آزمایش های غربالگری ضروری برای هر مرد

در
چرا آزمایش های غربالگری برای مردان مهم هستند.گرفتن تست غربالگری مناسب در زمان مناسب یکی از مهمترین کارهایی است که یک مرد می تواند برای سلامتی خود انجام دهد. پیش از بروز علائم بیماری ، غربالگری زودتر از موقع ساده تر درمان می شود. با تشخیص زودرس ، سرطان روده بزرگ می تواند در شروع، نابود شود. یافتن زود هنگام دیابت ممکن است به جلوگیری از عوارضی مانند کاهش بینایی و ناتوانی جنسی کمک کند. تست های مورد نیاز شما بر اساس سن و عوامل خطر شما انجام می شود.

سرطان پروستات

سرطان پروستات شایعترین سرطان است که در مردان آمریکایی پس از سرطان پوست یافت می شود. سرطان پروستات تمایل دارد که به آرامی رشد کند ، اما انواع پرخاشگرانه و سریع رشد نیز وجود دارد. آزمایشات غربالگری می توانند بیماری را زودتر ، گاهی اوقات قبل از بروز علائم ، هنگامی که درمان ها مؤثر است ، پیدا کنند.
 

آزمایشات مربوط به سرطان پروستات

غربالگری برای مردان سالم ممکن است شامل آزمایش دیجیتال رکتال (DRE) و احتمالاً آزمایش خون آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) باشد. رهنمودهای دولت در برابر استفاده معمول از تست PSA توصیه می کند. انجمن سرطان آمریکا به هر مرد توصیه می کند در مورد خطرات و مزایای احتمالی آزمایش PSA با پزشک صحبت کند. بحث و گفتگوها باید در این زمینه آغاز شود:
 
50 سال برای مردان با خطر متوسط.
45 سال برای مردان در معرض خطر بالا. این شامل آمریکایی های آفریقایی تبار نیز می شود.
40 سال برای مردان با سابقه خانوادگی قوی در سرطان پروستات.
 
آزمون سرطان بیضه

سرطان بیضه

این سرطان غیر معمول در بیضه های یک انسان ، غدد تولید مثلی تولید اسپرم ایجاد می شود. بیشتر موارد در سنین 20 تا 54 سالگی رخ می دهد. انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند که همه مردان هنگام مراجعه به پزشک معالج معاینه روتین بیضه را انجام دهند. مردان در معرض خطر بالاتر (سابقه خانوادگی یا بیضه کم تحرک) باید در مورد غربالگری اضافی با پزشک صحبت کنند. برخی از پزشکان توصیه می کنند که خودآزمایی منظم انجام دهند ، به آرامی نسبت به توده های سخت ، برآمدگی های صاف یا تغییر اندازه یا شکل بیضه ها حساس باشند.

سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان است. مردان نسبت به زنان خطر ابتلا به آن را کمی بیشتر نشان می دهند. اکثر سرطان های روده بزرگ به آرامی از پولیپ های روده بزرگ ایجاد می شوند: رشد در سطح داخلی روده بزرگ. پس از ایجاد سرطان ، می تواند به سایر نقاط بدن حمله یا گسترش یابد. راه پیشگیری از سرطان روده بزرگ یافتن و از بین بردن پولیپ ها قبل از تبدیل سرطان است.
 

آزمایشات مربوط به سرطان روده بزرگ

غربالگری در بزرگسالان با خطر متوسط ​​از 50 سالگی آغاز می شود. کولونوسکوپی یک آزمایش متداول برای تشخیص پولیپ ها و سرطان روده بزرگ است. پزشک با استفاده از یک لوله انعطاف پذیر و دوربین ، کل روده بزرگ را مشاهده می کند. پولیپ ها می توانند در زمان انجام آزمایش از بین بروند. یک جایگزین مشابه ، یک سیگموئیدوسکوپی انعطاف پذیر است که تنها قسمت تحتانی روده بزرگ را بررسی می کند. 
برخی از بیماران برای انجام یک کولونوسکوپی مجازی - سی تی اسکن - یا واریوم باریم با کنتراست دو - اشعه ایکس ویژه تصمیم می گیرند - اگر پولیپ ها تشخیص داده شوند ، یک کلونوسکوپی واقعی برای از بین بردن آنها لازم است.
 

ملانوم بدخیم

سرطان پوست
خطرناک ترین شکل سرطان پوست ملانوم است . در سلولهای تخصصی به نام ملانوسیت ها که رنگ پوست ایجاد می کنند شروع می شود. مردان سالخورده دو برابر احتمال ابتلا به ملانوم نسبت به زنان در همان سن دارند. مردان نیز 2-3 برابر بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان پایه غیر ملانوما و سلولهای سنگفرشی قرار دارند. با بودن در معرض آفتاب و یا تخت های برنزه ، خطر شما افزایش می یابد. آفتاب سوختگی خطر را تسریع می کند.
 

غربالگری سرطان پوست

انجمن سرطان آمریکا و آکادمی پوست و پوست آمریکا برای بررسی هرگونه تغییر در علائم روی پوست ، از جمله شکل ، رنگ و اندازه ، توصیه می کنند که خودآزمایی های منظم خود را انجام دهند. معاینه پوست توسط متخصص پوست یا سایر متخصصان بهداشت باید بخشی از معاینه معمول باشد. درمان سرطان پوست هنگام یافتن زود هنگام مؤثرتر و امیدوار کننده تر است.
 

فشار خون بالا (فشار خون بالا)

خطر فشار خون بالا با افزایش سن افزایش می یابد. همچنین به وزن و سبک زندگی مربوط است. فشار خون بالا می تواند بدون بروز علائم قبلی ، از جمله آنوریسم - بالون شدن خطرناک شریان منجر به عوارض شدید شود. اما قابل درمان است. هنگامی که اینگونه باشد ، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه را کاهش دهید. خط آخر: فشار خون خود را بشناسید. اگر زیاد است ، برای مدیریت آن با پزشک خود همکاری کنید.
 

غربالگری فشار خون بالا

قرائت فشار خون دو عدد است. اولین (سیستولیک) فشار در شریان های شما هنگام ضربان قلب است. دوم (دیاستولیک) فشار بین ضربان است. فشار خون طبیعی کمتر از 80/20 است. فشار خون بالا 130/80 یا بیشتر است ، و در بین آن دو فشار خون بالا وجود دارد - نقطه عطف اصلی در فشار خون بالا. اینکه چند بار فشار خون باید بررسی شود بستگی به میزان بالای آن و عوامل خطر دیگر شما دارد.
 

سطح کلسترول

سطح بالای کلسترول LDL در خون باعث ایجاد پلاک چسبنده در دیواره شریان ها می شود . این خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. آترواسکلروز - سخت شدن و تنگ شدن شریان ها - می تواند سالها بدون علائم پیشرفت کند. با گذشت زمان می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود. تغییر شیوه زندگی و داروها می توانند این کلسترول "بد" را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.
 

تعیین سطح کلسترول

چربی خون ناشتا یک آزمایش خون است که میزان کلسترول  ، کلسترول LDL "بد" ، کلسترول HDL "خوب" و تری گلیسیرید (چربی خون) را به شما می گوید. نتایج به شما و پزشکتان درباره آنچه شما باید انجام دهید برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت را می گوید. اگر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار بگیرند ، از 20 سالگی باید غربالگری شود. با شروع از 35 سالگی ، مردان نیاز به آزمایش منظم کلسترول دارند.
 

دیابت نوع 2

یک سوم آمریکایی های مبتلا به دیابت نمی دانند که این بیماری را دارند. دیابت کنترل نشده می تواند منجر به بیماری های قلبی و سکته مغزی ، بیماری کلیوی ، نابینایی در اثر آسیب عروق خونی شبکیه شود ، آسیب عصبی و ناتوانی جنسی.می توان دیابت را کنترل کرد و با رژیم ، ورزش ، کاهش وزن و داروها از عوارض جلوگیری کرد.
آزمایش خون گلوکز

غربالگری دیابت نوع 2

آزمایش قند خون ناشتا ، آزمایش تحمل گلوکز ، یا AIC همه می توانند به تنهایی یا با هم برای غربالگری دیابت استفاده شوند. بزرگسالان سالم باید هر سه سال یکبار آزمایش را از 45 سالگی انجام دهند. اگر خطر بیشتری دارید ، از جمله کلسترول بالا یا فشار خون ، ممکن است زودتر و مکرر آزمایش را شروع کنید.
 

نقص سیستم ایمنی بدن (HIV)

HIV ویروسی است که باعث ایدز می شود. این در خون و سایر ترشحات بدن افراد آلوده است ، حتی اگر علائمی وجود نداشته باشد. هنگامی که این ترشحات در تماس با واژن ، ناحیه مقعد ، دهان ، چشمها یا ایجاد شکاف در پوست قرار می گیرند ، از فرد به فرد دیگر منتقل می شود. هنوز هیچ درمانی یا واکسنی وجود ندارد. درمان های مدرن می توانند از ابتلا به ایدز در اچ آی وی جلوگیری کنند ، اما این داروها می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند.

آزمایش های غربالگری HIV

افراد مبتلا به اچ آی وی می توانند سالها عاری از علامت باشند. تنها راه برای تشخیص اینکه آنها آلوده شده اند ، انجام یک سری آزمایش خون است. آزمایش اول با نام ELISA یا EIA انجام می شود. به دنبال آنتی بادی های HIV در خون است. ممکن است آلوده نشوید و هنوز هم در تست آزمایش مثبت نشان دهید. بنابراین آزمایش دوم به نام سنجش وسترن بلات برای تأیید انجام می شود. اگر به تازگی آلوده شده اید ، می توانید نتیجه آزمایش منفی داشته باشید. آزمایش تکرار توصیه می شود. اگر فکر می کنید ممکن است در معرض HIV قرار بگیرید ، از پزشک خود در مورد آزمایش ها سوال کنید.
 

جلوگیری از انتشار HIV

بیشتر افراد تازه آلوده تا دو ماه پس از عفونت آزمایش مثبت می کنند. اما حداکثر 5٪ بعد از شش ماه هنوز هم منفی هستند. رابطه جنسی ایمن - ممتنع بودن یا همیشه استفاده از موانع لاتکس مانند کاندوم ، رفتن به دندانپزشکی مطمئن برای جلوگیری از ابتلا به HIV و سایر عفونت های مقاربتی ضروری است. مصرف کنندگان مواد مخدر نباید سوزن را به اشتراک بگذارند.
 

گلوکوم

این گروه از بیماری های چشم بتدریج به عصب بینایی آسیب می رسانند و ممکن است منجر به نابینایی شود - و از بین رفتن قابل ملاحظه و غیر قابل برگشت بینایی می تواند پیش از این که افراد مبتلا به گلوکوم حتی متوجه هرگونه علائمی شوند. آزمایش های غربالگری به دنبال فشار غیر طبیعی بالا در داخل چشم هستند تا بتوانند قبل از آسیب به عصب بینایی ، وضعیت را بررسی و درمان کنند.

غربالگری گلوکوم

آزمایش چشم برای گلوکوم بر اساس سن و خطر شخصی انجام می شود:
 
زیر 40 سال: هر 2-4 سال
40-54: هر 1-3 سال
55-64: هر 1-2 سال
65 به بالا: هر 6-12 ماه
اگر در گروه پرخطر قرار گرفتید ، از جمله آمریکایی های آفریقایی تبار ، افرادی که دارای سابقه خانوادگی گلوکوم ، آسیب چشم قبلی یا استفاده از داروهای استروئیدی هستند ، با پزشک مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه قند بر کیفیت اسپرم تأثیر می گذارد

در
چگونه قند بر کیفیت اسپرم تأثیر می گذارد
به گفته دانشمندان دانشگاه Linkoping در سوئد ، امتناع از مصرف شکر در هنگام انتقال به یک رژیم غذایی سالم تأثیر چشمگیری بر کیفیت انزال در مردان دارد. مقاله در مجله PLOS Biology منتشر شده است.کارشناسان تأکید کردند که در همان زمان ، تغییرات طولانی صورت نمی گیرد.
 
این مطالعه شامل 15 مرد غیر سیگاری بود که به مدت دو هفته بر اساس دستورالعملهای رژیم اسکاندیناوی رژیم غذایی را دنبال کردند.
 
در هفته دوم آزمایش ، شکر در برنامه غذایی روزانه شرکت کنندگان قرار گرفت. مقدار آن معادل 3.5 لیتر نوشابه شیرین یا 450 گرم شیرینی بود.
 
در آغاز مطالعه ، یک سوم از افراد تحرک کم اسپرم داشتند. در پایان هفته اول آزمایش ، شاخص به میزان قابل توجهی بهبود یافته و در پایان هفته دوم ، به شدت بدتر می شود.
 
به گفته دانشمندان ، آنها شگفت زده شدند كه تغییرات بسیار سریع رخ داده است. 
 
"ما می بینیم که رژیم غذایی بر تحرک اسپرم تأثیر می گذارد ، و می توانیم تغییرات را با مولکولهای خاصی مرتبط کنیم." آنها خاطرنشان كردند كه نتایج این مطالعه نشان می دهد كه این اثر پس از یك یا دو هفته قابل توجه می باشد.
 
تعدادی از عوامل از محیط زندگی گرفته تا سبک زندگی می توانند بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارند .عوامل اثبات شده بر کیفیت اسپرم خطر چاقی و دیابت نوع 2 است.
 
علاوه بر این ، مطالعات قبلی در مورد مگس میوه Drosophila نشان داد ، نرهایی که کمی قبل از جفت گیری قند زیادی مصرف می کنند ، اغلب فرزندان دارای اضافه وزن تولید می کنند.
 
دانشمندان گفته اند كه قطعات RNA در اسپرم ممكن است در پدیده های اپی ژنتیكی كه خود را در نسل بعدی بروز می دهند دخیل باشند. چگونگی این اتفاق در بدن انسان هنوز مشخص نیست.

نظرات

برخی از مواد شیمیایی که به‌شدت در تولید محصولات پاک‌کننده خانگی استفاده می‌شوند، مانند هورمون‌ها، روند اسپرم‌زایی را در مردان تغییر می‌دهند. به ویژه، آنها ساختار اسپرم را مختل می کنند، در نتیجه آنها تا حدی تحرک خود را از دست می دهند. دانشمندان دانشگاه برگن، نروژ، زمانی که ترکیبات تعدادی از فتالات ها و سورفکتانت های موجود در مواد شوینده و ژل های ظرفشویی را مورد مطالعه قرار دادند، به این نتیجه رسیدند.۱۴۰۰/۱۲/۱۴

برای شناسایی دقیق آسیب رساندن به سلامتی، دانشمندان مطالعاتی را بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام دادند تا تعدادی از عوامل منفی دیگر را که اغلب با زندگی افراد همراه است حذف کنند: سیگار، الکل، استرس. نتایج به‌دست‌آمده تأثیر منفی مواد شیمیایی فوق را بر بدن مردان تأیید کرد. در جوندگان نر که به مدت یک روز در هفته یک جزء فرار از ترکیبات مشابه یک شوینده استاندارد را استنشاق می کردند، غلظت سلول های زایا در مایع منی کاهش یافت، تحرک اسپرم و باروری کلی کاهش یافت. علاوه بر این، برخی از مواد شیمیایی موجود در بسیاری از لوازم آرایشی محبوب می توانند اطلاعات ژنتیکی در اسپرم حیوانات را تغییر دهند. به احتمال زیاد، اثر مشابهی در انسان رخ می دهد، چیزی که دانشمندان نروژی در تلاش برای ایجاد و اثبات آن هستند.۱۴۰۰/۱۲/۱۴

کاهش غلظت و زنده ماندن اسپرم ترکیب شیمیایی بیسفنول A که معمولاً به شکل دانه های سفید کوچک ارائه می شود، اولین بار توسط شیمیدان روسی الکساندر دیانین در سال 1891 بدست آمد. این ماده در عمل بیولوژیکی خود تا حدی مشابه هورمون زنانه استروژن است، اما در زندگی روزمره تنها به عنوان یک سخت کننده ارزان قیمت در تولید و پردازش پلاستیک استفاده می شود.۱۴۰۰/۱۲/۱۴

در سال 2010، کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا، اسرائیل و برخی از ایالات امریکا استفاده از بطری ها و ظروف پلاستیکی تولید شده با بیسفنول A را در صنایع غذایی ممنوع کردند. سپس یک گروه بین المللی از دانشمندان دریافتند که وقتی گرم می شوند، چنین ظروفی شروع به سرطان زا می کنند. تاثیر می گذارد و به مواد غذایی ذخیره شده در آنها نفوذ می کند.۱۴۰۰/۱۲/۱۴

یکی از اعضای آکادمی بین المللی بیولوژیکی دندانپزشکی و پزشکی، محقق کالج آمریکایی رژیم غذایی، دکتر جوزف مرکولا، در مقالات علمی خود ادعا می کند که بیسفنول A، هنگام تعامل با هر مایعی، قادر است به طور فعال به جو نفوذ کند. و سپس وارد ریه های انسان می شود. به طور خاص، دکتر مرکولا یک مثال ساده می آورد: این پلیمر شیمیایی همیشه در ویال ها و بطری های مورد استفاده در مواد شیمیایی خانگی یافت شود. آنها به نوبه خود اغلب به تفنگ های اسپری برای پاشیدن وجوه موجود در آنها مجهز هستند.۱۴۰۰/۱۲/۱۴

جوزف مرکولا، با اشاره به مطالعات دانشمندان چینی از دانشگاه پکن "بیدا"، ادعا می کند که همه افراد، به هر طریقی، بیسفنول A را استنشاق می کنند. در همین حال، این ماده می تواند در بدن تجمع یافته و در درجه اول برای با کاهش کیفیت مایع منی و بر توانایی باروری اسپرم تأثیر منفی بگذارد. دانشمندان چینی مطالعه‌ای انجام دادند و دریافتند که حتی مردانی که در تولید یا استفاده حرفه‌ای از پلاستیک شرکت نمی‌کردند، محتوای بیسفنول A در ادرار افزایش می‌یابد. و این به نوبه خود منجر به خطر اجتناب ناپذیر کاهش غلظت، تعداد و زنده ماندن اسپرم می شود.۱۴۰۰/۱۲/۱۴

تقریباً تمام ظروف حاوی مواد شیمیایی خانگی حاوی بیسفنول A هستند. آسیبی که محصولات پاک کننده به توانایی تولید مثل مردان وارد می کنند، در جهان تازه شروع به مطالعه کرده است. ۱۴۰۰/۱۲/۱۴

پوشیدن لباس‌های زیر، به‌ویژه وقتی صحبت از شلوارک‌های تنگ مانند مایو یا سایر موارد مشابه باشد، اجازه تهویه طبیعی برای اندام تناسلی مردان را نمی‌دهد. تهویه و حفظ دمای مورد نیاز یکی از عوامل مهم در سلامت مردان به ویژه عملکرد تولید مثل است.۱۴۰۰/۱۲/۱۴

سلیا دومینگوئز، متخصص غدد در مرکز پزشکی باروری در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری، مشکل کنترل دمای بیضه را توضیح می دهد. افزایش دما در مواردی که مرد لباس زیر تنگ می پوشد، تأثیر بسیار منفی بر کمیت و کیفیت اسپرم تولید شده دارد. با توجه به این واقعیت، کارشناسان توصیه نمی کنند که مردان برای مدت طولانی در دمای بالا بمانند، مثلاً برای مدت طولانی در سونا بنشینند. هوای گرم نیز اهمیت دارد، اگرچه بسیاری به آن توجه نمی کنند.۱۴۰۰/۱۲/۱۴

افزایش دما می تواند همه چیز را در تولید اسپرم خراب کند. لباس های زیر تنگ نه تنها بیضه ها را تحت فشار قرار می دهد، بلکه از تهویه دستگاه تناسلی نیز جلوگیری می کند. نداشتن لباس زیر کاملا طبیعی است و برای سلامت مردان مفید است. کارشناسان توصیه می کنند که لباس زیر نپوشید، یا از شلوارک های گشاد استفاده کنید.۱۴۰۰/۱۲/۱۴

لباس زیر تنگ یکی از دلایل معمول مشکلات سلامتی مردان است. تأثیر محدودیت بر بیضه ها برای عملکرد آنها بسیار مضر است و به این موضوع می توان دما را اضافه کرد که به هیچ وجه رعایت نمی شود. فقدان تهویه طبیعی و همچنین افزایش دما در بیشتر موارد بر کیفیت اسپرم و کمیت آن تأثیر منفی می گذارد. همه اینها می تواند باعث نقض نه تنها عملکرد تولید مثل شود، بلکه باعث ایجاد مشکلاتی در قدرت می شود.۱۴۰۰/۱۲/۱۴

با همه اینها، بهداشت نیز باید رعایت شود. اگر مردی تصمیم گرفت لباس زیر را کنار بگذارد، باید مراقب تمیزی شلوار باشد.۱۴۰۰/۱۲/۱۴

در ادامه بخوانید...

رابطه تستوسترون اضافی با سرطان و دیابت

در
رابطه تستوسترون اضافی با سرطان و دیابت
تستوسترون بیش از حد احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 و انواع خاصی از سرطان در مردان را کاهش می دهد و احتمال ابتلا به این بیماری ها را برای خانم ها افزایش می دهد. 
 
همانطور که کاترین روت ، استاد دانشگاه Exeter Exeter (انگلستان) ذکر کرد ، لازم است که بطور جداگانه بررسی کنیم که چگونه برخی از عوامل بر سلامت زنان و مردان تأثیر می گذارند. 
 
دانشمندان با مطالعه اینکه هورمون اضافی تستوسترون در بدن بر احتمال ابتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری های کشنده تأثیر می گذارد ، تفاوت مهمی در فیزیولوژی زنان و مردان پیدا کرده اند.
 
متخصصان داده های 400 هزار داوطلب را که نمونه هایی از DNA خود را برای تجزیه و تحلیل داده بودند ، مطالعه کردند. با استفاده از این اطلاعات ، متخصصان 2.5 هزار تنوع ژنتیکی را که بر میزان تستوسترون تأثیر می گذارد ، شناسایی کردند.
 
معلوم شد که تستوسترون بیش از حد اثرات متفاوتی بر سلامت زنان و مردان دارد. بنابراین ، وی احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را به میزان 37 درصد افزایش داده است. برای آقایان رابطه معکوس مشخص بود - غلظت بالای هورمون خطر 14٪ ابتلا به دیابت را داشت.
 
الگوهای مشابه با احتمال ابتلا به انواع خاصی از سرطان همراه است - پستان و رحم برای زنان ، تومورهای پروستات برای مردان.
 
دانشمندان تأکید می كنند كه پزشكان باید در عملکرد بدن زنان و مردان در درمان بیماری ها تفاوت هایی را در نظر بگیرند.
 
هفت سال پیش ، دانشمندان آمریکایی ثابت كردند كه بعضی از قسمتهای مغز در مردان سیگنالهای مختلف را نسبت به مغز زنان ارسال می كند. علاوه بر این ، زنان و مردان پاسخ متفاوتی به درد نشان می دهند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطرات چاقی

در

چاقی واژه ای است به معنای این که وزن شما 20% بیشتر از چیزی باشد که وزن غیرنرمال نسبت به قدتان تلقی گردد. که باعث می شود شما به احتمال زیاد شرایطی مثل زیر داشته باشید :
• بیماری های قلبی و سکته
• فشار خون بالا
• دیابت
• برخی سرطان ها
• بیماری کیسه ی صفرا و سنگ کیسه ی صفرا
• آماس مفصلی – استخوانی
• نقرس
• مشکلات تنفسی مثل خفگی در زمان خواب ( زمانی که فرد برای مدت کوتاهی در حین خواب نفس نکشد) و آسم
فردی که چاق باشد همه ی این مشکلات را ندارد. خطر زمانی زیاد میشود که شما سابقه ی خانوادگی یکی از وضعیت های بالا را داشته باشید.

در این جاست که وزن شما اهمیت پیدا می کند. اگر اضافه وزنتان بیشتر در اطراف شکم باشد ( شکل ( سیب))، نسبت به شکل گلابی " خطرناکتر است یعنی اضافه وزن تان بیشتر در اطراف ران و نشیمنگاه است.
در اینجا هفت وضعیت مربوط به چاقی یا اضافه وزن ، به دقت بررسی می گردد.
بیماری های قلبی و سکته
اضافه وزن باعث می شود شما به احتمال زیاد دارای فشار خون بالا و کلسترول بالا باشید . این دو وضعیت به احتمال بیشتر باعث حمله ی قلبی یا سکته می گردد.
خبر خوب این است که کاهش مقدار اندکی از وزن می تواند خطر پیشرفت بیماری قلبی یا سکته را کاهش دهد. اثبات شده کاهش 5-10% از وزنتان ، خطر پیشرفت بیماری قلبی را کاهش می دهد.

دیابت نوع دو
اکثر افرادی که دارای دیابت نوع دو هستند ، یا چاقند یا اضافه وزن دارند. شما می توانید با خوردن یک غذای رژیمی متعادل و خواب مناسب و ورزش بیشتر ، خطر پیشرفت دیابت نوع دو را با کاهش وزن ، از بین ببرید.
اگر دیابت نوع دو دارید ، وزن خود را کاهش داده و فعالیت جسمی خود را بالاتر برده تا بتوانید سطح قند خون خود را کنترل کنید. فعالتر شدن نیز نیاز شما را به تجویز داروی دیابتی کاهش می دهد.(سیارک)
سرطان
سرطان های روده ، پستان ( بعد از یائسگی ) ، رحم ( دیواره ی رحم) ، کلیه و مری مربوط به چاقی است. در برخی از مطالعات نیز ارتباط میان چاقی و سرطان های کیسه ی صفرا ، تخمدان و پانکراس گزارش شده است.
بیماری های کیسه ی صفرا
بیماری های کیسه و سنگ صفرا در افرادی که اضافه وزن دارند ، رواج بیشتری دارد.
کاهش وزن به خودی خود ، خصوصا کاهش وزن سریع یا کاهش مقدار زیادی از وزن ، باعث خطر بیشتر سنگ کیسه ی صفرا می گردد. کاهش وزن به میزان یک پوند در هفته ، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.
آماس مفصلی – استخوانی
این بیماری وضعیت مفاصل مشترک است که اکثرا روی زانو ، باسن یا پشت اثر می گذارد. اضافه وزن ، فشار زیادی روی این مفاصل قرار داده و باعث ساییدگی غضروف (بافت نرمچه ی مفاصل) می گردد که طبیعتا از آنها حمایت می کند.
کاهش وزن می تواند این فشار روی زانو ها ، باسن و پایین کمر را کاهش داده و علائم این ورم را بهبود بخشد.
نقرس
نقرس بیماری ای است که روی مفصل های اثر می گذارد. زمانی رخ می هد که در خون شما اسید اوره ی زیادی وجود داشته باشدو این اسید اوره ی بالا ، بلورهایی را تشکیل می دهد که در مفاصل رسوب می کند.
نقرس بیشتر در افرادی که اضافه وزن دارند ، رایج است. هر چه وزنتان بالا باشد ، احتمال بیشتری نیز وجود دارد که دچار نقرس شوید.
در دوره ی کوتاه ، تغییرات ناگهانی وزن ، باعث شروع ناگهانی نقرس می گردد. اگر سابقه ی نقرس دارید ، برای بررسی بهترین روش کاهش وزن با دکتر خود مشاوره کنید.
آپنه ی خواب
آپنه ی خواب ، وضعیت تنفسی است که به اضافه وزن ارتباط دارد. آپنه ی خواب باعث میشود فرد به سختی در خواب نفس کشیده و در زمان خواب ، اندکی تنفسش قطع گردد. آپنه ی خواب باعث بی خوابی شبانه و بیماری های قلبی و به احتمال زیاد ، سکته می شود.
کاهش وزن نیز آپنه ی خواب را بهتر می کند.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

در

اگر شما دیابت دارید نگه داشتن رژیم غذایی سالم و جالب اغلب دشوار است.اینجا 9 ماده غذایی با ارزش داریم که نه تنها قند خون را کنترل می کند بلکه شما را برای  آشپزی سالم کمک می کند.


مرکبات

مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از مقدار زیادی فیبر هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم می باشد.با این حال شما باید میوه بخورید نه آب میوه.تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که آب میوه می خورند از آنهایی که میوه می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

کلم بروکلی

کلمها، مانند کلم بروکلی و گل کلم، حاوی ترکیبی به نام سولفورافان، که باعث بسیاری از فرآیندهای ضد التهابی است که باعث بهبود و کنترل قند خون و محافظت رگ های خونی  از آسیب های قلبی وعروقی می شود.این ماده مغذی را می توان بخارپز،سرخ شده و خام استفاده نمود.(سیارک)

بلغور جو دوسر

بلغور جو درسر مخصوصا نوع فولاد برش آن حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به بدن کمک می کند تا گلوکز استفاده کند و انسولین به درستی ترشح شود.جو فولاد برش با جو پرک متفاوت است و دارای مواد مغدی و فیبر بیشتری می باشد.

سالمون

سالمون منبع غنی اسید چرب امگا3  می باشد که برای سلامتی و کاهش ریسک حمله قلبی مناسب است.سالمون شما را لاغر نگه میدارد  و باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد انسولین می شود.

لوبیا

لوبیا ها سرشار از فیبر هستند،لوبیاها آهسته در بدن هضم می شوند و در نتیجه باعث ثابت ماندن قند خون می شوند.لوبیاها دارای مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی چربی اشباع شده می باشند.(سیارک)

خرما

خرما شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیاید اما مطمئنا طعم شیرین و پر از فیبر بودن خرما آن را به یک میان وعده قوی برای افراد دیابتی تبدیل  کرده است.خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث افزایش بینایی نیز می شود.خرما یک نوع شیرین کننده طبیعی است که برای افراد دیابتی مناسب است و جایگزین مناسبی برای شکر می باشد.

گردو

گردو حاوی اسید چرب اشباع نشده به نام اسید آلفا لینولنیک می باشد که برای کاهش التهاب مناسب است.این آجیل که منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطان،ضد ویروسی و خواص ضد کلسترول بالا دارد و می تواند برای جلوگیری و پیشرفت از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

دارچین

با توجه به مطالعات منتشر شده در مورد مراقبت از دیابت مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه و به صورت ناشتا 1 یا چند گرم دارچین مصرف کرده اند قند خون آنها تا 30درصد کاهش یافته است.دارچین را می توان با اضافه کردن به چای،قهوه ماست یا هرچیزی اضافه کرد و از مزایای آن بهره مند شد.(سیارک)

ماست کم چرب 

مصرف 125 گرم ماست معادل حدود یک پیاله در روز خطر ابتلا به دیابت را به میزان24 درصد کاهش می‌دهد. البته این میزان برای افرادی که روزانه 4 پیاله و نیم ماست میل می‌کنند به 28 درصد نیز می‌رسد.(سیارک)

 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نوشیدنی سم‌ زدای کلم پیچ و انار

در

 طرز تهیه نوشیدنی سم‌زدای کلم پیچ و انار 
مواد لازم:
• یک دسته برگ کلم
• انار
• کمی نمک
• فلفل سیاه

نحوه آماده سازی
1. برگ کلم را بهمراه انار داخل پردازنده مواد غذایی بریزید.
2. کمی نمک و پودر فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.
3. آن را کاملا چرخ کنید.
4. بهنگام مصرف مقداری یخ به آن اضافه کنید.
فواید
• کلم پیچ سرشار از فیبر، فیتوکمیکال ها و پروتئین است. این گیاه به کاهش کلسترول خون، و جلوگیری از سرطان پستان، سرطان روده بزرگ، سرطان مثانه و سرطان پروستات کمک می کند. با توجه به حضور کامفرول و کوئرستین، در کلم پیچ، این گیاه آنتی اکسیدان و عامل ضد التهابی فوق العاده است. همچنین کلم پیچ در کاهش چربی بدن و حفظ سلامتی قلب و عروق موثر می باشد.
• انار حاوی ویتامین C، ویتامین K، فولات، پروتئین، فیبر و پتاسیم است. پونیکالاجین انار یک آنتی اکسیدان است و ایمنی کلی بدن را افزایش می دهد. انار مانع از ابتلا به دیابت نوع دوم، سرطان (پروستات و سینه)، و بیماری های قلبی است. همچنین برای کسانی که از ورم مفاصل، فشار خون، بیمار‌ی های پوستی و اختلالات شناختی رنج می برند مفید می باشد. حافظه و گردش خون را بهبود می بخشد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی گوجه فرنگی، تره فرنگی و خیار

در

مواد لازم
• گوجه فرنگی خرد شده
• یک عدد تره فرنگی
• خیار خرد شده
• برگ نعناع


طرز تهیه
1. گوجه فرنگی، خیار و تره فرنگی خرد شده را داخل پردازنده بریزید.
2. چند عدد برگ نعناع به آن اضافه کنید.
3. آنها را چرخ کنید.

فواید
• گوجه فرنگی منبع لیکوپن است که ضد سرطان می باشد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هاست که می توانند رادیکال های اکسیژن را از بین ببرند. برای قلب، استخوان و پوست مفید می باشد.
• تره فرنگی سرشار از ویتامین A، ویتامین K، سدیم و پروتئین است. تره فرنگی شامل کامفرول است که از رگ های خونی محافظت می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی داشته و در برابر دیابت نوع دوم، سرطان، تصلب شراین، آرتریت روماتوئید و چاقی محافظت می کند.
• خیار به دفع سموم و باز پس گیری آب سلول هایتان کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...