دکوراسیون داخلی در ژاپن ، امروز چگونه است ؟

در

236064971.jpg
دکوراسیون داخلی ژاپنی امروز به چه شکل است: چه سنت هایی از دوره های گذشته تا به امروز باقی مانده اند

 

در یک خانه سنتی در ژاپن هیچ پنجره ی آشنا یی برای یک اروپایی وجود ندارد ، در نیز وجود ندارد ، یافتن مبلمان آسان نیست و شما باید پابرهنه راه بروید. و با این حال ، این سبک از دکوراسیون داخلی حتی برای کسانی که از فلسفه بودیسم ژاپن اطلاعی ندارند ، سادگی و مختصر بودن  فضای داخلی را می پسندند و این طراحی به طرز شگفت انگیزی محبوب و جذاب باقی مانده است.


خانه ژاپنی به عنوان ادامه طبیعت

سنت های ساخت و تنظیم خانه ژاپنی از دوران هیان یعنی از اواخر قرن هشتم تا پایان قرن دوازدهم شکل گرفته است. اکنون هر خانه ای به سبک کلاسیک ژاپنی "مینکا" نامیده می شود.

خانه

این روزها خانه سنتی ژاپنی در حومه شهر دیده می شود

 

خانه ژاپنی ساختاری سبک بود و از مواد ارزان قیمت ساخته شده بود: چوب ، بامبو ، خاک رس ، کاه. چنین فضای مسکونی توسط دهقانان و صنعتگران برای زندگی خودشان ایجاد شده است. از سنگ فقط برای پی سازی استفاده شده است. به عنوان مثال ، در صورت وقوع زلزله  که یکی از مصائب مکرر برای سرزمین طلوع آفتاب است چنین خانه ای نسبتاً امن بوده و در صورت تخریب ، جمع آوری مجدد آن بسیار آسان بود. درست است ، چنین مسکونی را نمی توان قلعه نامید ، اما فلسفه ژاپن تمایل به جدا شدن از جهان را صحیح تصور نمی کرد ، زیرا دستیابی به هماهنگی بین دنیای درونی شخص ، محل سکونت وی و آنچه در پشت دیوارها قرار دارد بسیار مهمتر است.

 

دکوراسیون

خانه ژاپنی و باغ ژاپنی - بخشهایی از یک کل

 

سبک محل زندگی خانه ژاپنی - شوین-زوکوری - تحت تأثیر سنت های صومعه های بودایی در خانه های سامورایی تکامل یافت. چنین محیطی برای خلاقیت و خوشنویسی  در تنهایی ، در غیاب هر چیز اضافی که می تواند حواس پرتی کار را ایجاد کند مساعد بود.
دکوراسیون مینیمالیستی داخلی ژاپنی هر از گاهی دنیای غرب را تسخیر می کند ، همانطور که اکنون اتفاق می افتد ، زمانی که خانه به طور فزاینده ای به یک مکان تفریحی آرام تبدیل می شود ، اما ژاپنی ها با وجود استفاده از تمام مزایای پیشرفت ، هرگز سنت های خود را کنار نگذاشتند: آنها فقط با مهارت دستاوردهای تمدن را در اصول قدیمی سازماندهی فضای زندگی خود قرار دادند.

 

دکوراسیون

برای یک اروپایی ، خانه ای به سبک ژاپنی چیزی عجیب و غریب است.

داخل یک خانه سنتی ژاپنی

سمور به روش های مختلفی ساخته می شود - بسته به مکان ، آب و هوا ، سبک زندگی خانوادگی. اما برخی از ویژگی های مشترک وجود دارد. کف خانه خاکی بود ، اما بیشتر فضای زندگی با کفپوش چوبی در ارتفاع حدود 50 سانتی متر پوشیده شده بود - این امر باعث می شود تا از رطوبت و جاری شدن سیل در هنگام بارندگی جلوگیری شود.

 

دکوراسیون

 آشپزخانه و اتاق های خدمات


تا امروز ژاپنی ها این قانون را حفظ کرده اند که هنگام ورود به خانه ، در راهرو که به آن گنکان گفته می شود ، کفش های خود را دربیاورند. سپس کفش های خیابانی را در کمد می گذارند. ژاپنی ها معمولاً تمایل دارند هر چیزی را که ممکن است کنار بگذارند و پنهان کنند تا چشم را با چیزهای زیاد و جزئیات داخلی بیش از حد خسته نکنند. بنابراین ، یک خانه ژاپنی ، با وجود اندازه متوسط ​​، اغلب جادار به نظر می رسد ، به همین دلیل تمیز نگه داشتن بدون نقص آن  آسان است.

 

دکوراسیون

نقش دیوارها توسط پارتیشن های کشویی انجام می شود


ژاپنی ها با درآوردن کفش ها به قسمت مسکونی خانه می روند. این یک فضای نسبتاً بزرگ است ، که در شکل کلاسیک آن تقسیم دقیقی ندارد. از پارتیشن های کشویی Fusuma استفاده می شود که می تواند هم به عنوان دیوار و هم در عمل فضا را تقسیم کند. آنها از هر دو طرف با کاغذ ژاپنی چسبانده می شوند ، همین کار با نوع دیگری از پارتیشن ها - shoji ، قاب های مشبک است. در نتیجه ، اتاق با نور پخش شده نرم پر شده است - در یک خانه ژاپنی هیچ پنجره ای به معنای سنتی وجود ندارد.

 

دکوراسیون

Shoji - شبکه های پوشیده شده با کاغذ - نور را منتقل و پخش می کند.

 

کف زمین با حصیرهای تاتامی پوشانده شده است. ابعاد آنها یکسان است - 90 در 180 سانتی متر. با تعداد چنین حصیرهایی است که ژاپنی ها مساحت خانه را اندازه می گیرند. چنین پوششی از نی ساخته شده است ، به همین دلیل هوای خانه با طراوت پر می شود ، تشک ها در روزهای بارانی رطوبت اضافی را جذب می کنند و برعکس ، در هوای خشک و گرم اتاق را با آن اشباع می کنند.


آنها روی تشک می نشینند ، استراحت می کنند ، غذا می خورند و حتی می خوابند - آنها فقط تشک فوتون را که صبح لوله می شود پهن کرده و داخل کمد می گذارند ، پهن می کنند. این باعث صرفه جویی در فضا می شود - دیگر نیازی به اشغال فضا با تخت های غیر ضروری در طول روز نیست.

 

دکوراسیون

تشک های Futon روی تشک ها

 

در فصل سرما ، یک پد گرمایش در فوتون قرار می گیرد - به هر حال ، به طور معمول ، خانه های ژاپنی گرم نمی شوند. برای گرم نگه داشتن ، مانند روزهای گذشته ، آنها  یک ظرف بزرگ چوبی را با آب بسیار گرم پر می کنند. این رسم است که ژاپنی ها به نوبت خود با تمام خانواده (بعد از شستشو) وارد فورو می شوند ، دمای آب تغییر نمی کند. پس از چنین روشی ، سرما  در طول شب احساس نمی شود.

 

دکوراسیون

حمام ژاپنی

دکوراسیون در یک خانه ژاپنی

برای مدت زمان طولانی ، پارتیشن هایی که زمانی از فرهنگ چین گرفته شده بودند ، در ژاپن استفاده می شدد. پارتیشن ها به تنظیم نور در خانه کمک می کنند ، اتاق را به مناطق تقسیم می کنند و علاوه بر این ، نقش زیبایی شناختی مهمی دارند.

 

پارتیشن

پارتیشن ژاپنی قرن شانزدهم

 

عملکردهای پارتیشن به این محدود نبود. چنین "دیوارهای" قابل حمل خانه را از نفوذ ارواح شیطانی محافظت می کند. در ابتدا ، این قطعه مبلمان در ورودی قرار می گرفت.برای اتصال ارسی ها دوباره از کاغذ ژاپنی استفاده کردند. با تلاش هنرمندان ، نقاشی ها و حتی مناظر کامل روی صفحه نمایش ظاهر شدند.

 

یک قسمت ضروری از دکوراسیون ژاپنی ، طاقچه توکونوما بود . به نظر می رسد که اولین توکونوما در قرن شانزدهم ، در پایان دوره موروماچی ظاهر شده است.

 

توکونما

توکونوما

 

طاقچه در یک اتاق ژاپنی ، برای نمایش نقاشی ، سفال ، گل آرایی و سایر اشکال هنری استفاده می شود.Tokonoma یا طاقچه ژاپنی است که می توانیم آن را در اتاق های پذیرایی از خانه های سنتی ژاپن ببینیم. از آنجا که حس میهمان نوازی را فراهم می کند ، به عنوان یک نقطه کانونی برای فضای داخلی در نظر گرفته شده است. سبک توکونوما که امروزه می بینیم در دوره موروماچی (1573-1336) شروع به توسعه کرد ، یعنی در آن زمان انواع هنر مانند ایکابانا ، چادو و نو نیز توسعه یافته اند.


در ابتدا می توان نمادهای بودایی را در این جایگاه قرار داد و اکنون حتی می توانید یک تلویزیون در توکونوما پیدا کنید. نکته اصلی این است که این قسمت زیبا ترین مکان در خانه است. محترم ترین مهمان معمولاً در کنار توکونوما نشسته و پشت به آن دارد.


 داخل توکونوما دارای ارتفاع است اما نمی توانید به آنجا بروید - مگر اینکه برای جابجایی اشیایی که در داخل طاقچه قرار دارند ، لازم باشد.و این وسایل می تواند یک گلدان باشد - ikebana ، یک دستگاه بخور . به طور کلی ،  زیبا ترین و با ارزش ترین چیزی که صاحب خانه دوست دارد به مهمانانش نشان دهد. یک کاکمونو روی دیوار پشت طاقچه قرار دارد - این یک طومار ، ابریشم یا کاغذ است که به صورت عمودی قرار گرفته است ،  بر روی آن نقاشی یا کتیبه ای خوشنویسی به تصویر کشیده شده است - یک شعار ، یک جمله ، یک شعر.

 

توکونما

فلسفه وابی سابی: وابی» به معنی «ستایش و زیبا دیدن اندوه و فقر و سادگی»، و «سابی» به معنای «ستایش و زیبا دیدن پیری و کهنگی و تنهایی و دلتنگی» است.

خانه ژاپنی در شکل سنتی خود فلسفه وابی سابی را ادامه می دهد ، جهان بینی ای که زیبایی را به صورت ساده و طبیعی تشخیص می دهد. و اکنون ساکنان سرزمین طلوع خورشید سنت های دیرینه مانند درآوردن اجباری کفش ها  در آستانه در را رعایت می کنند و در اکثر قریب به اتفاق خانه ها و آپارتمان های مدرن ژاپنی ، حداقل یکی از اتاق ها به سبک سنتی ساخته شده است. 

بیشتر بخوانیم: چرا ژاپنی ها در خانه هایی بدون مبلمان زندگی می کنند

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

در

397786518.jpg

خانه های ژاپنی

هر ملتی ایده های خاص خود را درباره دکوراسیون مسکن راحت و دنج دارد. اما دکوراسیون خانه های ژاپنی متمایز هستند ، آنها نه تنها با اشتیاق به مینیمالیسم و ​​عقلانیت استفاده از کالاهای موجود ، بلکه با فلسفه خاصی از زندگی در آپارتمان های کوچک موفق به فتح همه جهان شده اند.


1. اندازه گیری مساحت خانه های ژاپن

دکوراسیون

عکس خانه های ژاپن  : تاتامی واحد ژاپنی برای اندازه گیری مساحت یک آپارتمان / اتاق است.

 

مشخصه عددی  خونه های ژاپن  به طور سنتی متر مربع یا فوت آشنا نیست ، بلکه مساحت خانه ژاپنی ، تاتامی ژاپنی  است. علاوه بر این ، تاتامی به معنای معمول واحد اندازه گیری نیست ، بلکه یک حصیر (تشک ) با ابعاد استاندارد 90x180 (1.62 متر مربع) است ، اگرچه چرخش در یک جهت یا جهت دیگر وجود دارد.

 

دکوراسیون

عکس خانه های ژاپنی : تاتامی یک کفپوش سنتی در  خانه ژاپنی   است.

 

یک سوال منطقی مطرح می شود: "اگر تشک مناسب خونه ژاپنی نباشد چگونه می توان اندازه اتاق را تعیین کرد؟" همانطور که مشخص شد ، پاسخ بسیار ساده است. چنین فضاهایی به سادگی در  خانه های سنتی ژاپن  وجود ندارند ، زیرا حتی در ابتدای طراحی  خانه ژاپن  ، این ابعاد تاتامی است که گذاشته می شود و هیچ گزینه نیمه ای وجود ندارد. بنابراین اگر مالک بخواهد تمام کف را با حصیرهایی با اندازه استاندارد بپوشاند ، می تواند به راحتی و بدون شکاف و هیچگونه مشکلی انجام دهد.

واقعیت جالب: در اسناد فنی یک آپارتمان ، منطقه نیز با تاتامی مشخص شده است.

 

2. تقسیم فضا

دکوراسیون

عکس خانه های ژاپنی  جنکان یک راهرو در  خانه های ژاپن   و آپارتمان های ژاپنی است.

 

برای ژاپنی ها تقسیم خانه به فضای داخلی خانه و آنچه باید در بیرون بماند بسیار مهم است. به عبارت دیگر ، هیچ کس نباید با پوشیدن کفش در فضای باز به داخل  خونه ژاپنی   برود ، اما در بیشتر موارد گذاشتن صندل / کفش ورزشی و غیره در خارج از خانه کار نمی کند. به منظور تفکیک فضای داخلی ، ژاپنی ها با یک راهرو ویژه - (genkan) مواجه شدند. این معمولاً یک فضای کوچک در ورودی است که در یک سطح پایین تر از کف در بقیه خانه قرار دارد. بنابراین ، مالکان تمایل دارند که تأکید کنند که جنکان یک منطقه جداگانه است.

 

دکوراسیون

در   خونه های ژاپنی   ، حتی اگر آپارتمان باشد ، فضای کفش ها مشخص تر است.

3. کمبود گرمایش مرکزی

دکوراسیون

نبود کامل رادیاتور برای سیستم گرمایش از ویژگی های بارز  خانه هاي ژاپني   است.

 

با نگاهی به عکس های آپارتمان های ژاپنی ، همیشه جالب است که هیچ رادیاتور حرارتی وجود ندارد. در همان زمان ، بسیاری از مردم فکر می کنند که چنین چیزی را ارائه داده اند ، آنها را در دیوارها یا کفها جاسازی کرده اند ، اما این طور نیست. همانطور که مشخص شد ، هیچ مفهوم گرمایش مرکزی ، گازرسانی و تأمین آب گرم در کشور وجود ندارد. تنها استثنا  استان هوكایدو است كه در آن شرایط آب و هوایی شدید حاكم است.

 

دکوراسیون

ژاپنی ها از سیستم های تهویه هوا یا کنوکتور حرارتی برای گرم کردن خانه های خود استفاده می کنند.

 

بقیه مجبورند خودشان بیرون بروند و خانه را با  وسایل گرمایشی مختلف و همچنین تجهیزات گرمایش آب پر کنند. در بیشتر مواقع ، ژاپنی ها از تهویه هوا و کنوکتور (برقی ، نفتی و نفت سفید) استفاده می کنند ، اما روش های "خطرناک" ی نیز وجود دارد مانند گرمایش با استفاده از تاسیسات گاز به شکل سیلندرهایی که در نمای خانه ها ثابت شده اند.

 

گاز

تجهیزات گازی فردی وحشت خاصی را برای خارجی ها به وجود می آورد.  |  عکس


تعدادی از سیلندرهای خیابانی در نما به طرز وحشتناکی روی شخص ناآگاه عمل می کنند ، اما خطرناک بودن این تجهیزات از تأمین سوخت متمرکز نیست ، زیرا تأسیسات شخصی به تمام سیستم های امنیتی لازم و فن آوری های "هوشمند" مجهز هستند. بنابراین صاحب خانه فقط می تواند برنامه کاری خود را وارد سیستم کند و خودش وقتی همه از آپارتمان خارج می شوند ، بنزین ، برق یا نفت سفید را خاموش می کند و یکی دو ساعت قبل از بازگشت صاحبان به خانه ، وسایل گرمایشی را روشن می کند .

 

دکوراسیون

میز گرم شونده kotatsu برای تنظیم ناهار ، و برای استراحت و برای کار مفید است.(کرسی ایرانی ها)

 

گربه
و اینگونه است که حیوانات خانگی در کشورهایی که گرمایش مرکزی در دسترس نیست گرم می شوند. 

 

در خارج از فصل ، ژاپنی ها سعی می کنند از روش های گرمایشی کم هزینه استفاده کنند. اینها می تواند پتو برقی ، فرش برقی ، یا یک میز سنتی kotatsu با سیستم های گرمایشی نصب شده در بالای میز و یک پتو گرم در اطراف آن باشد. خانواده های ژاپنی قرن هاست که با چنین وسیله ای ساده خود را گرم می کنند و عصرهای سرد به راحتی روی یک میز مشترک می نشینند. در ماه های گرم که می توان انرژی صرفه جویی کرد ، ژاپنی ها ترجیح می دهند با لباس خواب گرم بخوابند. بنابراین می توانیم فرض کنیم که این افراد در ایجاد ست لباس زیر گرم به ویژه در بین کودکان و جوانان محبوب شده اند ، زیرا در بیشتر موارد آنها شخصیت های انیمیشن یا کارتونی مورد علاقه خود را به تصویر می کشند.

 

4. صرفه جویی در فضا و منابع

دکوراسیون
خانه های ژاپنی جدید  : در ژاپن حتی توالت فرنگی ها به سیستم های هوشمند مجهز هستند  تکنولوژی خانه های ژاپن

 

ژاپنی ها اقتصاددانان برجسته ای هستند که عقلانیت و عملکرد را به شکوه و مد روز ترجیح می دهند. جای تعجب نیست که فضای بسیار کمی برای حمام و سرویس بهداشتی در آپارتمان آنها اختصاص داده شده است. از این رو حداکثر فشردگی تجهیزات لوله کشی ، که به نوبه خود ، مجهز به فن آوری های مختلف "هوشمند" است. به ویژه قابل توجه چیدمان توالت های کوچک ، جایی که یک توالت "هوشمند" نصب شده است ، روی خزن فلاش تانک یک روشویی نصب شده است. نه تنها منطقی و راحت است، بلکه همچنین باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود ، زیرا به فاضلاب نمی رود بلکه به مخزن فلاش تانک می رود.

 

توالت

توالت چند منظوره - راحت ، عملی ، اقتصادی.

 

کاسه توالت های جداگانه در ژاپن تجهیزات جهانی هستند که مجهز به عملکرد گرمایش صندلی هستند و از راه دور کنترل می شوند. همچنین دارای نور پس زمینه داخلی (گاهی اوقات موسیقی) ، یک سنسور حرکت است که به شما امکان می دهد درب توالت را به طور خودکار بالا و پایین کنید. سیستم های داخلی این امکان را برای شما فراهم می کند تا فشار و تأمین آب را در دمای مطلوب برای اقدامات بهداشتی کنترل کرده و همچنین عملکرد گرفتگی اتوماتیک و رفع بو را کنترل کنید.

 

دکوراسیون

ایده های خلاقانه در ژاپن : به لطف چنین اختراعاتی ، زندگی در  ژاپن ساده شده است.

 

با توجه به همه موارد فوق ، جای تعجب نیست که ژاپن در تولید لوازم خانگی با عملکرد گرمایش مستقل کنترل شده از بقیه جلوتر است. به لطف مخترعین ژاپنی ، ما ماشین لباسشویی اتوماتیک ، ماشین ظرفشویی ، سیستم گرمایش از کف و موارد دیگر داریم که زندگی ما را بسیار ساده می کند و باعث صرفه جویی در وقت ، پول و اعصاب می شود.

خانه سه متری ژاپن


خانه سه متری ژاپن

خانه ای در هوماچی - خانه ای به عرض 3 متر از شهر شلوغ توکیو

 

این پروژه با عنوان House at Hommachi از یک خانه فوق العاده باریک در میان یکی از محله های مسکونی شلوغ توکیو تشکیل شده است. عرض خانه فقط 3 متر است و عرض کلی سایت 4 متر است.

 

این توسط شرکت معماری محلی Atelier HAKO طراحی شده است. به دلیل محلی بودن، تیم طراحان با محدودیت‌های فضایی و چالش‌هایی که توکیو می‌تواند ارائه کند آشنا هستند.

 

 خانه سه متری ژاپن

 خانه های ژاپنی مدرن    خانه های کوچک ژاپن

خانه در Hommachi دارای سه طبقه است که مساحت کلی آن 753 فوت مربع (70 متر مربع) است. به دلیل اندازه محدود، طراحان بر روی توسعه خانه ای با اتاق های پلان باز، سطوح تقسیم شده و پنجره هایی تمرکز کردند که در هر فرصت ممکن نور را وارد کند.


آنها فضاهای گردش غیر ضروری مانند راهروها را حذف کردند تا اندازه اتاق را به حداکثر برسانند. با گزینه های محدود برای پنجره ها در کناره های ساختمان، نورگیرها معرفی شدند. نور پنجره های سقفی اجازه دارد از سطوح بالایی از طریق فضاهای خالی در طبقات عبور کند.

 

خانه سه متری ژاپن

وسایل خانه ژاپنی ها

از نظر معماران: «پویایی همراه با آمیختگی جهت‌های افقی و عمودی در فضای داخلی این خانه، یک سکانس لذت‌بخش منحصربه‌فرد و حسی جادار و بدون مانع را به همراه داشت. ما سعی کردیم با ایجاد بازشوها به جهات مختلف و ارائه طبقات به عنوان عناصر پیوسته به پلکان مارپیچ، فضای داخلی را سیالیت ایجاد کنیم.

خانه سه متری ژاپن

خانه ژاپنی ها

طبقه اول دارای یک ورودی و اتاق خواب اصلی است. سطح بعدی به عنوان فضای اصلی نشیمن خانه با یک اتاق نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه عمل می کند.

خانه سه متری ژاپن

خانه ژاپن

 

در طبقه سوم مجموعه ای از اتاق خواب های کپسولی (اتاق هایی به اندازه کافی بزرگ برای قرار دادن یک تخت یک نفره با میز مطالعه) همراه با حمام/سرویس حمام خواهید یافت. آنها همچنین می توانند به سقفی که دارای یک تراس کوچک است و مشرف به منظر شهری ساخته شده است دسترسی داشته باشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دکوراسیون فضاهای داخلی 2016

در

فضاهای داخلی با حس لامسه: لمس شدن توسط چیدمان و اثاثیه


نرم و غیر مقاوم:چیزهایی که در این فصل شما باید برای خانۀ خود دارای آن باشید تماما مربوط به لامسه هستند .لامسه های داخلی فضای بین چیدمان نرم و سخت را تشکیل میدهند که اتاق را از جایی که شما ساکن آن هستید به چیزی که شما تجربه میکنید تبدیل خواهد کرد.(سیارک)
جو بورنز،از طراحی و توسعه دهنده،الیور بورنزمیگوید:"مخمل، یک پارچه عامه پسند در راهروها در فصول پائیز/زمستان 2016 بود و حالا بصورت یکی از اجزاء ثابت کلید فصل گرایشات داخلی درآمده است"
"مخمل احساسی گرم، عمیق و لوکس بودن را به اتاق منتقل میکند. تطبیق پذیر است و بصورت مداوم شالوده ای از اجزاء متمرکز مثل یک صندلی راحتی، مبل و یا بالش،تا پشتی یا رو انداز فراهم میکند"
برای اشیاء مرغوبی که از بودجه معمول بیشتر باشند، “Touched Interiors” دارای رنج دلخواه طرح های دیواری هستند، از مخمل الماسی شکل تا چرم قرمز گل میخی با کریستال های سنگ.قیمت های از 250 یورو برای هر 45 سانتی متر مربع طرح آغاز می شود. (touchedinteriors.co.uk).


بازگشتی دیگر به دهه 70، ازدحام یا پوشاندن یک سطح مناسب ، دوباره بازگشته است.کاغذ دیواری نینا کمپبل با ظاهر موتیف های نقطه ای در میان شلوغی با تضادی خارجی(هر رول،95 یورو، (ninacampbell.com
درحالیکه کاغذ دیواری آزبورن شامل راه راه های پلنگی و نقاط پلنگی در تزئینات و تماما فلزی میباشند.(119 یورو، ( johnlewis.com


دیوارها همچنین از کف ها الهام گرفته اند.با چوب اصلاح شده دارای اضافات بافتی عمیق و گرم الهام گرفته از طبیعت.سوفیاشبی،کارگردان در استودیو Ashby میگوید"پیچیدگی و حرکت در ساقۀ غلات، یک سطح لمسی بسیار زیبا است که برای لمس کردن گرم است و بسیار طبیعی میباشد"(سیارک)
محوطۀ طراحی داخلی Bret و May دریورک شایر، سرشار از گزینه های چوبی است.قیمت ها از 49 یورو در متر مربع چوب اصلاح شده با روکش فلزی شروع میشوند. (bertandmay.com) چوب داگلاس و بلوطی شکل قد کمپانی خانوادگی دانمارکی Dinesen stocks از 100 یورو در هر متر مربع آغاز میشود. (dinesen.com).
طراحی داخلی بخش نمایش برج بانک جنوبی لندن برعهدۀ راشل وینهم است."ما ترکیبی از مس سیر، شرابی و رنگ قهوه ای مایل به زرد و پارچه های نرم در بافت های مختلف شامل خز، ابریشم . ترمه را برای ایجاد یک فضای گرم و مطبوع، استفاده کردیم" او اینطور گفت"این اسبابیه مجلل هنگامیکه با کوسن ها و رو اندازها پوشانده شودند، ایجاد غنا و عمق خواهند کرد" اتصالات جدید پائیزی فرانسوی از گره ها تا گستردگی های ادامه دار است و شامل چراغ سقفی کریستال ضخیم با یک سطح درخشان چند وجهی میباشد.(165 یورو، frenchconnection.com)
ربکا واکفیلد کارگردان خلاق در استودیو Banda Design، میگوید لامسه، موجب افزایش گرایش و سرگرمی در خانه میشود." مشتریان ما بصورت فزاینده بدنبال چیزی منحصربفرد که به زیبایی درست شده باشد،پایدار و اصیل باشد میگردند که مهمان ها در هنگام مهمانی های شام، راجع به آن نظر بدهند.
اما این تماما برای نشان دادن و درخشیدن نیست.آتینا بلوف؛ حامی مالی توپولوژی داخلی، یک سرویس داخلی مجازی که از هر اتاقی 75 یورو شروع میشود(topologylondon.co.uk), میگوید که وسواس ما درمورد لمس، از چیزی عمیق تر منشا میگیرد."ما دارای میل ارتقاء تجربه حسی بوسیلۀ اشیایی که خودمان را در خانه بوسیله آنها محاصره کرده ایم، میباشیم" او می گوید:تنها نگاه کردن به چیزی کافی نیست.اضافه کردن گزینۀ تماس، مشخصا برای حس کنجکاوی ما خوشایند است که شاید ریشه در تکامل دوران کودکی ما داشته باشد."


بافت، یک گزینۀ بسیار کلیدی در سراسر صنعت، یک مجموعه بوتیک از آپارتمان ها توسط Dukelease در Fitzorvia شهر لندن است که طراحی خود را از ناحیۀ تجارت پارچه های تاریخی گرفته است."ما از مواد در راه های غیر معمول استفاده کردیم.پارچه ها بر دیوارها و درها و توری های مشخص بر روی کاشی های توالت از طراح متولد اسپانیا Patricia Urquiola استفاده کردیم."Katharine Neathercoat از شرکت طراحی داخلی . scheme’s ، Rold Judd اینطور می گوید.حجاری و نقوش برجسته کاشی های Urquiola از 281.47 یورو در هر متر مربع موجود میباشند.
البته، روند لمسی بطور نزدیکی با وسواس ما درخصوص درست کردن چیزها مرتبط است.برای آنها که مشتاق خلق کردن بیان قطعات خودشان هستند، Bobbin و Bow، کارگاهی را اداره میکنند تا چلچراغ های ساده اما پر جلال از نی چاودار و کاغذ درست کنند. برای فریبندگی کمتر، کمپانی همینطور کمیسیون هایی که از 170 یورو شروع میشوند را برعهده گرفته است. (bobbinandbow.com).

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

دستمال توالت مخصوص گوشی های هوشمند نصب در سرویسهای بهداشتی فرودگاه ژاپن

در

(سیارک): فرودگاهی در ژاپن قرار است برای افزایش شهرت این کشور برای سطح بالای بهداشت ، کاغذ توالت مخصوص، برای تمیز کردن گوشی های هوشمند ، در سرویسهای بهداشتی تعبیه نماید تحقیقات نشان می دهد که میزان آلودگی گوشی های تلفن همراه به انواع باکتری ها و میکروب ها 500 برابر کاسه توالت می باشد و تعداد کمی از کاربران ، به تمیز و ضد عفونی کردن گوشی خود اقدام می نمایند.

تا کنون، 86 کابین در هفت توالت  فرودگاه بین المللی ناریتا نصب شده است . رول کاغذ مورد نطر شبیه یک نسخه کوچکتر از کاغذ توالت طبیعی می باشد. علاوه بر تمیز کردن گوشی اطلاعات سفر وخدمات Wi-Fi به زبان انگلیسی روی آن چاپ شده است.البته با توجه به تحقیقی که توسط سازمان گردشگری این کشورانجام شده است بازدید کنندگان خارجی بزرگترین مشکل در این کشور را پیدا کردن یک اتصال Wi-Fi اعلام کرده اند.

 

ژاپن در مقایسه  با سایر نقاط جهان در حال حاضر دارای  سرویس های بهداشتی عمومی بهتری می باشد.بسیاری از سرویس های بهداشتی در این کشور مجهز به صندلی، آب داغ ، هواکش و ابزارهایی برای تولید صدای موسیقی برای سرپوش گذاشتن روی هر سر و صدا و اخیرا حتی  مکانیسم بوزدایی برای از بین بردن بوی سرویس های بهداشتی می باشند.

 

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹واقعا آفرین...فکر همه چیزو کردن

در ادامه بخوانید...

تنوع رنگ در مراسم های کشورژاپن

در

(سیارک)  : نمایش رقص گیشا در کیوتو که از سال 1873 هر ساله در سالن نمایش تاریخی Kaburenjo برگزار می گردد. نمایش رقص گیشا یکی از زیبا ترین نمادهای ژاپن محسوب می شوند. قبل از شروع نمایش از میهمانان در مراسم با چای سنتی ژاپنی پذیرایی می شود. تنوع رنگ را در تصاویر زیر ببینید.

 

مراسم فستیوال عروسک ها به منظور روز دختر در ژاپن برگزار می گردد و از فراگیر ترین فستیوال های این کشور می باشد. ژاپنی ها در این روز هزاران عروسک سنتی را در آب دریا رها می کنند. ژاپنی ها معتقدند که با این روش انرژی های منفی و بدشانسی از دخترانشان به عروسک ها منتقل شده و در طول سال پیش رو  مشکلی برای دخترها پیش نمی آید.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۱کیمونو تو ایران پیدا می شه ؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۹واقعا دنیای رنگی خیلی قشنگه

۱۳۹۵/۱۰/۲۸وای چقدر تنوع رنگ!!!

در ادامه بخوانید...

طب دکوراسیون

در

معمولابعداز یک روز پرکار و پرتلاش دوست دارید بعد از صرف یک شام خوشمزه و خوش عطر در اتاق خود با آرامش خاطر بخوابید.اولین راه برای رسیدن به این امرمهم،پاک کردن ذهن از مشغولیت های ذهنی است; به یاد داشته باشید هر چه قدر که مشکل شما بزرگ و حل نشدنی باشد با توکل بر پروردگار مهربان و بهره مندی از نعمت خدادادی خواب می توانید نیرویتان را برای تلاش دوباره ذخیره سازید.

حال با کشیدن چند نفس عمیق و اکسیژن رسانی مناسب به سلول ها احساس نشاط خواهید داشت و می توانید خوابی آرام و لذت بخش را تجربه کنید...

آیا هنوز احساس راحتی نمی کنید! و به سختی می توانید بخوابید دیگر چه دلیلی وجود دارد!؟

کمی به محیط اطرافتان دقت کنید متوجه می شوید...

اتاقتان شلوغ و تنش آور است.

دکوراسیون فضاهای داخلی 2016

4 طرح با رنگ بهاری برای اجرا در خانه 

از همه وسایل لیستی تهیه کنید:

در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که بتوانید محیطی دوست داشتنی،آرامش بخش و لذت بخش را تجربه کنید.

۱ - اثاثیه و لوازم خود را لیست کنید.

۲ - اثاثیه و لوازمی را که غیر قابل استفاده هستند را یادداشت نمایید.

۳ - از اثاثیه و لوازمی را که مدت هاست از آنها استفاده نمی کنید و نیازی به آنها ندارید را لیستی تهیه کنید.

۴ - رنگ هایی که به شما نشاط و آرامش می دهند و مورد علاقه شما هستند را نیز یادداشت نمایید.

۵ - رنگ هایی که باعث تنش روحی شما می شوند و آرامش شما را برهم می زنند و آنها را دوست ندارید دسته بندی نمایید.

۶ - پارچه هایی که باعث حساسیت پوستی شما می شوند و همینطور آنهایی که مورد علاقه شما نیستند لیست برداری کنید.

۷ - کمد لباس یکی از مهم ترین جایگاه های اتاق خواب است;اثاثیه و لوازمی که درون کمد اتاق خواب دارید یادداشت نمایید.(سیارک)

حال شما لیستی از اثاثیه و لوازم خود و نیز رنگ های دلخواه و دوست داشتنی دارید،به دلیل اینکه سلیقه و نظر شما نسبت به سلیقه دیگران بسیار متفاوت و متعدد است بر اساس قوانینی که به شما آموزش می دهم و البته به لیستی که با حوصله و اشتیاق و مشورت اعضای خانواده تهیه کرده اید مراجعه و اتاقتان را بر اساس آن طراحی کنید.

 اکنون اجرا کنید

اگر صاحبخانه هستید و توانایی رنگ آمیزی اتاق تان را دارید آن را رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری کنید.

توجه شود بهتر است از رنگ های تند،فسفری و خیلی تیره استفاده نکنید زیرا هم چشم های شما را مورد هجوم قرار می دهد و هم اعصابتان را تحریک خواهد کرد.

رنگ های ملایم و روشن را انتخاب کنید مثل شیری واستخوانی و همچنین می توانید یک تخته از دیوار را به رنگ های نشاط آور همچون زرد و یا سبز...

رنگ های آرامش بخشی همچون نیلی و آبی بهره ببرید...

و باز به لیست علاقه مندی های خود مراجعه نمایید.

ادامه دارد...... (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش اول

در

افزایش چشم گیر جمعیت و گسترش شهر نشینی سبب شده است تا فضای کمتری نسبت به گذشته در اختیار انسان شهر نشین برای سکونت قرار بگیرد. به بیان دیگر، آپارتمان های جدید بسیار کوچک تر و کم فضا تر از ساختمان های مستقل قدیمی ای هستند که انسان در آن ها سکونت می کرد. برای نمونه در ایالات متحده آمریکا میان سال های 2015 تا 2018، ساختمان هایی که تازه تأسیس می شدند به نسبت مساحت، چیزی حدود 79 متر مربع کوچک تر از ساختمان هایی بودند که پیش از سال 2015 ساخته شده است و با این اوصاف مساحت منازل آپارتمانی در آمریکا طی یک دهه اخیر با کاهشی هجده درصدی مواجه بوده است. با تمام این تفاصیر نباید تسلیم این کاهش مساحت شد و در منازلی زندگی کرد که به نظر می رسد جایی برای سوزن انداختن در آن ها وجود ندارد، اما چگونه می توان به این مهم دست یافت؟

گوئِن سیندر که یک طراح متخصص داخلی است در این خصوص عنوان می کند: «نخستین سؤالی که باید از خود بپرسیم این است که در حقیقت عملکرد این اتاق چیست و به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟ به احتمال غریب به یقین، در خانه ای که به نسبت مساحت کمی دارد و کوچک است، نمی توان یک عملکرد جداگانه برای یک اتاق در نظر گرفت و بیشتر اتاق ها در این گونه ساختمان ها، برای چند منظور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود نکته ای که باید مد نظر قرار بگیرد این است که تنها وسایلی را در هر اتاق بگذاریم که کاربرد داشته و در طول روز از آن ها استفاده کرده و یا به آن ها نیاز پیدا می کنیم. اتاقی کوچک، جایی نیست که بخواهیم وسایل اضافه در آن قرار دهیم. به همین خاطر است که وسایلی که انتخاب می کنید و در هر اتاق خود می گذارید از مهمترین نکاتی هستند که باید مد نظر قرار داده شود.» این تنها یکی از راهکار های مربوط به طراحی داخلی ساختمان است که به واسطه آن قادر خواهید بود اتاق منزل خود را به گونه ای بزرگ تر جلوه دهید و احساس کوچک بودن ساختمان و کم بودن فضای داخلی، آزار دهنده نباشد. در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهای دیگری برای دست یابی به این مهم آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

ریل پرده ها را بالاتر از قاب پنجره ها وصل کنید

به بیان دیگر زمانی که ریل پرده را نزدیک به قسمت بالایی پنجره متصل می کنید، فضای داخلی اتاق کمتر و کوچک تر به نظر خواهد آمد. دنیس جیانا که یک طراح متخصص داخلی منازل است و اکنون در نیویورک آمریکا مشغول به کار است در این خصوص عنوان کرده  است: «مطمئن شوید که ریلی را که در نهایت پرده به آن متصل خواهد شد، بالاتر از قاب پنجره و نزدیک به سقف اتاق قرار دهید، این مسئله باعث می شود فضای داخلی اتاق بزرگ تر به نظر برسد.

اسباب و وسایل خانه را نزدیک به دیوار قرار ندهید

با این که بسیاری فکر می کنند این کار فضای داخلی خانه را کوچک تر خواهد کرد، در حقیقت این کار نتیجه عکس داشته و باعث می شود فضای داخلی خانه بزرگتر به نظر بیاید. جیانا در این خصوص عنوان می کند: «اسباب داخلی خانه به فضای بیشتری احتیاج دارند. حتی الامکان از چسباندن وسایل به دیوار ها خود داری کنید و چند اینچی هم که شده میان دیوار ها و اسباب خانه فاصله بگذارید. دیگر نکته ای که باید خاطر نشان کرد این است که گوشه های دیوار ها باید کاملاً خالی باشد و از قرار دادن وسایل تزئینی و وسایلی شبیه به آن در گوشه های دیوار ها خود داری کنید.»

برای رنگ زدن دیوار های منزل خود از رنگ های روشن استفاده کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری مرتکب شده و باعث می شوند فضای کوچک خانه شان، کوچک تر از قبل به نظر بیاید، انتخاب رنگ اشتباه برای دیوار های خانه است. اگر قصد دارید فضای داخلی خانه بزرگ تر به نظر برسد، حتماً رنگ هایی را مد نظر قرار دهید که روشن باشند. رنگ های چون سفید و زرد برای این کار ایده آل هستند. می توانید ترکیبی از رنگ های روشن نیز استفاده کنید.

در طول پنجره ها و روی دیوار منزل از آینه استفاده کنید

اگر قصد دارید در یک لحظه کاری کنید که خانه بسیار بزرگتر از آن چیزی که هست به نظر بیاید، قرار دادن آینه ها در مکان درست، یکی از بهترین راهکار هایی است که می توانید برای دست یابی به این هدف اختیار کنید. اما شاید با خود فکر کنید چرا بهتر است آینه ها را در طول قاب پنجره (و یا قاب درب های داخلی منزل) قرار داد؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که قرار دادن آینه در این نقاط باعث می شود که قسمتی از فضای بیرون از خانه (و یا قسمتی از اتاق های دیگر) روی سطح آینه منعکس شود و همین مسئله است که در نهایت سبب می شود خانه کمی دل باز تر شده و احساس کنید فضای خانه بزرگ تر شده است.

ترجیحاً از پرده ها نازک و حریری استفاده کنید

استفاده از پرده های ضخیم و تیره رنگ، نه تنها فضای داخلی خانه را بزرگ تر نشان نخواهد داد، بلکه هیچ سود دیگری نیز نه از لحاظ طراحی و نه از لحاظ روحی برای خانه نخواهد داشت. زمانی که می خواهید فضای خانه بزرگ تر از حالت معمول به نظر بیاید، یکی از مهمترین نکاتی که باید مد نظر قرار دهید این است که امکان تابش نور طبیعی به داخل منزل را تا حدی که امکان دارد افزایش دهید. استفاده از پرده های نازک و حریری می تواند گزینه ای ایده آل برای این کار باشد. در حقیقت اتفاقی که در این مورد می افتد این است که نور طبیعی ای که از پشت پرده نازک و از فضای بیرون به داخل منزل می آید، نا خود آگاه چشمان شما را به سمت فضای بیرون بر می گرداند و باعث می شود هر چند وقت یکبار نگاهی به آن بیندازید، همین مسئله است که سبب دل باز تر شدن خانه می شود. در طول شب هم چراغ ها شهر که از پشت پرده قابل رؤیت خواهند بود این وظیفه را تا حدودی به عهده خواهند گرفت.

استفاده از کتابخانه هایی که در داخل دیوار کار گذاشته می شوند

البته کتابخانه های مجزا، در این روزها در طراحی داخلی خانه ها به کرات مورد استفاده قرار می گیرد، اما این را به خاطر داشته باشید که اگر فضای اتاق و خانه شما چندان زیاد نیست، بهتر است حتی المقدور از این گونه کتابخانه ها استفاده نکنید و به جای آن، از کتابخانه هایی استفاده کنید که در داخل دیوار کار گذاشته می شوند. این کار فضای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد. نکته ای که در خصوص این گونه کتابخانه ها وجود دارد این است که به خاطر عقب نشینی ای که در داخل دیوار دارند، این امکان را فراهم می کنند که از فضای جلوی دیوار برای منظوری دیگر استفاده شود و نیز دیگر همانند کتابخانه های مجزا، دارای فضای بالایی نخواهند بود که به طور معمول افراد وسایلی را روی آن قرار داده و باعث می شوند فضای خانه کوچک تر به نظر برسد.

قرار دادن تلویزیون بر روی دیوار

یکی از ساده ترین راهکار هایی که به واسطه آن قادر خواهید بود، فضای خالی بیشتری در خانه کوچک خود در اختیار داشته باشید این است که تلویزیون را روی دیوار نصب کنید. یکی از وسایلی که به طور معمول در این گونه خانه ها سبب کوچک تر نشان داده شدن آن ها می شود، میز های تلویزیونی است که برای منظور نگاه داشتن تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از قالب های گچی در گوشه های دیوار

استفاده از این گونه قالب های گچی یکی از نکاتی است که در طراحی داخلی منازل توجه زیادی به آن می شود و برای زیبا تر کردن فضای خانه از آن ها بهره گرفته می شود، اما آیا می دانستید این قالب های گچی فضای داخلی خانه را هم بزرگ تر جلوه خواهد داد؟ در حقیقت اتفاقی که در این خصوص می افتد این است که این قالب ها باعث می شود به طور ناخود آگاه، هر از چند گاه یکبار به سمت شان نگاه کنید و همین مسئله باعث می شود فکر کنید که سقف ساختمان بالاتر از چیزی است که در واقعیت هست و در نهایت اتاق و فضای داخلی جلوه بزرگ تری به خود خواهد گرفت.

استفاده از میزهای غذا خوری تاشو

ممکن است از آن دسته افرادی باشید که عاشق مهمانی دادن و دعوت کردن دوستان و آشنایان خود برای صرف غذا به خانه باشید، اما فضای داخلی کافی برای این کار را در اختیار نداشته باشید. توصیه طراحان داخلی به چنین افرادی استفاده از میز های غذاخوری ای است که امکان اتصال تکه های دیگر و اضافه نیز به آن ها وجود دارد. با استفاده از این گونه میزها هم فضای داخلی خانه خود را کوچک تر نخواهید کرد و هم زمانی که دوست داشته باشید قادر خواهید بود آشنایان خود را برای مهمانی به خانه دعوت کنید.

استفاده از وسایل ساده در خانه

یکی دیگر از راهکارهایی که برای بزرگ تر شدن فضای داخلی خانه می توانید از آن بهره بگیرد، استفاده از وسایلی در خانه است که حتی المقدور ساده باشند. برای این که متوجه منظور ما از سادگی وسایل شوید نمونه ای برای شما ذکر می کنیم. استفاده از شیشه برای سطح میز ناهار خوری به عنوان نمونه می تواند گزینه ایده آلی باشد. دقیقاً همانند پرده های نازک، زمانی که قادر به دیدن فضای زیرین میز باشید به مرور احساس خواهید کرد که فضای داخلی خانه بزرگ تر از حالت معمول است.

استفاده از طرحی یکپارچه برای نقاشی کردن فضای داخلی ساختمان

اگر فضای داخلی کوچکی در خانه در اختیار دارید و قصد دارید این فضا کمی بزرگ تر به نظر بیاید، توصیه می شود زمان نقاشی ساختمان خیلی ایده پردازی نکنید و بهتر آن است که تا جای ممکن تمامی اتاق های خانه و تمامی دیوار ها به یک طرح  و رنگ نقاشی شوند. اگر چنین طرحی را نمی پسندید می توانید هر اتاق را به طور جداگانه به یک رنگ به خصوص نقاشی کنید، اما این را به خاطر داشته باشید که در هر اتاق تنها از یک رنگ استفاده کنید. این گونه راهکار ها در نقاشی ساختمان در نهایت سبب بزرگ تر جلوه دادن خانه و فضای داخلی ساختمان خواهد شد. جیانا در این خصوص می گوید: «پرده ها و دیوار هایی که به یک رنگ (و یا رنگ هایی از یک خانواده، رنگ هایی که به هم مربوط باشند) باشند، باعث می شوند فضای داخلی خانه های کوچک بزرگ تر و دل باز تر از قبل به نظر بیاید.»

از وسایلی استفاده کنید که ارتفاع چندانی نداشته باشند

صندلی هایی که تکیه گاه بسیار بلندی دارند و نیز لامپ های بلند، به هیچ وجه از وسایلی نیستند که در یک خانه با فضای داخلی کوچک باید مورد استفاده قرار بگیرند. نکته ای که در این خصوص کاملاً واضح است، این است که استفاده از وسایلی که ارتفاع کمتری دارند، در نهایت سبب خواهد شد، سقف بلند تر به نظر برسد و این نکته در خصوص وسایلی که ارتفاع بیشتری دارند، دقیقاً بر عکس است و فضای داخلی خانه کوچک تر به نظر خواهد آمد. نکته دیگر این است که این گونه وسایل با ارتفاع کم، فضای کمتری هم اشغال می کنند و این مسئله نیز به بزرگ تر جلوه دادن خانه و فضای داخلی کمک خواهد کرد.

روی قفسه های دیوار ها، کمی فضای خالی نگاه دارید

حتی میزان کمی به هم ریختگی و شلوغ شدن وسایل، سبب می شود فضای داخلی خانه کوچک تر به نظر برسد و به همین خاطر است که اهمیت این موضوع در خانه هایی که مساحت و فضای داخلی کمتری دارند، دو چندان می شود. اگر در چنین خانه ای هستید و قصد دارید فضای داخلی خانه کمی بزرگ تر به نظر بیاید، بهتر است تا جای ممکن در قفسه هایی که روی دیوار ها کار گذاشته اید، کمی فضای خالی رها کنید. نیازی نیست که حتماً تمامی سطح یک قفسه را پر از وسایلی کنید که بعضاً برای تزئین منزل استفاده می شوند.

عدم استفاده از قالی هایی با طرح های متفاوت در یک اتاق

در طراحی داخلی، استفاده از قالی و قالیچه، یکی از نکاتی است که برای شاداب تر شدن فضای داخلی بسیار به آن اهمیت داشته باشد، اما متأسفانه نکته دیگری در این خصوص وجود دارد و آن نکته این است که استفاده از قالیچه هایی با طرح های متفاوت در یک اتاق، در نهایت سبب خواهد شد فضای داخلی، کوچک تر به نظر برسد. به همین خاطر است که بیشتر طراحان داخلی به افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند، توصیه می کنند از قالیچه هایی ساده و شبیه به هم در یک اتاق استفاده کنند که در نهایت سبب خواهد شد فضای داخلی بزرگ تر به نظر برسد.

قفسه های روی دیوار را بر اساس رنگ بندی مختلف وسایل طبقه بندی کنید

یکی از نکات بسیار جالبی که در خصوص مغز انسان وجود دارد و به طراحی داخلی خانه مربوط می شود، این است که مغز انسان در فضاهای آشفته و به هم ریخته، دریافت خوشایندی نخواهد داشت، به همین خاطر است که رعایت چند نکته طبقه بندی شده در طراحی داخلی خانه بسیار مثمر ثمر خواهد بود. برای نمونه یکی از این نکاتی که می توانید مد نظر قرار داده تا فضایی مرتب تر و در نهایت، دل باز تر در خانه داشته باشید، این است که وسایلی را که در قفسه های خانه قرار می دهد، بر اساس رنگ شان طبقه بندی کنید. برای نمونه می توانید کتاب ها و ظروفی را که به یک رنگ هستند، در کنار هم قرار دهید.ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش دوم 

طراحی اتاق مدیتیشن بخش دوم

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، ۱۲ ایده شیک

چيدمان مناسب آشپزخانه

دکوراسیون اتاق خواب مستر

۵ وسیله که اتاق نشیمن را تکمیل می کند

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون خانه

راه هایی برای زیباتر کردن حمام

4 طرح رنگ بهاره برای خانه شما

 

نظرات

در ادامه بخوانید...