پیدا شدن آمیب کشنده در آب لوله کشی تگزاس که از مغز انسان تغذیه می کند

 آب
در آب آشامیدنی تگزاس ، نگلریا فاولری یک آمیب که از مغز انسان تغذیه و می تواند منجر به مرگ شود، پیدا شده است  . آمیب با تغذیه از بافت عصبی تولید مثل می کند ، باعث التهاب ، مرگ بافت مغزی و خونریزی داخلی می شود.
 
مقامات تگزاس در مورد استفاده از آب لوله کشی هشدار داده اند - دانشمندان در آنجا  آمیب کشنده ای پیدا کرده اند که به مغز آسیب می رساند. آمیب همچنین می تواند باعث عفونت مغزی شود ، که معمولاً کشنده است.
 
با این حال ، آلودگی در آمریکا نادر است و 34 مورد از سال 2009 تا 2018 گزارش شده است. مقامات گفتند که آنها در حال ضد عفونی کردن آب هستند ، اما نمی دانند چه مدت طول می کشد. تاکنون استفاده از منابع آب در تگزاس ممنوع شده است. آب آلوده باید جوشانده شود و در زمان استحمام باید مراقب باشند که آب وارد بینی نشود.
 
مقامات گفتند که آنها در حال تمیز کردن سیستم آب هستند و سپس آزمایشاتی را انجام می دهند تا مطمئن شوند آب سالم است. مقامات  به افراد مسن و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف "به ویژه آسیب پذیر"  هشدار داده اند.نگلریا فاولر به طور طبیعی در آب شیرین در سراسر جهان یافت می شود. معمولاً افراد از راه بینی آلوده و سپس به مغز وارد می شوند.
 
نگلریا فاولر از طریق عصب بویایی ، دسته آکسون ها و رگ های خونی به پیازهای بویایی مغز انسان راه پیدا می کند و در آنجا یک ماده مغذی غنی را کشف می کند. آمیب تغذیه می کند ، در این مسیر تکثیر و چند برابر می شود و التهاب غشای مغز و علائم مننژیت را ایجاد می کند . معمولاً وضعیت بیمار فقط بدتر می شود و درمان تجویز شده منجر به پویایی مثبت نمی شود.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید