تولید برق رایگان از سیب زمینی

یک باتری سیب زمینی می تواند یک اتاق را برای مدت یک ماه روشن نگه دارد.

تولید برق با سیب زمینی

 

این روز ها همه جا سخن از انرژی و برق رایگان است. البته این سخن فقط مختص این روز ها نیست. اگر به تاریخ نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید دانشمند بزرگ تسلا نیز در تقلا برای تامین برق رایگان برای تمام کره ی زمین از طریق خاصیت رسانا بودن کره ی زمین بود.

اما راه حل در کجاست؟ آیا واقعا برق رایگان وجود دارد؟ از چه طریقی می توان به آن دست یافت؟  چگونه از سیب زمینی برق 220 ولت بگیریم ! آیا باید مانند تسلا دانشمندی بزرگ در زمینه ی فیزیک باشیم؟ 

جواب ساده است. خیر

کافی است کمی زبان انگلیسی بدانید تا به جالب ترین و جدیدترین موضوعات عملی دست پیدا کنید و آن را  درست کنیم . اگر هم نمی دانید ما با کمی تاخیر این اطلاعات را به شما می رسانیم.

 

تولید برق با سیب زمینی

تولید برق با سیب زمینی

راهکاری که امروزه می خواهیم به آن بپردازیم تولید برق از سیب زمینی است. یکی از محصولاتی که در سرتاسر دنیا کشت می شود و آماده است تا دنیا را تغذیه کند. در طول این مدت، دانشمندان دریافتند که بخش اساسی و محبوب رژیم غذایی بسیاری از مردم، همچنین امکان دارد پتانسیل تولید انرژی را نیز داشته باشد.

 

دو سال پیش دانشمندان در دانشگاه یافته های  انرژی سیب زمینی  را منتشر کردند که نشان می داد یک سیب زمینی آب پز شده به مدت زمان هشت دقیقه می تواند باتری ایجاد کند که ده برابر منبع خام آن انرژی تولید کند. این باتری ها را می توان از تکه های کوچک سیب زمینی که هرکدام یک چهارم یک سیب زمینی است، ساخت. در این تکه های سیب زمینی یک کاتد مسی و یک آند زینک یا روی قرار می گیرد که با سیم به هم متصل شده اند. پروفسور هایم رابینوویچ دانشمند کشاورزی و تیم او تلاش کردند تا با استفاده از سیب زمینی سیستمی را طراحی کنند تا روشنایی یک اتاق را به مدت چهل روز با استفاده از لامپ های ال ای دی تأمین کند.

ساخت برق با سیب زمینی 

 

برای مناطقی که دور از دسترس و توسعه نیافته و بدون دسترسی به شبکه تأمین برق هستند، اگر در حدود یک دهم از هزینه ی یک باتری AA را هزینه کنند، می توانند برق مورد نیاز برای تلفن همراه و سایر لوازم شخصی الکترونیکی را تامین کنند. 

تولید برق با سیب زمینی

چرا سیب زمینی برق تولید میکند

واضح است که سیب زمینی در درون خود منبع برق ندارد. آنچه که سیب زمینی انجام می دهد این است که به عنوان یک پل نمک بین دو سیب زمینی عمل کرده و جریان الکتریکی را انتقال می دهد که برای ایجاد الکتریسته به الکترون ها اجازه می دهد تا آزادانه از سیم ها عبور کنند.

همچنین چندین میوه ی سرشار از الکترولیت مانند: موز و توت فرنگی نیز می توانند این شکل از عملیات شیمیایی را انجام دهند. آن ها اساسا نسخه های طبیعی باتری های اسیدی هستند.

دانشمند و توسعه دهنده ی شبکه، رابینوویچ گفت: سیب زمینی به این دلیل انتخاب شد که در همه جا در مناطق گرمسیری و غیر گرمسیری در دسترس است.

سیب زمینی یکی از چهار محصول غذایی فراوان در جهان است. مهم تر آنکه سرشار از فسفریک اسید است.

 

سیب زمینی ها به این دلیل برای  تولید برق رایگان   ایده آل هستند که از بافت نشاسته ای محکم تشکیل شده اند که می تواند برای ماه ها ذخیره شود و حشرات از طریق آن جذب نمی شوند. این در صورتی است که موز و توت فرنگی این مزایا را ندارند. علاوه بر این پختن سیب زمینی مقاومت طبیعی که در بافت متراکم سیب زمینی است را می شکند، پس الکترون ها راحت تر می توانند جریان پیدا کنند که به طور کلی الکتریسیته ی خروجی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

محققان دریافتند که تقسیم کردن سیب زمینی ها به سه یا چهار قسمت آن ها را بسیار کارآمدتر می کند.

سیب زمینی برق

چگونه با سیب زمینی برق تولید کنیم

مواد مورد نیاز برای  تولید برق از سیب زمینی  سیم، گیره سوسماری و سیب زمینی است. برخی از بخش ها مانند کاتد ها و آند ها می توانند با چیزهای دیگری جایگزین شوند. در هر زمانی که قطعه ای از سیب زمینی ها کارایی خود را از دست داد می توانید آن را با قطعه ای جدید جایگزین کنید.

با یک ششم هزینه ای که در دنیا صرف روشنایی می شود، می توان با این روش روشنایی معادل آن را تولید کرد. البته فراموش نکنید که بهتر است از لامپ های ال ای دی استفاده کنید که ولتاژ ورودی مورد نیاز آن ها کمتر از لامپ های عادی است.

 

آیا  پست  چگونه از سیب زمینی برق بگیریم  برای شما مفید بود؟ تجربیات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید