چرا در آسیا و هند "مورینگا" را درمان 300 بیماری می دانند

مورینگا

 

آسیایی ها اولین کسانی بودند که مفهوم ضد آلودگی را کشف کردند ، که همچنین شامل ابزارهایی است که به مبارزه با عواقب یک محیط بد کمک می کنند. در لوازم آرایشی ، اینها محصولات زیبایی هستند. در غذا - چای و مواد افزودنی غذایی فعال بیولوژیکی ، که به حفظ سلامتی ، زیبایی و جوانی کمک می کند. جای تعجب نیست که در برخی موارد آسیایی ها مورینگا یا گَز روغَن (Moringa) را به یاد آوردند -گز روغنی (Moringa)یک گیاه فوق العاده مفید که قرن ها در کشورهای گرمسیری مورد استفاده قرار گرفته است.


اکنون مورینگا به یکی از غذاهای فوق العاده تبدیل شده است. درست است ، هنوز به اندازه دانه های چیا یا اسپیرولینا محبوب نیست .sayarak.com جهت رفع  بی عدالتی و توضیح اینکه چگونه مورینگا می تواند در هر خانه ای مفید باشد این پست را آماده کرده است.

 

مورینگا

مورینگا چیست

یک گیاه معجزه آسا ، یک درخت شفابخش و "یاور مادر" - به این ترتیب مورینگا دانه روغنی را در کشورهای آسیایی دانه با محبت می نامند. هند وطنش محسوب می شود ، اما اکنون در آمریکای جنوبی ، چین ، فیلیپین ، در برخی کشورهای آفریقایی و تایلند رشد می کند (از آنجا ،  کپسول پرشده با پودر گیاه و برگ های خشک را برای دم کردن چای حمل می کنند).

این گیاه به طرز شگفت آوری به سرعت به یک غول واقعی تبدیل می شود: فقط در طی یک سال ، یک دانه ریز کاشته شده در زمین می تواند به یک درخت سه متری تبدیل شود. این کیفیت شگفت انگیز ، مورینگا را به یک قهرمان طبیعی در رشد گیاهان در سراسر کره زمین تبدیل می کند. 

 

مورینگا
نحوه استفاده از مورینگا

همه قسمت های مورینگا بهبود دهنده در نظر گرفته می شود : ریشه ها ، ساقه ، دانه ها و برگ ها. از برگها برای تهیه سالاد و سس برای غذاهای مختلف استفاده می شود - آنها حاوی مقدار چشمگیری از ویتامین ها ، میکرو و عناصر کلان هستند. پیروان آموزه های آیورودا می گویند که مورینگا می تواند 300 بیماری را درمان کند.

مورینگا معمولاً به عنوان چای برای (انفرادی یا مخلوط گیاهی) فروخته می شود ، اما همچنین می تواند در کپسول و به عنوان عصاره الکلی یا روغن یافت شود.

خواص مورینگا

100 گرم پودر مورینگا حاوی:

ویتامین A (تا 90٪ نیاز روزانه افراد 4.5 برابر بیشتر از هویج است) ؛

ویتامین های گروه B (تا 80٪ نیاز روزانه) ؛

ویتامین C (تا 20٪ نیاز روزانه - 3.5 برابر بیشتر از مرکبات) ؛

کلسیم (تا 75٪ نیاز روزانه - 4.3 برابر بیشتر از شیر) ؛

آهن (تا 55٪ نیاز روزانه - سه برابر بیشتر از انار) ؛

منیزیم (حداکثر 30 درصد از نیاز روزانه) ؛

سلنیوم (تا 39٪ نیاز روزانه) ؛

اسیدهای آمینه (دو برابر ماست).

برگهای مورینگا از نظر پروتئین غنی است ، بنابراین گیاه برای گیاهخواران بسیار مفید است: این گیاه حاوی 18 اسید آمینه شناخته شده است ، از جمله آنهایی که بیشتر در گوشت ، ماهی و پنیر یافت می شوند. از نظر ترکیب پروتئین ، مورینگا با سویا هم تراز است.

 

خوردن مورینگا چه فوایدی دارد

سم زدایی از بدن.

تقویت سیستم ایمنی بدن.

عادی سازی سطح کلسترول.

کنترل فشار خون.

رهایی از استرس و بی خوابی.

بهبود وضعیت ناخن ، مو و پوست.

بهبود عملکرد سیستم عصبی مرکزی.

بهبود ترکیب خون و افزایش تعداد گلبول های قرمز خون.

در بهبود بیماری های سیستم تنفسی کمک کنید.

بهبود عملکرد کبد و اندام های دستگاه گوارش.

در کاهش وزن کمک کنید.

 

زن
استفاده از مورینگا در زیبایی شناسی

از عصاره برگ مورینگا از دوران باستان برای مبارزه با بیماری های قارچی ، التهاب و تحریکات پوستی استفاده می شده است. در لوازم آرایشی ، از عصاره برگ و دانه ها و همچنین روغن مورینگا استفاده می شود. روغن مورینگا حاوی مقدار زیادی اسید اولئیک و فیتواسترول است. کرم ها و ماسک های مورینگا پوست را ارتجاعی ، نرم و لطیف می کند ، چین و چروک های ظریف آن صاف می شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید