نائومی کمبل آنچه طرفداران درباره سوپر مدل نمی دانند

نائومی کمبل

22 ماه مه 50مین سالگرد سوپر مدل جامائیکایی تبار ، نائومی کمبل است. برخلاف بیشتر همکارانش ، که حرفه مدلینگ برای آنان بعد از 30 سالگی تمام می شود ، نائومی کمبل همچنان در این حرفه تقاضای خود را دارد ، در فشن شو لباس و روی جلد مجلات ظاهر می شود. با این حال ، علاوه بر شهرت به عنوان یکی از موفق ترین مدل های جهان ، نائومی کمبل همچنین در دنیای تجارت نمایش، بازیگر و خواننده شهرت کسب کرد و در آستانه پنجاهمین سالگرد تولد دوباره با افشاگری های خود همه را غافلگیر کرد ...

 

س.پر مدل نائومی کمبل
نائومی کمبل یکی از موفق ترین و مشهورترین مدل ها در جهان

نائومی نمی دانست پدرش کیست و هرگز در زندگی او را ملاقات نکرده بود - والدینش وقتی هنوز به دنیا نیامده بودند طلاق گرفتند. از مادرش ، والر موریس ، دختر بالرو Afro-Jamaican ، نائومیف موسیقی و انعطاف پذیری را به ارث برد. از کودکی مشغول رقصیدن بود و در یک مدرسه باله شرکت می کرد. وقتی 10 ساله بود ، ناپدری داشت که نام خانوادگی خود را به نائومی  داد ، اما از رابطه اش با ناپدری نتیجه ای نگرفت و نائومی سعی کرد دیر تر به خانه بازگردد تا کمتر او را ببیند. در طی یکی از این دیر آمدن ها به خانه در پارک های لندن ، او با یک پیشاهنگ آژانس مدل سازی پاریس ملاقات کرد و یک سال بعد برای اولین عکسبرداری  به فرانسه رفت.

نائومی کمبل
نائومی کمبل در جلد مجلات

در سن 16 سالگی ، نائومی کمبل جایگزین یک همکار شد که در عکسبرداری شرکت نکرده بود و در عوض روی جلد مجله Elle قرار گرفت. در حقیقت ، این آغاز بیوگرافی مدل بودن او بود. پس از آن او با پیشنهادهای جدید بمباران شد و به زودی شخصیت اصلی نمایش های مشهورترین خانه های مد شد. نائومی اولین مدل مشکی بود که روی جلد مجلات Time و Vogue ظاهر شد و در طول دوران حرفه ای اش در جلد بیش از 500 مجله معروف مد ستاره دار شد.

 

نائومی کمبل
نائومی کمبل در جلد مجلات

تا پایان دهه 1980 نائومی کمبل به یکی از پرطرفدارترین مدل های برتر بدل شد و تا پایان دهه 1990 به یکی از محبوب ترین مدل های جهان تبدیل شد. حتی شکست هم نمی توانست مانع موفقیت او شود. در سال 1993 ، او در طول نمایش زمین خورد ، با کفش های 25 سانتیمتر مانند گربه روی زمین افتاد ، اما برخاست ، لبخند زد و ادامه داد. پس از آن ، شهرت وی بیشتر افزایش یافت و این کفش ها به عنوان یک نمایشگاه به یکی از موزه های لندن رسید. از آن زمان به بعد ،زمین خوردن مدل ها در زمان فشن یاد  نائومی را در خاطره ها زنده می کرد.

 

نائومی کمبل
حتی زمین خوردن او  یک اتفاق جالب در دنیای مد بود

 

 

کفش سوپر مدل
کفشهایی که نائومی کمبل پوشیده بود.

در آینده بسیاری از طراحان لباس از او خواستند که زمین خوردن را تکرار کند تا بدین ترتیب توجه مطبوعات به نمایش های آنها جلب شود اما نائومی امتناع ورزید. وی توضیح داد: " من به آنها گفتم كه خلاف اصول من است ، و من عمدا نخواهم افتاد. " سالها بعد ، این مدل ویدئویی را با این سقوط در صفحه اش در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و آن را با بیانیه نلسون ماندلا همراهی کرد: " با موفقیت ها مرا قضاوت نکنید ، براساس تعداد دفعاتی که افتادم و دوباره بلند شدم قضاوت کنید ." او هرگز از اینکه مسخره و بی دست به نظر برسد نترسید و خود جنجالی او به او کمک کرد تا هواداران بیشتری را هم بدست آورد.

 

سوپر مدل
سوپر مدل های معروف دهه 1990

او به لطف زیبایی نه تنها زیبایی عجیب و غریب ، بلکه همچنین یک روحیه هیجانی در سراسر جهان شناخته شده بود. همیشه رسوائی های زیادی در اطراف نام وی وجود داشت: او با پلیس در فرودگاه تفریح کرد ، با پلیس مبارزه کرد ، با پلیس دعوا کرد ، به سمت خبرنگار ها دوید و سعی در شکستن دوربین داشت. در همان زمان ، تقریباً در تمام زندگی او سوپر مدل مشغول کارهای خیریه بود و کارهای خوب بسیاری انجام داد. او همه ساله میزبان نمایش ها ، جمع آوری بودجه برای مهدکودک ها در کشورهای فقیر به همراه یونسکو ، و همچنین به قربانیان طوفان ها ، زلزله ها و سونامی ها کمک می کند.

نائومی کمبل
 نائومی کمبل،  Supermodel ، که در لیست 50  زیباترین زن جهان درج شده است

در اواسط دهه 1980 نائومی کمبل در نقش یک بازیگر نقش اول زن و در اواسط دهه 1990 بازی کرد. - و به عنوان خواننده او در بیش از 30 فیلم ستاره دار شد ، یک آلبوم موسیقی منتشر کرد و یکی از تک آهنگ های او رتبه اول جدول های ژاپن را به دست آورد. به موازات حرفه بازیگری ، کار تلویزیون را در دست گرفت و میزبان چندین پروژه تلویزیونی شد.

 

نائومی کمبل
نائومی کمبل یکی از موفق ترین و مشهورترین سوپر مدل ها در جهان

و در بزرگسالی ، نائومی در شکل عالی باقی مانده و همچنان به راه خود ادامه می دهد. با این حال ، زیبایی او در واقع به اندازه جلد مجلات عالی نیست. این مدل این واقعیت را پنهان نمی کند که وی مدتی طولانی کلاه گیس ها پوشیده است - به دلیل یک ظاهر طراحی مکرر ، موهای او در جوانی ضعیف و شکننده شد و شروع به ریزش کرد. بنابراین ، او سعی می کند که اجازه ندهد عکاسان بدون کلاه گیس از او عکس بگیرند. این مدل بدون آرایش در عموم ظاهر نمی شود. با گذشت زمان ، ویژگی های صورت وی کم رنگ تر شد و همین امر باعث شایعات جراحی پلاستیک شد. خودش هرگز در این باره اظهار نظری نکرد.

نائومی کمپبل
 نائومی کمبل

علی رغم موفقیت های بسیار خوبی که در این حرفه داشت ، در زندگی شخصی ، سوپر مدل چندان خوش شانس نبود. او هرگز ازدواج نکرده است ، طولانی ترین رابطه وی (با ولادیسلاو دورونین میلیاردر روسی) 5 سال به طول انجامید. نائومی این مسئله را با این واقعیت توضیح داد که تقریباً همه برگزیدگانش با او مانند یک غنیمت رفتار می کردند. و کسانی که او را از نزدیک می شناختند ، اعتراف کردند که مقصر همه چیز شخصیت سنگین مدل و خلق و خوی او  است. در عین حال ، این مدل می گوید: " تنها زندگی کردن به معنای تنها بودن نیست. من هیچ وقتی برای کسالت و تنهایی ندارم ... ".

 

سوپر مدل
نائومی کمبل یکی از موفق ترین و مشهورترین سوپر مدل ها در جهان

در آستانه پنجاهمین سالگرد تولد ، نائومی کمبل در مصاحبه ای اعتراف کرد که زندگی وی هرگز کامل نیست ، او در مصرف الکل سوء استفاده کرده  و به مدت 5 سال به مواد مخدر اعتیاد داشته است ، و او در خلاص شدن از شر این اعتیادها مشکل داشته است. اما او نمی ترسد در مورد آن صحبت کند. این مدل با اطمینان است: " شما باید اشتباه کنید. شما از اشتباهات یاد می گیرید - این جوهر جهان ماست. من در زندگی اشتباه کردم. شخصیت یک شخص است که چگونه به خود نگاه می کند ، مشکلاتش را حل می کند و زندگی خود را می گذراند . "

 

نائومی کمبل
نائومی کمبل

 

مقاله را دوست داشتید؟ با گذاشتن نظر از ما پشتیبانی کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ویدا ویدا :

    چگونه دختر یک روحانی مسلمان اولین سوپرمدل عرب شد و چرا حرفه خود را رها کرد: یاسمین غوری

    1401/2/28 22:43
    • ویدا ویدا :

      یاسمین غوری به طور غیرمنتظره و مسحورکننده ای وارد دنیای مد شد و سکوهای کل جهان را فتح کرد و قلب بهترین عکاسان را به دست آورد و به عشق بسیاری از طراحان تبدیل شد. اما چرا یاسمین غوری برخلاف میل پدر ش که دخترش را با آیین مسلمانان بزرگ کرده بود، این زیبایی شرقی مسیر زندگی خود را انتخاب کرد، در سراسر جهان مشهور شد و سپس به طور ناگهانی از فضای رسانه محو شد و از شرکت در عکاسی و نمایش دست کشید و هیچکس نمی توانست از او خبر داشته باشد!

      1401/2/28 22:57
      • ویدا ویدا :

        یاسمین غوری در مارس 1971 به دنیا آمد و با سنت های مسلمانان بزرگ شد. پدر و مادر این دختر، لیندا و موئین غوری، آلمانی و پاکستانی، قوانین مسلمانان را گرامی داشتند و به فرزندان خود این را آموزش دادند. یاسمین غوری در سن 12 سالگی به همراه پدر و مادرش به زیارت مکه رفت و حتی در آن زمان نیز استقامت بی نظیری از خود نشان داد. با این حال، او با مشکلات غریبه نبود. در مدرسه کانادایی که این دختر در آن تحصیل می کرد، آموخت که خود را از دنیای بیرون جدا کند و از خود مراقبت کند. گاهی اوقات تمسخر همکلاسی ها غیر قابل تحمل می شد، اما یاسمین به خود اجازه نمی داد آنها را شاد کند و جلوی چشمان آنها اشک بریزد. تنها زمانی که به خانه آمد، بارها و بارها از خدا می خواست که برای غلبه بر امتحان برای او صبر عطا کند. گاهی صبر یاسمین تمام می شد و با مشت به طرف همکلاسی ها هجوم می آورد.

        1401/2/28 23:00
        • ویدا ویدا :

          شاید بسیاری از همکلاسی های او تنها پس از چند سال، با نگاهی به این که این زیبایی عجیب و غریب با چه افتخاری در سالن فشن راه می‌رود، از اینکه به ظاهر او خندیدند، پشیمان شدند. و مطمئناً کسانی با شنیدن ستایش عکاسان و طراحان از یاسمین هرگز نتوانست از شر حس حسادت خلاص شود. درست است، همه اینها نمی توانست در زندگی یک دختر مسلمان ساده اتفاق بیفتد، اگر یک روز، زمانی که او 17 ساله بود، آرایشگر مونترال که ریاست آژانس Platine Coiffure، ادوارد زکاریا را بر عهده داشت، وارد یکی از رستوران های مک دونالد نمی شد. جایی که یاسمین غوری کار می کرد.

          1401/2/28 23:03
  • ویدا ویدا :

    دختر که به توجه آشکار به خودش عادت نداشت، از نگاه او مات و مبهوت شد. زاکریا که از بروز احساس خجالت نمی کشید ، ظاهر عجیب و غریب زیبایی شرقی را تحسین کرد و بلافاصله به او پیشنهاد داد تا قراردادی امضا کند. یاسمین گیج شده بود، می دانست که والدینش به رضایت او چه واکنشی نشان خواهند داد. مادر و پدر البته با مدل شدن دخترشان مخالف بودند. اصلاً شایسته نبود که یک دختر مسلمان زیبایی خود را به نمایش بگذارد. اما یاسمین از قبل تصمیمش را گرفته بود.

    1401/2/28 23:04
  • ویدا ویدا :

    رویدادهای بعدی به سرعت توسعه یافت. مدت کوتاهی پس از رضایت یاسمین غوری برای کار، او اولین حضور خود را در کت واک های میلان و پاریس انجام داد، جایی که تماشاگران، طراحان و عکاسان با تعجب دختری اشرافی و مغرور با ظاهری شرقی را تماشا کردند. او طوری راه می رفت که انگار تمام عمرش همین کار را می کرد و در هر حرکت مدل تازه کار آنقدر وقار و جذابیت وجود داشت که نمی شد او را تحسین نکرد. یاسمین غوری خیلی سریع به یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین مدل های آن زمان تبدیل شد.

    1401/2/28 23:06
  • ویدا ویدا :

    در تمام دوران کودکی یاسمین غوری خود را زشت می دانست و اکنون ظاهر او مورد ستایش قرار می گرفت ، مجلات عکس های او را روی جلد می گذاشتند و زمان عکسبرداری او از ماه ها قبل و همچنین شرکت در نمایش ها برنامه ریزی شده بود. زیبایی درخشان و منحصر به فرد یاسمین باعث خوشحالی واقعی شد. هدف عکاسان و طراحان مد بیش از همه ظرفیت کاری دختر بود. او در طول ساعت های زیادی از فیلمبرداری ثابت قدم بود و عصبانی نمی شد.

    1401/2/28 23:08
  • ویدا ویدا :

    یاسمین الهام بخش طراحان برای ایجاد مجموعه های جدید، همکاری با بسیاری از خانه های مد، چهره برندهای معروف بود: Chanel و Jil Sander، Valentino و Versace، Hermes و Lanvin. موفقیت واقعا خارق العاده بود. و در همان زمان در زندگی او یک دختر ساده باقی ماند که به نظر می رسد هیچ چیز نمی تواند او را خراب کند. او همیشه به حفظ شخصیت خود اهمیت می داد، از توجه به خود در خارج از دنیای سوپر مدلینگ پرهیز می کرد و همیشه متعادل و خوددار بود. او توانست به یک قوی زیبا تبدیل شود، اما همیشه زمانی را به یاد می آورد که یک جوجه اردک زشت بود

    1401/2/28 23:09
  • ویدا ویدا :

    و در سال 1997 یاسمین غوری به طور ناگهانی پایان کار مدلینگ خود را اعلام کرد. او در اوج شهرت بود و می توانست سال های بیشتری کار کند، اما دوباره تصمیمی گرفت که قابل تجدید نظر نبود. همانطور که این مدل در یکی از مصاحبه هایش گفته بود، باید مراقب خودش و زندگی اش باشد. اما در لحظه ای که او در مورد خروج نهایی از دنیای مدلینگ صحبت کرد ، قبلاً شخصی در کنار او بود که آماده بود مسئولیت زندگی او را بپذیرد.

    1401/2/28 23:11
  • ویدا ویدا :

    مدت کوتاهی پس از ترک دنیای مدلینگ، یاسمین غوری همسر خوشبخت رالف برنشتاین وکیل شد. او حضور در رویدادها را متوقف کرد، مصاحبه نکرد و به طور کلی تعطیل شد. پس از چندین تلاش ناموفق روزنامه نگاران برای فراخواندن او به صراحت یا حداقل متقاعد کردن او برای اظهار نظر کوچک، برای همه روشن شد: درخشان ترین و موفق ترین مدل دهه 1990 حرف خود را نقض نمی کند.

    1401/2/28 23:12
  • ویدا ویدا :

    و اکنون او فقط از زندگی لذت می برد و از شوهر محبوبش و دو فرزند مایا و ویکتور مراقبت می کند. برای مدت طولانی فقط گروه های طرفدار این مدل در شبکه های اجتماعی وجود داشتند و چند هفته پیش سوپرمدل سابق تصمیم گرفت وبلاگ خود را راه اندازی کند. درست است ، تاکنون فقط چند عکس در صفحه او وجود دارد ، اما تعداد مشترکین او از 40 هزار فراتر رفته است. مدل سابق اعتراف می کند: او هنوز عملکرد وبلاگ را درک نکرده است، اما به محض اینکه نحوه استفاده از آن را یاد بگیرد، مرتباً طرفداران خود را با محتوای جالب خوشحال می کند.

    1401/2/28 23:14
  • ویدا ویدا :

    به جرات می توان گفت که سرنوشت Yasmine Gauri چه از نظر حرفه ای و چه از نظر شخصی کاملاً موفقیت آمیز بوده است.

    1401/2/28 23:14

بیشتر بخوانید