نکات ضروری برای انتخاب دستگاه فشار خون

فشار خون یک قاتل خاموش بدون علائم ظاهری است. همانطور که در گزارش های اخیر آمده است،  از هر سه  نفر آمریکایی ، یک نفر با وضعیت فشار خون بالا به مراکز درمانی مراجعه می کند.در مقایسه با بیماری های دیگر، فشار خون  باعث سکته های مغزی وحمله های قلبی بیشتری می شود. در تحقیقات دیگر، آمده است که این بیماری افراد بیشتری را نسبت به دیابت، چاقی و سیگار کشیدن از بین می برد.



آیا اخیرا برای شما فشار خون بالا یا افزایش فشار خون تشخیص داده شده است ؟ در صورت مثبت بودن جواب تمام چیزی که شما نیاز دارید دستگاه فشار خون قابل اعتماد و معتبر می باشد، به طوری که به شما کمک کند تا سلامت خود را در مسیر درست نگه دارید. به گفته ی کارشناسان پزشکی : نتیجه چندین بار گرفتن فشار با دستگاه  فشار خون در خانه دقیق تر از مراجعه به بیمارستان می باشد.زمانی که می خواهید یک دستگاه فشار خون بخرید، به نسخه ی هیچ دکتری نیاز ندارید. با این حال، بهتر است از پزشک خود بپرسید آیا شما به آن نیاز دارید یا نه؟
انواع مانیتورینگ های فشار خون خانگی
مانیتورهای فشار خون خانگی دو نوع می باشند: مدل های کاف مچ دست و کاف بازو. اگر شما انتخابتان را محدود می‌کنید، فراموش نکنید ویژگی های زیر را در نظر بگیرید: قیمت، عملکرد به همراه ویژگی های دیگر مانند وزن، رنگ و اندازه.
مانیتورینگ بازویی
مانیتورهای بازویی نوعی از دستگاه ها هستند که به طور خودکار بازوبند (کاف ) را باد می کنند و دیتا ها را ارائه می دهند. برخی از مانیتورها به همراه "شاخص های کتگوری ریسک" هستند که اطلاعات بالاتری را نمایش خواهند داد. برخی مدل ها به شما اجازه خواهند داد که اطلاعاترا در لپ تاپ یا کامپیوترتان دانلود کنید و آن را با پزشک شخصی خود به اشتراک بگذارید.
مزایا: برخی از مدل های مانیتورینگ فشار خون با حافظه ای برای چندین کاربر همراه هستند، که با آن بیش از یکک نفر در خانواده ی شما می تواند فشار خون (BP ) را بررسی و ثبت کند.
معایب: اینکه بازوبند(کاف) به درستی روی بازوی بیمار جاگذاری شود یک نکته ی بحرانی است. اگر شما آن را خیلیی تنگ یا خیلی گشاد بپوشید، ممکن است شمااطلاعات دقیقی دریافت نکنید.
مانیتورینگ های مچ دستی
زمانی که مانیتورینگ های فشار خون مچ دستی مطرح می شوند، آن ها کاملا اتوماتیک و بسیار مناسب هستند. اما ممکن است در مقایسه با مانیتورهای بازویی دقت کمتری داشته باشند.
مزایا: مانیتورینگ های مچ دستی خیلی سبک، قابل حمل و جمع و جور هستند.
معایب: زمانی که مانیتورینگ های مچ دستی اندازه گیری های فشار را ثبت می کنند، آن ها خیلی به حالت بدنن حساس هستند. شما باید بازوبند(کاف )را در سطح قلب قرار دهید تا اطلاعات دقیق تری بگیرید.
نکاتی برای خرید بهترین مانیتورینگ
زمانی که بحث خرید بهترین مانیتورینگ فشار خون مطرح می شود، همیشه مدلی را انتخاب کنید که بالاترین امتیاز را دارد و ویژگی هایی دارد که تست شما را راحت تر می‌کند. به عنوان مثال، برخی از مدل های مانیتور به کاربر اجازه می دهند که اطلاعات را برای بیش از یک نفر ذخیره کنند. فراموش نکنید که رای های مشتریان را قبل از خرید محصول چک کنید. در این جا، من قصد دارم برخی از نکاتی که ممکن است به شما در انتخاب مانیتورینگ مناسب کمک کند را لیست کنم.
1. تناسب داشتن و اندازه بودن (از لحاظ سایز) را بررسی کنید
این مهمترین چیزی است که در هنگام خرید مانیتورینگ های BP باید به آن توجه کرد. همیشه مطمئن شوید که شما چیزی را می خرید که تناسب سایز کاف مناسب دارد. کاف باید به درستی دور بازوی شما فیت شود. در غیر این صورت، خوانش های دقیقی را نمایش نخواهدداد.
2. در مورد قیمت فکر کنید
یکی دیگر از نکات در انتخاب مانیتورینگ های فشار خون بررسی رتبه بندی مدل های توصیه شده قبل از نهایی کردن خرید است. این وسیله در محدوده ی قیمتی 45 تا 80 دلار موجود هستند. با این حال، خوب است که در چند مغازه بگردید و فراموش نکنید که چک کنید که آیا بیمه ی شما مانیتورهای فشار خون را پوشش می دهد.
3. مانیتوری را انتخاب کنید که استفاده از آن آسان است
انتخاب مانیتوری که استفاده از آن آسان است خوب است. فقط مطمئن شوید که دکمه های بصری و بزرگی دارد. علاوه بر این، جهات عملیاتی و کتابچه ی راهنمای کاربر کاف مانیتور باید واضح باشد.
4. مطمئن شوید که شما به چه ویژگی هایی نیاز دارید
زمانی که انتخاب مانیتورهای فشار خون مطرح می شود، چندین ویژگی وجود دارد که شما نیاز دارید تا آن ها را جستجو کنید که شامل شاخص کتگوری ریسک، خواننده ی پالس، خواننده ی ضربان قلب، حافظه های جند کاربردی، دکمه های بصری ، صفحه نمایش، ویژگی میانگین گرفتن داده ها و ظرفیت دانلود حافظه می باشد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • محمد 528 :

    بیمه ما جواب نمیدهد ولی بیمه اونا جواب می دهد.

    1396/1/14 9:48

بیشتر بخوانید