تولید برق رایگان از سیب زمینی

در

یک باتری سیب زمینی می تواند یک اتاق را برای مدت یک ماه روشن نگه دارد.

تولید برق با سیب زمینی

 

این روز ها همه جا سخن از انرژی و برق رایگان است. البته این سخن فقط مختص این روز ها نیست. اگر به تاریخ نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید دانشمند بزرگ تسلا نیز در تقلا برای تامین برق رایگان برای تمام کره ی زمین از طریق خاصیت رسانا بودن کره ی زمین بود.

اما راه حل در کجاست؟ آیا واقعا برق رایگان وجود دارد؟ از چه طریقی می توان به آن دست یافت؟  چگونه از سیب زمینی برق 220 ولت بگیریم ! آیا باید مانند تسلا دانشمندی بزرگ در زمینه ی فیزیک باشیم؟ 

جواب ساده است. خیر

کافی است کمی زبان انگلیسی بدانید تا به جالب ترین و جدیدترین موضوعات عملی دست پیدا کنید و آن را  درست کنیم . اگر هم نمی دانید ما با کمی تاخیر این اطلاعات را به شما می رسانیم.

 

تولید برق با سیب زمینی

تولید برق با سیب زمینی

راهکاری که امروزه می خواهیم به آن بپردازیم تولید برق از سیب زمینی است. یکی از محصولاتی که در سرتاسر دنیا کشت می شود و آماده است تا دنیا را تغذیه کند. در طول این مدت، دانشمندان دریافتند که بخش اساسی و محبوب رژیم غذایی بسیاری از مردم، همچنین امکان دارد پتانسیل تولید انرژی را نیز داشته باشد.

 

دو سال پیش دانشمندان در دانشگاه یافته های  انرژی سیب زمینی  را منتشر کردند که نشان می داد یک سیب زمینی آب پز شده به مدت زمان هشت دقیقه می تواند باتری ایجاد کند که ده برابر منبع خام آن انرژی تولید کند. این باتری ها را می توان از تکه های کوچک سیب زمینی که هرکدام یک چهارم یک سیب زمینی است، ساخت. در این تکه های سیب زمینی یک کاتد مسی و یک آند زینک یا روی قرار می گیرد که با سیم به هم متصل شده اند. پروفسور هایم رابینوویچ دانشمند کشاورزی و تیم او تلاش کردند تا با استفاده از سیب زمینی سیستمی را طراحی کنند تا روشنایی یک اتاق را به مدت چهل روز با استفاده از لامپ های ال ای دی تأمین کند.

ساخت برق با سیب زمینی 

 

برای مناطقی که دور از دسترس و توسعه نیافته و بدون دسترسی به شبکه تأمین برق هستند، اگر در حدود یک دهم از هزینه ی یک باتری AA را هزینه کنند، می توانند برق مورد نیاز برای تلفن همراه و سایر لوازم شخصی الکترونیکی را تامین کنند. 

تولید برق با سیب زمینی

چرا سیب زمینی برق تولید میکند

واضح است که سیب زمینی در درون خود منبع برق ندارد. آنچه که سیب زمینی انجام می دهد این است که به عنوان یک پل نمک بین دو سیب زمینی عمل کرده و جریان الکتریکی را انتقال می دهد که برای ایجاد الکتریسته به الکترون ها اجازه می دهد تا آزادانه از سیم ها عبور کنند.

همچنین چندین میوه ی سرشار از الکترولیت مانند: موز و توت فرنگی نیز می توانند این شکل از عملیات شیمیایی را انجام دهند. آن ها اساسا نسخه های طبیعی باتری های اسیدی هستند.

دانشمند و توسعه دهنده ی شبکه، رابینوویچ گفت: سیب زمینی به این دلیل انتخاب شد که در همه جا در مناطق گرمسیری و غیر گرمسیری در دسترس است.

سیب زمینی یکی از چهار محصول غذایی فراوان در جهان است. مهم تر آنکه سرشار از فسفریک اسید است.

 

سیب زمینی ها به این دلیل برای  تولید برق رایگان   ایده آل هستند که از بافت نشاسته ای محکم تشکیل شده اند که می تواند برای ماه ها ذخیره شود و حشرات از طریق آن جذب نمی شوند. این در صورتی است که موز و توت فرنگی این مزایا را ندارند. علاوه بر این پختن سیب زمینی مقاومت طبیعی که در بافت متراکم سیب زمینی است را می شکند، پس الکترون ها راحت تر می توانند جریان پیدا کنند که به طور کلی الکتریسیته ی خروجی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

محققان دریافتند که تقسیم کردن سیب زمینی ها به سه یا چهار قسمت آن ها را بسیار کارآمدتر می کند.

سیب زمینی برق

چگونه با سیب زمینی برق تولید کنیم

مواد مورد نیاز برای  تولید برق از سیب زمینی  سیم، گیره سوسماری و سیب زمینی است. برخی از بخش ها مانند کاتد ها و آند ها می توانند با چیزهای دیگری جایگزین شوند. در هر زمانی که قطعه ای از سیب زمینی ها کارایی خود را از دست داد می توانید آن را با قطعه ای جدید جایگزین کنید.

با یک ششم هزینه ای که در دنیا صرف روشنایی می شود، می توان با این روش روشنایی معادل آن را تولید کرد. البته فراموش نکنید که بهتر است از لامپ های ال ای دی استفاده کنید که ولتاژ ورودی مورد نیاز آن ها کمتر از لامپ های عادی است.

 

آیا  پست  چگونه از سیب زمینی برق بگیریم  برای شما مفید بود؟ تجربیات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه لاغر شویم؟

در


هریک از مواد غذایی که ما مصرف می‌کنیم، تاثیر متفاوتی بر بدن ما می‌گذارد. برخی از این مواد صرفا به بدن ما کالری وارد می‌کنند و برخی دیگر، علاوه بر آن باعث افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه سوزاندن کالری می‌شوند و همون طور که می‌دونین، کالری غذاها و میزان تاثیرگذاری اون‌ها تو متابولیسم بدن برای کسی که به تناسب اندام فکر می‌کنه، خیلی مهمه. تو این مطلب قراره یاد بگیریم کدوم غذاها، با وجود داشتن کالری، به لاغری ما کمک می‌کنن! چی بخوریم تا لاغر شویم؟در اینجا با تعدادی از مواد غذایی لاغر کننده آشنا می‌شویم:

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری با درست نوشیدن

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

1. تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و چربی های مفید است و با کالری کم، برای مدت زیادی شما را سیر نگه می‌دارد. خوردن تخم مرغ پخته در وعده صبحانه، در طول روز شما را بیشتر سیر نگه می‌دارد و همینطور با داشتن مواد مغذی بسیار، نیاز بدن شما به انواع پروتئین ها را در وعده صبحانه براورده می‌سازد.

لاغری موضعی شکم

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش وزن

40 ماده مفید برای کاهش وزن

لاغری با غذاهای ترکیبی

 

2. سبزیجات برگ سبز

برگ سبزها مانند اسفناج، کلم پیچ، برگ چغندر و ... کالری و کربوهیدرات بسیار کم و در عوض میزان زیادی فیبر دارند. خوردن این سبزیجات روش خوبی برای افزایش حجم غذا بدون افزایش چشم گیر کالری آن است. همین طور سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان هستند که در نهایت به کاهش وزن شما کمک زیادی می‌کنند.

 

3. ماهی سالمون

ماهی‌های روغنی مانند سالمون بسیار برای سلامتی شما مفید هستند. این ماهی با داشتن کالری کم برای مدت زمان طولانی شما را سیر نگه می‌دارد. سالمون سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و ید است. ید موجب کارکرد صحیح تیروئید و در نتیجه افزایش متابولیسم بدن و کمک به کاهش وزن می‌شود.

 

4. گوشت و مرغ

متاسفانه در خیلی از رژیم‌ها شما را از خوردن گوشت و مرغ منع می‌کنند. در صورتی که این دو ماده غذایی سرشاز از پروتئین هستند و تحقیقات نشان داده است که خوردن پروتئین بیشتر در روز، باعث می‌شود روزانه 80 تا 100 کالری بیشتر بسوزانید. خوردن گوشت و مرغ احساس سیری واقعی در شما به وجود می‌آورد و این باعث می‌شود از خوردن تنقلات پر چرب در بین وعده‌های غذایی خودداری کنید.

برای داشتن شکمی تخت از چه مواد غذایی پرهیز کنیم

 لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع 3 مورد

 

5. سیب زمینی پخته

سیب زمینی به تنهایی می‌تواند انواع مواد مغذی که بدن شما به آن نیاز دارد را تامین کند. علاوه بر آن کاملا معده شما را پر می‌کند. خیلی بهتر است که با یک وعده سنگین ولی سالم، معده خود را پر کنید تا اینکه از غذای خود سیر نشوید و روی به خوردن چیپس و پفک و سایر غذاهای این چنینی بروید. مقداری سبزیجات نیز در کنار سیب زمینی پخته‌تان قرار دهید و از خوردن آن لذت ببرید.( سیارک)

در سیارک بخوانیم:

رژیم کاهش وزن 15 روزه

9 غذا برای کاهش وزن

 

بهترین راهکارها برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست بعد از کاهش وزن

6 نکته برای کاهش وزن بعد از زایمان

 

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مواد خوراکی طبیعی انرژی زا هشت مورد

در

همه ما تجربه روزهایی را داریم که از شدت خستگی قادر به باز کردن چشمان خود در هنگام صبح نیستیم و به همین خاطر است که تنها کاری که به ذهنمان می رسد، آماده کردن یک فنجان قهوه و خوردن آن است. با این وجود، مشکلی که در خصوص بازیابی این گونه انرژی به وسیله قهوه وجود دارد این است که تأثیر آن چندان دوامی نخواهد داشت و احساس خستگی دوباره و پس از مدتی به سراغ فرد می آید. به همین خاطر است که با متخصص تغذیه و فعالیت های ورزشی، "سنافوربز" ، در این خصوص گفتگوی مفصلی انجام شد و "سنا"ما را با آن دسته از مواد خوارکی آشنا کرد که با مصرف آن ها قادر خواهیم بود برای مدتی طولانی تر احساس خستگی را از خود دور کنیم و به نظر او بهتر آن است که به مرور زمان سعی بر جایگزین کردن این مواد غذایی با قهوه و سایر نوشیدنی های انرژی زا کنیم. با سیارک همراه باشید تا جزئیات این مواد خوراکی انرژی زا را با شما در میان بگذاریم.

آواکادو میوه ای مغذی و انرژی زا است

"سنافوربز" "سنافوربز" در خصوص آواکادو عنوان کرد که این میوه از مهمترین خوراکی هایی است که برای بازیابی انرژی می توان مصرف کرد، چرا که حاوی مقادیر زیادی از چربی های مفید اُمگا سه و اُمگا شش است و این مسئله باعث می شود که انرژی زیادی در اختیار فرد قرار گیرد. نکته دیگری که در خصوص آواکادو وجود دارد این است که به واسطه مقدار زیاد کالری موجود در آن، فرد برای مدتی طولانی تر احساس گرسنگی نخواهد داشت. مهم تر از همه آن است که این میوه مغذی (البته می توان گفت که آواکادو جزئی از سبزیجات نیز به شمار می رود) تنوع فوق العاده ای برای چگونگی مصرف در اختیار فرد می گذارد و صرف نظر از این که چه موقعی در روز باشد، می توان آن را به غذای مورد علاقه افزوده و یا این که به تنهایی آن را نوش جان کرد. فوربز در این خصوص عنوان کرد: «مهم نیست چه زمانی از روز باشد. همیشه می توان از آواکادو در برنامه غذایی استفاده کرد. اگر مایل باشید، می توانید به هنگام صبح کمی آواکادو را با تخم مرغ سرخ کرده مصرف کنید. سالادی که به هنگام وعده غذایی ظهر خود می خورید نیز می تواند حاوی آواکادو باشد و البته می توان از آن به تنهایی به عنوان یک میان وعده مغذی استفاده کرد.».

خوردن یک سیب در طول روز واقعا می تواند فرد را از مراجعه به دکتر بی نیاز کند

سیب از آن جمله میوه هایی است که سرشار از فروکتوز یا شهد طبیعی میوه ها است و این فروکتوز بهترین منبع انرژی است که بدن می تواند برای رفع خستگی و بازیابی انرژی از آن بهره بگیرد. نکته ای که در خصوص سیب وجود دارد این است که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن انرژی مورد نیاز فرد را فراهم کند. علاوه بر این ها، بنا به صحبت های فوربز در این خصوص، انرژی ای که به واسطه خوردن سیب در اختیار بدن قرار می گیرد، این قابلیت را دارد که به مراتب به مدت طولانی تری به نسبت انرژی حاصل شده از قهوه و نوشیدنی های این چنینی در بدن باقی بماند و این مسئله به تنهایی باعث می شود سیب را به عنوان یکی از مهمترین منابع انرژی بدن بشناسیم. از دیگر نکات مثبت مربوط به این میوه مغذی و انرژی زا می توان به سادگی مصرف آن اشاره کرد؛ کافی است یک سیب همراه خود داشته باشیم و در هر زمان و مکانی قادر خواهیم بود به سادگی آن را نوش جان کنیم. فوربز در این خصوص گفت: «شاید نتوان ماده خوراکی دیگری پیدا کرد که خوردن آن ساده تر و سریع تر از یک سیب باشد. انرژی ای که سیب در اختیار فرد می گذارد بسیار قابل توجه است.».

استفاده از غلات جوانه زده به جای غلات کامل

اگر بخواهیم تعریفی جامع و کلی از غلات کامل داشته باشیم، باید عنوان کنیم که غلات کامل نوعی از کربوهیدرات ها هستند که پس از مصرف توسط فرد، به مرور زمان در بدن فرد هضم شده و تبدیل به انرژی می شوند. فوربز در خصوص مصرف غلات عنوان کرد که استفاده از آن ها برای سلامتی بسیار خوب و عالی است، اما مصرف غلات جوانه زده می تواند به مراتب بهتر هم باشد، چرا که این گونه غلات، در واقع همان غلات کامل هستند، با این تفاوت که برای مدتی در آب قرار گرفته اند و جوانه زده اند. فوربز در ادامه صحبت های خود در این خصوص گفت: «زمانی که غلات جوانه زده را مصرف می کنید، بدن شما، در مقایسه با زمانی که غلات کامل مصرف می کنید، کار ساده تری برای گوارش و جذب آن ها خواهد داشت. به همین خاطر است که در مدت زمان بسیار کمتری ویتامین های بی، سی و فولات یا فولیک اسید موجود در غلات در اختیار بدن قرار خواهد گرفت.». به سادگی می توان از طریقه صحیحی که برای جوانه زدن غلات باید به کار گرفت، کسب آگاهی کرد و در صورتی که زمان کافی برای انجام چنین کارهایی ندارید، می توانید از اغذیه فروشی های مختلف، بسته بندی های آماده این گونه غلات را تهیه کنید.

ماکادامیا یا فندق استرالیایی تأثیر شگفت انگیزی در افزایش انرژی دارد

فوربز در خصوص این خشکبار فوق العاده عنوان کرد که دانه های ماکادامیا، از لحاظ مغذی بودن، بسیار شبیه به آواکادو هستند و به واسطه مقادیر بسیار زیاد کالری موجود در آن ها، به عنوان یکی دیگر از منابع فوق العاده انرژی برای بدن به شمار می روند. علاوه بر این، دانه های فندق استرالیایی حاوی مقادیری آب، پروتئین و کربوهیدرات هستند که به طور به خصوص، برای تغذیه کردن دستگاه های مرتبط با مغز وارد بدن می شوند و از این لحاظ نیز برای سلامت فرد بسیار مفید است. پروتئین، کربوهیدرات، چربی های مفید و نیز اُمگا نه موجود در این دانه های فندق، می تواند به طور قابل ملاحظه ای انرژی فرد را افزایش داده و در فائق آمدن بر خستگی مؤثر باشند.

زغال اخته، علاوه بر این که طعم فوق العاده خوبی دارد، ماده ای مغذی نیز به شمار می رود

فوربز در این خصوص عنوان کرده است که زغال اخته، یکی دیگر از مواردی است که در بازیابی انرژی مورد نیاز فرد، می تواند تأثیر فوق العاده ای داشته باشد و این در حالی است که طعم خوب این ماده خوراکی، استفاده از آن را به مراتب دل پذیر تر و آسان تر می کند. زغال اخته علاوه بر بازیابی انرژی، تأثیرات دیگری هم برای سلامت فرد دارد. فوربز در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد: «زغال اخته، از آن دسته مواد خوراکی ای است که سرشار از منگنز است. منگنز عنصری شیمیایی است که معمولاً در فلزاتی که حاوی آهن هستند (آهنی که جذب بدن می شود و در جریان خون قرار می گیرد) یافت می شود. منگنز، از آن عناصری است که نقش مهمی در فعالیت های مربوط به سوخت و ساز موجود در بدن (فعالیت های متابولیک) ایفا می کند و به این گونه فعالیت ها کمک می کند، تأثیر بهتری داشته باشند. برای نمونه یکی از مهمترین کارکرد های منگنز در بدن، تبدیل کربوهیدرات ها و چربی های موجود در بدن، به انرژی مورد نیاز فرد است که علاوه بر بازیابی انرژی و رفع خستگی فرد، با از بین بردن چربی ها به تناسب اندام فرد نیز کمک خواهد کرد.». فوربز شماری دیگر از فواید زغال اخته برای سلامت را نیز عنوان کرد که از این قرار اند: زغال اخته حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است، فعالیت های مرتبط با مغز را بهبود می بخشد و نیز فشار موجود در مغز را کاهش داده و از پیری زود رس آن جلوگیری می کند. ته مزه شیرین زغال اخته باعث می شود بتوان از آن به جای خوراکی های شیرینِ حاوی شکر استفاده کرد.

چای ماچا، در مقایسه با قهوه، برای مدتی طولانی تر انرژی در اختیار فرد می گذارد

(چای ماچا در حقیقت چای سبز خالصی است که توسط آسیاب های سنگی کاملا پودر شده است)

ماچا، دقیقاً همانند چای سبز، حاوی مواد معدنی بسیار قدرتمند و مفیدی برای بدن است و نیز آنتی اکسیدان ها و آمینو اسید های موجود در چای سبز را در خود دارد، چرا که در تهیه آن از کل برگ چای استفاده می شود. علاوه بر این ها، ماچا می تواند یکی دیگر از منابع تأمین انرژی باشد. فوربز در این خصوص عنوان کرد: «تفاوتی میان نوشیدن ماچا و قهوه وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است؛ در حقیقت زمانی که یک فنجان ماچا مصرف می کنید، کافئین موجود در آن، بسیار آهسته جذب بدن می شود (حداقل شش ساعت زمان می برد تا کافئین آن جذب شود)، و همین مسئله است که باعث می شود انرژی حاصل از نوشیدن ماچا، در مقایسه با نوشیدن قهوه که انرژی را برای مدتی کوتاه به طول قابل ملاحظه ای افزایش می دهد، برای مدتی طولانی تر در اختیار فرد قرار گیرد که خود عامل بسیار مهمی است. این اتفاق به واسطه وجود نوعی آمینو اسید کم یاب در ماچا است که کافئین موجود در آن را به گونه ای دیگر در بدن مورد استفاده قرار می دهد.». تحقیقات صورت گرفته در خصوص این چای، نشان می دهد که علاوه بر فوایدی که عنوان شد، چای ماچا می تواند به طور کلی هوشیاری ذهنی فرد را نیز افزایش دهد و نیز خواص آنتی بیوتیک موجود در آن، باعث می شود سلامت فرد به طور کلی بهبود پیدا کند.

نود و هفت درصد از حجم نودل های شیراتاکی، متشکل از آب است و انرژی فوق العاده ای در اختیار فرد قرار می دهند

برای تهیه نودل های شیراتاکی از گلوکومانان استفاده می شود. گلوکومانان، نوعی فیبر است که از ریشه گیاه کنیاک که به طور عمده در ژاپن کاشته می شود، گرفته می شود. این نودل ها، عاری از هر گونه گلوتن (نوعی پروتئین) و کربوهیدرات است و حجم عمده آن را آب تشکیل می دهد (97 درصد). یکی از مواردی که باعث شده است تا این نودل ها در سراسر دنیا طرفدران زیادی داشته باشد این است که می توان از آن به عنوان یک میان وعده فوق العاده مغذی استفاده کرد و حجم زیاد آب موجود در آن باعث می شود فرد برای مدتی طولانی احساس گرسنگی نکند. فوربز در خصوص نودل شیراتاکی عنوان کرد: «به واسطه کالری بسیار کم موجود در این نودل ها، می توان با افزودن کمی ادویه، از این خوراکی آسیایی به عنوان یک میان وعده عالی و مغذی استفاده کرد. نکته ای که در خصوص این نودل ها وجود دارد این است که در مقایسه با سایر مواد خوراکی، به زمان بیشتری برای حرکت در سیستم گوارشی بدن نیاز دارند و دیر تر هضم می شوند. در نهایت این مسئله باعث می شود که فرد برای مدتی طولانی تر احساس گرسنگی نکند، به همین خاطر است که علاوه بر یک منبع مغذی انرژی زا، می توان از آن برای کاهش وزن نیز بهره گرفت.».

کلم بروکلی پادشاه سبزیجات

فوربز در خصوص کلم بروکلی عنوان کرد که این کلم حاوی مقادیر بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است که مغز انسان، برای کارکرد خوب و سالم خود، به طور گسترده ای به آن ها نیاز پیدا می کند. در حقیقت می توان گفت که کلم بروکلی، یکی از مغذی ترین مواد خوراکی موجود در کره زمین است. یکی از مهمترین عواملی که به عنوان یکی از شایع ترین عوامل خستگی در افراد مختلف نیز شناخته می شود، کمبود آهن موجود در جریان خون افراد است. نکته دیگری که در خصوص کلم بروکلی وجود دارد و ارزش های آن برای سلامت فرد را بیش از پیش می کند، این است که سرشار از آهن گیاهی است و با خوردن آن می توان به جریان خون خود کمک کرد تا اکسیژن لازم برای بافت ها و سلول های مختلف بدن را به آن ها برساند. زمانی که آهن موجود در جریان خون به اندازه کافی نباشد، فرد به مرور زمان احساس خستگی و کلافگی پیدا خواهد کرد و به همین خاطر است که چنین افرادی، حتماً باید سبزیجاتی مانند کلم بروکلی را در رژیم غذایی خود جای دهند تا انرژی لازم برای انجام فعالیت های مختلف خود را در طول روز داشته باشند.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کلیشه های اشتباه راجع به سیب زمینی و ماکارونی

در

 

محصولاتی که به اشتباه سرزنش می شوند

اسطوره های بسیاری در مورد تغذیه بعضی از محصولات در رژیم غذایی وجود دارد. اتفاق می افتد که کارشناسان عواقب جدی ناشی از استفاده از محصولات خاص را اثبات می کنند. اما محصولاتی وجود دارند که واقعا به اندازه ای که ما فکرمی کنیم، برای سلامتی خطرناک نیستند.
 
هنگامی که هدف ما کاهش وزن است، اغلب محصولات حاوی آرد، شیرین و چربی را حذف می کنیم. و این محصولات را بعنوان "خطرناک" دسته بندی می کنیم که عبارتند از سیب زمینی، ماکارونی، پاستا و همه شیرینی ها.سیب زمینی و ماکارونی به طور غیرمستقیم وارد این لیست می شوند. دلیل این کلیشه ها و اطلاعات قدیمی چیست؟
ماکارونی و پاستا، اگر به درستی انتخاب شود، به بدن آسیب نمی رساند. مهم است که توجه به ترکیب مواد صورت گیرد. اگر گفته شده که آنها از گندم دوروم (سمولینا) ساخته شده است، پس نباید نگران باشید زیرا آنها یک شاخص گلیسمی پایین دارند - 45-50. به عنوان مثال، در برنج این شاخص حدود 80 است. مطمئنا، با چه چیزی ماکارونی و پاستا را می خورید و در چه مقداری، خیلی مهم است. ایده آل برای ترکیب ماکارونی در هنگام پخت و پز سینه مرغ و استفاده از روغن زیتون می باشد. چنین غذایی به بدنل شما آسیب که نمی رساند، مفید هم هست. 
 

 

هنگام از دست دادن وزن می توان پاستا خورد

اغلب افرادی که در حال از دست دادن وزن هستند، از خوردن ماکارونی و پاستا اجتناب می کنند. اما متخصصان تغذیه می گویند این یک تصمیم اساسا اشتباه است. چرا که هر فرد باید این محصولات را در رژیم غذایی خود داشته باشد.
 
معلوم شد که ماکارونی از گندم دوروم نمی تواند به بدن آسیب برساند. بر خلاف سایر کربوهیدرات های خالص که به سرعت جذب می شوند، گندم دوروم دارای شاخص گلیسمی پایین است و دیرتر جذب می شود.
 
مطالعات نشان داده که ماکارونی باعث افزایش وزن بدن یا افزایش چربی بدن نمی شود. در واقع، تجزیه و تحلیل نشان داد که در صورت مصرف این محصولات کاهش وزن کم تر است. بنابراین، علیرغم شک و تردید، ممکن است که ماکارونی بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای هیپوگلیسمی باشد، دکتر جان سیفنپیرر، دانشمند بالینی مرکز تغذیه بالینی و اصلاح ریسک، گفت: 
به طور متوسط، داوطلبان به جای کربوهیدراتهای دیگر، 3.3 بار از ماکارونی در هفته خوردند. یک وعده حدود نیم بشقاب از محصولات پخته شده است. در نتیجه، برای 12 هفته هر فرد حدود نیم کیلوگرم را از دست داد. 
 

 

پاستا در رژیم غذایی مدیترانه

به طور سنتی در نظر گرفته شده است که ماکارونی یکی از خطرناک ترین دشمنان شکل باریک است. در واقع، ماکارونی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است، اما در ترکیب با سایر محصولات رژیم غذایی مدیترانه ای، یعنی روغن زیتون و سبزیجات، ماکارونی نه تنها سانتیمتر را در کمر اضافه می کند، بلکه منجر به کاهش BMI می شود.
مطمئنا چنین نتیجه گیری هایی توسط متخصصان تغذیه ایجاد نمی شود، در مورد افرادی که تنها بر روی ماکارونی نشسته اند. مشاهدات نشان داد که یک بخش امن از خمیر برای یک رقم، 50 تا 65 گرم در روز است. این کمتر از بخش استاندارد در رستوران است، با این حال، برای تغذیه خوب و طعم و مزه محصول مورد علاقه بسیاری است. با این حال، افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید با انتخاب ظروف از پاستا اجتناب کنند.
 

 

دانشمندان از مزایای ماکارونی می گویند

بر اساس تحقیقات، ماکارونی به شکل آسیب نمی رساند، و دوستداران ماکارونی بلندتر و سالم تر از کسانی هستند که ترجیح می دهند غذاهای دیگر.
بسیاری از مطالعات نشان می دهد با این که ممکن است ماکارونی در نگاه اول به نظر برای بدن مضر برسد، این گونه نیست در واقع، غذاهای خوشمزه که می توانند با ماکارونی ساخته شوند، اغلب دارای مقدار زیادی مواد مفید هستند.
 
ما درباره ماکارونی از گندم دوروم صحبت می کنیم، مثلا ماکارونی کلاسیک ایتالیایی. به طور خاص، ایتالیایی ها در رژیم غذایی از خوردن پاستا خودداری نمی کنند - اعتقاد بر این است که کسانی که پاستا را دوست ندارند و اعلام می کنند که از چربی کمتری مصرف می کنند، سس اشتباه را برای پاستا استفاده می کنند. اسپاگتی با سس گوجه فرنگی، سیر و ریحان تازه، مطمئنا برای هر گونه غذای لذیذ مناسب خواهد بود و مهمتر از همه، به این شکل آسیب نمی رساند.
مطالعات نشان می دهد که دوستداران ماکارونی اغلب مواد مغذی بیشتری از غذا دریافت می کنند نسبت به افرادی که آن را دوست ندارند. علاوه بر این، برای اولین بار به ندرت کمبود عناصر کمیاب نادر مثل آهن، منیزیم، اسید فولیک در بدن آنها وجود دارد.
 
متخصصان تغذیه توصیه می كنند كه با افزودن سس ها و پاستا آزمایش كنند و فقط در مورد میزان چربی و حجم آن یادآوری می كنند - اگر سس فوق العاده پركالری را تهیه نكنید و بیش از حد غذا نخورید، ماكارونی دوست و دشمن بدن شما خواهد بود.
 

به هر حال، این آزمایش به مدت 11 سال انجام شد. به عنوان بخشی از مطالعه، کارشناسان رژیم غذایی هزاران نفر را مورد مطالعه قرار دادند، سن بیش از 19 سال بود. در عین حال، هر دو رژیم دوستداران ماکارونی و مخالفان این نوع محصول، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

 
دوستداران ماکارونی از این محصول بیشتر مواد معدنی و ویتامین را دریافت می کنند. از جمله آهن، اسید فولیک، منیزیم و فیبر رژیمی. و مهمتر از همه، آنها چربی های اشباع شده و قند کمتر را مصرف می کنند، که تأثیر مثبتی بر شکل آنها دارند. 
 
کلیشه غلط با سیب زمینی، یک وضعیت مشابه است. بله، سیب زمینی سرخ کرده یک محصول بسیار خطرناک است. اما این به خاطر مقدار چربی است که در فرآیند پخت و پز استفاده می شود. سیب زمینی سرخ شده یا پخته شده غنی از فیبر، آنتی اکسیدان ها و پتاسیم است. این همه آن را یک محصول مفید می سازد.
 
بله، و شما نباید کاملا شیرینی را ترک کنید. شما می توانید 30 گرم شکلات تلخ روزانه را بدون هیچ گونه نگرانی بخورید، البته اگر شما کیک شیرین و دیگر شیرینی جات را در کنار شکلات تلخ می خورید، سعی کنید آنها را به طور کامل حذف کنید. شکلات تلخ حاوی بسیاری از مواد مفید است، به ویژه، به تنظیم میزان کلسترول کمک می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سیب زمینی خواص موارد منع مصرف

در

 

تاریخچه سیب زمینی در ایران

امروزه ، سیب زمینی به عنوان یک محصول غذایی ضروری برای همه شناخته شده است ، با این حال سیب زمینی نسبتاً محصولی تازه بر سر سفره های ایرانی است . غده های سیب زمینی حدودا 200 سال پیش بر سر سفره های ایرانی ظاهر شدند.

به تفسیری تاریخچه ورود سیب زمینی را به جان سر ملکم نسبت می دهند .در ایران ،در زمان فتحعلی شاه قاجار، سرجان ملکم سفیر دولت انگلستان در ایران مقداری بذر سیب زمینی به دربار پادشاه قاجار آورد به همین منظور در ابتدا به آن آلوی ملکم می گفتند.اما بیشتر محققان این نظریه را رد می کنند و به گفته آنها احتمالاً سیب زمینی از طريق روسيه به شمال ايران و از آنجا بـه ديگـر نقـاط ایران صادر گردیده و در استانهای مختلف ايـران كاشـته شـده است . و مـردم عـادی و هـم دولتمردان قاجاری، از كاشت سيب زمينی بر خلاف کشورهای اروپایی که نسبت به کاشت سیب زمینی تعصب شدید داشتند، حمايت نموده اند.

اما به تفسیری دیگر در بين متون تاريخی تنها نويسنده ای كه ورود سيب زمينی به ايران را به گونه ای ديگـر توضيح داده است، فرهادميرزا معتمدالدوله می باشد که در کتاب خود به عنوان زنبيل  نوشته است، سيب زمينی برای اولين بار به وسيله كورميك،حكيم انگليسی دربار عباس ميرزا، به ايران آورده شده است.کشت سيب زمينی در ايران مانند ساير كشورهای اروپـايی با مخالفت روبرو نشد و ابتـدا ميـان رجـال و دولتمردان سياسی و تجاری رواج پيدا نمود اما اکنون سیب زمینی در همه جا در باغ ها و مزارع کشت می شود و در واقع تبدیل به نان دوم مردم در تغذیه و رژیم غذایی شده است.

 

این گیاه غده علفی از خانواده سولاناسه(Solanaceae) و نام خود را مدیون جویندگان طلا در آمریکای جنوبی و فاتحان اسپانیا است. به جای گنج ها ، آنها سبزیجاتی را برایشان ناآشنا یافتند - ذرت ، لوبیا و چیز دیگری شبیه به ترافل را با خود به اسپانیا و سراسر اروپا بردند. اسم این غنائم "tartufolo" بود. نسخه ای از مبدا آلمانی این نام نیز از کلمه "kartoffel" وجود دارد.سيب زمينی از بسياری قحطی ها و مرگ و ميرها در طـول قـرن هـا در كشورهای مختلف جهان جلوگيری نموده و رشد كاشت سيب زمينی، رابطه متقابلی با
افزايش جمعيت جهاندارد. به طوری كه اگر سيب زمينی کاشت نمی شد، جمعيـت
دنيا، يك سوم جمعيت در حال حاضر بود.

 

در کنار خصوصیات تغذیه ای ، از ویژگی های دارویی غده های آن ، گل ها ، جوانه های آن که به بسیاری از بیماری ها کمک می کند نیز باید قدردانی شود. خواص مفید توسط نشاسته (پلی ساکارید) تعیین می شود.آنها قادر به کمک به تعدادی از بیماری ها به صورت پخته و خام هستند. علاوه بر این ، آنها یاران وفادار کسانی هستند که لوازم آرایشی طبیعی را ترجیح می دهند و حاوی مواد شیمیایی نیستند.

 

 

ترکیب سیب زمینی

ترکیب شیمیایی این سبزی مجموعه ای بی نظیر از مواد مغذی با نسبت متناسب ایده آل است. از نظر ماده شیمیایی به نان نزدیک می شود و برای پروتئین ها و پلی ساکاریدهای آن بسیار ارزشمند است.

نمک های معدنی فسفر و پتاسیم موجود در غده های سیب زمینی ، ماکرولین ها (آهن ، منیزیم ، کلسیم ، منگنز ، ید و غیره) آنها را به عنوان رقبای ارزشمند گیاهان تازه تبدیل می کند. تعداد زیادی ویتامین E ، PP ، D و گروه B ، و همچنین اسیدهای فولیک ، اگزالیک ، مالیک ، سیتریک وجود دارد. فقط 200 گرم سیب زمینی می تواند 50٪ از نیاز روزانه ویتامین C را برای فرد تامین کند. سیب‌زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین ب۶ است.

100 گرم سیب زمینی حاوی 900 کیلو کالری ، یعنی سه برابر بیشتر از سایر سبزیجات است. بنابراین ، استفاده از آن در دوره های کمبود ویتامین / در پاییز یک وسیله عالی برای تقویت کل بدن است.

 

 

خواص سیب زمینی

این انبار واقعی مواد مفید به همراه پخت و پز ، کاربردهای خود را در طب سنتی و آرایشی نیز پیدا کرده است. به لطف وجود پتاسیم ،  قادر به حفظ تعادل آب در بدن و تقویت سیستم شریانی است. برای سیستم های عصبی عضلانی ، قلبی و عروقی بسیار مفید است. استفاده از سیب زمینی ، آماده سازی از آن برای تغذیه در رژیم غذایی نشان داده می شود که قدرت بدن را پس از فشارهای جدی جسمی بازیابی می کند.

برای کسانی که از گاستریت ، زخم گوارشی اثنی عشر ، معده رنج می برند بسیار مفید است. بنابراین ، به عنوان مثال ، با کمک آب غده های خام می توانید تعادل اسید و باز ، عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم کنید.

از زمان کودکی ، بسیاری با استنشاق استفاده از بخار سیب زمینی برای سرماخوردگی آشنا شده اند. در صورت سرفه مزمن ، کمپرس را می توان در پشت و سینه  با 4-5 سیب زمینی بزرگ آب پز که له شده انجام داد.

مواد اولیه آماده سازی در هنگام رسیدن (گل ، غده ها) هنگام کمبود نور (در بعد از ظهر قبل از غروب آفتاب) جمع می شوند. گل ها در هوای خشک برداشت می شوند و پس از خشک شدن در زیر سایبان ، مدت یک سال در کیسه های پارچه ای نگهداری می شوند.

 

در انکولوژی مکانهای مختلف ، از تنتور گلها نیز استفاده می کنند (1 قاشق غذاخوری در هر 0.5 لیتر آب جوش ، یک ساعت پافشاری کنید و 3 بار در روز به مدت نیم ساعت قبل از غذا ، هر بار 5/0 فنجان) مصرف کنید.

و از جوانه غده های سیب زمینی ، تنتور را بر روی الکل آماده می کنند ، که برای آرتروز حاد ، پلی آرتریت برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود.

در زیبایی شناسی ، ماسک های صورت سیب زمینی و حمام های دستی که تغذیه ، طراوت و چروک های صاف را تغذیه می کنند بسیار محبوب است.

 

موارد منع مصرف سیب زمینی

با این حال ، باید توجه داشت که ، مانند هر محصول دیگری ، موارد منع مصرف در مورد استفاده از آماده سازی سیب زمینی وجود دارد. این امر قبل از هر چیز برای کسانی که از بیماری ادراری ، انتریت( بیماری التهاب معده‌ای روده‌ای) ، انتروکولیت ، بیماری های مقاربتی رنج می برند و مستعد افزایش تحریک پذیری جنسی هستند ، صدق می کند. بنابراین ، برای تصمیم گیری ، ابتدا باید به دنبال توصیه پزشکان باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه کتلت مرغ بادمجان

در
طرز تهیه کتلت مرغ بادمجان
در این پست آشپزی کتلت مرغ و بادمجان را می نویسم که بسیاز لذید و خوشمزه است. کلا کسانی که بادمجان دوست دارند می دانند که بادمجان به هر غذایی که اضافه شود باعث خوشمزه تر شدن آن غذا می شود. در ضمن کتلت مرغ بادمجان بخاطر نداشتن سیب زمینی رژیمی است. برای پختن کتلت های مرغ بادمجان به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

 

مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ بادمجان

200 گرم  مرغ چرخ کرده
2 بادمجان متوسط  
1 عدد تخم مرغ
1 عدد پیاز
1 عدد فلفل دلمه ای کوچک
1 دسته شوید
1/2 قاشق غذاخوری آرد
نمک ، فلفل سیاه برای طعم دادن
آرد سوخاری
روغن برای سرخ کردن
 

 

طرز تهیه کتلت مرغ بادمجان

1. بادمجان ها را به مکعب های متوسط ​​ریز کرده بشویید ، خشک کنید. سپس نمک بزنید و بگذارید و به مدت 30 دقیقه بماند تا آب بیندازد . سپس آبکشی کنید.
 
2. پیاز پوست کرده و بشویید ، پیاز را به 4 قسمت خرد کنید. فلفل دلمه ای را بشویید ،تخم های فلفل را خارج کنید. شوید را بشویید ، خشک کنید و ریز خرد کنید. پیاز ، بادمجان و فلفل را از طریق چرخ گوشت رد کنید. مایعات اضافی را خالی کنید.
 
3. در یک کاسه ، مرغ چرخ کرده ، بادمجان خرد شده ، فلفل ، پیاز ، شوید خرد شده ، تخم مرغ را مخلوط کنید. با نمک و فلفل مخلوط را مزه دار کنید.

 

4- آرد را به کل مخلوط اضافه کرده و دوباره ورز دهید.
 
5- با یک دست مرطوب مقداری گوشت چرخ کرده را برداشته ، در آرد سوخاری ها بغلطانید ، در کف دست شکل دهید.
 
6. هر دو طرف را روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید
 
7. کتلت مرغ بادمجان آماده است. بفرمایید نوش جان

نظرات

در ادامه بخوانید...

فینگر نودل سیب زمینی

در

فینگر نودل سیب زمینی

فینگر نودل سیب زمینی یکی از دستور العمل های آشپزی مورد علاقه من در تمام دوران بوده و هست. همیشه مادر بزرگم زمانی که اعلام میکرد، قصد دارد فینگر نودل سیب زمینی را برای ناهار آماده کند، خانواده دور میز آشپزخانه روی نیمکت های چوبی قدیمی جمع شده بودند و به محض این که اولین سری با رنگ طلایی-قهوه ای مورد نظر از تابه بیرون می امد ، آنها را داخل یک بشقاب در وسط میز می گذاشت ، بنابراین همه با حرص و اشتیاق فینگر نودل سیب زمینی را با دست می خوریم ، هر چقدر آنها گرم و چرب بودند، خوشمزه تر بودند. اگر سیب زمینی را دوست دارید، این دستور العمل برای شما است. فینگر نودل سیب زمینی به عنوان یک غذای جانبی برای هر نوع وعده غذایی و با یک کاسه سالاد و سس بسیار مناسب سرو می شود.

مواد اصلی آرد چاودار یا آرد گندم یا سیب زمینی و تخم مرغ است.

مواد لازم برای تهیه فینگر نودل سیب زمینی

مواد لازم برای 4 به عنوان یک غذای جانبی یا میان وعده

750-800 گرم سیب زمینی جوش خورده

75 - 100 گرم آرد همه منظوره (در صورت نیاز) ، اضافی برای پاشیدن روی تخته (یا استفاده از سمولینا)

نمک

جوز هندی تازه رنده شده

1 عدد تخم مرغ بزرگ

کره را برای سرخ کردن صاف کنید

طرز تهیه فینگر نودل سیب زمینی

سیب زمینی ها را بخارپز کرده و یا جوشانده تا نرم شود ، تا حد ممکن گرم شود . سیب زمینی ها را له کنید و سپس بگذارید حداقل 15 دقیقه خنک شود.

 

آرد ، نمک ، جوز هندی و تخم مرغ را اضافه کنید و همه چیز را به آرامی با یک چنگال مخلوط کنید (برای طعم دادن به آن نمک را فراموش نکنید)! به سرعت با دست با هم مخلوط و خمیر سیب زمینی را کمی ورز دهید ، هر چه کمتر، بهتر است.

 

بلافاصله ورز دادن آن را ادامه دهید (خمیر در غیر این صورت چسبناک می شود): یک مشت آرد را روی صفحه بریزید و رول هایی که حداقل ضخامت انگشت شست و به طول 8-10 سانتی متر (3-4 اینچ) دارند را آماده کنید.

 

کره تفت داده شده را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید و شوپالا Schoppala را روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید تا طلایی قهوه ای شود. مطمئن باشید که آنها را با دقت چندین بار چرخانده اید. بیرون بگذارید و چربی بیش از حد  را با حوله کاغذی بگیرید) و

از خوردن این فینگر نودل سیب زمینی یا شوپالا یا به هر اسمی که دوست دارید، بنامید  لذت ببرید!

پیوست:

شوپالا Schoppala، شوپف نودل (آلمانی ؛ جمع Schupfnudeln ) که به آن Fingernudel ( ماکارونی انگشتی ) نیز می گویند ،(من خودم می گویم فینگر نودل سیب زمینی) نام نوعی رشته فرنگی ضخیم در غذاهای آلمانی و اتریشی است ، شبیه به گنوچی gnocchi ایتالیایی که بصورت بین المللی تر شناخته شده است. آنها اشکال مختلفی به خود می گیرند و در مناطق مختلف می توان به آنها با انواع مختلفی اشاره کرد. آنها معمولاً از آرد چاودار یا گندم و تخم مرغ تهیه می شوند. از زمان شناخته شدن سیب زمینی با سیب زمینی تهیه شده است. به شکل سنتی از طریق شکل دادن با دست آماده می شود. آنها غالباً به عنوان یک غذای خوش طعم با سوسیس سرو می شوند اما در کنار غذاهای شیرین نیز سرو می شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...