خطرناک ترین محصولی که همه دوست دارند

در
خطرناک ترین محصولی که همه دوست دارند
کارشناسان آمریکایی محصولی را نام برده اند که خطر بزرگی برای سلامتی دارد ، اما در سراسر جهان نیز محبوب است.
این محصول محبوب چیپس سیب زمینیاست. سیب زمینی سرخ شده معمولی نیز بسیار مفید نیست ، اما چیپس رکورد خطر برای سلامتی را چند برابر می کند.
 
اول از همه ، سیب زمینی خود کالری بالایی با ارزش غذایی کم دارد.خواص و مواد مفید زیادی در آن وجود ندارد. علاوه بر این ، برش های سیب زمینی حاوی مقدار زیادی روغن ، نمک و مواد افزودنی شیمیایی هستند. هنگام سرخ کردن در دماهای بالا ، روغنهای گیاهی به مواد سرطان زا تبدیل می شوند ،  در نتیجه یک میان وعده بسیار پر کالری و چرب می باشد ، با مقدار کمی از مواد مغذی که به هیچ وجه نمی توان آنها را به حساب آورد.
 
معایب دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر یک بسته چیپس بخورید ، مقدار زیادی کالری دریافت خواهید کرد ، اما به زودی احساس گرسنگی خواهید کرد. بنابراین ، برای کسانی که می خواهند وزن خود را به طور عادی حفظ کنند ، چیپس توصیه نمی شود. نویسندگان این مطالعه ، چیپس را بدترین میان وعده برای سلامتی و بدن نامیدند.
 
مطالعات نشان داده است كه دوستداران چیپس جان خود را به خطر می اندازند - استفاده منظم از این محصول خطرناک بوده و  ابتلا به بیماری های قلبی عروقی از جمله حمله قلبی و سكته مغزی را به شدت افزایش می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

در سه روز 7 کیلوگرم وزن از دست بدهید

در
چغندر و کفیر یک کشف واقعی برای هرکسی است که می خواهد وزن کم کند. این محصولات مقرون به صرفه به شما این امکان را می دهند که فقط در سه روز 7 کیلوگرم وزن خود را از دست داده و بدن را تمیز کنید.
 
رژیم های فشرده بسیار محبوب هستند زیرا به شما امکان می دهند خیلی سریع به نتیجه برسید. اما آنها منع مصرف دارند ، بنابراین باید با پزشک مشورت کنید. در رژیم غذایی کفیر و چغندر در سه روز می توانید از سه تا هفت کیلوگرم وزن خود را از دست دهید - این بستگی به ویژگی های فردی و میزان وزن اضافی شما دارد.  
 
اگر قبلاً رژیم گرفته اید ، یا حداقل به درستی غذا می خورید و ورزش می کنید ، این رژیم غذایی نتایج بیشتری را به همراه خواهد داشت. اما به یاد داشته باشید که چنین رژیم غذایی با محدودیت های جدی در تغذیه و رژیم غذایی از نظر کمبود ویتامین ها و پروتئین همراه است و شما نمی توانید بیش از سه روز به آن پایبند باشید.
 
بنابراین ، در هر روز باید 1.5 کیلوگرم چغندر آب پز ، 1.5 لیتر کفیر کم چرب و 1.5-2 لیتر آب میل کنید. کفیر و چغندر را هم با هم و هم جداگانه می توان مصرف کرد. به عنوان مثال ، می توانید آنها را در مخلوط کن مخلوط کنید. در روز چهارم مقدار چغندر و کفیر را کم کنید و 400 گرم گوشت بدون چربی آب پز یا هر نوع ماهی را به منو ی تغذیه خود اضافه کنید ، همچنین یک پرتقال یا گریپ فروت در روز چهارم مصرف کنید.
 
چغندر برای بدن بسیار مفید است. به خواص این گیاه که حاوی فیبر ، فروکتوز ، پتاسیم ، منگنز ، ید ، فسفر ، گوگرد ، مس ، پکتین ها ، ویتامین های A ، C ، گروه B است می توان اشاره کرد، که به بهبود دستگاه گوارش ، پاکسازی روده ها ، از بین بردن سموم و کلسترول اضافی از بدن کمک می کند. کفیر سرشار از پروتئین و کلسیم است ، این نوشیدنی کاملاً جذب می شود ، تأثیر مفیدی بر روده و میکرو فلورا دارد.
 
رژیم غذایی با کفیر 7 روش
چنین فرآورده های لبنی ، مانند کفیر ، دستگاه گوارش را کاملاً تمیز می کند ، بدن را برای مدت طولانی اشباع و سیر می کند ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین حاوی پروتئین شیر ، کلسیم ، فسفر است. بنابراین ، رژیم های کفیر بسیار محبوب هستند ، به سرعت اثر می گذارند و به راحتی تحمل می شوند.
 
1. روزهای روزه یا روزه کفیر. اگر شما نیاز به کاهش وزن یا پاکسازی بدن در چند روز دارید ، یک رژیم غذایی کفیر یک گزینه عالی است. برای انجام این کار ، شما فقط باید 1 تا 5/1 لیتر کفیر به مدت 1-3 روز استفاده کنید. هنوز هم می توانید آب و چای سبز را به مقدار نامحدود بنوشید. اما شما نمی توانید این روش را بیش از 3 روز ادامه دهید ، در طی آن می توانید تا 5 کیلوگرم وزن کم کنید.
 
2. رژیم غذایی کفیر و پنیر دلمه. برای بهبود متابولیسم و ​​تجدید دوباره ذخیره کلسیم ، به کفیر و پنیر نیاز دارید. همچنین ، این پشت سر هم به از دست دادن 5-6 کیلوگرم در 5 روز کمک می کند. اگر این گزینه مناسب شماست ، 1 تا 5 لیتر کفیر و نیم کیلوگرم پنیر کم چرب مصرف کنید ، به 5 وعده غذایی تقسیم کنید و هر 2-3 ساعت یکبار بخورید.
 
3. رژیم غذایی کفیر  و میوه. چنین رژیم غذایی شامل حذف سموم از بدن و کاهش پوندهای اضافی است. سیب برای چنین رژیمی عالی است. اصل بسیار ساده است: 1 کیلوگرم میوه و 1 لیتر کفیر 5-6 بار تقسیم کنید. به مدت 5 تا 5 روز و 4 کیلوگرم از دست بدهید.
 
4. رژیم غذایی روز درمیان کفیر. چنین رژیم غذایی برای کسانی مناسب است که نمی خواهند روی یک رژیم غذایی دقیق بمانند ، اما می خواهند وزن اضافی خود را از دست بدهند. اصل آن این است: در یک روز فقط 1 لیتر کفیر می خورید ، و روز بعدی فرنی بعدی ، سوپ ها ، غذاهای پروتئینی ، میوه و سبزیجات (به جز شیرینی و آردی). سپس دوباره کفیر ، و سپس دوباره رژیم معمولی را ادامه دهید. شما می توانید تا 2 هفته از چنین رژیمهایی استفاده کنید و تا 9 کیلوگرم وزن کم کنید.
 
5- رژیم غذایی کفیر و گندم سیاه. همه می دانند که گندم سیاه حاوی پروتئین ، فیبر ، منیزیم و آهن است. به فعال کردن دستگاه گوارش کمک می کند و کفیر اثر آن را تقویت می کند. اگر مناسب شماست و شما تمایل به از دست دادن 10 کیلوگرم دارید ، پس از 1-2 هفته باید گندم سیاه آب پز (بدون نمک و ادویه جات) بخورید و کفیر کم چرب بنوشید. سیب نیز مجاز است.
 
6. رژیم سم زدایی کفیر. این گزینه رژیم غذایی به ویژه پس از تعطیلات طولانی مناسب است ، اما استفاده بیش از 3 روز از این رژیم غذایی منع مصرف دارد. رژیم غذایی: صبحانه - 1 قاشق غذاخوری کفیر و 1 قطعه نان قهوه ای؛ چای بعد از ظهر - 2 عدد سیب و 1 قاشق غذاخوری. کفیر
ناهار - سالاد کلم ، 1 قاشق غذاخوری. کفیر
شام - 2 عدد سیب و 50 گرم پنیر ، و قبل از خواب نیز 1 قاشق غذاخوری. کفیر
 
7. رژیم كفیر به مدت 21 روز. به اصطلاح چنین رژیم غذایی شامل خوردن غذاهای سالم است. شما باید طی 21 روز انواع ماهی و گوشت کم چربی بخورید ، نیمی از چربی ها باید از منشاء سبزیجات ، لبنیات کم چرب ، مصرف بیشتر سبزیجات ، میوه ها و آب باشند. نان و شیرینی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. و هر روز حداقل 1 لیتر کفیر بنوشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 کار ساده ای که می توانید هر روز انجام دهید تا سالمتر شوید

در

بعضی وقتها تغییرات اندک می تواند نتایج اساسی بر زندگی شما بگذارد. در این مطلب این 40 چیز آورده شده است:


1- یک چهارم لیوان آب با آب یک لیموی تازه پس از بیدار شدن بنوشید (نصف لیمو).
2- عرق یریزید، با رفتن به باشگاه ورزشی، سر کار، سونا و یوگا
3- برای 10 تا 20 دقیقه تمرینات با شدت بالا انجام دهید
4- آب سبزیجات سبز و تازه بنوشید (مثل خیار، کلم، کرفس، هویج، لیمو و زنجبیل)
5- اسموتی سبز در صبحانه میل کنید (ساخته شده از موز رسیده، اسفناچ، سیب، زنجبیل و یخ)
6- یک تا دو قاشق چای خوری پودر اسپیرولینا و کلرلا (chlorella)  بخورید
7- از قهوه خوردن صرفنظر کرده و آن را با چای سبز جایگزین کنید. کافئین موجود در قهوه انرژی شما را می گیرد، استرس بدنتان را افزایش می دهد و سلامتی کلی شما را از بین می برد.
8- از غذاهای کاملا گیاهی استفاده کنید. از هر غذای بسته بندی که دارای مواد نگهدارنده و سایر ترکیبات شیمیایی است صرف نظر کنید.
9- طناب بزنید یا از ژاکت پرش استفاده کنید تا سیستم لنفاوی شما تقویت شود.
10- برای حداقل 5 دقیقه تمرکز کنید.
11- یک نفر را بغل کنید. این باعث افزایش آندورفین می شود که از هورمونهای موجد احساس خوب است.
12- تمام وسایل الکترونیکی تان را برای حداقل 1 ساعت از برق بکشید.
13- زمانی را در طبیعت بگذرانید، برای قدم زدن در پارک یا کنار رودخانه.
14- حداقل 2 تا 3 لیوان اب در طول روز بنوشید تا بدنتان اب لازم برای فعالیتهایی که نیاز به آب دارد را داشته باشد.
15- از شکر بالا، ترکیبات غذایی چربی دار مانند کوکی های سنتی، شیر شکلات، چیز کیک و غیره بپرهیزید. این باعث افزایش قند خون و منجر به دیابت و از بین رفتن سلامتیتان می شود.
16- با مادر زمین با تمرین پابرهنه روی علفها یا شن و ماسه راه رفتن ارتباط برقرار کنید .
17- یک سالاد سبز همراه با غذایتان بخورید.
18- نناهارتان را در خارج از اتاقتان در هوای تازه و نور طبیعی بخورید تا پای کامپیوترتان در اتاق.
19- مواد غذایی غنی از فیبر و آنتی اکسیدان عوض اسنک بخورید.
20- از شستشوی دهان برای بهبود وضعیت لثه ها و دندانها استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل بردارید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در دهانتان بچرخانید.
21- یوگا یا سایر حرکتهای کششی را برای حداقل 10 دقیقه انجام دهید.
22- به طرز قرار گیری بدنتان بخصوص وقتی که نشسته اید توجه داشته باشید.
23- 1 تا 2 گرم ذغال برای خلاص شدن از شر سموم بدنتان استفاده کنید
24- ماساژ بگیرید(سیارک)
25- از مراقبت کننده های غیر شیمیایی برای جلوگیری از ورود سموم به بدنتان استفاده کنید.
26- راجع  به 5 چیزی در خودتان که به آن افتخار می کنید فکر کنید.
27- به غریبه ها لبخند بزنید. این یک بهبود مثبت به حالتان می دهد.
28- با دیگران بخندید و دیگران را بخندانید.
29- کتابی بخوانید که به شما الهام می دهد.
30- حداقل 30 دقیقه را به فراگیری مهارتی اختصاص دهید که در حرفه یا زندگی شخصیتان تغییر ایجاد می کند.
31- فضای کاری خود را تمیز کنید که به شما قدرت تمرکز بالایی می-دهد.
32- یک فهرست از کارهای عقب افتاده تان بسازید و کاری که بیشتر مقاومت را برایتان ایجاد می کند انجام دهید. این به شما احساس کامل بودن می دهد.
33- یک ساعت زودتر سر کار بیایید تا قبل از آمدن همه و شروع زنگ خوردن تلفنها بخشی از کارها را انجام داده باشید. این باعث می شود که تنش کمتری به شما وارد شود.
34- به آهنگهای کلاسیک گوش دهید. مطالعات نشامن داده است که این باعث بهبود کارایی شناختیتان می شود.
35- با آهنگ مورد علاقه تان برقصید.
36- یک حسابدار درونی استخدام کنید و ببینید که آیا هنوز هیچ انزجار یا ناراحتی ای علیه کسی دارید؟ اگر دارید تصمیم بگیرید که ببخشید.
37- تمرین کنید که وعده هایتان را بصورت متناوب و برای حداقل 14 ساعت بخورید. به این معنا که اگر صبحانه را ساعت 8 خوردید، شامتان را ساعت 6 میل کنید. مطالعات نشان داده است که این موجب تعادل قند خون، جلوگیری از بیماریهای زوال افرین و سوزاندن چربی می شود.
38- روزانه چرت کمتر از 30 دقیقه بزنید.
39- ساعت 5 یا 6 صبح بیدار شوید. این به شما انرژی بیشتر می دهد و شما را در طول روز کارآمدتر می کند.
40- حداقل برای 7 یا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا عصبانیت رخ می‌دهد و چه تاثیری روی سلامتی شما دارد؟

در

پیشخدمتی که طرز فکر شما را رد می کند. فرد بی مسئولیتی که در بزرگراه‌ها رانندگی می‌کند بدون اینکه از فلاشر استفاده کند. و پخش صدای شادی که موجب می‌شود تا شما عمیق تر و عمیق تر در جهنم صدای ارسالی قرار گیرید.
جزئی‌ترین اذیت ما را در حالت خشم قرار می دهد. اما آیا تا به حال خواسته اید به این فکر کنید که چرا عصبانی می‌شویم؟ اصلا عصبانیت چیست؟ دکتر چارلز. دی. اسپیلبرگر، استاد تحقیقات روانشناسی دانشگاه فلوریدای جنوبی که به مدت 25 سال روی عصبانیت پژوهش انجام داده می‌گوید: «عصبانیت یک هیجان طبیعی است. در مورد آن چیز غیرطبیعی وجود ندارد.(سیارک)


امکان دارد عصبانیت طبیعی باشد اما روی شما تاثیر فیزیکی می‌گذارد. وقتی در طول ترافیک یا بازی فوتبال کودکان عصبانی می شوید سطح هورمون شما افزایش می‌یابد، تنفس شما سریع می شود، نبض و فشار خون شما افزایش می‌یابد، عرق می کنید و دانش‌آموزانتان متعجب می شوند. اساسا بدن شما آماده است تا کاری بکند. این بخش «مبارزه» از پاسخ «مبارزه یا فرار» است. اسپیلبرگر می‌گوید عصبانیت یک مزیت تکاملی است:‌ «ترس و خشم در حیوانات نیز متداول است چرا که به آنها در مبارزه و ادامه حیات کمک می‌کند.»‌
حال مشکل اینجاست که عصبانیت همیشه هم مفید نیست. بیشتر ما به ایستگاه ببرهای آدم‌خوار در خط DMV نمی‌رویم. تاثیرات فیزیکی عصبانیت روی بدن انسان می‌تواند ماندگار باشد. برخی از تحقیقات، ارتباط بین عصبانیت و فشار خون بالا، افسردگی و بیماری‌های قلبی را نشان می‌دهند. یکی از مطالعات نشان می‌دهد، در افرادی که بیشتر مستعد عصبانیت هستند نسبت به افراد کمتر عصبانی، احتمال سه بار حمله قلبی یا بیماری کشنده عروق کرونر قلب وجود دارد. (سیارک)
بنابراین راه حل چیست؟ آیا باید جلوی خشمتان را بگیرید یا می‌خواهید هر بار عصبانی شوید؟ کارشناسان می‌گویند نه. خواه عصبانیت را در خود پنهان کنید خواه خشمتان بترکد، احساس عصبانیت شدید امکان دارد برخی خطرات را بدنبال داشته باشد.
راه حل این است که خشم خود را بازسازی کنید. اسپیلبرگر می‌گوید اولین گام خود آگاهی است. به خودتان اجازه خشمگین شدن ندهید. به جای آن از خشم خود آگاهی داشته باشید. کنترل نمایید. این تنها روش کشف چیزی است که شما را عصبانی کرده است. (سیارک)
هنگامی که مشکل اصلی را شناسایی کردید، به جای اینکه به طور بی معنی عصبانی شوید، منطقا آن را حل نمائید. اگر نسبت به کسی عصبانی هستید درباره آن با او حرف بزنید اما هرگز پرخاشگری نکنید. اگر شرایط خاصی شما را عصبانی تر می کند یاد بگیرید که چگونه برای آن خود را آماده کرده و یا در آینده از آن بهتر اجتناب نمائید.
نکات مدیریت عصبانیت
• نفس بکشید! دم و بازدم عمیق به دیافراگم شما در زیر استخوان قفسه سینه کمک می‌کند. بعد از یک دقیقه یا بیشتر، بایستی کمی احساس دور شدن تنش را حس کنید. می‌توانید هر زمان که خواستید تمرینات تنفسی را نسبت به قوانین خودتان انجام دهید حتی در طول یک شام عصبانی کننده.
• استراحت کنید. وقتی عصبانیت به سراغتان می‌آید، محل را عوض کنید. در صورت امکان، اتاق را ترک یا پیاده روی انجام دهید.
• عقل خود را بکار گیرید. تا 10 بشمارید. خودتان را در سواحل کارائیب تصور کنید. یا یک کلمه آرامبخش را با خودتان تکرار کنید.
• عصبانیت خود را کاهش دهید. ورزش به دلیل فعالیت بدنی می تواند برای استرس زیاد، به عنوان مسکن باشد. کشش های حرکتی آهسته از جمله یوگا را انجام دهید. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم‌ زدای آلوورا

در

مواد لازم
• آلوورا
• آب لیمو
• آب


طرز تهیه
1. برگ آلوورا را برداشته، آن را باز کرده و ژل آن را درآورید.
2. دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا داخل پردازنده بریزید.
3. دو قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.
4. آن را چرخ کنید.
5. یک لیوان آب اضافه کنید.

فواید
• آلوئه ورا حاوی ویتامین‌ها، ‌مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است. این خواص ضد باکتری، باعث بهبود هضم غذا، جلوگیری از بیماری های پوستی، مانع از شکل گیری زخم های دهانی شده و به کاهش وزن و کاهش سطح قند خون کمک می کند.
• لیمو با کمک به دفع صفرا از کبد به روده کوچک، به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند.(سیارک)

بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

نظرات

در ادامه بخوانید...

کوینولا چیست

در

quinoa-orig-1180x770.jpg

کوینو چیست

کوینولا دانه کوچک لوبیا شکل به رنگ عاج است که عطری ملایم و طعمی شیرین دارد . کوینولا از برنج سبکتر است ولی میتوان به عنوان جایگزین برنج از آن استفاده نمود و معمولا برای غلیظ کردن سوپ میتوان به آن اضافه کرد.کوینولا  نمونه ای دیگر از غلات کامل است که سرشار از پروتئین می باشد.

کوینولا چیست  کوینو چیست

کینوا (کوینو) را غلات سرخپوستان آند می نامند. اما در حقیقت ، کینوا یک دانه نیست ، بلکه یک محصول شبه  دانه  یا به عبارت ساده تر ، کینوا است. برای یک فرد ایرانی ، کینوا در رژیم غذایی موجود نیست .


سواحل دریاچه افسانه ای تیتیکاکا زادگاه کوینو Chenopodium quinoa محسوب می شود. کینوا در آنجا به صورت بوته های بلند رشد می کند. در سرخپوستان محلی ، کینوا همراه با ذرت و سیب زمینی در رژیم غذایی گنجانده می شود و چیز خوشمزه ای محسوب نمی شود. دانه های کینوا خورده می شوند ، از نظر ظاهری بسیار یادآور دانه های گندم سیاه هستند ، فقط با رنگ های مختلف.

 

3aedf1267a250b0a8c21f507d0d1ba8a.png

کوینو

رنگ بذر کینوا از نظر رقم متفاوت است و دانه ها می توانند مایل به سفید ، قرمز ، قهوه ای یا سیاه باشند. بالای دانه کینوا پوسته تلخی دارد. بنابراین ، لازم است قبل از پخت هر چیزی از کینوا ، از شر ساپونین ها - مواد تلخ خلاص شوید. برای این کار دانه های کینوا را کاملاً در آب تمیز بشویید. ساپونین ها کینوا را تقریباً یک گیاه آسیب ناپذیر برای جوندگان و سایر آفات ساخته است: هیچ کس دوست ندارد دانه های تلخ را بخورد. بنابراین ، کاشت کینوا عملاً هیچ  تهدید کننده ای ندارد.  یکی از قدیمی ترین دانه های کشت بشر در آمریکای جنوبی است.

 

polza-quinoa.jpg

 

ناسا گفت که کینوا می تواند به طور بالقوه در ایستگاه های فضایی رشد کند. امروزه هیچ محصول ایده آلی وجود ندارد که تمام نیازهای غذایی انسان را برآورده کند. با این حال ، هنگام انتخاب از بین گزینه های غذایی موجود ، کینوا نزدیک به محصول عالی است.

 

دانه های کینوآ آب پز تقریباً شفاف و از نظر اندازه چهار برابر می شوند. و پختن کینوا بسیار آسان و سریع است: فقط 15 دقیقه جوشاندن در آب نمک و دانه های کینوا وقتی پخته می شوند ، طعم مغزهای ظریف و بافت دانه ای دلپذیری دارند. و جوانه زنی بذرهای کینوا به طور کلی 2-3 ساعت طول می کشد. کینوا برای انواع سالادها و مواد پر کننده بسیار مناسب است و همچنین کاملا جایگزین برنج موجود در پلو و بلغور می شود. مانند هر ماده غذایی سالم ، کینوا نیز اخیراً محبوبیت بی نظیری پیدا کرده است و در بهترین غذاهای گرانترین رستوران های جهان گنجانده شده است. 

 

خواص کوینولا

quinoa.jpg

کوینولا

کوینولا سالم ترین جایگزین برای برنج و ترکیبات دارای گلوتن می باشد. از خواص کوینولا محتوای غنی اسید آمینه آن است که سبب می شود تا غذایی عالی برای عضله سازی باشد. همچنین سالم ترین گزینه برای آن هایی می باشد که در صدد اجتناب از غذاهای پر نشاسته هستند. 

 

دو فواید بسیار مهم کینوا میزان پروتئین بالای آن و عدم وجود مطلق گلوتن است. این امر باعث می شود کینوا یک ماده غذایی ضروری برای وگان ها و کسانی که به گلوتن تحمل ندارند ، باشد. سهولت رشد و عدم وجود آفات ، کینوا را به عنوان گیاهی با ظرفیت بالا برای کشورهایی که با مشکلات غذایی روبرو هستند ، ایجاد می کند. همچنین کینوا به طور جدی به عنوان گیاهی در نظر گرفته می شود که قادر به تأمین پروتئین و عناصر کمیاب است.


بلغورهای کینوا یک مجموعه طبیعی ، کاملاً طبیعی و متعادل از نظر ایده آل از مواد معدنی و ویتامین ها است.

کینوا سرشار از فیبر ، کلسیم ، روی ، پتاسیم ، منگنز ، فسفر و  آهن است - که دو برابر گندم ، ویتامین های A ، E ، C ، B دارد - از جمله ریبوفلاوین ، که  برای تجدید خون لازم است.

علاوه بر این ، دانه های کینوا (کوینولا) سرشار از لسیتین و سلنیوم ، مواد مغذی ضروری برای سلامتی ما هستند.به علاوه - ترکیب منحصر به فرد اسیدهای آمینه موجود در کینوا (کوینولا) باعث می شود که پروتئین آن کامل و نزدیک به شیر گاو باشد. به علاوه ، کینوا 16 تا 20 درصد پروتئین بیشتر از هر گیاه دیگری دارد.

تنها عیب دانه ها این است که پوسته آنها حاوی مقدار زیادی ساپونین است - مواد تلخی که از دانه ها در برابر آسیب محافظت می کند. اما در حال حاضر در حین تمیز کردن ، قسمت اصلی ساپونین ها به همراه پوسته برداشته می شود و بقیه با خیساندن و شستشو برداشته می شود.

 

pavpvarp.jpg

 

یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط در مورد کربوهیدرات‌ها این است که آن‌ها باعث افزایش وزن می‌شوند. اما در حقیقت نوع کربوهیدارت‌ها است که باعث افزایش وزن می‌شوند. کوینو مملو از فیبر و پروتیین هستند که باعث ایجاد احساس سیری در فرد می‌شوند. برخلاف سایر غلات، یکی از خواص کوینولا موجب پایین آوردن قند خون می‌شود و در عوض ولع انسان را برای مصرف قند و کربوهیدارت کم می کند. 

 

بی جهت نبود که در تمدن اینکا کینوا  ،کوینولا اساس رژیم غذایی بود - از آن به عنوان گیاهان مقدس یاد می شد و "مادر همه غلات" نامیده می شد. طبق افسانه ها ، فصل کاشت کینوا توسط خود امپراطور آغاز شد و اولین بذر را با ملاقه طلایی می کاشت.

علاوه بر همه موارد ، کینوآ  ،کوینولا بسیار خوشمزه است و اگر هنوز دانه جوانه کوینولا را امتحان نکرده اید - ما به شما اطمینان می دهیم - کشف طعم شگفت انگیزی در انتظار شماست!

طرز استفاده از کوینولا ،کینوا

Southwestern-Quinoa-Salad-Serving.jpg

 

در رژیم غذایی سنتی ، فرنی را از کینوا تهیه می کنند ، به سالاد و گوشت چرخ کرده کوینو را  اضافه می کنند ،کوینو را به سوپ ها اضافه می کنند و دسرها را تهیه می کنند. جایگزین کامل و خوشمزه تری برای برنج و سایر غلات است. و در فهرست غذا های خام ، کینوا به صورت خیسانده یا به صورت جوانه مصرف می شود.

امروز یک سالاد با کینوا ، هویج ، سبزیجات ، آب لیمو و روغن زیتون درست کردم. خوب ، بسیار خوشمزه است. من به آزمایش ادامه خواهم داد. 

گیاه کوینولا

از آنجا که دانه ها را قبل از فروش پوست می گیرند تا پوسته تلخ از بین برود. ممکن است جنین هسته آسیب ببیند و نباید انتظار 100٪ جوانه زنی داشت.

با این حال ، بیشتر غلات هنوز جوانه می زنند. دانه کینوا حلقه برجسته ای در اطراف خود دارد. این "تاج" نامیده می شود - این جنینی است که باید جوانه بزند

 

960m.jpg

کوینولا از کجا بخریم

کوینولا در ایران، کوینولا از کجا تهیه کنیم ، بذر کینوا را از کجا تهیه کنیم 

در سوال کاربران که پرسیده اند قیمت کوینولا و کوینولا از کجا بخریم باید بگویم که تقریبا الان در تمام فروشگاه های بزرگ و سوپر مارکت ها کوینولا خوراکی بصورت بسته بندی به فروش می رسد و قیمت کوینولا متاسفانه با این نرخ تورم ثابت نیست. برای قیمت کوینولا ، خرید کوینولا و خرید بذر کینوا فروشگاه های آنلاین  بذر کینوا را می فروشند .در گوگل سرچ کنید.

 

طرز تهیه استیک گوشت گوساله و لیمو با سالاد کوینولا

طرز تهیه کوینولا و لوبیا سیاه

طرز تهیه سالاد کینوا

گیاه کینوا یک‌ منبع بسیار مهم مواد غذایی در آینده

عضلانی کردن بدن با دانه کینوا Quinoa

 

Recept-salata-so-shpinatom-i-bobami-jedami-2.jpg

موارد منع مصرف و آسیب کینوا

منع مصرف قابل توجهی برای مصرف کینوا وجود ندارد ، اما زنان باردار  و زنانی که به کودک خود شیر می دهند باید مراقب باشند. از آنجا که این دسته از افراد مستعد واکنش های آلرژیک هستند ، توصیه می شود قبل از مصرف کینوا با پزشک مشورت کنید.

 

در صورت استفاده از کوینولا ، یا کاشت گیاه کوینولا تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

نظرات

۱۳۹۵/۵/۲۸سلام،ممنون ازمطلب مفیدتون لطفامطالب بیشتری دراختیارمان قراربدهید

۱۳۹۵/۷/۷اگر ساکن تهران هستید فکر کنم بازار بزرگ و یا بازار تجریش داشته باشه. نمایشگاهی در خیابان حجاب تهران ، این بذر را می فروشد. البته زمان نمایشگاه کوتاه است.

۱۳۹۵/۶/۳کجا گیرم میاد؟ از کجا میشه خریدش؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸جالب بود ولی فکر کنم سخت گیر بیاد.

۱۳۹۵/۸/۲۵سلام.خیلی عالی بود و توصیه میکنم که حتما اگه کسی میخواد استفاده کنه چند روز داخل آب داخل یک بشقاب بزارید و یک دستمال کاغذی بزارید روش جوانه بزنه و داخل سالاد استفاده کنید و حتما به انسانهای بزرگ سال مثل پدر مادرهاتون بگید استفاده کنن چون خواصی که داره رو فقط با خوردن میشه فهمید از انرژی روزانه و لطافت پوست بعد از 20 روز.البته محصولات از کشور ایتالیا BIO هست و کاملا سالم

۱۳۹۶/۱/۱۸بسيار عالي بود ممنون از اطلاعات جامع و كاملتون. موفق باشين.

۱۳۹۹/۴/۸ طعم و بافت quinoa کمی شبیه به برنج قهوه ای است که با جو دوسر مخلوط شده باشد.کوینولا خامه ای ، ترد و تا حدی مغذی است ، همه در یک سطح قرار دارند.کوینولا چند منظوره است و می تواند از چندین راه تهیه شود. قبل از پختن، آن را بشویید.

در ادامه بخوانید...

در مورد آلوورا بیشتر بدانیم

در

بعضی از خواص آلوورا  شامل کمک به کاهش وزن، بهتر شدن هضم و افزایش ایمنی بدن می باشد.

نوشیدنی های آلوورا باعث کشش و سلامتی سریع پوست می شود.

خواص و مضرات :

آلوئه ورا همچنین برای درمان یبوست  مکملی محبوب می باشد ، اما می تواند موجب برخی از واکنش های جانبی در کوتاه مدت از قبیل گرفتگی عضلات و حتی دفع کلسیم گردد. زیاده روی و مصرف طولانی مدت آلوورا توصیه نمی شود زیرا که با عدم تعادل الکترولیت ها، سوء جذب، فشار کلیه، و از دست دادن بیش از حد پروتئین در ارتباط است.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...