طرز تهیه چیز کیک یخچالی

امروزه چیز کیک یکی از پرطرفدارترین دسرها می باشد.دسری آسان و خوشمزه می باشد که می تواند بر شیرینی و گرمی محفل خانواده ها و مهمانی ها بیافزاید.(سیارک) با دستوری ساده به شما طرز تهیه چیز کیک یخچالی خوشمزه و اشتها برانگیز را آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه چیزکیک

بیسکویت (ترجیحا ساقه طلایی) .......200گرم

کره.........100گرم

خامه صبحانه.....200گرم

پنیر ماسکارپونه.....200گرم

شکر......1/2 لیوان

وانیل.....1/2 قاشق چایخوری

پودر ژلاتین.....1 قاشق غذا خوری سرپر

آب......1/4 لیوان

پودر ژله(به دلخواه)....1بسته

 

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

در طرز تهیه چیزی کیک ابتدا بیسکویت ها را با دست خرد می کنیم سپس در غذا ساز میریزیم تا کاملا پودر شود.کره را به دمای اتاق رسانده تا کاملا نرم شود، سپس کره را  با پودر بیسکویت مخلوط کرده تا خمیری شود.خمیر بیسکویت را در قالب ریخته(برای قالب چیزکیک یخچالی می توانید از قالب کمربندی که کف آن را با کاغذ روغنی پوشانده اید استفاده کنید یا ظرف دیگری که قطر کف ظرف و دهانه ظرف یک اندازه باشد را انتخاب کرده و کل ظرف را با سلفون می پوشانیم)و کف ظرف پهن می کنیم و با ته لیوان بیسکویت ها را فشرده میکنیم و به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم.

 

در این فاصله پنیر ماسکارپونه،خامه،شکر و وانیل را با دور تند همزن میزنیم،پودر ژلاتین را ابتدا در1/4 لیوان آب سرد حل کرده و بعد به روش بن ماری(روی بخار آب) ژلاتین را شفاف میکنیم سپس ژلاتین را به مخلوظ پنیر و خامه اضافه می کنیم و با همزن خوب هم میزنیم تا ژلاتین با همه مواد خوب مخلوط شود.بعد از گدشت 1 ساعت بیسکویت را از یخچال خارج کرده و مواد پنیری را روی بیسکویت ها ریخته و به مدت 3-4 ساعت در یخچال می گذاریم.

 

بعد ژله را روی مواد میریزیم و دوباره به مدت 3-4 ساعت در یخچال می گذاریم تا  چیک کیک یخچالي ما آماده شود. بعد به راحتی چیزکیک را از قالب جدا کرده،با میوه های دلخواه تزیین کرده و سرو بفرمایید. در ضمن می توانید همین مراحل را برای طرز تهیه کیک یخچالی با ژله انجام دهید و روی چیزکیک را با ژله تزئین کنید. 

چیزکیک یخچالی شما آماده شد. نوش جان 

نظر و تجربیات خود را راجع به این پست با ما در میان بگذارید....

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید