شوره سر چیست، چرا ظاهر می شود و چه باید کرد

در
شوره سر چیست، چرا ظاهر می شود و چه باید کرد
شوره سر یک مشکل بسیار شایع است. تعداد زیادی از مردم با آن مواجه هستند. در عین حال ، برخی سالها یرای درمان شوره سر با صرفه جویی در هزینه های مختلف مبارزه می کنند اما برای سایرین به خودی خود می گذرد ، همانطور که ناگهان ظاهر می شود.
 

شوره سر چیست ، چرا ظاهر می شود و چه باید کرد؟‌‌‌‌

شوره سر بیماری نیست ، بلکه تجلی بیماری است ، نوعی علامت. این بیماری درماتیت سبورئیک نام دارد.یک بیماری مزمن و بسیار شایع پوست سرشار از غدد چربی است. با این حال ، همه هنگامی که علائم خفیف است ، متوجه نمی شوند. درماتیت سبورئیک در زنان و مردان نیز رخ می دهد ، اما در مردان بیشتر مشاهده می شود. به عنوان یک قاعده ، تشدید در دوره پاییز و زمستان رخ می دهد. و این بیماری اغلب به دلیل استرس ، تغییرات هورمونی در بدن ، تشدید بیماری های مزمن و کاهش دفاع ایمنی رخ می دهد.
 
همچنین ، بروز شوره سر می تواند با تغییر محل سکونت ، تغییر آب و هوا ، کاهش شدید وزن همراه باشد. در هر صورت ، به هر دلیلی ، باید با پزشک مشورت کنید. البته خوددرمانی نیز بی معنا نیست.
 
به عنوان مثال ، شوره سر ممکن است به این دلیل باشد که شامپو یا سایر محصولات مو برای شما مناسب نیست. شوره سر اغلب به دلیل استرس شدید، استرس طولانی مدت یا سوء تغذیه ایجاد می شود. در این حالت ، پس از حذف علت شوره سر درمان می شود.
 
بسیاری موفق به خلاص شدن از علائم می شوند ، اما بعد از مدتی شوره سر دوباره برمی گردد و همه چیز مجدداً تکرار می شود. پزشک بر اساس خصوصیات شما ، یک درمان جامع را برای شما تجویز می کند. با این حال ، پس از هر نوع درمان ، پیشگیری را باید به خاطر بسپارید. اطمینان حاصل کنید برای جلوگیری از پوست خشک، هوا در آپارتمان خشک نباشد. سعی کنید درست بخورید. و از همه مهمتر ، سعی کنید وضعیت استرس زا را برطرف کنید.

نظرات

۱۴۰۰/۱۲/۲۸ به گفته پزشکان بریتانیایی، شوره سر می تواند از علائم بیماری پارکینسون باشد. این مطالعه توسط پارکینسون انگلستان انجام شد.

۱۴۰۰/۱۲/۲۸پزشکان بریتانیایی بیان می کنند که درماتیت سبورئیک در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون بسیار شایع است. در شکل خفیف، می تواند خود را به شکل شوره سر نشان دهد. بیماری پارکینسون یک بیماری مزمن نورودژنراتیو به آرامی پیشرونده است. علائم اصلی آن بی ثباتی، لرزش شدید دست، افزایش تنوس ماهیچه‌ای یا تون عضلانی، هیپوکینزی (فعالیت حرکتی محدود) است.

۱۴۰۰/۱۲/۲۸علت درماتیت سبورئیک اغلب اختلالات هورمونی، مصرف طولانی مدت تستوسترون و سایر داروها است. پزشکی فعلی هنوز نمی تواند بیماری پارکینسون را درمان کند، با این حال، روش های موجود درمان محافظه کارانه و جراحی می تواند کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشد و پیشرفت بیماری را کاهش دهد.

۱۴۰۰/۱۲/۲۸علائمی وجود دارد که مشکوک شدن به بیماری پارکینسون اولیه را ممکن می‌سازد. ما در مورد نقض حس بویایی، یبوست مکرر، نقض بینایی رنگ، درد در ناحیه شانه، نقض رفتار در خواب صحبت می کنیم. اغلب شروع بیماری با افسردگی مداوم، اختلال در نوشتن همراه است.

در ادامه بخوانید...

آیا لبخند زدن باعث چین و چروک می شود

در
آیا لبخند زدن باعث چین و چروک می شود

چگونه چین و چروک صورت بوجود می آید

هر وقت چهره خود را تغییر دهید ، عضلات کوچک زیر پوست شما محکم شده و باعث ایجاد شیار عمودی در پوست می شوند. بنابر این ، به عنوان مثال وقتی ابروهای خود را بالا می برید ، عضلات آنها را به سمت بالا می کشید و پوست پیشانی شما به صورت افقی چروک می شود.
 
هنگام لبخند ، عضلات لب های شما را به سمت گوش های شما کشیده می شوند. سپس دو شیار به صورت عمودی روی گونه ها ، در امتداد بینی و لبه لب های شما شکل می گیرد. 
 
هنگامی که جوان هستید ، به دلیل وجود کلاژن قوی ، پوست شما الاستیک است. به محض اینکه عضلات خود را شل کنید ، چین و چروک از بین می رود.
 
با گذشت زمان ، پوست نازک تر می شود. عضلات به علت آتروفی حالت الاستیک خود را از دست می دهد. از بین رفتن چین و چروک در روی صورت زمان بیشتری طول می کشد و این چین و چروک ها در نهایت دائمی می شوند.
 
اگر هنوز چین و چروک ندارید ، می توانید با لبخند زدن و اخم کردن در مقابل آینه ، ببینید، چین و چروک در کجای صورت شما ظاهر میشود.
 
حالات صورت شما که به تنهایی مورد استفاده شماست ، شبکه ای از چین و چروک های منحصر به فرد و به اندازه اثر انگشت شما مختص شما به حساب می آید.
 
چین و چروک به خودی خود یک مشکل پزشکی نیست. آنها خطری ایجاد نمی کنند. مشکل این است که بعضی اوقات آنها ناخوشایند تلقی می شوند. از طرف دیگر خواندن بیان صورت در شخصی که چین و چروک داشته باشد دشوارتر است. این می تواند منجر به سوء تفاهم ها ، مشکلات بیشتر در برقراری ارتباط عواطف شود.
 

آیا برای جلوگیری از چین و چروک پوست لبخند زدن را متوقف کنیم

شاید از برخی افراد مشهور شنیده باشید که برای تأخیر در بروز چین و چروک سعی در لبخند نزدن دارند.مشکل این است که با جلوگیری از لبخند زدن ، خود را از احساسات دلپذیری که هنگام لبخند زدن نیز تجربه می کنید محروم می کنید.
 
در واقع ، ما اغلب اعتقاد داریم که لبخند می زنیم زیرا خوشحالیم.می خندیم زیرا خوشحالیم.اما این امر به شکلی دیگر نیز عمل می کند: عمل ساده لبخند زدن باعث ایجاد احساس خوشبختی می شود.علاوه بر این ، وقتی لبخند می زنید ، بیشتر احتمال دارد که دوباره لبخند بزنید. این یک احساس مثبت ایجاد می کند که می تواند به زندگی بهتری برای خود و افراد اطراف شما منجر شود.
 
آیا به منظور جلوگیری از بروز هرگونه چین و چروک روی صورت، لازم است که دائماً بی تفاوت ، سرد ، غیر قابل دستیابی به نظر برسید.
 
تزریق بوتاکس دقیقاً این اثر را دارد: بوتاکس برخی از عضلات صورت را فلج می کنند و توانایی بیان احساسات را در صورت محدود می کنند. این حالت یخ زده ای را نشان می دهد که می تواند به عنوان بی احساسی عنوان شود.
 

تمرینات صورت برای جلوگیری از چین و چروک

عضلات صورت می توانند مثل سایر عضلات بدن تمرین کنند. و انجام این کار مهم است تا با تمام تحرکات ، صورت ظاهر و جوانی خود را حفظ کند.
در اینجا تمریناتی وجود دارد که می توانید در ماشین یا در خانه انجام دهید:
 
- ابروها را تا حد ممکن بالا ببرید و 5 ثانیه نگه دارید.
- تا جایی که ممکن است دهان خود را باز کنید ، تا جایی که می توانید و چند ثانیه به همین صورت بمانید.
- بینی خود را تا حد ممکن از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهید.
- ابروهای خود را بالا ببرید ، چشمانتان را باز کنید ، سپس اخم کنید.
- حرف O را با لب های خود تشکیل دهید ، سپس یک لبخند بزرگ بزنید. چندین بار تکرار کنید.
- راحت بنشینید و به سمت سقف نگاه کنید و زبان خود را تا حد امکان به سقف دهان بچسبانید تا بتوانید عضلات را در گردن خود تمرین دهید.
 

انجام این تمرینات به طور منظم به صافی پوست صورت کمک می کند

چهره ی زیبا از درون شکل می گیرد
صورت شما اتفاقات زیادی را که در بدن شما اتفاق می افتد بیان می کند.بنابر این پزشکان با مشاهده چشم ، پوست صورت (رنگ ، شکل ظاهری) دهان شروع به تخمین می زنند و در نگاه اول وضعیت سلامتی بیمار خود را ارزیابی می کنند.
 
فردی که از نظر ظاهر خوب است که دارای رنگ صورت خاکستری ، لکه های قرمز ، چشم زرد ، لثه های خونین و زبان باردار نیست!
 
به همین دلیل بهترین راه برای حفظ یا پیدا کردن چهره ای زیبا ، بهبودی در سبک زندگی و به ویژه رژیم غذایی مهم است:
 
- آب بنوشید: هیدراتاسیون مناسب از لکه دار شدن پوست جلوگیری و باعث تسهیل گردش خون و لنف می شود. به اندازه کافی بنوشید تا ادرار شما زرد رنگ نباشد.
 
- سبزیجات سرشار از کاروتنوئید بخورید. کاروتنوئیدها رنگدانه هایی هستند که به سبزیجات و میوه های قرمز ، نارنجی و زرد رنگ می دهند. آنها همچنین اغلب در سبزیجات سبز یافت می شوند. قدرتمندترین کاروتنوئید آستاگزانتین است. هرچه رنگدانه های قرمز و زرد بیشتری در پوست شما وجود داشته باشد ، افراد جذاب تر به نظر می رسند.
 
- خواب کافی و خواب با کیفیت داشته باشید. وقتی از خواب بیدار می شوید ، پوست شما شاداب تر خواهد شد.
 
- سطح هورمون های خود را استروژن ، پروژسترون و تستوسترون بررسی کنید. عدم تعادل هورمونی اغلب باعث ایجاد مشکلات پوستی می شود.
 
- غده تیروئید خود را نیز بررسی کرده باشید: پوست خشک و پوسته پوسته ممکن است نشانه کم کاری تیروئید (عملکرد ضعیف غده تیروئید) یا پرکاری تیروئید باشد.
 
- مراقب بهداشت دستگاه گوارش و روده خود باشید: روده شما مواد مغذی بدن شما را تأمین کرده و زباله ها را تخلیه می کند. اگر این عملکرد ضعیف عمل کند ، زباله ها جمع می شوند و پوست شما ضخیم ، روغنی و رنگ پریده می شود. پوست صاف و درخشنده نشان دهنده بهداشت خوب روده است.(یبوست روی رنگ پوست تاثیر بد می گذارد)
 
- مصرف پروبیوتیک ، خوردن غذاهای تخمیر شده ، غذاهای غنی از امگا 3 ، کربوهیدرات کمتر و به خصوص شیرینی ، به تمیز کردن دستگاه گوارش شما کمک می کند.
 
- خورشید برای پوست مفید است ، اما 
قرار گرفتن در معرض منظم خورشید (بدون ضد آفتاب) برای سلامتی ضروری است. برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید ، خورشید از پوست محافظت می کند و حتی می تواند به لطف خورشید سطح بالاتر ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید.
 
با این حال ، درست است که پوست بسیار نازک صورت در برابر آفتاب آسیب پذیر است. بنابراین صورت شما نیست که باید در اولویت قرار بگیرد بلکه سایر قسمت های بدن شما باشد ، به خصوص که سر دقیقاً بخشی است که اغلب در معرض خورشید قرار دارد.
 
در بیشتر تمدن ها ، مردم برای محافظت از خود در برابر آفتاب از کلاه های پوشیده استفاده می کنند. من همین کار را توصیه می کنم ، به خصوص اگر در یک منطقه آفتابی زندگی می کنید.
 

نکات دیگر در مورد چین و چروک

چین و چروک به خوبی و به راستی با چهره ارتباط دارد. اگر غالباً استرس دارید ، مضطرب هستید ، ممکن است صورت شما غالباً تنش داشته باشد. چین و چروک زودرس ظاهر می شود. بنابراین خوب است که سعی کنید با تکنیک های ریلکسیشن (یوگا ، میانجیگری ، ورزش بدنی ، فعالیت های ملایم) از استرس خود خلاص شوید.
 
با این حال ، تکنیک ها همیشه کافی نیستند و گاهی اوقات این یک پیشنهاد جهانی است که لازم است در سبک زندگی ، شغل ، محل زندگی خود اواویت ها را در نظر بگیرید.
 
این چالش ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد اما به یاد داشته باشید که این مزایا محدود به طولانی شدن جوانی صورت شما نخواهد بود.
 
یک زندگی ناسالم ، که می تواند روی صورت خوانده شود ، همچنین در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، آلزایمر ، سرطان ، افسردگی و غیره نیز قرار دارد.
 
اگر فکر می کنید سبک زندگی ناسالم در مورد شما وجود دارد ، من فقط می توانم شما را ترغیب کنم که خیلی جدی در مورد آن فکر کنید. بقیه (داشتن وقت غذا خوردن سالم ، نوشیدن خوب ، بخوبی خوابیدن ...) اجرای آن ها ساده تر خواهد بود.
 
به سلامتی شما!

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطر طاسی در دوره قرنطینه

در
خطر طاسی در قرنطینه
متخصص پوست ، آرایشی و بهداشتی، در مورد خطر طاسی در دوره قرنطینه در زمان شیوع کروناویروس صحبت کرد. 
 
به گفته متخصصان پوست ، آرایشی و بهداشتی ، استرس که اکنون مردم در معرض آن هستند باعث افزایش تولید هورمون کورتیزول می شود. در نتیجه بیش از حد ترشح سبوم  و خطر ریزش مو وجود دارد. استرس شدید حتی می تواند منجر به طاسی شود. علاوه بر این ، در هنگام قرنطینه ، پوست هیپوکسی (کمبود اکسیژن) را تجربه می کند. 
 
متخصصان پوست می گویند: مدل مو ، به نوبه خود ، در مورد شستشوی  مو در قرنطینه هشدار می دهد. به گفته وی ، اکنون بسیاری در خانه نشسته اند و شستن موهایشان را ضروری نمی دانند. این روش می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در پوست سر شود - به عنوان مثال ، شوره سر ، و همچنین بوی نامطبوع دارد
 
برای کسانی که موهایشان در دوران قرنطینه قادر به رشد شدید است ، آرایشگران توصیه می کنند ایده وسوسه انگیز را برای کوتاه کردن موهای خود رها کنید.حتی استادان با تجربه بیش از یک ساعت روی موهای شما رازمان می گذارند و نتیجه نهایی همیشه خوشحال کننده نیست.
 
ماسک متشکل از زرده تخم مرغ ، یک قاشق چایخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل و روغن نارگیل به جلوگیری از ریزش مو در زمان قرنطینه کمک خواهد کرد.
 
متخصصان توصیه می كنند كه بهداشت را رعایت كنید ،از خوردن غذاهای چرب و شیرین خودداری کرده  ، فعالیت بدنی كافی داشته باشید و سعی كنید عصبی نشوید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10راه میانبر طبیعی برای خلاص شدن از شر سلولیت ها

در

هر زنی از داشتن سلولیت روی پوست ران شرمنده می شود. عوامل زیادی هستند که در تولید سلولیت در بدن نقش دارند، بویژه در زنان. تصور رایج غلطی وجود دارد که تنها زنان چاق از سلولیت رنج می برند. این اطلاعات غلط است. حتی زنان باریک اندام هم می توانند در قسمتهای مختلف بدن مانند ران و باسن دارای سلولیت باشند.صرف نظر از این که زنی چاق یا لاغر است، سلولیتها می توانند به دلایل زیادی بروز کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:
 تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
چربی های کلی بدن
عدم تمرینات ورزشی مناسب
تغییرات هورمونی
سوخت و ساز آهسته در بدن
تراکم و رنگ پوست

گزینه های زیادی برای خلاصی از سلولیت ها وجود دارد.لیپوساکشن یکی از این گزینه ها می باشد. راه دیگر خریدن کرم های گران قیمت از داروخانه است. تاییدیه های کمی بر اثربخشی دائم این دست از داروها وجود دارد.اما گزینه هایی بسیار ارزانتر و راه های طبیعی برای خلاص شدن از دست سلولیت ها هم وجود دارد . در اینجا 10 راه طبیعی سریع برای خلاص شدن  از شر سلولیت ها برای راحتی شما معرفی می شود.
1. اسکراب قهوه لایه بردار
تفاله قهوه منبع خوبی از مواد لایه بردار است.این اسکراب به حذف سلولهای مرده از پوست و تولید سلول های جدید کمک خواهد کرد. ماساژ این اسکراب گردش خون را تحریک کرده، و می تواند پوست های شل شده ناشی از سلولیت را سفت کند.
یک چهارم فنجان تفاله قهوه
3 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل فرآوری شده ( اگر روغن نارگیل در خانه ندارید، آن را با روغن زیتون عالی جایگزین کنید).
همه ی مواد را با هم مخلوط کرده تا به شکل خمیر در آید.کمی از این خمیر را بردارید و در مناطق اسیب دیده استفاده کنید. سپس به صورت معمولی شستشو دهید. این خمیر را بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید. این ماساژ درمانی را تا زمانی که به نتیجه ی دلخواه برسید ادامه دهید.مخلوط را در یک ظرف در بسته برای استفاده های بعدی نگهداری کنید.

2. سرکه سیب برای خلاص شدن از دست سلولیت ها
سرکه سیب یک راه حل هدفمند چندمنظوره برای بسیاری از مشکلات است. سرکه سیب برای خلاصی از دست سلولیت ها هم مفید است. سرکه حاوی پتاسیم، منیزیم، مواد معدنی و کلسیم است. این اجزای شیمایی سلولیت ها را کاهش ، سموم را دفع و آب اضافی اطراف ران و معده را کنترل می کنند. روش استفاده:
یک واحد سرکه سیب طبیعی
دو واحد آب
چند قطره عسل
مواد بالا را مخلوط کنید، مخلوط را در مناطق آسیب دیده با ماساژ دادن بمالید و به مدت 30 دقیقه در آن مناطق بگذارید.سپس با آب ولرم شستشو دهید.این کار را دو بار در روز تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

3. بدن خود را با آب هیدراته کنید.
آب عنصری است که می تواند هر چیزی را شفا دهد.سلولیت ها در خودشان دارای مواد سمی هستند. نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز سموم را از بدن حذف می کند، باعث حفظ سلامتی و داشتن سیستم ایمنی قوی تر می شود. اضافه کردن طعم های مختلف یخ به آب می تواند اثر آن را بیشتر کند.

4. برس زدن خشک
برس خشک کشیدن یک راه فوق العاده برای تحریک گردش خوت در بدن شماست، برس کشیدن  پوست های مرده را پاک می کند و و به رشد سلولهای جدید در پوست شما کمک می کند. برس خشک کشیدن یکی از ارزان ترین راهها برای تحریک تهویه لنفاوی است و سموم به وجود آمده در بدن را دفع می کند و در نتیجه پوست شما را از دست سلولیت ها رها می کند و باعث درخشان شدن آن می شود.
یک قلم موی طبیعی بردارید و به آرامی از پاهایتان شروع کنید و تا شانه ها ادامه دهید.همچنین می توانید با قلم مو حرکاتی در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.پنج دقیقه این کار را ادامه دهید دو بار در روز، و البته قبل از حمام رفتن و قبل از رفتن به رختخواب.
اطمینان حاصل کنید که هم قلم مو و هم بدن شما در طی این ماساژ خشک هستند

5. روغن عرعر برای خلاصی از دست سلولیت ها
اسانس درخت عرعر عامل بسیار موثری در کاهش جذب مایعات بدن است. بنابراین، برای کاهش سلولیت ها هم بسیار مفید است.
10 قطره روغن درخت عرعر
یک چهارم فنجان روغن زیتون
این دو را ترکیب کنید و ده دقیقه روی مناطق دارای سلولیت مالش دهید
این مخلوط را دو بار در روز به به مدت یک ماه استفاده کنید. پوست شما نرم تر و صاف تر از قبل خواهد شد.

6. مرطوب کننده ی روزانه ی بدن شما
مرطوب کردن روزانه به حذف سلولیتها از بدن شما کمک می کند، پوست شما را نرم تر و صاف تر می کند. صرف نظر از فصل، شخص باید عادت کند که هر روز بدنش را مرطوب نماید.انتخاب مرطوب کننده های طبیعی بهتر از انواع  شیمیایی است. بهترین لوسیون مرطوب کننده طبیعی را می توان روغن نارگیل دانست. روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است، که داراری خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. این روغن را بعد از حمام روی پوست بمالید و اگر به صورت روزانه انجام شود باعث حذف سلولیت ها و سفت شدن پوست می شود.
چند قطره از روغن نارگیل بردارید و آن را بعد از حمام روی تمام نقاط بدن خود بمالید. رطوبت حمام در رطوبت روغن نارگیل حل شده و در بدن شما باقی خواهد ماند.

7. روغن نارنگی
یکی دیگر از اسانس ها، روغن نارنگی است که نقش حیاتی در از بین بردون سموم از بدن دارد. مشابه روغن های دیگر، روغن نارنگی هم باعث تحریک جریان گردش خون و کاهش چربی ها است که در نهایت منجر به حذف سلولیت ها می شود.
5 قطره روغن نارنگی
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
این دو روغن را با هم مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه به مناطق آسیب دیده بمالید. این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید
تا یک ساعت پس از مصرف این روغن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

8. یک رژیم غذایی غنی از امگا-3
امگا-3 حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی است و به ساخت سیستم ایمنی قوی در بدن کمک می کند،و همچنین ساخت بافت ها و صاف شدن پوست.و در نهایت در طول زمان منجر به کاهش سلولیت ها می گردد.مصرف مقدار مناسبی از امگا3 به صورت روزانه باعث حذف سلولیت ها از بدن خواهد شد.اگر ماهی دوست ندارید، قرص روغن کبد ماهی یا شربت آن را مصرف کنید. روزانه یک قاشق چای خوری و یا یک قرص در روز.

9. جلبک دریایی
جلبک دریایی هم یک لایه بردار طبیعی است، مشابه تفاله های قهوه.ماساژ خمیرجلبک دریایی دارای مزایایی مانند گردش خون مناسب، حذف سموم از بدن، و بهبود پوست است که باعث نرم شدن پوست و خلاص شدن از دست سلولیت ها می گردد.
3 قاشق غذاخوری جلبک دریایی
یک چهارم فنجان نمک دریایی
یک چهارم فنجان روزغن زیتون عالی
چند قطره از روغن های ضروری (به میل خودتان یکی را انتخاب کنید)
همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و ده دقیقه قبل از حمام رفتن روی مناطق اسیب دیده بمالید.
سپس مرطوب کننده استفاده کنید.
این کار را یک بار در هفته ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

10. هورمونهای پایدار
 رژیم غذایی متعادل، و شیوه ی زندگی سالم باعث ایجاد تعادل هورمونی می شود. و هورمونها نه فقط برای سالم ماندن، بلکه برای حذف سلولیت ها هم ضروری هستند. رنگ ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید. انواع سبزیجات، میوه های تازه، گوشت بدون چربی، و ماهی. به اندازه کافی بخوابید و به مقدار کافی آب بنوشید. ورزش مناسب داشته  باشید و بدون اضطراب زندگی کنید. به تدریج موفق می شوید که از دست سلولیت ها خلاص شوید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

در

 بزرگترین مشکل من داشتن پوست خشک است و من مطمئن هستم که بسیاری از افراد نیزبا این مشکل مواجه هستند . به خصوص در زمستان ، پوست خشک یک مشکل عمده است. پوست خشک نیاز به  مقدار زیادی از رطوبت نه تنها در خارج بلکه از داخل با مصرف مواد غذایی دارد .در اینجابه برخی از مواد غذایی مناسب برای پوست خشک اشاره شده است.

 


اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. اسفناج دارای آنتی اکسیدان است  فیتوکمیکال و فولات موجود در اسفناج باعث آبرسانی و سالم نگه داشتن پوست است. شما می توانیدآن را بصورت بخار پز و یا در سالاد با روغن زیتون استفاده نمایید.

 

بادام

بادام حاوی ویتامین E که در تغذیه پوست بسیار موثر است و باعث درخشش پوست می شود.

 

آووکادو

بیوتین و ویتامین E موجود درآووکادو کمک می کند تا رطوبت دوباره به پوست برگردد. 

 

 امگا 3

بذر کتان، ماهی قزل آلا و گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است.

 

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا یکی دیگر از مواد غذایی مهم برای پوست های خشک است. خطوط ریزکه در پوست های خشک بسیار شایع تر است را کاهش می دهدو همچنین باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. همچنین ماهی  هایی مانند شاه ماهی، خال مخالی و ساردین از پوستدر مقابل آسیب  های ناشی نور خورشید محافظت می کند. شما  ماهی بصورتکبابی یا پخته استفاده کنید.

 

تخم کتان

این دانه ها سرشار از امگا 3 می باشند . دانه کتان نرمی و صافی پوست را حفظ می کند.

 

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند و همچنین شامل بیوتین و ویتامین  های ضروری که در با پوست خشک مبارزه می کنند. همچنین برای آبرسانی به پوست به صورت موضعی استفاده می شود.

برخی از مواد غذایی مهم دیگر برای پوست های خشک به در رژیم غذایی
محصولات لبنی 
غلات سبوس دار  
چای سبز غنی از ویتامین و آنتی اکسیدانباعثدرخشش  و سلامت پوست شما  می شود. 


نکات مهم برای افراد با پوست خشک

• یکی از مهم ترین نکات برای افراد با پوست خشک ااستفاده از  میوه ها و سبزیجات خام برای افزایش سطح ویتامین و مواد معدنی در بدن  برای افزایش تولید کلاژن که باعثانعطاف پذیر ی و استحکام پوست می شود.

• با نوشیدن مقدار زیادی از آب به تخلیه سموم و حفظ درخشندگی پوست کمک کنید.

• مرطوب کننده مناسب پوست استفاده نمایید. 

پست های مرتبط

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10نشانه که در افراد سخت گیر وجود دارد

در

همه ما در زمان هایی تحت فشار بوده و با این احساس آشناییم، مثل داشتن ضرب‌العجل‌هایی در کار، پیش آمدن حوادث ناگوار، تلاش برای رسیدن به اهداف رفیع و .....اما برای افراد سخت گیر مثل ما، بیشتر این فشارها از خود ما ناشی می‌شود. خود را برای داشتن زیاد و زیادتر ، تحت فشار قرا می دهیم ، فکر شکست به ما استرس وارد می کند و اغلب خود را در مورد چیزهای کوچک سرزنش می‌کنیم.
اگر به خود سخت می‌گیرید، حتما این 10 نشانه در شما  هم وجود دارد.


1. کمک خواستن را دوست نداریم.  

اما برای کمک به هر کسی که نیاز دارد بیشتر خوشحال می‌شویم
دوست نداریم  از دیگران کمک بخواهیم زیرا نگرانیم که فکر کنند ، نالایق هستیم. تلاش می‌کنیم که توانا و مستقل باشیم،اما برای کمک به هر فردی آماده ایم ، و آن‌ها را برای کمک خواستن  موردسرزنش قرار نمی دهیم.

2. می‌خواهیم کامل زندگی کنیم.
 نمی‌خواهیم که یک زندگی متوسط داشته باشیم؛ خواهان زندگی‌های شگفت‌آور، خوشحال، و موفق هستیم. به خودمان سخت می‌گیریم زیرا برای رسیدن به این ایده آل سختی زیادی باید متحمل شویم.

3. از شکست متنفریم.
هیچ کس شکست را دوست ندارد، اما ما واقعاً، واقعاً از آن متنفریم.  همیشه دربارۀ اهداف و این که چگونه از شکست پرهیز کنیم فکر می‌کنیم، البته این به نفع ماست ،اغلب مدیریت می‌کنیم تا اشتباهات را پیش‌بینی کنیم و از انجام اشتباهات  مجدد پرهیز کنیم، اما زمانی که اشتباهی از ما سر می زند بسختی خودرا متنبه می کنیم.

4.فکر  دربارۀ انتقاد سازنده‌ای که دریافت کرده‌ایم  را متوقف نمی کنیم.
در صورتی که شخصی به ما نقد سازنده ای را پیشنهاد کند، گوش می‌کنیم و آن را برای ماه‌ها به خاطر می‌سپاریم. اغلب برایمان گوش دادن به انتقاد سخت است ، چون ما دوست نداریم هیچ چیز منفی دربارۀ خودمان بشنویم، اما  همیشه نهایتاً توصیه را  برای ارتقاء مهارت ها دنبال می‌کنیم.(سیارک)

5. مورد تمجید واقع شدن به ما احساس خوبی نمی‌دهد.
گرچه  واقعاً سخت کار می‌کنیم، اما همیشه از دریافت تعریف و تمجید متعجب می شویم . تلاش می‌کنیم تا آنجایی که ممکن است فروتن باشیم. احتمال دارد بگوییم "فراموشش کن، مسأله‌ای نیست" تا این که بگوییم "متشکرم!".


6. متأسفم را زیاد بکار می بریم.
اگر کسی را ناامید کنیم، بلافاصله عذرخواهی می‌کنیم. درک می‌کنیم که اشتباه کرده ایم و تنها راه،  تلاش برای درست کردن آن است. حتی زمانی که شخص مورد نظر ما را می‌بخشد، به سختی باور می‌کنیم که بخشیده شده ایم زیرا انتظار داریم سایر مردم نسبت به ما سخت‌گیر باشند.

7. اشتباهات گذشته را تثبیت می‌کنیم.
افرادی که به خودشان سختگیر هستند همیشه اشتباهاتشان را به یاد دارند چون امیدوارند که  با نگه داشتن اشتباه در ذهن ، دوباره اشتباه مشابهی را انجام ندهند. برخی اوقات سخت است، اما مفید هم واقع می شود زیرا هرگز اشتباهات مشابه را دوبار انجام نمی‌دهیم!

8. ما زیاد فکر می‌کنیم.
زمانی که سناریو یی را تصور می‌کنیم   اغلب دربارۀ مشکلاتی که هرگز رخ نداده اند فکر می کنیم، در صورتی که می توانیم درباره ی آینده ی درخشان و تمام احتمالاتی که در برمی گیرد فکر کنیم.

9. به خودمان دلگرمی می‌دهیم.
به خودمان دلگرمی های مثبت می دهیم تا برای همه چیز از مصاحبه های شغلی تا پختن یک خوراک جدید آماده شویم. به خودمان می گوییم که همه چیز خوب خواهد بود، و معمولاً همین گونه است.احتمالاً به خاطر دلگرمی های عالی ما.
10.  به افراد دیگر سخت نمی‌گیریم، فقط به خودمان سخت می‌گیریم.
نسبت به خود سخت گیر هستیم ، در عوض، تلاش می کنیم که نسبت به افراد دیگر مثبت و تشویق کننده باشیم تا آن ها درباره ی دستآوردهایشان احساس خوبی داشته باشند.

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸جالب بود مرسسسسسسسسسسی

در ادامه بخوانید...

پرسش و پاسخ در مورد آکنه

در

این مقاله حاوی اطلاعات کلی در مورد آکنه است. هم چنین توصیف می کند که آکنه چیست، چگونه گسترش می یابد، دلایل وجود آکنه در پوست چیست و انتخاب های درمانی برای اشکال مختلف آکنه چه می باشد. اطلاعات نیز برای مراقبت از پوست ارائه شده است. اگر شما سوالات بیشتری پس از خواندن این مقاله داشتید، می توانید آنها را با پزشک خود مطرح کنید.


آکنه چیست؟
آکنه اختلالی ناشی از عملیات هورمون ها و دیگر مواد در غدد چربی پوست ( غدد چربی دار یا سباکوس ) و پیازهای مو هستند. این عوامل منجر به خلل و فرج متصل زخم هایی رایج می شود که جوش نامیده می شوند. زخم های آکنه اغلب روی صورت، گردن، پشت، قفسه سینه و شانه ها رخ می دهد. اگرچه آکنه اغلب یک تهدید جدی برای سلامتی نیست، ولی می تواند منبع استرس های عاطفی قابل توجهی باشد. آکنه شدید می تواند منجر به اثر زخم دائمی شود.
- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 

نظرات

در ادامه بخوانید...