چگونه پوست خوب داشته باشیم

پوست زیبا
نکات مفیدی از متخصصان پوست و آرایشگران مشهور آرایشی ، که ارزش توجه برای هر کسی که می خواهد خوب به نظر برسد، را دارد!

1. اگر پوست روغنی یا ترکیبی دارید ، یک ژل مرطوب کننده مناسب با خاصیت ترکیبی انتخاب کنید

از ظهور درخشش زشت جلوگیری می کند و در عین حال باعث کمبود پوست می شود (و طبق آمار ، پوست های روغنی و مشکل ساز "بیش از حد خشک" بیش از حد خشک می شوند). برای کسانی که پوست مستعد خشکی دارند (و در زمستان و صاحبان پوست نرمال) ، متخصصان زیبایی توصیه می کنند که به اکسیرها و روغن ها نگاه کنید: آنها می توانند بسیار موثرتر از کرمهای معمولی باشند.
 اما توجه: صاحبان پوست بسیار روغنی باید به توصیه های بابی براون توجه کنند و با چنین ابزاری کنار بیایید تا پوست را بیش از حد نکشید: یا با فرمول ساییدگی طولانی (آن را حساس و مرطوب می کند) یا مرطوب کننده مات (در این حالت می توانید از پودر نیز استفاده کنید).

2.  محصولات جدید را نه بر روی صورت بلکه روی گردن ، در کنار یا زیر مو امتحان کنید

2. لورن ریدینگر ، آرایشگر مشهور ، این توصیه را می کند.اگر به طور ناگهانی محصول جدید باعث تحریک شود - آثار آزمایش های زیبایی شما برای دیگران چندان قابل توجه نخواهد بود. به هر حال ، تسکین دهنده رفع کننده پوست و قرمزی با پنتنول ، و همچنین داروهای پس از لایه برداری با عصاره سانتلا ، مادکازوزید و سایر ترکیبات که باعث تسریع در بهبود اپیدرم می شوند ، به مقابله با سوزش از قبل ظاهر می شوند.

 

3. صبور باشید

تأثیر استفاده از بیشتر مواد آرایشی فوراً قابل توجه نیست ، اما فقط پس از 2-3 هفته ، به خصوص در مورد محصولات آرایشی ضد پیری ، نتیجه معلوم  می شود. اگر پوستی حساس دارید  یا کلا حساسیت دارید ، کل ترکیب محصولات آرایشی را به یکباره تغییر ندهید:در آن صورت اگر هیچ یک از محصولات جدید کارایی نداشته باشند ، تعیین اینکه کدام یک مشکل دارد دشوار خواهد بود.

4- اگر پوست فاقد رطوبت باشد ، تمام زحمات شما بی نتیجه است

مایعات بیشتری بنوشید! "همه در مورد نوشیدن مایعات صحبت می کنند ، اما همه فراموش می کنند: آب بنوشید! لورن ریدر به یاد می آورد: پوست خوب در صورت آبرسانی به پوست درخشش دارد . البته ما درمورد درخشندگی به معنای واقعی کلمه صحبت نمی کنیم. تحت "درخشندگی" متخصص پوست و مو به معنای پوست الاستیک ، زیبا ، خوش منظره و چهره خوب را می گوییم.

 

شیر پاک کن ملایم

پاک کننده و مرطوب کننده شیر برای انواع پوست پاکسازی، Vinoderm.  روشن کننده  صورت  Brightening Complex صورت ، Priori. ژل ضدعفونی کننده Nettoyant Gomanant، Sisley. پاک کننده ملایم ، SkinCeuticals ، یک  شیر پاک کننده ملایم برای پوست های حساس و خشک.سرم مرطوب کننده  هیالورون ، کد خالص Swisscode

5- هرگز با آرایش به رختخواب نروید

و حتی اگر از مواد آرایشی تزئینی استفاده نمی کنید - این بدان معنی نیست که در موقع خواب نیازی به روش های پاکسازی نیست. این یک حقیقت رایج دیگر برای پوست ایده آل است که مانند هیدراتاسیون اغلب در عمل مورد غفلت قرار می گیرد. این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که زنان مرتکب می شوند. در نتیجه، منافذ پوست، مسدود و بزرگ شده، باکتری شروع به تکثیر می کنند، التهاب و آکنه ظاهر می شود.
 متخصص پوست در نیویورک و خالق برند لوازم آرایشی و بهداشتی، دکتر Dennis Gross:
برای تمیز کردن پوست های روغنی و مشکل ساز ، توصیه می کند محصولاتی را با اجزای لایه برداری (به عنوان مثال اسید سالیسیلیک یا عصاره بید که حاوی آن است) انتخاب کنید. اگر پوست خشک است - روغن زیتون یا بادام برای از بین بردن آرایش مناسب است (یک پد پنبه ای را با آب مرطوب کنید و سپس کمی روغن روی آن بمالید). اگر زمان کافی ندارید ، می توانید از لوسیون  یا دستمال مرطوب تمیز کننده بدون الکل استفاده کنید.

 

9d64d6c654beeed105f9353e2f2e326e.jpg

ژل پاک کننده خنثی صورت و بدن Lipikar Syndet، La Roche Posay. مراقبت از  لب ، براق کننده لب / لک لامپ ، جین ایرادیل. کرم ژل ضد چین و چروک مرطوب کننده روز برای پوست ترکیبی Q10 Plus ، Nivea Visage. سرم کاهش دهنده منافذ، محلولهای تصحیح کننده منافذ ، کرم مرطوب کننده 24 ساعته Aqualia Antiox، Vichy

6.  کرم های ضد آفتاب در حفظ و بهبود پوست شما کمک می کند

این یک حقیقت رایج دیگر است که همه متخصصین پوست و آرایشگران آرایشی و بهداشتی در باره آن می گویند. اگر کرم روز SPF نداشته باشد ، باید آن را به صورت پایه یا پودر استفاده کنید.

 

7. هر 7-10 روز یک بار از ماسک ضد لایه برداری یا ماسک لایه برداری استفاده کنید

این به داشتن یک چهره مناسب کمک می کند. با این حال ، اگر پوست تحریک شده است ، عناصر التهابی روی آن وجود دارد ، یا از کرم با اسیدهای AHA استفاده می کنید ، یک اسکراب فقط می تواند وضعیت پوست را بدتر کند. 
و لب ها را فراموش نکنید: اگر پوست لب ها لایه برداری نشود یا ترک خوردگی داشته باشدد ، هیچ رژ لبی خوب به نظر نمی رسد.

 

8- از تمیز کردن و لایه برداری بیش از حد از پوست  خودداری کنید

خصوصاً اگر پوست مشکل ساز باشد! باربارا رید ، استاد پوست و مو در بیمارستان دانشگاه کلرادو ، یادآوری می کند: "این می تواند سد محافظ پوست را بشکند و تحریک پوست را افزایش دهد."

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید