راهکارهایی برای افزایش قدرت ذهنی و هوشیاری هفت مورد

در

زمانی که سن افراد بالا تر می رود، توجه بیشتری به سلامتی وضعیت قلبی و عروقی خود می کنند، چرا که به مرور زمان کارکرد ارگان های مربوط به قلب رو به افول می نهند. علاوه بر این انجام فعالیت های ورزشی از دیگر نکاتی است که معمولاً مورد توجه افراد قرار می گیرد، چرا که افزایش قدرت بدنی و حجم ماهیچه ها از نتایج مستقیم این گونه فعالیت های ورزشی هستند. اما نکته ای که حائز اهمیت است، این است که علاوه بر این دو موردی که ذکر شد که باید مورد توجه قرار بگیرند، مسئله دیگری نیز وجود دارد که هر چه سن افراد بالا تر می رود، رسیدگی و توجه به آن اهمیت بیشتری پیدا می کند و بعضاً هستند افرادی که آن را نادیده می گیرند. این مسئله ای که باید مورد توجه قرار بگیرد، وضعیت ذهنی و مغز انسان است که هر چه سن بالا تر می رود، کارکرد اولیه خود را از دست می دهد. اگر بخواهیم به طور دقیق تر این مسئله را مد نظر قرار داده و در خصوص آن صحبت کنیم، باید عنوان کنیم که کاهش فعالیت مغزی و ذهن انسان، به طور معمول از سن سی سالگی آغاز می شود. از مسائل مربوط به مغز و ذهن انسان که پس از سی سالگی تحت تأثیر قرار گرفته و در کارکردشان به گونه ای اختلال ایجاد می شود، می توان به «مهارت های شناختی اجتماعی» اشاره کرد. دهه پنجم زندگی فرد و بعد از پنجاه سالگی، اوج این کاهش کارکرد در فعالیت های مغزی و ذهن را مشاهده می کنیم. با این وجود اگر کسی قصد داشته باشد به این روند رو به افول خاتمه داده و یا حداقل روند آن را کند تر کرده و تا سنین بالا از کارکرد بهتر ذهنی برخوردار باشد، چندان جای نگرانی نیست و اقداماتی در این خصوص وجود دارد که می تواند برای فرد از لحاظ ذهنی نتیجه بخش باشد. به همین خاطر است که با افراد متخصص در این خصوص گفتگو هایی انجام شده و تحقیقات جامعی نیز صورت گرفته که نتایج این گفتگو ها و تحقیقات، راهکارهای مؤثری را در اختیار افراد قرار می دهد تا قادر باشند به این مهم دست یابند و حتی در سنین بالا، از کارکرد مؤثر ذهنی برخوردار باشند. با سیارک همراه باشید تا جزئیات بیشتر و دقیق تری در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.

یافتن آن چه که در فکر و ذهن خود تمایل بیشتری به آن دارید

هر فرد، بسته به شرایطی که در آن بزرگ شده و امکاناتی که در اختیارش قرار گرفته است، در یک زمینه به خصوص استعداد بیشتری از خود نشان داده و اگر کاری در آن زمینه به خصوص به او محول شود، قادر خواهد بود تا به بهترین نحو ممکن از پس انجام دادن آن بر آید. نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که هر فرد، بسته به شرایط منحصر به فرد خود، تمایل ذهنی و فکری خود را یافته و تا جای ممکن آن را توسعه دهد. برای نمونه شخصی که به طراحی داخلی منازل و دکوراسیون علاقه مند است، مدام باید در خصوص کار خود فکر کند و ایده های جدیدی برای بهبود کار خود بیابد. تونی دُتینو، یک مرکز مشاوره تجاری در منهتن آمریکا دارد و مدت ها است به عنوان مشاور خدمات تجاری فعالیت کرده و به آن ها توصیه می کند که با چه ایده هایی قادر خواهند بود در کسب و کار خود عملکرد بهتری داشته و نتیجه دلخواه را دریافت کنند. او در این خصوص عنوان کرد: «برای نمونه من به علم شناخت اجسام و پدیده ها علاقه دارم، اما بسته به شرایط منحصر به فرد هر شخصی، این علاقه ها ممکن است متفاوت باشند، برای نمونه شخصی به طراحی مدل های جدید دوچرخه علاقه داشته و تمامی هدف اش این است که خلاقیتی در این حوزه از خود نشان دهد. یا شخصی را در نظر بگیرید که به ادبیات علاقه مند بوده و امکان گسترش خلاقیت اش در این زمینه بیش از سایر موارد وجود دارد. بنا بر این صرف نظر از این که فرد در چه حوزه ای تمایل به بروز خلاقیت خود دارد و شرایط او چگونه است، نکته مهم این است که همان زمینه و حوزه ای را پیدا کند که ذهن اش را بیش از هر چیز دیگری درگیر کرده و به آن علاقه مند است، تنها در این صورت است که حتی در سنین بالا تر هم افراد از هوشی قابل توجه برخوردار خواهند بود و افول وضعیت ذهنی، سبب از کار افتادگی آن ها نخواهد شد.».

صرف کردن زمان برای مطالعه تا جایی که برای فرد مقدور است

نکته مهم دیگری که باید مد نظر داشت، این است که پا به سن گذاشتی، مانعی برای مطالعه روزانه افراد نشود و داشتن یک برنامه روزانه برای مطالعه در زمینه ای که فرد به آن علاقه مند است، از اهیمت به خصوصی برخوردار است. تنها در این صورت است که ذهن فرد مدام درگیر مطالب جدید شده و نیز به مسائل تازه ای در خصوص حوزه مورد علاقه خود پی خواهد برد. نکته جالب توجه در خصوص مطالعه این است که افول وضعیت و شرایط ذهنی به واسطه پا به سن گذاشتن را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و محدود می کند. دُتینو در این خصوص عنوان کرد: «همان گونه که پیش از این نیز عنوان کردم، من به علم شناخت اشیاء و پدیده ها علاقه به خصوصی دارم و تمامی تلاش ام را به کار می گیرم تا از تمامی تحقیقات جدید و مقاله هایی که در این زمنیه در درسترس ام قرار می گیرند استفاده کرده و آن ها را به خوبی مطالعه کنم. نکته ای که در خصوص این مطالعه وجود دارد این است که هر چه بیشتر در حوزه ای که به آن علاقه مند هستیم و به گونه ای هیجان ما را بر می انگیزد، مطالعه داشته باشیم، قدرت ذهنی مان به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد و نه تنها در حوزه مورد علاقه خود مطالب بیشتری خواهیم آموخت، بلکه به طور کلی شرایط ذهنی مان توسعه و بهبود خواهد یافت و به اصطلاح تیز هوش تر خواهیم بود.».

حفظ ارتباط مؤثر با افرادی که در حوزه کاری شما فعالیت کرده و طرز فکری مشابه با شما دارند

از دیگر نکات مهمی که باید مد نظر قرار بگیرد این است که تا جایی که برای هر فردی مقدور است، سعی بر آن داشته باشد تا از نتیجه مطالعات و دانش دیگران نیز بهره مند شود. حال اگر این افرادی که برای کسب اطلاعات بیشتر با آن ها رابطه برقرار می کنیم، در زمینه کاری خودمان فعالیت داشته باشند، ایده آل خواهد بود. این گونه قادر خواهیم بود در مدت زمانی بسیار کوتاه، اطلاعات جدیدی به دست آوریم و نیز به زاویه دید منحصر به فردی که هر شخصی در مورد موضوعی به خصوص دارد آشنایی پیدا کنیم که خود به توسعه دادن شرایط ذهنی مان کمک شایانی خواهد کرد. دُتینو در این خصوص عنوان کرد: «من به هیچ عنوان تنها کار نمی کنم. در واقع ما گروهی از افراد هستیم که به طور مرتب به وسیله ایمیل و راه ها ارتباطی دیگر با یکدیگر در خصوص مسائل و مطالب مختلف گفتگو می کنیم و به محض این که تئوری و ایده جدیدی در زمینه کاری مان مطرح شود، یکدیگر را از آن مطلع می کنیم و این گونه قادر خواهیم بود تا جایی که برای مان مقدر است به روز باشیم. این نکته را باید به خاطر داشته باشیم که هر چه بیشتر با افراد متخصص در زمینه و حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنیم، قادر خواهیم بود دانش و اطلاعات بیشتری در این خصوص پیدا کنیم.».

از قابلیت های ذهنی و هوش خود، تا جایی که امکان دارد شناختی دقیق پیدا کنید

از دیگر نکاتی که باید مد نظر قرار بگیرد، شناختی جامع و دقیق از شرایط ذهنی است و این که برای نمونه در چه ساعاتی از روز، فرد بهترین و بیشترین بازده را از لحاظ ذهنی دارد. البته کمی زمان می برد تا فرد قادر باشد به چنین شناختی دست پیدا کند، با این وجود، چیزی نیست که قابلیت عملی شدن نداشته باشد و تنها به این نیاز است که فرد کمی بیشتر به خود توجه داشته باشد. نمونه ای در این خصوص برای تان نقل می کنیم تا ایده بهتری در خصوص موضوع مورد بحث داشته باشید. استفان وُلفرام، دارای مدرک دکترا است و نیز چند کتاب شناخته شده نوشته است که یکی از آن ها «نوعی جدید از علم (A New Kind of Science)» است. او چند جایزه مطرح نیز در به خاطر قدر دانی از فعالیت هایش دریافت کرده که یکی از آن ها جایزه مک آرتور است. او در این خصوص عنوان کرد: «برای این که قادر به عملی کردن این ایده باشم و به هدف خود برسم، در تک تک لحظات روزی که بیدار هستم و فعالیت می کنم، تصمیم می گیرم که چه کاری را بهتر است انجام دهم. برای نمونه صبح اول وقت که از خواب بیدار می شوم و کمی کسل هستم (و البته فکر می کنم این مسئله برای اکثریت غریب به اتفاق مردم همین گونه باشد)، بیشتر سعی می کنم کارهای ساده ای چون پاسخ دادن به ایمیل هایم را انجام دهم. پس از آن سعی می کنم با هم کاران و دوستانم صحبت کنم؛ البته نه در خصوص مسائل خیلی مهم و یا این که برای پیدا کردن راهکاری برای مشکلی که در کار پیش آمد کرده است، بلکه تنها در این خصوص که برای نمونه اوضاع و شرایط کلی کار چگونه است و صحبت های معمولی این چنینی. این گونه که تا کنون به آن پی برده ام، شب ها معمولاً زمانی است که از لحاظ ذهنی آماده تر و خلاق تر از هر موقع دیگری هستم و هوشیاری ام در شب هنگام، بیشتر از سایر مواقع روز است، به همین خاطر بیشتر سعی می کنم کار های مهم تر را در این هنگام انجام دهم. برای نمونه پروژه هایی که به خلاقیت بیشتری احتیاج دارند را به شب اختصاص می دهم. برای این که از لحاظ ذهنی همیشه آماده باشم و قادر باشم کارهای خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهم، سعی می کرده ام این روند مشخص ذهنی خود را پیدا کرده و تا جایی که برایم مقدور است به آن پایبند باشم.».

اختصاص دادن زمانی به خصوص برای فعالیت های تفریحی در کنار کار

از دیگر نکات مهمی که باید مد نظر داشته باشیم و متأسفانه کمتر افراد به آن توجه می کنند این است که ذهن و مغز انسان نیز، همانند ماهیچه ها و اعضای بدن، پس از فعالیتی طولانی مدت، کارکرد همیشگی خود را از دسته داده و به اصطلاح خسته می شوند. به همین خاطر است که باید توجه ویژه ای به این مسئله معطوف کرد و با کار گرفتن بیش از اندازه از مغز، در کارایی مؤثر آن اختلال ایجاد نکرد. در این خصوص گفتگویی با گرِت لیزی که فیزیک دانی شناخته شده است و مقالات متعدد و قابل توجهی در زمینه تحصیلی و کاری خود دارد انجام دادیم که می تواند برای تان جالب توجه باشد. او در این خصوص عنوان کرد: «فعالیتی که برای تفریح به سراغ آن می روم، موج سواری و اسکی روی برف است. نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که زمانی که فرد در انجام کارهای خود عجله کرده و زمان زیادی را صرف کار خود می کند، به مرور کارکرد قبلی و مؤثر ذهن خود را از دست می دهد و فردی که تمامی زمان خود را صرف کار کردن می کند، قدرت تفکر خلاقانه و عمیق را به مرور زمان از دست می دهد. خوشبختانه من دوستان زیادی در نقاط مختلف ایالت دارم و هر گاه که احساس می کنم دیگر قادر به تحمل فشاری که کار ام متوجه ام می کند نیستم، به آن ها پناه می برم و برای مدتی کوتاه از فعالیت های مورد علاقه خود لذت می برم تا انرژی و خلاقیت لازم برای ادامه کار ام را پیدا کنم. من بر این باور هستم که هر شخصی، صرف نظر از این که به چه کاری مشغول باشد، از این گونه فعالیت های تفریحی مورد علاقه دارد و حتماً باید زمانی را به این گونه فعالیت ها اختصاص دهد.».

ده دقیقه ابتدایی و انتهایی روز خود را به تفکر خلاقانه اختصاص دهید

اسکات هاگوود، یکی از کسانی است که در فعالیت های مربوط به مهارت های ذهنی بسیار شناخته شده است و کتابی معروف به نام «قدرت ذهن» دارد، او در این خصوص عنوان کرد: «همانگونه که روی صندلی خود نشسته ام، چشمان ام را می بندم و سعی می کنم یکی از این دو صحنه را در ذهن خود به وجود آورده و خود را در آن ها احساس کنم: ساحل مورد علاقه ام در آروبا و یا مزرعه ای که پای کوهی به نام اِسموکی وجود دارد و دوران کودکی خود را در آن سپری کردم. البته تنها تصویر مکانی که به آن علاقه دارم را در ذهن خود تصور نمی کنم، بلکه سعی می کنم تمامی صدا ها و بو هایی که در آن دوران احساس می کردم را نیز احساس کنم. کمی زمان برد تا بتوانم این گونه خود را غرق در رؤیا کنم، اما حالا می توانم از ثمرات این مهارت ام استفاده کنم، چرا که ذهن ام متمکز تر شده است و تمرکز بیشتری پیدا کرده ام و هر چیزی به سادگی قادر نخواهد بود این تمرکز مرا به هم بزند. تصور خلاقانه و تصویر سازی در ذهن به من کمک کرده است که تمامی تمرکز خود را بر هدفی که در سر دارم متمرکز کنم.».

پروتئین غذای مغز است

فرانک لاولیس، دارای مدرک دکترای رواشناسی است و در کالیفرنیای آمریکا مشغول به کار مشاوره و درمان بیماران خود است و نیز کتاب های مطرحی در زمینه کارکرد ذهن و مغز انسان دارد. او در این خصوص عنوان کرد: «من عادت دارم که روز خود را با  وعده صبحانه ای آغاز کنم که سرشار از پروتئین باشد. دو تخم مرغ آب پز و یک کاسه جوی پخته شده، معمولاً چیزی است که به عنوان صبحانه مصرف می کنم. پروتئین این صبحانه مغذی کمک شایانی به من برای ادامه فعالیت های روزانه ام می کند.». تحقیقاتی در این خصوص صورت گرفته است و نتایج حاکی از آن است که دانش آموزانی که پیش از شرکت در آزمون های خود، یک یا دو عدد تخم مرغ می خورند، قادر هستند تا بیست درصد نتیجه بهتری نسبت به سایر دانش آموزان داشته باشند.

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین خوراکی ها برای بهبود کارکرد مغز انسان بخش اول

در

همه ما غذاها و خوراکی هایی می خوریم که برای سلامت قلب، ماهیچه ها و دیگر اعضای بدن مان مفید بوده و کارکرد این اعضا را بهبود می بخشند، با این وجود، کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از غذاها و خوراکی های مفید برای کارکرد مغزش آگاهی داشته و اقدام به مصرف آن ها کند. این در حالی است که با توجه به تحقیقات گسترده ای که در این زمینه صورت گرفته است، با کمی جستجو در منابع اطلاعاتی مختلف، این افراد قادر به یافتن خوراکی ها و غذا هایی خواهند بود که در نهایت سبب افزایش تمرکز و قدرت خلاقیت آن ها خواهد شد. ما نیز در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از این گونه خوراکی ها آشنا کنیم؛ خوراکی هایی که منجر به بهبود حافظه انسان، بهبود مهارت های حرکتی و حتی کاهش افسردگی می شود. با سیارک همراه باشید.

بهترین خوراکی ها برای بهبود کارکرد مغز انسان بخش دوم 

اسفناج

سبزیجاتی که برگ آن ها مصرف خوراکی دارند و نیز سبزیجاتی که تیره رنگ هستند، حاوی مقادیر زیادی فولات (یا فولیک اسید) و ویتامین ب 12 هستند؛ هر دوی این ها می تواند در جلوگیری از زوال عقل و افول کارایی آن جلوگیری کرده و فرایند های منتهی به این گونه اختلالات را به تعویق بیندازد. محققان دانشگاه های تفتز و بوستون بیماران قلبی مختلفی را مورد بررسی و تحقیق قرار داده و به این نتیجه رسیدند که آن دسته از بیمارانی که هموسیستئین موجود در جریان خون شان بیش از اندازه افراد عادی بود، تا چیزی حدود دو برابر بیشتر از این افراد عادی در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار می گرفتند. این در حالی است که از علل اصلی افزایش هموسیستئین موجود در جریان خون می توان به کمبود ویتامین های ب 6 و ب 12 و نیز کمبود فولات (یا اسید فولیک) اشاره کرد؛ پیش از این نیز عنوان شد که اسفناج حاوی این ویتامین ها و فولات است و با خوردن آن می توان از اختلالات این گونه مرتبط با مغز جلوگیری کرد.

کشمش

کشمش از جمله مواد خوراکی سرشار از عنصر بور (نام یک عنصر شمیایی با عدد اتمی ۵ است) است. بنا به تحقیقات انجام شده در ایالات متحده آمریکا، افرادی که در طول روز حداقل 3.2 میلی گرم عنصر بور دریافت می کنند، تا ده درصد بیشتر از افراد عادی قادر به انجام فعالیت های مربوط به حافظه و حواس هستند و عملکرد بهتری نسبت به افراد عادی دارند (علاوه بر کشمش، سیب و آجیل و خشکبار نیز از دیگر منابع غنی عنصر بور به شمار می روند). علاوه بر این کشمش از جمله خوراکی های تنظیم کننده فشار خون است و افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند، می توانند با خوردن کشمش اقدام به تنظیم فشار خون خود کنند.

بوقلمون

گوشت بوقلمون حاوی مقادیر زیادی از تیروسین (نوعی آمینو اسید) است. تحقیقات نشان می دهد که تیروسین نقش مهمی در تنظیم میزان ترشح دوپامین توسط مغز دارد؛ دوپامین نیز نوعی از اعصاب منتقل کننده اطلاعات است که وظیفه مهمی در انتقال اطلاعات به حافظه به عهده دارد. تحقیقاتی در ارتش نیروی زمینی آمریکا در این خصوص صورت گرفت و نتایج حاکی از آن بود که سربازانی که تا یک ساعت پیش از شروع تمرین های خود، خوراکی ای حاوی آمینو اسید تیروسین مصرف کرده بودند، عملکرد بهتری در انجام تمرین های پیچیده تر از خود نشان می دادند.

زغال اخته

به طور کلی می توان عنوان کرد که میوه ها و سبزیجات تیره رنگ (مانند زغال اخته، توت فرنگی و اسفناج)، از منابع غنی و سرشار آنتی اکسیدان به شمار می روند. بنا به تحقیقاتی که در مرکز تغذیه ایالات متحده آمریکا و توسط دکتر جیمز جوزف، بر روی موش های آزمایشگاهی صورت گرفته است، آن دسته از موش هایی که عصاره زغال اخته به خوردشان داده شده بود، به نسبت دیگر موش ها، حافظه کوتاه مدت بهتری داشته و نیز در مهارت های حرکتی نیز عملکرد بهتری از خود نشان داده بودند.

بادام

بادام از جمله منابع غنی ویتامین ای به شمار می رود. ویتامین ای، خواصی همانند آنتی اکسیدان ها دارد و تحقیقات انجام گرفته در این خصوص نشان می دهد که دریافت میزان کافی ویتامین ای در طول روز در نهایت باعث خواهد شد تا به طور قابل ملاحظه از کاهش عملکرد قوای ذهنی به واسطه افزایش سن جلوگیری شود و سرعت این زوال عقلی کاهش یابد. تنها چند دانه بادام در طول روز کافی است تا ویتامین ای مورد نیاز یک روز بدن را تامین کنید.

ماهی

مغذی ترین وسالم ترین ماهی های موجود، آن هایی هستند که در آب های سرد زندگی می کنند؛ ماهی هایی چون سالمون و نیز ماهی تن. این گونه ماهی ها حاوی مقادیر زیادی از چربی مفید امگا سه هستند؛ امگا سه نقش بسیار مهمی در چگونگی کارکرد مغز ایفا می کند. جالب است بدانید که امگا سه موجود در گوشت این گونه ماهی ها، به واسطه تغذیه به خصوص این ماهی ها در گوشت شان قرار می گیرد؛ جلبک، ماهی های کوچک دیگر و نیز نوعی پلانکتون به خصوص، خوراک اصلی این ماهی ها است و امگا سه موجود در گوشت شان از همین منابع خوراکی تأمین می شود (پلانکتونی که عنوان شد معمولا در آب های سرد یافت می شود و به همین خاطر است که ماهی های آب سرد از حیث وجود امگا سه در گوشت شان غنی تر اند). تحقیقات نشان می دهد که جذب امگا سه علاوه بر بهبود عملکرد مغز، به کاهش افسردگی و از بین بردن نشانه های ظاهری آن نیز کمک می کند.

مصرف ماهی در پیشگیری از آرتریت روماتوئید 

تخم مرغ

تخم مرغ به عنوان یکی از منابع غنی کولین به شمار می رود، ماده ای مغذی که به نظر می رسد در بهبود عملکرد حافظه نقش تأثیر گذاری ایفا می کند. تحقیقاتی در این خصوص صورت گرفته است و طی آن دو گروه از دانش آموزان انتخاب شده و به گروهی از آن ها میزان 3 یا 4 گرم کولین داده شد (گروه دیگر تغذیه عادی خود را تجربه کردند)؛ نزدیک به یک ساعت پس از این تغذیه، آزمونی برای سنجش کارکرد حافظه از آن ها گرفته شد و کسانی که کولین مصرف کرده بودند، نتایج بهتری در این آزمون کسب کردند. علاوه بر این تخم مرغ از منابع سرشار امگا سه نیز به شمار می رود که در خصوص خواص آن صحبت شد.

۱۲ اتفاقی که با خوردن تخم مرغ در بدن می افتد 

افزایش قد کودکان با تخم مرغ 

قهوه

تحقیقاتی در این خصوص در بریتانیا انجام گرفته و نتایج حاکی از آن است که مصرف کافئین موجود در یک فنجان معمولی قهوه، تأثیر چشمگیری در افزایش تمرکز و حواس گذاشته و نیز در حل کردن مسائل گوناگون کمک رسان افراد بوده است.

این قهوه دوست‌داشتنی، مخدر یا موثر؟ 

بلغور جو

تحقیقاتی در این خصوص در دانشگاه تورنتوی کانادا صورت گرفته و نتایج حاکی از آن است که خوردن خوراکی هایی که به عنوان منابع غنی کربوهیدرات به شمار می روند، همانند آن است که یک فنجان کوچک از گلوکز (قند) به مغز خود تزریق کرده باشیم و در حقیقت میزان گلوکز موجود در جریان خون را افزایش می دهد؛ این افزایش گلوکز سبب می شود حافظه و تمرکز بهتری داشته باشیم.

گوشت

محققان سوئیسی در این خصوص تحقیقاتی انجام داده اند و به این نتیجه دست یافته اند که از میان سه نوع گوناگون صبحانه از لحاظ تغذیه ای (کربوهیدرات بالا، پروتئین بالا و یا ترکیبی از این دو)، افرادی که خوراکی های حاوی پروتئین بیشتری به هنگام صبح مصرف کرده بودند، در یک آزمون به خصوص کامپیوتری مربوط به حافظه عملکرد بهتری از خود نشان داده بودند. دکتر کارینا فیسچر، مسئول هدایت این تحقیقات بود و در این خصوص عنوان کرد: «زمانی که یک وعده غذایی سرشار از پروتئین مصرف می کنید، حافظه کوتاه مدت عملکرد بهتری نشان خواهد داد، چرا که با افزایش پروتئین، آمینو اسید هایی چون تیروسین نیز همراه با آن افزایش پیدا می کنند.».

گردو

گردو یکی دیگر از مواد خوراکی است که تأثیرات فوق العاده آن بر کارکرد مغز به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست و تحقیقات بسیاری اثبات کننده این ادعا هستند. یکی از این تحقیقات برای نمونه نشانگر این مسئله است که مصرف گردو به طور مداوم، از کاهش عملکرد ذهنی و تأثیر گذاری آن به واسطه بالا رفتن سن جلوگیری می کند و این مسئله پیش از هر چیز دیگری به واسطه وجود مواد مغذی ای چون چربی امگا سه، فیبر، ویتامین ای و بسیاری مواد دیگر است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی از جمله سبزیجاتی است که به واسطه طعم به خصوص اش، کودکان کمتر به خوردن آن تمایل نشان می دهند، با این وجود افراد مسن تر با پیدا کردن آگاهی از فواید کلم بروکلی برای مغز، بهتر است مصرف آن را در رژیم غذایی خود بیشتر کنند. کلم بروکلی که گویی ماکت یک درخت بزرگ و واقعی است، حاوی ماده ای به نام لوئتین است؛ لوئتین در حقیقت نوعی رنگدانه گیاهی است که بنا به تحقیقاتی که در سال 2016 در خصوص آن صورت گرفته است، توانایی به واقعیت بدل کردن پدیده ای را دارد که با نام «هوشیاری کریستالیزه شده» شناخته می شود. در حقیقت این کریستالیزه شده هوشیاری به این معنا است که افراد بالغ این امکان و قابلیت را خواهند داشت تا سنین بالاتری مهارت ها و دانشی که در زمان کودکی و جوانی خود آموخته را به کار گرفته و فعالیتی مرتبط با آن دانش و مهارت به خصوص انجام دهند.

آووکادو

آووکادو علاوه بر این که طعم بسیار خوبی دارد، حاوی مقادیر زیاد چربی اشباع نشده، فیبر و لوئتین است و بنا به تحقیقاتی که در سال 2017 در این خصوص صورت گرفته است می تواند در بهبود سلامت های شناختی تأثیر گذار باشد. محققان این بررسی عنوان کرده اند که آن دسته از افرادی که در طول دروان تحقیق، هر روز یک آووکادو خام می خوردند، به مرور زمان حافظه و مهارت شان در حل مسائل گوناگون به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا کرده بود و عملکرد بهتری در این زمینه نشان می دادند. نکته ای که در خصوص آووکادو وجود دارد طعم بسیار خوب آن است که به مراتب کار را برای بهره گیری از مواد مغذی موجود در آن ساده تر می کند.

خواص روغن آووکادو 

شکلات تلخ

خواندن این مورد می تواند بهانه ای باشد برای خوردن شکلات که هواداران بسیاری دارد. تحقیقاتی در سال 2013 در این خصوص صورت گرفته و نشان می دهد تقریبا همه انواع شکلات برای کارکرد مغز مفید و نتیجه بخش هستند، با این وجود، گونه های تلخ تر شکلات حاوی مقادیری فلاونوئید است که می تواند تأثیر چشم گیر تری در حفظ قدرت ذهنی و مغزی انسان داشته باشد و بروز اختلالاتی چون آلزایمر را به تعویق انداخته و از آن ها پیشگیری کند.

آیا شکلات تلخ برای بدن مفید است؟ 

عدس

محققان مرکز تغذیه و سلامت دانشگاه مری لند آمریکا عنوان کردند که نه تنها عدس حاوی مقادیر زیادی پروتئین گیاهی است که خود ثمرات بسیار زیادی برای سلامتی فرد دارد، بلکه مقادیری فولات (یا اسید فولیک) نیز در آن موجود است که برای حفظ سلامتی و بهبود کارکرد مغز که به واسطه افزایش سن به طور قابل ملاحظه ای تحت تأثیر قرار می گیرد، نقش مهمی ایفا می کند. جالب است بدانید که اسید فولیکی که زنان باردار برای جلوگیری از ناقض شدن جنین و رساندن ویتامین های لازم به آن ها استفاده می کنند، از عدس به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده آن استفاده می شود.

چغندر

البته چغندر از جمله خوراکی هایی است که به واسطه طعم به خصوص اش، هر کسی حاضر به خوردن آن نمی شود، با این وجود صرف نظر از این که طعم اش را دوست داشته باشید یا خیر، نمی توان منکر خواص آن برای سلامتی شد. تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته است نشان می دهد نیترات های موجود در چغندر به طور قابل ملاحظه ای عملکرد ذهنی فرد را بهبود می بخشند و این مسئله به این خاطر رخ می دهد که خون رسانی به مغز پس از خوردن چغندر بیشتر می شود.

زرد چوبه

در حال حاضر هزاران سال از نخستین زمانی که زرد چوبه توسط انسان مورد استفاده قرار گرفته است، می گذرد و دلیل بسیار قابل اتکائی برای این مسئله وجود دارد. نه تنها می توان به وسیله زرد چوبه غذایی خوش طعم و خوش رنگ تهیه کرد، بلکه خواص بسیار زیادی برای سلامت فرد دارند و استفاده از آن را بیش از پیش حائز اهمیت می کند. زرد چوبه از بروز بسیاری از اختلالات مرتبط با التهاب جلوگیری کرده و سبب می شود نشانه های بروز آلزایمر در فرد کاهش پیدا کنند.

40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم 

40 خاصیت برای زردچوبه 

گل کلم

صرف نظر از این که گل کلم را به عنوان جزئی از مواد تشکیل دهنده سالاد خود برگزینید و یا این که در غذایی دیگر، مواد مغذی بسیاری در آن وجود دارند که سبب سالم نگاه داشتن بدن می شوند. سال ها است که متخصصان تغذیه همگی به این باور مشترک رسیده اند که گل کلم تأثیر شگرفی در بهبود عملکرد مغز انسان دارد، با این وجود، اخیرا تحقیقات جدیدی در این خصوص صورت گرفته و نتایج حاکی از آن است که مصرف گل کلم طی روندی مداوم باعث می شود تا ضعف های شناختی که غالبا به واسطه افزایش سن برای انسان رخ می دهند، به طور قابل ملاحظه ای به تعویق افتند.

کرفس

البته ظاهر کرفس به گونه ای است که کمتر کسی انتظار شنیدن این مسئله را دارد که بر کارکرد مغز تأثیر گذار باشد. با این وجود تحقیقات صورت گرفته در خصوص کرفس، نشان می دهد که  لووتولین موجود در آن (یکی از اصلی ترین مواد موجود در کلم)، از بروز اختلالات ناشی از افزایش و کهولت سن در مغز به طور قابل ملاحظه پیش گیری کرده و بسیاری از این اختلالات را به تعویق می اندازد و حافظه فرد در سنین بالا تر را قوی تر نگاه می دارد.

سوئیس چارد

سوئیس چارد، سبزی ای است که برگ های آن تقریبا تمامی رنگ های رنگین کمان را نشان می دهند و سرشار از مواد مغذی برای مغز است. رنگ دانه های موجود در این گیاه منحصر به فرد، علاوه بر این که ظاهر زیبای آن را پدید می آورند بسیاری از بیماری های مرتبط با رشته های عصبی در مغز  (بیماری هایی چون آلزایمر) پیش گیری می کند. تحقیقاتی که در سال 2001 در این خصوص انجام شده، گواهی بر این ادعا است.

توت فرنگی

تنها به خوردن توت فرنگی در فصل تابستان اکتفا نکنید و بهتر آن است که در فصول دیگر نیز تا حد امکان از این میوه مغذی بهره بگیرید.  تحقیقاتی در این خصوص در سال 2012 صورت گرفته و نتایج حاکی از آن است که افرادی که به طور معمول عادت به خوردن توت فرنگی داشته و جایی برای آن در رژیم غذایی خود در نظر گرفته بوده اند، دیر تر از سایرین در مهارت های شناختی شان دچار اشکال می شدند. نزدیک به صد و بیست هزار نفر در این تحقیقات مورد بررسی قرار گرفتند و به همین خاطر نتایج حاصل از این تحقیقات می تواند به اندازه کافی قابل اتکا باشد.   این مقاله ادامه دارد...

بهترین خوراکی ها برای بهبود کارکرد مغز انسان بخش دوم 

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 کار کوچکی که می توانید هر روز برای رسیدن به موفقیت انجام دهید.

در

آیا تاکنون به رازی که در پس موفقیت قرار گرفته، فکر کرده اید؟ برای اکثر افراد، این مساله فقط یک چیز خاص نیست. بلکه، نتیجه ی بسیاری از عادت های روزانه  است که دائما تکرار می شوند. در اینجا 15 کار کوچک روزانه وجود دارد تا مطمئن شوید که عمدتا  زمان و صرف آن روی اولویت های خود را انجام میدهید. این نکات را در کارهای روتین روزانه ی خود قرار دهید و  مراقب اوج گرفتن موفقیت خود باشید !(سیارک)

  1. اولویت های خود را تعریف کنید.

سه اولویت برتر شما در زندگی کدام است ؟ سه چیزی که در بیشتر مواقع ، وقت خود را صرف آن می کنید کدام است ؟ آیا اولویت های شما با جایی که شما وقت خود را صرف می کنید ، تطابق دارد ؟ اگر این طور است ، ترسناک است. اگر نه ، باید سخت تلاش کرده تا زمان خود را صرف اولویت ها ارادی کنید و از شر این چیزهای بی ارزشی که شما را از انجام کارهای مهم باز می دارد ، خلاص شوید. واقعا به روشی که می خواهید زندگی خود را صرف کنید فکر کنید – شما احتمالی فقط زمانی احساس موفقیت می کنید که زمان خود را صرف چیزهایی کنید که برایتان بسیار اهمیت دارد.

  1. برای ادامه ی روز برنامه ای را تنظیم کنید.

زمان با ارزش ترین سرمایه ی ماست و دوباره بدست نمی آید. اگر واقعا می خواهید موفق باشید ، باید روش گذراندن زمان خود را برنامه ریزی کنید.

یک راه انجام این کار ، هر شب وقتی را به برنامه ریزی برای روز بعد اختصاص دهید. نوشتن برنامه ی زیری به سه دلیل به شما کمک می کند : باعث می شود ساعت های بیداری خود را به ماکزیمم زمان برسانید ؛ می توانید زمانی را هر روز به تمرکز روی اولویت های خود اختصاص دهید ؛ و می توان کشف کرد که آیا زمان زیادی را هدر داده اید یا نه. من اخیرا در جایی خواندم که متوسط آمریکایی ها 5 ساعت از روز خود را صرف تماشای تلویزیون می کنند. تنظیم برنامه  باعث می شود شما در دام کارهای کشنده ی زمان مثل تلویزیون نیفتید.

  1. قورباغه را قورت بده

در ابتدا یک قورباغه ی زنده را هر روز صبح قورت داده  و در بقیه ی روز هیچ چیز بدنی برایتان دیگر رخ نمی دهد. " مارک تواین

اگر شما نیز مثل بقیه ی مردم  هستید ، کاری هست که هر روز پشت گوش می اندازید چونکه شما از آن هراس داشته یا دستپاچه میشوید. این کار قورباغه ی شما است ، و طبق گفته ی مارک تواین ، باید هر روز صبح آن را بخورید. مساله ی به تعویق انداختن خوردن قورباغه این است که تمرکز روی انجام کارهای دیگر ، کار سختی است ؛ شما این قدر مشغول فکر کردن به این قورباغه هستید که نمی توانید آن را الان بخورید و به تعویق می افتد. همچنین ، طفره رفتن از آن باعث می شود حتی این مساله برایتان دشوارتر باشد چونکه زمان برای تصور چیزهای احتمالی دارید که این کاررا بدتر می کند.

خوردن این قورباغه در ابتدای روز به شما حس کمال می بخشد و آغاز روز برای حس موفقیت بسیار مناسب است. تمام کردن فوری این کار ترسناک به شما نیروی آنی را برای انجام کارهای دیگر در طول روز می دهد. همچنین ، در مقایسه با قورباغه ای که در ابتدا با آن روز خود را شروع کرده اید ، بسیار آسان به نظر می رسد.(سیارک)

  1. با فرد درون آینه صادق باشید

حالا که راجع به خوردن قورباغه صحبت می کنیم ، می خواهم شما را تشویق کنم که با خودتان روراست باشید و چونکه قورباغه ای هست که در ابتدای روز باید بخورید یعنی زودتر از  زمانی که همیشه بیدار می شوید ، از خواب بلند شده تا خوردن آن را شروع کنید.

برخی از افراد تمام سعی خود را قبل از طلوع خورشید  می کنند و بقیه به طور باور نکردنی در آخر شب ، پرحاصل هستند. اگر عاشق آغاز روز در ساعت 5 صبح هستید ، عالی است – جلو رفته و این قورباغه را در ساعات اولیه ی صبح بخورید. اگر ترجیح می دهید بخوابید ، بسیار خوب است – جلو رفته و آن را در ابتدای روز خود  بخورید.

افراد موفق با خود صادق هستند. آنها تنظیم هدف تمرین را هر روز صبح در ساعت 4:30 می دانند. آیا این بهترین ایده نیست که هرگز آدم صبح زود نیستند. آنها اهداف خود را بر مبنای پر حاصلترین زمان خود تنظیم میکنند.

  1. خط قرمزهای خود را مشخص کنید.

از کلنگ Hack حاصلخیز اصلی سود ببرید : قانون پارکینسون .

طبق قانون پارکینسون ، کار برای پر کردن زمان موجود برای تکمیل  آن توسعه یافته است. اگر زمان کمی برای تکمیل کار دارید ، احتمالا تلاش خود را باید افزایش دهید. راجع به روش تمیز کردن خانه ی خود فکر کنید زمانی که فردی تماس می گیرد و میگوید تا بیست دقیقه ی دیگر می آید و روش تمرکز شدید شما روی ماموریتی که فردا صبح دارید. تلاش تان به طور قابل توجهی افزایش می یابد زمانی که زمان کم باشد.

خط قرمزهایی را برای تکمیل کار ، مشخص کنید تا برای رسیدن به اهداف به شما کمک کند. چونکه برنامه ی روزانه ی خود را تنظیم کرده اید ، می توانید از قانون پارکینسون برای بهره بردن شما ، استفاده کنید. یک راه انجام این کار استفاده از بلوک های زمان است . 5 دقیقه به تکمیل هدف اختصاص داده و سپس یک استراحت 5 دقیقه ای در نظر بگیرید. دانستن اینکه زمان کمی دارید  به شما کمک می کند تا سودمندی خود را در عرض 55 دقیقه  جلسه ی کاری، به ماکزیمم زمان برسانید. همچنین ، وقفه های روانی کوتاه در حین کار سخت در هر ساعت ، باعث سازماندهی دوباره ی شما می گردد.

  1. حواس پرتی ها را به حداقل برسانید.

از بسیاری از حواس پرتی ها در حین کار تا حد ممکن خلاص شوید. اگر اینترنت حواستان را پرت می کند ، کامپیوتر خود را به گونه ای تنظیم کنید که برخی از سایت های خاص در زمان طول روز ، قفل باشد. گوشی خود را خاموش کنید. وقتی با فهرست کارهای روتین سر و کار دارید ، پیام هایتان در آنجا خواهند بود.

  1. مکث

زمان را هر روز برنامه ریزی  کنید تا مراقب خود باشید . زمان را در جدول زمانبندی خود برای تنظیم کنید تا ورزش کرده و زمان آرامش یا هر دو را  داشته باشید.

  1. برنامه ی معکوس

یک روش برای حرکت به سمت اهداف بزرگ ، برنامه ریزی وارونه در زمان تنظیم اهداف ، است .

مثلا ،‌می خواهید 26 پوند وزن کم کنید. بعد از اینکه یک هدف طولانی مدت کاهش وزن 26 پوندی از حالا تا سال دیگر تنظیم کردید ، برنامه ریزی معکوس را آغاز شکرده و هدف را به بخش های ممکن تقسیم کنید. اگر می خواهید 26 پوند در یک سال کم کنید ، باید نیم پوند (1750 کالری) هر هفته کم کنید یعنی 250 کالری در روز . بسیاری از افراد سه وعده ی غذایی و دو وعده ، اسنک در طول روز می خورند ، به این معنا که می توانید جذب مواد را تا 50 کالری در زمان خوردن کاهش می دهید. که این کار یک هدف شدنی است! شما اکنون مقدار زیادی جذب کرده و اشتیاق خود را زیر پا گذاشته و آن را به اجزاء کوچک تقسیم کردید، یعنی اهداف روزانه ی قابل دستیابی.

برنامه ریزی برعکس برای حرکت به سمت جلو ، برای همه ی اهداف بزرگ موثر است. من یک هدف مالی دارم که می خواهم امسال به آن برسم و دقیقا می دانم چند دلار و سنت روزانه بدست بیاورم تا به هدفم برسم.

  1. یادداشت کنید.

تحقیقات نشان می دهد که فقط با نوشتم اهداف خود روی شانس رسیدن شما به آنها تا حد زیادی افزایش می یابد! اهدافتان را روی کاغذ بنویسید ، آنها را در جایی روی دیوار که به راحتی قابل روئیت باشد ، بچسبانید ، مرتبا به آن رجوع کنید ، و شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

  10. یک شریک ذیحساب پیدا کنید.

شرکای مالی بسیار مهم هستند؛ آنها ما را حمایت و تشویق کرده تا برای رسیدن به اهدافمان تلاش کنیم. شاید شما همیشه می خواستید کتابی بنویسید یا یک شغل خانگی را شروع کنید. به کسی می گویید که به حفظ مسئولیت حساب شما کمک کرده و به طور هفتگی بررسی پیشرفتتان را کنترل کند.  داشتن یک شریک ذی حساب که اهداف مشابهی با شما دارد ، اثر بیشتری دارد.

  1. فقط خودتان را با افرادی مقایسه کنید که عزم و اراده ی شما را بر می انگیزانند.

آیا واقعا می خواهید احساس خوبی درباره ی زندگی تان داشته باشید ؟ مقایسه خود را با افراد دیگر رها کنید اگر حس بدنی به شما دست می دهد. حسادت به دیگران ، به سرعت شادی شما را کاهش داده و حس موفق نبودن را به شما می دهد.

مقایسه همان طور که در عنوان گفته شد ، می تواند مفید باشد اگر آن را در ارتباط با تحسین به جای حسادت ، انجام دهید. اگر دوستانتان دائما در شغل ارتقا می گیرند ، عادت های آنان را در اداره بررسی کنید. آیا او همیشه زود می رسد و دیر می رود و درخواست پروژه های اضافی می کند ؟ رقابت با اخلاق کاری او به شما کمک کرده تا اشتیاقتان تحریک شود. آیا همکارتان ، نمای سلامت کامل است ؟ مقایسه ی عادتهایتان با او باعث می شود شما بفهمید او هر روز بعد از ناهار پیاده روی می کند در حالی که شما در حال خوردن اسنک پشت میز کار خود هستید. اگر میل دارید تناسب اندام  خود را بهتر کنید در پیاده روی به او ملحق شوید.

" وقتی خود را به گونه ی سالم مقایسه کنیم (آنها آن را دراند ، من آن را دوست دارم ، چگونه راه رسیدن به آن را از آنها یاد بگیرم) ، که می تواند عزو م اراده ی ما را برای موفقتر شدن ، تقویت کند.

  1. بدنبال یک مربی ( منتور ) باشید.

اگر حوطه ی خاصی در زندگی شما وجود دارد که اشتیاق زیادی نسبت به آن دارید ، یک منتور موفق انتخاب کرده تا به شما کمک کند تا در آن حوزه رشد کنید. شما شاید بفهمید که در حوزه های مختلف زندگی تان ، منتورهای مختلفی دارید- من می دانم که دارم. استخدام یک  مربی را در نظر بگیرید؛ مربی درست ،با دادن انگیزه و ابزارهای لازم برای رسیدن به سطوح بالای موفقیت ،  دنیایی از تفاوت را در زندگی تان ایجاد می کند .

  1. وکیل یا نماینده

" اگر می خواهید الان کارهای بسیار کوچکی انجام دهید ، آن را خودتان انجام دهید. اگر می خواهید کارهای بزرگ انجام دهید و تاثیر زیادی داشته باشید ، نماینده بودن را یاد بگیرید" – جان سی ماکسول

ترک کنترل برخی کارها و نمایندگی کارهای خاص ، به همان اندازه که مشکل است ، نیز اهمیت دارد. رویهم رفته ، فقط 24 ساعت در یک روز وجود دارد ، و اگر واقعا می خواهید روی اولویت های خود تمرکز کرده و موفقیت زیادی داشته باشید ، باید به دیگران اعتماد کرده تا مسئول چیزهایی باشند که برای شما کمتر اهمیت دارد.

سال های پیش ، من کارهای هفتگی خود را روی کاغذ نوشتم و دریافتم که 56 کار وجود دارد که هر هفته آنها را تکمیل کرده ام. تعجبی ندارد که در آن لحظه احساس تاثیر بر انگیزی داشتم! ارزیابی اهمیت هر کدام از آن کارها را آغاز کرده و تصمیم گرفتم کارهایی را که انجامشان برایم اجباری نبود ، به وکیل واگذار کنم ، هنوز هم باید برای آن کارها را انجام مید ادم. حالا من زمان بیشتری برای تمرکز روی اولویت های خود دارم. زمانی که برخی از کارهای خود را به دیگران وکالت می دهیم ، می توانیم روی چیزهای مهم تمرکز کنیم – یک عامل مهم برا موفقیت.

  1. شرکت خود را عاقلانه انتخاب کنید.

علیرغم داشتن شریک ذی حساب مخصوص ، کل گروه خود را با دقت انتخاب کنید.

طبق نظر تاجر چیم ران ، " شما متوسط 5 نفر هستید که اکثر وقت خود را با او می گذرانید".

آیا شما وقت خود را با افرادی می گذرانید که مشوق ، مثبت و حامی شما هستند ؟ یا بیشتر زمان تان صرف افرادی می شود که برای شما مثل سم هستند ؟ انتخاب کنید که زمان خود را با فرادی بگذرانید که تلاش می کنند شما بهترین ها باشید.

  1. مطالعه کنید.

آیا می خواهید موفقیت بالایی داشته باشید؟ مطالعه کنیدو دائما  مطالعه کنید. مطالعه به ما انرژی داده و زهنمان را باز می کند. متونی را بخوانید که به شما انگیزه داده و در ذهنتان جرقه ایجاد می کنند. در توسعه ی نفس خود کاوش بسیار کنید. تا حد امکان اطلاعات بدست بیاورید. همیشه چیزی باری یادگیری بیشتر وجود دارد.

همه ی این کارها را روزانه انجام داده تا سریعا در مسیری قرار بگیرید که به موفقیت بسیار ختم می شود!(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ما هیچ وقت با خورمان صادق نیستیم

در ادامه بخوانید...

زبان بدن

در

توجه به زبان بدن در زندگی از اهمیت زیادی برخوردار است. شما چه اهل کسب و کار باشید و چه متصدی آماده‌سازی غذا، اگر با ارباب رجوع سر و کار دارید، باید بدانید که چگونه ارتباط مؤثر و مفیدی با مردم داشته باشید.
گفته می‌شود که 93 درصد از ارتباطات از نوع غیرکلامی است. بنابراین لازم است که بدانید در ورای کلماتی که از دهان شما خارج می‌شود، چه چیزی را بیان می‌کنید. در اینجا 11 ترفند برای فهم بهتر زبان بدن و برقراری ارتباط مفیدتر آورده می‌شود:



1- آینه‌وار باشید
آینه‌وار بودن یعنی آن کاری را بکنید که طرف صحبت شما انجام می‌دهد، البته با زیرکی و به نحو نامحسوس. شما نباید هر اقدام کوچکی که آنها انجام می‌دهند را کپی‌سازی کنید بلکه باید با ظرافت و مهارت، هر آنچه را که آنها معمولاً انجام می‌دهند را انجام دهید. با تقلید کردن کارهای آنان - مثلاً اگر آنها دست روی سینه می‌گذارند شما هم دست روی سینه بگذارید، اگر آنها نرم حرف می‌زنند شما هم به نرمی حرف بزنید، یا اگر آنها در موقع صحبت در چشم‌های شما نگاه می‌کنند شما هم به چشم‌های آنها نگاه کنید- شما رابطه دوستانه‌ای را با آنها برقرار می‌کنید. آنها خودشان را به شما بیشتر شبیه احساس کرده و لذا خود را با شما در ارتباط بیشتری احساس میکنند. این کار در وضعیت فعلی واقعاً تأثیرگذار است. این روش‌ها را می‌توان در هر جایی به کار برد، ولی خصوصاً در ملاقات‌های نامزدی، جلسات کاری و ملاقات با اشخاص جدید مفید است.

2- تظاهرهای غیرضروری انجام ندهید
برخی مواقع، افراد عصبی دست‌هایشان را روی سینه‌شان می‌گذارند تا یک نوع تظاهر انجام دهند که گویی می‌خواهند دکمه سردست یا ساعت مچی‌شان را نشان دهند. آنها ممکن است در جلوی جمعیت زیادی در حال قدم زدن باشند یا در حال گام برداشتن به سوی یک بانوی زیبا باشند، یا شاید در حال رفتن به روی صحنه (سن) به منظور انجام یک سخنرانی باشند، ولی با نشان دادن این تظاهر غیرضروری با بازوهایشان، عدم اعتماد به نفس زیادی را از خود به نمایش می‌گذارند. آنها این کار را به عنوان تلاشی ناخودآگاه برای پوشاندن بدن‌شان توسط دست‌هایشان انجام می‌دهند. این عمل در مردها بسیار شایع است و باید ترک شود. بدون دلیل با هیچ چیز ور نروید تا از لو رفتن اضطراب بالقوه که در پشت ظاهر معمولی‌تان قرار دارد، جلوگیری کنید. در عوض، دست‌ها را در دو طرف بدنتان قرار دهید و با اعتماد به نفس و طمأنینه، به سوی هر جایی که روان هستید، گام بردارید.(سیارک)

3- فیگور اقتدار بگیرید
فیگور اقتدار یعنی این که بازوهای خود را به حالت کشیده و روی سر خود، تا بالاترین ارتفاع بالا ببرید. به این ترتیب، دست‌هایتان به شکل V روی سرتان قرار می‌گیرند. این فیگور به طور عملی مورد مطالعه قرار گرفته و افزایش تستوسترون (هورمون مردانه)، اعتماد به نفس و خصیصه‌های رهبری در تمام کسانی که این عمل را انجام داده‌اند، به اثبات رسیده است. دفعه بعد، اگر قبل از یک جلسه بزرگ، احساس اضطراب یا عدم اطمینان داشتید، بازوهایتان را به همان شکل بالا ببرید و فیگور قدرت بگیرید. از انجام دادن این کار خوشحال خواهید شد.

4- پاهایتان را روی هم نیندازید
وقتی که مردم پاهایشان را روی هم می اندازند، علامت می‌دهند که آنها واقعاً مخالف و سرسخت هستند. این کار برای مواقعی که می‌خواهید از کسی فاصله بگیرید خیلی عالی است ولی اگر در حال انجام یک معامله بزرگ برای خرید یک خودروی جدید هستید یا اگر در حال تلاش برای متقاعد کردن رئیس‌تان برای یک ارتقاء شغلی یا حقوقی هستید، نشان دادن مخالفت نمی‌تواند ایده خوبی باشد. به جای این کار، پایتان را از روی پایتان بردارید و با حالت باز بنشینید. خلاصه اینکه، ما همه عاشق آن هستیم که معامله‌های بزرگی انجام دهیم.

 5- بخندید تا واقعاً ارتباط برقرار کنید
چه چیزی بهتر از یک چهره متبسم و شاد است؟ یک چهره متبسم، خوشحال و خندان. خنده، اوج اوج ارتباط بین دو نفر را نشان می‌دهد و به اندازه چندین جلد کتاب در مورد رفافت و الفت، حرف برای گفتن دارد. اگر می‌خواهید در یک مورد کاری یا شخصی با کسی ارتباط برقرار نمایید، خنده کنید. خندیدن در یک ملاقات نامزدی، یا خنده‌دار کردن ملاقات نامزدی، علامت‌های باور نکردنی از جذابیت و عشق است. بازگو کردن یک لطیفه جالب و مناسب در خلال یک مصاحبه، می‌تواند یخ جلسه را بشکند و روش بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با رئیس آینده‌تان! است. خندیدن و دیگران را خنداندن، اگر منجر به برقراری ارتباط مؤثر شود، فواید فوق‌العاده ای را عاید شما خواهد کرد.

6- بازوهایتان را روی هم نگذارید
همانگونه که انداختن پاها بر روی یکدیگر، یک وضعیت نامناسب از لحاظ زبان بدن بود، گذاشتن بازوها به روی هم (دست به روی سینه گذاشتن) نیز به همین صورت است. گذاشتن بازوها به روی یکدیگر، علامت حالت دفاعی و تردید است. هنگامی که بازوهایتان را روی هم می گذارید، از کسی که در حال صحبت با او هستید، فاصله می‌گیرید. به جای این کار، دفعه بعد که می‌خواهید با کسی که تازه ملاقات کرده‌اید ارتباط برقرار کنید، بازوهایتان را از روی هم بردارید و ملاحظه کنید که ایجاد ارتباط دوستی با آنها چه قدر راحت‌تر می‌شود.(سیارک)

 7- چانه‌تان را بالا بگیرید
موقعی که چانه‌تان را بالا می‌گیرید، غرور، اعتماد به نفس و اقتدار بالایی را از خود به نمایش می‌گذارید. اگر تا به حال کسی را دیده باشید که سرش را پایین گرفته باشد، به اهمیت بالا گرفتن چانه، پی خواهید برد. با بالا گرفتن چانه، شما نشان می‌دهید که به خودتان اطمینان داشته و خاطرجمع هستید. دفعه بعد که خواستید اعتماد به نفس خود را نشان دهید، مثلاً موقع انجام سخنرانی بر روی صحنه، یا تعریف کردن یک داستان برای گروهی از دوستان، و یا مصاحبه برای تصاحب یک موقعیت شغلی مورد علاقه، چانه‌تان را بالا بگیرید.

 8- کف دستتان را هم بالا بگیرید
هنگامی که با استفاده از دست‌های خود، ارتباط برقرار می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که وضعیت کف دست‌هایتان به طرف بالا باشد. با انجام این کار، شما به طور ناخودآگاه در طرف مقابل، ایجاد اطمینان می‌کنید. این کار نشان می‌دهد که شما روراست هستید و چیزی را برای پنهان کردن از کسی که در حال صحبت با او هستید، ندارید. لازم نیست که حتماً کف دستان شما در همه حال به طرف بالا باشد، بلکه بالا گرفتن کف دست در فواصل زمانی منظم می‌تواند فکر خوبی باشد. این تکنیک در هنگام فروش، بازاریابی، یا هنگام تلاش برای متقاعد کردن کسی در مورد چیزی و به طور کلی، در هر جایی که صداقت و راستی مورد تردید باشد، به طور ناباورانه‌ای تأثیرگذار است.

9- سرتان را تکان دهید.
هنگام تلاش برای برقراری دوستی با کسی که در حال صحبت با او هستید، سرتان را در مواقعی که او مطلب جدیدی را بیان می‌کند، تکان دهید. این علامت بزرگی است که نشان می‌دهد شما با آنها موافق هستید و اینکه به آنچه آنها می‌گویند گوش می‌دهید و قبول می‌کنید. تکان دادن سر توسط شنونده و نشان دادن اینکه واقعاً در حال گوش دادن هست، الفت بزرگی را در گفتگو ایجاد می‌کند. دفعه بعد که دوست یا همسرتان چیزی را برای شما تعریف می‌کند، در موقع مناسب سرتان را تکان دهید و خواهید دید که آنها چقدر خوشحال‌تر خواهند شد، چرا که آنها از مهارت‌های شنیداری شما لذت خواهند برد.

10- از تکان‌تکان دادن پاهایتان خودداری کنید
نگاه کنید، درست است که ممکن است خسته شده باشید ولی می‌توانید کار دیگری بکنید- مثلاً رفتن ناگهانی به ساندویچی سر کوچه- ولی تکان‌تکان دادن پاهایتان در موقعی که مدیرتان در حال صحبت راجع به موضوع مهمی است، او را خوشحال نخواهد کرد. بلکه در واقع او را عصبانی هم خواهد کرد، چرا که بدن شما به او می‌گوید که او چقدر برای شما خسته‌کننده است. به جای این کار، پاهای خود را یکی دو دقیقه بی‌حرکت نگه دارید و بگذارید که او خودش را خالی کند. به عوض ناراحت کردن او، به حرف‌هایش گوش فرا دهید (یا حداقل وانمود کنید که گوش می‌دهید) و ارتباط واقعی با او برقرار کنید. دفعه بعد که او ترفیعات شغلی آینده را مرور می‌کند، شاید شما در بالای فهرست او قرار بگیرید.

 11- بازوی طرف مقابل را به آرامی لمس کنید
با لمس کردن آرام هر شخص، شما در حقیقت با استفاده از بازو با او حرف می‌زنید. مثلاً هنگامی که شما در حال تعریف کردن یک داستان یا لطیفه خنده‌دار هستید، با این کار حس اعتماد را در او ایجاد می‌کنید. این بدان معنی نیست که دوره بیفتید و مردم را مدام لمس کنید، نخیر منظورم این نیست. بلکه منظورم یک لمس سبک و نرم بازو یا یک ضربه آرام و دوستانه روی شانه یا قسمت غیرخصوصی دیگری از بدن می‌باشد. با انجام این کار، شما در واقع یک رابطه دوستانه بین خودتان و آن شخص برقرار می‌کنید و نه یک رابطه خشک و همین طور یک رابطه روحی و عاطفی. دفعه بعد که با کسی قرار نامزدی داشتید، سعی کنید در حال مکالمه، او را به روش یاد شده لمس کنید و روابط بهتر را ملاحظه کنید.
این بود آنچه که می‌خواستم ارائه دهم. 11 ترفند برای کمک به موفقیت شما در زندگی شخصی و حرفه‌ای! شاید شما بهترین سخنران یا نقال نباشید، ولی اگر شما قادر باشید زبان بدن خود را کنترل کنید، می‌توانید بهترین معاشرت‌کننده باشید! و این تصویر کلی، از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است. خلاصه اینکه، زندگی کلاً حول محور ارتباط می‌چرخد و بدن شما تقریباً با هر چیزی روابط برقرار می‌کند.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸من معمولا پاهام رو روی هم میندازم یعنی مقتدرم؟

در ادامه بخوانید...

غذای مناسب برای زن ها

در

اگر شما هم مثل بسیاری از زنان دیگر هستید که زمانی برای تغذیه پیدا نمی کنند امکان ندارد تمامی مواد مغذی که بدنتان به آنها نیازمند است را دریافت ننمایید. با توجه به دستورالعمل‌های رژیمی جدید برای آمریکایی‌ها، بسیاری از زنان پتاسیم، فیبر، کولین، منیزیم، کلسیم، آهن و ویتامین‌های A، D، E و C را به اندازه کافی دریافت نمی کنند. پرمشغله بودن اجازه داشتن تغذیه خوب را نمی دهد- چیدمانهای هوشمندانه در فروشگاه های مواد غذایی می تواند به بهبود کمبود مواد غذایی شما کمک کند:‌

1. تخم مرغ
سالهای طولانی باور بر این بود که تخم مرغ موجب انسداد عروق می گردد اما در حال حاضر می دانیم که تخم مرغ ها بسته غذایی خوبی هستند و می توانند بخشی از رژیم غذایی سالم باشند. یک تخم مرغ بیش از 10 ماده ضروری مغذی از جمله آهن، ویتامین D، روی، لوتئین، زیگزانتین و کولین دارد و پروتئین و آنتی اکسیدان با کیفیت بالایی را تامین می کند. برخی غذاها طبیعی حاوی ویتامین D یا کولین هستند و بسیاری از پروتئین‌های حیوانی فاقد آنتی اکسیدان‌، تخم مرغ را به یکی از مغذی‌ترین ماده غذایی در رژیم غذایی شما تبدیل می کنند. اعتقاد بر این است که ویتامین D به حفاظت شما در مقابل شرایطی از جمله برخی سرطانها، دیابت، بیماری‌های خود ایمنی کمک می کند، حتی امکان دارد به کنترل وزن نیز کمک کند. همچنین ویتامین D روی کلسیم عمل می کند تا استخوان ها را قوی و سالم نماید. به احتمال زیاد استئوبروز و استئوپنی در زنان به ویژه پس از یائسگی بیش از مردان، دیده شود. با توجه به آخرین اطلاعات برآورد شده 8.2 میلیون زن آمریکایی پوکی استخوان دارند و بیش از 27.3 میلیون نفر کمی توده استخوانی دارند.
از تخم مرغ بعنوان بسته پروتئینی در صبحانه و بصورت کوکو با سبزی فراوان بعنوان یک شام سریع و آسان استفاده کنید.
2. آلو
از این پس آلو غذای صرفا مادربزرگی نیست! توجه داشته باشید که این میوه سرشار از فیبر می تواند به حرکت و بهبود کل دستگاه گواراشی کمک کند. زنان نسبت به مردان یبوست و سایر اختلالات گوارشی را بیشتر تجربه می کنند و در نتیجه آلو یک میوه بسیار مفید برای سلامت زنان، در این مورد خواهد بود. و چیز دیگری که گفتنش ضروری است این است که: با توجه به مطالعات انجام گرفته در دانشگاه ایالتی سن دیگو، آلو می تواند به افزایش سلامت استخوان کمک کند. خوردن 5 یا 6 روز از آن می تواند به کاهش از دست دادن استخوان کمک و تراکم استخوان در زنان یائسه را بهبود بخشد. کارشناسان می گویند که ترکیبات مواد مغذی این میوه، از جمله ویتامین K، بور، منیزیم، پتاسیم و پلی فنول است که برای استخوان مفید می باشند. (سیارک)
از آن بعنوان تنقلات شیرین استفاده کرده یا به غلات و ماستتان اضافه کنید. روشهای خلاقانه در استفاده از آن: از پوره آن به جای شکر (و بعنوان ماده‌ای که کمی بیشتر فیبر دارد) در مواد غذایی پخته استفاده کنید.
3. سالمون
مطمئنا ماهی های زیادی در دریا وجود دارد اما ماهی سالمون یکی از سالم‌ترین آنهاست. این پروتئین بدون چربی دارای اسید چرب امگا 3 است که برای مبارزه با چاقی خوب بوده و نیز از استخوان های شما محافظت می کند. اگر در خوردن خوراک ماهی و گوشت قرمز قرار است ترجیحی انجام دهید بهتر از همه این است که با توجه به توصیه اکثر کارشناسان، مصرف گوشت بویژه گوشت چربی دار، گوشت فرآوری شده از جمله بیکن و گوشت اغذیه‌فروشی‌ها را محدود کنید. زنان باردار نیز می‌توانند با انتخاب سالمون به کودک خود کمک کنند. در مطالعه ای که انجام شده زنانی که از ماهی کمتر استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس و کم وزنی هنگام تولد قرار می گیرند. بعنوان خوراکی سالم و خوش طعم، سالمون را به سبک آسیایی بخورید.
4. پسته
چیپس های چرب را کنار گذاشته و به جای آن از برخی تنقلات آجیلی استفاده کنید. یکی از سالم ترین آجیل ها پسته می باشد. مصرف یک اونس حدود 49 دانه از آن حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی مفید است. در واقع، محققان توصیه می کنند که خوردن روزانه 1.5 اونس از اغلب آجیل‌ها از جمله پسته، بخشی از رژیم غذایی کم چرب و کم کلسترول است که می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی که قاتل درجه یک، یک چهارم زنان آمریکایی است کمک کند. همچنین پسته سلاح مهمی در مقابله با افزایش وزن است: پسته با 160 کالری در هر اونس، یکی از کم کالری ترین آجیل ها است و حاوی پروتئین و فیبر می باشند. و از آنجایی که پوست‌دار آن جلوی شما را می گیرد (و به شما یادآوری می کند که چه مقدار خورده‌اید) احتمالا موجب مصرف کم شما از پسته گردد. در تحقیقی که انجام گرفته، افرادی که پسته پوست دار می خورند 41٪ کمتر از آنهایی که پسته بدون پوست می خورند، کالری جذب می کنند.
از پسته بعنوان یک میان وعده غذایی استفاده کرده و یا آن را به سالاد یا ساید دیش ها (غذاهای جانبی) از جمله غذای کدو گردویی و ساید پسته استفاده کنید.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای سلامت مو

در

زیبایی از درون  انسان نشات می گیرد، اگرچه روش ها و کار طراحان مد بسیار خوب است، ولی یک رژیم سالم سرشار از مواد مغذی ، کلید اصلی پرورش سری با موهای زیباست.دو کاشناس متخصص برتر پوست و متخصص تغذیه بهترین غذاها را برای سلامتی مو توصیه می کنند:(سیارک)

پروبیوتیک

مزیت : محکم شدن مو ، شکنندگی کمتر

سلامتی مو و در کل سلامتی شما ارتباط زیادی به گوارش دارد. بنابراین بالا بردن پروبیوتیک در شما یک عامل مهم است. طبق گفته ی اسنایدر " فولیکول مو مواد مغذی را جذب می کند و اگر بدنتان مسدود باشد [گوارش خوبی نداشته باشد ] ، مانع این کار می شود" .

روش عملکرد آن :  طبق گفته ی اسنایدر ، پروبیوتیک ، شکلی از باکتری زنده است که بخش اصلی جهان طبیعی است و برای زندگی ما ، نقش حیاتی دارد. آنها به رشد باکتری های خوب در بدن کمک می کنند در حالی که از رشد میکروارکانیسم های مضر جلوگیری می کنند. این کار اثر زیادی روی گوارش و جذب مواد مغذی شما دارد.

مواد خوراکی : کارشناسان با اطمینان می گویند که با یک مکمل پروبیوتیک مثل پروبیوتیک های دیتاکس زیبایی اسنایدر کیمبرلی ، می توان به گوارش کمک کرد. "SBO ها [ارگانیسم هایی با پایه ی خاک ] در این محصول نه تنها به حذف باکتری های مضر کمک می کنند بلکه راه را برای رشد باکتری های مفید باز می کنند" . اگر مکملی مورد  سلیقه ی شما قرار نباشد ، غذاهایی مثل ماست ، کفیر ، میسو ، تمپه یا خمیر ترش   را در رژیم خود بگنجانید که سرشار از پروبیوتیک هستند.

پروتئين


مزیت: رشد مو


ابتدا خبر بد: هیچ غذایی نیست که با خوردن آن رشد موهای شما سریع تر شود. فوسکو توضیح می دهد که "نرخ رشد مو با بسیاری از عوامل از جمله سن، وضعیت هورمونی، ژنتیک، بیماری و تغذیه تعیین می شود". خبر خوب؟ مواد مغذی مهمی وجود دارد که برای حفظ رشد سالم موهای شما لازم است و پروتئین سنگ بنای مهم سلامت موهای است.
چگونه کار می کند: پروتئین یک جزء ساختاری مو است. او می گوید "پروتئین باعث می شود تا 90 درصد از فیبر مو ساخته شده و در فولیکول مو شروع به کار کند". و این برای رشد مو ضروری است. حتی اگر هیچ چیزی نیست که بتواند به روند(فرایند رشد) سرعت ببخشد ، اما چیزهایی وجود دارد که شما می توانید انجام دهید تا سرعت آن کم شود ، و مصرف ناکافی پروتئین یکی از آنها است." هنگامی که شما پروتئین می خورید، بدن آن را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند که برای سلامت مو ضروری است. بدون پروتئین کافی در رژیم غذایی ، شما ممکن است ضیف بودن مو، شکنندگی مو، شکستگی مو، و ریختن مو را تجربه کنید.
چه کاری انجام دهید: یک صفحه از یک کتاب آشپزی قدیمی(Paleo) را داشته باشید. گنجاندن پروتئین به وعده های غذایی به صورت روزانه ا آسان است. سعی کنید از مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت بدون چربی، عدس، لوبیا و پنیر استفاده کنید. برای دیدن بهبودی دو هفته منتظر بمانید و برای حداکثر بهرمندی حداقل سه ماه آن را رعایت کنید.(سیارک)

 


اسیدهای چرب امگا 3


مزیت: پوست سر سالم


پوست سر شما یک فرمت از پوست صورت شماست اما از نظر تراکم تعداد فولیکول های مو و غدد چربی متفاوت است. شایع ترین شکایتی که اکثر مردم از پوست سردارند شوره سر و یا پوسته پوسته شدن است. فوسکو می گوید "خوردن غذاهای چرب که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند یک مکمل عالی برای سلامتی پوست سر و مو به ویژه برای افرادی که از درمان های دیگر مانند رنگ مو استفاده می کنند".
چگونه کار می کند: یک پوست سر سالم برای موهای ضخیم، لوکس لازم است و اسیدهای چرب ضروری به تغذیه پوست سر شما کمک خواهند کرد. به علاوه، کیفیت چربی سطوح روغن بر روی پوست سر شما را متعادل نگه می دارد و از خشکی آن جلوگیری می کند.
چه کاری انجام دهید: دنبال غذاهایی بگردید که امگا 3 خود را به رخ می کشند مانند ماهی تن و ماهی آزاد، و یا تخم چیا، بذر کتان، گردو، سبزیجات تیره، و یا شیر شاهدانه به سالاد روزانه اضافه کنید. شما شروع به دیدن بهبودی پس ازگذشت دو هفته می کنید. نیاز به نتایج فوری؟ از شامپو و خنک کننده هایی محتوی Pyrithione روی استفاده نمایید. فوسکو اظهار می دارد که " این یک مرطوب کننده و درمان برای پوست سراست و به طور موثر رشد بیش از حد مخمر که باعث شوره سرمی شود را کنترل می کند". امتحان کنید: شامپو و کاندیشنر پاک کننده ی کامل پوست سر ، که حاوی روی پریتیون است اما ، احساس، و یا بوی آزمایشگاهی آن مانند برخی از فرمولاسیون های ضد شوره سر به نظر نمی آید.

 

آب 


مزیت: کنترل بیشتر،وز شدن کمتر


این جای تعجب نیست که آب بدن و موهای شما را از داخل به خارج آبرسانی می کند. اسنایدر توضیح می دهد "از آنجا که بدن شما نخست از اندام ها و بافت های حیاتی خو د مراقبت می کند ، با مصرف محدود آب ، موهای شما می تواند به مراتب زودتر از بقیه بدن شما دچار کم آبی شوند". "آب همچنین به دفع سموم از بدن کمک می کند که می تواند از رشد سالم موهای شما جلوگیری کنند."
چگونه کار می کند: درست مثل زمانی که ماهیچه های شما در طول تمرین دچار کم آبی هستند و به درستی نمی توانند کالری بسوزانند ، موهای شما نیز بدون هیدراتاسیون(آب) نمی توانند ضخیم و سالم رشد کنند. اسنایدر می گوید: "کمبود آب نیز می تواند به مسائل پوست سر مانند شوره سر منجر شود، و می تواند رشد مو را کند کند زیرا رطوبت به اندازه کافی در ریشه مو که به رشد سالم موهای جدید اجازه می دهد، وجود ندارد".
چه کاری انجام دهید: نوشیدن آب بیشتر! به همین سادگی. اسنایدر پیشنهاد می دهد که ازخوردن قهوه صبحانه بگذرید و روز خود را با آب گرم و لیمو شروع کنید. او می گوید "این یک تزریق در هیدراتاسیون(آب رسانی)است که بعد از ساعتها آب نخوردن در طول شب است". شما همچنین می توانید مصرف آب خود را به شکل قابل ملاحظه ای با خوردن میوه ها و سبزیجات آبکی مانند هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، کرفس افزایش دهد. هر چیز کمی نیز کمک می کند. (هر چه که خوار آید روزی به کار آید).(سیارک)

ویتامین B کمپلکس 


مزیت: سلامت مو


بیوتین (ویتامین B8 و B12) به طور گسترده ای برای حفظ موهای سالم شناخته شده است، اما بیوتین تنها ویتامینی نیست که از رشد مو پشتیبانی می کند. همه انواع ویتامین های B با میزبانی مواد مغذی دیگر که فولیکول مو را در سطح سلولی پشتیبانی می کنند،مهم هستند.
چگونه کار می کند: ویتامین B کمپلکس شامل تمام ویتامین های گروه B است. خوردن همه آنها را در یک باربه آنها اجازه می دهد تا با همکاری همدیگر کارکنند و این به بهتر کار کارکردن سایر مواد مغذی مصرفی (مانند پروتئین ها و چربی) کمک خواهد کرد. فوسکو می گوید: "ویتامین های گروه B برای کمک به سوخت و ساز بدن چربی و پروتئین برای موهای خوب و براق هم عامل(کوفاکتور) هستند. آنها ذاتا ساختار محصولاتی که شما برای موهای سالم و عملکرد غدد چربی سالم نیاز دارید، را می سازند." به عبارت دیگر، چربی ها و پروتئین هنوز هم موهای شما را تغذیه می کنند، اما ویتامین های پیچیده B آن را موثر تر خواهند کرد.
چه کاری انجام دهیم: فوسکو می گوید: ساده ترین راه برای دریافت تمام ویتامین های B ، یک مکمل ویتامین B کمپلکس است. این راه سریعتر، آسان تر، و گاهی اوقات موثر تر از ترکیب کردن آنها با رژیم غذایی است به این دلیل که شما لازم نیست غذایی آماده ، پخت و یا منجمد کنید. اما اگر شما نمی توانید یا نمی خواهید ازیک مکمل استفاده کنید، مقدار زیادی از سبزیجات برگ سبز، سخت پوستان، و پنیر به وعده های غذایی خود برای دریافت یک دوز سالم از تمام ویتامین های B اضافه کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظر شما در مورد این پست چیست؟با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

مرد فرانسوی که ۹۰ درصد مغز خود را از دست داده

در

 (سیارک) : دانشمندان درباره مرد فرانسوی که ۹۰ درصد مغز خود را از دست داده و در عین حال زندگی عادی و نرمالی دارد، مات و مبهوت مانده اند.

زندگی نرمال بدون 90 درصد از مغز!


یک مرد فرانسوی با وجود اینکه ۹۰ درصد از مغز خود را از دست داده اما با این حال زندگی نرمال و سالمی را پشت سر می گذارد، دانشمندان را به فکر فرو برده تا دوباره درباره آنچه که از دیدگاه بیولوژیکی باعث هوشیاری و آگاهی انسان شده، فکر کنند.

علیرغم چندین دهه پژوهش و تحقیق، دانش ما نسبت به هوشیاری و آگاهی – آگاه بودن از موجودیت یک فرد – بسیار اندک است. ما می دانیم که بنیان این آگاهی به نحوی در مغز ماست اما چگونه می شود که افرادی با وجود از دست دادن قسمت اعظمی از نورون ها و رشته های مغزی می توانند نسبت به خود و اطرافیانشان آگاه باشند؟

این مورد که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در The Lancet توصیف شده بود، درباره مردی است که حدودا ۱۰ سال دانشمندان را مات و مبهوت خود کرده است. (سیارک)

این مرد فرانسوی که در زمان انتشار این مقاله ۴۴ سال سن داشت، هویتش کاملا محرمانه باقی مانده و به همین واسطه، دانشمندان کاملا توضیح داده اند که این مرد چگونه بدون اطلاع از شرایط بسیار نادرش و بدون هیچ مشکلی به زندگی ادامه داده است.او به دلیل ضعف اندکی که در پای چپش حس می کرد به دکتر مراجعه کرد و پس از اینکه اسکن مغز بر روی انجام شد، تصاویر نشان می دادند که جمجمه او اکثر با مایعی پر شده است. اسکن مغز این شخص نشان می داد که تنها یک لایه نازک از بافت واقعی مغز باقی مانده و بخش داخلی مغز او تقریبا به طور کامل از بین رفته است. عکس زیر، اسکن مغزی این شخص را نشان می دهد:

تصویر اسکن مغز این مرد فرانسوی – تجمع مایعات ۹۰ درصد از مغز این فرد را از بین برده است.

پزشکان باور دارند که قسمت اعظم مغز این فرد به طور آهسته و در یک بازه زمانی ۳۰ ساله توسط تجمع مایعات از بین رفته است؛ پدیده شناخته شده ای که به آن هیدروسفالی می گویند. او از کودکی به این بیماری مبتلا بود که البته توسط یک استنت درمان شده بود؛ اما این استنت زمانی که او ۱۴ ساله بود برداشته شد و از آن پس، بخش اعظم مغز او از بین رفته است (شایان ذکر است که استنت در پزشکی به لوله توری مصنوعی از جنس فلز گفته می شود که در یک گذرگاه یا مجرایی طبیعی در بدن به منظور جلوگیری یا مقابله با انقباض موضعی جریان درون آن مجرا، قرار داده می شوند).

اما علیرغم باقی ماندن مقدار اندکی از بافت مغزی او، این شخص ناتوانی مغزی نداشت؛ او دارای یک ضریب هوشی پایین (۷۵) بود اما به عنوان یک کارمند دولت مشغول به کار بود. او همچنین ازدواج کرده، دارای دو فرزند و نسبتا هم سالم بود.

پرونده پزشکی پر رمز و راز این شخص، نه تنها در ذهن دانشمندان این سوال را به وجود آورد که او چگونه توانسته زنده بماند، بلکه دانش ما از هوشیاری و آگاهی را نیز زیر سوال برد.

در گذشته پژوهشگران اظهار می کردند که هوشیاری و آگاهی احتمالا به نواحی مختلف و بخصوصی از مغز مرتبط است؛ از جمله کلاستروم (یک لایه نازک از سلول های عصبی مابینِ نواحی اصلی مغز) یا قشر بینایی (کرتکس بصری).

اما اگر این فرضیه ها درست بودند، این شخص فرانسوی که قسمت اعظمی از مغز خود را از دست داده نباید از آگاهی و هوشیاری بهره مند می بود.

Axel Cleeremans، یک روانشناس شناختی از دانشگاه آزاد بروکسل در بلژیک در این خصوص به کوارتز (Quartz) گفت: "هر تئوری درباره هوشیاری و آگاهی باید بتواند توضیح دهد چرا این فرد که ۹۰ درصد از بافت مغزی اش را از دست داده همچنان به صورت کاملا طبیعی به زندگی خود ادامه می دهد”.

به عبارت دیگر، به نظر نمی رسد که یک قسمت خاص از مغز به تنهایی مسئول هوشیاری و آگاهی انسان باشد.

به نظر نمی رسد که یک قسمت خاص از مغز به تنهایی مسئول هوشیاری و آگاهی انسان باشد.

Cleeremans بر فرضیه ای معتقد است؛ پایه و اساس این فرضیه این است که انسان با هوشیاری به دنیا نیامده، بلکه مغز آگاهی و هوشیاری را بارها و بارها یاد می گیرد. این بدان معناست که محل قرارگیری هوشیاری در مغز ثابت نبوده و بسیار انعطاف پذیر است و فراگیری آن می تواند توسط مناطق مختلف مغز صورت پذیرد.

او در ادامه بیان می کند: "آگاهی، نظریه غیر مفهومی مغز درباره خودش است و از طریق تجربه به دست می آید و این نیز از طریق یادگیری، تعامل با خود، جهان و افراد حاصل می شود.”

Axel Cleeremans این فرضیه را در ابتدا در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد و حال در کنفرانس انجمن مطالعات علمی درباره آگاهی در مورد این موضوع سخنرانی کرد. این کنفرانس در ماه ژوئن امسال (سال ۲۰۱۶ میلادی) در بوئنوس آیرس برگزار شد.

او فرضیه خود را "تز شکل پذیری رادیکال” (radical plasticity thesis) نامیده است. این نظریه با پژوهش های اخیری که نشان می دهند مغز یک فرد بالغ نسبت به آن چیزی که در گذشته فکر می کردیم، سازگار تر است.

Olivia Goldhill برای کوارتز اینگونه می نویسد:

"Cleeremans بیان می کند که برای داشتن آگاهی، تنها دانستن اطلاعات کافی نیست، بلکه باید دانست که یک شخص، اطلاعاتی را می داند. به عبارت دیگر، برخلاف یک ترموستات که به سادگی دما را ثبت و ضبط می کند، انسان های آگاه، هم می داند و هم برایشان اهمیت دارد که می دانند. (سیارک)

کلیریمنس مدعی است که مغز به طور پیوسته و ناآگاهانه یاد می گیرد تا فعالیت خودش را دوباره تعریف کند و این حالت تعاریف، اساسِ تجربه آگاهانه است.”

اما تمامی این صحبت ها درباره فردی که با وجود باقی ماندن تنها ۱۰ درصد از مغزش زندگی می کند به چه صورت است؟

براساس گفته های کلیریمنس، با اینکه تنها قسمت کوچکی از مغز این شخص باقی مانده، همین بافت مغزی موجود قادر است نظریه ای درباره خودشان به وجود آورند و این بدین معناست که شخص هنوز آگاهی کامل نسبت به کارهایی که انجام می دهد، دارد.

این مفاهیم به نوبه خود چندان هم جدید نیستند و هر روزه ما چیزهای بیشتری درباره مغزمان یاد می گیریم و به این موضوع پی می بریم که مغزهای ما چقدر انعطاف پذیر و سازگارند. به عنوان مثال در هفته اخیر دانشمندان توانستند سلول های مغزی یک موش را برای رشد مجدد فعال کرده و در نتیجه بینایی را به یک موش نابینا باز گرداندند.

مغز ما بسیار انعطاف پذیر است

این های تنها نشانه های قابل توجهی است که به ما نشان دهد که چقدر مغز ما می تواند قدرتمند بوده و حتی می تواند در آسیب های فوق العاده زیاد هم به یادگیری خود ادامه دهد. این موارد نوری از امید را در دل های ما روشن کرده و نشان می دهد که شاید روزی انسان بتواند بیماری هایی که ناشی از تخریب نورون ها (بیماری های نورودژنراتیو) است را نیز درمان کند.

نظر شما در رابطه با آگاهی و هوشیاری انسان چیست؟ آیا شما با الکس کلیریمنس هم نظر بوده و یا فکر می کنید آگاهی متعلق به قسمت خاصی از مغز است؟ اگر اینگونه فکر می کنید، شما چگونه می توانید دلیل هوشیاری و آگاهی این شخص فرانسوی را توجیه کنید.منبع : عصر ایران

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...