انقلاب غذا های آماده / تاریخچه مک دونالد

در

 انقلاب فست فود

موریس و ریچارد مک دونالد، درآمد بسیاری از رستوران هایشان کسب می کردند، اما آن ها از تنش و فشار ناشی از مالکیت این رستوران ها به ستوه آمده بودند. آن ها از گشتن به دنبال خدمتکار و سر آشپزها و جایگزین کردن آن ها با افرادی که کار خود را ترک کرده بودند، خسته شدند. از جایگرین کردن بشقاب ها و لیوان ها و ظروف نقره گمشده خسته شده بودند. آن ها قبل از این که کسب و کار و موفق خود را از دست بدهند، تصمیم گرفتند که یک روش جدید برای آماده کردن غذا و سرویس دهی به مشتری ها را امتحان کنند. رستوران بازسازی شده ی آن ها اصلا شبیه به سابق نبود تنها همبرگر، چیز برگر، گوشت سرخ شده ی فرانسوی و نوشیدنی عرضه می شد. (سیارک

بسته بندی و لیوان های کاغذی جایگزین لیوان ها و بشقاب های شکستنی شدند. دیگر نیازی به بشقاب های نقره نبود زیرا دیگر رستوان غذایی هایی عرضه نمی کرد که برای خوردن به چاقو، چنگال یا حتی قاشق نیاز داشته باشند. دیگر نیازی به سر آشپز حرفه ای نبود. در عوض پختن بین کارمند ها تقسیم شده بود و هرکس وظیفه ی خاصی را بر عهده داشت. یک نفر همبرگر ها را گریل می کرد، دیگری آن ها را درون کاغذ بسته بندی می کرد، شخص دیگری گوشت سرخ کرده ی فرانسوی آماده می کرد و یکی دیگر مسولیت تحویل نوشیدنی ها به مشتری ها را بر عهده داشت. هیچ پیش خدمتی در کار نبود.

مشتری ها غذایی که می خواستند را سفارش داده و پول را روی پیش خوان می گذاشتند. بعد از آماده شدن سفارششان روی یک میز نشسته و به خوردن غذای آماده ی خود می پرداختند. این روش جدید بسیار شبیه به خط تولید کارخانه بود. سرعت آماده شدن غذا و سرعت فروش بیشتر غذا افزایش پیدا کرده و هزینه ها به طرز چشم گیری کاهش پیدا کردند. تجارت رستوران داری آن ها در نوع خود انقلاب عظیمی محسوب می شد. به طور کلی این آن ها بودند که سیستم غذاهای آماده یا فست فود را ابداع کردند. کارل کارچر شنیده بود که رستورانی در این نزدیکی ها همبرگر های درجه یکی طبخ می کند و تنها به قیمت پانزده سنت آن ها را می فروشد.

او در رستوران خود برای این چنین همبرگری از مشتری ها سی و پنج سنت پول می گرفت. زمانی که اولین بار رستوران مک دونالد را دید، با صف طولانی مشتری هایی رو به رو شد که منتظر ایستاده بودند تا از غذاهای آماده مک دونالد خرید کنند. آشپز ها هم به سرعت مشغول طبخ غذاهای با کیفیت برای مشتری ها بودند، او از این شیوه ی جدید رستوران داری بسیار خوشش آمد. در سال 1956 کارچر رستوران غذاهای فست فودی خود را افتتاح کرد و نام آن را کارلز جی آر گذاشت.

در همان محدوده های زمانی بود که روی کروک، یک بیزینس من که دستگاه میلک شیک ساز به رستوران ها می فروخت، از رستوران های جدید مک دونالد دیدن کرد. کروک بسیار تحت تاثیر نحوه ی طبخ و سرویس دهی آن ها قرار گرفته بود. او برادران مک دونالد را متقاعد کرد تا یک حق امتیاز به او بفروشند تا او هم در آمریکا، شعبه ی رستوران مک دوناد خود را افتتاح کند. تا سال 1960 کرک 250 شعبه رستوران مک دونالد افتتاح کرد. ده سال بعد، تنها نزدیک به 3000 حق امتیاز مک دونالد در سراسر آمریکا خریداری شد.

صنعت غذا های آماده به این علت گسترش یافت که در زمان درست متولد شد. در سال های 1950، اقتصاد آمریکا توسعه یافته بود و مردم بیشتر، خوش بینانه و جاه طلبانه به آینده نگاه می کردند. این ها نسلی بودند که از ریسک کردن خوششان می آمد و دوست داشتند که یک کسب و کار نو و تازه را برای خود راه اندازی کنند و سخت برای رونق کسب و کار تازه ی خود تلاش کنند تا به موفقیت دست بیابند.

مردم به تکنولوژی اعتماد کرده بودند و به این باور رسیده بودند که ماشین ها هم می توانند به خوبی افراد کار کنند. در ضمن اتومبیل ها در این فاصله بود که به شهرت دست یافتند. مهمترین فاکتوری که به صنعت گران فست فو اجازه داد که گسترش بیابند. تکنولوژی نوین، اتوموبیل ها را قابل اطمینان کرده و راندنشان راحت بود. همیشه برای پیشرفت اقتصاد به صرفه بودند. مردم همواره می خواستند که به جاهای دیگر بروند و برای این کار لازم بود که از بزرگراه های بین شهری عبور کنند. در سال های 1950 و با پیشرفت بزرگراه های بین ایالتی، خانواده های آمریکایی قادر بودند که مسافت های طولانی تری را برای مسافرت طی کنند. آن ها به سوخت برای ماشین هایشان و غذا برای سیر کردن شکم هایشان نیاز داشتند. با گذشت زمان، هزاران ایستگاه سوخت رسانی ایجاد شده و به دنیال آن باعث به وجود آمدن و توسعه ی رستوران های بین جاده ای با وعده های غذایی آماده شد. (سیارک

از مدل رستوران های فست فود مک دونالد به صورت گسترده کپی بردای شد.

در این میان اغلب کارفرما های بی تجربه با این روش رستوران داری خود را شروع کردند. برخی از آن ها پیشرفت کرده و برخی دیگر شکست خوردند. حتی برخی از آن ها آنچنان پیشرفت کردند که به تاسیس رستوران های زنجیره ای در سراسر کشور و دیگر کشور ها پرداختند. در میان رستوران های معاصر که در سال های 1950 تا 1960 شروع به کار کردند و به موفقیت روز افزون دست یافتند می توان به تاکو بل، برگر کینگ، ویندیز، دایمندز پیتزا، کنتاکی فرد چکن و جک این باکس اشاره کرد.

موفقیت فوق العاده ی زنجیره ی رستوران های فست فود باعث به وجود آمدن دیگر تجارت های جانبی در سطح ملی و بین المللی شد. اگر چه بسیاری از مردم ایده ی جهانی سازی را رد می کردند، اما زنجیره های این تجارت در تمام ایالت ها گسترش یافته و به بیرون از آمریکا نیز راه یافتند.  ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ساختار یک نام تجاری بین المللی

در


استراتژی نام تجاری بین المللی یک سازمان معمولا از طریق یک فرایند تکاملی شکل می گیرد که که از تصمیم گیری ها برای ورود به بازارهای کشور جدید و یا گسترش ارائه محصول در یک کشور نتیجه می شود. تصمیم گیری ها معمولا بر پایه و اساس کشور-کشور و یا محصول-محصول بدون در نظر گرفتن تعادل کلی یا انسجام نام تجاری در بازارهای بین المللی از یک استراتژیک، دیدگاه جهانی ساخته شده است. از آن جایی که بازارهای بین المللی به هم پیوسته تر و جهانی شده اند، سازمان ها نیاز دارند تا تاکید بیشتری بر انسجام تصمیمات تجاری در بازارهای ملی و ایجاد یک نام تجاری بین المللی معماری موثر داشته باشند که اساس توسعه یک استراتژی نام تجاری جهانی است. به طور خاص، سازمان ها باید تصمیم بگیرد که چگونه نام های تجاری را مدیریت کنند تا به بازارهای مختلف جغرافیایی و خطوط گسترش یابند. آنها باید یک دلیل منطقی برای هماهنگی تصمیمات تجاری در سطوح مختلف سازمان و در سراسر نقاط مختلف جغرافیایی ایجاد کنند. این تصمیمات باید جهت استراتژیک را فراهم کنند و نشان دهند که کدام نام های تجاری باید در چه سطحی از سازمان باشند، چگونه از نام های تجاری استفاده شوند و در سراسر خط محصول و کشور گسترش یابند، و میزان هماهنگی با نام تجاری در سراسر مرزهای ملی تاکید شود .
توسعه ساختار نام تجاری بین المللی به رسمیت شناخته شده در سطح جهانی برای قرن بیست و یکم کار آسانی نیست. از اواخر دهه 1990، تعدادی از شرکت های چند ملیتی، از جمله کوکا کولا، مک دونالد، نایک ، و گپ، مرکز توجه سازمان های غیر دولتی (NGO) در آمده و تبدیل به اهداف معترضان ضد جهانی شده است. تظاهرات خشمگین در جلسات سازمان تجارت جهانی و G8 در سال های اخیر، همان طور که رسانه های بین المللی به تصویر کشیده است، اغلب متوجه شرکت های فراملی شده است که نام های تجاری آن قابل رویت ترین سمبل اقتصادی جهانی اند. با توجه به دید جهانی، از آن ها اغلب به عنوان نمادی از مشکلات اجتماعی در ارتباط با جهانی شدن، مانند فقر جهانی، دستمزد استثماری، تخریب محیط زیست، و امپریالیسم فرهنگی استفاده می شود. برای هر نام تجاری سخت است تا توجه ها را به سمت خود جلب کند. در واقع، بسیاری از شرکت های چند ملیتی باید بدانند که مردم آن ها را متفاوت از دیگر سازمان ها می بینند. بسیاری از مصرف کنندگان با قدرت اقتصادی و سیاسی MNC ها شگفت زده می شوند که از GDP های ملل کوچک و در نتیجه، تاثیر آن ها بر رفاه جوامع، ملت ها، و خود سیاره تجاوز می کند . به دلیل ماهیت فراگیر شان، نام های تجاری جهانی به عنوان نهادهای قدرتمند قادر به تولید محصولات عالی و همچنین باعث آسیب قابل توجهی می شوند. در پژوهش شان، که شامل 3300 مصرف کننده در 41 کشور است، محققان دریافتند که بسیاری از افراد یک نام تجاری جهانی را بر دیگری ترجیح می دهند و آن هم به دلیل تفاوت در کیفیت های جهانی نام تجاری است. آن ها دریافتند که

سه بعد قابل توجه  برای یک نام تجاری جهانی وجود دارد که مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد: (الف) نشانه با کیفیت؛ (ب) اسطوره جهانی؛ و (ج) مسئولیت اجتماعی .

با وجود این واقعیت که 62 مورد از 100 مورد با ارزش ترین نام های تجاری جهانی در جهان در اصل آمریکایی است (منبع: اینتربرند)، اصطلاح "ارزش های آمریکایی» (یا "فرهنگ اصلی") نقش ناچیزی را در تاثیرگذاری بر علاقه مصرف کنندگان بازی می کند.

در سیارک بخوانیم :

اولین برچسب خصوصی لباس

قدرت برند و علائم تجاری

نظرات

در ادامه بخوانید...

مضرترین غذاها و مواد خوراکی

در

مواد خوراکی و غذاهای بسیاری هستند که برای سلامتی ما مضراند و در کمال تأسف بسیاری از ما از این مواد خوراکی آگاهی نداریم و نا دانسته خطراتی را متوجه بدن و سلامتی خود می کنیم. مسئله این جا است که بسیاری از کمپانی ها و شرکت های بزرگ تولیدی این مواد خوراکی، برای به دست آوردن سود بیشتر، از موادی در محصولات خود استفاده می کنند که در نهایت می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد؛ موادی چون نگه دارنده ها و یا رنگ های مصنوعی خوراکی. به همین خاطر است که حتی گاهی غذایی که به نظرمان کاملاً سالم می آید، ممکن است حاوی مواد خوارکی ای از این دست باشد که خطراتی را متوجه سلامتی می کند.

به همین خاطر است که در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از این مواد خوراکی آشنا کنیم. نکته ای که حائز اهمیت است این است که برای هر یک از این مواد مضر خوراکی، جایگزینی در نظر گرفته شده است، بنابراین احتیاجی به نگرانی نیست، چرا که قادر خواهید بود از خوراکی ها و مواد غذایی مورد علاقه خود لذت ببرید. با سیارک همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیارتان بگذاریم.

خامه قهوه

مواد مضر موجود در آن: چربی های ترنس، شکر، رنگ خوراکی

اولین موردی که در لیست مواد خوراکی و غذاهای ما وجود دارد خامه قهوه است. مشکلی که در خصوص این ماده خوراکی وجود دارد این است که در حقیقت، چیزی به عنوان خامه در آن وجود ندارد. بسیاری از برند های معروفی که این خامه را تولید کرده و در اختیار مصرف کنند گان قرار می دهند، در حقیقت، از چربی های ترنس در محصول خود استفاده می کنند. در بسیاری از محصولات شرکت نستله برای نمونه از این گونه مواد برای تهیه آن ها استفاده می شود که طبق تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته است، سبب کاهش کارکرد قدرت حافظه در افراد زیر چهل و پنج سال می شود. یکی دیگر از خطراتی که چربی های ترنس و رنگ های خوراکی متوجه سلامت بدن انسان می کند، افزایش خطر احتمال ابتلا به بیماری ها و اختلالات قلبی است و به همین خاطر است که در سال جاری استفاده از این گونه مواد در محصولات خوراکی به طور رسمی، غیر قانونی اعلام شده است.

جایگزین مناسب: به جای استفاده از این خامه های غیر طبیعی، می توانید از شیر طبیعی لبنی، و یا حتی از شیر گیاهان استفاده کنید و به قهوه خود اضافه کنید. اگر به اندازه ای به این گونه خامه ها وابسته شده اید که کنار گذاشتن یکباره آن ها برایتان دشوار است، می توانید از آن دسته از محصولات شرکت هایی چون نستله استفاده کنید که حداقل حاوی این گون چربی ها نباشد. محصولاتی که بیشتر شامل شیر، خامه، شکر و آرد طبیعی می شود. اطلاعات دقیق تر بر روی جعبه و بسته بندی هر یک از این محصولات درج شده است.

آرد سفید فرآوری شده

مواد مضر موجود در آن: موادی شیمیایی چون آزودیکربنامید

زمانی که قصد دارید نان تهیه کنید، حتی اگر بر روی بسته بندی آن مشاهده کردید که اولین ماده تشکیل دهنده آن، آرد گندم است، به خواندن سایر مواد موجود ادامه دهید. در حقیقت بسیاری از آرد های سفیدی که در بازار وجود دارد، فرآوری شده و به همین خاطر حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد. همان گونه که در عنوان این قسمت نیز مشاهده می کنید، یکی از خطرناک ترین مواد مورد استفاده برای این فرآوری (سفید کردن آرد)، آزودیکربنامید است. تحقیقات بر روی این ماده شیمیایی و اثرات آن در مراحل اولیه به سر می برد، با این حال، افزایش خطر احتمال ابتلا به بیماری هایی چون آسم، انواع آلرژی و سرطان تا کنون شناسایی شده است و همین ها نیز برای کنار گذاشتن آن کافی است.

جایگزین مناسب: در حقیقت یافتن جایگزینی مناسب برای آرد سفید فرآوری شده به هیچ عنوان کار دشواری نیست، چرا که بسیاری از شرکت های بزرگ، از آرد گندم و آرد غلات دیگر در نان های خود استفاده می کنند که هیچ گونه فر آوری روی آرد آن صورت نمی گیرد. بدین صورت، علاوه بر این که از وارد کردن مواد شیمیایی مضری چون آن چه ذکر شد و نیز موادی دیگر چون دی اکسید کلرین به بدن خود جلوگیری می کنید، قادر خواهید بود از بدنی سالم تر و شاداب تر برخوردار باشید، چرا که آرد غلات و گندم طبیعی بسیار برای سلامت بدن مفید است.

آبمیوه های آماده

مواد مضر موجود در آن: عدم وجود کامل فیبر موجود در میوه، شهد ذرتی که حاوی قند زیادی است

بسیاری از شرکت های تولید این گونه آبمیوه ها ادعا می کنند که محصولشان کاملا طبیعی است، اما نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که حتی شرکت هایی که از شهد ذرت در محصول خود استفاده نمی کنند و معمولاً بر روی بسته بندی خود درج می کنند که صد در صد طبیعی است، در حقیقت محصولشان حاوی چیزی حدود سی و شش گرم شکر در هر فنجان است که این میزان در نوع خود قابل توجه است، چرا که بسیار بیشتر از چیزی است که برای سالم نگاه داشتن بدن توصیه می شود. مسئله ای که در این خصوص وجود دارد این است که با وجود طبیعی بودن شکر موجود در این گونه محصولات، در نهایت، تفاوتی در هضم این شکر در بدن وجود ندارد و تأثیری مشابه با شکر فرآوری شده خواهد داشت.

جایگزین مناسب: برای تهیه آبمیوه، می توانید به سادگی میوه های خود را در مخلوط کن قرار داده و به طور طبیعی خودتان آبمیوه تهیه کنید. اگر فرصت کافی برای این کار را ندارید می توانید کمی آب را با عسل طبیعی شیرین کرده و در آن تکه های میوه بریزید.

نوشیدنی های گازدار

مواد مضر موجود در آن: رنگ کارامل، بیسفنول، اسپرتیم (شیرین ساز مصنوعی و کم کالری)

یکی از نوشیدنی هایی که مورد علاقه بسیاری از افراد است، نوشیدنی های گاز دار هستند. مصرف روز افزون این نوشیدنی ها گواهی بر این ادعا است، اما چقدر در رابطه با ضرر هایی که متوجه بدن می کند اطلاعات دارید؟ تقریباً تمامی برند های مختلف این نوشیدنی گاز دار، حاوی ماده ای به نام اسپرتیم هستند که نوعی شیرین کننده مصنوعی است و سطح گلوکوز موجود در بدن را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. علاوه بر این فشار وارد شده بر کبد را زیاد می کند و همین باعث تولید چربی در بدن می شود. این اطلاعات، حاصل نتایج تحقیقاتی است که در مرکز تغذیه و فیزیولوژی ای در پنسیلوانیا صورت گرفته است. و البته این تمام ماجرا نیست و بسیاری از این نوشیدنی ها که رنگی تیره و مایل به قهوه ای دارند، بنا به تحقیقات انجام شده روی موش های آزمایشگاهی، سبب افزایش خطر تشکیل تومور های مغزی و سرطانی در بدن می شود.

جایگزین مناسب: متأسفانه یافتن جایگزین مناسب برای این نوشیدنی کار بسیار دشواری است، چرا که بنا به سلیقه فردی هر شخص در تغذیه، این جایگزین متفاوت خواهد بود. اما اگر نگاهی به نوشیدنی هایی که در دسترس دارید، بیندازید، مطمئناً جایگزینی مناسب برای آن پیدا خواهید کرد. دستور تهیه نوشیدنی های طبیعی بسیاری نیز وجود دارد که می توانید از آن ها هم بهره بگیرید.

محصولات خوراکی و غذاهای سوخاری

مواد مضر موجود در آن: حرارت زیاد، روغن التهاب آور

مواد غذایی ای چون مرغ، ماهی و سیب زمینی سوخاری شده در هیچ رژیم غذایی سالمی برای افراد در نظر گرفته نمی شود. علاوه بر چربی و کالری بیش از اندازه موجود در این مواد خوراکی، روغنی که برای تهیه آن ها استفاده می شود نیز از حرارت بسیار زیادی برخوردار است که خطرات زیادی را متوجه سلامت انسان می کند. این روغن به این خاطر که حرارت بالایی دارد، دقیقاً همان ضرری را متوجه بدن می کند که از سرخ کردن و پختن بیش از اندازه مواد غذایی حاصل می شود. از جمله اختلالاتی که به واسطه مصرف این گونه مواد خوراکی متوجه بدن انسان می شود، می توان به تضعیف سیستم دفاعی بدن و نیز التهاب و نفخ معده اشاره کرد.

جایگزین مناسب: بنا به تحقیقات صورت گرفته، کاهش و عدم استفاده از این گونه مواد خوراکی سوخاری شده، برای سلامتی بسیار مفید است به همین خاطر توصیه می شود که مرغ، ماهی، سیب زمینی و یا هر ماده خوراکی دیگری را یا به طور معمولی سرخ کنید، و یا اینکه برای مدتی در فر بگذارید و سپس نوش جان کنید.

بیکن و سوسیس

مواد مضر موجود در آن: نیترات، استفاده از حرارت بالا در فرآوری آن ها

گوشت های فر آوری شده یکی از مضر ترین محصولات خوراکی موجودی هستند که تا کنون شناخته شده است. به طور اساسی برای تهیه سوسیس و انواع بیکن، از گوشت قرمزی استفاده می شود که چربی مضر آن جدا نشده است و همانند مواد خوراکی سوخاری شده، حاوی روغن و چربی ای هستند که سبب التهاب و نفخ می شود. فرایند های دیگری نیز بر روی این گوشت های فرآوری شده انجام می شود که ضرر آن ها را بیش از پیش می کند؛ برای نمونه می توان به خشک کردن و یا دود دادن این گوشت های فرآوری شده اشاره کرد. نیترات موجود در گوشت نیز، زمانی که در معرض حرارت بالا قرار می گیرد، موادی تولید می کند که خطرات زیادی را متوجه سلامت بدن می کند و متأسفانه این حرارت بالا یکی از عناصر اصلی در فرآوری این گوشت ها است. برای مصرف این گونه مواد خوراکی نیز به طور معمول از کباب کردن و یا سرخ کردن آن ها استفاده می شود که باز هم سبب افزایش ضرر وزیان آن برای سلامت می شود.

جایگزین مناسب: خوشبختانه اخیراً قوانینی وضع شده است که استفاده از نیترات در فرآوری این گوشت ها را منع و یا محدود می کند. به همین خاطر است که بسیاری از شرکت های تولید کننده سوسیس و بیکن، به جای استفاده از نیترات، از نمک خوراکی استفاده می کنند و محصولاتی که به این صورت تهیه شده باشند، ضرر بسیار کمتری نسبت به دسته اول دارند. دقت داشته باشید که برای مصرف این گونه گوشت ها، خیلی آن ها را در معرض حرارت قرار ندهید و مدت زمان کمی در فر کافی است تا آماده مصرف شوند.

غلات شیرین شده

مواد مضر موجود در آن: کربوهیدرات مضر، شکر فرآوری شده

همانند گوشت های فرآوری شده و مواد خوراکی سوخاری، شکر نیز از مضر ترین موادی است که می تواند سلامت انسان را تهدید کند. مصرف بیش از اندازه شکر، می تواند سبب چاقی مفرط شود که این خود اختلالاتی جدی تر همانند دیابت و بیماری های قلبی را متوجه بدن انسان می کند. میزان شکر موجود در تنها یک وعده از این غلات شیرین شده که معمولا در یک کاسه ریخته می شود و به همراه شیر مصرف می شود، از یک دونات خامه ای بیشتر است. علاوه بر این بسیاری از شرکت های بزرگ تولید کننده این محصول خوراکی، از مواد افزودنی ای در آن بهره می گیرند که در بسیاری از کشورهای اروپایی، ژاپن، استرالیا و نیوزلند و بسیاری کشورهای دیگر، استفاده از آن غیر قانونی اعلام شده است.

جایگزین مناسب: کره بادام زمینی و شکلات طبیعی هر دو از میزان شکر کمتری برخوردار هستند و نیز از هیچ گونه مواد افزودنی خطرناکی در آن ها استفاده نمی شود و می توانند، جایگزین مناسبی برای غلات شیرین شده باشند.

دسرهایی که معمولاً در رستوران ها سرو می شود

مواد مضر موجود در آن: سدیم

اکثر دسرهایی که در رستوران سرو می شود، شامل مقادیر زیادی شکر، کالری، چربی و مواد مضر دیگری است که انسان را در معرض خطر ابتلا به بیماری های گوناگون قرار می دهد. مقدار زیاد این مواد، به خاطر زیاد بودن حجم این وعده خوراکی در رستوران ها است، اما نکته ای که حائز اهمیت است و به طور معمول کسی آن را در نظر نمی گیرد، سدیم موجود در این دسر ها است. برای نمونه همین دسری که در تصویر مشاهده می کنید که در رستورانی در کالیفرنیا سرو می شود، حاوی چیزی حدود 1380 کالری، 92 گرم چربی، 696 میلی گرم سدیم، 126 گرم کربوهیدرات و نیز 85 گرم شکر است.

جایگزین مناسب: توصیه بیشتر متخصص های تغذیه این است که پس از هر وعده غذایی، یک قاشق شهد یا عسل نوش جان کنید و یا یک شیرینی کوچک میل کنید. این توصیه به این خاطر است که بدن انسان پس از مصرف هر گونه ماده غذایی، شروع به مصرف انرژی برای هضم آن می کند و به همین خاطر است که پس خوردن غذا، معمولاً میل به خوردن چیزی شیرین در انسان به وجود می آید که می تواند انرژی لازم برای هضم غذا را فراهم کند.

شکر سفید

مواد مضر موجود در آن: شکر

بنا به آماری که در سال 2014 در آمریکا منتشر شده است، هر فرد آمریکایی در طول روز مصرفی معادل با نود گرم شکر داشته است و این میزان، چهل گرم بیشتر از مقداری است که مرکز تخصصی تغذیه برای مصرف شکر در طول روز وضع کرده است. این در حالی است که میزان شکر مصرف شده در طول روز برای یک فرد، در مرکز تغذیه و سلامت جهانی، تنها بیست و پنج گرم است. این میزان بالای مصرف شکر فرآوری شده و سفید در آمریکا، آن ها را در معرض خطر ابتلا به بیماری های گوناگونی چون دیابت نوع دو و نیز اختلالت قلبی و چاقی مفرط قرار داده است. به همین خاطر است که یکی از مهمترین نکاتی که در رژیم های غذایی سالم در نظر گرفته می شود، کاهش مصرف شکر سفید و حتی در صورت امکان قطع مصرف آن است.

جایگزین مناسب: می توان به جای استفاده از محصولاتی که از شکر سفید در آن ها استفاده می شود، از آن دسته از محصولاتی استفاده کرد که از شکر طبیعی قهوه ای رنگ استفاده می کنند که همان هم البته بنا به نظر متخصص های تغذیه بهتر است که کمتر مصرف شود.

فست فود

مواد مضر موجود در آن: فتالات

شاید حتی تلفظ کردن نام این ماده شیمیایی برای تان دشوار باشد، اما به هر حال لازم است اطلاعاتی در خصوص آن داشته باشید، چرا که بسیاری از ما، بدون اینکه حتی از آن آگاهی کافی داشته باشیم، این ماده شیمیایی و خطرناک را وارد بدن خود می کنیم. این ماده شیمیایی که به طور معمول برای تهیه پلاستیک ها وبسته بندی مواد خوراکی و نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد، بنا به تحقیقات اخیری که صورت گرفته است، در بدن افرادی که بیش از اندازه و به طور متداول فست فود مصرف می کنند نیز وجود دارد. متأسفانه وجود بیش از اندازه این ماده در بدن، خطرات زیادی را متوجه سلامت انسان می کند، یکی از این خطرات، افزایش التهاب است و دیگری افزایش خطر ابتلا به سندرم متابولیک که یکی از نتایج التهاب است و سبب افزایش وزن می شود.

جایگزین مناسب: رستوران هایی هستند که به این خاطر شهرت پیدا کرده اند که غذاهای خود را سریع به مشتری تحویل می دهند، این گونه غذاها می تواند جایگزین مناسبی برای فست فود باشد و اگر بیش از اندازه به این نوع غذا علاقه دارد، بهتر است خودتان در منزل با استفاده از مواد تازه و مطمئن، اقدام به درست کردن غذاهای فست فود کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

افراد مشهوری که در گذشته در رستوران ها کار می کرده اند

در

بسیاری از افراد مشهور و موفقی که در حال حاضر در عرصه سرگرمی در آمریکا و دیگر نقاط فعالیت می کنند، زندگی دشواری را پشت سر گذاشته و بسیاری از آن ها در سنین پایین تر برای گذران زندگی و کسب در آمد مجبور به کار کردن در رستوران ها و فست فود ها بوده اند. برای نمونه می توان نام مدیر مسئول حال حاضر آمازون، جف بزوس را عنوان کرد: جف بزوس زمانی که به دبیرستان می رفت در یکی از شعبه های مک دونالد کار می کرد و البته او تنها کسی نیست که چنین شرایط کاری ای را برای گذران زندگی تجربه کرده است و در این مقاله قصد داریم شما را با سایر افراد مشهوری آشنا کنیم که چنین شرایطی را داشته و تجربه کرده اند. با سیارک همراه باشید.

اندرو گارفیلد، محل فعالیت: در یکی از شعبه های استارباکس

(استارباکسنام برند سازنده قهوه در آمریکا که رستوران ها و کافه های متعددی در شهر های مختلف آمریکا (و برخی شهر های اروپایی چون لندن) دارد)

اندرو گارفیلد در حال حاضر به واسطه نقش های متعددی که در فیلم های گوناگون به عهده گرفته است (در رأس آن ها مرد عنکبوتی)، از شهرت قابل توجهی در سطح جهانی برخوردار است. اندرو گارفیلد در سنین پایین تر به عنوان گارسون در یکی از کافه های استارباکس فعالیت می کرد. اندرو در مصاحبه ای در برنامه «جیمی کیمل» در سال 2015 در این خصوص عنوان کرد: «نخستین شغلی که در لندن توانستم پیدا کنم این بود که به عنوان گارسون در کافه ای متعلق به استارباکس مشغول به کار شوم. زمانی که به لندن رسیدم با خود گفتم که حال می توانم شبیه به شخصیت فیلم جان هوجز زندگی کنم و در حالی که به عنوان گارسون مشغول به کار هستم کسانی را ببینم که با عینک های سیاه قاب شان در حال مطالعه کردن و نوشیدن قهوه هستند و به مرور با آن ها آشنا شوم و رابطه برقرار کنم.» البته اندرو در مدت زمانی که در کافه استارباکس در لندن فعالیت می کرد، وارد هیچ رابطه جدی با کسی نشد، با این وجود، پیش از رسیدن به شهرت بیشتر زمان خود را به عنوان گارسون در این مکان می گذراند. اندرو در ادامه صحبت های اش در این خصوص عنوان کرد: «راستش را بخواهید واقعا از کار کردن در کافه استارباکس لذت می بردم.»

لیدی گاگا، محل فعالیت: استارباکس

البته حضور لیدی گاگا در یکی از شعبه های استارباکس و پوشیدن پیش بند سبز رنگ گارسون های این مکان ها دلیلی متفاوت از سایرین داشت و در حقیقت برای کار به استارباکس نیامده بود، با این وجود، در سال 2017، مدتی به عنوان گارسون در یکی از شعب استارباکس فعالیت کرد. لیدی گاگا مؤسسه خیریه ای دارد به نام «Born This Way (این گونه متولد شده)» که هدف از تأسیس و راه اندازی آن کمک به افراد کم سن و سالی است که از حمایت و پشتیبانی افراد خانواده بهره مند نیست اند و هدف اصلی لیدی گاگا از حضور در یکی از شعب استارباکس و فعالیت به عنوان گارسون این بود که برای مؤسسه خیریه اش تبلیغاتی کند و افراد بیشتری را برای کمک مالی به سمت آن جذب کند. طی مدت زمانی که لیدی گاگا در این شعبه استارباکس فعالیت می کرد، 25 سنت از هر نوشیدنی وقف این مؤسسه خیریه می شد. به این گونه نوشیدنی ها فنجان مهربانی می گفتند.

تایلر، محل فعالیت: استارباکس

تایلر نیز از جمله افراد مشهوری است که به عنوان گارسون در یکی از شعب استارباکس برای مدت دو سال و نیم مشغول به فعالیت بوده است و این مسئله مربوط به زمانی می شود که هنوز کسی تایلر را به عنوان یک خواننده رپ مشهور نمی شناخت و فعالیت حرفه ای اش در زمینه موسیقی و سرگرمی هنوز آغاز نشده بود. او نیز در این خصوص مصاحبه ای در برنامه «جیمی کیمل» در سال 2015 انجام داد و عنوان کرد: «کار کردن در استار باکس برای من بسیار لذت بخش بود، چرا که طی مدت کار ام در آن جا هر روز پنیر دانمارکی می دزدیدم.» البته تایلر پس از گذشت حدود دو سال و نیم از فعالیت اش در آن شعبه استارباکس، به واسطه مشکلاتی که با مدیر اش پیدا کرده بود، اخراج شد، با این حال او عنوان کرد که از لحاظ ارتباط با مشتری ها موفق بود و با آن ها به خوبی کنار می آمد. او در این خصوص عنوان کرد: «این قسمت کار را دوست داشتم و با مردم به خوبی رفتار می کردم. من از صحبت کردن با مردم لذت می برم.»

مدونا، محل فعالیت: دانکین دونات

البته در حال حاضر مدونا را به عنوان ملکه موسیقی پاپ بشناسیم و قدر دان خاطرات خوشی هستیم که با صدا و موسیقی های زیبای او برای ما رقم خورده اند، با این حال، گذشته مدونا نیز متفاوت بود از چیزی که در حال حاضر از او می شناسیم و در آن زمان که سن و سال کمتری داشت و هنوز وارد عرصه موسیقی و سرگرمی نشده بود، مشغول به فعالیت در یکی از شعب دانکین دونات در میدان تایمز نیو یورک بود و برای گذران زندگی و کسب در آمد مجبور بود در آن مکان کار کند. مدونا در خصوص چگونگی پایان یافتن کار اش در  آن شعبه دانکین دونات عنوان کرد: «اتفاقی مقدار زیاد ژله دونات را روی یکی از مشتریان ریختم و به همین خاطر عذر ام را خواستند و از آن جا اخراج شدم.» خوشبختانه این اخراج و شکست در ادامه دادن کار اش نتوانست روند موفقیت های مدونا را متوقف سازد و سبب نا امیدی او شود.

لین مانوئل میراندا، محل فعالیت: مک دونالد

در حال حاضر لین مانوئل میراندا نیز از جمله کسانی است که به واسطه موفقیت های چشم گیر اش در عرصه سرگرمی در سراسر نقاط جهان به خوبی شناخته شده است. البته همانند مواردی که تا کنون عنوان کردیم، او نیز در گذشته زندگی خود و زمانی که چهارده سال بیش نداشت برای کسب در آمد در یکی از شعب مک دونالد مشغول به کار شده بود. او هم پشت پیش خوان می ایستاد و حساب و کتاب آن چه مشتری ها خریده بودند را به عهده می گرفت و هم سفارش های بیرون بر را به دست مشتری ها می رساند. میراندا در این خصوص در گردهمایی ای در سال 2016 و در شیکاگو عنوان کرد: «این نخستین شغلی بود که به عهده گرفتم و برای اولین بار بود که می توانستم دستمزدی برای خودم داشته باشم. چند شیفت و نوبت مختلف در این شغلم ام کار می کردم؛ از ساعت ده صبح تا دو بعد از ظهر پشت پیشخوان می ایستادم، بنا بر این می توان گفت من همان کسی بودم که اگر صبحانه کسی دیر می شد، سر او فریاد می زدند... از ایستادن پشت پیشخوان به شدت مضطرب می شدم...  از این که در انجام کاری اشتباه کنم و یا این که در پایان ساعت کاری ام فراموش کنم لیست خرید ها را ثبت کنم... این مسائل واقعا باعث نگرانی ام می شد. اما در رساندن سفارش مشتری ها دیگر چنین مسئله هایی نداشتم و آزادی عمل در آن کار بیشتر بود. برای خودم قدم می زدم و سفارش مشتری ها را به دست شان می رساندم؛ بدون هیچ نگرانی و اضطرابی.»

طبق اظهارات میراندا این تنها نکته مثبت در خصوص رساندن سفارش مشتری ها نبود و این مسئله جنبه دیگری هم داشت. او در این خصوص عنوان کرد: «زمانی که سفارش مشتری را به دست اش می رسانید، امکان دارد انعامی هم به شما بدهد. زمانی که ساعتی 4.25 دلار درآمد دارید، گرفتن انعام تفاوت بزرگی در دستمزد ماهانه به وجود خواهد آورد.»

فرل ویلیامز، محل فعالیت: مک دونالد

جالب است بدانید که فرل ویلیامز پس از رسیدن به شهرت موسیقی منحصر به فردی برای مک دونالد ساخته است (موسیقی ای که در شعب خود از آن استفاده می کنند و بعضا پخش می کنند تا مشتری ها به هنگام صرف غذا به آن گوش کنند)، اما او هم از جمله کسانی است که برای گذران زندگی به هنگامی که کم سن و سال تر بوده است، مجبور به کار کردن در یکی از شعب مک دونالد بوده؛ کاری که در نهایت با اخراج فرل ویلیامز خاتمه یافت. او در مصاحبه ای در این خصوص عنوان کرد: «در حقیقت من سه بار از شعبه های مک دونالدی که در شان کار می کردم اخراج شدم و نه فقط یک بار. من تنبل بودم، خیلی خیلی تنبل بودم. مشکل و مسئله ای که در این خصوص وجود داشت این بود که در سالن محل صرف غذا موسیقی پخش می کردند و من با گوش دادن به آن غرق فکر می شدم و دیگر نمی توانستم درست کار کنم. بالاخره زمانی فرا رسید که کار فرمایان ام به این نتیجه رسیدند که چندان به درد کار شان نمی خورم.»

ریچل مک آدامز، محل فعالیت: مک دونالد

ریچل آدامز، با بازی در فیلم «The Notebook (دفترچه)» دل آمریکایی های بسیاری را به دست آورد و سکوی پرتابی برای موفقیت های آینده خود به وجود آورد؛ اگر چه همیشه شرایط برای ریچل چنان دلپذیر و خوشایند نبوده است و زمانی که در سنین نوجوانی به سر می برد، مجبور بود برای گذران زندگی و کسب در آمد نزدیک به سه سال در یکی از شعبه های مک دونالد کار کند. ریچل در مصاحبه ای در سال 2012 در این خصوص عنوان کرد: «راستش را بخواهید من تجربه بسیار خوبی از کار کردن در مک دونالد دارم و کارم را در آن زمان دوست داشتم. تنها مسئله ای که وجود داشت این بود که من عادت داشتم دست های خود را مرتب بشویم و همین مسئله وقت زیادی می گرفت. بعضا پیش می آمد که همکارانم به من می گفتند: ‘هی، ریچل، مشتری منتظر سفارش اش است، دست هایت را بعدا بشوی.’ در آن جا کارگر چندان قابلی نبودم؛ یک بار تصادفا دستگاه آبمیوه گیری را خراب کردم.»

باراک اوباما، محل فعالیت: باسکین رابینز

شاید برای کسانی که این مقاله را می خوانند، قرار دادن بستنی در ظرف مخصوص و آماده کردن آن برای مشتری کار چندان هیجان انگیزی به نظر نرسد، با این وجود، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا مدتی به این کار مشغول بوده است و جالب است بدانید که طی مصاحبه ای عنوان کرده که با کار کردن در بستنی فروشی درس های ارزشمندی برای زندگی آینده خود گرفته است. باراک اوباما طی مطلبی که در لینکداین منتشر کرد، توضیحاتی در خصوص کار سابق داد که توجه شما را به خلاصه مطالب اش جلب می کنیم: «نوجوان بودم که پشت پیش خوان بستنی فروشی ای در هونولولو می ایستادم و کار می کردم. در آن زمان چندان به این فکر نمی کردم که این کار در آینده ام چه نقشی خواهد داشت و بیشتر کاری بود که در همان زمان برای کسب در آمد بدان احتیاج داشتم. این نخستین کاری بود که در فصل تابستان و تعطیلات مشغول به انجام آن شدم و البته واضح است که چندان از به عهده گرفتن آن لذت نمی بردم، اما درس های ارزشمندی از این کار خود گرفتم؛ مسئولیت پذیری، کار و تلاش بی وقفه، تنظیم کردن زمان به گونه ای که به کار، دوستان، خانواده و مدرسه ام برسم و سایر مسائل این چنینی را همه مدیون کار ام در بستنی فروشی هستم.»

برد پیت، محل فعالیت: ال پولو لوکو

مجله رولینگ استون در خصوص زندگی شخصی برد پیت مطلبی را در یکی از شماره های خود منتشر کرد و در عنوان شده بود که برد پیت به هنگام پایان دوران دانشگاه و تحصیل اش در حالی پا به لس آنجلس گذاشت که تنها 325 دلار سرمایه در اختیار داشت. مطمئنا با چنین سرمایه ای به سختی می شود زندگی کرد، چه رسد به آنکه پای سرمایه گذاری برای انجام کاری در آینده نیز در میان باشد. به همین خاطر بود که در نهایت برد پیت مجبور به پذیرفتن کار هایی بعضا عجیب و غریب شد؛ یکی از این کارها پوشیدن لباس عروسکی و ایستادن دم در یکی از شعبه های ال پولو لوکو و تبلیغ کردن برای آن ها بود.

ایمی آدامز، محل فعالیت: هوترز

ایمی آدامز در حال حاضر از جمله افرادی است که موفقیت های چشم گیری در عرصه سرگرمی به دست آورده و برنامه تلوزیونی اش با نام «Sharp Objects» طرفداران بسیاری دارد، اما او هم همانند سایر افرادی که در این لیست نام آن ها عنوان شد، مسیر طولانی و دشواری برای رسیدن به موفقیت در عرصه بازیگری پیمود و شرایط برای اش همیشه این گونه نبود. ایمی آدامز هجده ساله بود که برای فراهم کردن هزینه شهریه مدرسه خود مجبور شد در یکی از شعبه های هوترز به کار کردن بپردازد. او در سال 2015 مصاحبه ای انجام داد و در خصوص کار خود عنوان کرد: «تقریبا دوران دبیرستان ام به پایان رسیده بود که شروع به کار کردن کردم و احساس فوق العاده خوبی از این موضوع داشتم. اوایل دوران کاری ام مجبور به تمیز کردن سالن صرف غذا و جمع کردن بشقاب ها و این گونه کار ها بودم و بعد ها به عنوان گارسون مشغول به کار شدم و سفارش ها را دریافت می کردم. راستش را بخواهید احساس خوبی از انجام کار ام داشتم و به این وسیله توانستم هزینه لازم برای شهریه دانشگاه ام را فراهم کنم.»

گوئن استفانی، محل فعالیت: دایری کوئین

گوئن استفانی نیز از دیگر افرادی است که در عرصه سرگرمی به موفقیت های بسیاری دست یافته است و علاوه بر خوانندگی در زمینه مد و لباس نیز فعالیت هایی داشته است. اگر چه شرایط برای او نیز همیشه به این صورت نبوده و زمانی برای کسب در آمد و گذران زندگی مجبور به کار کردن در یکی از شعبه های دایری کوئین بوده است. گوئن استفانی در مصاحبه ای در سال 2014 در این خصوص عنوان کرد: «زمانی که شروع به کار کردم، به آن نیاز داشتم و هر طوری که بود باید شرایط کاری ام را تحمل می کردم، اما به مرور شرایط برای من تغییر کرد و اوضاع به گونه ای رقم خورد که به آینده امیدوار تر شدم و اواخر دوران کاری دیگر برای ام کمی شرایط دشوار شده بود.»

نظرات

در ادامه بخوانید...

پخت پیتزا آماده

در

پیتزای اماده پخت کاپو     پیتزا آماده 

نحوه پخت پیتزا پمینا

برای تهیه پیتزای آماده پخت کاپو  به فر گازی یا مایکروفر نیاز دارید. پیتزا یخ زده را نیم ساعت خارج از یخچال بگذارید. بهتر است فر در این مدت تا 190 درجه گرم شده باشد،  پیتزای آماده پخت کاپو  را داخل فر قرار دهید.پیتزا آماده  را به مدت 15 دقیقه در فر بپزید، روی پیتزا طلایی می شود. 

 

پیتزای اماده پخت کاپو    قبل پخت ( پیتزا آماده پخت کاپو   بعد از یخ زدایی)

 

پیتزا آماده پخت کاپو  بعد از  پختن  پیتزا

 

پیتزای آماده  خوشمزه ترین فست فود دنیا را نوش جان کنید.

 

چند نکته در  نحوه پخت پیتزا پمینا 

  • پمینا برند مربوط به شرکت کاله است. پمینا انواع  پیتزا یخ زده  خوشمزه  را به صورت پیتزا اماده  تهیه کرده است.
  • در مایکروفر از برنامه کانوکشن برای پخت  پیتزا آماده کاله  استفاده کنید. (طبق دستور داخل  پیتزا آماده پمینا  بهتر است آرام و با حرارت پخته شود و از مایکرویو استفاده نشود) حتما قبل از شروع پخت  پیتزا آماده کاپو را یخ زدایی کنید.
  •  
  • طرز تهیه پیتزا

  • پیتزا
پیتزای خود را همانطور که دوست دارید سفارشی کنید: آن را به ضخامت دلخواه بپیچید ، مواد اضافی را که دوست دارید اضافه کنید و شب پیتزا را به یک شب عالی تبدیل کنید.

موادلازم برای خمیر پیتزا

این خمیر اصلی پیتزا فقط به تعداد انگشت شماری از مواد نیاز دارد و احتمالاً همه آنها را در حال حاضر دارید.
▢260 گرم آرد نانوایی 
▢1و ½ قاشق چایخوری مخمر فوری
▢1 قاشق چایخوری شکر
▢¾ قاشق چایخوری نمک
▢3 قاشق چایخوری روغن زیتون
▢¾ فنجان + 1 قاشق غذاخوری آب گرم
 
پیتزا

نکات و ترفندهایی برای بهترین نتایج خمیر پیتزا

آرد: در این دستور غذا از آرد نانوایی استفاده می شود (از آنجا که آرد نانوایی نسبتا پروتئین بیشتری دارد). می توانید آرد نان را با آرد ساده / همه منظوره بدون هیچ تغییر دیگری عوض کنید.
مخمر: از استفاده از مخمر نترسید. مخمر فوری را می توان از سوپر مارکت ها و فروشگاه آنلاین خریداری کرد.
آب: آب باید گرم باشد - نه گرم و نه سرد ، مطمئناً جوشان نیست. آب گرم به مخمر کمک می کند تا تخمیر را شروع کند.(با انگشت تست کنید زیادی گرم باشه مخمر می میره) 
شکر: وسوسه نشوید که شکر را کنار بگذارید. شکر مخمر را تغذیه می کند و دومین عنصری است که به مخمر کمک می کند تا فرآیند تخمیر را آغاز کند.
روغن زیتون: در حالی که این یک خمیر نان بدون چربی است (برخلاف یک خمیر غنی که ممکن است برای رول دارچین استفاده کنید که چربی در آن وجود دارد) کمی روغن زیتون طعم می دهد.
نمک: مقدار زیادی به آن اضافه نمی شود زیرا اثر عکس شکر را دارد. نمک در واقع می تواند مخمر را از بین ببرد بنابراین فقط کمی برای طعم دادن به آن می افزاید اما مخمر را برای تخمیر ایمن نگه می دارد.
دو برابر کردن دستور خمیر پیتزا: این دستور را می توان به راحتی دو برابر کرد. همه مواد را دو برابر کنید ، اما فقط از یک پاکت کامل مخمر (2و ¼ قاشق چای خوری) استفاده کنید.
ورز دادن با دست: می توانید خمیر را با دست نیز ورز دهید و بسیار مفید است ، اما لطفاً در برابر تمایل به افزودن آرد مقاومت کنید. سرانجام سفت می شود و دیگر به دست و میز کار شما نمی چسبد. حدود 10 دقیقه طول می کشد تا صاف و کشدار شود.
زمان افزایش: به طور معمول نیم ساعت تا 45 دقیقه کافی است تا حجم خمیر دو برابر شود (مخصوصاً اگر آن را زیر نور یا چراغ گرم قرار دهید) اما در زمستان ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. فقط مطمئن شوید که اندازه آن دو برابر می شود.
افزایش آهسته: برای داشتن یک نان پیتزا خوشمزه تر و طعم دارتر ، آن را یک شب در یخچال بگذارید تا جا بیفتد.

آیا می توانیم خمیر پیتزا را فریز کنیم

بله ، خمیر پیتزا خوب منجمد می شود.
آن را روی سطح کمی آرد پاشی کنید. به دو قسمت برش دهید. هر کدام را به یک گلوله تبدیل کنید.همه را با کمی روغن بپوشانید در کیسه های زیپ دار جداگانه قرار دهید.حداکثر تا 2 ماه در فریزر نگهداری کنید. برای یخ زدایی آسانتر می توانید خمیر را پهن کنید و بین هر لایه خمیر نان بگذارید . البته در این صورت جای زیادی در فریزر می گیرد.
برای باز شدن یخ خمیر پیتزا منجمد ، آن را یک شب در یخچال قرار دهید. یک ساعت قبل از آماده شدن برای تهیه پیتزا ، آن را از یخچال خارج کنید.
تهیه پیتزا در خانه بسیار لذت بخش تر از خرید پیتزا است. این یک غذای خانوادگی عالی است ، برای تغذیه دوستان و بچه ها بسیار آسان است و می توانند در طراحی پیتزای خود بسیار سرگرم کننده باشند.
من قول می دهم که فوق العاده ساده است و دیگر نمی توانم  سفارش پیتزا خوشمزه را از  بیرون بدهم زیرا  پیتزا  خانگی خودم خوشمزه تر است.
 
خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

 آرد ، مخمر و شکر را با هم مخلوط کنید ، سپس نمک ، روغن و آب را اضافه کنید.
میکسر را روی متوسط ​​کم روشن کنید (من وسایل آشپزخانه خود را روی شماره 2 تنظیم کردم ) و بگذارید 5-7 دقیقه ورز دهد. وقتی آماده شد خمیر پیتزا صاف و کشدار می شود.
مقداری روغن را دور یک کاسه گود بمالید و توپ خمیر را داخل آن قرار دهید. آن را برگردانید تا از هر طرف آن را با روغن آغشته کنید ، سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید.
بگذارید خمیر به مدت ½ ساعت یا تا زمانی که دو برابر شود در یک نقطه گرم قرار گیرد. در تابستان ، نیمکت آشپزخانه به احتمال زیاد خوب خواهد بود ، اما می توانید همراه با استفاده از لامپ گرم یا کنار پنجره در زمستان به ور آمدن خمیر آن کمک کنید.
پس از بالا آمدن ، خمیر را روی سطح کمی آرد پاشی شده بچرخانید ، آن را به دو قسمت تقسیم کرده و با یک حوله  تمیز بپوشانید تا به مدت 15 دقیقه استراحت کند.
هر توپ را به آرامی به شکل یک دایره درآورید (همچنین می توانید با دستان خود آن را به آرامی به شکل درآورید) سپس روی آن را با هر چیزی که دوست دارید بریزید.پیتزا را در فر نسبتاً داغ به مدت 12-15 دقیقه بپزید.
 
بسیاری از دستور العمل های نان به شما می گویند که بعد از اولین افزایش ، خمیر را خرد کنید. توجه به این نکته ضروری است که مشت زدن روی خمیر نباید آنقدر شدید باشد.
برای این دستور خمیر پیتزا  گازهای اضافی به سادگی با چرخاندن خمیر روی سطح آرد پاشی شده ، خارج می شود. سپس بریده و شکل می گیرند.
 
پیتزا

مواد لازم برای پیتزا مخصوص دوستداران گوشت  

▢⅓ فنجان سس باربیکیو مورد علاقه شما
▢½ پیاز ریز خرد شده
▢4 عدد  قارچ دکمه ای ، ریز خرد شده
▢100 گرم سینه مرغ خام ، ریز خرد شده
▢گوشت گوساله خام (گوشت چرخ کرده) 100 گرم
 
▢2 سوسیس خام ایتالیایی ، پوست برداشته شده است
▢2 عدد برش بیکن ، تقریبا خرد شده
▢16 تکه نازک پپرونی
▢موزارلا رنده شده 1 فنجان
▢1 فنجان چدار خامه ای رنده شده
▢نمک و فلفل
▢یک مشت روکولا ، خرد شده (اگر روکولا نداشتید فلفل دلمه را در زمان پخت استفاده کنید)
هنگامی که خمیر پیتزا را تهیه کردید ، مواد اضافی به شما بستگی دارد. از موارد دلخواه خود استفاده کنید.
برای دوستداران گوشت ، می خواهید مقدار زیادی گوشت اضافه کنید - حداقل 3 نوع ، اما می توانید 5 یا بیشتر اضافه کنید. برای این پیتزا اضافه می کنیم ؛
سس : ما سس مورد علاقه خود را اضافه می کنیم اما از غذای مورد علاقه خود استفاده کنید یا آن را با رب گوجه فرنگی ساده درست دارید.
گوشت: من از ترکیبی از 5 گوشت استفاده می کنم - مرغ ، ژامبون (یا بیکن) ، گوشت چرخ کرده (یا استیک ورقه شده) ، سوسیس ایتالیایی و پپرونی.
سبزیجات: ما این را با پیاز و قارچ ساده نگه می داریم. گاهی اوقات ما کمی فلفل دلمه ای / فلفل دلمه ای اضافه می کنیم.
پنیر: من اینجا هم ترکیبی را دوست دارم - موزارلا بخاطر سختی فوق العاده و چدار خامه ای. از چدار قوی یا قدیمی استفاده نکنید زیرا خیلی خوب ذوب نمی شود و می تواند بر طعم گوشتی مورد نظر شما غلبه کند.
تا زمانی که از گوشت چرخ کرده یا خرد شده استفاده می کنید ، می توانید گوشت را به صورت خام اضافه کنید . این بدان معناست که آنها آبدار هستند و کاملاً پخته می شوند تا خشک شوند. همه چیز در زمان لازم برای پختن نان پیتزا پخته می شود.
 
پیتزا

طرز تهیه پیتزا

فر را با دمای  450F / 210C گرم کنید.
روی یک سطح کمی آرد پاشی شده ، هر گلوله خمیر را بغلتانید و به آرامی در یک دایره با قطر تقریبی سانتی متر 30  (یا ترجیحاً ضخیم تر) باز کنید.خمیر را به سینی پیتزا منتقل کنید 
خمیر پیتزا
سس باربیکیو را به طور مساوی روی دو عدد خمیر پهن شده پخش کنید. حالا بیش از نیمی از پنیرهای مخلوط شده را روی دو عدد خمیر پهن شده کنید.
حالا بقیه مواد رو به طور مساوی بین هر پیتزا تقسیم کنید - پیاز ، قارچ ، مرغ ، گوشت چرخ کرده ، سوسیس ریز شده ، بیکن و پپرونی. روی کل را با بقیه پنیرهای پر کنید. نمک و فلفل بزنید.
پیتزا
حدود 12-15 دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید تا لبه ها و پنیر طلایی شود. مراقب باشید تا نسوزد. از فر خارج کنید ، کمی روکولا تازه روی آن بریزید ، برش دهید و بخورید.
 

طرز تهیه پیتزا با نان پیتزا پمینا

در طرز تهیه پیتزا با نان پیتزا پمینا  به جای درست کردن خمیر پیتزا خانگی از نان  پیتزا اماده استفاده می شود. در صورتی که زمان پخت و پز ندارید می توانید از  پیتزا آماده استفاده کنید . فقط قبل از پخت باید یخ زدایی شود.
 

پیتزا بدون فر در ماهیتابه

 پیتزا
پیتزا یک غذای محبوب ایتالیایی است که هم برای خانواده روزانه و هم برای میز جشن مناسب است.

گزینه های زیادی برای تهیه پیتزا و مایه های آن وجود دارد. کم هزینه ترین روش از نظر محصولات و زمان پخت در یک ماهیتابه است.

پیتزای داخل تابه خوشمزه می شود و مهمتر از همه ، بسیار سریع و آسان آماده می شود. هر نوع پر کردن برای چنین پیتزا می تواند باشد.

پیتزا سریع در ماهیتابه

خمیر پیتزا بدون مخمر

ماست - 1 قاشق غذاخوری
آرد - 7 قاشق غذاخوری
تخم مرغ - 1 عدد.
روغن نباتی (برای سرخ کردن) - 1 قاشق غذاخوری.
مواد برای پر کردن پیتزا
سوسیس - 100 گرم
پنیر فرآوری شده (برش) - 1 بسته
گوجه فرنگی - 1 عدد.
فلفل دلمه ای - 1 عدد.
پیازچه ، شوید یا هر سبزی برای مزه
سس گوجه فرنگی برای مزه
نمک برای مزه و برای طعم دادن
تخم مرغ را داخل ماست بریزید. آرد را اضافه کنید. اکنون باید محصولات را مخلوط کنید تا خمیر یکدست باشد. باید نسبتاً ضخیم و بسیار روان نباشد ، از نظر قوام کمی ضخیم تر از خمیر پنکیک باشد.
ماهی تابه (نچسب) را گرم کنید ، یک قطره روغن نباتی به آن اضافه کنید ، لازم نیست تابه را زیاد گرم کنید ، فقط زمانی که خمیر را می ریزید کمی داغ باشد.
وقتی خمیر ریخت ، برش های پنیر ذوب شده را روی آن قرار دهید. بعد ، سس گوجه فرنگی بزنید. بعد ، برش های نازک سوسیس را روی آن قرار دهید. پیازچه و سبزیجات را بپاشید.
فلفل دلمه ای خرد شده را به طور مساوی بپاشید. گوجه فرنگی های برش خورده را روی فلفل (خیلی ضخیم خرد نکنید) و نمک قرار دهید.
همه چیز را با پنیر خوب ذوب شده بپوشانید (بهتر است سعی کنید همه چیز را بپوشانید).
روی ماهیتابه را بپوشانید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید ، به محض ذوب شدن پنیر - پیتزا آماده است!

پیتزا بدون فر  را در یک ماهیتابه آماده کنید

 پیتزا  

شیر - 100 میلی لیتر
تخم مرغ - 1 عدد.
آرد - 1.5 قاشق غذاخوری
نمک - 1 پیمانه
مواد برای پر کردن پیتزا
سس گوجه فرنگی - 30 گرم
سوسیس - 1 عدد
گوشت چرخ کرده - 100 گرم
خیار شور - 1 عدد.
پنیر سخت - 50 گرم
خیار شور و سوسیس را خرد کنید. گوشت چرخ کرده و نمک را سرخ کنید.
شیر را با تخم مرغ و نمک  با چنگال یا همزن بزنید. آرد را اضافه کنید ، خمیر نرم را ورز دهید ، دایره ای به ضخامت حدود 7 میلی متر پهن کنید. یک ماهیتابه را با روغن آفتابگردان چرب کنید ،خمیر پیتزا را در آن قرار دهید.

روی خمیر سس گوجه بمالید. کمی پنیر و مواد را روی خمیر بچینید و روی آنها پنیر بپاشید.
درب ظرف را بپوشانید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. وقتی پنیر ذوب شد ، خمیر را با یک کاردک بلند کرده و بررسی کنید که آیا قهوه ای شده است یا خیر. اگر نه ، پس پیتزا را بگذارید تا سرخ شود.

 

پیتزا در تابه 4 پنیر

 پیتزا


آرد غلات کامل - 100 گرم
روغن زیتون - 1 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ - 1 عدد.
آب - 40 میلی لیتر
نمک - 1 پیمانه
مواد برای پر کردن پیتزا
پنیر موزارلا - 70 گرم
پنیر - 70 گرم
پنیر - 70 گرم
گوجه فرنگی پوره شده - 50 گرم
ادویه جات  برای مزه
گوجه فرنگی - 1 عدد.
فلفل سیاه - برای مزه
شکر (اختیاری) - برای مزه
نمک برای مزه
پنیر خامه ای - برای مزه
گوجه گیلاسی برای مزه
آرد ، نمک ، روغن نباتی و زرده را در یک ظرف بریزید. به تدریج آب را اضافه کنید ، خمیر را ورز دهید ، که به دست نچسبد. مقدار آب تقریبی است - بستگی به آرد دارد.
یک ماهیتابه سرد به قطر 23 سانتی متر را چرب کنید. با دستان خود خمیر را روی آن پهن کنید.
گوجه فرنگی له شده را با نمک و فلفل سیاه مخلوط کرده و روی خمیر پهن کنید. پنیر موزارلا را که از وسط برش زده اید روی گوجه فرنگی ها قرار دهید.
پنیر را بین موزارلا خرد کنید. با ادویه جات بپاشید. گوجه فرنگی های خرد شده را روی پنیر قرار دهید.
بعد ، پنیر را به صورت ورقه ای بریزید. ظرف را روی حرارت بسیار کم قرار دهید ، روی آن را بپوشانید و به مدت 10-15 دقیقه بپزید. پیتزای آماده را با گوجه گیلاسی ، ریحان تزئین کنید ، مقداری پنیر خامه ای اضافه کنید و سرو کنید!

 

راز پیتزا عالی

پیتزا

علیرغم این واقعیت که پیتزا یک غذای ملی در ایتالیا است ، در سایر کشورهای جهان نیز مورد استقبال قرار می گیرد. و این تعجب آور نیست ، زیرا بسیار خوشمزه ، رضایت بخش ، مناسب برای میزهای روزمره و جشن است. علاوه بر این ، تهیه پیتزا توسط خودتان سخت نیست. به خصوص اگر چند راز و دستور العمل را بدانید.

 

احتمالاً ، هر یک از ما حداقل یک بار در زندگی خود سعی کردیم پیتزا بپزیم. کسی آزمایش موفقیت آمیزی داشت ، برخی دیگر نه. و در مورد دوم ، به احتمال زیاد ،در درست کردن خمیر شکست خورد ، زیرا با پر کردن ، که از انواع مواد تشکیل دهنده یخچال تشکیل شده است ، به ندرت مشکلاتی بوجود می آیند. البته ، می توانید خمیر پیتزا را از فروشگاه خریداری کنید ، اما در این حالت ظرف تمام شده به اندازه یک غذای خانگی لطیف ، معطر و خوشمزه نخواهد بود. ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید خمیر کامل را در آشپزخانه خود با مواد اولیه موجود تهیه کنید.

 

پیتزا

تا جایی که ممکن است خمیر را نازک کنید ، زیرا در فر پف می کند.

 

1. برای جلوگیری از چسبیدن خمیر به میز و تغییر شکل ندادن آن ، باید آن را روی کاغذ پختی پاشیده شده با آرد پهن کنید.  اگر خمیر را روی میز پهن کرده اید نه روی کاغذ پخت ، سعی کنید آن را در نیمی از وردنه بپیچید و  ، آن را به آرامی به یک ورقه پخت منتقل کنید.

2. همه افراد سلیقه های متفاوتی در مورد پیتزا دارند. برخی خمیر پفی را دوست دارند ، برخی دیگر صاف ، برخی به اصطلاح پر ملات را ترجیح می دهند ، برخی دیگر متوسط ​​و غیره. اگر گزینه اول را دوست دارید ، از یک ترفند ساده استفاده کنید - بگذارید خمیر 5 تا 10 دقیقه استراحت کند تا قبل از ارسال آن به فر ، زمان ور آمدن آن وجود داشته باشد.

 

آیا می ترسید که در این مدت پف خمیر تمام شود؟  آن را با سلفون بپوشانید. اگر دوست دارید خمیر نازک و ترد در دهان شما باشد ، وقت بگذارید و آن را پهن کنید. البته ، نباید زیادی نازک شود  با این حال ، ضخامت چند سانتی متری رضایت بخش نیست. شما باید چنین خمیر را در دمای بالا - 230-250 درجه بپزید.

 

3. برای ترد شدن خمیر ، از روغن زیتون استفاده کنید که باید روی یک ورقه پخت چرب شود. خمیر را روی آن قرار دهید و آن را به مدت 5 دقیقه در فر که از قبل با دمای 220 درجه گرم شده است بگذارید. بعد از این مدت باید مواد روی پیتزا را اضافه کنید.

 

یک ورقه پخت را با روغن زیتون بمالید تا پوسته ترد شود.

 

پیتزا


4. مواد لازم برای خمیر می تواند بسیار متفاوت باشد ، و برای اینکه گزینه ای را به دلخواه خود بیابید ، باید دائما آزمایش کنید. بنابراین ، یک راه حل بسیار غیر استاندارد ، اما جالب ، تهیه خمیر از مخلوط آرد و بلغور است. 

 

5. اگر قصد دارید یک پیتزای پفی  از خمیر مخمر ، آرد و آب تهیه کنید ، اما نه قدرت دارید و نه وقت دارید که صبر کنید تا پف کند ، فقط 3/4 قاشق چای خوری بیشتر از آنچه در دستور خمیر ذکر شده مخمر اضافه کنید. این ترفند کوچک اجازه می دهد تا خمیر سریعتر ور بیاید. اگر وقت دارید ، خمیر را یک روز بگذارید. بنابراین نسبتاً پفی و لطیف خواهد بود.

 

6. ایتالیایی ها عاشق گیاهان دارویی هستند و به طور فعال از آنها در تهیه غذاهای مختلف از جمله پیتزا استفاده می کنند. اگر می خواهید حتی کمی به شاهکارهای آشپزی آنها نزدیک شوید ، از هک زندگی زیر استفاده کنید: گیاهان محبوب ایتالیایی مانند پونه کوهی یا ریحان را در خمیر هم بزنید. آنها به خمیر عطر دلپذیری می دهند و طعم آن را بسیار جالب تر می کنند.
دستور العمل های خمیر

1. خمیر سریع  با ماست

پیتزا

خمیر ماست نیازی به ور آمدن ندارد

 


یک خمیر نرم و نازک بر پایه ماست احتمالاً ساده ترین و سریع ترین است ، زیرا لازم نیست منتظر ور آمدن آن باشید. درست است ، با توجه به این واقعیت که خمیر طولانی مدت ورز داده نمی شود ، ممکن است خمیر خوب به نظر نرسد ، بنابراین بلافاصله در مورد آنچه برای شما مهمتر است فکر کنید: طعم و سرعت آماده سازی یا ظاهر پیتزای آماده.

 

فهرست مواد تشکیل دهنده شامل یک لیوان آرد مخلوط با 1.5 قاشق چایخوری بیکینگ پودر ، 200 میلی لیتر ماست یونانی ، نمک ، فلفل و ادویه جات  دلخواه است. فرآیند پخت بسیار آسان است: آرد الک شده را در یک کاسه بریزید ، ماست ، نمک و ادویه جات را اضافه کنید. مواد را هم بزنید ، سپس خمیر را به میز آشپزخانه آرد پاشی شده منتقل کنید. برای اینکه خمیر شکل خود را به خوبی حفظ کند ، کشدار و زیبا باشد ، باید حدود 5-8 دقیقه ورز دهید. پس از گذشت زمان ، آن را به شکل کیک متوسط ​​با ضخامت حدود 3 میلی متر در آورید. مواد پرکننده را روی خمیر قرار دهید و به فر ، با دمای 220 درجه گرم شده ، ارسال کنید. 

 

2. خمیر مایه با شیر

پیتزا

خمیر مایه یک پیتزای پفی درست می کند

 

بسیاری از مردم خمیر مخمر را به دلیل تنوع آن دوست دارند. در مرحله اول ، به شما امکان می دهد یک پیتزای پفی روی خمیر ضخیم تهیه کنید ، که بسیاری از آن خوشحال هستند. ثانیاً ، اگر خمیر را به درستی پهن کنید ، می توانید طبق این دستور پیتزای ترد و نازک تهیه کنید.

برای تهیه خمیر ، به یک لیوان شیر ، دو لیوان آرد ، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون ، هفت گرم مخمر خشک ، نصف قاشق چایخوری شکر ، کمی نمک نیاز دارید.

 

شیر باید گرم شود (اما جوشانده نشود.ولرم) ، با مخمر و شکر ترکیب شود ، مواد را خوب مخلوط کنید تا یک توده همگن به دست آید و بگذارید 10 دقیقه بماند. هنگامی که حباب ظاهر می شود ، نشان می دهد که تخمیر شروع شده است ، آرد الک شده ، نمک و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را اضافه کنید. هنگامی که همه مواد در یک ظرف قرار دارند ، خمیر را ورز دهید ، آن را به شکل یک توپ درآورید ، با روغن زیتون باقی مانده بمالید ، با یک حوله بپوشانید و به مکانی گرم ارسال کنید. در 30 دقیقه ، باید تقریباً دو برابر افزایش یابد. وقتی این اتفاق افتاد ، خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و آن را رول کنید.

 

3. خمیر بدون مخمر با کفیر

پیتزا

خمیر بدون مخمر  برای طرفداران پیتزای نازک مناسب است

 

گزینه دیگری برای دوستداران پیتزای خمیر نازک. با وجود این واقعیت که پایه نرم و لطیف است ، یک پوسته ترد در حین پخت در  فر تضمین می شود. در صورت تمایل ، می توانید کفیر را با رعایت نسبت های نشان داده شده در دستور غذا ، با خامه ترش کم چرب جایگزین کنید.

لیست مواد تشکیل دهنده شامل یک و نیم لیوان آرد ، یک لیوان کفیر ، دو تخم مرغ ، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون ، ¼ قاشق چایخوری جوش شیرین و نمک ، 1 قاشق غذاخوری سرکه  است.

 

برای تهیه خمیر فوق العاده خوشمزه ، باید تخم مرغ ها را با نمک در یک کاسه بزنید ، و در ظرف دیگر کفیر  را که قبلاً با سرکه مخلوط شده ، مخلوط کنید. در مرحله بعد ، محتویات هر دو ظرف را باید مخلوط کرده و هم بزنید تا یک توده همگن به دست آید. آرد ، روغن زیتون را اضافه کرده و با قاشق خوب هم بزنید. یک ورقه پخت را با روغن نباتی چرب کنید ، خمیر را داخل آن بریزید و به مدت 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه قرار دهید. بعد از گذشت زمان ، ورقه پخت را بردارید ، مواد را روی خمیر بگذارید و پختن پیتزا را تا پخت ادامه دهید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...