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها در رابطه با هم کار می کنند ، بنابراین ، برای این که میکرو فلور روده طبیعی باشد ، این تعادل باید حفظ شود.
 

 

آیا به جای شکر از شیرین کننده استفاده کنیم

آیا به جای شکر از شیرین کننده استفاده کنیم
هنگام مصرف شیرین کننده ها ، بدن منابع خود را از اسید آدنوزین تری فسفریک (منبع اصلی انرژی) از دست می دهد. غلظت گلوکز در سلول ها کاهش می یابد ، زیرا معمولاً بدن ذخایر خود را دقیقاً از محصولات حاوی قند و خود قند جبران می کند.
 
این کمبود منجر به کاهش سنتز مواد مهم می شود که برای عملکرد صحیح مغز انسان و سیستم عصبی مرکزی ضروری است.
 

 

آیا روغن های دیگر را با روغن نارگیل جایگزین کنیم

آیا روغن های دیگر را با روغن نارگیل جایگزین کنیم
روغن نارگیل یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی سالهای اخیر است ؛ این امر با تأثیرگذاری بر میزان متابولیسم و ​​توانایی کاهش کلسترول بد ، به حساب می آید.
 
با این حال ، طبق تحقیقات ، روغن نارگیل باید با احتیاط مصرف شود.
 
دانشمندان می گویند ، سودمندی روغن نارگیل به این بستگی دارد که دقیقاً چه چیزی را در رژیم غذایی خود جایگزین کنید. هنگام صحبت از کره ، روغن نارگیل ممکن است اثر خنثی داشته باشد یا سطح کلسترول بد را کمی پایین بیاورد. اگر آنها تمام روغنهای گیاهی را در رژیم غذایی جایگزین کنند ، سطح کلسترول بد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. یعنی سودمندی روغن نارگیل بسیار اغراق شده است ، و میزان کم بیماری قلبی عروقی در کشورهایی که روغن نارگیل به طور طبیعی رواج دارد ممکن است به عوامل دیگری نیز بستگی داشته باشد - سبک زندگی ، ویتامین ها ، محیط زیست.
 
و عادت های غذایی شما چیست؟در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 خطرناک ترین روش کاهش وزن

در
بهار نزدیک می شود ، و بسیاری از افراد در حال حاضر برای کاهش وزن وارد میدان شده اند. برای این که اشتباه نکنید ، طبق گفته پزشکان ، خطرناک ترین راه های لاغری را در این مقاله بخوانید.
 
10 روش کاهش وزن پوچ و پوچ.  شما نمی توانید این کار را انجام دهید!
بنابراین ، 10 راه کاهش وزن بیهوده و خطرناک ترین روش ها:

 

پاکسازی و تخلیه اجباری معده برای کاهش وزن

روشی که در بین دختران جوان محبوب است. خطرناک است که بدن بعد از خوردن غذا به استفراغ عادت کند. فرد زمان دریافت مواد مغذی را ندارد. احساس گرسنگی مداوم ، خوردن مداوم و استفراغ با انگشت زدن در حلق خطرناک است. پس از استفاده از چنین روشی برای کاهش وزن ، فرد به درمان طولانی نیاز دارد.
 

 

نخوردن یا گرسنگی برای کاهش وزن

در بهترین حالت منجر به ناامیدی و افزایش سریع وزن پس از خوردن می شود. در بدترین حالت ، بیمارستان ، معالجه طولانی و حتی نتیجه مرگبار طی چند هفته پیش بینی می شود.
 

 

مصرف داروهای ادرارآور یا ملین یا داروهای گیاهی

جز اختلالات متابولیک ، متابولیسم نمک ، کم آبی و سایر موارد برای شما هیچ نتیجه خوبی نخواهد داشت. به هر چیز دیگر ، این روش شما را به هدف مورد نظر که کاهش وزن است، سوق نخواهد داد ، اثر موقتی است و تخلفات حاصل از آن باعث می شود کیلوگرم های قبلی به بدن بازگردد و مقدار بیشتری به آن اضافه شود.
 

 

نوشیدن یک لیوان آب یخ قبل و بعد از غذا برای کاهش وزن

چیزی جز پانکراس و سوء هاضمه به شما نخواهد داد.
 

 

لباس مخصوص با اثر سونا برای کاهش وزن

نه تنها ناراحت کننده است ، زیرا حرکت را محدود می کند و بسیاری از احساسات ناخوشایند دیگر را به همراه می آورد ، بلکه برای مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی ، واریس ، فشار خون، مشکلات پوستی و سیستم تولید مثل نیز خطرناک است. به عنوان یک قاعده ، در افراد با افزایش وزن ، تعداد زیادی از این لیست در دسترس است ، لازم است با پزشک مشورت کنید.
 

 

محرک های عضلانی برقی برای کاهش وزن

هیچ تاثیری در بافت چربی ندارند ، اما ممکن است به شما سوختگی یا آسیب الکتریکی اعطا کند.
 

 

بخیه زدن معده برای کاهش وزن

کوچک کردن معده با بخیه زدن می تواند شما را به سمت معکوس انبساط آن و یا کاهش شدید وزن سوق دهد اما بعد از آن خود را در یک کیسه بزرگ از پوست شل و آویزان پیدا خواهید کرد.
 

 

مش روی زبان برای کاهش وزن

10 راه کاهش وزن بیهوده و خطرناک

مدتی شما را از طعم غذا محروم می کند ، یا به هیچ وجه کار نخواهد کرد ، یا وقتی آن را حذف کنید ، چنان افزایش وزن با سرعت برمی گردد که وزن قبلی برای شما یک آرزو و ایده آل به نظر می رسد.
 

 

و سرانجام ، دو روش بازنده کاهش وزن پوچ و بیهوده!

بلع انگل ها و بلعیدن توپ های نخی برای کاهش وزن

چنرش ترین روش برای کاهش وزن

وقتی کرم ها در بدن شما زندگی می کنند ، آنها واقعاً از رژیم غذایی شما تغذیه می کنند ، اما شما از عملکردهای مهم آنها آسیب جدی می بینید. شما وزن کم خواهید کرد ، اما مریض خواهید شد و خطر آلوده شدن عزیزان را هم دارید.
 
بلعیدن توپ های نخی که در آب خیس شده اند ، در نهایت شما را به سمت میز جراح سوق می دهد. بنابراین ، یک درخواست بزرگ ، اگر به این فکر بیفتید که چگونه به راحتی و به سرعت و سریع دو کیلوگرم وزن خود را از دست دهید ، اول از همه به این فکر کنید که آیا واقعاً به آن احتیاج دارید؟ اگر جواب مثبت است ، با پزشک مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...