20 بهترین بازی در 2018 بخش دوم

 

بازی God of War

بازی God of War

God of War (خدای جنگ)

نسخه جدیدی که از سری بهترین بازی های فوق العاده محبوب انحصاری پلی استیشن و سونی، خدای جنگ، منتشر شده است، فضایی بسیار متفاوت از قسمت های پیشین را مقابل بازیکنان قرار می دهد. این قسمت جدید از بازی 2018 از داستانی بسیار عمیق تر و زیبا تر بهره می گیرد، قابلیت ها و سبک بازی در درگیری ها و نبرد ها دچار تغییراتی شده و بهتر شده است و نیز قرمان اصلی این سری گیم، کریتوس، در قسمت جدید سن و سال بیشتری پیدا کرده که این نکته نیز می تواند خود به جذابیت های قسمت جدید بیفزاید و برای طرفداران بسیار هیجان انگیز باشد.

داستان بازی در سال ها پس از زمانی جریان دارد که خدایان المپیا از بین رفته اند و در داستان گیم کریتوس با پسر اش آترئوس در دنیای خشونت باری روزگار می گذراند که خداوندگاران نورس بر آن احاطه دارند. او در ابتدا در آرامش در کنار فرزند اش زندگی می کند، اما زمانی که نقش داشتن او در از میان بردن خدایان المپیا آشکار می شود، خداوندگاران نورس نقشه ای برای کشتن او طرح ریزی می کنند و این مسئله باعث می شود تا کریتوس تمامی تلاش خود را متوجه بقای خود و فرزند اش، آترئوس کند.

بدون شک خدای جنگ به عنوان هیجان انگیز ترین بازی ای شناخته می شود که در سال 2018 توسط شرکت سونی منتشر شده است؛ کارگردانی بازی نیز دوباره به کوری بارلاگ، کارگردان قسمت دوم این بازی سپرده شده است که می تواند داستان و روند پیش رفتن آن را بیش از پیش جذابیت بخشد.

 

 

بازی The Inpatient

بازی The Inpatient

The Inpatient (بیمار بستری)

بیمار بستری نام عنوان دیگری است که پلی استیشن و سونی در پس نام آن قرار گرفته اند و بنا به اطلاعات به دست رسیده از دو جنبه تجربه منحصر به فرد و هیجان انگیزی برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد:

اول این که بازی به طور انحصاری برای بازی به وسیله عینک واقعیت مجازی پلی استیشن طراحی شده است (Virtual Reality) و هدف اصلی از ساخت آن، وارد کردن ترس و وحشت به ضمیر ناخود آگاه بازیکنان است؛ داستان بازی به گونه ای است که با استفاده از عوامل روان شناسانه ترس را بر ذهن بازیکنان مستولی خواهد کرد و قابلیت جدید به کار گرفته شده صدای بینورال (به انگلیسی binaural: به تکنولوژی جدید انتقال امواج صدا به طور جدا گانه به هر یک از گوش ها است)

در بازی، این ترس را دو چندان خواهد کرد و بازیکن با وارد شدن به فضای بازی باید با عمیق ترین ترس های خود رو به رو شود. و اما نکته دیگری که این بازی را بیش از پیش هیجان انگیز می کند این است که به گونه ای دنباله ای بر بازی ژانر وحشت «Until Dawn (تا سپیده دم)» به شمار می رود که در سال 2015 روانه بازار شد و بازخورد بسیار خوبی در میان بازیکنان و منتقدان داشت؛ نویسندگان و کارگردان بازی «بیمار بستری» نیز همان هایی هستند که ساخت و تولید «تا سپیده دم» را به عهده داشتند.

داستان بازی روایت گر اتفاقاتی است که شصت سال پیش از نسخه سال 2015 رخ داده است و در آن زمان بازیکن کنترل بیماری در آسایشگاه را به عهده خواهد گرفت که باید تلاش کند تا حافظه و خاطرات از دست رفته خود را باز یابد. شناخت صدا های مختلف در بازی و نیز انتخاب هایی که بازیکن می کند، تأثیر مستقیمی بر چگونگی ارتباط شخصیت اصلی بازی با دیگر ساکنان آسایشگاه روانی خواهد داشت و پایان بازی بسته به تصمیمات بازیکن متفاوت خواهد بود.

ژانویه ماهی نیست که در آن انتظار انتشار بازی های زیادی در ژانر وحشت داشته باشیم، با این وجود، این گونه به نظر می رسد که «بیمار بستری» به تنهایی قادر خواهد بود بار لازم برای ترساندن بازیکنان را به دوش بکشد.

 

 

بازی Kingdom Hearts 3

بازی Kingdom Hearts III

Kingdom Hearts III (قلب های پادشاهی 3)

بسیاری به قدری از انتشار قسمت جدید این سری بازی محبوب در سال جاری هیجان زده اند که نمی دانند برای بیان دلایل هیجان خود از کجا شروع کنند. شاید بتوان گفت که بیش از هر چیز دیگری فاصله زمانی سیزده ساله ای است که میان این قسمت جدید با قسمت قبلی بازی دارد و این همه زمان مدت کمی برای انتظار کشیدن نیست.

شاید آخرین تریلر بازی سبب این بر انگیخته شدن هیجان باشد؛ تریلری که در آن می توان فضای انیمیشن «داستان اسباب بازی (Toy Story)» را در قسمت جدید بازی مشاهده کرد؛ به این معنی که برای نخستین بار این سری بازی بر اساس انیمیشنی از پیکسار ساخته خواهد شد.

و البته نکته دیگری هم که خبر خوشحال کننده ای برای دارندگان کنسول ایکس باکس به شمار می رود این است که این قسمت از بازی برای نخستین بار برای کنسول ایکس باکس نیز عرضه خواهد شد و این توانایی را خواهد داشت تا بازیکنان بسیار دیگری را به سمت دنیای فرح بخش و هیجان انگیز خود بکشاند.

صرف نظر از این که چه دلایلی برای انتظار بی حد و حصر بازیکنان برای انتشار این بازی بیاوریم، «قلب های پادشاهی 3» که استودیوی دارک سیکر (Dark Seeker) ساخت آن را به عهده گرفته است، بازیکنان را وارد فضای مبارزه ای منحصر به فرد خود خواهد کرد و داستان و شخصیت های بسیاری در این قسمت از بازی خواهیم دید که اشاره هایی به دو قسمت پیشین در آن ها خواهد بود.

علاوه بر این نو آوری ها و خلاقیت های تازه ای در بازی به کار گرفته شده که بازیکن را با دنیای جدیدی آشنا خواهد کرد؛ نا گفته نماند که قدرت های قابل استفاده در بازی بر اساس جذابیت های پر طرفدار پارک دیزنی در دنیای واقعی طراحی شده اند. به ندرت می توان بازی ای را یافت که بتواند برای یک دهه در خاطر طرفداران اش باقی مانده و انتظار قسمت جدیدی از آن را داشته باشند، با این وجود، این گونه به نظر می رسد که قرار است در سال جاری طرفداران این سری بازی محبوب از نتیجه نبرد تاریکی و روشنایی آگاه شوند.

 

بازی Monster Hunter World

بازی Monster Hunter World

Monster Hunter World (دنیای شکارچی هیولا)

تا کنون چند قسمت از این بازی بر روی کنسول نینتندو 3DS عرضه شده است و باز خورد فوق العاده ای در میان هوادران و منتقدین داشته است و کیفیت بازی به قدری خوب بوده است که توانسته بازیکنان بسیاری را به سمت این سبک به خصوص از بازی های ویدئویی جذب کند.

با این حال، این موفقیت فوق العاده نتوانسته سازندگان بازی را به اندازه کافی راضی کند و آن ها قصد دارند توانایی های خود را بیش از پیش به رخ بکشند. نسخه جدید بازی «دنیای شکارچی هیولا» قرار است بر روی کنسول های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نیز کامپیوتر های شخصی عرضه شود و مطمئنا با قابلیت هایی که این کنسول ها و کامپیوتر های شخصی از لحاظ سخت افزاری دارند.

بازی فوق العاده بهتر به نظر خواهد رسید و اصلاحاتی که در سبک گیم پلی آن انجام شده مطمئنا نتیجه بخش خواهد بود. علاوه بر این بخش چند نفره ای برای بازی در نظر گرفته شده است که می تواند بازی را بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان ها بیندازد.

برای نخستین بار در تاریخ این سری بازی قادر خواهید بود در شکار هیولا توسط دیگر بازیکنان دخالت کنید؛ به این معنی که می توانید به دوستان خود در این راه کمک برسانید (و یا این که از دوستان خود در این راه کمک بگیرید) و دیگر نیازی نیست که دشواری های نسخه های پیشین در این مسیر را تحمل کنید.

علاوه بر این مکان تمرین و آماده سازی ای نیز در این نسخه از بازی در نظر گرفته شده است که در آن می توانید به سادگی اسلحه ها و استراتژی های جدید خود را پیش از آن که در مقابل هیولا های بازی به کار گیرید، مورد آزمایش قرار داده و خطا های موجود در کارکرد آن ها را برطرف کنید.

بخش چند نفره بازی محدود به نقاط مختلفی از کره زمین نخواهد بود و از جای جای جهان بازیکنان قادر خواهند بود تا در کنار یکدیگر به شکار هیولا بپردازند.

با تمام این تفاسیر این نکته را هم باید به خاطر داشت که این بخش چند نفره چیزی از چالش ها و دشواری هیجان انگیز بازی نخواهد کاست و هنوز هم تجربه منحصر به فرد انجام این سری بازی برای بازیکنان وجود خواهد داشت، همان گونه که عناوین محبوبی چون Dark Souls و Bloodborne نشان می دهند.

بازیکنان بسیاری به دنبال داشتن تجربه ای چالش بر انگیز و دشوار هستند (البته تا زمانی که این چالش و دشواری جوایز و نتیجه ای برای شان به ارمغان بیاورد). در پایان می توان به جرأت گفت که بازی کنانی که برای نخستین بار با این نسخه جدید برای تجربه بازی اقدام خواهند کرد، مطمئنا خواهند یافت چه چیز منحصر به فردی در این سری بازی محبوب وجود دارد که توانسته است هواداران بسیاری را شیفته خود کند.

در سیارک بخوانیم:

 

 

بازی Revenant Kingdom

بازی نی نو کانی 2: بازگشت

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom (نی نو کانی 2: بازگشت پادشاهی)

قسمت پیشین بازی، «نی نو کانی: خشم جادوگر سفید» نام داشت و با بازخورد بسیار خوبی که در میان هواداران و منتقدین با آن رو به رو شد، تعجبی نداشت که در سال 2016 شاهد پرده برداری از قسمت جدید این بازی بودیم و در آن سال بیشتر خبر ها در خصوص پلی استیشن حول محور قسمت جدید این بازی بود.

قسمت اول بازی داستانی بسیار گیرا و جذاب داشت، درگیری ها به خوبی طراحی شده بودند و صحنه های سینمایی به کار گرفته شده در بازی نیز فوق العاده بودند و تمامی این مسائل در کنار یکدیگر توانستند تجربه ای دل پذیر برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

تمرکز اصلی سازندگان بازی بازگشت پادشاهی بر آن بوده است تا جذابیت و گیرایی گیم پلی قسمت پیشین در این قسمت جدید نیز باقی مانده و در کنار آن خلاقیت های تازه به کار گرفته شده در آن نیز مشهود باشد.

نکته ای که بیش از هر چیز دیگری در خصوص این قسمت جدید بازی توجهات را به خود جلب کرده است، قابلیت های جدیدی است که به سیستم در گیری های بازی افزوده شده است و مشخصا بازیکنان در این قسمت درگیری های نفس گیر تر و جذاب تری را تجربه خواهند کرد. به این مطلب، این نکته را هم باید افزود که قابلیت های جدیدی برای قهرمانان بازی در نظر گرفته شده است که به هر یک قدرت های منحصر به فردی خواهد داد.

این بار استودیوی بازی سازی Ghibli نقشی در ساخت بازی نخواهد داشت و تنها طراح شخصیت های بازی های این استودیو، یوشیوکی موموز، در ساخت و طراحی بازی وظیفه ای به عهده خواهد داشت. نکته جالب توجه تر و هیجان انگیز تر هم این که جوئی هیسایشی به وظیفه ساخت موسیقی های بازی را به عهده خواهد داشت. بنا بر این می توان گفت که حال و هوای ساخت بازی ها توسط استودیوی Ghibli تا حدود زیادی در این بازی وجود خواهد داشت.

 

 

بازی Pillars of Eternity 2

بازی ارکان جاودانگی 2: آتش مرده

Pillars of Eternity II: Deadfire (ارکان جاودانگی 2: آتش مرده)

سال 2017، برای طرفدران سبک بازی نقش آفرینی به خصوصی که در عناوینی چون «دروازه بالدور (Baldur’s Gate)» مشاهده می شود، سال منحصر به فرد و بسیار خوبی بود. « بازی الهیات: گناه نخستین 2 (Divinity: Original Sin II)» از سایت گیم اسپات امتیاز فوق العاده ده از ده را دریافت کرد

و با موفقیت فوق العاده ای که کسب کرد ارکان جاودانگی 2 تنها به نیمی از یک روز کامل احتیاج داشت تا سرمایه کامل و لازم برای ساخت اش فراهم شود و روند ساخت اش آغاز شود. در این بازی که قرار است در سال جاری روانه بازار شود، سازندگان آن قول شهر هایی زنده تر از همیشه را داده اند

و نیز این که بازیکنان آزادی عمل بسیار بیشتری برای گشت و گذار در مکان های بازی خواهند داشت. علاوه بر آزادی عملی که در اختیار بازیکنان قرار می گیرد و انتخاب های گسترده ای که در دنیای بازی در اختیار شان قرار خواهد گرفت (انتخاب هایی که بر داستان بازی تأثیر گذار خواهد بود و سرنوشت شخصیت ها را مشخص خواهد کرد) سیستم جدیدی در بازی به کار بسته شده است که به واسطه آن بازیکنان قادر خواهند بود قابلیت های نژاد های مختلف بازی را تا حدودی با یکدیگر ترکیب کرده و نژدای منحصر به فرد برای شخصیت خود شکل دهند

و به این صورت قادر خواهند بود داستان و سبک بازی را به گونه ای شخصی سازی کنند. با این حال اما نکته ای که بیش از هر چیز دیگری طرفدران بازی را هیجان زده کرده است، سیستم ساخت لوکیشن ها و موقعیت های مختلف در بازی است.

در سال 2015 نقد های بسیار خوب و قابل توجهی بر قسمت پیشین و نخستین این بازی عنوان شد؛ نقد هایی که غالبا بازی را «دنیایی منحصر به فرد و خیالی» نامید اند و علاوه بر این سیستم های درگیری در بازی نیز نظرات بسیاری را به خود جلب کرد و بازیکنان و منتقدین بر این باور بودند که درگیری ها به گونه ای طراحی شده است که به هیچ عنوان بازی خسته کننده نشده و هیجان در سراسر بازی حفظ می شود.

حال با علم به این که استودیوی بازی سازی Obsidian بنا به آن دارد که ایده های کلی به کار گرفته شده در قسمت پیشین را نگاه داشته و تنها اقدام به گسترش و توسعه آن ها کند و خلاقیت ها و ابتکار های تازه خود را در معرض نمایش طرفداران اش قرار دهد، به احتمال بسیار زیاد می توان انتظار موفقیت بی نظیر دیگری برای این نسخه متصور بود.

 این مقاله ادامه دارد...

تاریخ انتشار بازی روح سوشیما Ghost of Tsushima

 اطلاعات جدید در باره Red Dead Redemption 2

دموی قابل بازی سکیرو: سایه ها دو بار می میرند در نمایشگاه گیمز کام 2018

بهترین بازی ها که در سال 2018 عرضه خواهند شد بخش اول

نقد و بررسی Pro Evolution Soccer 2019

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید