10 اشتباه در آرایش زمستانی

فصل سرد آزمون واقعی نه تنها برای پوست ما، بلکه همچنین برای لوازم آرایشی  است که ما استفاده می کنیم. آرایش صورت در زمستان باید بسیار مقاوم باشد تا بتواند برف، باران و سرما زدگی را تحمل کند، اما در عین حال ملایم باشد، به طوری که به پوست آسیب نزند.
 
sayarak.com تصمیم گرفت تا به رایج ترین اشتباهات آرایش زمستانی نگاه کند و یاد بگیرد چگونه از آنها اجتناب کند.
 
اشتباه در آرایش زمستانی شماره 1

استفاده از همان پایه و اساس آرایش در تابستان برای آرایش زمستان اشتباه است

شایع ترین اشتباه آرایش زمستانی این است که از همان پایه تونال مانند تابستان استفاده کنید. مگر اینکه از سالن دیدن سولاریوم لذت ببرید و هر دو ماه یک بار به کشورهای گرم بروید ، در زمستان پوست شما یک یا دو سایز نازک تر می شود. بر این اساس، تن پایه باید سبک تر باشد.
همچنین در فصل زمستان ترجیح داده می شود برای پایه تونال بافت چسبنده تر و ترجیحا با اثر مرطوب کنندگی بیشتر استفاده شود.
 
اشتباه در آرایش زمستانی شماره 2

استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب در زمستان اشتباه است

آسمان پوشیده از ابرها در زمستان باعث می شود بسیاری از خانم ها از کرم های ضد آفتاب استفاده نکنند. اما واقعیت این است که در زمستان خورشید به پوست آسیب می زند و باعث پیری زودرس آن می شود. بنابراین در محیط های شهری توصیه می شود از یک کرم با حداقل حداقل SPF 15-20 استفاده کنید.
اما اگر به پیست اسکی میروید، لازم است که کرم های ضد آفتاب خود را داشته باشید و شاخص محافظت در طول 30-50 SPF، مانند تابستان در شهر باشد.
 
اشتباه در آرایش زمستانی شماره 3

استفاده از رژ لب مات در زمستان خشکی و ترک لب را تشدید می کند

در فصل زمستان، لب ها اغلب خشک و پوسته می شوند، و رژ لب مات فقط این روند را تشدید می کند. بنابراین در ماه های زمستان بهتر است که محصولاتی با بافت روغنی که سبب تغذیه و محافظت از لب ها می شوند، استفاده شود. ترجیحا اگر آنها حاوی ویتامین E باشند خیلی بهتر است.
در صورتی که شما هنوز بخواهید گاهی اوقات از رژ لب مات استفاده کنید ، قبل از استفاده از آن، لب ها را با کرم چرب با کیفیت، چرب و مرطوب کنید.
 
اشتباه در آرایش زمستانی شماره 4

استفاده از برق لب در زمستان باعث ترک لب می شود

اشتباه دیگری که در فهرستممنوعه ها در زمستان می آید برق لب است . اثر استفاده از آن در مقایسه با لیسیدن لب ها در سرماخوردگی قابل مقایسه است: برای چند ثانیه راحت تر می شود، اما عواقب آن به شکل ترک خوردن غیر قابل تحمل می شود.
یک جایگزین خوب برای برق لب ، رژلب بهداشتی است، به آرامی بر روی پایه و یا رژگونه مرطوب قرار می گیرد.
 
اشتباه در آرایش زمستانی شماره 5

استفاده از کرم پایه مات در زمستان باعث خشکی پوست می شود

کرم پایه با اثر مات دستیار اصلی در مبارزه با چین و چروک و چربی است، اما در عین حال پوست را خشک می کند که در زمستان اصلا مناسب نیست. همین امر به پودر اعمال می شود که بر روی پوست بدون یک پایه اضافی قرار می گیرد (تنها استثناء پودر شل بودن آن است).
بنابراین در فصل زمستان بهتر است که از پایه مرطوب  با اثر مرطوب کنندگی استفاده کنیم و اگر پودر مصرف  شود ، تنها در بالای تون اصلی قرار گیرد.
 
اشتباه در آرایش زمستانی شماره 6

استفاده از سایه برنزی در زمستان اشتباه است

برای برنزر، همان قاعده پایه تونال استفاده می شود: ادامه دادن به استفاده از همان سایه در زمستان همانطور که در تابستان استفاده می شد اشتباه است .  روشنایی در زمستان تغییر قابل ملاحظه ای دارد، به طوری که برنزر روی پوست نیز به شدت  تیره و بی ربط دیده می شود.
اگر می خواهید پوست درخشان داشته باشید، آن را با یک سایه ظریفتر جایگزین کنید و یا با روشن ترین نسخه طلایی جایگزین کنید.
 
اشتباه در آرایش زمستانی شماره 7

استفاده از رژ لب بنفش در آرایش زمستانی به جای رژ لب صورتی

در زمستان، می توانید یک آرایش سبک و ملایم تر از تابستان داشته باشید. اما سایه های دلپذیر با رژگونه های صورتی بهتر است با بنفش و قرمز پررنگ تعویض شوند. در ابتدا، این رنگ ها بسیار خشن به نظز می رسند، اما در زمستان، کمد لباس ما اغلب شامل لباس های تیره است که به جای سایه های صورتی با بنفش و قرمز تیره بهتر ست می شوند.
 
اشتباه در آرایش زمستانی شماره 8

در زمستان از ریمل ضد آب استفاده شود

این اشتباه در زمستان چیز شایسته ای نیست. در صورتی که در هوای برفی و یا بدتر در باران باشید، آرایش ضد آب ضروری است، نه آرایشی بر اساس هوی و هوس. خط چشم ژلی بر روی پلک پایینی بلافاصله پخش خواهد شد و ریمل مژه ها باعث چسبیدن مژه ها به همدیگر می شود.
 
اشتباه در آرایش زمستانی شماره 9

استفاده از برق لب در زمستان باعث ترک لب می شود

 
 
اشتباه شماره 9: خطوط آبی و آبی رنگ بنفش
بسیاری از افراد آرایش در زمستان را با رنگ های آبی مرتبط می کنند، اما استفاده از آنها برای آرایش چشم توصیه نمی شود . پوست کم رنگ تر دیده می شود، زیرا تاکید بیشتر روی سایه های آبی و آبی بنفش است.
 
اشتباه در آرایش زمستانی شماره 10

چگونه از رژ لب در زمستان استفاده شود

در فصل سرد، لب ها نیاز به مراقبت ویژه دارند. اگر در تابستان نیازی به چرب کردن لب ها نیست اما در زمستان، قبل از استفاده از رژ لب، لب ها باید آماده شوند :
به آرامی پوسته های روی لب ها را با حرکت دایره ای یک مسواک نرم پاک کنید (می توانید کمی نمک یا شکر به خمیر دندان اضافه کنید) یا از یک اسکراب مخصوص لب استفاده کنید.
به آرامی لب ها را با یک لوسیون مرطوب کننده یا کرم ماساژ دهید، بقایای کرم را با پد پنبه ای بردارید.
لب ها را با کمی روغن گیاهی مثل روغن نارگیل یا زیتون و ... چرب کنید، صبر کنید تا جذب شود.وازلین هم مناسب است.
پس از این روش ساده، رژ لب بر روی لب های شما به راحتی می نشیند و به مدت طولانی تر باقی می ماند.
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید