یک کیلوگرم چربی شکم، خطر ابتلا به دیابت را در زنان 7 برابر افزایش می دهد

در


فقط یک کیلوگرم چربی شکم ، 7 برابر خطر ابتلا به دیابت را برای زنان افزایش می دهد
مطالعات نشان داده است که به اصطلاح چربی احشایی مخصوص زنان خطرناک است - فقط یک کیلوگرم از چنین چربی خطر ابتلا به دیابت را هفت برابر افزایش می دهد.
 
فقط یک کیلوگرم چربی شکم ، 7 برابر خطر ابتلا به دیابت را برای زنان افزایش می دهد
متخصصان دانشگاه اوپسالا در سوئد به این نتیجه رسیدند که چربی احشایی ، که در شکم جمع می شود ، به ویژه برای خانم ها خطرناک است. این واقعیت که تجمع چربی در شکم یک خطر برای سلامتی است از مدت ها قبل شناخته شده است.
 
واقعیت این است که با چاقی احشایی ارزیابی میزان واقعی ذخایر چربی دشوار است و مطالعات نشان داده اند که این چربی می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی سطح هورمونی داشته باشد و باعث اختلالات مختلفی شود.
 
همانطور که مطالعات انجام شده با بیش از 325 هزار نفر نشان داد ، چربی شکم خطر ابتلا به دیابت در زنان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با هر کیلوگرم چربی احشایی ، خطر ابتلا به دیابت هفت برابر بیشتر است. در مردان ، هر کیلوگرم چربی احشایی احتمال ابتلا به دیابت را تقریباً 2 برابر می کند.
 
در عین حال معلوم شد که ظاهر اضافه وزن روی شکم خطر بزرگی را برای افراد لاغر ایجاد می کند. اگر معده در شخصی رشد کند که قبلاً وزن اضافی داشته باشد ، برای سلامتی مضرتر است. اما این خطرات، خطرات اضافه وزن را به خودی خود منتفی نمی کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

7 نکته برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت

در

(سیارک) :مطالعات نشان داده است که تا سال 2050 از هر سه آمریکایی یک نفر مبتلا به دیابت خواهد بود.یک سوم از بودجه ی مدیکر خرجِ این بیماری شده که درنتیجه آن را به بزرگترین مشکل بدهی فدرال تبدیل میکند.این اعداد احتمالا افزایش پیدا خواهند کرد،درنتیجه مشخصا کار زیادی برای پیشگیری از این مشکل در آینده باید انجام شود.دیابت ،زمینه های سرطان،بیماری ها قلبی و مرگ زود رس را فراهم میکند.تمام این شرایط 100% قابل معکوس کردن و پیشگیری هستند.


1. قند
یک رژیم غذاییِ حاویِ کالری خالی؛کربوهیدرات های تصفیه شده که به قند تبدیل میشوند،قند مایع و قندِ با سرعت جذب بالا، باعث سطح انسولین را بالا برده و درنهایت منجر به مقاومت انسولینی وبعد پیش دیابت یا دیابت نوع 2 میشود.سطوح بالای انسولین شامل مشکلات زیادی از جمله میل جنسی ضعیف،افسردگی،ریسک بالای ابتلا به سرطان،فشارخون بالا،و التهاب می باشد.بسیاری از ما متوجه ریسک هایی که وجود دارد نیستیم.عامل اصلی در کاهش ریسک چاقی و پیش دیابت ،کاهش چشمگیر قند و یا بهتر حذف آن از رژیم غذایی شماست.
2. غذاهای کاملِ فراوری نشده ی
غذاهای کاملِ فراوری نشده،میزان استرس اکسیداتیو و التهاب را کم،قند خون شما را تنظیم کرده،و سم زدای کبد شما را بهبود میبخشند و این راه خوبی برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت و مقاومت انسولینی است.یک استراتژی رژیم غذایی خوب را انتخاب کنید و مقادیر زیادی چربی های امگا3،روغن زیتون و نارگیل،آجیل،حبوبات،دانه ها و طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات را در ان درنظر بگیرید.این نوع تغذیه،مقاومت انسولینی و دیابت را معکوس کرده، یک متابولیسم سالم را ترقی داده،پیام های ژنی مناسب را به جریان انداخته، و از پیرشدن و بیماری های مربوط به سالخوردگی همانند بیماری قلبی پیش گیری میکند.
3. مواد مغذی مناسب
مکمل های مناسب باعث کارامد تر شدن سلول های شما در متابولیسم چربی و قند،و حساس تر شدن نسبت به انسولین میشوند.اگر این را با تغییرات خاصی در شیوه زندگی و رژیم غذایی مناسب ترکیب کنید،احتمالا از دیابت پیشگیری خواهید کرد،یا برای رسیدن به اثر معکوس در مسیر درستی هستید. رژیم غذایی برای دیابتی ها
4. ورزش صحیح
یک پیاده رویِ 30 دقیقه ای برای شما بسیار مناسب خواهدبود.نیازی نیست که زمان زیادی را در باشگاه که درآن انتظار نتایج ویژه ای دارید، سپری کنید.بالا بردن ضربان قلب تا 70؛80% بیشینه ی ظرفیتش،برای 60 دقیقه ،شروع خوبیست.تا بیش از 6 با در هفته این کار را انجام دهید. در مورد دیابت بیشتر بدانید
زمانیکه احساس نیاز یا خواستن کردید،میتوانید تعدادی تمرینات بازه ای قدرت و شدت بالا هم اضافه کنید.
5. خواب
نخوابیدن هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.قند را بالا برده،باعث افزایش میل به کربوهیدرات شده، به متابولیسم شما آسیب زده و ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری ها همانند پیش دیابت را افزایش میدهد.برخی تحقیقات نشان میدهند که حتی بین افراد سالم یک خواب شبِ بدِ جزئی میتواند مقاومت انسولینی تولید کند.بنابراین،برقراری یک روال خواب برای کمک به اجتناب از این مشکلات ضروریست. تاریکی کامل، ارامش، درمان گیاهی، و مدیتیشن می توانند کمک کنند.(سیارک)
6. سطح استرس
استرس مزمن باعث افزایش ترکیبات التهابی سیتوکین،کورتیزول و سطوح انسولین میشود.تمام این ها میتواند منجر به مقاومت انسولینی،افزایش وزن و درنهایت پیش دیابت شود.کنترل استرس جزئی مهم در کنترل چاقیست. کنترل استرس از طریق راه هایی همچون خندین،ماساژ،یوگا،تمرین و رقصیدن ممکن است.
7. اندازه گیری وزن
افرادی که وزن خود را ثبت میکنند دوبرابر در از دست دادن وزن موفق ترند.برای شروع در یک دفتر وقایع روزانه بنویسید یا دفترچه ای را برای دنبال کردن پیشرفت خود نگه داری کنید یا یک مقیاس هوشمند گرفته و تمام داده ها را روی تلفن هوشمندتان دریافت کنید.میتواند هرچیزی را که میخورید دنبال کنید و درنتیجه متوجه شوید که در طول مدت طولانی کجا اشتباه میکنید.هم چنین،اندازه های خود را ثبت کنید: اندازه دور کمر، فشار خون، شاخص توده بدن، و وزن. گرفتن اولین نتیجه مثبت میتواند شما را برای پیشرفت در آینده تشویق کند.

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت خود را کنترل کنند

انواع دیابت

دیابت را جدی بگیرید

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اعتیاد به تلویزیون و تاثیر منفی آن روی کودکان

در

سال ها قبل، بچه ها تمام اوقات فراغت خود را در خارج از خانه سپری می کردند. آنها توپ بازی و دوچرخه سواری می کردند و به پارک می رفتند. متاسفانه ، نسل امروز تغییر کرده است. بچه ها جای توپ و دوچرخه ی خود را با تبلت و بازی های کامپیوتری عوض کرده اند. در حالی که این وسایل الکترونیکی باعث سکوت و شادی بچه ها می شوند ولی اثرات منفی نیز روی آنها دارند.


اختلالات خواب      چگونه نور گوشی های هوشمند به بدن شما آسیب می رسانند
بچه هایی که قبل از خواب با تبلت های خود به رختخواب می روند به نوعی اعتیاد به استفاده از تبلت پیدا کرده اند، به احتمال زیاد دچار اختلالات خواب هستند. اگر فرزند شما اجازه دارد که با تبلتش به رختخواب برود، احتمالا تا دیر وقت بیدار مانده و بازی و چت کرده و ساعت های خواب خود را از دست می دهد. این تبلت ها نیز می تواند به اختلال خواب منجر شود. تمام این دستگاه ها پرتو آبی منتشر می کنند. مغز فکر می کند که این نور آبی ، نور روز است. زمانی که بچه ها در رختخواب با وسایل الکترونیکی هستند ، مغزشان سیگنالی ارسال می کند که وقت بیدار شدن است. به جای اینکه در زمان خوابیدن ، خسته باشند دیگر نمی توانند بخوابند حتی بعد از اینکه تبلت خود را کنار گذاشته باشند.
چاقی ، اضافه وزن   خطرات چاقی مربوط به سلامتی
اضافه وزن و چاقی دوران کودکی مساله ی جدی امروز است و به نظر می رسد که به جای اینکه هر روز بهتر شود ، بدتر نیز شده است. وقتی بچه ها از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند بیشتر بدون تحرک می نشینند. این مساله آنها را از ورزشهایی که وزنشان را در حالت متعادل نگه می دارد ،‌باز می دارد. سال ها قبل ، بچه ها اکثر زمان خود را صرف دویدن، پریدن‌ و بازی کردن در بیرون از خانه سپری می کردند که باعث می شد کالری لازم را برای ماندن در وزن سالم بسوزانند.
مشکلات بینایی
نشستن ساعت ها پشت کامپیوتر باعث مشکلات دیداری و تغییر شکل چشم می شود. بزرگسالانی که ساعت ها در برابر کامپیوتر کار می کنند باید از قانون 20/20/20 استفاده کنند. این قانون می گوید که فردی که پشت کامپیوتر نشسته باید به شیئی در 20 فوتی خود به مدت 20 ثانیه نگاه کند بعد از اینکه 20 دقیقه از کامپیوتر استفاده کرده است. اکثر بزرگسالان این قانون را پذیرفته اند. ولی اکثر بچه ها تابع این قانون نیستند. زمانی که بچه ای به صفحه ی موبایل یا تبلت نگاه می کند ‌، احتمالا 20 دقیقه به اطراف نگاه نمی کند. در نهایت ،‌استفاده ی دائمی آنها از وسایل الکترونیکی به مشکلات بینایی منجر می شود که باعث عینکی شدن آنها می گردد.
دردها
وقتی بچه ها از گوشی تلفن یا تبلت در تمام روز استفاده می کنند دچار دردهای خاصی مثل گردن درد، بی حسی انگشت می شوند . گردن ، سر و کمر وقتی که بچه ها از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند در وضعیت درستی نیستند. همچنین ، انگشت ها به گونه ای طراحی نشده که بچه ها در استفاده از وسایل الکترونیکی به کار می برند. این تکنولوژی دردها و رنج هایی را ایجاد می کند که به دردهای مزمن در بزرگسالی منجر می شود.
کمبود مهارت های اجتماعی
قبل از اختراع پیامک، امیل و رسانه ی جمعی ، اگر بچه ای می خواست با بچه ی دیگر حرف بزند، مستقیما به سوی او رفته و با او گفتگو می کرد. همچنین می توانستند از تلفن نیز استفاده کنند. گوشی های هوشمند باعث منزوی شدن گفتگوهای رو در رو و مکالمات تلفنی شده اند. امروزه ، بچه ها به هم پیامک داده یا چت می کنند. در بچه های جوانتر، این مساله اثر معکوس روی توسعه ی مهارت های اجتماعی آنان دارد.
پرخاشگری
روش هایی وجود دارد که بچه هایی که از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند ،‌پرخاشگر تر هستند. وقتی بچه ای بازی کامپیوتری می کند و از مرحله ی 5 جلوتر برود عصبانی می شود. برخی ها نیز این قدر عصبانی می شوند که انگشت خود را روی صفحه ی لمسی کوبیده یا گوشی را پرت می کنند. شکل دیگر پرخاشگری محتوای بازی کامپیوتری است که آنها بازی می کنند. نبردهای رو در رو و بازی های تیراندازی خصمانه ای در بازار وجود دارد که می تواند باعث پرخاشگری در خانه یا مدرسه گردد.
دستگاه های الکترونیکی کلا علت خشونت بچه های سه ساله هستند. قبل از خرید تبلت برای کوچولوهای خود ،‌باید تمام اثرات منفی را که تکنولوژی روی جوان امروز دارد ، در نظر بگیرید.
کمبود خواب خطرناک است و بیماری های تهدید کننده ی زندگی در شما ایجاد می کند.
در بیرون مشاوره های زیادی وجود دارد که به شما می گوید چگونه سالم بمانید. مثلا گفته میشود باید تغذیه ی درستی داشته باشید تا بدنتان تمام مواد مغذی مورد نیاز را برای فعالیت دریافت کند. متخصصان به ما در مورد اهمیت ورزش و شیوه ی سالم و متناسب نگه داشتن بدن صحبت می کنند. یکی از مهمترین بخش های ضروری مشاوراتی که معمولا می شنوید اهمیت خواب برای بدن شما است. وقتی به اندازه کافی خوابیده باشید،‌ از سلامت جسمی ،‌ایمنی و کیفیت زندگی و سلامت روحی خود محافظت می کنید.
مغز شما در زمان خواب
در زمان خواب، مغزتان برای روز بعد آماده می شود و خود را نسبت به روز قبل بازیابی می کند. مسیرهای جدیدی را شکل داده تا بتوانید اطلاعات جدیدی را فرا گرفته و به یاد بیاورید . تحقیقات نشان داده زمانی که درطول شب خواب کافی داشته باشید ، می توانید اطلاعات جدید را در روز بعد آسانتر فرا بگیرید. خواب باعث می شود شما توجه بهتری و ‌تصمیم گیری آسانتری داشته باشید و خلاق تر باشید.
سلامت جسمی بیتر تحت اثیر مقدار خواب فرد است. وقتی در خواب هستید ، بدنتان می تواند قلب و رگ های خونی را بهبود ببخشد. خواب نیز به حفظ تعادل هورون های کنترل کننده ی اشتها کمک می کند. کمبود خواب باعث افزایش سطح رلین و کاهش لپتین می شود. این افزایش و کاهش باعث احساس گرسنگی در شما می شود. همچنین بیماری هایی وجود دارد که شما را در معرض کمبود خواب قرار می دهد.
بیماری قلبی عروقی
خواب ناکافی با بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد و اخیرا طبق مطالعات، شواهد قوی تر و جدیدی نشان داده شده که این دو به هم ربط دارند. بر خلاف سنتان، خواه سیگاری باشید یا نه ،‌ ورزش کنید یا نه یا بر خلاف وزنتان، افرادی که کمبود خواب دارند ،‌ ریسک بالایی در بیماری های قلبی دارند. در طول مطالعه ی 3000 بزگرسال ،‌ نتایج نشان داد کسانی که کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند دوبرابر بیشتر دچار حمله ی قلبی یا سکته می شوند.
دیابت یا چاقی  7 نکته برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت
متخصصان دائما گزارش کرده اند که کمبود خواب مسئول غیر مستقیم دیابت است. سطوح اسیدهای چرب در خون روی سرعت متابولیسم و توانایی انسولین در کنترل قند خون اثر میگ ذارد. در طول مطالعه ی مردانی که فقط چهار ساعت در سه شبانه روز خوابیده اند ، سطح اسید چربشان افزایش یافته است. سطح آنها 30 درصد بیشتر از افرادی که هشت ساعت و نیم در همان سه روز خوابیده اند ، افزایش یافته است.  (سیارک)
آلزایمر  با آلزایمر خداحافظی کنید
داشنگاه جان هاپکینز نشان داد که کمبود خواب باعث افزایش سرعت پیشروی آلزایمر شده و حتی باعث گسترش این بیماری در فرد می شود. این داشنگاه بر مبنای یافته های خود طبق داده های قبلی نشان داد که خواب مناسب باعث می شود مغز از شر " زائدات مغزی" یا افزایش تدریجی آن خلاص شود که رویهم جمع شده و باعث جنون می گردد. الگوهای ضعیف خواب مقادیر وسیعتری از بتا آمیلوئید را روی اسکن PET‌شرکت کننده ها نشان داده است. این افزایش بتا آمیلوئید اثبات شده که علامت بیماری آلزایمر است. این اسکن های PET کمبود خواب را نشان می دهد که نمی گذارد مغز از شر زباله های مغزی خلاص شود.
تحقیقات نشان داده که شما در معرض التهاب دستگاه گوارش هستید زمانی که مقدار کافی خواب را دریافت نمی کنید. این بیماری التهاب روده ، کولیت زخمی ،‌زخم هایی در خطوط مسیر معده روده ای ایجاد می کند. این بیماری دستگاه گوارشی علاوه بر بیماری التهاب مزمن،‌ به کمبود خواب یا زیادی خواب بستگی دارد. تحقیقی در بیمارستان عمومی ماساچوست نشان اده که خطر کولیت زخمی زمانی که شرکت کننده ها شش ساعت خواب شبانه یا کمتر داشته اند ،‌ افزایش یافته است. طبق این تحقیق نیز این خطرافزایش می یابد در صورتی که نه ساعت خواب یا بیشتر وجود داشته باشد.
سرطان پروستات   هفت سوال اصلی که هر مردی باید در باره پروستات از خود بپرسد
از دست دادن ساعت های ارزشمند خواب شبانه با افزایش خطر و شدت سرطان پروستات ارتباط دارد. در تحقیقی روی مردان 67-96 ساله ، ‌پیشرفت سرطان پروستات تا 60 درصد در مردانی که اختلال در خوابیدن دارند ،‌افزایش یافته است. مردانی که دچار اختلال خواب هستند و نمی توانند خواب شبانه ی خوبی داشته باشند ، این خطر دو برابر شده است. رابطه ی بین الگوهای خواب و سرطان پروستات با ملاتونین ارتباط دارد. ملاتونین هورمونی است که باعث تنظیم خواب می شود. سطوح بالای این هورمون تومورها را خنثی می کند. زمانی که فردی از اختلال خواب رنج می برد،‌ در معرض پرتو مصنوعی است که بعدا منجر به رشد تهاجمی تومور می شود.
خودکشی
نرخ خودکشی در بزگسالانی که دچار کمبود خواب هستند ، افزایش بیشتری داشته است. یک تحقیق ده ساله که در دانشگاه پزشکی استنفورد روی بیش از 400 شرکت کننده انجام شده نشان داد که در این گروه 20 شرکت کننده که اختلال خواب داشته اند ، خودکشی کرده اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد بزرگسالانی که دچار کمبود خواب هستند ، 1.4‌برابر به احتمال زیاد خود را نسبت به بزرگسالانی که خواب کافی شبانه دارند ، می کشند.
مطالعات مختلفی وجود دارد که اثبات می کند کمبود خواب می تواند باعث بیماری های جدی و مرگ آور شود. خواب یکی از چیزهای آرامش بخش و خوشایند است که ما در زندگی داریم که باعث می شود سیستم بدنمان فرصتی برای بهبود و بازسازی داشته باشد. اهمیت دارد که از دریافت خواب کافی برای بدن خود اطمینان داشته باشیم تا سالم مانده و در زندگی فعال باشیم.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

دهانشویه ممکن است باعث دیابت شود

در

تا کنون استفاده از دهانشویه در کنار مسواک زدن به نظر مفید ( یا لااقل بی ضرر) می رسید، اما یک مطالعه‌ی جدید پیشنهاد می‌کند که شست و شوی دهان با مایعات ضد میکروبی ممکن است باکتری های مفیدی که در دهان زندگی می‌کنند و جلوی چاقی و دیابت را می‌گیرند را بکشد. با این که دهانشویه در اصل برای کشتن باکتری هایی که باعث بوی بد دهان و پلاک های دندان می‌شوند طراحی شده، ولی در واقع بین ارگانیسم ها تفاوتی نمی گذارد و انواع سوش های مفید باکتری های دهان را هم از بین می‌برد.(سیارک

محققان دانشگاه هاروارد دریافتند که افرادی که دو بار در روز از دهانشویه استفاده می کنند، 55 درصد بیشتر در خطر دیابت یا افزایش شدید و ناگهانی قند خونشان طی 3 سال آینده هستند. با این که مطالعات قبلی نشان داده بود که بهداشت نامناسب دهان و دندان می تواند باعث مشکلات دیگر در باقی اندام ها شود، ولی این اولین بار است که یک تحقیق نشان داده که اقدامات به ظاهر مفید هم ممکن است عوارض ناخوشایند و ناخواسته ای داشته باشند.

استاد دانشکده ی بهداشت عمومی هاروارد، کامودی جوشیپورا، اعلام کرد که:

بیشتر مواد ضد میکروبی موجود در دهانشویه عملکرد انتخابی ندارند. به عبارت دیگر، این مواد باکتری های خاصی را مورد هدف قرار نمی دهند، بلکه روی طیف وسیعی از باکتی ها اثر می گذارند.

این مطالعه 1206 فرد بین 40 تا 65 سال و دچار اضافه وزن که طبق معاینات و آزمایشات در خطر شدید ابتلا به دیابت بودند را مورد بررسی قرار داد. در طول مدت زمان مطالعه حدود 17% افراد دچار دیابت شدند و یا در وضعیت پیش دیابتی قرار گرفتند؛ ولی این مقدار برای کسانی که روزانه یک بار از دهانشویه استفاده می کردند به 20% و برای کسانی که صبح ها و عصر ها از دهانشویه استفاده می کردند به 30% افزایش یافت.

پروفسور جوشیپورا اضافه کرد که باکتری های مفید دهان می توانند به عنوان عامل محافظت کننده ای در برابر چاقی و دیابت عمل کنند، برای مثال میکروب هایی در دهان وجود دارند که به تولید نیتریک اکسید توسط بدن کمک می کنند. نیتریک اکسید سطوح انسولین را کنترل می کند و میزان قند خون را در حد مناسبی نگه می دارد و به علاوه در تنظیم متابولیسم و انرژی بدن نقش دارد.

سابقه ی استفاده از دهانشویه به هزاران سال پیش بر می گردد، ولی اولین نوع تجاری آن در اواخر قرن 19 و به نام لیسترین (به افتخار ژوزف لیستر، جراح بریتانیایی) تولید شد. در ابتدا از لیسترین به عنوان یک عامل ضد میکروبی در جراحی ها استفاده می شد ولی در طول دهه ی 1920 به عنوان درمانی برای بوی بد دهان، و حتی به عنوان داروی شوره ی سر و مایع شوینده ی زمین نیز فروخته می شد. (سیارک

           

امروزه بسیاری از دهانشویه ها حاوی محلول های ضد باکتری قوی ای مانند کلرهگزیدین، تریکلوزان، ستیل پیریدینیوم کلرید، الکل، روغن های گیاهی، فلوراید و پراکساید ها هستند. محققان هشدار می دهند که با از بین رفتن باکتر های مفید جای رشد و نمو برای باکتری های مضر باز می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنند که استفاده از دهانشویه به یک بار در روز محدود شود.

انجمن دندانپزشکی بریتانیا استفاده ی روزانه از دهانشویه را جزئی از بهداشت مناسب دندان نمی داند و هشدار می دهد که این مایعات به طور تضمینی باعث برداشته شدن پلاک ها و تجمعات غذایی از دندان نمی شوند.

مطالعه ی دیگری که امسال در ژورنال تحقیقات لثه منتشر شد نشان داد که بعضی از باکتری های دهان در برابر چاقی و دیابت اثر محافظت کننده دارند. همچنین مطالعه ی دیگری که در سال 2013 انجام شد نشان داد که حتی یک هفته استفاده از دهانشویه تولید نیتریت دهانی را 90% کاهش می دهد و در نتیجه سطوح خونی نیتریت به میزان یک چهارم کاهش می یابد. این تغییرات باعث ایجاد افزایش های ناگهانی و قابل ملاحظه ی فشار خون شد.

در نتیجه گیری تحقیق جدید ذکر شده که:

با در نظر گرفتن تحقیقات جدید و یافته های این مطالعه، ممکن است زیان استفاده ی روتین و کنترل نشده از دهانشویه های ضد باکتری بیشتر از سود آن ها باشد.

استفاده از دهانشویه ممکن است آثار زیانباری روی کنترل دیابت و حتی عوارض ناشی از آن داشته باشد، زیرا این عوارض نیز مسیر های کنترلی وابسته به نیتریک اکسیدِ مشترکی با مسیر های مربوط به کنترل دیابت و فشار خون دارند.

منبع: Telegraph.co.uk

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چاقی در تابستان

در

فصل داغ تابستان به همراه خوراکی های خوشمزه و البته پر کالری بار دیگر از راه رسیده است.

بیشتر اوقات روز های طولانی و گرم آن ما را به سمت مصرف خوراکی های پر کالری و پر ضرر سوق می دهد. اما آیا راه حلی هست که بتوان از این خوراکی ها لذت برد و در عین حال از چاق شدن جلو گیری کرد؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را بدانید با ما همراه باشید.

از همان بستنی قیفی گرفته تا یخ در بهشت و لواشک و آب زرشک های سر خیابان ها همگی در عین حال که پر ضرر هستند، بسیار پر کالری هم هستند بنابراین بیشتر افراد بعد از اتمام تابستان نه تنها وزنی کم نکرده اند بلکه چندین کیلو اضافه وزن پیدا کرده اند. می خواهم راهی را به شما پیشنهاد دهم که از چاق شدن خود جلو گیری کنید و هم کالری بسوزانید. این راه جایگزینی است. چگونه؟ به شما خواهم گفت. با دنبال کردن راه هایی که در ادامه به شما معرفی می کنم تابستان را با خیال راحت و بدون عذاب چاق شدن سپری کنید. در زیر چند مورد از خوراکی های پر ضرر را با جایگزین هایشان برای شما توضیح می دهم:

بستنی:

این خوراکی خوشمزه و خنک که در فصل تابستان هر پنج قدم و یکی از مغازه های آن پیدا می شود یکی از پر کالری ترین خوراکی های این فصل است. مزه ی شیرین و خنکی آن برخی از ما را وادار به مصرف چند بار در روز آن می کند. اما جالب است بدانید که طبق تحقیقاتی که سازمان جهانی سلامت در 2008 انجام داد، مشخص شد که مزه ی شیرین می تواند اعتیاد آور باشد. بله تعجب برا انگیز است اما شیرینی می تواند منجر به این شود که مدام بدن تقاضای بیشتر و بیشتر کند. مانند فرد معتادی که مدام برای لذت بیشتر به دنبال افزایش مصرف خود است، بدن هم برای کسب لذت و جلو گیری از عادی شدن آن مدام درخواست بیشتر و بیشتر می کند. اما جاگزین های مفید این خوراکی زیاد است هر کس می تواند به سلیقه ی خود جایگزینی انتخاب کند. اما چند مورد از جایگزین های پیشنهادی من: ماست میوه ای و بستنی های خانگی است. ماست میوه ای را می توانید برای نیم تا یک ساعت در فریز بگذارید و بعد آن را با کمی میوه و یا یک تکه شکلات تلخ خورد یا رنده شده جایگزین کنید و از آن لذت ببرید اکثر بستنی ها بیش از 200 کالری دارند اما جاگیزین پیشنهادی ما کمتر از 40 کالری دارد. مورد پیشنهادی بعدی بستنی خانگی است. برای درست کردن آن راه های زیادی وجود دارد اما چند مورد از راحت ترین های آن این است که مقداری میوه ی مورد علاقه ی خود را فریز کنید و بعد آن را با کمی شیر عسلی یا جداگانه درون مخلوط کن بریزید. خوب مخلوط کنید. بستنی شما آماده است. می توانید هم یک میوه را جداگانه انتخاب کنید و هم چند میوه را با هم. حتی می توانید چند میوه را جدا گانه خرد کنید و برای زیبایی بیشتر لایه لایه روی هم قرار دهید و با تکه های میوه تزیین کنید.

آب میوه های غیر طبیعی و نوشابه ها:

این فصل به علت گرمی هوا باعث تعریق شده در نتیجه بدن دچار کم آبی می شود. جالب است بدانید که بدن اگر حتی یک درصد از آب خود را از دست دهد، فرد به سرعت احساس تشنگی می کند. اما مانند بستنی آب میوه ها و انواع نوشیدنی های گاز دار و یا پودر های شربتی نیز هم پر کالری هستند و هم برای بدن مضر. یک نکته ضروری که لازم است بدانید این است که هیچگاه به هنگام تشنگی از نوشابه یا دیگر نوشیدنی های گاز دار استفاده نکنید زیرا این کار نه تنها تشنگی شما را رفع نمی کند بلکه باعث رسوب آن در کلیه شده و باعث سنگ کلیه و مثانه می شود. اما جاگیزین های پیشنهادی من: بهترین گزینه برای رفع تشنگی در همه حالات آب است. آب خنک بسیار عالی است هم تشنگی را بر طرف می کند و هم اندام های داخلی بدن را هم سم زدایی می کند. اما فراموش نکنید که آب به همراه یخ منجر به کبد چرب، دندان درد و اسپاسم معده می شود. اما یکی دیگر از جایگزین های پیشنهادی آب میوه ی طبیعی است. خیلی راحت در خانه برای خود آب میوه ی طبیعی درست کنید. یکی از میوه های پی آب این فصل مانند هندوانه یا طالبی یا هر میوه ی مورد علاقه و آب دار دیگری که دوست دارید را با مخلوط کن به خوبی مخلوط کنید تا آب و گوشته ی آن ترکیب شود سپس آن را در یخچال نگه داری کنید و میل کنید.اما به یاد  داشته باشید که این نوشیدنی چون مواد نگه دارنده ندارد تنها یک روز قابل استفاده است. جایگزین های دیگر هم شامل شیر موز و شربت زعفران و شربت خاکشیر با آب خنک و شربت سکنجیبین است. می توانید به غیر از شیر موز بقیه را درست کنید و چندین روز از آن استفاده کنید.

فست فود ها:

شاید به خود بگویید که فست فود را در هر فصلی می توان خورد، اما به یاد داشته باشید که در این هوای گرم به علت بی آبی بدن امکان دارد که وقتی بیرون هستید احساس گرسنگی کنید. و خب گزینه ی مناسبی که در آن وضعیت به ذهن شما می رسد خوردن فست فود ها است. یا حتی با دوستان و خانواده بیرون رفته اید و دوست دارید که از این هوای خوب لذت ببرید و در کنار هم خوراکی بخورید باز هم گزینه های پیشنهادی همه فست فود خواهد بود. فست فود های پر کالری و البته مضر برای تمام اندام های داخلی بدن. جایگزین پیشنهادی من: در کیف خود آجیل یا میوه های خشک بگذارید. هنگام بیرون رفتن اگر احساس گرسنگی کردید کمی از آن ها را میل کنید تا احساس گرسنگی شما رفع شود و به سوی غذا های پر کالری کشیده نشوید. اگر هم قرار است با دوستان یا اقوام بیرون بروید می توانید در خانه غذا های خوشمزه و کم کالری درست کنید تا در بیرون مجبور به خوردن غذا های چرب و البته پر کالری بیرون نشوید.

سخن آخر:

و نکته ی آخر این که وقتی بیرون از خانه هستید با خود آب داشته باشید. زیرا بدن در هنگام تشنگی هم مواد شیرین و هم پر کالری تقاضا می کند که اشتهای کاذب است با نوشیدن کمی آب خواهید دید که دیگر احساس گرسنگی و هوس کالری افزایی ندارید. مصرف سبزیجات را هم فراموش نکنید سالاد های فصل و سبزیجات به بدن آب کافی می رساند، کم کالری و از بین برنده ی اشتهای کاذب است.

تابستانتان پر از شادی و  لاغریJ

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا چاقی باعث سرطان می شود

در
همانطور که دانشمندان اشاره کرده اند، این 13 نوع بیماری سرطان تقریبا در نیمی از تشخیص ها در افراد چاق دیده شده اند. پزشکان بر این باورند که چاقی و اضافه وزن یک عامل آنکوژنی قوی مانند سیگار کشیدن است.
کارشناسان WHO مطالعه گسترده ای در مورد اثر اضافه وزن در احتمال ابتلا به سرطان انجام دادند. معلوم شد که اضافه وزن به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است.
 

چرا چاقی باعث سرطان می شود؟

چند سال پیش اولین شواهد دریافت شد که خطر ابتلا به سرطان افزایش می یابد. در جریان تحقیقات بیشتر کارشناسان متوجه شدند که 13 نوع سرطان با اضافه وزن همراه هستند - اول از همه، سرطان دستگاه گوارش و همچنین سرطان پستان، کلیه، رحم، تخمدان، تیروئید، پانکراس، مغز و مولتیپل میلوما است.
 
همانطور که دانشمندان اشاره کرده اند، این 13 نوع بیماری سرطان تقریبا در نیمی از تشخیص ها در افراد چاق دیده شده اند. پزشکان بر این باورند که چاقی و اضافه وزن یک عامل آنکوژنی قوی مانند سیگار کشیدن است. برای برخی از انواع سرطان مرتبط با چاقی، سن نقش مهمی دارد. به عنوان مثال، برای زنان بعد از یائسگی، خطر ابتلا به تومور رحم و پستان به تنهایی افزایش می یابد و با وزن بیش از حد افزایش می یابد.
 
دلایل متعددی وجود دارد که چرا چاقی باعث رشد سرطان می شود. اینها اختلالات متابولیکی و هورمونی، رژیم غذایی نامنظم و شیوه زندگی آرام است.
 
دانشمندان معتقدند مبارزه با اضافه وزن، همانند عادت های بد نیز ضروری است . اقدامات انجام شده برای محدود کردن مصرف سیگار و مصرف الکل باعث نتایج خوبی شده است - در بسیاری از کشورها شمار افراد سیگاری کاهش یافته و مردم به طور کلی بیشتر توجه  را به خود جلب کرده اند. چاقی یکی دیگر از مشکلات است . در حال حاضر تعداد افرادی که اضافه وزن دارند در حال زیاد شدن است و بدترین چیز این است که چاقی به طور فزاینده در کودکان تشخیص داده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اولین علامت دیابت که مورد توجه قرار نمی گیرد

در
اولین علامت دیابت
دانشمندان علائم دیابت نوع 2 را نام بردند که افراد غالباً آنها را با علائم بیماریهای دیگر اشتباه می گیرند و در واقع به آنها توجه نمی کنند.
بنابراین ، یکی از اولین علائم دیابت خستگی مداوم است. ممکن است به این دلیل باشد که عدم تعادل بین مقدار انسولین و سطح گلوکز خون ایجاد می شود.
 
همچنین باید هوشیار باشد: احساس خشکی دهان ، تشنگی ، گرسنگی حاد ، زخم های ضعیف دیر بهبود یافته ، تکرر ادرار مکرر و مفصل به خصوص در شب ، اختلالات خواب ، کاهش ناگهانی وزن.
 
دانشمندان خاطرنشان می کنند که با دیابت ، به دلیل وجود قند زیاد در حفره دهان ، محیطی مناسب برای تکثیر باکتری ها ایجاد می شود. به همین دلیل ، تنفس مشکل می شود. برای افرادی که اغلب متوجه این علائم هستند ، به پزشکان توصیه می شود که میزان قند خون را بررسی کنند.
 
برای بسیاری از مبتلایان به دیابت ، این بیماری برای مدت طولانی و در نگاه اول غیرقابل تصور است. تشخیص زودرس به جلوگیری از خطر عوارض جدی کمک می کند. 
 
دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گزارش دادند که گیاهخواران برای ابتلا به دیابت نوع 2 کمتر در معرض خطر هستند.
 
دیابت نوع 2 به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و سبک زندگی است. اکثر قریب به اتفاق بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن هستند. خود چاقی یکی از عوامل خطر جدی در ایجاد دیابت است.
 
پزشکان هشدار می دهند که در اکثر اوقات افراد علائم اصلی دیابت نوع 2 را دارند ، اما دیابت به خودی خود غایب است ، بنابراین شما نباید سعی کنید تشخیص را خودتان انجام دهید، به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش قند خون، دیابت نوع 2 چک شود.  

نظرات

در ادامه بخوانید...