گرانترین طلاق از مل گیبسون تا جف بزوس

جف بزوس ، بنیانگذار و مدیرعامل آمازون اخیراً اعلام کرد که او و همسرش مکنزی تصمیم به عقد قرارداد طلاق گرفته اند. ثروتمندترین مرد دنیا و دائماً تحت نظارت رسانه ها ، تأمل بر اینكه روند طلاق در چه حدی نتیجه خواهد گرفت ، او را مجبور به طولانی شدن انتظار نكرد ، جف بزوس به سادگی در رده بندی گرانترین طلاق در رده اول قرار گرفت و به همسر سابق سی و نه میلیارد دلار از جیب خودش بابت طلاق پرداخت کرد.
 

1. الک ویلدنشتاین و ژاکلین وایلدشتاین - 3.8 میلیارد دلار

الک وایلدشتاین و ژاکلین وایلدشتاین.
با وجود این واقعیت که بزوس همه سوابق قابل تصور و غیرقابل تصور را شکست ، اما در سال 1999 گرانترین طلاق شناخته شده در جهان بشمار می آید ، زمانی که تاجر فرانسوی آمریکایی و الک ویلدنشتاین پس از بیست و یک سال زندگی مشترک ، همسر خود ژاکلین را طلاق داد. در ازدواج مشترک در نتیجه یك دادرسی طلاق در سطح بالا ، به زن بالغ بر 3.8 میلیارد دلار اهدا شد كه امروز تقریباً شش میلیارد دلار است.
 

2. روپرت مرداک و آنا تورو - 1.7 میلیارد دلار

روپرت مرداک ، روزنامه نگار رسانه ای و ماریا تورو روزنامه نگار ، سی و یک سال ازدواج کردند و سه فرزند در کنار هم داشتند. اما این زوج برنامه های مختلفی در رابطه با سبک زندگی داشتند ، بنابراین این زوج در سال 1998 به توافق دوستانه رسیدند که باید طلاق بگیرند. متأسفانه جزئیات زیادی درباره تقسیم اموال و دادخواست طلاق در دست نیست ، اما طبق شایعات ، تورو مبلغ بسیار چشمگیر و اندکی کمتر از دو میلیارد دلار (1.7 میلیارد دلار) دریافت کرد. با وجود این ، هر دو طرف مسیر زندگی خود را ادامه دادند و روابط خود را با افراد دیگر برقرار کردند. تلف شدن وقت ، دقیقا هفده روز پس از طلاق ، مرداک با وندی دنگ ازدواج کرد و تورو شش ماه بعد با ویلیام مانه ازدواج کرد.
 

3. برنی اکلستون و اسلوایتسا رادیک - 1.2 میلیارد دلار

مدیر اجرایی فرمول 1 برنی اکلستون ، یکی از ثروتمندترین افراد در انگلستان ، از مدل کرواتی اسلاویکا رادیک در سال 2009 طلاق گرفت. این تسویه حساب 1.2 میلیارد دلار ارزش داشته است ، و گرچه جزئیات آن کاملاً مشخص نیست ، اما به نظر می رسد پیچیدگی غیر معمول است - به نظر می رسد که این رادیک بود که به برنی پرداخت کرد.
 

4- استیو و الین وین - 1 میلیارد دلار

در مورد این زوج بسیار عجیب چه می توان گفت؟ استیو و الین وین دو بار ازدواج کرده بودند!بله ، درست است اولین ازدواج آنها در سال 1963 اتفاق افتاد و تا سال 1986 ادامه یافت ، و پس از اندکی جدایی ، این دو دوباره تصمیم گرفتند زندگی مشترک خود را در ازدواج دوم پیوند دهند ، این در حالی است که در سال 1991 وارد یک شراکت شدند. متأسفانه پس از نوزده سال از ازدواج ، این زوج دوباره تصمیم به طلاق گرفتند. بنابراین ، طلاق دوم آنها ، که در سال 2010 اتفاق افتاد ، یکی از گران ترین زلاق ها در زمان محسوب می شود. و با وجود این که بسیاری از جزئیات و تقریباً کل روند پنهان نگه داشته می شود ، با این وجود، این خبر  به دست آمد که این طلاق یک میلیارد دلار ارزش دارد.
 

5- هارولد هام و سو آن آن آرنال - 975 میلیون دلار

طلاق بین سرمایه دار نفتی هارولد هام و همسرش سو آن آرنال یکی دیگر از گرانترین طلاق ها بود. روند طلاق در حالی به پایان رسید که همسر سابق برای وی چک با مبلغ بسیار چشمگیر و اندکی کمتر از یک میلیارد دلار یعنی 974.8 میلیون دلار پرداخت کرد. 
 

6. عدنان خاشقجی و ثریا کاشوگی - 874 میلیون دلار

باور کردنش سخت است ، اما این داستان به نظر می رسد یک داستان عالی برای فیلم های آینده خواهد بود. در سال 1961 ، یک فروشنده سلاح از عربستان سعودی ، عدنان خاشقجی ، با یک زن بیست ساله بریتانیایی به نام ساندرا دیلی ازدواج کرد که با گرویدن به اسلام ، نام خود را به ثریا تغییر داد. به گفته تایم ، این زوج هفده خانه ، سه هواپیما و سه قایق بادبانی داشتند. اما همانطور که می دانید دیر یا زود همه خوشی ها به پایان می رسد. در سال 1974 ، این زوج طلاق گرفتند ، مقررات آنها در آن زمان رکورد هشتصد و هفتاد و چهار میلیون دلار (امروز این معادل معادل بیش از دو میلیارد دلار است) بود.
 

7. دیمیتری ریبولولف و النا ریبولولوا - 604 میلیون دلار

النا ریبولولوا برای طلاق از شوهرش (تاجر روسی) دیمیتری ریبلوفلوف شکایت کرد و تلاش کرد سهم بزرگتری را بدست آورد ، اما او در ابتدا با گرفتن مقدار بسیار مناسب می توانست طلاق بگیرد. در ابتدا ، دادگاه به النا مبلغ چهار و نیم میلیارد دلار اهدا كرد ، اما پس از تجدیدنظر ، زن فقط ششصد و چهار میلیون دلار دریافت كرد.
 

8. کریگ مک کاو و وندی مک کاو - 460 میلیون دلار

کریگ مک کاو ، پیشگام در صنعت تلفن همراه ، و همسرش (ناشر روزنامه) وندی مک کاو در سال 1997 ، این زن و شوهر با خیال راحت طلاق گرفتند و طبق گفته مجله Forbes مبلغ معامله آنها چهارصد و شصت میلیون دلار بود.
9. مل گیبسون و رابین مور - 425 میلیون دلار
هیچ چیز نمی توانست آنها را متوقف کند ، نه هفت فرزند و نه بیست و هشت سال زندگی مشترک. مل و رابین گیبسون نیز طلاق گرفتند و اثری نه چندان واضح در تاریخ دادرسی طلاق به جای گذاشتند. در آن زمان رابین با ترک دادگاه ، نیمی از ثروت شوهر سابق خود یعنی چهارصد و بیست و پنج میلیون دلار را به دست آورد.
 

10. باب جانسون و شیلا کرومپ جانسون - 400 میلیون دلار

باب جانسون و شیلا جانسون در سال 1969 ازدواج کردند. به گزارش ABC News، در سال 2000 ، این زن و شوهر به اولین میلیاردرهای آمریکایی آفریقایی تبدیل شدند که به موفقیت چشمگیری دست یافتند.  ، اما در سال 2002 ، آنها تصمیم به طلاق گرفتند و شیلا نیز با چهارصد میلیون دلار شریک خود را ترک کرد. اما به طور تصادفی یا با برنامه قبلی ، شیلا خیلی زود با همان قاضی ازدواج کرد که مراحل طلاق آنها را پیگیری می کرد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید