انجام کار در خانه می تواند زندگی شما را طولانی تر کند

به یاد داشته باشید که چگونه در دوران کودکی دوست نداشتیم در شستن ظروف کمک کنیم و یا اتاق خود را تمیز کنیم. تعجب آور نبود، زیرا تعداد کمی از مردم در انجام امور داخلی خانه ی خود چیزی شاد و دلپذیر پیدا می کردند.
 
sayarak.com امیدوار است پس از خواندن این مقاله، شما به همه این کارهای خسته کننده خانگی به طور کاملا متفاوت نگاه کنید.
شستشن ظروف، تمیز کردن خانه و شستن  و تا زدن لباس می تواند زندگی شما را طولانی کند
شستشن ظروف، تمیز کردن خانه و شستن  و تا زدن لباس می تواند زندگی شما را طولانی کند.
به نظر می رسد که دیگر نیازی به گذراندن زمان در ورزشگاه برای طولانی کردن زندگی وجود ندارد. برای مدتی، مردم معتقد بودند که انجام کارهای خانه برای حفظ سلامتی کافی نیست، اما معلوم شد که ما به سادگی اطلاعات لازم را نداشتیم. بر اساس یک مطالعه توسط دانشمندان آمریکایی، حتی فعالیت های سبک مانند تا زدن لباس ها شانس زندگی شما را به میزان طولانی افزایش می دهد.  
 
این مطالعه شامل 6 هزار زن 63 تا 99 ساله بود. در طول هفته آنها فعالیت بدنی روزانه خود را گزارش کردند، و سپس پزشکان مراقبت از سلامت آنها  را برای مدت 3 سال انجام دادند.
 
بر اساس نتایج این تحقیق، زنان در حدود 30 دقیقه در اعمال فیزیکی مانند لباس تا زدن لباس، خطر مرگ 12 درصد کمتر از افرادی بود که به سختی حرکت می کردند. یک رقم حتی پایین تر برای آن دسته از شرکت کنندگان بود که به طور مرتب 30 دقیقه فعالیت متوسط ​​یا شدید را انجام می دادند. افزایش امید به زندگی در این مورد حدود 39٪ بود. محققان اظهار داشتند که نتایج برای زنان در هر سنی، سبک زندگی، فرهنگ و وزنی یکسان است.
 
این یک کشف قابل توجه است، زیرا ثابت می کند که ما هنوز هم می توانیم از سلامتی بهره مند شویم، حتی اگر فعالیت بدنی ما کمتر از حد معمول توصیه شده باشد. نویسنده اصلی این مطالعه گفت: "انجام دادن هر کاری کمی بهتر از انجام ندادن است ." به گفته وی، توصیه های اساسی مدرن چنین فعالیت ساده ای را نادیده می گیرد، زیرا قبلا هیچ پایه ای از شواهد را نداشت.
 
دانشمندان می گویند که اگر چه مطالعه در مورد افراد مسن انجام شده است، نتایج آن نیز برای نسل جوان درست است. مهم این است که عادت های سالم را در حالی که جوان هستید، یاد بگیرید  - در این مورد آن را آسان تر برای حفظ آنها در طول زندگی خود بکار می برید.
 

شستشوی ظروف، به هر حال، استرس را از بین می برد

مطالعاتی وجود دارد که ارتباط بین سطوح بالای استرس و مرگ و میر را تایید می کند. بنابراین در اینجا یکی دیگر از دلایل انجام کارهای خانگی است: معلوم می شود که میزان اسنرس در افرادی که شستن ظروف را انجام می دهند کاهش اضطراب 27٪ است . همه به این دلیل که آنها بر روی فرآیند کار تمرکز می کنند، عطر و بوی مایع شستشو  و آب گرم را احساس می کنند. بنابراین، حتی چنین تمرین معمولی می تواند شما را به زندگی طولانی تر نزدیک کند.
 
مهم است که توجه داشته باشید که باید واقعا در فرآیند کار  غوطه ور شوید. افرادی که به کار توجه نمیکردند و ظروف را به عنوان وظیفه شسته بودند، به طور خودکار مزایای بهداشتی دریافت می نکردند.  
 
شما در مورد این مطالعه جدید چه فکر میکنید؟ در نظرات بنویسید

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید