بهبود حافظه: چرا بازی ویدیویی برای کودکان مفید است

بازی ویدیویی
دانشمندان به مزایای بازی ویدیویی برای کودکان پی می برند.دانشمندان اسپانیایی دریافته اند که بازی ویدیویی به کودکان امکان می دهد حافظه کاری خود را بهبود بخشند. علاوه بر این ،  تأثیر بازی ویدیویی در بزرگسالی نیز ادامه دارد ، حتی اگر شخصی مدتهاست که بازی ویدیویی را رها کرده است.
 
دانشمندان اسپانیایی از دانشگاه آزاد کاتالونیا توصیه می کنند که کودکان نباید از انجام بازی ویدیویی منع شوند - این باعث بهبود حافظه کاری آنها می شود ، حتی اگر تا زمان بلوغ بازی را متوقف کنند. این اثر در مجله Frontiers in Human Neuroscience منتشر شده است .
 
برخلاف نگرانی والدین ، ​​بازی ویدیویی می توانند به نفع کودکان باشند. تحقیقات قبلی قبلاً نشان داده است که بازی ویدیویی به تغییرات ساختاری در مغز ، مانند افزایش اندازه برخی از مناطق آن ، و تغییرات عملکردی ، مانند فعال کردن نواحی مسئول توجه و مهارتهای دیداری-مکانی کمک می کنند.
 
در ابتدا ، وظیفه تحقیقات جدید این بود که دریابند چگونه تحریک مغناطیسی transcranial بر توانایی های شناختی تأثیر می گذارد - روشی که به شما اجازه می دهد با استفاده از پالس های کوتاه مغناطیسی ، قشر مغز را به صورت غیر تهاجمی تحریک کند. اعتقاد بر این است که اگر بلافاصله بعد از آموزش انجام شود ، تحریک اضافی می تواند باعث پیشرفت مهارت های خاص شود.
 
انتخاب محققان به بازی ویدیویی بستگی دارد - آنها همزمان چندین فرآیند شناختی را شامل می شوند ، به طور گسترده ای در دسترس هستند و برای خود شرکت کنندگان آزمایش نیز جالب هستند.
 
برای این مطالعه ، دانشمندان از 27 نفر در سنین 18-40 سال دعوت کردند. برخی از آنها در دوره نوجوانی به طور فعال بازی ویدیویی انجام می دادند ، بقیه چنین تجربه ای را نداشتند. به مدت یک ماه ، محققان مهارت های شناختی آنها از جمله حافظه کاری را که ذخیره موقت اطلاعات موجود برای پردازش فوری را فراهم می کند ، مطالعه کردند. از افراد خواسته شد نقاط را روی کاغذ متصل کنند ، معما ها را با چوب کبریت حل کنند ، شکل های سه بعدی را به صورت ذهنی بچرخانند و دانشمندان سرعت و دقت کارها را اندازه گیری کردند.
 
پس از اولین آزمایش ها ، افراد باید 10 ساعت به مدت یک ساعت و نیم Nintendo Super Mario 64 بازی ویدیویی کنند ، پس از آن برخی از آنها نیز یک جلسه تحریک مغناطیسی از طریق جمجمه را گذراندند. محققان سپس توانایی های آنها را دوباره ارزیابی کردند.
 
در حالی که اثبات مزایای تحریک مغناطیسی transcranial برای بهبود مهارت های شناختی در مورد بازی ویدیویی امکان پذیر نبوده است ، محققان کشف بدون برنامه ریزی انجام داده اند.
 
مارک پالائوس یکی از محققان اثر می گوید:
"افرادی که قبل از بلوغ علاقه زیادی به بازی ویدیویی داشتند ، با وجود اینکه دیگر بازی ویدیویی نمی کردند ، در کارهایی که از حافظه فعال استفاده می کنند عملکرد بهتری داشتند. آنها برای رسیدن به نتیجه نیاز به تمرکز و دستکاری اطلاعات دارند. "
 
با این وجود بازی ویدیویی منظم به گروه دیگر کمک می کند تا به نتایج گیمرهای سابق نزدیک شوند. کسانی که در کودکی مرتب بازی می کردند از همان ابتدا بهتر می توانستند از پس اشیا 3D سه بعدی برآیند ، اگرچه بعد از یک سری جلسات بازی فاصله کم شد.
 
محققان می نویسند: "بر خلاف اکثر مطالعات که در آن تحریک مغناطیسی transcranial منجر به بهبود عملکرد شناختی می شود ، ما بلافاصله پس از تحریک عملکرد را اندازه گیری نکردیم ، زیرا هدف ما تعیین تأثیر طولانی مدت بود." - با توجه به نتایج آزمایش ، استفاده از آن برای دستیابی به بهبود طولانی مدت در عملکردهای شناختی در افراد سالم بی تأثیر به نظر می رسد.اگرچه ما به اثر تحریک مطلوب نرسیدیم ، اما نتایج ما بینش ارزشمندی در مورد محدودیت های تحریک در مغزهای سالم و تأثیرات مثبت احتمالی بازی های ویدیویی فراهم می کند.
 
پیش از این روانشناسان آکسفورد نیز دریافتند که بازی ویدیویی باعث خشونت کودکان نمی شود. برای مطالعه ، آنها هزار داوطلب 14-15 ساله را انتخاب کردند. 2/3 پسران و نیمی از دختران بازی های خشن را دوست داشتند. در عین حال ، نه خود نوجوانان و نه والدینشان متوجه این موضوع نشده اند که بازی ویدیویی باعث افزایش پرخاشگری می شود. همچنین منجر به رفتار ضد اجتماعی نشده اند. محققان خاطرنشان می کنند ، گاهی اوقات نوجوانان در طول بازی یا بلافاصله پس از آن خشمگین می شوند ، اما این رفتار برای بازی رقابتی کاملاً طبیعی است.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید