5 روش جهت استفاده از مسواک برای داشتن موی بهتر

در

به روز نگه داشتن تمامی ابزار زیبایی می تواند گران و خسته کننده باشد.برای همه ما این امکان وجود ندارد.خوشبختانه، ابزاری وجود دارد که ما در حال حاضر در جعبه پزشکی خود داریم: مسواک.سخت کوش ترین، روان ترین، و گمنام ترین قهرمان در خصوص لوزام آرایشی، وسیله ای خاص و گران قیمت نیست؛این وسیله مسواک است.یک مسواک ساده، با زبری متوسط تنها چیزی است که همیشه نیاز است، و با مو و ابروی شما رمز و راز بسیاری دارد، دندان های شما ممکن است تا حدودی حسادت کنند.(سیارک)

صاف کننده ها

اسپری مو یا اسپری براق کننده را بر روی مو اسپری نموده و این موها را بر روی خط مو صاف نمائید.برای ایجاد درخشش عالی است.

استفاده از شامپو خشک

شامپوی خشک برای جذب روغن و دادن ظاهری آراسته به مو بدون شستن آن عالی است.به جای اسپری آن بر روی کل سر، تنها مقداری را به ریشه بزندی، و از مسواک جهت شانه نمودن دانه ها استفاده کنید.

تقویت نمودن ریشه

بین رنگ نمودن مو- چه در خانه یا در سالن- بسته تقویت نمودن ریشه روش عالی جهت حفظ رشد جدید  ریشه است.پس از استفاده از قلم تقویت کننده، مانند ColorMark، از مسواک جهت پخش نمودن آن در سرتاسر مو استفاده نمائید، مطمئن بشوید که به صورت مساوی و دقیق پخش شده است.

پرپشت نمودن مو

اگر می خواهید تاج مو حجم بیشتری داشته باشد، از مسواک جهت به عقب شانه نمودن استفاده کرده و مو را به صورت کامل پوش بدهید.موی زبر، کوچک تر و نازک تر از شانه، نتیجه ظریف تری را در بر دارد.همین سبک را با اسپری مو انجام بدهید.(سیارک)

ابروهای سست به هم ریخته

قبل از برداشتن یا استفاده از پودر ابرو، مسواک را در سرتاسر ابرو جهت آراستن آن ها استفاده نمائید.مقداری ژل ابروی شفاف به موهای زبر بمالید.(سیارک)

 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در مورد اثربخشی این پست با ما به اشتراک بگذارید....

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه موهای خود را سالم نگه داریم؟

در

چهار روش: شستشو و خشک نمودن با استفاده از محصولات، تغذیه مناسب، مشاوره

داشتن موی براق، پرطراوت، قوی می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش داده و منجر بشود که شما آماده رویارویی با دنیا بشوید.این مراحل ساده را دنبال نمائید و به زودی دارای موی شاداب ، سالمی خواهد بود که همیشه آرزویش را داشته اید!

 

روش 1 از 4: شستشو و خشک نمودن

آگاهی داشتن از زمان شستشو. مردم اغلب به اشتباه فکر می کنند که باید موی خود هر روز شستشو نمایند، اما شستشوی بیش از حد مو اغلب می تواند منجر به خشک شدن مو شده، یا کیفیت آن را کاهش بدهد.برای اکثر مردم، شستشوی دو بار در هفته کافی می باشد.

  • هر چه موی شما بلندتر، ضخیم تر، مجعدتر باشد، بین شستشوها برای مدت طولانی تر دوام می آورد.
  • اگر موی شما به سرعت چرب می شود و شما باید هر روز آن را شستشو نمائید، از شامپوی "روزانه" یا سبک وزن استفاده نمائید، در حالی که این شامپوها نسبت به دیگر شامپوها دارای مواد شوینده خفیف تری هستند.

استفاده از مکمل. همیشه پس از شامپو از یک مکمل خوب استفاده نمائید. مکمل برای موی شما رطوبت لازم را فراهم خواهد نمود، در حالی که آن را نرم تر می نماید.همچنین پس از دوش گرفتن شانه نمودن موی شما را آسان تر می نماید، از این رو منجر به آسیب کمتری می شود.از مکمل تنها در پایان و وسط موی خود استفاده نمائید، در غیر این صورت موی شما چرب به نظر خواهد رسید.

  • از مکمل Leave-in حداقل یکبار در هفته استفاده نمائید.مکمل های Leave-in جهت التیام دادن موی شما به صورت کامل به لایه شاخی موی شما نفوذ می نمایند.
  • سعی کنید از اسپری مکمل پس از دوش گرفتن استفاده نمائید. اسپری موی شما را منعطف تر نموده و درهم پیچیدن مو را از بین می برد.(سیارک)
  • هرازگاهی، سعی کنید از مکمل قوی استفاده نمائید.می توانید از مکمل های قوی مانند روغن زیتون، روغن آوکادو یا روغن نارگیل استفاده نمائید.

از شانه استفاده نمائید. موی مرطوب نسبت به موی خشک بیشتر مستعد آسیب می باشد، به احتمال زیاد شکننده تر و مرتجع تر است.از آنجایی که مو زمانی که مرطوب است شکننده تر است، شما نباید پس از شستشو آن را شانه بزنید.در عوض باید مقداری گره بازکن روی آن اسپری نمائید، و سپس از شانه دانه بزرگ برای از بین بردن گره ها و به حداقل رساندن شکنندگی استفاده کنید.

  • به یاد داشته باشید که از آنتها آغاز نمائید، نه از ریشه ها.
  • هنگامی که مو خشک است، از برس زدن، شانه زدن یا دست زدن غیر ضروری خودداری کنید.
  • از انگشتان خود برای شانه زدن مو استفاده کنید در حالی که رطوبت می تواند به مو آسیب برساند.صبر کنید تا اینکه دوش گرفتن شما هرگونه گره را از بین ببرد.

شامپو و مکملی را خریداری نمائید که مناسب موی شما است. شامپو و مکمل را برای موی چرب، معمولی، خشک یا رنگ شده انتخاب نمائید! مهم نیست موی شما چه نوعی داشته باشد، محصول متخصصی وجود دارد که برای مراقبت از شما ساخته شده است.

موی خشک را با حوله خشک نکنید. در حالی که موی مرطوب شکننده تر است، خشک نمودن موی خشک با حوله می تواند به آن آسیب برساند.مالش موی مرطوب با یک حوله می تواند پوشش مو را تخریب نموده (لایه بیرونی مو)، باعث شکنندگی بیشتر مو شده و آن را مجعد یا پرزدار نماید.

  • به جای مالش، موی خود را با یک حوله پاک نمائید تا رطوبت اضافی آن گرفته بشود.
  • حوله بسیار جاذب را خریداری نمائید که پس از شستشو بتوانید به دور موی خود بپیچید.(سیارک)

از سشوار به ندرت استفاده کنید. استفاده مکرر از سشوار می تواند موی شما را خشک نموده، باعث شکنندگی و چند شاخگی مو بشود.استفاده خود را از سشوار تا حد ممکن محدود نمائید، اجازه بدهید مو به صورت طبیعی خشک بشود.اگر از سشوار استفاده می نمائید، آن را نزدیک به موهای خود نگه ندارید، این کار منجر به سوختگی موی شما می شود.

  • قبل از خشک نمودن همیشه از اسپری یا سرم محافظت در برابر گرما استفاده کنید.
  • سعی کنید به منظور به حداقل رساندن آسیب، از خنک کننده در سشوار استفاده نمائید.
  • سشوار یونی خریداری نمائید.سشوار یونی ذرات باردار را از بین می برد همین کار زمان خشک شدن را به نصف کاهش می دهد و پوشش مو را صاف نگه می دارد.

 

روش 2 از 4: استفاده ازمحصولات

از ماسک مو استفاده نمائید. حداقل یکبار در ماه جهت نرمی و براقی مو از ماسک مو استفاده نمائید.از ماسک مویی استفاده کنید که برای موی شما مناسب است، چه موی شما خشک باشد، چه چرب یا رنگ شده.ماسک های مناسب مو در داروخانه ها و سالن های آرایش یافت می شوند.می توانید ماسک مو را خود تهیه نمائید، با استفاده از مواد تشکیل دهنده موجود در آشپزخانه.

  • برای تمامی انواع مو: آوکادو و عسل: گوشت آوکادو را برش داده و از یک آوکادو رسیده جدا نموده و با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید.آن را به مو مالدیه و اجازه بدهید 20 دقیقه بماند قبل از اینکه آن را بشوئید.
  • برای موی خشک:روغن زیتون و تخم مرغ: سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با دو عدد تخم مرغ ترکیب نموده و این ترکیب را به موی خود بمالید و اجازه بدهید 20 دقیقه بماند.اگر از بوی تخم مرغ خام خوشتان نمی آید، می تواند از روغن تخم مرغ آماده استفاده نمائید (eyova).
  • برای موی چرب: سرکه سیب و لیمو: ¼ فنجان سرکه سیب را با پوست رنده شده یک لیمو درسته ترکیب کرده و اجازه بدهید به مدت 15 دقیقه روغن از طریق پوست سر جذب گردد، سپس آن را بشوئید.
  • برای پوست سر پوسته پوسته: موز، عسل و بادام: ½ موز رسیده و دو قاشق غذاخوری عسل و چند قطره روغن بادام را ترکیب نموده و اجازه بدهید به مدت 20 دقیقه روی مو بماند.(سیارک)

از سرم استفاده نمائید. قبل از خشک نمودن جهت مرطوب نمودن مو از سرم استفاده نمائید، یا به موی خشک شده به صورت ملایم بپاشید.این کار موی شما را نرم و براق نموده، مجعد شدن آن را به حداقل می رساند.

  • معمولا تنها مقدار بسیار کمی از سرم مورد نیاز می باشد (اندازه سکه).
  • از سرم در انتهای مو و وسط های مو استفاده نمائید، اما به ریشه ها نمالید، در غیر این صورت مو چرب به نظر خواهد رسید.

از محافظ در برابر گرما استفاده کنید. استفاده از برخی انواع محافظت در برابر گرما قبل از قرار گرفتن مو در دمای بالا برای محافظت از یون ها و خشک کن ها مهم است.گرما بدترین دشمن شما می باشد،بنابراین از اسپری محافظ گرما جهت حفظ رطوبت و به حداقل رساندن سوزش و شکنندگی استفاده کنید.

  • محصولات محافظ گرما اشکال بسیاری دارند، از جمله اسپری، سرم، موس و کرم.
  • همیشه از محافظ گرما جهت رطوبت مو استفاده نمائید.اگر جهت خشک نمودن مو از آن استفاده کنید،بالای مو قرار می گیرد و به اندازه کافی محافظت نمی نماید.

از محصولات محافظ UV استفاده کنید. می دانید حفاظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV چقدر مهم است، اما در مورد مو چطور؟خورشید می تواند مو را خشک نموده و به آن آسیب برساند، بنابراین استفاده از محصولاتی که آسیب خورشید را به حداقل می رسانند مهم است.این محصولات مانع از سوختگی سریع موهای رنگ روشن می شوند، و موی تیره را از قرمز شدن محافظت می نمایند.

  • اکثر محصولات محافظ UV محصولات نهایی هستند از قبیل اسپری مو مبتنی بر UV یا مکمل های Leave-in.
  • به خاطر داشته باشید که محصولات محافظ UV همیشه باید جهت مرطوب نمودن مو به کار بروند.در غیر این صورت، روی سطح مو قرار گرفته و به مو نفوذ نمی کنند.(سیارک)

از محصولات شیمیایی استفاده نکنید. از شامپوها، مکمل ها و دیگر محصولات مراقبت مو که دارای سولفات، پارابن ها یا کلر سدیم هستند استفاده نکنید.این مواد در طول زمان در مو نفوذ نموده، منجر به آسیب مو می شوند.

 

روش 3 از 4: تغذیه مناسب

ماهی قزل آلا بخورید. ماهی قزل آلا بهترین دوست شما می باشد زمانی که دارای رژیم غذایی سالم برای موی شما است.ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 می باشد، و همچنین دارای ویتامین D و پروتئین است، همه موارد برای موی سالم و قوی حیاتی هستند.امگا-3 برای موی سالم مهم است، تقریبا 3% ساقه مو را تشکیل می دهد، در حالی که همچنین در روغن های طبیعی بدن یافت می گردد که منجر به هیدراته شدن پوست سر می شود.

  • همچنین می توانید اسیدهای چرب امگا-3 را در دیگر ماهی ها، از قبیل قزل آلا، شاه ماهی، خال مخالی و ساردین بیابید.یا اگر به ماهی دسترسی ندارید، سعی کنید آوکادو و دانه کدو را در رژیم غذایی خود جای بدهید.

گردو بخورید. در کنار یک میان وعده خوشمزه، گردو دارای مزایای چشمگیری می باشد زمانی که منجر به سلامتی موی شما می شود.برخلاف دیگر نوع آجیل، گردوها دارای محتوای امگا-3 بوده و منبع غنی ویتامین E و بیوتین می باشد، جالب توجه است که، گردوها همچنین دارای مس معدنی هستند، که منجر به حفاظت و تقویت رنگ و شفافیت طبیعی موی شما می شود.

  • علاوه بر خوردن گردو به عنوان سالاد خوشمزه و دسر عالی، همچنین می توانید مقدار کمی روغن گردو روی سالاد پاشیده، یا آن را در غذای سرخ کردنی به کار ببرید.(سیارک)

صدف خوراکی بخورید. این صدف های خوشمزه دارای محتوای روی بالایی هستند.روی برای سلامت مو بسیار مهم است- در حقیقت مقدار پائین روی در رژیم غذایی می تواند منجر به ریزش مو بشود.همچنین این موضوع منجر به خشکی پوست سر و شوره سر می شود.تنها سه اونس صدف خوراکی دارای تقریبا پنج برابر نیاز روزانه روی شما می باشد.همچنین منبع پروتئین می باشند، که برای موی شما خبر فوق العاده خوبی می باشد.

روی همچنین در آجیل، گوشت گاو، تخم مرغ و غلات غنی شده و کل نان ها یافت می شود.

سیب زمینی شیرین بخورید. سیب زمینی شیرین مقادیر بالایی از بتا کاروتن را برای بدن شما فراهم می آورد، یک آنتی اکسیدان که به تولید ویتامین A می پردازد.ویتامین A باعث تحریک تولید روغن هایی می شود که پوست سر را هیدراته نموده و محافظت می نمایند.کمبود ویتامین A منجر به خشکی، خارش پوست سر شده و شوره سر را به وجود می آورد.

  • دیگر منابع طبیعی بتا کاروتن عبارتند از : طالبی، هویج، انبه، زردآلو و کدو تنبل.

تخم مرغ بخورید. گذشته از منبع غنی پروتئین تخم مرغ دارای چهار ماده معدنی ضروری می باشد، یعنی: روی، سلنیوم، سولفور، و آهن.آهن مهم ترین این مواد می باشد، در حالی که منجر به انتقال اکسیژن به فولیکول های مو می شود و از کم خونی جلوگیری می کند، بیماری که باعث ریزش مو می شود.

  • سایر فرآورده های حیوانی، از قبیل گوشت گاو، مرغ، خوک و ماهی، همچنین به افزایش میزان آهن شما کمک می کنند.

اسفناج بخورید. اسفناج یک غذای فوق العاده حاوی آهن، بتا کاروتن، ویتامین B کمپلکس، و ویتامین C می باشد- همگی این موارد به زیبایی، براقی مو با تحریک تولید چربی در پوست سر کمک نموده و منجر به سلامتی فولیکول های مو می شوند.

  • اگر طرفدار اسفناج نیستید، سعی کنید دیگر سبزیجات برگ دار حاوی مواد مغذی بالا بخورید، از قبیل کلم بروکلی، کلم پیچ، و برگ چغندر.

عدس بخورید.عدس – دوست گیاهخواران در همه جا می باشد- که دارای ویتامین و مواد معدنی برای سلامتی مو است، از قبیل پروتئین، آهن، روی، و بیوتین.بنابراین حتی اگر دوستدار گوشت قرمز هستید، باید برخی از این حبوبات کوچک را ترکیب نمائید ممکن است رژیم غذایی شما را تقویت نماید.

ماست یونانی بخورید.ماست یونانی دارای پروتئین، ویتامین B5 (همچنین معروف به اسید پانتوتنیک می باشد، که شما در بسیاری از شامپوها و مکمل ها مشاهده می کنید) و ویتامین D بالا می باشد، که به تازگی با سلامت فولیکول های مو در ارتباط است.

  • دیگر فرآورده های لبنی سودمند مشابه عبارتند از پنیر دلمه، پنیر کم چرب، و شیر رقیق.

زغال اخته بخورید.زغال اخته میوه فوق العاده با خواص درمانی متعدد می باشد، همچنین دارای مقدار بالایی ویتامین C می باشد که منجر به خوش حالتی مو می شود.ویتامین C باعث تحریک گردش خون می شود، که برای حمل رگ های خونی کوچک ضروری برای سلامت پوست سر و فولیکول های مو حیاتی است.بدون ویتامین C کافی، مو شکننده می شود

مرغ بخورید.هیچ چیزی به اندازه مرغ پروتئین ندارد، علاوه بر فراهم نمودن روی، آهن، و ویتامین های B که منجر به ضخامت و تقویت مو می شوند.در حالی که مو تقریبا به صورت کامل دارای پروتئین است، مواد غنی از پروتئین اساس مو هستند، بنابراین به خاطر موی خود بخورید.(سیارک)

  • بوقلمون، گوشت کم چرب، ماهی، خوک و گوشت گوساله دیگر منابع غنی پروتئین می باشند.

از مکمل غذایی استفاده کنید.اگرچه حفظ رژیم غذایی سالم روش عالی جهت دریافت ویتامین های ضروری برای موی سالم است، استفاده از مکمل ویتامین می تواند اطمینان حاصل نماید که شما همه نیازهای روزانه خود را دریافت می کنید.5 مکمل ویتامین عالی که شما برای موی سالم به آن ها نیاز دارید عبارتند از بیوتین، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین B5 و اینوزیتول.

  • با مرکز بهداشت و درمان قبل از افزودن مکمل به رژیم غذایی خود مشورت کنید.

 

روش 4 از 4: مشاوره عمومی

هر 6-8 هفته کوتاهی انجام دهید.کارشناسان مراقبت مو به طور کلی هر شش تا هشت هفته کوتاهی را توصیه می نمایند، به منظور از بین بردن انتهای مرده و حفظ خوش حالتی مو.

  • معمولا کوتاهی یک یا دو اینچ جهت از بین بردن مو خوره کافی است، اما همیشه مشورت کنید.
  • اگر خواهان بلند کردن موی خود هستید، سعی کنید لایه ها را جهت از بین بردن بخش های آسیب دیده کوتاه کنید، اما بلندی را حفظ نمائید.

از پوشش استفاده کنید.پوشش می تواند موی شما را از اشعه های مضر UV و تاثیرات خشک نمودن خورشید محافظت نماید.پوشش همچنین می تواند ریشه های چرب موجود بین شستشوها را پوشش بدهد.

در گره زدن موی خود مراقب باشید.محکم بستن مو باعث شکنندگی مو می شود، به خصوص اگر خشک باشد.معقب کشیدن مو زمانی که مرطوب است بسیار مخرب است.به صورت دم اسبی و شل مو را ببندید، و اجازه بدهید مو باز باشد قبل از اینکه به خواب بروید.

  • روش بستن موی خود را جایگزین نمائید- یک روز پائین ببندید، یک روز بالا و روز دیگر به کنار.بدین ترتیب، همیشه به همان تارموها فشار وارد نمی کنید.

از بستن مو با باندهای فلزی خودداری کنید، بسیار مخرب هستند

از استرس اجتناب کنید.استرس واکنش شیمیایی در بدن شما ایجاد می کند که به صورت منفی بر سلامتی شما تاثیر می گذارد.این تغییرات در ظاهر شما منعکس می شوند، از جمله موی شما، که در اثر استرس نازک تر شده یا دچار ریزش می شود.آیا سلامتی شما یا موی شما با به حداقل رسیدن استرس مطلوب می گردد.در پایان روز به دنبال روش هایی جهت استراحت کردن باشید.

  • ورزش سبک، ماساژ و آروماتراپی روش های عالی جهت کاهش استرس و بهبود بخشیدن به سلامتی موی شما هستند.

شب هنگام مراقب موی خود باشید.از خوابیدن بر روی بالش پنبه که موی شما را خشک می کند اجتناب کنید،در عوض بر روی بالش ابریشم یا ساتن بخوابید یا شب هنگام روسری ابریشم به موی خود ببندید.با موی بسته شده به صورت دم اسب نخوابید، زیرا منجر به شکنندگی می شود.

از سیگار ، کافئین و نوشابه های گازدار اجتناب کنید.سیگار کشیدن، کافئین و نوشابه های گازدار را از زندگی خود حذف نمائید- این کار موی شما را قوی تر و بلندتر می نماید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای سلامت مو

در

زیبایی از درون  انسان نشات می گیرد، اگرچه روش ها و کار طراحان مد بسیار خوب است، ولی یک رژیم سالم سرشار از مواد مغذی ، کلید اصلی پرورش سری با موهای زیباست.دو کاشناس متخصص برتر پوست و متخصص تغذیه بهترین غذاها را برای سلامتی مو توصیه می کنند:(سیارک)

پروبیوتیک

مزیت : محکم شدن مو ، شکنندگی کمتر

سلامتی مو و در کل سلامتی شما ارتباط زیادی به گوارش دارد. بنابراین بالا بردن پروبیوتیک در شما یک عامل مهم است. طبق گفته ی اسنایدر " فولیکول مو مواد مغذی را جذب می کند و اگر بدنتان مسدود باشد [گوارش خوبی نداشته باشد ] ، مانع این کار می شود" .

روش عملکرد آن :  طبق گفته ی اسنایدر ، پروبیوتیک ، شکلی از باکتری زنده است که بخش اصلی جهان طبیعی است و برای زندگی ما ، نقش حیاتی دارد. آنها به رشد باکتری های خوب در بدن کمک می کنند در حالی که از رشد میکروارکانیسم های مضر جلوگیری می کنند. این کار اثر زیادی روی گوارش و جذب مواد مغذی شما دارد.

مواد خوراکی : کارشناسان با اطمینان می گویند که با یک مکمل پروبیوتیک مثل پروبیوتیک های دیتاکس زیبایی اسنایدر کیمبرلی ، می توان به گوارش کمک کرد. "SBO ها [ارگانیسم هایی با پایه ی خاک ] در این محصول نه تنها به حذف باکتری های مضر کمک می کنند بلکه راه را برای رشد باکتری های مفید باز می کنند" . اگر مکملی مورد  سلیقه ی شما قرار نباشد ، غذاهایی مثل ماست ، کفیر ، میسو ، تمپه یا خمیر ترش   را در رژیم خود بگنجانید که سرشار از پروبیوتیک هستند.

پروتئين


مزیت: رشد مو


ابتدا خبر بد: هیچ غذایی نیست که با خوردن آن رشد موهای شما سریع تر شود. فوسکو توضیح می دهد که "نرخ رشد مو با بسیاری از عوامل از جمله سن، وضعیت هورمونی، ژنتیک، بیماری و تغذیه تعیین می شود". خبر خوب؟ مواد مغذی مهمی وجود دارد که برای حفظ رشد سالم موهای شما لازم است و پروتئین سنگ بنای مهم سلامت موهای است.
چگونه کار می کند: پروتئین یک جزء ساختاری مو است. او می گوید "پروتئین باعث می شود تا 90 درصد از فیبر مو ساخته شده و در فولیکول مو شروع به کار کند". و این برای رشد مو ضروری است. حتی اگر هیچ چیزی نیست که بتواند به روند(فرایند رشد) سرعت ببخشد ، اما چیزهایی وجود دارد که شما می توانید انجام دهید تا سرعت آن کم شود ، و مصرف ناکافی پروتئین یکی از آنها است." هنگامی که شما پروتئین می خورید، بدن آن را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند که برای سلامت مو ضروری است. بدون پروتئین کافی در رژیم غذایی ، شما ممکن است ضیف بودن مو، شکنندگی مو، شکستگی مو، و ریختن مو را تجربه کنید.
چه کاری انجام دهید: یک صفحه از یک کتاب آشپزی قدیمی(Paleo) را داشته باشید. گنجاندن پروتئین به وعده های غذایی به صورت روزانه ا آسان است. سعی کنید از مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت بدون چربی، عدس، لوبیا و پنیر استفاده کنید. برای دیدن بهبودی دو هفته منتظر بمانید و برای حداکثر بهرمندی حداقل سه ماه آن را رعایت کنید.(سیارک)

 


اسیدهای چرب امگا 3


مزیت: پوست سر سالم


پوست سر شما یک فرمت از پوست صورت شماست اما از نظر تراکم تعداد فولیکول های مو و غدد چربی متفاوت است. شایع ترین شکایتی که اکثر مردم از پوست سردارند شوره سر و یا پوسته پوسته شدن است. فوسکو می گوید "خوردن غذاهای چرب که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند یک مکمل عالی برای سلامتی پوست سر و مو به ویژه برای افرادی که از درمان های دیگر مانند رنگ مو استفاده می کنند".
چگونه کار می کند: یک پوست سر سالم برای موهای ضخیم، لوکس لازم است و اسیدهای چرب ضروری به تغذیه پوست سر شما کمک خواهند کرد. به علاوه، کیفیت چربی سطوح روغن بر روی پوست سر شما را متعادل نگه می دارد و از خشکی آن جلوگیری می کند.
چه کاری انجام دهید: دنبال غذاهایی بگردید که امگا 3 خود را به رخ می کشند مانند ماهی تن و ماهی آزاد، و یا تخم چیا، بذر کتان، گردو، سبزیجات تیره، و یا شیر شاهدانه به سالاد روزانه اضافه کنید. شما شروع به دیدن بهبودی پس ازگذشت دو هفته می کنید. نیاز به نتایج فوری؟ از شامپو و خنک کننده هایی محتوی Pyrithione روی استفاده نمایید. فوسکو اظهار می دارد که " این یک مرطوب کننده و درمان برای پوست سراست و به طور موثر رشد بیش از حد مخمر که باعث شوره سرمی شود را کنترل می کند". امتحان کنید: شامپو و کاندیشنر پاک کننده ی کامل پوست سر ، که حاوی روی پریتیون است اما ، احساس، و یا بوی آزمایشگاهی آن مانند برخی از فرمولاسیون های ضد شوره سر به نظر نمی آید.

 

آب 


مزیت: کنترل بیشتر،وز شدن کمتر


این جای تعجب نیست که آب بدن و موهای شما را از داخل به خارج آبرسانی می کند. اسنایدر توضیح می دهد "از آنجا که بدن شما نخست از اندام ها و بافت های حیاتی خو د مراقبت می کند ، با مصرف محدود آب ، موهای شما می تواند به مراتب زودتر از بقیه بدن شما دچار کم آبی شوند". "آب همچنین به دفع سموم از بدن کمک می کند که می تواند از رشد سالم موهای شما جلوگیری کنند."
چگونه کار می کند: درست مثل زمانی که ماهیچه های شما در طول تمرین دچار کم آبی هستند و به درستی نمی توانند کالری بسوزانند ، موهای شما نیز بدون هیدراتاسیون(آب) نمی توانند ضخیم و سالم رشد کنند. اسنایدر می گوید: "کمبود آب نیز می تواند به مسائل پوست سر مانند شوره سر منجر شود، و می تواند رشد مو را کند کند زیرا رطوبت به اندازه کافی در ریشه مو که به رشد سالم موهای جدید اجازه می دهد، وجود ندارد".
چه کاری انجام دهید: نوشیدن آب بیشتر! به همین سادگی. اسنایدر پیشنهاد می دهد که ازخوردن قهوه صبحانه بگذرید و روز خود را با آب گرم و لیمو شروع کنید. او می گوید "این یک تزریق در هیدراتاسیون(آب رسانی)است که بعد از ساعتها آب نخوردن در طول شب است". شما همچنین می توانید مصرف آب خود را به شکل قابل ملاحظه ای با خوردن میوه ها و سبزیجات آبکی مانند هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، کرفس افزایش دهد. هر چیز کمی نیز کمک می کند. (هر چه که خوار آید روزی به کار آید).(سیارک)

ویتامین B کمپلکس 


مزیت: سلامت مو


بیوتین (ویتامین B8 و B12) به طور گسترده ای برای حفظ موهای سالم شناخته شده است، اما بیوتین تنها ویتامینی نیست که از رشد مو پشتیبانی می کند. همه انواع ویتامین های B با میزبانی مواد مغذی دیگر که فولیکول مو را در سطح سلولی پشتیبانی می کنند،مهم هستند.
چگونه کار می کند: ویتامین B کمپلکس شامل تمام ویتامین های گروه B است. خوردن همه آنها را در یک باربه آنها اجازه می دهد تا با همکاری همدیگر کارکنند و این به بهتر کار کارکردن سایر مواد مغذی مصرفی (مانند پروتئین ها و چربی) کمک خواهد کرد. فوسکو می گوید: "ویتامین های گروه B برای کمک به سوخت و ساز بدن چربی و پروتئین برای موهای خوب و براق هم عامل(کوفاکتور) هستند. آنها ذاتا ساختار محصولاتی که شما برای موهای سالم و عملکرد غدد چربی سالم نیاز دارید، را می سازند." به عبارت دیگر، چربی ها و پروتئین هنوز هم موهای شما را تغذیه می کنند، اما ویتامین های پیچیده B آن را موثر تر خواهند کرد.
چه کاری انجام دهیم: فوسکو می گوید: ساده ترین راه برای دریافت تمام ویتامین های B ، یک مکمل ویتامین B کمپلکس است. این راه سریعتر، آسان تر، و گاهی اوقات موثر تر از ترکیب کردن آنها با رژیم غذایی است به این دلیل که شما لازم نیست غذایی آماده ، پخت و یا منجمد کنید. اما اگر شما نمی توانید یا نمی خواهید ازیک مکمل استفاده کنید، مقدار زیادی از سبزیجات برگ سبز، سخت پوستان، و پنیر به وعده های غذایی خود برای دریافت یک دوز سالم از تمام ویتامین های B اضافه کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظر شما در مورد این پست چیست؟با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

مواد و محصولات خانگی که بهتر است دور ریخته شوند

در

خطراتی در خانه هر فردی وجود دارند که به احتمال زیاد از آن ها غافل می ماند و توجهی به آن ها نمی شود. متأسفانه، بیشتر این خطرات به گونه ای هستند که فرد کنترلی بر آن ها ندارد و اجتناب ناپذیرند، با این وجود بسیاری از آن ها را می توان کنترل کرد. برای این که بتوانیم افراد خانواده خود را از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی موجود در محصولات پاک کننده، اسکاچ های آشپزخانه، شمع های خوشبو و سایر محصولات این چنینی حفظ کنیم، لازم نیست به یک دوستدار تمام عیار محیط زیست بدل شویم و تنها کسب اطلاعاتی جزئی در این خصوص و اتخاذ تدابیری برای دور نگاه داشتن آن ها از دسترس افراد خانواده کفایت می کند. بنا به اطلاعات منتشر شده توسط مرکز تحقیقات در خصوص مواد شیمیایی و بیماری ها، این گونه محصولات موجود در خانه در نهایت می توانند اختلالاتی چون نازایی، سرطان، آسیب به بافت کلیوی و ... را سبب شوند. با سیارک همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.

مسواک

اگر بیش از یک ماه از آخرین باری که مسواک جدید تهیه کرده اید می گذرد، بهتر است آن را دو انداخته و جایگزینی برای آن بخرید. بنا به اطلاعات مرکز سلامت دندان آمریکا البته می توان بین سه تا چهار ماه یک مسواک را نگاه داشت و حداکثر زمان تأیید شده برای استفاده از یک مسواک توسط این سازمان سه الی چهار ماه است. قسمت برس مانند روی مسواک، به مرور زمان ساییده شده و تأثیر اولیه خود را از دست می دهد؛ در حقیقت پس از مدتی دیگر قدرت پاک کنندگی اولیه خود را نخواهد داشت. بهتر است تا جایی که برای تان مقدور است از مسواک هایی استفاده کنید که در پوشی برای محافظت شان از آلودگی در نظر گرفته شده است و نیز زود به زود مسواک خود را تغییر دهید. این نکته را هم در خاطر داشته باشید که مسواک های مخصوص کودکان بیشتر از مسواک های بزرگ سالان به تجدید دوباره احتیاج پیدا خواهند کرد.

آلوده ترین نقاط در خانه که معمولا از چشم پنهان می مانند 

اسکاچ ظرف شویی

بسیاری بر این باور اند که اسکاچ یا اسفنجی که برای شستشوی ظروف آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد، آلوده ترین وسیله ای است که در آشپزخانه وجود دارد (اگر آلوده ترین وسیله کل خانه نباشد). شاید این مسئله به نظر تان نا خوشایند بیاید، با این وجود بهتر است بدانید که اسفنج یا اسکاچ آشپزخانه بعضا می تواند تا دویست برابر نشیمن گاه سرویس بهداشتی آلوده تر باشد؛ حتی باکتری ای در آن وجود دارد با نام کامپیلوباکتر که می تواند در نهایت سبب فلج شدن افراد شود. بنا به تحقیقات صورت گرفته در این خصوص، در هر اینچ مربع از اسکاچ یا اسفنج ظرف شویی، چیزی حدود ده میلیون باکتری گوناگون وجود دارد و این در حالی است که این رقم برای پارچه ای که با آن ظروف را خشک می کنید، تا یک میلیون عدد کاهش می یابد. نوعی باکتری به خصوص در گوشت خام وجود دارد که بسیار خطر ناک است و به طور معمول در شرایط مرطوب امکان رشد و تکثیر می یابد (اسکاچ یا اسفنج از این لحاظ ایده آل به شمار می روند). هفته ای یک بار (یا طی بازه زمانی نزدیکی به این میزان) اقدام به عوض کردن اسکاچ یا اسفنج ظرف شویی خود کنید.

پاک کننده های فر

مشکلی که در خصوص این گونه دستمال ها وجود دارد سدیم هیدروکسیدی است که روی آن ها باقی می ماند. این همان ماده ای است که در مواد شیمیایی ای که به منظور باز کردن گرفتگی لوله های حامل آب استفاده می شوند نیز وجود دارد. این ماده شیمیایی بعضا می تواند خطر ساز باشد و در صورتی که در تماس مستقیم با پوست بدن قرار گیرد، سبب قرمز شدن و سوختگی های موضعی می شود. اگر به گونه ای با مواد غذایی در تماس قرار گرفته و وارد بدن شود می تواند بسیار سمی و خطر ناک باشد. برای باز کردن لوله ها هم می توان از ترکیب آب داغ و سرکه استفاده کرد. سی دقیقه پس از آخرین استفاده خود از سینک ظرف شویی یا دست شویی، این ترکیب را داخل راه آب ریخته و کمی صبر کنید تا تأثیر خود را بگذارد.

خوشبو کننده های هوا

مشکلی که در خصوص خوشبو کننده های هوا وجود دارد و آن ها را خطر ساز می کند، فتالات (نوعی ترکیب شیمیایی) موجود در آن ها است. قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض این ماده شیمیایی می تواند مشکلاتی در خصوص هرمون های موجود در بدن به وجود بیاورد. بنا به تحقیقات انجام گرفته در این خصوص و اطلاعاتی که در دسترس است، از عوارض جانبی ای که قرار گرفتن مردان در معرض این ماده شیمیایی برای شان به همراه خواهد داشت می توان به کاهش تعداد و کیفیت اسپرم های شان اشاره کرد. علاوه بر این سرطان بیضه نیز از دیگر اختلالاتی است که قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض این ماده شیمیایی می تواند برای مردان به همراه داشته باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که فتالات بعضا به اندازه ای می تواند خطر ساز باشد که شرکت های تولیدی مواد خوشبو کننده از درج نام آن در ترکیبات محصول شان خود داری می کنند.

ده خطر پنهان موجود در خانه که سلامت افراد را تهدید می کند 

برخی از محصولات آرایشی

بیشتر محصولات آرایشی ای که توسط خانم ها مورد استفاده قرار می گیرند، عمری بیست و چهار ماهه دارند؛ برای محصولاتی چون ریمل مژه و ابرو، این زمان تا سه ماه کاهش می یابد. در حقیقت برای ساخت این گونه مواد آرایشی از میزان بسیار زیادی مواد نگه دارنده استفاده می شود (برای این که تازه بمانند و بتوان روزانه از آن ها بهره گرفت). اما مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که به مرور زمان، این مواد نگه دارنده کارکرد اولیه خود را از دست می دهند و به همین خاطر در رنگ و ثبات محصول اولیه تغییراتی ایجاد می شود. این از دست دادن کارکرد مواد نگه دارند سبب می شود باکتری های به خصوصی در مواد آرایشی شکل گیرند که توان آسیب رساندن به پوست را دارند.

ماهی تابه ها و قابلمه های نچسب

ماهی تابه ها و قابلمه هایی که مواد خوراکی به آن ها نمی چسبد، از محصولاتی هستند که بسیار مورد علاقه می باشند، اما در عین حال می توانند برای سلامت مضر باشند. در ساخت این گونه ماهی تابه ها و قابلمه ها از مواد شیمیایی ای استفاده می شود که بعضا می توانند برای سلامت کبد، غده تیروئید و نیز سیستم دفاعی بدن خطر ساز شوند. مشکل اساسی ای که در خصوص ترکیب این گونه محصولات مطرح می شود، وجود پرفلوئورواکتانوئیک اسید در آن ها است (اسیدی که به اختصار با نام PFOA شناخته می شود). تحقیقات انجام گرفته در این خصوص حاکی از آن است که راه یافتن این ماده اسیدی به بدن به مرور زمان می تواند مشکلات بسیاری را متوجه قسمت ها و کارکرد های مختلف بدن کند. به جای این گونه محصولات (که غالبا با نام تفلون از آن ها یاد می شود) می توان از ظروف شیشه ای (شیشه نشکن)، سرامیکی و آهنی استفاده کرد.

مواد غذایی و خوراکی تاریخ مصرف گذشته

برخی از محصولات غذایی و مواد خوراکی هستند که به اندازه ای عمر طولانی ای دارند که غالبا افراد از بررسی مجدد تاریخ مصرف شان و کسب اطمینان از این لحاظ غافل می شوند. اما این را به خاطر داشته باشید که ذکر تاریخ مصرف بر روی بسته بندی محصولات بی دلیل نیست. در حقیقت پس از گذشت مدت زمانی مشخص در چگونگی ترکیب مواد مختلف غذایی و خوراکی تغییراتی حاصل شده و دیگر مانند روز اول خود نخواهند بود. از شایع ترین خطرات و اختلالاتی که مصرف این گونه مواد غذایی و خوراکی متوجه افراد می کند می توان به مسمومیت غذایی، حالت تهوع و مواردی این چنینی اشاره کرد.

فیلتر های دریچه های دستگاه های تهویه هوا که مدت زیادی از عمر شان می گذرد

تحقیقات انجام گرفته در این خصوص حاکی از آن است که سیستم تهویه هوای قدیمی می تواند مواد و ترکیبات مضر بسیار زیادی را وارد هوای منزل کرده و به تهدیدی برای سلامت افراد خانواده بدل شود. در حقیقت در این گونه دستگاه های تهویه هوا، قسمت هایی تعبیه شده است که بسته به خصوصیات منحصر به فرد هر دستگاه تهویه هوا، می تواند امکان افزایش رطوبت و یا خنکی هوا را امکان پذیر سازد؛ همین گونه امکانات اضافی موجود بر دستگاه های تهویه هوا هستند که در نهایت سبب جذب باکتری ها و آلودگی های مختلف شده و آن ها را وارد جریان هوا می کنند؛ این گونه آلودگی ها می توانند ضرر های بسیاری را متوجه سلامت افراد کنند. علاوه بر این تحقیقات نشان گر این موضوع است که دستگاه های تهویه هوایی که دریچه شان بیرون از ساختمان متصل می شود و در طبقات پایین تر ساختمان هستند (تا قبل از طبقه هشتم ساختمان) می توانند آلودگی های بسیاری را به خود جذب کنند و قرار گرفتن در معرض آن ها نیز می تواند خطر ساز بوده و به بیماری ها و اختلالاتی چون آسم و آلرژی ختم شود.

صابون های آنتی باکتریال

«آنتی باکتریال» و تمامی محصولات مرتبط با آن در سال های اخیر طرفدران بسیاری پیدا کرده اند و مصرف کنندگان علاقه زیادی به آن نشان داده اند؛ البته مسئله اصلی در خصوص این گونه محصولات خاصیت از بین بردن باکتری های آن ها نیست و چیزی که بیش از آن سلامت فرد را تهدید می کند و در این گونه محصولات موجود است، تری کلوسان (نوعی ترکیب شیمیایی) موجود در آن ها است. تحقیقات انجام گرفته در مرکز سنجش سلامت دارو ها و مواد خوراکی بر روی گونه های جانوری حاکی از آن است که این ترکیب شیمیایی در نهایت می تواند سبب اختلال در ترشح هرمون های گوناگون بدن شود. علاوه بر این تحقیقات دیگری نیز صورت گرفته است و نشان می دهد این ترکیب شیمیایی تا حدودی می تواند باکتری های موجود در بدن را در مقابل دارو های آنتی بیوتیک مقاوم کند. محتویات موجود در این گونه محصولات تمیز کننده به گونه ای است که صرف نظر از مفید یا مضر بودن باکتری ها، تمامی آن ها را از بین می برد. به جای استفاده از صابون های آنتی باکتری، می توانید برای پاکیزه نمودن دست های خود از صابون های معمولی و آب استفاده کنید (صابون هایی که حاوی مواد و ترکیباتی جون تری کلوسان یا فسفات نباشند).

کدام اشیا در هتل ها پر از آلودگی و میکروب هستند 

شمع های خوشبو

البته این گونه شمع ها بوی بسیار خوشی منتشر می کنند و از استشمام آن ها احساس خوبی پیدا خواهید کرد، با این وجود، این نکته را باید به خاطر داشت که می توانند برای سلامت فرد بسیار مضر باشند. مواد نفتی قابل اشتعال شیمیایی (بنزن) به کار گرفته شده در ساخت این گونه شمع ها می تواند سبب ایجاد ناراحتی های پوستی شده و به مرور زمان اختلالاتی را متوجه چگونگی تنفس فرد کند. تحقیقات انجام گرفته در این خصوص حاکی از آن است که مشکلات وراثتی و اختلالاتی که مربوط به مغز و نیز سیستم عصبی مرکزی انسان می شوند، از دیگر عوارض قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض این گونه شمع ها است. نکته دیگری که در خصوص این شمع ها وجود دارد این است که به هنگام سوختن ماده ای به نام تولوئن در فضا منتشر می کنند که می تواند سرطان زا باشد. به جای این گونه شمع ها می توان از روغن های خوشبو و یا از شمع هایی استفاده کرد که در ساخت شان از سویا استفاده شده است.

وسایل ساخته شده به وسیله چوب فشرده شده

در سال 2016 بود که مرکز سلامت آمریکا قانونی را تصویب کرده و به صورت بیانه ای رسمی اعلام کرد تا افراد از خطرات قرار گرفتن در معرض فرمالدئید ناشی از محصولات چوبی به خصوص در امان باشند. تحقیقات انجام گرفته در این خصوص حاکی از آن است که عوارض و اختلالات قرار گرفتن در معرض فرمالدئید بسته به خصوصیات منحصر به فرد اشخاص گوناگون متفاوت خواهد بود. از جمله شایع ترین اختلالاتی که قرار گرفتن در معرض فرمالدئید متوجه افراد می کند می توان به خارش گلو، بینی، چشم ها و پوست بدن اشاره کرد. خارشی که بعضا به واسطه این ماده شیمیایی در گلوی افراد ایجاد می شود، می تواند به مرور زمان وخیم تر شده و علائم بیماری آسم را در فرد بروز دهد. برخی موارد نادر تر هم مشاهده شده که به واسطه قرار گرفتن در معرض فرمالدئید دچار بیماری هایی چون برونشیت مزمن و یا اختلالات خطرناک مرتبط با ریه شده اند. این نکته را به خاطر داشته باشید فرمالدئید به طور گسترده ای در چوب های فشرده شده وجود دارد.

دارو های قدیمی

تحقیقات انجام گرفته در این خصوص حاکی از آن است که آن دسته از دارو هایی که تاریخ مصرف شان گذشته است، به واسطه تغییراتی که در ترکیب شیمیایی شان به وجود می آید (و نیز به واسطه کاهش اثر گذاری شان) کمتر برای افراد خطر ساز خواهند بود و کمتر تأثیر اولیه خود را خواهند داشت. اما نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که برخی از مواد دارویی به گونه ای هستند که پس از مدتی امکان شکل گیری باکتری های به خصوصی در آن ها پدید می آید. برای نمونه می توان به برخی از انواع آنتی بیوتیک اشاره کرد که پس از مدتی قادر به رفع عفونت های بدن نخواند بود و مصرف آن ها می تواند در نهایت بیماری های جدی تری را متوجه افراد کند (و نیز مقاومت بدن شان در مقابل آنتی بیوتیک را افزایش دهد).

دستگاه های حرارتی گازی

این نکته را به خاطر داشته باشید که هر دستگاهی که با گاز کار کرده و از آن به عنوان منبع اصلی انرژی خود بهره می گیرد، موادی شیمیایی وارد جریان هوا می کند. حال اگر این گونه دستگاه ها در محیط داخلی خانه استفاده شوند، خطرات ناشی از آن ها به مراتب بیشتر خواهد شد و همان گونه که می دانید، امکان گسترش کاز کربن مونو اکسید در هوا به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. آمار و اطلاعات به دست رسیده حاکی از آن است که در ایالات متحده آمریکا، سالانه چیزی حدود چهار صد و سی نفر به واسطه خفگی به وسیله گاز کربن مونو اکسید جان خود را از دست می دهند. به همین خاطر است که در حال حاضر استفاده از این گونه دستگاه ها در فضا های داخلی منازل توصیه نمی شود.

رنگ های قدیمی

خانه ها و آپارتمان هایی که تا پیش از سال 1978 رنگ شده باشند، ممکن است رنگ خانه شان رنگ قدیمی اش باشد که از سرب در ترکیب اصلی آن استفاده می شد. این فلز بسیار سمی و خطرناک بوده و می تواند مشکلات گسترده و زیادی را متوجه سلامت افراد کند: تحقیقات انجام گرفته توسط مرکز سلامت و درمان آمریکا در این خصوص حاکی از آن است که قرار گرفتن بلند مدت افراد در معرض این فلز می تواند سبب ایجاد و شکل گیری اختلالاتی در مغز و دیگر ارگان های حیاتی بدن (کلیه ها، سیستم عصبی، جریان خون و ...) شود. علاوه بر این مشاهده شده که برخی از افراد به واسطه قرار گرفتن در معرض این فلز به مرور مهارت های یادگیری خود را از دست داده اند (و نیز افرادی که دچار تشنج شده اند). از جمله علائم ظاهری مختل شدن کارکرد طبیعی بدن به واسطه قرار گرفتن در معرض سرب می توان به سر درد، دل درد، حالت تهوع، خستگی مفرط و نشانه هایی این چنینی اشاره کرد. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که کودکان هیچ گونه علائم ظاهری ای در این مورد از خود نشان نمی دهند.

محصولات سفید رنگ

از جمله این محصولات می توان به دستمال های توالت کلریزه شده، دستمال کاغذی و فیلتر های سفید رنگ کاغذی قهوه اشاره کرد. تحقیقات حاکی از آن است که قرار گرفتن بیش از اندازه کارگران در معرض گاز کلر به مرور سبب ایجاد ناراحتی هایی در گلو و چشمان آن ها شده و بعضا دچار مشکلات تنفسی نیز شده اند.

ظروف پلاستیکی

ممکن است نام ماده سمی موجود در این گونه ظروف به گوش تان خورده باشد: بیسفنول ای (به اختصار BPA). تحقیقات حاکی از آن است که بیسفنول ای می تواند در کارکرد طبیعی غدد درون ریز بدن اختلال ایجاد کند. علاوه بر آن این ماده شیمیایی می تواند تأثیراتی جبران ناپذیر بر روی مغز داشته باشد. بهتر است به جای این گونه ظروف از ظرف های شیشه ای و فلزی استفاده شود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رفع بوی بد دهان 10 راه

در

بوی بد دهان از جمله مسائلی است که می تواند پیامدهای بسیار ناخوشایندی برای افراد به همراه داشته باشد. از جمله عواملی که می توانند مسبب بوی بد دهان شوند می توان به عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، برخی بیماری ها، خوردن غذاهایی که بیش از حد چاشنی دارند، مصرف دخانیات، مصرف برخی از داروها و حتی خشکی دهان اشاره کرد. شاید هر کسی راحتی لازم را برای گوشزد کردن این مسئله به شما را نداشته باشد، با این حال، یک دوست خوب و یا یکی از اعضای خانواده شما حتما در صورت داشتن چنین مسئله ای به شما خواهند گفت. حال اگر از این مسئله اطمینان نداشته باشید، با خواندن این مقاله به طور دقیق تر به مسائلی که مسبب بوی بد دهان که بر اثر بیماری های داخلی بدن نباشد، پی خواهید برد و نیز با راهکارهایی برای رهایی از آن آشنا خواهید شد. با سیارک همراه باشید.

خوردن قرص نعنا

اگر برای ناهار خود ساندویچی خورده باشید که در آن از مقدار زیادی چاشنی و ادویه جات استفاده شده بوده باشد، بهتر است بدانید که بوی این گونه ادویه ها برای چند ساعتی در دهان باقی خواهند ماند و نفس فرد را تحت الشعاع قرار می دهند. بنا بر این توصیه می شود که در کشوی میز محل کار خود همیشه چند عدد قرص نعنا داشته باشید (و یا در کیف دستی که کوله پشتی تان) و به این صورت تا زمانی که موقعیتی برای مسواک زدن پیدا کنید، از بوی بد دهان در امان باشید.

استفاده از دهان شویه

یکی دیگر از راهکارهایی که به واسطه آن می توان از باکتری های موجود در دهان رهایی یافت، استفاده از دهان شویه های ضد باکتری است. تنها نکته ای که بهتر است به خاطر داشته باشید این است که تا جایی که برای تان مقدور است، از آن دسته از دهان شویه هایی استفاده کنید که در ترکیبات خود الکل نداشته باشد، توانایی از بین بردن باکتری های موجود در دهان را داشته باشد و در نهایت سبب خشک شدن دهان نشود. منتول و اکالیپتول از جمله موادی هستند که به طور معمول در دهان شویه ها و به جای الکل مورد استفاده قرار می گیرند.

نوشیدن چای سبز

پلی فنل هایی در چای وجود دارد که بنا به تحقیقات انجام شده خاصیت ضد میکروبی و خوش بو کننده دارد، بنا بر این، می توان پس از هر وعده غذایی یک فنجان کوچک چای سبز خورد تا به این واسطه از تجمع آن دسته از گازهایی که در دهان سبب شکل گیری بوی بد می شوند، جلوگیری شود. تنها نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که چای سبز نیز، همانند هر چای دیگری حاوی مقادیری کافئین است و به همین خاطر پس از صرف وعده غذایی شب خود بهتر است از خوردن آن خودداری کنید، چرا که می تواند در خواب تان اختلال ایجاد کند.

خوردن میوه و سبزی بیشتر

بوی بد دهان هم بهانه دیگری می شود برای این که از شما بخواهیم مصرف میوه و سبزیجات خود را در طول روز افزایش دهید: میوه و سبزیجات، به طور کلی حاوی مقادیر زیادی فیبر بوده و برای خوردن شان لازم است نسبتا بیشتر از سایر خوراکی ها جویده شوند، به خاطر همین جویدن بیشتر دندان ها تمیز می شوند. بنا بر این کافی است شروع به جویدن توت فرنگی، پرتغال یا اسفناج کنید و علاوه بر تأمین ویتامین سی مورد نیاز خود، به از بین بردن باکتری های موجود در دهان تان نیز کمک کنید.

کاهش مصرف خوراکی هایی که در آن از شکر استفاده شده است

مطمئنا کسانی که عادت دارند در طول روز تعداد زیادی آب نبات و شیرینی های دیگر این چنینی بخورند، کمکی به سلامتی خود نمی کنند و اگر این عادت را متوقف کنند، علاوه بر فوایدی که متوجه سلامتی خود می کنند، از بوی بد دهان نیز تا حدود زیادی در امان خواهند ماند، چرا که تحقیقات نشان داده مصرف خوراکی های حاوی شکر یکی از عوامل اصلی بوی بد دهان است.

نوشیدن آب بیشتر

یکی دیگر از نکاتی که باید به خاطر داشته باشید این است که به هنگام عدم تولید بزاق کافی در دهان، ذراتی که مسبب اصلی بوی بد دهان هستند، از بین نخواهند رفت و در دهان جای گیر می شوند. برای نمونه می توان به بوی بد دهان به هنگام صبح اشاره کرد که بیشتر افراد از آن رنج می برند: در حقیقت علت اصلی این مسئله همین کاهش تولید بزاق در دهان است. زمانی که خواب هستیم، به مراتب بزاق کمتری نسبت به حالت بیداری تولید می کنیم. توصیه ای که در این باره می شود این است که در طول روز حداقل هشت لیوان آب لازم برای بدن خود را بنوشید. این را هم به خاطر داشته باشید که داروهایی چون آنتی هیستامین ها (داروهای ضد حساسیتی چون سیتریزین و لوراتادین) هم می توانند سبب خشکی مضاعف دهان شوند.

عوض کردن مسواک قدیمی

احتمالا از این مسئله آگاهی دارید که تقریبا هر سه ماه یک بار بهتر است مسواک را عوض کرد، به خصوص اگر ظاهر مسواک قدیمی تان کهنه شده باشد. می توانید در آغاز روز نخست هر فصل یک مسواک جدید تهیه کنید؛ این گونه دیگر هیچ گاه این مسئله را فراموش نخواهید کرد.

در سیارک بخوانیم:مناسب ترین زمان برای مسواک زدن 

عصر اطلاعات و تکنولوژی استفاده از مسواک 

جویدن اسفناج

این راهکار برای آن دسته از افرادی است که معمولا از بوی بد دهان رنج نمی برند و تنها قصد دارند بوی پیاز یا سیری که در غذایی به خصوص بوده است را از بین ببرند که در این صورت می توان با جویدن اسفناج تا حدود زیادی آن بو را از بین برد.

مسواک زدن سطح زبان

ممکن است در نگاه اول این مسئله برای تان عجیب به نظر برسد، با این حال، می توان با مسواک زدن سطح زبان باکتری ها و ذرات قرار گرفته بر آن در طول روز را تا حدود زیادی پاک کرد. می توانید به سادگی و به هنگام مسواک زدن دندان های تان این کار را انجام دهید و یا این که دستگاه مخصوص به پاک کردن زبان خریداری کنید و باکتری های مسبب بوی بد دهان را از بین ببرید.

در سیارک بخوانیم: تمیز کردن زبان 

مصرف نکردن دخانیات

البته اگر عادت به کشیدن سیگار داشته باشید، مطمئنا تا کنون افراد بسیاری شما را از ضررات آن آگاه کرده اند، با این حال بد نیست اگر این جا هم دوباره در این باره صحبت شود. بوی بد دهان، یکی از عوارض مستقیم سیگار کشیدن است و تقریبا تمامی افراد سیگاری از این مسئله رنج می برند، بنا بر این بهتر است برنامه ریزی مشخصی کرده و این عادت رفتاری خود را هر چه سریع تر متوقف کنید.

نظرات

۱۳۹۷/۷/۲۴بوی بد دهان بعضی وقتا از بیماریهای داخلی بدن خبر می دهد. فکر کنم باید ازمایش خون بدیم

۱۴۰۰/۱۲/۱۴هر بار که پزشک شخصی سعی می کرد برخی از قوانین بهداشت شخصی را برای مائو توضیح دهد، مائو عبارت "ببرها هرگز دندان های خود را مسواک نمی زنند." را می گفت . صبح ها دهانش را با چای سبز می شست و برگ های چای را می جوید. به همین دلیل، پلاک سبز رنگی روی دندان هایش ایجاد شد که بیشتر شبیه گل و لای بود. دندانپزشک او با انزجار از پلاک های سبزی که دندان های مائو در طول سال ها تبدیل به آنها شده بود صحبت کرد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴طبق یک نسخه، دلیل این امر کودکی دهقانی فقیر حاکم بزرگ آینده مائو بود. البته، فقرا هیچ ایده ای در مورد مسواک نداشتند، خیلی کمتر می دانستند چگونه از آن استفاده کنند. آنها فقط از خلال دندان درشت استفاده می کردند که بزرگترین تکه های غذا را از شکاف بین دندان ها جدا می کرد. این که آیا مائو هرگز یاد نگرفت که چگونه از مسواک استفاده کند و فلسفه "ببر" را در زیر آن خلاصه کند، یا سعی کرد چیزی در تقابل با غرب ثابت کند، اکنون نمی توان دانست.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴طبق یک نسخه، دلیل این امر کودکی دهقانی فقیر حاکم بزرگ آینده مائو بود. البته، فقرا هیچ ایده ای در مورد مسواک نداشتند، خیلی کمتر می دانستند چگونه از آن استفاده کنند. آنها فقط از خلال دندان درشت استفاده می کردند که بزرگترین تکه های غذا را از شکاف بین دندان ها جدا می کرد. این که آیا مائو هرگز یاد نگرفت که چگونه از مسواک استفاده کند و فلسفه "ببر" را در زیر آن خلاصه کند، یا سعی کرد چیزی در تقابل با غرب ثابت کند، اکنون نمی توان دانست.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴به هر حال، حتی امروز، در قرن بیست و یکم، بسیاری از چینی های روستایی همچنان به شستشوی دهان خود طبق روش مائو تسه تونگ ادامه می دهند و کاملاً از مسواک و خمیر دندان غافل می شوند. برای اصلاح این وضعیت، حتی یک کمیته ملی بهداشت دهان و دندان چین ایجاد شد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ طبق خاطرات پزشک شخصی کوان یانچی که بعداً به عنوان کتاب جداگانه ای با عنوان زندگی خصوصی مائو تسه تونگ منتشر کرد، مائو عادات زیادی داشت که حتی هم عصرانش را شوکه کرد. از جمله، مد خاص مائو تسه تونگ، طول عمر بود. اول از همه، او سعی کرد تا حد امکان زندگی خود را طولانی کند و فعالانه از خدمات صیغه های جوان، ترجیحاً باکره استفاده می کرد. رهبر چین به نوعی با نگرش خاصی به بهداشت مسئله طول عمر را حل کرد. او هرگز خود را نشست، فقط با حوله های داغ مرطوب خود را پاک کرد، یا بهتر است بگوییم که او را پاک کردند. جای تعجب نیست که با این شیوه زندگی، مائو توسط یک بیماری مقاربتی - تریکومونیازیس گرفت. مائو تسه تونگ عمر طولانی داشت، اما رکورد نشکست. او پس از دو حمله قلبی شدید در سن 82 سالگی درگذشت.

در ادامه بخوانید...

20 نفر با مو های باور نکردنی که طبیعت به آنها داده است 20 عکس

در
میا افلالو  دختر 5 ساله یکی از پرطرفدارترین کودکان در اینترنت است: او بیش از 100 هزار مشترک اینستاگرام دارد. راز محبوبیت روزافزون این دختر در مو های خیره کننده، بلند و پرپشت او است که او را مانند یک ستاره فیلم بر روی یک فرش قرمز نشان می دهد. شگفت انگیز است که انواع رنگ ها و بافت های مو در طبیعت از موی پر پشت ، بلند، صاف و فر دار برای هر کدام از ما آماده شده است! بیایید به عکس های بزرگسالان و کودکان با موهای زیبا نگاه کنیم. با دیدن این 20 عکس از دختران، قطعا خواهید گفت: "واو!"
ما در sayarak.com از موهای با شکوه و منحصر به فرد آنها متحیر شدیم.
 
Mia Aflalo و موهای باور نکردنی او
زیبایی، اعتماد به نفس و سبک!

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه ابرو های زیبا داشته باشیم

در
زن
 
ابرو های زیبا  ،   ابرو های پرپشت فرد را به عنوان استاندارد زیبایی معرفی نمی کند اما باعث می شود جوان تر به نظر برسد. به بازیگران ، خوانندگان و سیاستمداران محبوب ، زنان و مردان نگاه کنید: همه آنها ابرو های زیبا  ,  ابرو های پرپشت دارند. در این مقاله ، شما یاد می گیرید که چگونه ابرو های خود را پرپشت کنید ، روند جهانی در زمینه ابرو چیست و چگونه می توانید شکل و ضخامت ابرو ها را با استفاده از روش های خانگی اصلاح کنید.
 

چرا ابرو های نازک تأثیر بدی ایجاد می کنند؟

ابرو های نازک ،  کمرنگ ، به عنوان یک قاعده ، در نتیجه بیماری های مختلف (درماتیت سبورئیک ، اگزما ، بیماری تیروئید و غیره) ، نشانه کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مهم یا ژنتیک ضعیف ، و همچنین نتیجه دستکاری های آرایشی نسنجیده و آسیب زا است.
 

ابرو های پهن یا باریک مد است؟

ابرو های باریک در دهه اخیر رواج داشته و این مدل با ابرو های پهن و پرپشت جایگزین شده است. ابرو های پهن چقدر جذاب به نظر می رسند؟ اگر ضخیم ، براق و زیبا شکل داشته باشند بسیار جذاب هستند. در سوالات برتر جستجو ، موضوع این است که چگونه ابرو های خود را ضخیم تر ، تیره و سالم تر کنیم ، همچنین نحوه ایجاد فرم مناسب برای ابرو ها چیست؟
 
مطمئناً همه موافق نیستند که ابرو های پرپشت و ضخیم استاندارد زیبایی هستند. بسیاری از دختران ابرو هایی با عرض و ضخامت متوسط ​​را ترجیح می دهند. با این حال ، باید اعتراف کنیم که ابرو های کاملاً ضخیم و پهن ، چه طبیعی باشند ، چه با مداد آرایشی رنگ آمیزی شوند ، چه کشیده باشند ، یا با کمک آرایش دائمی تتو شوند ، واقعاً خارق العاده به نظر می رسند!
 
فقط به عکس برخی از افراد مشهور با ابرو های بسیار ضخیم نگاه کنید. عکس های مدل ها و بازیگران محبوب را ببینید: کایرا نایتلی ، اشلی اولسن ، اما واتسون ، کارا دلوین و هیلاری رودا.
 

اگر ابرو های شما به طور طبیعی ضخیم و پهن هستند؟

زنان

خبر خوب برای دختران با ابرو های پرپشت . با مراقبت مناسب ، به ابرو های خود شکلی مدرن ، نه تنها از ابرو های طبیعی شرمنده نخواهید شد ، بلکه حتی می توانید در میان اطرافیانتان که فقط رویای رشد ابرو های پرپشت را دارند باعث حسادت شوید!
 

ابرو های عالی!ابرو های زیبا: چگونه می توان به آن دست یافت؟

آیا می خواهید ابرو های کامل داشته باشید؟ به آنها شکل دهید. همانطور که در عکس می بینید ، ابرو های همه افراد مشهور نه تنها پهن و ضخیم است ، بلکه به زیبایی طراحی و رنگ شده است. دختر یا زنی با ابرو های پرپشت و نامرتب به نظر شیک و جذاب نخواهد رسید. حتی مردان با ابرو های پرپشت نیز باید از شکل ابرو خود مراقبت کنند.
 

ابرو های پرپشت  در مردان

مردان نسبت به زنان به ابرو های ضخیم و پرپشت  تمایل دارند ، اگرچه موارد استثنایی نیز  وجود دارد اما ابرو های ضخیم مردانانه تر به نظر می رسد . اگر شما مرد هستید و ابرو های شما به طور طبیعی خیلی ضخیم نیستند ، خواندن نکات این مقاله برای شما مفید خواهد بود و سعی در بهبود ظاهر ابرو های خود دارید. بالاخره کی گفته مراقبت از ابرو فقط مختص زنان است؟
 
سعی کنید برای آرایش ابرو های خود وقت پیدا کنید. ابرو های بی نظم و پر پشت و مویی که از همه جهات بیرون زده اند ، نمی توانند به شکل طبیعی خود باقی بمانند ، زیرا نه تنها زنان را جذب نمی کند ، بلکه باعث دفع آنها می شود و تصور می کند حالت نامرتبی دارید. حداقل موهای خیلی بلند و ناهموار را بردارید و با ژل مخصوص ابرو ، ابرو های خود را حالت دهید.
 

چگونه ابرو های خود را پرپشت کنیم؟

زن

روش های زیادی برای بهبود وضعیت ابرو های شما وجود دارد و همچنین با روش های آرایشی مدرن به آنها ظاهری به روزتر می دهد. در زیر روش های اصلی را بررسی خواهیم کرد. چگونه می توان ابرو را رشد داد؟ با استفاده از ابزارهای زیر ابرو های پرپشتی ایجاد کنید:
 
ژل های رشد ابرو ، سرم ها ، کرم ها یا روغن های مخصوص.
اگر هنوز در مورد توانایی ژل ، سرم و روغن در بهبود وضعیت ابرو ها ، ترمیم موهای آسیب دیده و فعال شدن رشد موهای جدید شک دارید ، فقط آنها را امتحان کنید. به زودی مشاهده خواهید کرد که تأثیر این ها قابل توجه است.
 
این محصولات معمولاً به منظور تقویت رشد ابرو های طبیعی ، حاوی مواد سالم و عصاره های گیاهی که فرآیندهای متابولیکی را تحریک می کنند ، به طور ویژه تولید می شوند. اتفاقاً بیشتر آنها کار بسیار خوبی در بهبود وضعیت مژه ها انجام می دهند.
 

درمان های خانگی برای رشد ابرو

زن

ده ها دستور خانگی برای ابرو های پرپشت و پر وجود دارد. با این حال ، مثل همیشه در دستور العمل های خانگی ، شما نباید انتظار تأثیر سریع از آنها را داشته باشید. برای یک اثر چشمگیر زمان بر است. علاوه بر این ، بسیاری از دستور العمل های خانگی به طور طبیعی فاقد نتایج اثبات شده بالینی هستند و براساس تجربیات وبلاگ نویسان و پیروان آنها که این دستور العمل ها را امتحان کرده اند ، ساخته شده است. در زیر لیستی از محبوب ترین درمان های خانگی برای بهبود ابرو آورده شده است:
 

روغن زیتون برای ابرو

روغن زیتون یک رتبه برتر از داروهای خانگی برای رشد مژه و  ابرو ها است.بدون این روغن محبوب تصفیه نشده درمان های خانگی کامل نیست. روغن زیتون نه تنها با مواد موثری پر شده است که به طور چشمگیری رشد ابرو ها را تحت تأثیر قرار می دهند ، بلکه حاوی ویتامین E بسیار ضروری برای ابرو ها است که با تیرگی و شکنندگی موها مبارزه می کند. مالیدن روزانه روغن زیتون به ابرو ها بدون شک وضعیت ابرو ها را بهبود می بخشد و ماساژ باعث افزایش گردش خون و فرایندهای متابولیکی در ناحیه ابرو می شود. فراموش نکنید که روغن باید در یخچال نگهداری شود ، در دمای اتاق به سرعت خواص دارویی خود را از دست می دهد.
 

نحوه استفاده از روغن زیتون برای رشد ابرو

روزانه ، عصرها ، چند قطره روغن زیتون را که از قبل با دست گرم شده  ، بر روی قسمت ابرو بمالید و آن را به مدت 5 دقیقه در پوست و موها ماساژ دهید. روغن را یک شب بگذارید ، صبح ها ابرو های خود را با آب گرم بشویید. این روش را روزانه برای نتایج قابل مشاهده تکرار کنید. همچنین می توانید کمی عسل به روغن زیتون اضافه کنید که تأثیر تحریک شدیدی روی فولیکول های موی ابرو دارد.
 

روغن کرچک یا روغن ابرو

روغن اوسما ، روغن کرچک یا به اصطلاح روغن usma دارای اثر ضد باکتری و ضد قارچ است ، حاوی ویتامین E ، مواد معدنی ، پروتئین ها و اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 9 سالم است. همه اینها برای رشد مو ضروری است.
 

نحوه استفاده از روغن اوسما ، روغن کرچک برای رشد ابرو

ابرو های خود را تمیز کنید. یک پنبه را به روغن usma آغشته کرده و به ابرو های خود بمالید. ابرو های خود را به مدت 3-5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید ، سپس آن را یک شب روی ابرو های خود بگذارید. صبح  ابرو های خود را با آب گرم تمیز کنید.
 

آب پیاز برای رشد ابرو

آب پیاز غالباً به عنوان یک عامل موثر در رشد ابرو ذکر می شود. معروف است که پیاز با تقویت رشد سریع مو باعث تقویت فولیکول های ابرو می شود. علاوه بر این ، حاوی گوگرد است که باعث افزایش تولید کلاژن می شود ، که به سلامت پوست و مو کمک می کند.
 

نحوه استفاده از آب پیاز برای رشد ابرو

آب  یک پیاز تازه را بگیرید ، یک پنبه را مرطوب کرده و آب را به ابرو های خود بمالید. آب پیاز را حدود 15 دقیقه بگذارید و سپس آن را با آب سرد بشویید.
 

آب آلوئه برای رشد ابرو

آب آلوئه ورا دارای ترکیبات شیمیایی مشابه کراتین است ، باعث جوان سازی مو با مواد مغذی موجود در آن می شود و به موها قابلیت ارتجاعی بیشتری می دهد و از شکستگی آن جلوگیری می کند. آب آلوئه ورا سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است ، که مطمئناً اثر سفت کننده ای روی ابرو های شما خواهد داشت.
 

نحوه استفاده از آب آلوئه ورا برای رشد ابرو

چند قطره آب از برگ گیاه آلوئه ورا فشرده ، آن را به یک پنبه آغشته کنید یا موهای ابرو را با آب مسواک بزنید. بگذارید 30 دقیقه بماند. شستشو با آب گرم.
 

سایر محصولات محبوب رشد ابرو

محصولات زیر نتایج خوبی را نشان می دهد: روغن نارگیل؛ روغن بادام + ویتامین E؛ زرده تخم مرغ؛ شیر.
 

راه های دیگر برای بهبود وضعیت ابرو ها

زن

اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای بهبود وضعیت ابرو ها و موثرتر نشان دادن آنها انجام دهید. بنابراین:

1. رژیم خود را تغییر دهید ابرو های شما ضخیم تر خواهد شد

داشتن یک رژیم غذایی سالم نه فقط به موهای شما بلکه به  ابرو ها کمک می کند تا قویتر و براق شوند. آنچه می خورید نیز تأثیر بسزایی در میزان ریزش و رویش مجدد مو دارد. اگر از رژیم غذایی خود مقداری مواد مغذی دریافت نکنید ، موهای شما از جمله ابرو ها و مژه ها دچار کمبود می شوند.

محصولات مفید برای بهبود وضعیت ابرو ها 

غذاهای زیر و ریز مغذی ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید:
اسیدهای چرب ضروری (امگا 3).
آنها قادر به بهبود وضعیت نه تنها مو ، بلکه ناخن و پوست نیز هستند. موجود در ماهی های چرب ، مانند ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی ، ماهی تن ، دانه های کتان ، گردو ، بادام.
بیوتین (ویتامین H ) ، ویتامین های B6 ، B12 و اسید فولیک.
این ویتامین ها به طور قابل توجهی بر وضعیت مو تأثیر می گذارند. ویتامین B6 را می توان از موز و سیب زمینی و همچنین اسفناج دریافت کرد. ویتامین B12 در طیور ، لبنیات و ماهی یافت می شود ، در حالی که بیوتین را می توان از زرده تخم مرغ ، جگر یا مخمر بدست آورد. اسید فولیک در لوبیا ، عدس ، مرکبات ، گوجه فرنگی و سایر سبزیجات و میوه های تازه یافت می شود.
پروتئین
برای اطمینان از وجود كراتین کافی در موهایتان ، به مقدار كافی پروتئین یا پروتئین در غذایی كه می خورید نیاز دارید. گوشت ، ماهی یا لبنیات با پروتئین بالا را حداقل یک بار در روز در رژیم غذایی خود بگنجانید.
مولتی ویتامین ها.
برخی از مواد معدنی کمیاب مانند آهن ، روی و منیزیم تأثیر محسوسی بر روی موها دارند. اطمینان حاصل کنید که این ویتامین ها در مولتی ویتامین روزانه شما وجود دارند.
 

2. ابرو ها را روزانه ماساژ دهید و شانه بزنید

شانه زدن برس زدن و ماساژ ابرو باعث افزایش گردش خون در ناحیه رشد ابرو می شود و به دلیل دریافت مواد مغذی به داخل بدن می تواند تغذیه فولیکول های مو را بهبود بخشد.
 
برای ماساژ دادن ابرو ها ، چند قطره روغن گیاهی یا سرم مغذی بین انگشتان خود گرم کنید و به ابرو های خود بمالید. چشمانت را ببند ابرو های خود را با حرکات دایره ای و ملایم در جهت رشد ابرو ماساژ دهید.
 
برای برس زدن ابرو ها ، برس ابرو یا شانه را گرفته و به آرامی ابرو های خود را در جهت رشد مو مسواک بزنید. برای جلوه ای مضاعف ، می توانید کمی روغن تصفیه نشده به قلم مو بمالید و ابرو های خود را با روغن شانه کنید.
 

3. از لایه بردار ابرو استفاده کنید.

لایه برداری از ابرو به شما امکان می دهد پوست مرده را از ناحیه ابرو برداشته و در نتیجه میکروسیرکولاسیون خون و تغذیه فولیکول های مو را افزایش دهید. لایه برداری ابرو را می توان با استفاده از ابزارهای مکانیکی مانند اسفنج یا برس و همچنین اسکراب مخصوص ابرو مانند ژل اسکراب بادام هنا اکسپرس انجام داد .
 

4. از کرم ابرو  و لوسیون های پوستی استفاده کنید

کرم ها و لوسیون های صورت تمایل به مسدود کردن منافذ ابرو دارند. در حالی که کرم را به صورت خود می مالید ، دور قسمت ابرو را دور بزنید. برای مراقبت از ابرو ، محصولات خاصی وجود دارد که در بالا ذکر شد.
 

5. ابرو های خود را مرطوب کنید

ابرو های خشک ممکن است آسیب پذیر باشند ، به راحتی بشکنند ، نازک شوند و حتی بیفتند. سرم ها یا روغن های مخصوص ابرو به کنترل سطح رطوبت ابرو کمک می کنند. مرطوب کنندگی باعث ارتجاع بیشتر پوست ابرو و جلوگیری از شوره سر می شود.
 

6. در آرایش و رنگ آمیزی ابرو زیاده روی نکنید

آرایش زیاد می تواند باعث نازک شدن ابرو شود. هنگام انتخاب مداد ابرو یا ماده رنگ آمیزی ، از ایمنی و ضد حساسیت آنها اطمینان حاصل کنید. در فواصل زمانی توصیه شده ابرو های خود را رنگ کنید.
 

7. برداشتن ابرو را متوقف کنید

چگونه می توان ابرو ها را برداشت؟ اگر می خواهید ابرو های پرپشت تری داشته باشید ، این موضوع دیگر در دستور کار نیست. برداشتن ابرو را متوقف کنید ، مگر اینکه نیاز به تغییر شکل جزئی داشته باشید. کندن مداوم فولیکول های مو را از بین می برد و رشد ابرو ها را متوقف می کند.
 

چگونه می توان در یک هفته ابرو ها را پرپشت کرد

گر نکات بالا را برای آرایش ابرو های طبیعی بخوانید ، مطمئناً متوجه شده اید که قول رشد ابرو های پرپشت در طول شب یا یک هفته غیرواقعی به نظر می رسد. برای رسیدن به یک نتیجه قابل توجه ، حداقل یک دوره 3-4 هفته ای لازم است. اگر می خواهید سریعتر نتیجه بگیرید ، به آرایش ابرو ، کشیدن ابرو یا تتو متوسل شوید.

 

نظرات

۱۴۰۱/۲/۳ابروهای صابونی این در درجه اول در مورد تکنیک حالت دادن به ابرو است که به شما امکان می دهد جلوه ابروهای مرتب یا "ابروهای اسکوز" را به دست آورید. ما در مورد حجم بافت صحبت می کنیم که به لطف آن ابروها ضخیم تر به نظر می رسند . برای به دست آوردن چنین نتیجه ای، حتی هنرمندان آرایش گاهی اوقات به یک هک زندگی با صابون خشک متوسل می شوند: آنها یک برس گرد آغشته به آب را به صابون ابرو می مالند و سپس ابروهای خود را با آن شانه می کنند. صابون موها را می پوشاند و به آنها حجم می دهد و در عین حال شکل را اصلاح می کند - بدتر از ژل های قابل اعتماد نیست.

۱۴۰۱/۲/۳طبق قوانین، ابروها می توانند تنها 1-2 تن تیره تر / روشن تر از مو باشند. بسیاری از مردم هنگام تلاش برای دنبال کردن روندها از این غفلت می کنند. ما قبلاً عادت کرده ایم که در بیشتر دختران ابروهای متضاد برجسته را ببینیم. در این فصل، آرایشگران خواستار تغییر رویکرد هستند. چرا ابروهایتان را تیره کنید اگر نیاز فوری به آن نیست؟ آنها نباید بیش از حد از سایر ویژگی های صورت متمایز شوند. به عنوان مثال، به دختران بلوند روشن توصیه می شود که سایه های نسبتاً روشن انتخاب کنند - نه برای اصلاح فرم ابروها، بلکه برای اینکه ظاهری مرتب و آراسته به آنها بدهند.

۱۴۰۱/۲/۳زیباترین ابرو از نظر مردان .....در سال 2022، ظاهر طبیعی همچنان مد خواهد بود. ابروها در این مورد رنگ نمی شوند - فقط آنها را با یک برس گرد با یک ژل بی رنگ شانه کنید که به اصلاح شکل کمک می کند. این را امتحان کنید و خودتان را محدود کنید. ممکن است نیازی به اصلاح رنگ نباشد.

۱۴۰۱/۲/۳ ابروهای براش خورده یکی از مطمئن ترین راه ها برای بزرگ کردن بصری ابروها این است که آنها را با یک برس گرد حالت دهید تا موها به سمت بالا هدایت شوند.شما اثر مطلوب تراکم و سهل انگاری جزئی را دریافت خواهید کرد که امروزه مترادف با طبیعی بودن در نظر گرفته می شود.

۱۴۰۱/۲/۳ابروهای سفید شده این روند، بر خلاف موارد ذکر شده در بالا، برای هر دختری مناسب نیست. با این وجود، این اولین فصل نیست که ابرو سفید شده در نمایش ها خود را اعلام می کند. جیسون وو، سیس مرجان، ریک اونز - در نمایشگاه های این برندها، مدل ها با ابروهای سفید شده در کت واک راه می رفتند. این تکنیک به هنرمندان میکاپ اجازه می دهد تا چهره را به "بوم خالی" تبدیل کنند تا روی آن رنگ و بافت را آزمایش کنند.

۱۴۰۱/۲/۴زیباترین ابرو از نظر مردان ........ابرو "SCOUSE" - چیست؟ اینها ابروهای پهن و ضخیم به شکل طبیعی هستند. گاهی اوقات در مورد ابروهای اسکوز می گویند که آنها مانند ابروهای پسران هستند. از نظر شکل و عرض کمی خشن.

۱۴۰۱/۲/۴ابروهای پهن و ضخیم به شکل طبیعی نباید یک هشت چشمگیر یا نوک های مصنوعی داشته باشند - این یک داستان کاملاً متفاوت است که برعکس روند جدید ما را از آن دور می کند. به جای خطوط منظم - نامنظمی جزئی(مثل ابروی گلشیفته)؛ او به روش خودش جذاب است و این دقیقا همان چیزی است که بسیاری از دخترانی که در حال حاضر از یک روند جدید مانند این پیروی می کنند.

۱۴۰۱/۲/۴ماساژ یک روش شناخته شده برای تحریک رشد مو است. نکته این است که ماساژ میکروسیرکولاسیون را بهبود می بخشد. همراه با هجوم خون، پوست و فولیکول های مو اکسیژن و مواد ضروری بیشتری از آن دریافت می کنند: ویتامین ها و عناصر کمیاب. در حین شستن می توان یک ماساژ سبک پوست در ناحیه ابرو انجام داد. اگر تمرین روزانه باشد خیلی زود نتیجه را خواهید دید.

در ادامه بخوانید...