عفونت ویروسی خطرناک دیگری که به دلیل همه گیر شدن کروناویروس فعال شده است

در
واکسیناسیون


بیماری ویروسی خطرناک  سرخک که باعث مرگ کودکان می شود ، دوباره تعداد قربانیان آن رو به افزایش است. دانشمندان این موضوع را به انجام ندادن واكسیناسیون معمول در ارتباط با بیماری همه گیر COVID-19 نسبت می دهند.


تشدید مشکل از اوایل سال 2017 ، هنگامی که جنبش ضد واکسیناسیون شروع به تقویت کرد ، آغاز شد. اما اکنون ، از زمان شروع همه گیری کروناویروس ، اوضاع وخیم تر شده است.

 

همه گیری کروناویروس واکسیناسیون روتین را مسدود کرده است.  و همانطور که می دانید بیش از 10٪  تعداد افرادی که واکسینه نشده اند منجر به افزایش میزان و دامنه بیماری سرخک در بعضی مواقع می شود. علاوه بر این ، میزان مرگ و میر سایر بیماری های عفونی در بین کودکان دو تا سه ساله که مبتلا به سرخک نیز هستند در حال افزایش است.

 

پزشکان ابراز نگرانی می کنند که توقف واکسیناسیون روتین در ارتباط با همه گیری کروناویروس  عواقبی خواهد داشت که پس از بیماری کروناویروس بر وضعیت سرخک تأثیر منفی خواهد گذاشت. زنان باردار بیشترین خطر را دارند، سرخک خطر سقط جنین یا ناهنجاری های رشد جنین را افزایش می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

شیوع دوباره سرخک در سراسر جهان

در

سرخک سرخجه

جهان به اندازه کافی برای بهبود پوشش واکسیناسیون کار نکرده است و اکنون شیوع سرخک تقریبا در هر گوشه ای از جهان در حال افزایش است.

بر اساس گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC)، سال گذشته تعداد موارد سرخک گزارش شده بیش از 30 درصد در سراسر جهان افزایش یافت.
کارشناسان برای سال ها هشدار داده اند که چیزی شبیه  به این می تواند اتفاق بیفتد. از آنجا که حتی اگر دو نوع واکسن به راحتی قابل پیشگیری از بیماری سرخک باشد، ما حدود 95 درصد پوشش را برای جلوگیری از شیوع بیماری در نظر می گیریم.امروز برای این هدف هنوز راهی طولانی در پیش داریم. 

در گزارش جدید در سال 2017، پنج منطقه از 6 منطقه WHO در جهان با افزایش شیوع سرخک روبرو بوده و این امر در آمریکا، اروپا و دریای مدیترانه نیز صادق است.

Soumya Swaminathan، معاون مدیر کل برنامه های WHO هشدار می دهد:

بدون تلاش فوری برای افزایش پوشش واکسیناسیون و شناسایی جمعیت درگیر با میزان غیر قابل قبول کودکان غیر ایمن، و خطر از دست دادن دهه ها پیشرفت در محافظت از کودکان و جوامع، در برابر این بیماری ویرانگر، اما کاملا قابل پیشگیری ، روبرو هستیم.

قبل از سال 1963، زمانی که واکسن سرخک کشف نشده بود، جهان هر چند سال یکبار شیوع عمده سرخک را تجربه میکرد و سرخک باعث مرگ 2.6 میلیون نفر در سال میشد.

پنج دهه بعد، جهان از هر زمان دیگری برای از بین بردن این بیماری بسیار مسری و بالقوه کشنده آماده بود در واقع کشورهای مانند ایالات متحده، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و ژاپن قبلا چنین کاری کرده اند و بسیاری از کشورهای دیگر در آستانه انجام همین کار هستند.

تأثیر چنین اقداماتی فوق العاده است. از نوامبر قرن بیستم، واکسن سرخک بیش از 21 میلیون نفر را نجات داده است و فقط 17 سال است که تلفات جهانی را به میزان 80 درصد کاهش داده است.

در سال 2017، گزارش شده است که 20.8 میلیون نوزاد در سراسر جهان موفق به دریافت اولین واکسن سرخک شده اند.

اکثر متخصصان سلامت که در طول این سالها در این زمینه تجربه کسب کرده اند و سازمان هایی مانند WHO و شرکای آن در باره سرخچه و سرخک هشدار داده اند مبنی بر این که  اگر نرخ واکسیناسیون تقویت نشود، این بیماری قابل پیشگیری می تواند دوباره برگشت غیر قابل جبرانی داشته باشد.

Swaminathan گفت: "نگرانی ظهور سرخک بسیار جدی است و ما به عنوان یک جامعه جهانی، راه امن و موثری برای از بین بردن سرخک در دستان خود داریم، اما هنوز نتوانسته ایم از سلاح بخوبی استفاده کنیم.

از آنجا که سرخجه امروزه تهدید بسیار خطرناکی است، بسیاری از کشورها در تلاش برای اطمینان از حذف آن،شده اند. علاوه بر این، شایعات نادرست، تصورات غلط و افسانه های مربوط به این واکسن تنها برای جلوگیری از شیوع بیماری های اخیر موثر واقع شده است.

در اروپا، جایی که اطلاعات غلط درباره واکسن سرخک منتشر شده است، پوشش واکسیناسیون در برخی مناطق کمتر از 70 درصد است!!

بخش عمده ای از این بیماری، به علت فقدان بودجه و افزایش اطلاعات نادرست، پس از سالها پیشرفت برای جلوگیری از شیوع ، به بدترین حالت قبل برگشته استنویسندگان این گزارش خواستار اقدام فوری هستند. آنها می گویند ما نیاز به سرمایه گذاری پایدار داریم تا خدمات واکسیناسیون روزانه را تقویت کنیم، به ویژه در میان فقیرترین و محروم ترین جوامع.

در عین حال، آنها معتقدند ما همچنین نیاز به حمایت عمومی از واکسیناسیون و به همان اندازه و در اسرع وقت مبارزه با اطلاعات غلط و تردید در مورد مصرف واکسن ها را داریم.

Berkley گفت:استراتژی های موجود باید تغییر کند: تلاش های بیشتری نیاز است تا پوشش های ایمن سازی روتین و تقویت سیستم های بهداشتی را افزایش دهد،در غیر این صورت، ما شاهد شیوع یک بیماری پس از دیگری خواهیم بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه ناخن های خود را سالم نگه داریم

در

مراقبت منظم از ناخن منجر به داشتن ناخن های سالم می شود که با این کار می توانید به خود افتخار کنید.برنامه مراقبت از ناخن می تواند سالم و ارزان باشد.در حقیقت، متخصصان پوست  معتقد ند تمیز کردن ناخن ها شب هنگام ناخن های قوی شما را در معرض عفونت باکتریایی قرار می دهد.جهت حفظ ناخن های خود نیاز به مانیکور ناخن ندارید اگر این هشت نکته ساده را رعایت کنید.

استفاده از بیوتین

تا زمانی که دارای رژیم غذایی سالم و متنوعی هستید، جهت حفظ ناخن های خود نیاز به مکمل غذایی ندارید.اما، به گفته دکتر کلین اسمیت، مردمی که دارای ناخن های ضعیفی هستند ممکن است از مکمل بیوتین، ویتامین B بهره مند بشوند.او معتقد است "بیوتین برای تقویت و رشد ناخن های ما مفید است".او اذعان می دارد که از زمان تولید دارای ناخن های قوی نبوده است، و با استفاده از بیوتین به صورت روزانه موفق به داشتن ناخن های قوی شده است.

از لاک زدن لذت ببرید

لاک زدن برای سلامتی ناخن های شما مضر نمی باشد، اگرچه شما احتمالا باید به صورت دوره ای به ناخن های خود استراحت بدهید.به عنوان بخشی از مانیکور خانگی ، مطمئن بشوید که از لاک پاک کن مناسبی استفاده می کنید.برای مراقبت بهتر از ناخن از دستکش استفاده نمائید زمانی که با دستان خود مشغول انجام کاری هستید، از قبیل زمانی که مشغول باغبانی یا تمیز کردن خانه هستید، جهت مراقبت از لاک و دور نگه داشتن ناخن ها از گرد و خاک.

لایه های شاخی را مرطوب نمائید

لایه های شاخی را مانند درزگیر محافظ دور وان حمام تصور نمائید. اگر آن ها را ببرید یا به آن ها فشار وارد آورید، به آن ها صدمه می زنید.با این کار ناخن خود را در معرض عفونت قرار می دهید.به عنوان بخشی از مراقبت منظم ناخن جهت داشتن ناخن های سالم، کلین اسمیت مرطوب نمودن لایه های شاخی را توصیه می نماید.مراقبت علائم عفونت باشید، از قبیل قرمزی، درد، تورم، و حتی چرک در لایه های شاخی و نزدیک پوست.جهت درمان به پزشک مراجعه کنید.(سیارک)

ناخن ها را کوتاه کنید

کلین اسمیت(متخصص پوست) متذکر می شود که "ناخن باید تمیز بوده، طبیعی تر به نظر برسد، ناخن های کوتاه تر نه چنگال".کوتاه نمودن ناخن ها به صورت مرتب در حفظ ناخن های سالم به شما کمک نموده مانع شکنندگی ناخن می شود.میزان کوتاه کردن شما بستگی به میزان رشد ناخن هی شما دارد.از سوهان مناسب جهت صاف کردن لبه های ناخن استفاده نمائید.به عنوان بخشی از مانیکور، همچنین می توانید سطح ناخن های خود را تا حدودی صاف نمائید، به خصوص اگر برآمدگی وجود دارد.

با برس ناخن، ناخن ها را تمیز کنید

بسیاری از خانم ها به دلیل تمیز نمودن زیر ناخن با ابزار تیز، هم در خانه و هم در طول مانیکور در معرض ابتلاء به عفونت هستند.به گفته کلین اسمیت، "خانم ها یا مانیکور زن ها باید زیر ناخن را تمیز نمایند تا شکافی بین ناخن و بستر ناخن وجود نداشته باشد".این نوع مراقبت از ناخن دریچه ای باز به سوی عفونت های باکتریایی یا قارچی می باشد. در عوض، برس کشیدن ناخن با برس مناسب برای ناخن ها سودمند می باشد.

از دستکش ظرفشویی استفاده کنید

غوطه ور بودن دست ها در آب داغ، صابونی جهت شستن ظروف می تواند ناخن های قوی را ضعیف نماید، عمدتا به این دلیل که این فرآیند  با خشک نمودن پوست دست ناخن ها را خشک می کند.مراقبت از ناخن ها توسط دستکش های ظرفشویی منجر به محافظت از دستان شما می شود.به گفته کلین اسمیت، جالب توجه است که، شناگرانی که معمولا در آب سرد شنا می کنند با یک نوع چالش برای ناخن های قوی خود روبرو نمی باشند.(سیارک)

مانیکور نمودن را به حداقل برسانید

جهت حفظ سلامتی ناخن های خود مانیکور نمودن را ساده نمائید.به گفته کلین اسمیت، "چند دلار پس انداز کنید". "لاک ناخن خود را پاک کنید، لاکی که به ناخن های شما شکل داده اند- یک پوشش جدید بکشید، و این کار را ادامه بدهید".از ناخن های اکریلیک صرف نظر کنید، که در نهایت عفونت بسیاری را به دنبال دارد، و آگاه باشید که با توجه به نور UV که به ناخن های خورشیدی اضافه می گردد احتمال ابتلاء به سرطان پوست وجود دارد.به پوست دست خود ضد آفتاب بمالید اگر قرار است آن ها را زیر آفتاب قرار بدهید.

عفونت ها را جدی بگیرید

صاف نمودن لبه ها و قرار دادن ناخن شکسته در چسب زخم توصیه می گردد، اما در صورتی که علائمی از عفونت را مشاهده کردید، با دکتر مشاور نمائید.احتمالا نشانه هایی از عفونت باکتریایی مشاهده خواهید کرد، اما ممکن است علائم اولیه عفونت قارچی ناخن را مشاهده نکنید، از قبیل، تورم، پوست قرمز و تحریک شده اطراف بستر ناخن.عفونت های قارچی با درمان ضد قارچ بهبود می یابد، اما آن ها برخی اوقات نیاز به داروهای تجویزی دارند- برای مراقبت بهینه ناخن، مارقبت های پزشکی را دریافت نمائید زمانی که ناخن های سالم در خطر هستند.(سیارک)

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

در

اگرچه علائم آلرژی پوستی می تواند سخت و ناراحت کننده باشد، این بیماری می تواند با موفقیت مدیریت شود. افرادی مبتلا به آلرژی پوستی می توانند زندگی های سالم و پرباری داشته باشند. کلیدهای کیفیت زندگی بستگی به اطلاعات کافی داشتن؛ آگاه بودن از علائم و علت احتمالی آنها؛ و توسعه مشارکت با بیمار یا اعضای خانواده مراقب، پزشک، و دیگر متخصصان سلامت دارد. 


هنگامی که کودکی آلرژی پوستی دارد، کل خانواده ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند. این امر که اگر خانواده حمایت اضافی برای کمک به آنها برای از عهده برآمدن استرس و نا امیدی مرتبط با بیماری کنند، مفید است. کودک ممکن است ایرادگیر شود و نگهداری او از خاراندن و مالش پوستش سخت و غیر ممکن باشد. پرت کردن حواس کودک و ارائه فعالیت هایی که دست های او را مشغول نگه دارد، مفید است اما نیازمند تلاش زیادی برای بخشی از خانواده یا پرستاران است. موضوع دیگر مربوط به چهره خانواده ها در اجتماع و استرس عاطفی مربوط به تغییرات در ظاهر ایجاد شده با آلرژی پوستی است. کودک ممکن است به سختی در مدرسه یا با روابط اجتماعی رو در رو شود و ممکن است نیاز به پشتیبانی اضافی و تشویق از طرف اعضای خانواده داشته باشد.(سیارک
بزرگسالان مبتلا به آلرژی پوستی می توانند کیفیت زندگی خود را با مراقبت منظم پوست خود و مواظب بودن از تاثیرات این بیماری و چگونگی درمان آن، بالا ببرند. بزرگسالان باید یک رژیم مراقبت از پوست را بعنوان بخشی از روال روزانه خود که می تواند به عنوان شرایط و وضعیت پوست در حال تغییر آداپته شود، توسعه دهند. مدیریت استرس و تکنیک های آرامش اعصاب ممکن است به کاهش احتمال عود کمک کند. گسترش شبکه ای از پشتیبانی ها که شامل خانواده، دوستان، متخصصان سلامت و گروه ها یا سازمان های حمایتی می تواند سودمند باشد. اضطراب مزمن و افسردگی ممکن است با روان درمانی، تسلی یابد.
شناخت شرایطی که خارش به احتمال زیاد رخ می دهد نیز ممکن است کمک کند. برای مثال، بیماران زیادی یافته اند که آنها زمانی که بیکار هستند، بیشتر پوست خود را می خارانند و آنها زمانی که درگیر فعالیت هایی هستند که دست آنها را مشغول نگه می دارد، بهتر عمل می کنند. مشاوره نیز ممکن است برای شناسایی یا تغییر اهداف شغلی درصورتی که شغلی شامل ارتباط با محرک ها یا شامل شستشوی مکرر دست باشد، مانند کار در آشپزخانه یا فروشگاه خرید و فروش ماشین، مفید باشد.
نکاتی برای همکاری با پزشک خود
- ارائه کامل و دقیق اطلاعات پزشکی
- تهیه لیستی از سوالات و نگرانی های خود برای پیشرفت
- صادق بودن و به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات خود با پزشک
- درخواست در صورت لزوم برای توضیحات واضح یا بیشتر
- صحبت با اعضای دیگر تیم مراقبت سلامت، مانند پرستار، درمان گران، یا داروسازان
- شک نکردن برای بحث کردن درمورد موضوعات حساس با پزشک خود
- بحث در مورد تغییرات در درمان پزشکی یا داروها با پزشک خود(سیارک
آلرژی پوستی و واکسیناسیون علیه آبله
اگرچه دانشمندان در حال کار برای گسترش واکسن های امنتر هستند، افراد مبتلا به آلرژی پوستی ( یا اگزما) نباید واکسن آبله فعلی را بزنند. با توجه به مراکز کنترل و پیش گیری بیماری (CDC)، یک سازمان دولتی امریکایی، اشخاصی که آلرژی پوستی داشته اند، حتی اگر در وضعیت خفیف یا لزوما غیر فعال باشند، احتمال گسترش عارضه جدی در صورت قرار گرفتن در معرض ویروس از واکسن آبله خواهند بود.
افرادی که آلرژی پوستی دارند باید هنگامی که وارد ارتباط فیزیکی نزدیک با شخصی که به تازگی واکسینه شده است، احتیاط کنند و مطمئن شوند که شخص واکسینه شده قسمت واکسن زده را پوسانده یا اقدامات حیاتی دیگر را تا زمانی که زخمش بیفتد (حدود 3 هفته) انجام داده است. کسانی که ارتباط فیزیکی با اشخاص واکسینه شده ای که محل واکسن آنها بهبود نیافته یا با ملافه آنها یا دیگر وسایلی که ممکن است توسط آن منطقه لمس شده باشد، دارند، باید به پزشک خود، مخصوصا اگر آنها یک جوش جدید یا غیر معمول داشته باشند، اطلاع دهند.
در طول شیوع آبله، این توصیه های واکسیناسیون ممکن است تغییر کند. افراد مبتلا به آلرژی پوستی که در معرض آبله قرار می گیرند، باید با دکتر خود راجع به واکسیناسیون مشورت کنند.
اطلاعات اضافی راجع به آلرژی پوستی و واکسیناسیون آبله در CDC در دسترس است  (سیارک

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

مترجم توسط itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

واکسنِ سرخک، جان نزدیک به 20 میلیون را از سال 2000 نجات داده است

در

از ایمن سازی متشکریم.

(سیارک) :گزارش جدیدی از طرف سازمان جهانی سلامت (دبیلیو اچ او) تخمین زده که از 3/20 میلیون مرگ از طریق واکسن سرخک بین سالهای 2000 تا 2015 جلوگیری شده است.

این یک موفقیت بی نظیر برای سلامت عمومی است. درواقع، همه ما به گونه ای فراموش کرده ایم که چقدر سرخک کشنده بوده است.اما همه خوش شانس نبودهاند با وجود همه پیشرفت ها، گزارش نشان داده که هنوز تقریبا 400 کودک در روز از سرخک در جهان می میرند. و دبیلیو اچ او گزارش داده که روند ایمن سازی از سال 2010 اهسته شده است.برای اندازه گیری زندگی های حفظ شده، مطالعه میزان مرگ و میر افراد از این بیماری را قبل از اینکه دبیلیو اچ او کار خود را برای حرکت جهانی به واکسیناسیون در سال 2000 شروع کند تا الان مقایسه کرده است.

 

بین سالهای 2000 تا 2015 برآورد شده که 75 درصد کاهش مورد سرخک گزاش شده است و 79 درصد ریزش در میزان مرگ و میر از طریق سرخک رخ داده است.این به این معناست که 3.20 میلیون زندگی از طریق واکسن حفظ شده است.باوجود این مقدار پیشرفت، هنوز راه زیادی مانده است. همانطور که شیوع جدید در کالیفرنیا و آمان نشان داده، ویروس سرخکی که در هوا وجود دارد به همان اندازه قبلی خطرناک و کشنده است.

 

برای یادآوری این نکته که چقدر سرخک می تواند خطرناک باشد باید گفت در 1954 قبل از اختراع واکسن، این ویروس انقدر شایع بود که می گفتند سرخک "به اندازه مرگ و مالیات غیرقابل امتناع است".

از 1980 به بعد، قبل ازر اینکه واکسن های سرخک، گوشک و سرخجه به طور گسترده استفاده شود، 2.6 میلیون از مردم جهان هرساله از سرخک می مردند.

استفاده از واکسن بسیار موفقیت آمیز بوده است، تا جایی که کل امریکا، بدون سرخک گزارش شده است. اما پیشرفت در این زمینه نامتقارن بوده است.

تنها سال گذشته، 134200 کودک بوسیله سرخک با کام مرگ کشانده شده اند و 75 درصد اینان در جمهوری دمکراتیک کنگو، اتیوپی، هند، اندونزی، نیجریه و پاکستان بوده است.(سیارک)

جین ماری اوکوبلو، مدیر بخش ایمن سازیِ دبیلیو اچ او گفته "قابل قبول نیست که میلیون ها کودک هرساله واکسن خود را از دست می دهند. واکسنی موثر و امن داریم که می تواند جلوی سرخک و مرگ و میر را بگیرد".

" امسال، ناحیه های آمریکا خالی از سرخک گزارش شده اند- شاهدی برای این ادعا که سرخک می تواند کامل از بین رود. حال لازم است سرخک را در تمام دنیا از بین ببریم. این امر با واکسیناسیون دست یافتنی است".

در آخرین گزارش، دبیلیو اچ او تایید کرده این امر از اهداف سه گانه خود برای 2015 از سال 2010 عقب افتاده است.

اهداف به قرار زیر بوده:

افزایش یک ساله هایی که اولین دوزِ واکسن سرخک به آنها داده شده است به بیش از 90 کشور و هشتاددرصد نواحی مختلف.

کاهشِ سرخک های سالانه جهانی به کمتر از 5 مورد در هر یک میلیون نفر.

کاهشِ مرگ و میرِ سرخک با 95 درصد از سال 2000.

با اینکه که پیشرفت های قابل توجهی انجام شده و میزان مرگ و میر تقریبا 80 درصد کمتر از سال 2000 بوده، همچنان کار زیادی هست که باید انجام شود.(سیارک)

دولت های محلی در تلاشند تا میزان ایمن سازی خود را با استراتژی هایی مانند منافع اختصاص یافته به بچه و سلامت را برای والدینی که نوزادان خود را بدون دلایل علمی از واکسن زدن خودداری می کنند بالا نگه دارند.

و دبیلیو اچ او منابع مالی بیشتری برای نواحیی که پوششِ واکسیناسیونِ کمتری دارند اختصاص می دهد.

ربکا مارتین، مدیر مرکز کنترل و جلوگیری بیماری در آمریکا، گفته "باید این فاصله ها را کم کنیم و اطمینان حاصل کنیم تعهدات لازم برای حفظِ منابع مالی و انسانی برای هر کودک حفظ شود، و هر مورد سرخک تشخیص داده شده و جواب داده شود تا بیشتر شیوع پیدا نکند".

"این تلاش ها همه کودکان را از بیماری حفظ خواهد کرد و هر کدام از آنها رهبران نسل خود خواهند شد".

امیدوار باشیم روزی همه کشورها فراموش کنند که سرخک چقدر بیماری هولناکی بوده است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا بدن زن در برابر عفونت مقاوم تر از مرد عمل می کند

در
سیستم ایمنی

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، سیستم ایمنی بدن مردان به اندازه زنان قوی نیست. هورمون استروژن در زنان به آنها قدرت بیشتری برای مقابله با عفونت داده است.هورمون استروژن با آنزیم ( Caspase-12 ) که به روند تورم و عفونت کمک می نماید در تقابل می باشد.به این ترتیب بدن زنان قادرند در مقابل ویروس و باکتری مقاوم تر عمل نمایند. هورمون استروژن که به صورت طبیعی در بدن زنان تولید می گردد، مانع از فعالیت ژن تولید کننده این آنزیم ( Caspase-12 ) می گردد.

آنها همچنین جایگاه تلاقی استروژن با این ژن را پیدا کرده و به این نتیجه رسیده اند که این هورمون چگونه فعالیت ژن را کم می کند درنتیجه زنان عکس العمل شدیدتری در برابر عفونت،  از مردان نشان می دهند.

به گفته محققان ، سیستم دفاعی زنان به دلیل نقش مهمی که در تولید مثل و پرورش کودکان ایفا می کنند، از سیر تکاملی بهتری برخوردار می باشند.شواهد زیادی موجود است که سیستم دفاعی زنان به مراتب از مردان قوی تر عمل می کند و زنان در صورت ابتلا به بیماری های عفونی، سریعتر بهبود می یابند.

در این تحقیقات ، امکان بهبود بخشیدن به سیستم ایمنی بدن از طریق دستکاری ژنتیکی فراهم شده است .اما آیا مردان حاضرند با هورمونی کاملا زنانه مسیر بهبودی بیماری را در بدن خود کوتاهتر کرده و سریعتر معالجه شوند؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کمپیلوباکتر چیست؟

در


کمپیلوباکتر شایع ترین علت باکتریایی عفونت ناشی از غذا در ایالات متحده شناخته شده است. سندرم گویان باره و ورم مفاصل عوارض مرتبط با عفونت کمپیلوباکتر هستند. علاوه بر این، برخی از عفونت های انسانی ناشی از کمپیلوباکتر ژژونی در برابر درمان ضد میکروبی مقاوم هستند.

آلودگی در گوشت مرغ خام و مصرف مرغ نیم پخته عوامل عمده ی خطر کمپیلوباکتر انسانی هستند.

مکانیسم های مختلف بیماری زایی یعنی، تحرک، دفاع فشار اکسایشی، تولید سم، خواص تهاجمی، کسب آهن و مرحله زیست پذیری اما غیرقابل کشت آهن را در بدن انسان تکثیر می کند. از آنجا که بیشتر در زنجیره غذایی موجود می باشند، تلاش برای پیشگیری از بیماری های کمپیلوباکتر در انسان لازم است.
کمپیلوباکترها میل یاخته های منحنی مارپیچ به شکل S ، باریک، جنبنده، گرم منفی می باشند. عرض و طول سلول ها به ترتیب از 2/0 تا 9/0 میکرومتر 5/0 تا 5 میکرومتر متفاوت است. تحرک کمپیلوباکتر ژژونی با واسطه تاژک تک قطبی انجام می شود. آن ها اکسیژن خواه هستند ، قندها را سوخت و ساز نمی کنند و از واسطه های چرخه TCA به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. به 5 تا 7٪ اکسیژن و 10٪ دی اکسید کربن با دمای رشد بهینه 37-42 درجه سانتیگراد نیاز دارند. کمپیلوباکتر ژژونی در سراسر جهان به عنوان یک پاتوژن مهم ناشی غذا شناخته شده است. اسهال و استفراغ انسان ناشی از این موجود زنده اغلب مربوط به مصرف گوشت قرمز و ماکیان است. زیستگاه طبیعی برای گونه کمپیلوباکتر، روده پرندگان و حیوانات خونگرم از جمله مرغان دریایی و دیگر حیوانات وحشی است. کمپیلوباکترها ممکن است از طریق مدفوع حیوانات، پرندگان و یا انسان های آلوده وارد محیط زیست شوند.

بررسی عوامل واگیری

حیوانات میزبان کمپیلوباکتر اس.پی.پی به عنوان یک منبع آلودگی مشخص شده اند و با بقای این موجود زنده در طبیعت مرتبط می باشند، زیرا مواد دفعی به طور مستقیم به محیط آبی ریخته می شود. این میکروارگانیسم باعث اسهال و استفراغ می شود، که اغلب منجر به بیماری جدی عصبی مانند سندرم گیان باره و در نهایت مرگ می شود. عوامل بیماری زای مختلف در کمپیلوباکترها به بقا و استقرار بیماری در میزبان کمک می کند.

 تحرک و شیمی گرائی

نشان داده شده که تحرک و شیمی گرائی نقش مهمی در استقرار باکتریایی محیط های مختلف ایفا می کنند. شیمی گرائی به سمت ادرار در اچریچیا کلی، یک پاتوژن شایع مجاری ادراری، یافت شده است که نشان می دهد شیمی گرائی باکتریایی در بیماری زایی عفونت های دستگاه ادراری نقش دارد.
اثبات شده است که تاژک نقش حیاتی در چسبندگی به سلول های مخاطی ایفا می کند. کمپیلوباکتر ژژونی با کمک تاژک ساز به صورت یک همچسبی به سلول های مخاطی می چسبد و در روده خرگوش ها، موش های شیرخوار، همسترها و غیره مستقر می شود. ژن های رمزگذاری برای تاژک ساز از گونه های کمپیلوباکتر ژژونی جدا شده اند. مطالعات دسته بندی ژن Fla Aعموما برای شناسایی گونه های کمپیلوباکتر ژژونی و کمپیلوباکتر کولی جدا شده از محیط زیست انجام می شود.
شیمی گرائی باکتریایی یک سیستم انتقال سیگنال پیچیده است که به وسیله آن باکتری ها قادر به حس محرک زیست محیطی بوده و با چرخش تاژک به آنها پاسخ می دهند. در سال 1986، پاستر و گیبونز با روش کمیتی، نقش شیمی گرائی در کلونی دهانی در کمپیلوباکتر انتخابی و گونه های ولینلای جدا شده از پلاک لثه را مورد مطالعه قرار دادند. مطالعات نشان داد که سلول های کمپیلوباکتر کانسیسوس به سمت فرمات و نه ترکیبات دیگر تست شده (لاکتات ها، اسیدهای آمینه و قندها) جذب شدند.
شیمی گرائی مثبت برای فرمات ممکن است کمپیلوباکتر را قادر به مستقر شدن درحفره دهان و همچنین کلون کردن درفرو رفتگی های لثوی گرداند. شیمی گرائی کمپیلوباکتر به سمت مواد شیمیایی مانند، صفرا و بزاق، که توسط کیسه صفرا و دستگاه گوارش ترشح می شوند (محل اصلی سرایت کمپیلوباکتر در میزبان) مورد مطالعه قرار گرفت. دیگر مواد شیمیایی که با آنها آزمایش انجام شد عبارتند از کربوهیدرات، یون های غیرآلی، اسیدهای آمینه و اسیدهای آلی. این مواد شیمیایی به صورت کیفی با استفاده از روش پلاگ سخت آگار تست شدند. مناطق متراکم تجمع باکتری در اطراف پلاگهای آگار حاوی جذب کننده ها مشاهده شدند. بزاق تنها جاذب شیمیایی قوی در مورد کمپیلوباکتر ژژونی بود و در مطالعات مربوط به چرخش تاژک بررسی شد. واسطه های اسید آلی چرخه اسیدی تری کربوکسیلیک جاذب شیمیایی کمپیلوباکتر، سالمونلا تیفی موریوم و سودوموناس آئروژینوزا بودند که همه آنها دارای یک سیستم جذب چرخه اسید کربوکسیلیک هستند. جذب شیمیائی کمپیلوباکتر به سمت صفرا، بزاق و ال-فوکوز، توانایی آن برای تجمع در روده و صفرای حیوانات را ثابت می کند.

تهاجم و چسبندگی
یکی از مهم ترین جنبه های واگیری درکمپیلوباکتر ماهیت تعامل آن با سلول های روده است. نفوذ مخاط روده نقش مهمی در پاتوژنز اسهال و استفراغ حاصل از کمپیلوباکتر ایفا می کند. کمپیلوباکتر به پوشش سلول روده انسان می چسبد و سپس وارد سلول ها می شود. انتقال کمپیلوباکتر ژژونی از مانع سلول روپوشه ای منعکس کننده مکانیسم بدخیمی است که باکتری از طریق آن به زیربافت مخاطی دسترسی می یابد و باعث آسیب و التهاب بافت و در نتیجه اسهال و استفراغ می شود............این مقاله ادامه دارد  ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...