مشخصات PS5 پلی استیشن 5

پایان نسل فعلی کنسول های بازی نزدیک است، سونی اسب جنگی جدید خود را در برابر Xbox Scarlett روانه بازار خواهد کرد. PlayStation 5 قابلیت رقابت با بهترین کامپیوترهای بازی را خواهد داشت. البته ممکن است هدست واقعیت مجازی بی سیم نیز همراه PS5 ارائه شود.

 

سونی که در نمایشگاه E3 2019 لس آنجلس شرکت نکرده بود در مصاحبه اختصاصی اعلام کرد. معماری PS5 مانند نسخه قبلی آن است و بازیکنان باید انتظار جهش زیادی نسبت به PS4 را داشته باشند. قیمت PS5، زمان انتشار و جزئیات بیشتر در هاله ای از ابهام است.

 

PS4 در جنگ کنسول ها پیروز شد، پلی استیشن 4 با فروش 96.8 میلیون دستگاه تقریبا نصف بازار را در اختیار دارد. بازی ابری اسلحه جدید Xbox است. باتوجه به قدرت بالای پردازش ابری دیتاسنترهای میکروسافت، این شرکت می تواند به راحتی با Google Stadia و آمازون رقابت کند، سونی هنوز چیز خاصی رو نکرده است و احتمالا قصد دارد قدرت بازی را همچنان روی میز بازیکن حفظ کند.

 

زمان انتشار PS5

نزدیکترین زمان قابل پیش بینی برای انتشار کنسول پلی استیشن 5، می 2020 مصادف با خرداد 99 است. گیمر ها هنوز یک سال دیگر باید صبر کنند.

 

قیمت PS5

سونی هیچ اطلاعاتی از قیمت محصول تا لحظه آخر منتشر نخواهد کرد. بدلیل سخت افزار بسیار قدرتمند PS5 احتمالا قیمت آن چیزی بین 399 دلار تا 499 دلار باشد. حدودا 7 میلیون تومان که در مقایسه با PS4 Pro که با قیمت 5 میلیون به فروش میرسد گران تر است.

 

دسته جدید PS5

مانند همه کنسول های سونی، پلی استیشن جدید با دسته جدید عرضه خواهد شد. دسته PS5 به نام DualShock 5 خواهد بود. احتمالا دسته جدید به نوعی دوربین نیز مجهز باشد که رفتار PSVR را نظارت کند.

 

سخت افزار PS5

در مورد سخت افزار پلی استیشن 5 برخی اطلاعات تایید شده وجود دارد و بیشتر اطلاعات حدس و گمان است. پلی استیشن 5 به هارد دیسک SSD مجهز است. داشتن دیسک سخت SSD به معنای کاهش زمان بارگیری بازی است و احتمالا دستگاه به سرعت روشن و خاموش خواهد شد. دیسک SSD در برابر آسیب های فیزیکی مقاومتر هستند.

پردازنده گرافیکی PS5 از سیستم ray tracing پشتیبانی می کند. این سیستم پیش نیاز واقعیت مجازی جدید است. PS5 از سیستم 8K نیز پشتیبانی می کند که در تصویر با کیفیتی در تلویزیون های جدید خواهد داشت.

برخی اطلاعات تایید نشده نیز درباره حافظه 24 گیگابایتی GDDR6 و 4 گیگابایت DDR4 برای سیستم عامل و هارد دیسک 2 ترابایتی نیز منتشر شده است.

 

در نهایت قرار است PS5 از تمامی بازی های PS4 نیز پشتیبانی کند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید