قدرت درمانی روغن های حیاتی

قدرت درمانی روغن های حیاتی: روغن درخت چای، یاسمن و غیره

اکثر مردم، قدرت و خواص شگفت انگیز روغن های حیاتی و کاربردهای آن ها را نادیده می گیرند. روغن های حیاتی نه تنها خاصیت درمانی بالایی دارند، بلکه کاربردهای زیبایی نیز دارند. من معمولاً آن ها را زمانی که درمان مدیتیشن با عطر را به گروه ها آموزش می دهم، استفاده می کنم اما می توان در موقعیت های مربوط به زیبایی نیز از آن ها استفاده کرد. مهم ترین نکته این است که تمامی روغن های حیاتی، نیازمند یک حامل روغنی هستند؛ این بدین معناست که می توانید از یک روغن سنگین برای ماساژ روغن های حیاتی بر روی پوست، که نباید بطور مستقیم استفاده شوند، بهره بگیرید. نارگیل، بادام، کنجد، بیدستر و حتی روغن سبوس برنج می توانند بعنوان حامل روغن استفاده شوند. اجازه دهید با برخی از مشکلات اصولی پوست و چگونگی درمان آن ها با بکارگیری روغن های حیاتی آشنا شویم.(سیارک
1. خلاص شدن از شر جوش و آکنه: روغن درخت چای
در حدود دو قطره از روغن درخت چای را با یک قاشق سوپ خوری Fuller’s Earth(multani mitti) و مقداری آب جوش مخلوط کنید. یک خمیر نرم درست کنید و آن را بر روی آکنه و جوش های صورت قرار دهید. این روغن، بطور طبیعی باکتری هایی را که موجب ایجاد جوش می شوند، از بین می برد.

تکنیک های سریع و طبیعی برای درمان آکنه (ماسک روغن درخت چای)
2. تغذیه ی مو و مبارزه با نازک شدن مو: روغن  یلانگ یلانگ Ylang Ylang
اگر موی خشک یا آسیب دیده دارید که نازک شده و نیازمند تغذیه است، پیشنهاد می کنم موی خود را با مخلوطی از روغن بیدستر و 4 5 قطره روغن یلانگ یلانگ Ylang Ylang ماساژ دهید. این همچنین به رشد مو و ضخیم شدن آن کمک می کند. همچنین این ترکیب، از مو در برابر آب شور و کلر نیز نگهداری می کند.
3. جوان سازی پوست تیره: روغن Rose Hip
من غالباً می بینم که بهترین پوست ها نیز تیره هستند. بدین منظور، دو قاشق سوپ خوری روغن بادام و دو قطره روغن Rose Hip را مخلوط و بر روی پوست، به آرامی ماساژ دهید تا پوست خود را در جوان ترین حالت آن ببینید. این ترکیب بدلیل داشتن ویتامین C و Lycopene، فقط پوست را بیدار می کند.
4. از بین بردن اثر زخم: روغن یاسمن(Jasmine)
اگر از اثر زخم و پوست شل که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است رنج می برید، پیشنهاد می کنم پوست خود را با مخلوطی از روغن نارگیل و روغن پاسمن ماساژ دهید. تقریباً 50 ml از روغن نارگیل خالص و 5 قطره روغن یاسمن را مخلوط کنید. اثر زخم با استفاده ی مداوم این مخلوط از بین می رود. (سیارک
5. ارتقای خاصیت ارتجاعی پوست: کندر، نعناع هندی و شمعدانی
این روزها غالباً می شنویم که "لایه برداری صورت" برای جوان سازی پوست استفاده می شود. پیشنهاد می کنم که یک راه حل طبیعی را برای این موضوع بکار بگیرید. 3 تا 4 قطره کندر، نعناع هندی یا شمعدانی به ارتقا خاصیت ارتجاعی پوست و عملکرد بهتر سلول های پوست کمک می کند. این روغن ها همچنین به سفت شدن پوست و کاهش خطوط ریز و چروک های پوست نیز کمک می کنند. من همیشه احساس می کنم که بهترین گزینه ها، روغن بادام یا روغن آوکادو است. بتاکاروتین و ویتامین A موجود در روغن بذر هویج، هم موجب رشد سلول ها می شود هم موجب زهر زدایی است. این روغن به متوقف کردن رادیکال های آزاد که در محیط وجود دارند، کمک می کند. روغن بذر هویج همچنین یک محافظ عالی در برابر نور خورشید و محافظ پوست در برابر آلودگی است. اغلب مردم از بکارگیری روغن بادام می ترسند اما زمانیکه استفاده از آن را آغاز کنید دیگر نمی توانید ، متوقف کنید. روغن های حیاتی با کیفیت پایین در بازار در دسترس هستند بنابراین زمان انتخاب آن ها برای مصرف روزمره ی خود، دقت کنید. روغن با کیفیت خوب ممکن است اندکی گرانقیمت باشد اما بهتر است تا روغن های حیاتی خالص را جهت استعمال بر روی پوست صورت و موی خود تهیه کنید.

7 ماسک صورت برای پوستی سالم و بهاری

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

دستورالعمل ساخت ماسک های صورت خانگی

چگونه یک ماسک صورت شکلاتی درست کنیم

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید