دستگاه جدیدی که پیوند عضو را 4 بار سریع تر می کند

در
دانشمندان بیمارستان رویال پاپوورث وسیله ای ساخته اند که می تواند تعداد و سرعت عمل پیوند عضو را چهار برابر افزایش دهد.
 
تعداد دستگاه های پیوند قلب و ریه به لطف دستگاه احیاء جدید می تواند چهار برابر افزایش یابد. این دستگاه که در بیمارستان رویال پاپ وورث در کمبریج توسعه یافته بود ، توانست به پیوند قلب و ریه شخصی که گردش خون او قبل از برداشتن اندام برای پیوند متوقف شده بود ، کمک کند  .
 
پدرو کاترینو ، جراح بیمارستان ، این را با شارژ باتریها مقایسه می کند: "دستگاه ذخایر انرژی قلب را بازیابی می کند ، این را ما به عنوان reconditioning می نامیم و به این ترتیب اجازه پیوند سریع تر را می دهد."
 
محققان این اقدام را ضروری می دانند. به گفته آنها ، "بیماران هر روز در لیست انتظار می میرند."

نظرات

در ادامه بخوانید...

عوامل تشکیل دهنده حملات قلبی

در

(سیارک) : آیا تا به حال زکام شده اید؟ یک مطالعه جدید در مجله طب داخلی اعلام کرده سرما خوردگی ساده ممکن است برای شما نگران کننده نباشد. عفونت های تنفسی میتوانند حملات قلبی را افزایش دهند. در این مطالعه محققان عفونت های تنفسی اخیر و گذشته 578بیمار را که بمنظور حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بودند تجزیه و تحلیل کردند.

17درصد انها ظرف 7روز اول حمله قلبی و 21درصد انها 1ماه قبل دچار عفونت ریه و تنفس شده بودند. آنها کشف کردند که علائم تنفسی خفیف مانند سرما خوردگی میتواند ظرف 7 روز شانس ابتلا به حملات قلبی را 14برابر افزایش دهد. بیشتر مسائل جدی تنفسی مانند زکام، برونشیت، ذات الریه، خطر ابتلا به حملات قلبی را 17برابر افزایش میدهد. نویسنده تحقیقات، "جفری تافلر" در یک بخش مطبوعاتی اعلام کرد اطلاعات نشان میدهد علائم خطر ابتلا به حمله قلبی در اغاز سرما خوردگی افزایش نمیابند.بلکه در 7روز اول به اوج خود رسیده و بتدریج کاهش میابند، اما این علائم تا یک ماه در بدن باقی میمانند.

آنها معتقدند، عفونت های تنفسی باعث لخته شدن خون و بطور بالقوه عروق خونی را ملتهب میسازند، که این میتواند شروع یک حمله قلبی باشد. خونسردی خود را حفظ کنید، متوجه باشید که هر سرما خوردگی، مخصوصا در افراد جوان علائمی از حملات قلبی نیست. اما لازم است شما آن را جدی گرفته و بمنظور جلوگیری از خطر ابتلا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

سرمای هوا باعث تشديد بيماريهاي قلبی و عروقی می شود

 

مواد شیمیایی: دانشمندان عوامل شگفت انگیزی ازمسببین حملات قلبی را کشف کرده اند که شما ممکن است هر روز با انها مواجه شوید. شما با شناسایی این عوامل میتوانید انها را از زندگی روزمره خود حذف کنید. شستن ظروف نچسب راحت است اما برای سلامتی شما مضرر میباشد.

تحقیقات منتشر شده در طب داخلی سال 2012 نشان داده بین مواد شیمیایی پرفلوئور و اکتانئوئیک (PFOA) و حملات قلبی ارتباط مستقیمی وجود داشته و در ناباروری، کلسترول بالا و ADHD نیز تاثیرگذار هستند. صرف نظر از سن، توده بدن و داشتن بیماری قلبی یا دیابت، محققان دریافتند افرادی که در خون خود (PFOA) بیشتری دارند دو برابر دیگران در معرض خطر ابتلا به حملات قلبی میباشند. اگر شما از ظروف، گلدان یا وسائل شیرینی پزی نچسب و سیلیکونی استفاده میکنید سریعا انها را با ظرف فولادی ضد زنگ و بدون پوشش تعویض کنید. از پارچه ها، مبلمان، موکت و مواد دفع کننده لکه ها که حاوی (PFOA) هستند دروی کرده و از خوردن فست فود هایی که در چنین ظرف های تهیه میشنوند اجتناب کنید.(سیارک)


 

تغییر اب و هوا: گرم شدن زمین اثرات بی شماری در سلامت ما دارد که حملات قلبی یکی از انها میباشد. با گرم شدن بیش از حد هوا ذرات کوچکی به نام Pm2.5 در هوای الوده تشکیل میگردد، این ذرات از طریق رگهای عمیق وارد ریه میشوند. این ذرات بقدری کوچک هستند که وارد پلاکت ها ی خون شده و باعث گرفتگی رگها و درنهایت منجر به حملات قلبی و سکته مغزی میشوند. برای جلوگیری از این عارضه مکمل های روغن ماهی مصرف کنید. یک مطالعه از سازمان حفاظت محیط زیست و موئسسه ملی علوم بهداشت اعلام کرده:

"مصرف منظم امگا3 موجود در مکمل های روغن ماهی اثرات هوای الوده را کاهش میدهد."


 

صابون ضد باکتری: تریکوزان یک ماده شیمیایی ضد باکتری در خمیر دندان و صابون میباشد که به سلامت بدن آسیب میرساند. این ماده شیمیایی باعث ایجاد بیماری تیروئید شده و سبب میگردد میکروبها در برابر آنتی بیوتیک مقاوم شوند. شما با استفاده از صابون های ضد باکتری به قلب و بافت ماهیچه های خود آسیب میرسانید. محققان ثابت کرده اند شستشو با صابون معمولی و آب به اندازه صابون های ضد باکتری قدرت پاک کنندگی دارد. پس خریدن صابون های ضد باکتری هیچ سودی برای شما ندارد. هنگام خریدن صابون ها با عنوان ضد باکتری، ضد میکروب، ضد جرم  و برطرف کننده بو قبل از بررسی برند آن دقت کنید تریکوزان جزو مواد تشکیل دهنده آنها نباشد.

شیوه های جلوگیری از بیماری های قلبی


 

غذاهای کنسرو شده : مشکل غذاهای کنسروی فقط داشتن سدیم نیست. مواد شیمیایی بیسفنولA یا BPA موجود در غذاهای کنسرو شده بطرز وحشتناکی سمی هستند، هرمون های زنان را مختل کرده و مشکلاتی از قبیل سرطان سینه و چاقی و ناباروری را بوجود می آورند. در حال حاضر جزو فاکتور های بیماری قلبی محصوب میشنود. مطالعات منتشر شده در مجله Plosone نشان میدهد مقدار کمی از BPA ریتم ضربان قلب را بهم زده و منجر به ناراحتی قلبی میشود. یک ماه بعد محققان دریافتند انقباض رگها در افرادی که BPA مصرف کرده بودند بیشتر از دیگران بوده و عاملی برای ابتلا به بیماری قلبی میباشد. تا جایی که ممکن است از کنسرو ها استفاده نکرده و غذاهای تازه و یخ زده را جایگزین کنید (بعضی از شرکتهای تولید کننده کنسرو تبلیغات کرده اند که در محصولات خود از BPA استفاده نکرده اند ولی مطمئنن محصول سمی دیگری را جایگزین نموده اند) با نخریدن کنسرو در پول خود صرفه جویی نمایید. PBA موجود در ظروف پلاستیکی براحتی جذب پوست میشوند پس تا جایی که امکان دارد از ظروف شیشه و فولادی استفاده کنید. همچنین هرگز ظروف پلاستیکی را داخل ماکروفر نگذاشته یا دمای ماشین ظرفشویی را بمنظور تسریع در شستشو افزایش ندهید.(سیارک)

قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب می باشد 


 

وضعیت بغرنج ترافیک: ترافیک کشنده است، دانشمندان ارتباط بین ترافیک و خطر حمله قلبی را کشف کرده اند. محققان آلمانی مصاحبه ای را با بازماندگان حملات قلبی انجام داده و اشاره کرده اند ترافیک محرک اصلی حمله قلبی است. آنها دریافتند که افراد درگیر در ترافیک چه بعنوان راننده، مسافر، دوچرخه سوار، یا مسافر وسائل نقلیه عمومی دو تا سه برابر بیشتر از افرادی که در ترافیک قرار نمیگیرند دچار حمله قلبی میشوند. (پس تا جایی که ممکن است از رئیس خود بخواهید که در منزل کار کنید) قبل از ورود به جاده یا خیابان گزارش هواشناسی را بررسی کنید، شیشه اتومبیل خود را بالا دهید، پنجره اتاق و محل کار خود را که به سمت ترافیک میباشد ببندید و تا جایی که امکان دارد در معرض الودگی قرار نگیرید.  بازسازی لایه بیرونی قلب با استفاده از سلول‌های بنیادی


 

غذاهای دریایی خاص: اسیدهای چرب امگا3 قرار بود در برابر حملات قلبی از شما محافظت کنند نه اینکه آسیب برسانند. محققان دانشگاه سیراکیوز شواهدی را نشان داده اند که شما باید نوع ماهی را که مصرف میکنید شناسایی کنید. بعضی از انواع ماهی ها به سطح بالایی از جیوه آلوده میباشند که در بوجود امدن استرس و درنتیجه افزایش احتمال بیماری قلبی دخالت دارند. جیوه با سطح هرمون کریتوزول طبیعی بدن تداخل شده و به قلب صدمه میزند. علاوه بر ماهی تن، گونه های بزرگ ماهی های درنده مانند اره ماهی، شاه ماهی و هر نوع کوسه سطح بالایی از جیوه را دارا میباشند. اما شما باید در مورد گونه های دیگر نیز بررسی لازم را داشته باشید. سازمان زمین شناسی ایالات متحده مقدار زیادی جیوه خطرناک را در برخی گونه های اب شیرین مانند قزل آلا و باس شناسایی کرده اند.(سیارک)

پچ پلیمری ، نجات دهنده زندگی پس از حمله قلبی

نظرات

در ادامه بخوانید...

داروی محبوبی که باعث توقف ناگهانی قلب می شود

در
توقف ناگهانی قلب حدود نیمی از مرگ و میر های ناشی از قلب و هر مرگ و میر طبیعی را به همراه دارد. در همان زمان که، قلب متوقف می شود به عنوان یک نتیجه از آریتمی های قلب (فیبریلاسیون بطنی / تاکی کاردی) و در عرض 10 دقیقه مرگ رخ می هد .
 
واقعیت این است که یک توقف ناگهانی، سکته قلبی به این معنا نیست که یک قلب سالم به طور ناگهانی  متوقف می شود. در حقیقت،می توان تشخیص را بر اساس مشکلات پیش از آن بررسی کرد، اما همه بیماران قلبی معمولا عجله ای برای انجام  مشکلات قلب خود ندارند!
 
علاوه بر آسیب مادرزادی به قلب، عوامل خطر برای مرگ ناگهانی قلبی در مقایسه با یک حمله قلبی مشابه است : سیگار کشیدن، فشار خون بالا، کلسترول بالا و قند خون، اضافه وزن، شیوه زندگی غیر فعال، جنسیت مردانه و همچنین سکته مغزی، حملات قلبی و مرگ ناگهانی در بستگان نزدیک تا 60 سال بر اثر توقف ناگهانی قلب .
 
با این حال، پزشکان نسبت به این واقعیت که حتی دارو ها می توانند باعث توقف قلب شوند، سکوت می کنند. و بدترین چیز این است که برخی از این دارو ها برای بهبود سلامت قلب طراحی شده اند. این دارو داروی نيفيديپين nifedipine بود که به طور گسترده ای برای درمان فشار خون بالا و آنژین صدری استفاده می شد.
 
متخصصان قلب و عروق اغلب dihydropyridines - nifedipine و amlodipine را تجویز می کنند . انتخاب،  به طور عام، تنها به تنظیمات شخصی دکتر بستگی دارد. هر دو دارو به همان اندازه موثر و ایمن هستند.
 
متخصصین شبکه اروپایی پیشگیری، آموزش و مرگ ناگهانی (ESCAPE-NET) از 2503 بیمار از رجیستری تحقیق احیای هلند و 10،543 نفر در گروه کنترل، برای سن و جنس همسان شده است. داده ها از 8101 بیمار از Registry Stopping Cardiology دانمارک نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند (40505 نفر از گروه شاهد).
 
دوز nifedipine مورد مطالعه در این مطالعه 30 mg و 60 mg (آنها اغلب تجویز می شود) و دوز amlodipine  آملودیپین به ترتیب 5 و 10 میلی گرم (آنها نیز اغلب تجویز می شود). این روش استاندارد است که پزشکان باید با دوز پایینتر شروع کنند و سپس اگر فشار خون یا درد قفسه سینه به میزان کافی کاهش پیدا کند، آن را بالاتر می برند .
 
در حال حاضر استفاده از nifedipine در دوزهای بالا (60 میلی گرم در روز)، اما نه در دوزهای کم (<60 میلی گرم در روز)، به طور قابل توجهی با افزایش خطر مرگ ناگهانی قلب در خارج از بیمارستان در مقایسه با عدم استفاده از دی هیدروپیریدین ارتباط دارد. همچنین دوزهای بالا نيفيديپين (60 میلی گرم در روز) با افزایش خطر ابتلا به توقف قلب در خارج از بیمارستان در مقایسه با هر دوز آملودیپین همراه بود. هیچ عارضه ای با آملودیپین وجود نداشت.
 
نتایج با آزمایش سلول های قلب انسان تایید می شود. دی هیدروپیریدین ها با مسدود کردن کانال های کلسیم نوع L عمل می کنند. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که در دوزهای مورد آزمایش در مطالعه فوق هر دو دارو این کانال های یونی را مسدود کرده و درنتیجه پتانسیل عمل سلول های قلبی را کاهش می دهند. پتانسیل عمل کوتاهتر می تواند موجب بروز آریتمی های کشنده ای شود که موجب توقف قلب بصورت ناگهانی می شود. دوزهای بالای nifedipine (60 میلی گرم در روز) موجب کاهش قابل ملاحظه ای از پتانسیل عمل سلول های قلب در مقایسه با دوزهای بالای  آملودیپین (10 میلی گرم در روز) شد.
 
این نتایج به ویژه شگفت انگیز است، به این معنی است که هر دو دارو برای سالهای زیادی و در بسیاری از بیماران استفاده شده است. توضیح احتمالی برای اینکه چرا این کشف فقط در حال حاضر انجام شده است این است که رسیدگی به سکته قلبی در خارج از بیمارستان به علت شروع سریع مرگ، بسیار دشوار است و به مجموعه های داده ای که به طور خاص برای این منظور جمع آوری شده اند، نیاز به مطالعه دارد و تا کنون سوابق بیماران برای اثبات دارو به اندازه کافی وجود نداشته است. ESCAPE-NET این امکان را بوسیله متصل کردن تحقیقات عمده در اروپا ایجاد کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مردی با سوزنی در قلب

در
این خبر سومین مورد از فرو رفتن سوزن در قلب افراد است که طی حوادث روزانه و البته از روی بی احتیاطی اتفاق می افتد.این مرد تقریبا یک هفته با یک سوزن در قلب  زندگی کرد تا بالاخره پزشکان جسم خارجی را با عمل جراحی از قلب او خارج کردند.
یک سرباز روسی، زمانی که با یک سوزن در قلب خود بعد از یک هفته به پزشک مراجعه کرد آنان را شگفت زده کرد. الکساندر لیشچوک، رئیس مرکز جراحی قلب و عروق بیمارستان مرکزی نظامی ویشونوکی، گفت که قربانی از یک سوزن خیاطی برای پاک کردن دندان هایش به جای خلال دندان استفاده کرده و بعد سوزن را روی تخت جا گذاشته است.
 
بعد از فراموش کردن سوزن، او به رختخواب رفت، و هنگامی که خواب بود با غلت زدن روی رختخواب ، سوزن وارد قفسه سینه و سپس وارد قلب او شده است.
این مرد برای یک هفته با یک سوزن در قلب راه می رفته و زمانی که او نزد پزشکان رفت. پزشکان ساراتوف سعی داشتند سوزن را در بیاورند، اما در طی عملیات شکست خوردند، قربانی به بیمارستان ویشونوکیس منتقل شد، جایی که پزشکان اقدام دیگری را برای خارج کردن یک جسم خارجی از قلب انجام دادند. پزشکان مجبور بودند عضلات قلب او را متوقف کنند تا بتوانند سوزن را خارج کنند.
 
اشاره شده که حال مرد در روز دوم پس از عمل کاملا طبیعی بوده است.
جالب است که، به گفته الکساندر لیشچوک، این سومین بار است که باید سوزن های خیاطی را از قلب خارج کنیم. اما مهم ترین چیز این است که دو مورد از این سه مورد به پرسنل نظامی مربوط می شود. چه چیزی این تصادف شگفت انگیز را توضیح می دهد، پزشکان نمی توانند توضیح دهند.

نظرات

۱۴۰۱/۱۱/۲۲عوارض فرو رفتن سوزن خیاطی در بدن ............... جراحات ناشی از سوزن، زخم هایی هستند که در اثر سوزن هایی ایجاد می شوند که به طور تصادفی پوست را سوراخ می کنند. صدمات ناشی از سوزن برای افرادی که با سرنگ های زیرپوستی و سایر تجهیزات سوزن کار می کنند، خطری است. این آسیب‌ها می‌توانند در هر زمانی که افراد از سوزن‌ها استفاده می‌کنند، قطعات آن را جدا می‌کنند یا دور می‌اندازند، رخ دهد. هنگامی که سوزن ها به درستی دور ریخته نمی شوند، می توانند در ملحفه یا زباله پنهان شوند و سایر کارگرانی را که به طور غیرمنتظره ای با آنها مواجه می شوند، زخمی کنند.

۱۴۰۱/۱۱/۲۲اگر سوزن خیاطی وارد بدن شود ......... این اجسام خارجی فلزی در بدن باقی می‌مانند و در صورت خارج نشدن احتمالاً باعث عفونت زخم، درد، عفونت دو مرحله‌ای و بروز سپسیس می‌شوند . با این حال، هنگامی که جسم خارجی کوچک فلزی وارد بدن انسان می شود، به دلیل عضله و خون انسان، یافتن آنها بسیار دشوار است.

۱۴۰۱/۱۱/۲۲چگونه بفهمم که یک سنجاق را قورت داده ام؟ علائم آب دهان. ناتوانی در بلع یا بلع دردناک. استفراغ. درد قفسه سینه یا درد گردن.

در ادامه بخوانید...

5 بیماری جدی با علامت ثابت خمیازه کشیدن

در
پنج بیماری جدی که علامت خمیازه در آن ثابت است.
پزشکان در مورد پیشرفت 5 بیماری خطرناک که علائم خمیازه در آن ها مشترک است گزارش داده اند.
وقتی زنگ هشدار ارزش دارد؟
دانشمندان می دانند که خمیازه بسیار مفید و ضروری است، رفلکسی که فعالیت شناختی را افزایش می دهد.اما گاهی اوقات نشانه ای از خطر است.
 
مولتیپل اسکلروزیس
همراه با یک خمیازه ثابت
علائم دیگر که مشاهده می شود: بی حسی اندام، اختلال در دید (تاری) و مشکلات با حفظ تعادل.
 

اختلالات کبدی

خستگی وحشتناک، خمیازه و اختلالات هورمونی بیماری کبد را مشخص می کنند. با این حال، اشتهای فرد کاهش می یابد یا تهوع رخ می دهد.
 

ضربان آهسته قلب

خمیازه ضربان آهسته در قلب را نشان می دهد. علائم دیگر که مشاهده می شود: حالت تهوع، اختلال در خوردن، درد قفسه سینه، کم آوردن نفس، باید با پزشک مشورت کنید.
 

سکته مغزی

هنگامی که یک سکته مغزی رخ می دهد، درجه حرارت بدن افزایش می یابد، و بنابراین فرد دائما خمیازه می کشد. علاوه بر خمیازه بیمار علائم دیگری را مشاهده می کند: تغییر در گفتار، بی حس در صورت و همچنین عدم توانایی در بالا بردن دست.
 

خستگی مزمن

احساس استرس ناشی از افزایش سطح هورمون کورتیزول است. هورمون کورتیزول در خون وارد می شود و در بعضی مواردباعث درد در سر و سینه، تنفس سریع و ضربان قلب می شود. در این مورد، خمیازه نشان دهنده نقض بدن است.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۷به طور کلی خمیازه یک رفلکس طبیعی است که در طی آن ماهیچه ها شل می شوند و راه های هوایی گشاد می شوند. ما همچنین در هنگام تنش عصبی خمیازه می کشیم، که با تقاضای زیاد برای اکسیژن توضیح داده می شود. خمیازه کشیدن در اتاق های پر دود و حمل و نقل شلوغ و دوباره به دلیل کمبود اکسیژن شروع می شود. به همین دلیل، مردم قبل از رعد و برق، در فشار کم یا در شرایط ارتفاع بالا خمیازه می کشند.

۱۴۰۰/۹/۱۷خمیازه مکرر یک رفتار رایج در افرادی است که به تازگی سکته کرده اند. به گفته پزشکان، این فرآیند به تنظیم دمای بدن و مغز که در هنگام حمله گرم می شوند، کمک می کند.

۱۴۰۰/۹/۱۷خمیازه های مکرر نشانه چه بیماری های خطرناکی است؟ به گفته پزشکان، خمیازه مکرر معمولاً باعث ترس نمی شود و نشان دهنده خستگی، کمبود خواب، استرس و کسالت پیش پا افتاده است. با این حال، گاهی اوقات می تواند نشانه ای از شرایط و بیماری های خطرناک باشد. اگر خمیازه ادامه داشت، حتی اگر خوابیده اید و استراحت کرده اید، در هوای تازه هستید و چندین روز طول کشیده است، به پزشک مراجعه کنید، ممکن است نشانه بیماری باشد.

۱۴۰۰/۹/۱۷خمیازه مکرر گاهی اوقات نشانه اختلال در غده تیروئید، دیابت نوع 2، افسردگی است. می توانیم در مورد مولتیپل اسکلروزیس، آسیب شناسی قلب و عروق خونی، بیماری کبد صحبت کنیم. در طول افسردگی، خمیازه کشیدن می تواند هم به دلیل افزایش سطح کورتیزول خون و هم استفاده از داروها (ضد افسردگی) باشد.

در ادامه بخوانید...

اکوکاردیوگرافی چیست

در
اکوکاردیوگرافی چیست
تا به امروز، یکی از روش های اصلی تشخیص بیماری قلبی، اکوکاردیوگرافی بوده است. این یک مطالعه غیر تهاجمی است که تاثیر منفی بر بدن ندارد و بنابراین می تواند برای بیماران در تمام سنین، از جمله کودکان از زمان تولد انجام شود.
 
در این مقاله، یک اکوکاردیوگرافی، آنچه در آن وجود دارد، چند نوع از این روش وجود دارد، چه چیزی می تواند مانع از اجرای آن و چگونگی آماده شدن برای آن باشد را مرور می کنیم.

 

ماهیت و هدف اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرافی یا EchoCG یک روش غیر تهاجمی برای بررسی قلب با استفاده از سونوگرافی است. سنسور اکوکاردیوگرافی صدایی با فرکانس خاص را که از طریق بافت قلب عبور می کند منتشر می کند، از آنها بازتاب می شود و سپس توسط همان حسگر ثبت می شود. اطلاعات به یک رایانه منتقل می شود که داده های دریافت شده را پردازش می کند و آن را بر روی مانیتور به عنوان یک تصویر نمایش می دهد.
 
 
اکوکاردیوگرافی به عنوان یک روش بسیار آموزنده تحقیق در نظر گرفته می شود، زیرا این امکان را برای ارزیابی وضعیت مورفولوژیکی و عملکردی قلب فراهم می آورد. با استفاده از این روش می توان اندازه قلب و ضخامت میوكارد را تعیین كرد، تمامیت و ساختار آن را بررسی كرد، اندازه حفره های بطنی و دهلیزی را اندازه گیری كرد، پیدا كردن اینكه آیا انقباض عضله قلب طبیعی است یا خیر، در مورد وضعیت دستگاه دریچه قلب، آئورت و آئورت ریوی بررسی شود. همچنین این روش به شما امکان می دهد تا سطح فشار در ساختارهای قلب را بررسی کنید، جهت و سرعت حرکت خون در بطن های قلب را بیابید و دریابید که وضعیت غشای خارجی عضله قلب چگونه است.
 
این معاینه قلب و عروق شما را قادر می سازد تا نقص های مادرزادی قلب را تشخیص دهید، در مورد وجود مایعات آزاد در کیسه های قلب، تشخیص لخته های خون، تغییر اندازه بطن ها، ضخیم شدن و یا نازک شدن دیواره های آنها، تشخیص تومورها و هر گونه بی نظمی در جهت و سرعت جریان خون با خبر شوید.
 

 

مزایای اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرافی دارای مزایای متعددی نسبت به سایر انواع آزمایشات قلب است.
 
اول از همه، این روش کاملا بی دردسر و غیر تهاجمی است که باعث ایجاد ناراحتی در بیمار نمی شود. این عمل به صورت سونوگرافی انجام می شود. قبل از این روش، هیچ تزریق یا هر گونه دستکاری مشابهی وجود ندارد.
 
علاوه بر این، این روش برای بیماران هر گروه سنی کاملا ایمن است. این می تواند برای کودکان و نوجوانان و زنان باردار انجام شود، زیرا اولتراسوند اثر منفی روی جنین ندارد.
 
EchoCG در دسترس بودن آن قابل توجه است، زیرا تجهیزات برای اجرای آن تقریبا در هر موسسه پزشکی وجود دارد. هزینه EchoCG بسیار پایین تر از MRI ​​است.
 
و مهمترین مزیت این نوع معاینه، یک محتوای اطلاعات عالی است که به پزشک اجازه می دهد حداکثر اطلاعات لازم را دریافت و درمان مناسب را انتخاب کند.
 

 

علائم و منع مصرف اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرافی برای بیماران توصیه می شود تا پزشک از آسیب شناسی قلب و عروق و یا در طول فرآیند درمان به منظور ارزیابی اثربخشی دارو متقاعد شود.
 
اکوکاردیوگرافی برای موارد زیر تجویز می شود:
 
فشار خون بالا
مشکوک بودن بیماری قلبی مادرزادی یا به دست آمده از جمله حساسیت ارثی به این بیماری.
سرگیجه مکرر، غش، ضعف نفس و تورم.
شکایات در مورد "وقفه" در کار قلب.
درد ستون فقرات، به خصوص اگر آنها به تیغه شانه چپ یا نیمه چپ گردن بکشد.
انفارکتوس میوکارد، تشخیص stenocardia و cardiomyopathy، تومور احتمالی قلب.
معاینه پیشگیری از بیماران که اغلب دارای اضافه کاری احساسی و فیزیکی هستند.
تغییرات رادیوگرافی ECG و قفسه سینه، نیاز به روشن شدن تغییرات مورفولوژیکی قلب است.
به طور جداگانه لازم است ذکر شود که اکوکاردیوگرافی برای مادران باردار توصیه می شود. اکوکاردیوگرافی باردار باید انجام شود:
بیمار نقایص قلبی مادرزادی یا اکتسابی دارد.
افزایش وزن متوقف شده است و یا کاهش چشمگیر وزن بوده است.
ادم اندام اندام تحتانی غیرمنتظره و تنگی نفس
اختلالات همودینامیک در دوران بارداری.
لازم به ذکر است که اکوکاردیوگرافی مطلقا منع مصرف ندارد. با این حال، برخی از انواع این مطالعه در شرایط خاص توصیه نمی شود، که در زیر مورد بحث قرار می گیرد.
 

 

انواع اکوکاردیوگرافی

امروزه انواع مختلفی از اکوکاردیوگرافی وجود دارد.
 

اکوکاردیوگرافی یک بعدی

در حال حاضر، این نوع echoCG به ندرت به طور خودكار استفاده می شود، زیرا این اطلاعات كمتر از دیگران در نظر گرفته می شود. در طی این روش تصویر قلب تولید نمی شود. داده ها به صورت یک گراف نمایش داده می شوند. با استفاده از M-echocardiography، پزشک می تواند حفره های قلب را اندازه گیری کند و فعالیت های عملکردی آنها را ارزیابی کند.
 

B اکوکاردیوگرافی (دو بعدی)

در طول B-echocardiography، داده های تمام ساختارهای قلب به کامپیوتر می آیند و بر روی مانیتور به عنوان یک تصویر سیاه و سفید نمایش داده می شوند. دکتر قادر به تعیین اندازه قلب، پیدا کردن حجم هر یک ازبطن های خود، ضخامت دیوار، ارزیابی تحرک دریچه ها و نحوه کاهش بطن ها است.
 

اکوکاردیوگرافی داپلر

به طور معمول این مطالعه همزمان با B-echocardiography انجام می شود. این اجازه می دهد تا شما جریان خون در عروق بزرگ و دریچه های قلب را ردیابی کنید تا جریان خون معکوس و درجه آن را نشان دهد، که ممکن است شکل گیری فرآیندهای آسیب شناختی را نشان دهد.
 

اکوکاردیوگرافی کنتراست

این مطالعه فرصتی را فراهم می کند تا ساختار داخلی قلب را به وضوح تجسم نماید. به بیمار تزریق داخل وریدی با یک ماده کنتراست ویژه انجام می شود و پس از آن روش به طور معمول انجام می شود. این روش به شما امکان می دهد تا سطح داخلی قلب را ببینید. اختلال در انجام این مطالعه، عدم تحمل انسانی و نارسایی مزمن کلیه است.
 

اکوکاردیوگرافی استرس

برای تشخیص پاتولوژی های پنهان قلب که فقط در طول اعمال جسمی ظاهر می شوند، نوع خاصی از تحقیق مورد استفاده قرار می گیرد - اکوکاردیوگرافی استرس. این فرصت برای شناسایی بیماری ها در مراحل اولیه را فراهم می کند.
اکوکاردیوگرافی استرس برای ارزیابی وضعیت عروق و انعقاد آن توصیه می شود تا میزان ریسک عوارض قبل از انجام مداخلات جراحی روی قلب و عروق را تعیین کند. همچنین این روش برای تعیین نحوه درمان بیماری های قلبی عروقی و تعیین پیش آگهی در آینده برای این بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 اکوکاردیوگرافی استرس در بیماران مبتلا به نارسایی شدید تنفسی، کبدی، کبدی یا قلب نمی تواند انجام شود. همچنین در انفارکتوس قلب، آنوریسم آئورت و سابقه ترومبوآمبولیسیا نیز ممنوع است.
 

اکوکاردیوگرافی transthoracic

این نوع خاصی از پژوهش است که در طی آن سنسور تولید کننده سونوگرافی از طریق مری از طریق رئوفارنکس به عمق مورد نیاز کاهش می یابد. از آنجا که سنسور دارای ابعاد بسیار کوچکی است، از طریق مری بدون مشکل عبور می کند. با این وجود، چنین مطالعه بسیار پیچیده در نظر گرفته شده و به طور انحصاری در مراکز پزشکی تخصصی انجام می شود. علاوه بر این، نشانه های ویژه ای برای آن وجود دارد. به طور خاص، یک مطالعه از راه دور در مواردی که یک مطالعه استاندارد transthoracic اجازه نمی دهد که وضعیت قلب و ساختار آن را ارزیابی کنند، انجام می شود.
 
به طور خاص، زمانی که شک و تردید در مورد عملکرد مناسب یک دریچه قلب  وجود دارد، اگر یک آنوریسم آئورت و نقص سپتوم بین درونی وجود دارد، و همچنین در صورتی که
در همان زمان، این نوع مطالعه درمورد قسمت فوقانی دستگاه گوارش، یعنی در هر گونه تشکیل تومور مری، خونریزی از دستگاه گوارش فوقانی، وجود فتق دیافراگم بزرگ یا واریس مری، منع مصرف دارد.
 

 

آماده سازی برای اکوکاردیوگرافی

به عنوان یک قاعده، هنگام انجام اکوکاردیوگرافی یک و دو بعدی، و همچنین اکوکاردیوگرافی داپلر، نیازی به آماده سازی خاصی نیست. در مورد تحقیقات transesophageal، تعدادی محدودیت وجود دارد.
 
بنابراین، آخرین وعده غذایی نباید بیش از شش ساعت قبل از عمل باشد. نوشیدن نیز توصیه نمی شود. بلافاصله قبل از این روش، پروتزها باید برداشته شوند.
 
در آستانه مطالعه پرتو درمانی، افراد مبتلا به بیماری های سیستم عصبی توصیه می شود یک آرام بخش داشته باشند. بعد از این روش، بیمار برای بهبودی نیاز به زمان دارد، بنابراین تا پایان روز شما نباید بیش از حد کار کنید. همچنین لازم است از رانندگی خودداری شود.
 
روش تحقیق
برای اکوکاردیوگرافی transthoracic، بیمار در سمت چپ قرار دارد. وقتی فردی در این موقعیت قرار دارد، سمت چپ سینه نزدیکتر می شود. این باعث می شود تا تصویر دقیق تر از قلب را ارائه دهد - به همین علت، تمام چهار دوربین از یک مانیتور روی صفحه نمایش قابل مشاهده است.
 
پزشک روی سنسور ژل قرار می دهد، که از طریق آن تماس الکترود با بدن را بهبود می بخشد.
البته، هر پزشک برای رسیدن به اطمینان از این که نتایج مطالعه دقیق تر از حد ممکن باشد به سه عامل اصلی بستگی دارد.
 
اول از همه، شما باید ویژگی های تشریحی بیمار را در نظر بگیرید. موانع جدی برای اولتراسوند عبارتند از چاقی، تغییر شکل سینه و سایر عوامل مشابه. در نتیجه، تصویر حاصل ممکن است فازی و تفسیر آن به درستی کار نکند. به منظور روشن شدن تشخیص، پزشکان در چنین مواردی، یک معاینه پریشی مغزی یا MRI را ارائه می دهند.
 
دوم:باید کیفیت تجهیزات را در نظر بگیریم. البته، تجهیزات مدرن تر، پزشک را با فرصت های بیشتری برای دریافت اطلاعات کافی در مورد قلب بیمار ارائه می دهد.
 
سوم و در نهایت باید صلاحیت پزشک را در نظر گرفت. در آن، نه تنها مهارت های فنی آن (توانایی قرار دادن بیمار در موقعیت صحیح و قرار گرفتن حسگر در نقطه دلخواه) مهم است، بلکه توانایی تجزیه و تحلیل داده ها به دست آمده هم مهم هستند.
 
هنگام انجام اکوکاردیوگرافی استرس، ابتدا یک اکوکاردیوگرافی طبیعی انجام می شود و سپس سنسورهای ویژه ای را که شاخص ها را در طول تمرین ثبت می کنند، وصل می کنند. برای این منظور، دوچرخه ergometres، تست تردمیل، تحرک الکترومغناطیسی transesophageal یا دارو استفاده می شود. در همان زمان بار اولیه حداقل است و پس از آن به تدریج افزایش می یابد، کنترل فشار خون وتعداد نبض ثبت می شود . اگر وضعیت بیمار بدتر شود، معاینه پایان می یابد.
 
در تمام این مدت، الکتروکاردیوگرام به طور مداوم انجام می شود، که در صورت وقوع هر گونه موقعیت شدید، می تواند به سرعت پاسخ دهد. در طول بار، بیمار ممکن است سرگیجه، افزایش ضربان قلب، ناراحتی در ناحیه قلب احساس کند. پس از متوقف كردن بار، پالس كاهش مي يابد. در این حالت، وضعیت بیمار بهبودی کامل به دقت بررسی می شود.
 
به عنوان یک قاعده کلیه روش حدود یک ساعت طول می کشد.
 
در شروع EchoCG transesophageal دهان و گلوی  بیمار با محلول لیدوکائین آغشته می شود. این محلول برای کاهش رفلکس در هنگام ورود آندوسکوپ در نظر گرفته شده است. بعد از آن، از بیمار خواسته می شود به پهلوی چپ دراز بکشد، و آندوسکوپ را وارد می کنند که از طریق آن سونوگرافی دریافت و تحویل خواهد شد.
 

تفسیر نتایج اکوکاردیوگرافی 

تفسیر نتایج echoCG توسط دکتر این مطالعه انجام می شود. او یا داده های دریافتی را به پزشک اعزام می دهد یا به بیمار به طور مستقیم می دهد.
 
توجه داشته باشید که غیر ممکن است تشخیص داده شده ، تنها بر اساس نتیجه اکوکاردیوگرافی تکیه کند. داده های به دست آمده با سایر اطلاعات موجود در دسترس  پزشكی مقایسه می شوند: داده ها از تجزیه و تحلیل و سایر آزمایش های آزمایشگاهی و علائم بالینی موجود در بیمار. در نظر گرفتن اکوکاردیوگرافی به عنوان یک روش تشخیصی کاملا مستقل غیرممکن است.
 

برای انجام اکوکاردیوگرافی به کجا مراجعه کنیم؟

انجام اکوکاردیوگرافی استاندارد در مراکز بهداشت عمومی (درمانگاه ها و بیمارستان ها) و در مراکز خصوصی پزشکی. برای انجام اکوکاردیوگرافی باید پزشک یا متخصص قلب ویزیت کرده و انجام انجام اکوکاردیوگرافی را نسخه کنند.
 
انواع خاصی از اکوکاردیوگرام - مطالعات مربوط به پروستات و یا اکوکاردیوگرافی استرس - تنها در موسسات پزشکی تخصصی می توانند انجام شوند، زیرا آنها نیاز به تجهیزات خاص و پرسنلی دارند که آموزش ویژه ای دارند.
 

 

اکوکاردیوگرافی در کودکان

همانطور که در بالا ذکر شد، مزایای غیرقابل انکار اکوکاردیوگرافی ایمن بودن، بدون درد و ایمنی کامل این روش تحقیق قلب و عروق است. دستکاری با نوردهی تابش اشعه همراه نیست، هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند. بنابراین، اگر نشانه های مناسب وجود داشته باشد، مطالعه می تواند نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز توصیه شود.
 
تشخیص به موقع برای تشخیص پاتولوژی مادرزادی در کودکان کمک خواهد کرد که به نوبه خود فرصتی برای انتخاب موثرترین درمان را فراهم کند. در نتیجه، کودک قادر خواهد بود که در آینده به طور کامل زندگی کامل داشته باشد.
 
علائم تجویز اکوکاردیوگرافی کودک عبارتند از:
 
اختلال در کار قلب
تنگی نفس یا در طول ورزش، یا در حالت استراحت.
سایانوژن لب ها، مثلث بینی، نوک انگشتان.
کمبود اشتها ، افزایش وزن نیز کم است.
شکایات ضعف و خستگی دائمی، خستگی ناگهانی.
شکایت از سردرد مکرر.
ناراحتی در پشت جناغ.
کاهش یا افزایش فشار خون.
ظاهر ادم در اندام ها
با توجه به این واقعیت که روش ایمن است، نوزادان می توانند بیش از یک بار از اکوکاردیوگرافی استفاده کنند تا پیشرفت بیماری را بررسی کنند یا ارزیابی کنند که درمان موثر است. در صورت تغییر هر گونه تغییرات پاتولوژیک، حداقل یک بار در هر دوازده ماه مطالعه را انجام دهید.
 

آماده سازی کودکان برای اکوکاردیوگرافی

مانند بزرگسالان، کودکان نیازی به آموزش قبلی ندارند. توصیه می شود که کودک هرگز برای سه ساعت قبل از انجام اکوکاردیوگرافی  چیزی نخورده باشد؛ زیرا با یک شکم پر، دیافراگم بالا است که می تواند نتیجه را تحریف کند.
 
والدین باید با نتایج یک الکتروکاردیوگرام انجام شده در روز قبل، و نیز نتایج مطالعاتی که پیش از این انجام شده بود، حاضر باشند.کودک باید از نظر روانشناختی برای این روش آماده شود، توضیح داده شود که هیچکس به او آسیب نمی رساند.
 

 

اکوکاردیوگرافی جنینی

مدل های اکوکاردیوگرافی وجود دارد که می توانید مطالعه جنین در رحم را انجام دهید.
 
به طور معمول، EchoCG جنینی (اکوکاردیوگرافی جنینی یا جنینی) از 18 تا 22 هفته بارداری انجام می شود. هدف اصلی آن تشخیص به موقع بیماری های مادرزادی قلبی در جنین است. این مطالعه فرصتی برای بررسی جریان خون نوزاد در رحم و اطمینان از مشاهده پویایی تا زمان تولد آن است. به عنوان یک نتیجه، یک متخصص زنان و زایمان می تواند یک تولد را برنامه ریزی کند تا متخصصان قلب نیز بلافاصله پس از تولد فرصتی برای شروع درمان کودک را فراهم کنند.
 

 

اکوکاردیوگرافی جنینی در موارد زیر انجام می شود

اگر بیماری قلبی مادرزادی در بستگان نزدیک بیمار وجود داشته باشد.
برخی از بیماری های زن باردار که در آن احتمال نقایص زایمان در جنین افزایش می یابد (دیابت، بیماری های بافت همبند سیستمیک، صرع).
برای اهداف پیشگیرانه، echoCG جنینی انجام می شود اگر مادر در سه ماهه اول آنتی بیوتیک ها یا ضد قارچ ها را مصرف کرده باشد، انجام دهد.
در مادران بیش از 35 سال انجام می شود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

زن ها اغلب نادیده می گیرند

در
متخصصین قلب و عروق علائم خطرناکی را که زنان اغلب نادیده می گیرند نام برده اند. 
کارشناسان نگران هستند که در زنان، اغلب بدون حمله قلبی بدون عارضه حاد، بدون عوارض جانبی، بدون بیماری های کوچک بیمار تمایل به نادیده گرفتن علائم خطرناک بیماری قلب و عروق باشند و این می تواند مرگبار باشد.
 
متخصصان قلب آمریکا از زنان دعوت کرده اند تا با نگاهی دقیق تر به سلامت قلب خود کمک کنند. پزشکان خاطر نشان کردند که نشانه های بیماری قلبی در زنان، از جمله حمله قلبی، اغلب به اندازه مردان زیاد نیست. بنابراین، زنان اغلب علائم بیماری قلب و عروق را نادیده می گیرند، که می تواند کشنده باشد.
 
یک متخصص قلب و عروق قطعا در صورت بروز تنگی نفس و  علائم هشدار دهنده خاصی مانند احساس فشار یا درد پشت به بیمار هشدار می دهد.اما علائم حمله قلبی می تواند درد در گردن، شانه، دست چپ، فک و گلو باشد. اگر دلایل دیگری برای چنین ناراحتی وجود نداشته باشد بهتر است بلافاصله با پزشک مشورت کنید. به طور مثال، اگر علائم دیگری وجود دارد، مثلا افزایش ضربان در حالت استراحت، سرگیجه، حالت تهوع.
 
اگر شما دائما علائم خستگی، احساس اضطراب بی مورد، درد قفسه سینه و فشار خون بالا را تجربه می کنید، باید مورد بررسی قرار بگیرید.اغلب مشکلات قلب در زنان در ورود به یائسگی یا در دوران یائسگی رخ می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...