عوامل تشکیل دهنده حملات قلبی

در

(سیارک) : آیا تا به حال زکام شده اید؟ یک مطالعه جدید در مجله طب داخلی اعلام کرده سرما خوردگی ساده ممکن است برای شما نگران کننده نباشد. عفونت های تنفسی میتوانند حملات قلبی را افزایش دهند. در این مطالعه محققان عفونت های تنفسی اخیر و گذشته 578بیمار را که بمنظور حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بودند تجزیه و تحلیل کردند.

17درصد انها ظرف 7روز اول حمله قلبی و 21درصد انها 1ماه قبل دچار عفونت ریه و تنفس شده بودند. آنها کشف کردند که علائم تنفسی خفیف مانند سرما خوردگی میتواند ظرف 7 روز شانس ابتلا به حملات قلبی را 14برابر افزایش دهد. بیشتر مسائل جدی تنفسی مانند زکام، برونشیت، ذات الریه، خطر ابتلا به حملات قلبی را 17برابر افزایش میدهد. نویسنده تحقیقات، "جفری تافلر" در یک بخش مطبوعاتی اعلام کرد اطلاعات نشان میدهد علائم خطر ابتلا به حمله قلبی در اغاز سرما خوردگی افزایش نمیابند.بلکه در 7روز اول به اوج خود رسیده و بتدریج کاهش میابند، اما این علائم تا یک ماه در بدن باقی میمانند.

آنها معتقدند، عفونت های تنفسی باعث لخته شدن خون و بطور بالقوه عروق خونی را ملتهب میسازند، که این میتواند شروع یک حمله قلبی باشد. خونسردی خود را حفظ کنید، متوجه باشید که هر سرما خوردگی، مخصوصا در افراد جوان علائمی از حملات قلبی نیست. اما لازم است شما آن را جدی گرفته و بمنظور جلوگیری از خطر ابتلا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

سرمای هوا باعث تشديد بيماريهاي قلبی و عروقی می شود

 

مواد شیمیایی: دانشمندان عوامل شگفت انگیزی ازمسببین حملات قلبی را کشف کرده اند که شما ممکن است هر روز با انها مواجه شوید. شما با شناسایی این عوامل میتوانید انها را از زندگی روزمره خود حذف کنید. شستن ظروف نچسب راحت است اما برای سلامتی شما مضرر میباشد.

تحقیقات منتشر شده در طب داخلی سال 2012 نشان داده بین مواد شیمیایی پرفلوئور و اکتانئوئیک (PFOA) و حملات قلبی ارتباط مستقیمی وجود داشته و در ناباروری، کلسترول بالا و ADHD نیز تاثیرگذار هستند. صرف نظر از سن، توده بدن و داشتن بیماری قلبی یا دیابت، محققان دریافتند افرادی که در خون خود (PFOA) بیشتری دارند دو برابر دیگران در معرض خطر ابتلا به حملات قلبی میباشند. اگر شما از ظروف، گلدان یا وسائل شیرینی پزی نچسب و سیلیکونی استفاده میکنید سریعا انها را با ظرف فولادی ضد زنگ و بدون پوشش تعویض کنید. از پارچه ها، مبلمان، موکت و مواد دفع کننده لکه ها که حاوی (PFOA) هستند دروی کرده و از خوردن فست فود هایی که در چنین ظرف های تهیه میشنوند اجتناب کنید.(سیارک)


 

تغییر اب و هوا: گرم شدن زمین اثرات بی شماری در سلامت ما دارد که حملات قلبی یکی از انها میباشد. با گرم شدن بیش از حد هوا ذرات کوچکی به نام Pm2.5 در هوای الوده تشکیل میگردد، این ذرات از طریق رگهای عمیق وارد ریه میشوند. این ذرات بقدری کوچک هستند که وارد پلاکت ها ی خون شده و باعث گرفتگی رگها و درنهایت منجر به حملات قلبی و سکته مغزی میشوند. برای جلوگیری از این عارضه مکمل های روغن ماهی مصرف کنید. یک مطالعه از سازمان حفاظت محیط زیست و موئسسه ملی علوم بهداشت اعلام کرده:

"مصرف منظم امگا3 موجود در مکمل های روغن ماهی اثرات هوای الوده را کاهش میدهد."


 

صابون ضد باکتری: تریکوزان یک ماده شیمیایی ضد باکتری در خمیر دندان و صابون میباشد که به سلامت بدن آسیب میرساند. این ماده شیمیایی باعث ایجاد بیماری تیروئید شده و سبب میگردد میکروبها در برابر آنتی بیوتیک مقاوم شوند. شما با استفاده از صابون های ضد باکتری به قلب و بافت ماهیچه های خود آسیب میرسانید. محققان ثابت کرده اند شستشو با صابون معمولی و آب به اندازه صابون های ضد باکتری قدرت پاک کنندگی دارد. پس خریدن صابون های ضد باکتری هیچ سودی برای شما ندارد. هنگام خریدن صابون ها با عنوان ضد باکتری، ضد میکروب، ضد جرم  و برطرف کننده بو قبل از بررسی برند آن دقت کنید تریکوزان جزو مواد تشکیل دهنده آنها نباشد.

شیوه های جلوگیری از بیماری های قلبی


 

غذاهای کنسرو شده : مشکل غذاهای کنسروی فقط داشتن سدیم نیست. مواد شیمیایی بیسفنولA یا BPA موجود در غذاهای کنسرو شده بطرز وحشتناکی سمی هستند، هرمون های زنان را مختل کرده و مشکلاتی از قبیل سرطان سینه و چاقی و ناباروری را بوجود می آورند. در حال حاضر جزو فاکتور های بیماری قلبی محصوب میشنود. مطالعات منتشر شده در مجله Plosone نشان میدهد مقدار کمی از BPA ریتم ضربان قلب را بهم زده و منجر به ناراحتی قلبی میشود. یک ماه بعد محققان دریافتند انقباض رگها در افرادی که BPA مصرف کرده بودند بیشتر از دیگران بوده و عاملی برای ابتلا به بیماری قلبی میباشد. تا جایی که ممکن است از کنسرو ها استفاده نکرده و غذاهای تازه و یخ زده را جایگزین کنید (بعضی از شرکتهای تولید کننده کنسرو تبلیغات کرده اند که در محصولات خود از BPA استفاده نکرده اند ولی مطمئنن محصول سمی دیگری را جایگزین نموده اند) با نخریدن کنسرو در پول خود صرفه جویی نمایید. PBA موجود در ظروف پلاستیکی براحتی جذب پوست میشوند پس تا جایی که امکان دارد از ظروف شیشه و فولادی استفاده کنید. همچنین هرگز ظروف پلاستیکی را داخل ماکروفر نگذاشته یا دمای ماشین ظرفشویی را بمنظور تسریع در شستشو افزایش ندهید.(سیارک)

قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب می باشد 


 

وضعیت بغرنج ترافیک: ترافیک کشنده است، دانشمندان ارتباط بین ترافیک و خطر حمله قلبی را کشف کرده اند. محققان آلمانی مصاحبه ای را با بازماندگان حملات قلبی انجام داده و اشاره کرده اند ترافیک محرک اصلی حمله قلبی است. آنها دریافتند که افراد درگیر در ترافیک چه بعنوان راننده، مسافر، دوچرخه سوار، یا مسافر وسائل نقلیه عمومی دو تا سه برابر بیشتر از افرادی که در ترافیک قرار نمیگیرند دچار حمله قلبی میشوند. (پس تا جایی که ممکن است از رئیس خود بخواهید که در منزل کار کنید) قبل از ورود به جاده یا خیابان گزارش هواشناسی را بررسی کنید، شیشه اتومبیل خود را بالا دهید، پنجره اتاق و محل کار خود را که به سمت ترافیک میباشد ببندید و تا جایی که امکان دارد در معرض الودگی قرار نگیرید.  بازسازی لایه بیرونی قلب با استفاده از سلول‌های بنیادی


 

غذاهای دریایی خاص: اسیدهای چرب امگا3 قرار بود در برابر حملات قلبی از شما محافظت کنند نه اینکه آسیب برسانند. محققان دانشگاه سیراکیوز شواهدی را نشان داده اند که شما باید نوع ماهی را که مصرف میکنید شناسایی کنید. بعضی از انواع ماهی ها به سطح بالایی از جیوه آلوده میباشند که در بوجود امدن استرس و درنتیجه افزایش احتمال بیماری قلبی دخالت دارند. جیوه با سطح هرمون کریتوزول طبیعی بدن تداخل شده و به قلب صدمه میزند. علاوه بر ماهی تن، گونه های بزرگ ماهی های درنده مانند اره ماهی، شاه ماهی و هر نوع کوسه سطح بالایی از جیوه را دارا میباشند. اما شما باید در مورد گونه های دیگر نیز بررسی لازم را داشته باشید. سازمان زمین شناسی ایالات متحده مقدار زیادی جیوه خطرناک را در برخی گونه های اب شیرین مانند قزل آلا و باس شناسایی کرده اند.(سیارک)

پچ پلیمری ، نجات دهنده زندگی پس از حمله قلبی

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 بیماری جدی با علامت ثابت خمیازه کشیدن

در
پنج بیماری جدی که علامت خمیازه در آن ثابت است.
پزشکان در مورد پیشرفت 5 بیماری خطرناک که علائم خمیازه در آن ها مشترک است گزارش داده اند.
وقتی زنگ هشدار ارزش دارد؟
دانشمندان می دانند که خمیازه بسیار مفید و ضروری است، رفلکسی که فعالیت شناختی را افزایش می دهد.اما گاهی اوقات نشانه ای از خطر است.
 
مولتیپل اسکلروزیس
همراه با یک خمیازه ثابت
علائم دیگر که مشاهده می شود: بی حسی اندام، اختلال در دید (تاری) و مشکلات با حفظ تعادل.
 

اختلالات کبدی

خستگی وحشتناک، خمیازه و اختلالات هورمونی بیماری کبد را مشخص می کنند. با این حال، اشتهای فرد کاهش می یابد یا تهوع رخ می دهد.
 

ضربان آهسته قلب

خمیازه ضربان آهسته در قلب را نشان می دهد. علائم دیگر که مشاهده می شود: حالت تهوع، اختلال در خوردن، درد قفسه سینه، کم آوردن نفس، باید با پزشک مشورت کنید.
 

سکته مغزی

هنگامی که یک سکته مغزی رخ می دهد، درجه حرارت بدن افزایش می یابد، و بنابراین فرد دائما خمیازه می کشد. علاوه بر خمیازه بیمار علائم دیگری را مشاهده می کند: تغییر در گفتار، بی حس در صورت و همچنین عدم توانایی در بالا بردن دست.
 

خستگی مزمن

احساس استرس ناشی از افزایش سطح هورمون کورتیزول است. هورمون کورتیزول در خون وارد می شود و در بعضی مواردباعث درد در سر و سینه، تنفس سریع و ضربان قلب می شود. در این مورد، خمیازه نشان دهنده نقض بدن است.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۷به طور کلی خمیازه یک رفلکس طبیعی است که در طی آن ماهیچه ها شل می شوند و راه های هوایی گشاد می شوند. ما همچنین در هنگام تنش عصبی خمیازه می کشیم، که با تقاضای زیاد برای اکسیژن توضیح داده می شود. خمیازه کشیدن در اتاق های پر دود و حمل و نقل شلوغ و دوباره به دلیل کمبود اکسیژن شروع می شود. به همین دلیل، مردم قبل از رعد و برق، در فشار کم یا در شرایط ارتفاع بالا خمیازه می کشند.

۱۴۰۰/۹/۱۷خمیازه مکرر یک رفتار رایج در افرادی است که به تازگی سکته کرده اند. به گفته پزشکان، این فرآیند به تنظیم دمای بدن و مغز که در هنگام حمله گرم می شوند، کمک می کند.

۱۴۰۰/۹/۱۷خمیازه های مکرر نشانه چه بیماری های خطرناکی است؟ به گفته پزشکان، خمیازه مکرر معمولاً باعث ترس نمی شود و نشان دهنده خستگی، کمبود خواب، استرس و کسالت پیش پا افتاده است. با این حال، گاهی اوقات می تواند نشانه ای از شرایط و بیماری های خطرناک باشد. اگر خمیازه ادامه داشت، حتی اگر خوابیده اید و استراحت کرده اید، در هوای تازه هستید و چندین روز طول کشیده است، به پزشک مراجعه کنید، ممکن است نشانه بیماری باشد.

۱۴۰۰/۹/۱۷خمیازه مکرر گاهی اوقات نشانه اختلال در غده تیروئید، دیابت نوع 2، افسردگی است. می توانیم در مورد مولتیپل اسکلروزیس، آسیب شناسی قلب و عروق خونی، بیماری کبد صحبت کنیم. در طول افسردگی، خمیازه کشیدن می تواند هم به دلیل افزایش سطح کورتیزول خون و هم استفاده از داروها (ضد افسردگی) باشد.

در ادامه بخوانید...

علائم سکته مغزی

در

سکته مغزی چیست؟
سکته مغزی زمانی اتفاق میافتد که رگی که اکسیژن و مواد مغذی به بخشی از مغز منتقل میکند، توسط یک لخته خون یا پارگی رگ بلوکه میشود. زمانی که این اتفاق میافتد قسمتی از مغز اکسیژن دریافت نمیکند و شروع به از بین رفتن میکند.

حملات ایسکمی گذرا، شامل علائم سکته مانندی هستند که قبل از به وجود آوردن مشکل جدی از بین میروند. حتی اگر علائم شما به کلی از بین رفت، بسیار مهم است که به یک متخصص مراجعه کنید.
نشانه‌های خطر سکته:
بی حسی و خستگی ناگهانی صورت، دست یا پا، مخصوصاً وقتی فقط در یک سمت از بدن باشد
گیجی ناگهانی، مشکل در تکلم و فهم کلام دیگران
مشکل ناگهانی در بینایی یک یا هر دو چشم
سرگیجه ناگهانی، از دست دادن تعادل و مشکل در راه رفتن
سر درد ناگهانی بدون علت معلوم
اگر احساس میکنید که در حال سکته مغزی هستید چه کار بکنید؟
اگر هر یک از مشکلاتی که در بالا گفته شده است را تجربه کردید، با اورژانس تماس بگیرید تا سریعاً شما را به بیمارستان منتقل کنند. صبر نکنید تا ببینید که علائم شما بهبود میابد یا خیر. هرچقدر زودتر به بیمارستان منتقل شوید شانس آسیب ندیدنتان کمتر است.(سیارک)  
فاکتورهای افزایش خطر سکته مغزی:
فاکتورهای افزایش خطر جمع شونده هستند و از بین رفتن هر کدام ریسک را کمتر میکند.
سن: خطر سکته مغزی به ازای هر یک دهه بعد از 55 سالگی دو برابر میشود. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که زنان در سن بین 40 تا 55 سالگی به خاطر افزایش وزن شکم و دیابت در خطر بالاتری از سکته مغزی قرار دارند.
تاریخچه خانوادگی: اگر والد یا پدر بزرگ یا مادر بزرگ یا برادر یا خواهر فرد سکته مغزی کرده باشند این به معنی افزایش خطر سکته برای فرد است.(سیارک)  
تاریخچه نژادی: سیاه پوستان دو برابر خطر سکته مغزی نسبت به سفید پوستان دارد. هیسپانیک‌ها و سرخ پوستان نیز بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند. در این گروه‌ها فشار خون بالا، دیابت، و چاقی میتواند عامل افزایش خطر باشد.
وجود سکته مغزی در گذشته
فشار خون بالا: این فاکتور مهمترین و قابل کنترل ترین عامل در سکته مغزی است
بیماری قلبی
عوارض دائمی همچون تنگی نفس، تهوع، خستگی، آنژین و درد سینه، غش کردن و ناراحتی در شکم از علائم مشکلات قلبی است. بیماری‌های قلبی همچون مشکلات عروقی، سکته قلبی و فیبریلاسیون اتریال میتواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد.
سیگار کشیدن: سیگار به تنهایی خطر سکته مغزی را به شدت افزایش میدهد. سیگار کشیدن و استفاده از قرص‌های بارداری همزمان میتواند خطر سکته مغزی را بسیار افزایش دهد.
تغذیه نامناسب: رژیم سرشار از چربی‌های اشباع و ترنس، کلسترول و سدیم میتواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد. در تضاد با این موضوع، رژیمی که دارای پنج وعده میوه و سبزیجات در روز باشد میتواند خطر سکته مغزی را بسیار کاهش دهد. (سیارک)  
همچنین دیابت، اعتیاد به مواد مخدر و الکل، کلسترول بالا، چاقی، فعالیت کم بدنی و کم خونی سلول داسی شکل، همه میتوانند خطر سکته را افزایش دهند.
فاکتوهای افزایش خطر مربوط به زنان کمتر از 55 سال:
میگرن: زنانی که از میگرن رنج میبرند و مشکلات بینایی پیدا میکنند ده برابر بیشتر در خطر سکته قرار دارند.
قرص‌های ضد حاملگی: زنانی که حتی قر‌ص‌های ضد بارداری با استروژن پایین مصرف میکنند، دو برابر بیشتر در خطر سکته مغزی قرار دارند.
فاکتورهای خطر دیگر: مشکلات خود ایمنی، مثل دیابت نوع 1 یا لوپوس، مشکلات انعقاد خون، استفاده از هورمون درمانی، افزایش وزن شکم، سقط و حاملگی‌های متعدد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پچ پلیمری ، نجات دهنده زندگی پس از حمله قلبی

در

(سیارک) : محققان پچ پلیمری را توسعه داده اند که می تواند برای بهبود پالسهای الکتریکی قلب روی آن نصب شود چیزی که می تواند به عوارض کمتر برای قربانیان حملات قلبی منجر شود . پچ پلیمری که توانایی ماندگاری طولانی و انعطاف پذیری را دارد به منظور محدود کردن آریتمی قلبی ، اختلال خطرناک قلب که می تّواند پس از حمله قلبی رخ دهد، طراحی شده است .

یکی از اعضای تیم سیان هاردینگ از امپریال کالج می گوید که حملات قلبی زخم هایی را ایجاد می کند که هدایت پیام های الکتریکی در سراسر قلب را کند و مختل می کند . این امر منجر به اختلال کشنده در ریتم قلب می شود . پچ پلیمری رسانای ما برای رسیدگی به این مشکل طراحی شده است .  زمانی که فردی دچار حمله قلبی می شود , زخم های بافتی محدودیت هایی را برای سیگنالهای الکتریکی ایجاد می کند . و تا چه میزان می تواند پیشرفت کند که باعث ضربان قلب نامنظم و سایر مشکلات قلبی شود .(سیارک)  

با این حال پچ پلیمری در مراحل اولیه از این پژوهش است . این تکنولوژی می تواند برای تحقیقات پایه ای جهت بدست آوردن رابطه بین مواد و بافت استفاده شود . این پچ از کیتوزان ساخته شده است که در پوست خرچنگ یافت می شود و این پلیمر هدایتگر تحت عنوان پلی آنیلین نامیده می شود . اسید فیتیک نیز برای کمک به هدایت پالسهای الکتریکی به پلی آنیلین اضافه شده است . پچ بخیه ما پیشرفت بزرگی محسوب می شود . ماواد مدعی می شود که ما نشان دادیم که پچ برای بیش از دو هفته در شرایط فیزیولوژیکی برای حفظ جریان در مقایسه با طراح های دیگر  پایدار است . هیچ بخیه ای برای نصب آن لازم نیست و پس به کمترین تهاجم و آسیب به قلب عمل خواهد کرد و نزدیک به حرکات قلب جا به جا می شود .(سیارک)  

یک تکنیک توسعه یافته توسط پژوهشگران در UNSW معرفی شد که باعث اتصال پچ به قلب از طریق تاباندن لیزر سبز بر روی آن می شود . مولی استونس از امپرال کالج می گوید که پچ می تواند به درک بهتر تعامل مواد رسانا با بافت قلبی  و نفوذ جریان الکتریکی در قلب و همچنین در درک بهتر تغیرات فیزیولوژیکی مرتبط با حملات قلبی به ما کمک کند .

ما مشتاقانه منتظریم ، ببینیم این تکنولوژی نجات دهنده زندگی تا کجاها میتواند پیش برود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

نکات ضروری برای انتخاب دستگاه فشار خون

در

فشار خون یک قاتل خاموش بدون علائم ظاهری است. همانطور که در گزارش های اخیر آمده است،  از هر سه  نفر آمریکایی ، یک نفر با وضعیت فشار خون بالا به مراکز درمانی مراجعه می کند.در مقایسه با بیماری های دیگر، فشار خون  باعث سکته های مغزی وحمله های قلبی بیشتری می شود. در تحقیقات دیگر، آمده است که این بیماری افراد بیشتری را نسبت به دیابت، چاقی و سیگار کشیدن از بین می برد.



آیا اخیرا برای شما فشار خون بالا یا افزایش فشار خون تشخیص داده شده است ؟ در صورت مثبت بودن جواب تمام چیزی که شما نیاز دارید دستگاه فشار خون قابل اعتماد و معتبر می باشد، به طوری که به شما کمک کند تا سلامت خود را در مسیر درست نگه دارید. به گفته ی کارشناسان پزشکی : نتیجه چندین بار گرفتن فشار با دستگاه  فشار خون در خانه دقیق تر از مراجعه به بیمارستان می باشد.زمانی که می خواهید یک دستگاه فشار خون بخرید، به نسخه ی هیچ دکتری نیاز ندارید. با این حال، بهتر است از پزشک خود بپرسید آیا شما به آن نیاز دارید یا نه؟
انواع مانیتورینگ های فشار خون خانگی
مانیتورهای فشار خون خانگی دو نوع می باشند: مدل های کاف مچ دست و کاف بازو. اگر شما انتخابتان را محدود می‌کنید، فراموش نکنید ویژگی های زیر را در نظر بگیرید: قیمت، عملکرد به همراه ویژگی های دیگر مانند وزن، رنگ و اندازه.
مانیتورینگ بازویی
مانیتورهای بازویی نوعی از دستگاه ها هستند که به طور خودکار بازوبند (کاف ) را باد می کنند و دیتا ها را ارائه می دهند. برخی از مانیتورها به همراه "شاخص های کتگوری ریسک" هستند که اطلاعات بالاتری را نمایش خواهند داد. برخی مدل ها به شما اجازه خواهند داد که اطلاعاترا در لپ تاپ یا کامپیوترتان دانلود کنید و آن را با پزشک شخصی خود به اشتراک بگذارید.
مزایا: برخی از مدل های مانیتورینگ فشار خون با حافظه ای برای چندین کاربر همراه هستند، که با آن بیش از یکک نفر در خانواده ی شما می تواند فشار خون (BP ) را بررسی و ثبت کند.
معایب: اینکه بازوبند(کاف) به درستی روی بازوی بیمار جاگذاری شود یک نکته ی بحرانی است. اگر شما آن را خیلیی تنگ یا خیلی گشاد بپوشید، ممکن است شمااطلاعات دقیقی دریافت نکنید.
مانیتورینگ های مچ دستی
زمانی که مانیتورینگ های فشار خون مچ دستی مطرح می شوند، آن ها کاملا اتوماتیک و بسیار مناسب هستند. اما ممکن است در مقایسه با مانیتورهای بازویی دقت کمتری داشته باشند.
مزایا: مانیتورینگ های مچ دستی خیلی سبک، قابل حمل و جمع و جور هستند.
معایب: زمانی که مانیتورینگ های مچ دستی اندازه گیری های فشار را ثبت می کنند، آن ها خیلی به حالت بدنن حساس هستند. شما باید بازوبند(کاف )را در سطح قلب قرار دهید تا اطلاعات دقیق تری بگیرید.
نکاتی برای خرید بهترین مانیتورینگ
زمانی که بحث خرید بهترین مانیتورینگ فشار خون مطرح می شود، همیشه مدلی را انتخاب کنید که بالاترین امتیاز را دارد و ویژگی هایی دارد که تست شما را راحت تر می‌کند. به عنوان مثال، برخی از مدل های مانیتور به کاربر اجازه می دهند که اطلاعات را برای بیش از یک نفر ذخیره کنند. فراموش نکنید که رای های مشتریان را قبل از خرید محصول چک کنید. در این جا، من قصد دارم برخی از نکاتی که ممکن است به شما در انتخاب مانیتورینگ مناسب کمک کند را لیست کنم.
1. تناسب داشتن و اندازه بودن (از لحاظ سایز) را بررسی کنید
این مهمترین چیزی است که در هنگام خرید مانیتورینگ های BP باید به آن توجه کرد. همیشه مطمئن شوید که شما چیزی را می خرید که تناسب سایز کاف مناسب دارد. کاف باید به درستی دور بازوی شما فیت شود. در غیر این صورت، خوانش های دقیقی را نمایش نخواهدداد.
2. در مورد قیمت فکر کنید
یکی دیگر از نکات در انتخاب مانیتورینگ های فشار خون بررسی رتبه بندی مدل های توصیه شده قبل از نهایی کردن خرید است. این وسیله در محدوده ی قیمتی 45 تا 80 دلار موجود هستند. با این حال، خوب است که در چند مغازه بگردید و فراموش نکنید که چک کنید که آیا بیمه ی شما مانیتورهای فشار خون را پوشش می دهد.
3. مانیتوری را انتخاب کنید که استفاده از آن آسان است
انتخاب مانیتوری که استفاده از آن آسان است خوب است. فقط مطمئن شوید که دکمه های بصری و بزرگی دارد. علاوه بر این، جهات عملیاتی و کتابچه ی راهنمای کاربر کاف مانیتور باید واضح باشد.
4. مطمئن شوید که شما به چه ویژگی هایی نیاز دارید
زمانی که انتخاب مانیتورهای فشار خون مطرح می شود، چندین ویژگی وجود دارد که شما نیاز دارید تا آن ها را جستجو کنید که شامل شاخص کتگوری ریسک، خواننده ی پالس، خواننده ی ضربان قلب، حافظه های جند کاربردی، دکمه های بصری ، صفحه نمایش، ویژگی میانگین گرفتن داده ها و ظرفیت دانلود حافظه می باشد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۶/۱/۱۴بیمه ما جواب نمیدهد ولی بیمه اونا جواب می دهد.

در ادامه بخوانید...

هشدار برای مصرف آسپرین

در


محققان انگلیسی در یک مطالعه جدید نتیجه گرفتند که خطرات مصرف آسپرین برای افراد مسن بسیار دستکم گرفته شده است،

به واقع مصرف آسپرین خطر ابتلا به یک خونریزی داخلی بالقوه کشنده را در سالخوردگان در قیاس با بیماران جوان ده برابر بیشتر افزایش می دهد.


در نتایج این مطالعه ادعا می شود که مصرف آسپرین برای پیشگیری از ابتلا به حملات قلبی یا سکته مغزی، افراد مسن را بسیار بیشتر از آنچه تصور می شود، در معرض خطر ابتلا به خونریزی داخلی بالقوه کشنده قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از افراد بالای 65 سال به منظور رقیق کردن خون خود و پیشگیری از ابتلا به لخته های خونی، آسپرین کم دوز (آسپرین کودک) مصرف می کنند.

اما محققان هشدار دادند که مصرف این دارو سالانه به حدود سه هزار مرگ قابل پیشگیری در انگلیس منجر می شود.

محققان دانشگاه آکسفورد در این مطالعه نتیجه گرفتند که خطر ابتلا به یک خونریزی کشنده یا بطور جدی ناتوان کننده در گروه سنی 75 سال به بالا در قیاس با بیماران جوانتر بیش از ده برابر بیشتر است.

آنها به افراد بالای 75 سال که آسپرین مصرف می کنند، توصیه کردند که یک داروی اضافی به نام مهارکننده پمپ پروتون (PPI) نیز مصرف کنند تا خطر ابتلا به خونریزی در آنها کاهش یابد.

همچنین این افراد باید با مشورت با یک پزشک متوجه شوند که آیا فواید مصرف آسپرین بیش از خطر ابتلا به یک خونریزی داخلی است یا خیر.پروفسور پیتر روتول از دانشگاه آکسفورد گفت: مدت هاست که می دانیم مصرف آسپرین خطر خونریزی را برای بیماران مسن افزایش می دهد.اما مطالعه جدید ما اطلاعات بسیار روشنتری از اندازه این خطر افزایش یافته و شدت و عواقب ناشی از خونریزی در اختیار ما می گذارد. منبع :ایرنا

نظرات

در ادامه بخوانید...

اختلالات پس از سکته مغزی

در

(سیارک) سکته مغزی به صورت «توسعه سریع علائم بالینی اختلال کانونی (یا سراسری) عملکرد مغزی که بیش از 24 ساعت طول می کشد و یا منجر به مرگ می شود، با هیچ علت ظاهری، غیر از آن منشاء عروقی» توسط «سازمان بهداشت جهانی» تعریف می شود. سکته مغزی یکی از علل اصلی معلولیت های شدید طولانی مدت در سراسر جهان است  و حدود 50 درصد از بیماران پس از سکته مغزی دچار برخی از انواع ناتوانی های طولانی مدت می شوند . تعداد مطلق بیماران مبتلا به سکته مغزی در سراسر جهان در حال افزایش است و انتظار می رود بار جهانی سکته مغزی افزایش یابد . اختلالات پس از سکته مغزی عبارتند از:

ضعف حرکتی، مشکلات هماهنگی و تعادل، اختلال در حرکات عضلات و ناتوانی در انجام کارهای جسمی ، اسپاسم، کاستی حسی ، غفلت یک سویه) آسیب به یکی از نیمکره‌های مغز ( ، زبان پریشی، اختلال تکلم، درد مرکزی، درد شانه، افسردگی، مشکلات شناختی و مشکلات رفتاری بسته به منطقه آسیب دیده مغز.

اگرچه استراتژی های درمان بسیاری از جمله رویکرد توانبخشی مرسوم برای کاهش این ناتوانایی ها به کار گرفته می شوند، اثرات آنها هنوز محدود است و رویکرد نوین درمانی مورد نیاز است .
تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (TDCS) روش هایی را برای تعدیل فعالیت مغز و یا انعطاف پذیری در یک منطقه خاص در سطح شبکه فراهم می کند . تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (TDCS) تحت بررسی فعال در زمینه توانبخشی سکته مغزی است. تئوری مدرن بیان می کند که بهبود عملکرد پس از سکته مغزی یک فرآیند یادگیری مجدد با یک شبکه عصبی تا حدی مختل شده است . این فرآیند یادگیری دوباره را می توان با مهار رقابت نواحی قشری ناسازگار یا تسهیل فعالیت های قشری محلی در طول تمرین توانبخشی با استفاده از تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (TDCS) افزایش داد. آخرین تحقیقات تجربی تا بالینی، نتایج امیدوارکننده ای را در مورد بهبود سکته مغزی با استفاده از تحریک مغز به تنهایی یا در ترکیب با توانبخشی معمولی نشان داده اند. تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (TDCS) می تواند به عنوان درمان کمکی برای توانبخشی در بیماران سکته مغزی اعمال شود، زیرا آن به طور بالقوه ای می تواند بهبود حرکتی، شناختی و زبانی را پس از آسیب مغزی تسهیل کند. از لحاظ تئوری، اعمال زودتر تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (TDCS) نسبت به اعمال دیرتر بسیار مفیدتر است، زیرا این دوره یک دوره فعال سازماندهی مجدد مغز و یا انعطاف پذیری آن است . تغییرات شبکه مغز پس از سکته مغزی می تواند با استفاده از تکنیک های تصویربرداری مانند تصویربرداری عملکردی تشدید مغناطیسی (fMRI) و مقطع نگاری با گسیل پوزیترون (PET) بررسی شود.
تا به حال، در میان روش های غیرتهاجمی تحریک مغز (NIBS)، تنها استفاده از دستگاه تحریک مغناطیسی مکرر درون جمجمه ای (rTMS) برای درمان افسردگی مقاوم به دارو به تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده است . کاربردهای تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (TDCS) برای بیماران سکته مغزی در حال حاضر به صورت خارج از برچسب (off-lable) هستند. تحقیقات بالینی مرحله سوم و متا آنالیز در مقیاس بزرگ در زمینه کاربرد تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (TDCS) در سکته مغزی برای دستیابی به سطح بالایی از شواهد مورد نیاز هستند.
در حال حاضر، با توجه به مطالعات اثبات مفهوم، اثرات مفید تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (TDCS) در محیط بالینی نسبتاً کم است. پروتکل های تحریک مطلوب از نظر نمونه های بالینی بهینه، زمان تحویل، مدت زمان و پارامترهای تحریک هنوز مشخص نیست .ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

هوش مصنوعی جدید گوگل از طریق اسکن چشم، سکته قلبی را پیش بینی می کند! 

نظرات

در ادامه بخوانید...